Válasz Claastra. #4217. hozzászólásáraÉn azt szeretem ha ott duruzsol a motor a fülemben. A Lexinél hosszú a linde tömlő és már láttam nem is egy kiégett Lexit mert a tömlőt a sajtolásnál lelőtte és rá az olaj a forró kipufogóra, a kombi a fülkéig égett vissza egy cső gyártási hibája miatt!
Válasz .Feco. #4215. hozzászólásáraMeg azért is hagyták a fülke után a motort, mert nem tervezték át az egész kombájnt, a Dominatort fejlesztették végig, még a Commandor is azon alapult. A Lexion lett teljesen új konstrukció.
Nekünk is volt/van Mega, egy szezonba maximum kétszer fújattuk ki a hűtőt levegővel, (rendes huszonpár napos szezon) mégse melegedik cseppet se.
Válasz .Feco. #4215. hozzászólásáraMegát ,mediont nem kell csak szezon elején hűtőt tisztítani,a lexiont még sose fujattam ki ,terepjáróképességben meg a megának nincs párja ,a jonik,és a lexionok is elbujhatnak mellette,a 4kerekes jonit verte a hegyen
Válasz Büresz #4212. hozzászólásáraNincs előnye annak hogy elől van a motor, az csak régi dominatoros örökség volt... akkor amikor meg variator-szij hajtotta az első tengelyt muszály volt ott lennie a motornak, amikor hidro hajtás lett akkor meg ott hagytak hogy így jobban tudod felügyelni a motort, hallani a hangját hogy mennyire terheled, ilyesmi...
a mai gepeknel ezeknek már nincs jelentőssége, ellenben van szerepe a hátsó motornak a jobb sulyeloszlasban, abban hogy a gyulekonyabb részeket minél messzebb lehet tenni s kabintol és a portol, jobb s hűtése (gondolj csak a felső hűtős lexionokra, egész szezont végig dolgozza úgy hogy sosem kell takarítani a megat két naponta fújni kellett.. és persze sokkal csendesebb. A megabol atulsz a lexionba tele tartály mellett kikapcsolt cseplovel nem tudod hogy jár-e a motor...
Válasz Büresz #4207. hozzászólásáraMár rájöttem h kicsit hülyén fogalmaztam, de szerintem is jobb a hátsó motor. Halkabb a fülke, nem nyomja oda a meleget, vonulásnál hátul jó az a súly, geringhoffal sokszor táncolt, akrobatázni kellett a 204el. Mondtak még olyat is hogy ha tele a tartály nehéz kormányozni. Ilyet én nem tapasztaltam, de a kicsiknél van csak hátul a puttony, abba meg nem sok fér...
Válasz Büresz #4207. hozzászólásáraMenj egy kort egy megaval kukorica adapterrel és rájössz hogy soha az életbe többet nem szeretnél olyan kombajnt amiben nem hátul van a motor!
Válasz Claastra. #4203. hozzászólására5-6 mázsa termény ha már van a tartályban, akkor ott is van annyi súly az elején, hogy kiegyenlítődik a farmotoros előnye.
Válasz VMisi #4199. hozzászólásáraitt igazábol én nem használtam eggyest,mert én csak dőltem ,a mega az már igen ott lejjebb,de ő jobb terepjáró,a lexi a "farmotor" miatt hamarabb elrugja magát
Válasz Drisa #4197. hozzászólásáraJa csak épp pézeeeeeeeeed nem marad szerintem! Mert amit adnak a bérmelóért azt be is lehet fizetni az adósságra azt gondolom, akkor meg mi a "fas.nak" rizikózni???????
Válasz Drisa #4197. hozzászólásáraJaa, én ezt nem tudtam.
Én ott tartottam, hogy a Manax gépeket (többek közt kombájnt is) ad bérbe. Aztán hogy azzal sajátot aratsz, vagy bérbe mész valakinek, az már a bérbevevő dolga.
Bár, mentségemre legyen mondva, se Lexiont nem vettem még, se bérbe nem vettem még.
Sikerült az idén beruházni egy JD 6000-es antennába és egy 2630-as monitorba. A bajom az, hogy át szeretném rakni JD-ből egy CLAAS XERION traktorba kormányozni és egy CLAAS LEXION kombájnba kormányozni és hozammérni.
A traktor GPS előkészítéssel rendelkezik.
A KITÉS srác azt mondta, hogy már több megkeresés érkezett, de nem tud segíteni. És azt is említette, hogy a mostani T széríás kombájnok már elég jók és fel vannak szerelve AutoTrac-al AZAZ: Vegyek JD kombájnt!
Van valaki, aki ismer megoldást???
A neten olvastam egy megoldásról:
http://www.agra-gps.com/product/claasjdbridge.html
Hallott már valaki erről??? Vagy tud hasonlóról ami üzemel itthon???
Válasz Tomszi #4195. hozzászólásáraCsak szerintem a Manax drágább mint ha más aratna bérbe! Vagy tévedek??? Mert én mikor érdeklődtem akkor többe jött ki mint a "hazai" bérkombájnos!
Válasz bandigh #4188. hozzászólására3 művelőnyom van köztönk és lejjebb van vagy 20 méterrel,tehát oldalra is dől rendesen,80 perc és megvolt a 10 heki ,igaz 1,5 tonnás triti volt
Válasz Vinkó75 #4174. hozzászólásáraItt van gép bőven, Bácskában meg Mohács környékén lehet 1000 hektár számra nyári aratási melot kapni Manaxtol. Az több mint 100 km, aki tavaly még Manaxozott, az idén nem ment, leadott a 4 gépből 2-t, azt mondta megunta, meg egész ősszel csak álltak a gépei legalábbis kettő, mert akkor már nem volt meló.
Válasz Vinkó75 #4174. hozzászólásáraNálunk most éli reneszánszát a 106 Domi! Most mindenki meg van örülve érte!! Még az is olyat vesz aki eddig hallani se akart róla!!!
Válasz Vinkó75 #4181. hozzászólásáraOrszágszerte youtube-ot facebook csoportokat látva azért vannak nagy asztalokkal is mára, nyilván azért nem mind, a környezetemben inkább 6m-es asztalokkal 550-es Lexion, ami szerintem keskeny neki, és a 6 sor kukorica főleg.
A sok elektronikával sok gond is van, ha apró is, ahhoz már specialista kell, meg laptop. De újat már nem gyártanak anélkül. Illetve biztos gyártanak, csak ide nem hozzák. Múltkor láttam már nemtudom hol, fülke nélküli Case Ih traktor, afrikai és dél-amerikai piacra, a Magnumnál kisebb, fülke nélküli, Adblue és SCR nélküli, azt nem írta hogy CR-es motor-e, talán még a váltója is mechanikus volt.
Szerintem kényelem és üzembiztosság, javíthatóság terén a Claas Mega volt optimális, meg a JD Z széria, NH TX (bár azt annyira nem ismerem). Egy Mega-t egy jó szerelő-kezelő és egy jó villamos ember és nincs akadály. E mellett kényelmes is, keveset fogyaszt. Persze a maiak még kényelnesebbek, még nagyobb teljesítményűek.
Néhol nem a kombájn kevés, hanem inkább a türelem, ill ez sem igaz, hanem senki sem akarja, hogy a minősítésnél valamelyik paraméter lepontozódjon, a néhány nappal későbbi aratás miatt, stb.
Pedig legtöbbször ez is olyan, mint a kaparós sorsjegy, csak egy hiányzik a nyerőtől.Ezért ott az esély, hogy jövőre jobb lesz, ha időben lesz.
A munkaerőhiány ellen tenni kell.
El kell menni a 7. osztályba és előadni a szakmákat.
Holtszezonban a fiúkat kivinni a telepre, -(a tanítónéni kíséretével)-, beröffenteni a nagygépeket és beültetni őket, azokban is van már okoskütyü, hagy fertőződjenek. Vagy ismerősi körből, az utcából egy kis alibi nyári munkával odacsábítani néhány kölyköt. Csak ugye a rohanó világban erre nincs idő.
Itt ki kellene nevelni az utánpótlást, mert csakúgy magától nem fog lenni.
Nem lehet arra várni mindíg, hogy majd csak lesz valahogy. Hacsak, valaki nem ukrán, vagy távolabbról érkező gépkezelőkre alapoz. De lehet, hogy ez lesz a jövő, úgy mint más országokban.
Bérarató, vagy saját kombájn?
Kicsit olyan minthogy, házvezetőnő legyen, vagy saját asszony?
Ha nem is kerül kevesebbe , a saját asszony azért mégis más.
Válasz Tomszi #4180. hozzászólásáraHa végig nézem a körülöttem dolgozó új vasakat. Zömében 300-330..max 350 paci, átlag 6m-es adapter. Még Nyugaton nagy vasak, nagy asztalok. Ezért látom úgy hogy csak az APS-ben bízva...(részben), kevesebb vassal nem biztos hogy nagyot léptünk. Az üzembiztonság is kérdőjeles mára. Egyre több a garanciális gond. Még a 2-es sorozatú mega...vagy TX nyuszi ...esetleg Z-s őzike. Vígan eldolgozott komolyabb gond nélkül pár szezont. Most már első szezonban. Állandó vendég a szerelő. Hát.... érdekes dolgok ezek.
Válasz Vinkó75 #4176. hozzászólásáraAzt nemtudom melyik cég merre indult. Nagy cégek se egyforma hozzáállásúak szerintem.
Igen, a gépkapacitás és a gép teljesítménye 2 dolog, ugyan összefüggő, de mégis más. Mondjuk igen, aki már végzett a sajátjával, az ő gépe nincs kihasználva.
Ugye a klasszikus tankönyv szerint egy új gépnél annál kisebb a fajlagos költség, minél többet dolgozik. De igazából ez egy ellentmondás, mert ha a gép kihasználására törekedsz, akkor sok gazdának nem kellene kombájn, se új, se használt, mert kihasználni nem tudja.
Ez a kombájn dolog elhatározás és hozzáállás kérdése. Hasonlóan, mint az ipari cégeknél pl. a raktárkészlet, van olyan stratégia, amikor a raktárkészlet minimalizálása a cél, ilyenkor ami nem kell, azt leselejtezik, mert áll benne a pénz. Míg máshol meg úgy tekintenek a készletre, hogy az érték, mert egyszer megvették, és értéke van.
90 előtt a kollektivizált magyar mezőgazdaságból nagyjából ez volt a helyzet, a gépkihasználtságra törekedtek és az optimális betakarítási idő betartására. Persze 10 munkanap alatt nem végeztek soha. DE ennek vége, ez már történelem.
Válasz Tomszi #4178. hozzászólásáraA kihasználtság lehet a "gond". Az áteresztő képesség érdekes. Láttam párszor. Egy 530-as lexire 660 asztalt fabrikáltak, elhitték hogy csodákra képes. Vagy 450-es tukira 750-est. Aztán jött a fék mikor beleállt az anyagba. Most ismét a ládás vasak irányába terelgetnék a vásárlót.Ennek több oka is van...a nagy vasat macerásabb beszámítottan tovább adni. Valamint inkább vegyen ládásból 1-el többet. És lesz mankó. Jah és több gépre kell alkatrész is ! Hogy ürüljön a raktár is ! Ez ilyen és hasonlók. Az adatok Agroinform.....Agro Napló (Dr Hajdú József)az utóbbi.
Válasz Vinkó75 #4176. hozzászólására2005-ben 12138db morzsoló volt. 2013-ban 10770db. 2017-ben 10500 db. Bár a motor teljesítmény nőt. De mint tapasztaltam. Egy nagy vas lesántul. Már jelentkezik a kiesés.
Válasz Tomszi #4175. hozzászólásáraA nagyok elindultak..egy költség hatékonyabb irányba. Melynek első alappillére...spórolni az emberrel. Erre épült az egész,koncepció. Ilyenkor a kisebbek,kényszerültek lépni, gépvásárlás terén. De ők sem másznak bele a szolgáltatásba. A területéhez viszonyítottan, drága volt a gép,még használtan is. Ezért csak "saját" részre dolgozik. Mondhatni ismeretlen kalandos területekre,be sem megy. Mert hamar lehet egy komolyabb kiadás. Így bár van gép...de nincs kihasználva. Ezért gépkihasználtság terén..nem állunk jól. Vagy nem dolgozik eleget. Vagy ki van hajtva a lelke is. Helyi példa. 9 gép átlag 5,5m...ez volt 15 éve. Most..5 gép átlag 6m. És el vannak csúszva.
Válasz Vinkó75 #4172. hozzászólásáraÉn inkább azt látom hogy túlgépesítés van, legalábbis felénk, magángazdáknál mindenképpen, de alulgépesítés biztosan nem. Nem mindenkinek van saját, de akinek van, mondjuk egy Mega szintű, az könnyedén levágja a sajátját, meg valamennyi kisebbet mellé. Mára nagy részük learatott, jó, most előbb is kezdődött az aratás, de a nagyobb gazdaságok azért még nem végeztek. Aztán a még kisebbek között van párnak kisebb-régebbi gépe, ők saját maguknak tartják, meg esetleg pár hasonló méretű ismerősnek. Nyilván nagyobb területre nehéz és nem is célszerű ennyire túlméretezett kapacitás.
És persze van olyan nagy gazdaság több ezer hektárral, aki nem tart saját kombájnt, mennek hozzá a bér aratók, új Lexionokkal, Új JohnDeere-re, használtakkal. Mondjuk ezt meg nem értem, de mindegy.
Válasz Mf-es? #4173. hozzászólásáraRegionálisan lehetnek eltérések. Országosan már nagyobb a szórás. Valamint van ki csak saját magának dolgozik. A szomszédéba bele sem áll. Ezek mind össze adódnak.
7273 hozzászólás
Válasz medikus #4222. hozzászólásáraLegalább nem fázni a fülkében, főleg őszi kucca aratásnál!






Válasz Ares 826 #4220. hozzászólásáraIsteni,mikor nyomja befelé a meleget,és fűti a hátfalat!
Válasz Agronomus #4219. hozzászólásáraSőt!Még az SZK is!
Válasz Claastra. #4217. hozzászólásáraÉn azt szeretem ha ott duruzsol a motor a fülemben. A Lexinél hosszú a linde tömlő és már láttam nem is egy kiégett Lexit mert a tömlőt a sajtolásnál lelőtte és rá az olaj a forró kipufogóra, a kombi a fülkéig égett vissza egy cső gyártási hibája miatt!


Válasz .Feco. #4215. hozzászólásáraMiért lett volna muszály? A Fortschrittokban sem volt soha fülke mögött, aztán a 12-14-es is variátoros
Válasz .Feco. #4215. hozzászólásáraMeg azért is hagyták a fülke után a motort, mert nem tervezték át az egész kombájnt, a Dominatort fejlesztették végig, még a Commandor is azon alapult. A Lexion lett teljesen új konstrukció.
Nekünk is volt/van Mega, egy szezonba maximum kétszer fújattuk ki a hűtőt levegővel, (rendes huszonpár napos szezon) mégse melegedik cseppet se.
Válasz .Feco. #4215. hozzászólásáraMegát ,mediont nem kell csak szezon elején hűtőt tisztítani,a lexiont még sose fujattam ki ,terepjáróképességben meg a megának nincs párja ,a jonik,és a lexionok is elbujhatnak mellette,a 4kerekes jonit verte a hegyen
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #4211. hozzászólásáraMinden kombájnnak hátul van a motorja!!!!!!!

Válasz Büresz #4212. hozzászólásáraNincs előnye annak hogy elől van a motor, az csak régi dominatoros örökség volt... akkor amikor meg variator-szij hajtotta az első tengelyt muszály volt ott lennie a motornak, amikor hidro hajtás lett akkor meg ott hagytak hogy így jobban tudod felügyelni a motort, hallani a hangját hogy mennyire terheled, ilyesmi...
a mai gepeknel ezeknek már nincs jelentőssége, ellenben van szerepe a hátsó motornak a jobb sulyeloszlasban, abban hogy a gyulekonyabb részeket minél messzebb lehet tenni s kabintol és a portol, jobb s hűtése (gondolj csak a felső hűtős lexionokra, egész szezont végig dolgozza úgy hogy sosem kell takarítani a megat két naponta fújni kellett.. és persze sokkal csendesebb. A megabol atulsz a lexionba tele tartály mellett kikapcsolt cseplovel nem tudod hogy jár-e a motor...
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #4211. hozzászólásáraAha.
Válasz .Feco. #4209. hozzászólásáraMegám van úgyhogy esetleg lexivel kéne mennem. De azért kérdeztem hogy írjátok le aki használt mind2 fajtát.
Válasz .Feco. #4209. hozzászólásáraMegám van úgyhogy esetleg lexivel kéne mennem. De azért kérdeztem hogy írjátok le aki használt mind2 fajtát.
Válasz Büresz #4207. hozzászólásáraMár rájöttem h kicsit hülyén fogalmaztam, de szerintem is jobb a hátsó motor. Halkabb a fülke, nem nyomja oda a meleget, vonulásnál hátul jó az a súly, geringhoffal sokszor táncolt, akrobatázni kellett a 204el. Mondtak még olyat is hogy ha tele a tartály nehéz kormányozni. Ilyet én nem tapasztaltam, de a kicsiknél van csak hátul a puttony, abba meg nem sok fér...
Válasz Büresz #4207. hozzászólásáraMenj egy kort egy megaval kukorica adapterrel és rájössz hogy soha az életbe többet nem szeretnél olyan kombajnt amiben nem hátul van a motor!
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #4205. hozzászólásáraHátránya. De ez csak akkor igaz, ha nem a tartály végébe dobja az anyagot
Előnye amugy inkább síkon van, nem olyan orrnehéz, később akad el. A mega mindig hamarabb bebujt a földalá
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #4205. hozzászólásáraMilyenn előnyökkel jár a farmotor?
Válasz toma01080 #4204. hozzászólásáraSzerintem mehet bele a 15w-40 is, nagy melegben jó a 20w-50 is! én ezek közül tennék bele!
Válasz Claastra. #4203. hozzászólására5-6 mázsa termény ha már van a tartályban, akkor ott is van annyi súly az elején, hogy kiegyenlítődik a farmotoros előnye.
85 -ös dominator merci motorjàba nem turbós milyen olaj való nem mai darab én 10w 40-esre gondoltam sima diesel.
Válasz VMisi #4199. hozzászólásáraitt igazábol én nem használtam eggyest,mert én csak dőltem ,a mega az már igen ott lejjebb,de ő jobb terepjáró,a lexi a "farmotor" miatt hamarabb elrugja magát
Válasz Drisa #4197. hozzászólásáraJa csak épp pézeeeeeeeeed nem marad szerintem! Mert amit adnak a bérmelóért azt be is lehet fizetni az adósságra azt gondolom, akkor meg mi a "fas.nak" rizikózni???????





Válasz Claastra. #4187. hozzászólásáraHát ez malacka...
Válasz Drisa #4197. hozzászólásáraJaa, én ezt nem tudtam.
Én ott tartottam, hogy a Manax gépeket (többek közt kombájnt is) ad bérbe. Aztán hogy azzal sajátot aratsz, vagy bérbe mész valakinek, az már a bérbevevő dolga.
Bár, mentségemre legyen mondva, se Lexiont nem vettem még, se bérbe nem vettem még.
Válasz Claastra. #4187. hozzászólására

Lefelé nem lassú az egyes sebesség?
Sikerült az idén beruházni egy JD 6000-es antennába és egy 2630-as monitorba. A bajom az, hogy át szeretném rakni JD-ből egy CLAAS XERION traktorba kormányozni és egy CLAAS LEXION kombájnba kormányozni és hozammérni.
AZAZ: Vegyek JD kombájnt!
A traktor GPS előkészítéssel rendelkezik.
A KITÉS srác azt mondta, hogy már több megkeresés érkezett, de nem tud segíteni. És azt is említette, hogy a mostani T széríás kombájnok már elég jók és fel vannak szerelve AutoTrac-al
Van valaki, aki ismer megoldást???
A neten olvastam egy megoldásról:
http://www.agra-gps.com/product/claasjdbridge.html
Hallott már valaki erről??? Vagy tud hasonlóról ami üzemel itthon???
Válasz Tomszi #4195. hozzászólásáraHa veszel lexiont akkor manaxon keresztül mehetsz bérmunkázni.
Válasz Tomszi #4195. hozzászólásáraCsak szerintem a Manax drágább mint ha más aratna bérbe! Vagy tévedek??? Mert én mikor érdeklődtem akkor többe jött ki mint a "hazai" bérkombájnos!
Válasz Drisa #4186. hozzászólásáraMost ezt nem értem! A Manax-tól gépet lehet bérelni, nem?
Válasz Claastra. #4189. hozzászólásáraNa így lehet lét keresni!









Válasz Claastra. #4189. hozzászólásáraAkkor mennyivel mentél?
Válasz 2266 #4190. hozzászólására







Válasz Claastra. #4187. hozzászólásáraEzt szereti a Linde meg a sebesség váltó!



Válasz Claastra. #4187. hozzászólásáraRitka szép termés!!!
Válasz bandigh #4188. hozzászólására3 művelőnyom van köztönk és lejjebb van vagy 20 méterrel,tehát oldalra is dől rendesen,80 perc és megvolt a 10 heki ,igaz 1,5 tonnás triti volt
Válasz Claastra. #4187. hozzászólásáraVannak partok.. Nem lennék a linde helyében
beszélgettünk a dombokról,egy 10 hekis táblában vagyunk



Válasz Vinkó75 #4174. hozzászólásáraItt van gép bőven, Bácskában meg Mohács környékén lehet 1000 hektár számra nyári aratási melot kapni Manaxtol. Az több mint 100 km, aki tavaly még Manaxozott, az idén nem ment, leadott a 4 gépből 2-t, azt mondta megunta, meg egész ősszel csak álltak a gépei legalábbis kettő, mert akkor már nem volt meló.
Válasz Vinkó75 #4174. hozzászólásáraNálunk most éli reneszánszát a 106 Domi! Most mindenki meg van örülve érte!! Még az is olyat vesz aki eddig hallani se akart róla!!!








Válasz Vinkó75 #4181. hozzászólásáraOrszágszerte youtube-ot facebook csoportokat látva azért vannak nagy asztalokkal is mára, nyilván azért nem mind, a környezetemben inkább 6m-es asztalokkal 550-es Lexion, ami szerintem keskeny neki, és a 6 sor kukorica főleg.
A sok elektronikával sok gond is van, ha apró is, ahhoz már specialista kell, meg laptop. De újat már nem gyártanak anélkül. Illetve biztos gyártanak, csak ide nem hozzák. Múltkor láttam már nemtudom hol, fülke nélküli Case Ih traktor, afrikai és dél-amerikai piacra, a Magnumnál kisebb, fülke nélküli, Adblue és SCR nélküli, azt nem írta hogy CR-es motor-e, talán még a váltója is mechanikus volt.
Szerintem kényelem és üzembiztosság, javíthatóság terén a Claas Mega volt optimális, meg a JD Z széria, NH TX (bár azt annyira nem ismerem). Egy Mega-t egy jó szerelő-kezelő és egy jó villamos ember és nincs akadály. E mellett kényelmes is, keveset fogyaszt. Persze a maiak még kényelnesebbek, még nagyobb teljesítményűek.
Válasz D-032-a #4182. hozzászólásáraValahogy így !
Néhol nem a kombájn kevés, hanem inkább a türelem, ill ez sem igaz, hanem senki sem akarja, hogy a minősítésnél valamelyik paraméter lepontozódjon, a néhány nappal későbbi aratás miatt, stb.
Pedig legtöbbször ez is olyan, mint a kaparós sorsjegy, csak egy hiányzik a nyerőtől.Ezért ott az esély, hogy jövőre jobb lesz, ha időben lesz.
A munkaerőhiány ellen tenni kell.
El kell menni a 7. osztályba és előadni a szakmákat.
Holtszezonban a fiúkat kivinni a telepre, -(a tanítónéni kíséretével)-, beröffenteni a nagygépeket és beültetni őket, azokban is van már okoskütyü, hagy fertőződjenek. Vagy ismerősi körből, az utcából egy kis alibi nyári munkával odacsábítani néhány kölyköt. Csak ugye a rohanó világban erre nincs idő.
Itt ki kellene nevelni az utánpótlást, mert csakúgy magától nem fog lenni.
Nem lehet arra várni mindíg, hogy majd csak lesz valahogy. Hacsak, valaki nem ukrán, vagy távolabbról érkező gépkezelőkre alapoz. De lehet, hogy ez lesz a jövő, úgy mint más országokban.
Bérarató, vagy saját kombájn?
Kicsit olyan minthogy, házvezetőnő legyen, vagy saját asszony?
Ha nem is kerül kevesebbe , a saját asszony azért mégis más.
Válasz Tomszi #4180. hozzászólásáraHa végig nézem a körülöttem dolgozó új vasakat. Zömében 300-330..max 350 paci, átlag 6m-es adapter. Még Nyugaton nagy vasak, nagy asztalok. Ezért látom úgy hogy csak az APS-ben bízva...(részben), kevesebb vassal nem biztos hogy nagyot léptünk. Az üzembiztonság is kérdőjeles mára. Egyre több a garanciális gond. Még a 2-es sorozatú mega...vagy TX nyuszi ...esetleg Z-s őzike. Vígan eldolgozott komolyabb gond nélkül pár szezont. Most már első szezonban. Állandó vendég a szerelő. Hát.... érdekes dolgok ezek.
Válasz Vinkó75 #4176. hozzászólásáraAzt nemtudom melyik cég merre indult. Nagy cégek se egyforma hozzáállásúak szerintem.
Igen, a gépkapacitás és a gép teljesítménye 2 dolog, ugyan összefüggő, de mégis más. Mondjuk igen, aki már végzett a sajátjával, az ő gépe nincs kihasználva.
Ugye a klasszikus tankönyv szerint egy új gépnél annál kisebb a fajlagos költség, minél többet dolgozik. De igazából ez egy ellentmondás, mert ha a gép kihasználására törekedsz, akkor sok gazdának nem kellene kombájn, se új, se használt, mert kihasználni nem tudja.
Ez a kombájn dolog elhatározás és hozzáállás kérdése. Hasonlóan, mint az ipari cégeknél pl. a raktárkészlet, van olyan stratégia, amikor a raktárkészlet minimalizálása a cél, ilyenkor ami nem kell, azt leselejtezik, mert áll benne a pénz. Míg máshol meg úgy tekintenek a készletre, hogy az érték, mert egyszer megvették, és értéke van.
90 előtt a kollektivizált magyar mezőgazdaságból nagyjából ez volt a helyzet, a gépkihasználtságra törekedtek és az optimális betakarítási idő betartására. Persze 10 munkanap alatt nem végeztek soha. DE ennek vége, ez már történelem.
Válasz Tomszi #4178. hozzászólásáraA kihasználtság lehet a "gond". Az áteresztő képesség érdekes. Láttam párszor. Egy 530-as lexire 660 asztalt fabrikáltak, elhitték hogy csodákra képes. Vagy 450-es tukira 750-est. Aztán jött a fék mikor beleállt az anyagba. Most ismét a ládás vasak irányába terelgetnék a vásárlót.Ennek több oka is van...a nagy vasat macerásabb beszámítottan tovább adni. Valamint inkább vegyen ládásból 1-el többet. És lesz mankó. Jah és több gépre kell alkatrész is ! Hogy ürüljön a raktár is ! Ez ilyen és hasonlók.
Az adatok Agroinform.....Agro Napló (Dr Hajdú József)az utóbbi.
Válasz Vinkó75 #4177. hozzászólásáraHonnan vannak az adatok? Igazából az áteresztőképesség a lényeg, meg hogy az mennyire van kihasználva
Válasz Vinkó75 #4176. hozzászólására2005-ben 12138db morzsoló volt. 2013-ban 10770db. 2017-ben 10500 db. Bár a motor teljesítmény nőt. De mint tapasztaltam. Egy nagy vas lesántul. Már jelentkezik a kiesés.
Válasz Tomszi #4175. hozzászólásáraA nagyok elindultak..egy költség hatékonyabb irányba. Melynek első alappillére...spórolni az emberrel. Erre épült az egész,koncepció. Ilyenkor a kisebbek,kényszerültek lépni, gépvásárlás terén. De ők sem másznak bele a szolgáltatásba. A területéhez viszonyítottan, drága volt a gép,még használtan is. Ezért csak "saját" részre dolgozik. Mondhatni ismeretlen kalandos területekre,be sem megy. Mert hamar lehet egy komolyabb kiadás. Így bár van gép...de nincs kihasználva. Ezért gépkihasználtság terén..nem állunk jól. Vagy nem dolgozik eleget. Vagy ki van hajtva a lelke is. Helyi példa. 9 gép átlag 5,5m...ez volt 15 éve. Most..5 gép átlag 6m. És el vannak csúszva.
Válasz Vinkó75 #4172. hozzászólásáraÉn inkább azt látom hogy túlgépesítés van, legalábbis felénk, magángazdáknál mindenképpen, de alulgépesítés biztosan nem. Nem mindenkinek van saját, de akinek van, mondjuk egy Mega szintű, az könnyedén levágja a sajátját, meg valamennyi kisebbet mellé. Mára nagy részük learatott, jó, most előbb is kezdődött az aratás, de a nagyobb gazdaságok azért még nem végeztek. Aztán a még kisebbek között van párnak kisebb-régebbi gépe, ők saját maguknak tartják, meg esetleg pár hasonló méretű ismerősnek. Nyilván nagyobb területre nehéz és nem is célszerű ennyire túlméretezett kapacitás.
És persze van olyan nagy gazdaság több ezer hektárral, aki nem tart saját kombájnt, mennek hozzá a bér aratók, új Lexionokkal, Új JohnDeere-re, használtakkal. Mondjuk ezt meg nem értem, de mindegy.
Válasz Mf-es? #4173. hozzászólásáraRegionálisan lehetnek eltérések. Országosan már nagyobb a szórás. Valamint van ki csak saját magának dolgozik. A szomszédéba bele sem áll. Ezek mind össze adódnak.