Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD394.79 FtCHF438.21 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz .Feco. #7003. hozzászólásáraAlsócsiga+felhordólánc+átadó lánc+ ferde csiga. Lánc nem tud csúszni. Szóval egy egység amiket felsoroltam.
Ahogy tellik a tartály úgy valóban felül lesz nehezebb dolga, de visszahat alulra. Alsó csiga meghajtó ékszíj lehet laza, vagy annak a csapágya rossz szerintem.
Mi baj lehet ha teljesen leveszem a szelelő fordulatát? Olyan kevés a búza, hogy kifújja a szemet. Egy kicsivel lett piszkosabb, de ezen kívül lehet más gond?
Válasz .Feco. #7003. hozzászólásáraJa nem is arra gondoltam, az még jó (türhető) állapotu volt. A tartály töltő csigát ujjítattam fel. Mert az alsó és felső szegmensek igen kopottak voltak, azért gondoltam hogy tele tartálynál a felvonó elől nem győzi elszedni a gabonát. De ez teljesen nem oldotta meg a problémát csak 70 %-ban. Addig minden tele tartálynál jelzett.
Válasz Jakab Gábor #6999. hozzászólásáraNe a lenti csiga körül keresgelj, hanem fent a magtartalyban, ami sregen viszi fel (ha az alsó csiga lenne, akkor nem csak tele tartalynal jelezne hanem állandóan)
Válasz .Feco. #6995. hozzászólásáraVagy fals jelzés, vagy a jeladó lehet talán. Nem vágtam nyerset, most is 11-12 volt a vize az árpának. Ezért gondoltam a kopott behordó csigára , hogy nem tudja eltolni az anyagot maga elől megfelelően (de ez most kizárva). A hajtószijj feszes, tiszta a rendszer szétszedtük szezon elött. Esetleg ha nem a jeledó akkor a hajtószijjat cserélem nem e túl méllyen ül. Köszönöm
Válasz Jakab Gábor #6994. hozzászólásáraNem fals jelzés, tényleg csúszhat… nincs barkács magassitas rajta? Esetleg nem vagtal nagyon nyers terményt tavaly szezon végén vagy most? Azért csúszik, mert nem bírja tolni felfelé az anyagot, arra kell rájönnöd mi az oka. Lehet laza hajtoszijj, bepadt sár a felhordo csigaban, vagy nyers termény ami nem akar csúszni…
Sziasztok.
Kérdezném töletek , hogy járt e már valaki úgy közületek, hogy a magfelhordó bejelez ékszíjj csúszásra 100%-os magtartály telítettségnél? Ez egy 520-as Lexionnál van azt majd elfelejtettem. Tavaly ősszel kezdte azt hittem hogy a csiga kopás lehet, fel is újjítottuk a leveleket. Most a 10-ből kb 5 ször jelez. Köszi
Válasz Büresz #6985. hozzászólásáraÉn megcseréltem a jeladókat, változott a dolog (hol hamarabb kialudt, hol később) de tökéletes akkor sem lett a láda forgója. Hézegot is állítgattam a csere után is.
Azért gondolom hogy nem a jeladó a ludas.
Válasz kajszi_71823 #6984. hozzászólásáraÁllítottam én már minden hová!
Hézag mérővel 0,2-re is.
Megmértem azokat amik működnek rendesen. Szelelő, dob, nyak stb.
0,4- 05 körül voltak. De van olyan is ami 1,2- vel tökéletesen működik.
Válasz kajszi_71823 #6986. hozzászólásáraElég a 2 is persze de ha 4 -el csinálod akkor kiderül egyből hogy nem-e vezeték gond van. Vagyis ha utána fordítod meg ugyanaz persze.
Válasz Büresz #6985. hozzászólásáraMiért kell 4r-es, nem elég a 2? Bocs ha hülye a kérdés, de nálam a +/- nál kimerül az elektronika. Ha jól értelmezem egy jeladót kell csatlakoztatni egy másik jeladó vezetékéhez?
Válasz atisgyulai #6981. hozzászólására4 eres vezetékkel 2 forgás érzékelőt meg kell cserélni, pl magfelhordót a kalász vissza hordóéval, és egyből kiderül hogy vezeték gond van-e vagy érzékelő vagy modul.
Válasz gcastle #6977. hozzászólásáraÉn is szenvedek ezekkel a forgó sz@rokkal.
Nekem a magfelhordó +szalmaláda világít induláskor.
Fehordó kis idő múlva kialszik, de a ládáké nem akar. Van hogy csak 4-5Ha után. Állítgattam a távolságon is, kisebbre naggyobbra, de volt hogy még rosszabb lett.
Ha biztosan tudnám hogy az a rossz, kicserélném, de hol jó, hol nem.
Kérdeztem axinál, 34 rugó + fa egy jeladó.
A modult is kérdeztem hogy ki lehet- e szűrni, de axi azt mondta nem igazán. Vegyek újjat csilliárdokért.
Valami szakadásra/ kontakt hibára gyanakszom, csak még nem sikerült rájönni.
Válasz atisgyulai #6975. hozzászólásáraIgazad lehet, mert a könyv is úgy írja, hogy csak akkor kéne villogni, ha valamelyik forgásérzékelő nem műkodik rendesen. A ferdéé műkodik, a kalászvisszahordóé is, bár így belegondolva mindnek kéne mennie, mert mindegyik világít, ha félgázon megy a cséplés. Egyedül a cdéplődobét nem tudom, bár arra van két óra is.
Válasz atisgyulai #6975. hozzászólásáraIgazad van, a hátsó a meghajtó tengely, matrica volt a csapágya alatt a minimális fordulatszámról tájékoztató jelleggel, az meg talán 220 1/min volt! 40 fölött sokat felejt az ember fia 6 esztendő elteltével...
Én ezek után átnézném a jobb oldali műszerfal alatt a forgásérzékelők "dobozait", lehet ott is kontaktgebasz!
Válasz kajszi_71823 #6969. hozzászólásáraÜdv!
Szalmarázók érzékelője jobb oldalon, a magfelhordó mögött van.
De ha annak külön nem világít a lámpája akkor nem biztos hogy az a rossz.
Elvileg amit írtál "kis fogaskerék"lámpa + alul a piros felkiáltójel, + valamelyik forgás jelző lámpája egyszerre kellene hogy világítson/ villogjon meg sípoljon.
A kormánynál figyelmeztet, a "műszerfalon" meg tájékoztat hogy melyik a rossz.
A könyv nem ír olyat, hogy magában a "kis fogaskerék világít" az mit jelent?
Válasz gcastle #6970. hozzászólásáraHát nem találom egy oldalt se, sem elől, sem hátul. a dugulásjelző megvan, hálisten működik is, óvott már még komolyabb bajtól. Paraszt csak egy, szia a fülkében.
Komolyra fordítva, nemértem, hogy mire gondolsz.
Válasz gcastle #6968. hozzászólásáraIgen, mindkettő azonosat, bár most jut eszembe, hogy a Ford.szám méro néha megbolondult ha nincs cséplês, fel le ugrál a mutató. Nekem nem sípol még vagy már azt nem tudom. Igazából már tavaly kezdte de ment minden rendben, ahogy kell, csakhát az embert idegesíti. Akkor kezdem a jeladókkal, és egy flakon kontaktspray-el. Bár a villany nem az erősségét. Esetleg még megmondanád, hogy merre találom a szalmarázók szenzorát, mert azt valahogy nem találom. A többi megvan.
Válasz kajszi_71823 #6966. hozzászólásáraÁllíthatsz a résen elsőre, ha úgy is világít-sipákol, akkor cseréld ki egy működő forgásérzékelőre, és már ki is szűrted a férgeset...
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, dominatoromon állándóan világít a 12-es visszajelző(kis fogaskerék) a koemány alatt. Könyv szerint a cséplőművet írja, hogy nincs meg a kellő Ford.szám, viszont semmi más nem világít, kivéve ha alapjáraton megy a cseples viszont ahogy emeltek a fordulaton mind kialszik, kivéve ezt az egyet. Állítsak a résméreten a szenzoroknál? Ill. honnan tudni, hogy beszart az érzékelő? Ja igen, az óra és a monitoron is egyezik a Ford.szám, tehát valahol az elektronika vacakol. Vagy rosszul gondolom?
Előre is koszonom
Sikerult a csere a szalmarazoktol ,picit megszurkalt de elviselheto volt . Elorol probaltam de onnan eselytelen tul melyen van oda nem ersz be max ha 60kg az ember lehet. Koszi mindenkinek a tanacsot
Válasz Büresz #6960. hozzászólásáraCsak ha elbaszod elölről, kezdheted hátulról! Hát az amit irtál az felejtős előröl szerintem lehetettlen megcsinálni! szarrá nyomja a melledet meg a kezeidet a gyorsító dob!
Válasz tamas.p #6957. hozzászólásáraMeg lehet csinálni csak szopós meló! a valagadat meg a lábadat szarrá szúrkálják majd a szarmarázó ládák ha nem teszel alád semmit! Ha 120 kiló feletti vagy hozzá se fogj nem fogsz beférni, keress a melóra akkor egy "cérna gézát" aki befér oda!
7257 hozzászólás
Válasz .Feco. #7003. hozzászólásáraAlsócsiga+felhordólánc+átadó lánc+ ferde csiga. Lánc nem tud csúszni. Szóval egy egység amiket felsoroltam.
Ahogy tellik a tartály úgy valóban felül lesz nehezebb dolga, de visszahat alulra. Alsó csiga meghajtó ékszíj lehet laza, vagy annak a csapágya rossz szerintem.
Válasz VMisi #7005. hozzászólásáraTelerakódnak a rosták
Mi baj lehet ha teljesen leveszem a szelelő fordulatát? Olyan kevés a búza, hogy kifújja a szemet. Egy kicsivel lett piszkosabb, de ezen kívül lehet más gond?
Válasz .Feco. #7003. hozzászólásáraJa nem is arra gondoltam, az még jó (türhető) állapotu volt. A tartály töltő csigát ujjítattam fel. Mert az alsó és felső szegmensek igen kopottak voltak, azért gondoltam hogy tele tartálynál a felvonó elől nem győzi elszedni a gabonát. De ez teljesen nem oldotta meg a problémát csak 70 %-ban. Addig minden tele tartálynál jelzett.
Válasz Jakab Gábor #6999. hozzászólásáraNe a lenti csiga körül keresgelj, hanem fent a magtartalyban, ami sregen viszi fel (ha az alsó csiga lenne, akkor nem csak tele tartalynal jelezne hanem állandóan)
Válasz gabi86 #6998. hozzászólásáraAz fog következni, + spray.
Válasz Claastra. #6997. hozzászólásáraGondoltam kicsit még hozzuk a pálca végétől aztán ha nem akkor csere. köszi
Válasz kajszi_71823 #6996. hozzászólásáraIgen új csapágyakat kapott, sőt az egységeket külön egyesével könnyen lehet kézzel hajtani, minden erőködés nélkül.
Válasz .Feco. #6995. hozzászólásáraVagy fals jelzés, vagy a jeladó lehet talán. Nem vágtam nyerset, most is 11-12 volt a vize az árpának. Ezért gondoltam a kopott behordó csigára , hogy nem tudja eltolni az anyagot maga elől megfelelően (de ez most kizárva). A hajtószijj feszes, tiszta a rendszer szétszedtük szezon elött. Esetleg ha nem a jeledó akkor a hajtószijjat cserélem nem e túl méllyen ül. Köszönöm
Válasz Jakab Gábor #6994. hozzászólásáraJó feszesre meg kell húzni a szíjat!
Válasz Jakab Gábor #6994. hozzászólásáranálam is csinálta,jól meghuztuk a szijjat,meg kapott ekszijsprét, ez már 3 éve volt azöta nincs gond
Válasz .Feco. #6995. hozzászólásáraEsetleg még csapágy, bár ha kinn volt a csiga gondol kapott újakat.
Válasz Jakab Gábor #6994. hozzászólásáraNem fals jelzés, tényleg csúszhat… nincs barkács magassitas rajta? Esetleg nem vagtal nagyon nyers terményt tavaly szezon végén vagy most? Azért csúszik, mert nem bírja tolni felfelé az anyagot, arra kell rájönnöd mi az oka. Lehet laza hajtoszijj, bepadt sár a felhordo csigaban, vagy nyers termény ami nem akar csúszni…
Sziasztok.
Kérdezném töletek , hogy járt e már valaki úgy közületek, hogy a magfelhordó bejelez ékszíjj csúszásra 100%-os magtartály telítettségnél? Ez egy 520-as Lexionnál van azt majd elfelejtettem. Tavaly ősszel kezdte azt hittem hogy a csiga kopás lehet, fel is újjítottuk a leveleket. Most a 10-ből kb 5 ször jelez. Köszi
Válasz atisgyulai #6991. hozzászólásárajozef19 a specialistája!!!!!!!
Válasz atisgyulai #6991. hozzászólásáraEzért írtam hogy nem a jeladót kell cserélni, henem csak vezetékkel megforgatni.
Válasz Büresz #6985. hozzászólásáraÉn megcseréltem a jeladókat, változott a dolog (hol hamarabb kialudt, hol később) de tökéletes akkor sem lett a láda forgója. Hézegot is állítgattam a csere után is.
Azért gondolom hogy nem a jeladó a ludas.
Válasz kajszi_71823 #6984. hozzászólásáraÁllítottam én már minden hová!
Hézag mérővel 0,2-re is.
Megmértem azokat amik működnek rendesen. Szelelő, dob, nyak stb.
0,4- 05 körül voltak. De van olyan is ami 1,2- vel tökéletesen működik.
Válasz gcastle #6983. hozzászólásáraTest?
A jeladó külső része testelve kell legyen?
Válasz Büresz #6987. hozzászólásáraÉrtem, köszönöm
Válasz kajszi_71823 #6986. hozzászólásáraElég a 2 is persze de ha 4 -el csinálod akkor kiderül egyből hogy nem-e vezeték gond van. Vagyis ha utána fordítod meg ugyanaz persze.
Válasz Büresz #6985. hozzászólásáraMiért kell 4r-es, nem elég a 2? Bocs ha hülye a kérdés, de nálam a +/- nál kimerül az elektronika. Ha jól értelmezem egy jeladót kell csatlakoztatni egy másik jeladó vezetékéhez?
Válasz atisgyulai #6981. hozzászólására4 eres vezetékkel 2 forgás érzékelőt meg kell cserélni, pl magfelhordót a kalász vissza hordóéval, és egyből kiderül hogy vezeték gond van-e vagy érzékelő vagy modul.
Válasz atisgyulai #6981. hozzászólásáraFedélzeti monitorral eendelkezőeknél csak 0,2mm hézagot ír a könyv, tehát elég szorosra kell állítani.
Válasz atisgyulai #6981. hozzászólásáraNálam sokszor test gond volt, szerintem ott kezdj bele a vízpapírral-wédénegyvennel!
Válasz Bobo77 #6980. hozzászólásáraÉs tudja, és tudja, és tudja!
Válasz gcastle #6977. hozzászólásáraÉn is szenvedek ezekkel a forgó sz@rokkal.
Nekem a magfelhordó +szalmaláda világít induláskor.
Fehordó kis idő múlva kialszik, de a ládáké nem akar. Van hogy csak 4-5Ha után. Állítgattam a távolságon is, kisebbre naggyobbra, de volt hogy még rosszabb lett.
Ha biztosan tudnám hogy az a rossz, kicserélném, de hol jó, hol nem.
Kérdeztem axinál, 34 rugó + fa egy jeladó.
A modult is kérdeztem hogy ki lehet- e szűrni, de axi azt mondta nem igazán. Vegyek újjat csilliárdokért.
Valami szakadásra/ kontakt hibára gyanakszom, csak még nem sikerült rájönni.
Válasz gcastle #6976. hozzászólásáraFelénk az lángvágás lenne…. De nem biztos ????
Válasz gcastle #6977. hozzászólásáraIgen, a matricát énis látom, csak az a bal oldalon van. Na holnap okosabb leszek ha alaposabban átnézem
Válasz atisgyulai #6975. hozzászólásáraIgazad lehet, mert a könyv is úgy írja, hogy csak akkor kéne villogni, ha valamelyik forgásérzékelő nem műkodik rendesen. A ferdéé műkodik, a kalászvisszahordóé is, bár így belegondolva mindnek kéne mennie, mert mindegyik világít, ha félgázon megy a cséplés. Egyedül a cdéplődobét nem tudom, bár arra van két óra is.
Válasz atisgyulai #6975. hozzászólásáraIgazad van, a hátsó a meghajtó tengely, matrica volt a csapágya alatt a minimális fordulatszámról tájékoztató jelleggel, az meg talán 220 1/min volt! 40 fölött sokat felejt az ember fia 6 esztendő elteltével...
Én ezek után átnézném a jobb oldali műszerfal alatt a forgásérzékelők "dobozait", lehet ott is kontaktgebasz!
Válasz Bobo77 #6973. hozzászólására
106-ból gúzsos-gazos feltekeredett rá, ezért divat volt "kifújni" belőle... Érted mire gondolok?!
Válasz kajszi_71823 #6969. hozzászólásáraÜdv!
Szalmarázók érzékelője jobb oldalon, a magfelhordó mögött van.
De ha annak külön nem világít a lámpája akkor nem biztos hogy az a rossz.
Elvileg amit írtál "kis fogaskerék"lámpa + alul a piros felkiáltójel, + valamelyik forgás jelző lámpája egyszerre kellene hogy világítson/ villogjon meg sípoljon.
A kormánynál figyelmeztet, a "műszerfalon" meg tájékoztat hogy melyik a rossz.
A könyv nem ír olyat, hogy magában a "kis fogaskerék világít" az mit jelent?
Válasz Bobo77 #6973. hozzászólásáraJah, azok megvannak, látod nem is néztem. Holnap még korbejárom hàtha ott van.
Parasztok a ládák fölötti horogszerű hegyes szalmatovábbítók! 2 tengelyen vannak.
Válasz gcastle #6970. hozzászólásáraHát nem találom egy oldalt se, sem elől, sem hátul. a dugulásjelző megvan, hálisten működik is, óvott már még komolyabb bajtól. Paraszt csak egy, szia a fülkében.
Komolyra fordítva, nemértem, hogy mire gondolsz.
Válasz kajszi_71823 #6969. hozzászólásáraPlusz hátul a ládák fölött a dugulásjelző. A "parasztok" megvannak benne?
Válasz kajszi_71823 #6969. hozzászólásáraHa jól emlékszem jobb oldalt az első tengely végén... Ja, ne kontakt spray, WD40!
Válasz gcastle #6968. hozzászólásáraIgen, mindkettő azonosat, bár most jut eszembe, hogy a Ford.szám méro néha megbolondult ha nincs cséplês, fel le ugrál a mutató. Nekem nem sípol még vagy már azt nem tudom. Igazából már tavaly kezdte de ment minden rendben, ahogy kell, csakhát az embert idegesíti. Akkor kezdem a jeladókkal, és egy flakon kontaktspray-el. Bár a villany nem az erősségét. Esetleg még megmondanád, hogy merre találom a szalmarázók szenzorát, mert azt valahogy nem találom. A többi megvan.
Válasz kajszi_71823 #6966. hozzászólásáraBordinfo és a fordulatszámmérő egyformát mutat? Mennyit mutatnak max fordulaton?
Válasz kajszi_71823 #6966. hozzászólásáraÁllíthatsz a résen elsőre, ha úgy is világít-sipákol, akkor cseréld ki egy működő forgásérzékelőre, és már ki is szűrted a férgeset...
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, dominatoromon állándóan világít a 12-es visszajelző(kis fogaskerék) a koemány alatt. Könyv szerint a cséplőművet írja, hogy nincs meg a kellő Ford.szám, viszont semmi más nem világít, kivéve ha alapjáraton megy a cseples viszont ahogy emeltek a fordulaton mind kialszik, kivéve ezt az egyet. Állítsak a résméreten a szenzoroknál? Ill. honnan tudni, hogy beszart az érzékelő? Ja igen, az óra és a monitoron is egyezik a Ford.szám, tehát valahol az elektronika vacakol. Vagy rosszul gondolom?
Előre is koszonom
Sikerult a csere a szalmarazoktol ,picit megszurkalt de elviselheto volt . Elorol probaltam de onnan eselytelen tul melyen van oda nem ersz be max ha 60kg az ember lehet. Koszi mindenkinek a tanacsot
Válasz Ares 826 #6962. hozzászólására Nem vagyok kicsi de előről már csináltam. Nem lehetetlen.185cm-110kg.
Sziasztok! Eladó NAS 8 soros csukható napraforgó adaptert keresek.
Válasz Büresz #6960. hozzászólásáraCsak ha elbaszod elölről, kezdheted hátulról! Hát az amit irtál az felejtős előröl szerintem lehetettlen megcsinálni! szarrá nyomja a melledet meg a kezeidet a gyorsító dob!
Jónapot!
118/108 SL MAXI hidraulika szivattyújának adattablajara lenne szükségem. Tudna vki segíteni?
Előre is köszőnöm
Válasz Ares 826 #6959. hozzászólásáraMert nem hátulról kell, hanem előről. Sztem könnyebb.
Válasz tamas.p #6957. hozzászólásáraMeg lehet csinálni csak szopós meló! a valagadat meg a lábadat szarrá szúrkálják majd a szarmarázó ládák ha nem teszel alád semmit! Ha 120 kiló feletti vagy hozzá se fogj nem fogsz beférni, keress a melóra akkor egy "cérna gézát" aki befér oda!
Válasz tamas.p #6957. hozzászólásáraigen, ki lehet