Köszönöm a válaszokat. És mi az akkor amit leginkább nézni kell ilyenkor mikor még csak a hirdetések között kéreget az ember? Motoróra, munka óra, levágott terület? Mert láttam olyat hogy sok Motoróra viszonylag kevés Munka óra. Meg olyat is hogy nagyjából azonos Munka óránál jelentős eltérés van a levágott terület között holott ugyanúgy 6 m és asztal volt mindkét géphez.
Válasz Dávid8431 #4420. hozzászólásáraNekünk van 540-esünk 7.2 cater motorral meg 550-esünk 9literessel, forma forma a fogyasztásuk,nem rossz a cater motor söt, több evnyi tucanozas utan is azt tudom mondani hogy évi 500ha ra inkább egy 5 ládás lexiont néznék azok kisebb gazdaságokban dolgoztak valoszinūleg a nagy 6 ládások mint nagy üzemi gépek mire leadásra kerülnek viszonylag sok ha/üzemórás átlaggal.80q buzában kb 16 literes fogyasztással lehet számolni mindkét kombájnnál. Nem eszik kevesebbet a tucano a lexionnál.
Válasz Claastra. #4418. hozzászólásáraKöszönöm a válaszát! Igen az axiálos is mondta ezt mert érdeklődtem hogy mit ajánl 440 tucano (2012) vagy 540 lexion (2009) és ő is mondta hogy a lexion a CAT motorral többet fogyaszt mint a tucano a mercivel de hát azt mondta hogy ugye nagyobb teljesítményhez több nafta is kell. Igazából akkor mennyit fogyaszthat mondjuk az előbb említett két gép 80q búzában vagy 110q kukoricában?
Válasz Claastra. #4418. hozzászólásáraNekem ugyan földmunkagép volt több cater is, régebbiek '94-'00 de azok indultak mint a doxa bármilyen időben, pedig az olajcserén kívül mást nem láttak, teljesítménydíjas rakodásban.
Válasz norbika2 #4414. hozzászólásáraMerci motoros. Ennek a típusnak ilyenkorra már a vízhűtője gyengül. Véletlen elszakad a ventilátor szíj,a hirtelen nyomás viszi a hűtőt. (De javítható). Munkalámpákat cserélni led-esre. Ilyenkor a nyáklap ezt megköszöni. Mivel alul méretezett a biztosítása. De lehet már átalakították több biztosítékosra. Tető alatt tárolni. Nedves környezetet nem szereti. Állandóan csipog még ki nem szárad rendesen. Az előkészítő asztalánál elöl hajlamos 5000 óra környékén repedni az első támaszoknál.(Javítható). Szintén 5000 óra környékén a láda csapágak már kérdőjelesek lehetnek. Lehet cserélni kell. Ha a főhajtómű olajos. Akkor ott nem árt ilyenkor csapágyat is cserélni,nem csak szimeringet. A belseje a kopásokat tekintve olyan mint a többi. Ahol csúszik ott kopik. 800-as gumival a csonk taposó a kukorica adapterre javasolt. Manax...ment 750-el is ha jól láttam....de erre nem vennék most mérget.
Segitsèget szeretèk kèrni töletek.Szeretnèk vásàrolni hasznàltan 440 vagy450lexiont. Vèlemènyeket kèrnèk milyen motorosat èrdemes cat, vagy merci, milyen gumizàsu legyen ès hogy mirre kell figyelni vàsàrlàskor. Vàlaszokat elōre is köszönöm.
Válasz Vinkó75 #4409. hozzászólásáraÉrtem én,hogy villanymotor csak van egy kicsi baj,az a gmo-os kukorica nem ér annyi,mint itt a kiskertben preciziós gazdálkodással termeltek...
Koszi szepen a segitseget majd reggel megnezem,h meglehet-e igy oldani ;) az a problemam,h a dobfordulatot igy csak 650 re tudom lehuzni es kukinal ez elegge sok!!:((
Tervbe volt, de mivel a vonulások 80-90%-ba csak 10-12-vel lehet menni, így felesleges annyira pörgetni.
Ha megcsinálom, akkor a fülkébe akarok tenni egy kapcsolót, hogy tudja 3-ban az 1800-at meg a kb. 2300-at is.
Válasz Domi.106 #4388. hozzászólására2900 óra van benne.2100 órával vettem,tavaly tavaszal.2017ben 500óra lement hibátlanul,idén nyáron 300óra 1szecskázó csapágy csere volt
Válasz VMisi #4379. hozzászólásáraSzerintem 2300 nem pörög ki a motor 2260 vége van a fordulatnak! De ezt a fordulatot el lehet érni 3. sebességben is egy kis ügyességgel!
Válasz Domi.106 #4382. hozzászólásáraDe ha véletlen bejön egy gyengébb év, 4t búzával meg 2,5t repcével akkor lehet szaladgálni vele mint a mérgezett egér
Válasz Feri #4380. hozzászólásáraKöszi a választ. Nekem csak a TT miatt kell a 660 lexion,de asztalból bőven elég a V680.
Fogyasztásod mennyivel jön ki a 600as asztallal?
Válasz Domi.106 #4354. hozzászólására66o lexikonhoz 600
-s asztalom van ,de nem bánom mert tudok vele közlekedni,és a 4t-s repcék,meg a 8t-s buzák behatárolják a sebességet.
Válasz VMisi #4345. hozzászólásáraA béka nem mond semmit, milyen gáz állásai vannak és ahhoz milyen fordulatok tartoznak? Milyen Claas kombájnról van szó?
mtz1221 linkelte máshol , de akkor ide is
Totalcar 2012.05.15.
A nyomaték öl, nem a fordulat
Göbölyös Zsolt 2012.05.15. - link
Röviden, olyan motornál amit nem alacsony fordulatú munkavégzésre terveztek, a kenő olaj szivattyú nem szállít elég olajat és a nyomás sem az igazi ahhoz, hogy alacsony fordulatú nagy nyomatékkal végzett munkánál az olaj a két fém felület között tudjon maradni, így néha fém a fémen súrlódik.
Vagy valami ilyesmi.
A gyári könyvében csak írnak valamit a motor fordulatokról.
7273 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat. És mi az akkor amit leginkább nézni kell ilyenkor mikor még csak a hirdetések között kéreget az ember? Motoróra, munka óra, levágott terület? Mert láttam olyat hogy sok Motoróra viszonylag kevés Munka óra. Meg olyat is hogy nagyjából azonos Munka óránál jelentős eltérés van a levágott terület között holott ugyanúgy 6 m és asztal volt mindkét géphez.
Válasz Dávid8431 #4420. hozzászólásáraNekünk van 540-esünk 7.2 cater motorral meg 550-esünk 9literessel, forma forma a fogyasztásuk,nem rossz a cater motor söt, több evnyi tucanozas utan is azt tudom mondani hogy évi 500ha ra inkább egy 5 ládás lexiont néznék azok kisebb gazdaságokban dolgoztak valoszinūleg a nagy 6 ládások mint nagy üzemi gépek mire leadásra kerülnek viszonylag sok ha/üzemórás átlaggal.80q buzában kb 16 literes fogyasztással lehet számolni mindkét kombájnnál. Nem eszik kevesebbet a tucano a lexionnál.
Válasz Dávid8431 #4420. hozzászólásáraKukoricában 13-15 liter, búzában 15-18, de ha fogósabb a pálya vagy sok a kis darab akkor 20felett is akár.
Válasz Claastra. #4418. hozzászólásáraKöszönöm a válaszát! Igen az axiálos is mondta ezt mert érdeklődtem hogy mit ajánl 440 tucano (2012) vagy 540 lexion (2009) és ő is mondta hogy a lexion a CAT motorral többet fogyaszt mint a tucano a mercivel de hát azt mondta hogy ugye nagyobb teljesítményhez több nafta is kell. Igazából akkor mennyit fogyaszthat mondjuk az előbb említett két gép 80q búzában vagy 110q kukoricában?
Válasz Claastra. #4418. hozzászólásáraNekem ugyan földmunkagép volt több cater is, régebbiek '94-'00 de azok indultak mint a doxa bármilyen időben, pedig az olajcserén kívül mást nem láttak, teljesítménydíjas rakodásban.
Az viszont tény, hogy talán a legéhesebb motor.
Válasz Dávid8431 #4417. hozzászólásáranem lehet 10 literrel aratni velük mint a mercikkel,meg a félperces indítás a vágzetem
Válasz Claastra. #4416. hozzászólásáraMert mi a probléma a Caterrel?
Válasz Vinkó75 #4415. hozzászólásáraaz első 400-asokat nem ajánjlják a márkaszerelők,csak a szürkeszámosokat,csak sajnos azokban ott a Cat
Válasz norbika2 #4414. hozzászólásáraMerci motoros. Ennek a típusnak ilyenkorra már a vízhűtője gyengül. Véletlen elszakad a ventilátor szíj,a hirtelen nyomás viszi a hűtőt. (De javítható). Munkalámpákat cserélni led-esre. Ilyenkor a nyáklap ezt megköszöni. Mivel alul méretezett a biztosítása. De lehet már átalakították több biztosítékosra. Tető alatt tárolni. Nedves környezetet nem szereti. Állandóan csipog még ki nem szárad rendesen. Az előkészítő asztalánál elöl hajlamos 5000 óra környékén repedni az első támaszoknál.(Javítható). Szintén 5000 óra környékén a láda csapágak már kérdőjelesek lehetnek. Lehet cserélni kell. Ha a főhajtómű olajos. Akkor ott nem árt ilyenkor csapágyat is cserélni,nem csak szimeringet. A belseje a kopásokat tekintve olyan mint a többi. Ahol csúszik ott kopik. 800-as gumival a csonk taposó a kukorica adapterre javasolt. Manax...ment 750-el is ha jól láttam....de erre nem vennék most mérget.
Sziasztok!
Segitsèget szeretèk kèrni töletek.Szeretnèk vásàrolni hasznàltan 440 vagy450lexiont. Vèlemènyeket kèrnèk milyen motorosat èrdemes cat, vagy merci, milyen gumizàsu legyen ès hogy mirre kell figyelni vàsàrlàskor. Vàlaszokat elōre is köszönöm.
Válasz jozef19 #4412. hozzászólására...............
Válasz Vinkó75 #4411. hozzászólására Bocsesz,a képek a kukában.Még most igen,de nem lesz igy sokáig...
Válasz jozef19 #4410. hozzászólásáraÉrtem ém...de a tőzsdén csak kukorica van. És nem GMO-s...vagy mentes.
Válasz Vinkó75 #4409. hozzászólásáraÉrtem én,hogy villanymotor csak van egy kicsi baj,az a gmo-os kukorica nem ér annyi,mint itt a kiskertben preciziós gazdálkodással termeltek...
Válasz picus #4407. hozzászólásáraEzzel még 400 alá is simán lemegy!
Koszi szepen a segitseget majd reggel megnezem,h meglehet-e igy oldani ;) az a problemam,h a dobfordulatot igy csak 650 re tudom lehuzni es kukinal ez elegge sok!!:((
Válasz picus #4405. hozzászólásáraÍgy oldottam meg,kb 30ezerből!


1 millio???? Huu az nagyon sok!!
Válasz picus #4403. hozzászólásáraÁllítólag a 106-hoz opcióban 1 mikulás volt!Akarod?
Jovolna ami ravalo eredeti! Azt nemtugyatok veletlen hol kaphatok??:D
Válasz VMisi #4401. hozzászólására A 106 ra lánckerékkel csináltam!Gondolom ezeken is kivitelezhető?
Válasz medikus #4399. hozzászólásáraHogyan?
Válasz medikus #4399. hozzászólásáraJolvan azsem problema csak sohasem lattam es elkepzelesem sincs,h kellene!!:D
Válasz picus #4396. hozzászólásáraVagy csinálni,potom pénzért!
Válasz jozef19 #4391. hozzászólásáraNem mi nyúltunk hozzá.
Válasz Ares 826 #4389. hozzászólásáraA váltóba bemenő két vezetéket kell direktre kötni talán?
Tervbe volt, de mivel a vonulások 80-90%-ba csak 10-12-vel lehet menni, így felesleges annyira pörgetni.
Ha megcsinálom, akkor a fülkébe akarok tenni egy kapcsolót, hogy tudja 3-ban az 1800-at meg a kb. 2300-at is.
Sziasztok szeretnek erdeklodni,h egy Claas Dominator 98 hoz hol tudnek vasarolni doblassitot es mien arba kb?? Vagy esetleg valakinel elfekvoben??:D
Válasz Ares 826 #4390. hozzászólásáraEz pont egy Medion prosiból van
Válasz Feri #4384. hozzászólására15-20 liter fogyasztás szecskával vagy anélkül?
Válasz Feri #4392. hozzászólásáraSzia Feri esetleg nem láttál valahol SA 6211 asztalhoz feleslegesen elheverő csőröket?? Tarcsiba kellene 1-2 darab.
Válasz Domi.106 #4388. hozzászólására2900 óra van benne.2100 órával vettem,tavaly tavaszal.2017ben 500óra lement hibátlanul,idén nyáron 300óra 1szecskázó csapágy csere volt
Válasz VMisi #4375. hozzászólásáraNekem 1030 a leerlauf,minek az a magas,megeszi a
szijat...
Válasz bobo77 #4381. hozzászólásáraEz egy Mega kezelő pultja, egy második generációs Megáé 2002 utáni!
Válasz VMisi #4379. hozzászólásáraSzerintem 2300 nem pörög ki a motor 2260 vége van a fordulatnak! De ezt a fordulatot el lehet érni 3. sebességben is egy kis ügyességgel!

Válasz Feri #4384. hozzászólásáraAz nem sok. Amúgy hány óra van a lexiben?volt komolyabb gond vele?
Válasz Feri #4384. hozzászólásáraAz nem sok. Amúgy hány óra van a lexiben?volt komolyabb gond vele?
Válasz Feri #4384. hozzászólásáraAz nem sok. Amúgy hány óra van a lexiben?volt komolyabb gond vele?
Válasz Feri #4384. hozzászólásáraAz nem sok. Amúgy hány óra van a lexiben?volt komolyabb gond vele?
Válasz Domi.106 #4382. hozzászólására15-20l között talaj-termésátlag függő.8soros napra,15l-8 soros kukorica 20l
Válasz Domi.106 #4382. hozzászólásáraDe ha véletlen bejön egy gyengébb év, 4t búzával meg 2,5t repcével akkor lehet szaladgálni vele mint a mérgezett egér
Válasz Feri #4380. hozzászólásáraKöszi a választ. Nekem csak a TT miatt kell a 660 lexion,de asztalból bőven elég a V680.
Fogyasztásod mennyivel jön ki a 600as asztallal?
Válasz Tomszi #4378. hozzászólására

Kapcsolója van csak
Válasz Domi.106 #4354. hozzászólására66o lexikonhoz 600
-s asztalom van ,de nem bánom mert tudok vele közlekedni,és a 4t-s repcék,meg a 8t-s buzák behatárolják a sebességet.
Válasz Tomszi #4378. hozzászólásáraKettő állás van, béka-nyúl, a béka 1300 a nyúl meg 1800 3-ban, vagy 2300 1,2-ben. Medion.
Válasz VMisi #4345. hozzászólásáraA béka nem mond semmit, milyen gáz állásai vannak és ahhoz milyen fordulatok tartoznak? Milyen Claas kombájnról van szó?
mtz1221 linkelte máshol , de akkor ide is

Totalcar 2012.05.15.
A nyomaték öl, nem a fordulat
Göbölyös Zsolt 2012.05.15. - link
Röviden, olyan motornál amit nem alacsony fordulatú munkavégzésre terveztek, a kenő olaj szivattyú nem szállít elég olajat és a nyomás sem az igazi ahhoz, hogy alacsony fordulatú nagy nyomatékkal végzett munkánál az olaj a két fém felület között tudjon maradni, így néha fém a fémen súrlódik.
Vagy valami ilyesmi.
A gyári könyvében csak írnak valamit a motor fordulatokról.
Válasz VMisi #4375. hozzászólásárane variálj,főleg ha nem is piszkáltad a váltón a kapcsolót,kell neli az azernyóc
Válasz Büresz #4372. hozzászólásáraNemrég írta valaki, hogy a fendt lazításnál 1450-en dolgozott, az pedig nehezebb egy kicsit.
Lehet, hogy a lexibe már nem 1300 az alapjárat és azoknál azért nem lehet így használni.
Többi gépbe hogy lehet? A johnikba van talán 3 fordulat.
Válasz Claastra. #4373. hozzászólásáraNe alapjáraton mert nem keringeti a vizet a rendszerben!
