Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR413.39 FtUSD392.46 FtCHF444.25 FtGBP497.02 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz A. Ákos #6845. hozzászólásáraA 330-ban nincs magasító gyárilag csak a 340-ben van! Én nem tenném bele azt a lemezt mert nyírja a megfelhordó láncot a sok anyag mozgatása!
Claas Medion-ba keresek pótülést. (gyerekek követelik :) Ha vki tud szóljon. + Magtartály magasító lemezekre lenne még szükségem mint a 330-as - 340-es-é.
Válasz Sk Laci #6840. hozzászólásáraNálam ez nem teljesen így volt. A GiGa tulaja Agro.Békés üzletkötő volt és tőle vettem , akkor Ők még csak kezdték a szakmát.
Válasz golyó 2 #6838. hozzászólásáraEl tudom képzelni, hogy milyen pofát vághattak, amikor a távoli kunkurens ad el kombájnt olyan cégbe, aki a "kertvégében" van.
Hasonló volt nálam is, amikor 2008-ban megvettem a NH T 7040 traktort olyan cégtől, aki több mint 100 km-re volt tőlem. Na a helybéli cégek akkor kezdtek futkosni meg meglepett pofát vágni.
Amikor új gép után érdeklődtem náluk, nem vettek komolyan. Kicsi vállalkozó mire fel venne nagy traktort szlogennel.
Mégis megvettem
Utána már olyan is jött utánnam, aki elküldött. De utólag már feleslegesen jött.
Válasz Gazda12 #6835. hozzászólásáraA traki az más téma, de ha lassan mész közúton a nehéz munkagéppel akkor igen is fel kell azt is fújni mert ki fog repedni belül a mintáknál! az a lényeg keményebb gumikkal nem kell száguldozni a közúton max 25-27 km mert ha behintázik az a nehéz eszközzel tud a gép meglepetéseket okozni de rendesen!
Válasz golyó 2 #6836. hozzászólásáraSzia! Ti a Gigafarm miatt tettétek le a voksot a Case gépeknél, vagy szimpatizáltok a márkával?
Esetleg át vagytok kötve máskép is az említett gépkereskedővel?
Válasz Ares 826 #6834. hozzászólásáraMost cseréltem az egyik kollégának az IH 8010-esen a 900-as gumikat, mert kirepedt . azt mondta , hogy előírt nyomáson használta. Kérdezem mennyi az annyi 1.9 bár a 9 soros kuki asztallal , kinevettem erre kérdezi én hogy használom . Mondom neki 3.2 (IH 9230 9 csukható kuki asztal) .Nézett furcsán, mintha be akartam volna csapni. A felkerült 800-as gumit mennyire fújjam kérdezem és a válasz ne legyen több 2.2-nél. Mondom OK majd jössz 2 év múlva megint és nem a gumi a hibás.
Válasz Vinkó #6833. hozzászólásáraEzt mondom én is de sokan hitetlenek ebben a témában! Csak akkor van rííííííívás ha kireped majd nekik a gumi belülről a köröm belső oldalál belül!
Válasz Ares 826 #6824. hozzászólására3.2-3,3..semmi gond a gumikkal. Max,ha egy nagy vasdarabra rámegy. És így kombájnozok 1994 óta. Ami viszont gumiban bizonyított ,az a Dunlop..vászonig lehetett vele menni...és a Firestone.
Válasz mtz1221 #6830. hozzászólásáraAmint nézem, felétek se szokás árat írni. Csörögjön a telefon........
De hogy még motoróra és cséplőóra se legyen feltüntetve
Tegnap nézelődtem a traktorpoolon Ujvidék és Belgrád között találtam olyan kombájnt, ami megfogott volna, de személyesen kellene látni.
Egyenlőre maradok a szlovák kínálatok mellett, esetleg a Kite kínálatánál.
Elég jó állapotúak vannak Ausztriában, de drágábban adják mint a németek. Franciáknál is vannak elég jó kínálatok, de nagyon el van tőlem, hogy először megnézzem, majd menjek megvenni, ha megfelelne.
Egyenlőre az marad amit kinéztem, jövőhéten megyek a tulajjal pár dolgot megbeszélni, majd elválik, hogy meg e lessz véve.
Először nagyon be voltam indulva a Tucánora, de a gyakori gyenge anyagminőség "megemlítése" valahogyan kétségeket váltanak ki bennem......
kombájn guminyomás kérdését szerintem ketté kéne választani. Nyári üzemmód gabonás asztal=1,5t, öszi üzemmmód csukós 8soros conspeeed 3,4t. Nyáron ha leveszed a gabonás asztalt és kocsizol,akkor úgy pattog a lexi,hogy elég az uton tartani,nem lehet kihasználni a végsebességét a gépnek mert szétráz. Ez történik 2,3bár nyomáson.Összel az állandó kukorica bród agja a terhelést,akkor is csak 10%-al növelem a nyomást,dolgozzanak a hidroaksik.800-as gumik esetében.
Válasz bandigh #6826. hozzászólásáraMert az 1,6 az lófauszt nyomás, igazából 3 az állandó nyomás nálam ha melegszik akkor megy fentebb,. Én mindig 3-bár nyomást teszek bele és nincs gond a felnivel, a szomszéd faluban a csávó 3,2-3-5 között jár a Mega 204 2001-ben vették a kombit gyári a gumi gyári a felni a gépen!
Válasz Ares 826 #6824. hozzászólásáraNemtudom az 1,6-ról miért 3,4-re kellett egyből felmenni mikor félúton meg pont jó. De amíg nem durran szét a felnid addig jó vagy.
Válasz Gazda12 #6819. hozzászólásáraSzerintem igen olyan 0,5-1 bár közé ha felbakolod akkor igen! Amikor meg indul a mandula mehet bele a 3 vagy annál több 3,5 bár nyomásig!
Válasz bandigh #6820. hozzászólásáraÚgy csinálod ahogy akarod de az ATRA cég pesti telepvezetője sem buta ember, és ő azt mondja ha lecsökken a sebesség a guminál lehet növelni a nyomást és kell is a terhelés miatt! Én a Medin eleinte nyáron 1,5-1,7 bárral jártam és kevés volt a teli tartály búzával tengeri betegségem volt nyáron! De télen meg a kucca asztal súlya miatt volt ez a jelenség, nem is bírta soká a Good Year márka kirepedt belül a mintáknál! Csajnál látnál ekkora "repedést" az tutker világgá szaladnál rémületedben! Amióta új gumik vannak rajta mindig minimum 3 a nyomás de inkább 3,2-3,4bár a nyomás! Hidd el kell bele az a nyomás a nagy súlyok miatt!
Válasz Sk Laci #6821. hozzászólásáraLexionba 16-ba érkezett a merci motorral az Adblue,de részecskeszűrő nincs benne! Tucanoba eggyel fiatalabb generációba is benne volt már!
Nem egészen Claasokat érintő kérdés:
Milyen évjáratig kell nézni a használt gépeket, hogy ne legyen benne adblue meg utóégető /nem tudom a pontos nevét de talán DPF szürőnek mondják/???
Válasz Ares 826 #6817. hozzászólásáraNem kell feltétlen 1,2-re leengedni, nem is hiszem h ilyen keveset ír, esetleg amiatt mert könnyű a gép, ma az újabb michelin gumis kombájnokon látom h tele tartálynál egész lapos a kerék, de ahoz olyan abroncs is kell. Egy normál abroncsnak van egy felső értéke, amit ajánlanak, többnyire ezek nagyon nem a 3-3,5 bárok hanem olyan 2,6-ig kábé. Arról nem beszélve, hogy 10 centivel mélyebb nyomot vág a gép a talajba ha kőkemény a gumi.
Válasz Gazda12 #6814. hozzászólásáraSimán nyomhatsz bele ahogy mondtam 3-3,5 bárt és nagyon sokáig fogja bírni a gumi! Télen ha a gép nincs használva bakold fel.
Válasz Bobo77 #6816. hozzászólásáraMeg a nagy ló....aszt, a táblázat az átb...ós! Azt nem szabad figyelembe venni! Ott nekem a Medin a 650/75R 32 a 4,5 gabona asztalra 1,2 bár nyomást ír csak, ha annyit tennék bele az első nap a 60q búzával el is szakadna az összes vászon a gumiban! Minimum a 3 bár kell bele de inkább 3,2-3,5 az tuti!
Válasz Gazda12 #6811. hozzászólásáraKinyitod a gép oldalát és ott a gyári matrica hogy milyen gumival milyen asztalnál melyik gumi mennyi kell hogy legyen!
Válasz Gazda12 #6811. hozzászólásáraMinimum 3 bárt előre hátra legalább 2,5! Nézd meg a gumi terhelési indexét, és ahhoz kalkuláld a nyomást! Mennyit megy a géped végsebességre??? Mert ha csak 25 a vége akkor nyomhatsz bele 3,5 körül is főleg nyáron mikor búzát aratsz. Ha figyelsz a nyomásokra a gumik sokat ki fognak bírni.
Válasz Drisa #6809. hozzászólásáraAkkor csak az lehetett már hogy sok volt a terhelés a gumiknak és ezért nem bírta, mikori volt a gép???? Nekem a Mega 2004-es és gyári Conti gumik vannak benne, igaz csak 2600 motor óra van benne.
Válasz Ares 826 #6805. hozzászólásáraAz biztos hogy jó nyomáson jártunk vele mert minden asztal cserénél ellenőriztük. Ha jól emlékszem 3,2 volt az egyik érték. Inkább gyári baj lehetett vagy a minőséggel vagy a választással. De a hátsó gumik is continentalok voltak és azok is szét durrantak 6 évesen. Sok 540es van új gumikkal, inkább gyár fele van a hiba, vagy nagyobb terhelés indexű kellett volna vagy ez nem tudta amit kellett volna neki.
Válasz csferri #6799. hozzászólásáraEgy nagy előnye van lexin a 650 es guminak, az hogy napraforgóban és kukoricában pont sorközt megy, nem kell csonktaposó, van mindkettő de ez nagy előnye.
7257 hozzászólás
Válasz Sk Laci #6851. hozzászólására Class Arion 640 em van JD mitros kitűnő gép
Válasz Sk Laci #6851. hozzászólására Class Arion 640 em van JD mitros kitűnő gép
Válasz Sk Laci #6851. hozzászólására Class Arion 640 em van JD mitros kitűnő gép
Válasz Sk Laci #6851. hozzászólására Class Arion 640 em van JD mitros kitűnő gép
Válasz Sk Laci #6851. hozzászólására Class Arion 640 em van JD mitros kitűnő gép
Minőségre jobb J D!!!!
Válasz medikus #6850. hozzászólásáraDe a traktoroknál fordított a helyzet
Válasz ananasz76 #6849. hozzászólásáraA név miatt!
Mért drágább Claas kombajn mint egy John Deere WTS például, ugyan anyi uzemoraju.
Sziasztok volna egy kerdesem Claas Lexion 430-440 es nek mennyire lehet a dob fordulatot levenni??
Válasz A. Ákos #6845. hozzászólásáraÉn a tartály magasítót egy leégett 300-as megáról vettem. Bontóban nincs?
Válasz A. Ákos #6845. hozzászólásáraA 330-ban nincs magasító gyárilag csak a 340-ben van! Én nem tenném bele azt a lemezt mert nyírja a megfelhordó láncot a sok anyag mozgatása!
Claas Medion-ba keresek pótülést. (gyerekek követelik :) Ha vki tud szóljon. + Magtartály magasító lemezekre lenne még szükségem mint a 330-as - 340-es-é.
Válasz Ares 826 #6843. hozzászólásáraNálad mi?Te írtad!Behintázik a nehéz eszköz.
Válasz medikus #6841. hozzászólásáraMi a nehéz eszköz nálad??????
Válasz Sk Laci #6840. hozzászólásáraNálam ez nem teljesen így volt. A GiGa tulaja Agro.Békés üzletkötő volt és tőle vettem , akkor Ők még csak kezdték a szakmát.
Válasz Ares 826 #6839. hozzászólásáraAzt a nehéz eszközt nem is vihetnéd a közúton!Csak vontathatod!
Válasz golyó 2 #6838. hozzászólásáraEl tudom képzelni, hogy milyen pofát vághattak, amikor a távoli kunkurens ad el kombájnt olyan cégbe, aki a "kertvégében" van.
Hasonló volt nálam is, amikor 2008-ban megvettem a NH T 7040 traktort olyan cégtől, aki több mint 100 km-re volt tőlem. Na a helybéli cégek akkor kezdtek futkosni meg meglepett pofát vágni.
Amikor új gép után érdeklődtem náluk, nem vettek komolyan. Kicsi vállalkozó mire fel venne nagy traktort szlogennel.
Mégis megvettem
Utána már olyan is jött utánnam, aki elküldött. De utólag már feleslegesen jött.
Válasz Gazda12 #6835. hozzászólásáraA traki az más téma, de ha lassan mész közúton a nehéz munkagéppel akkor igen is fel kell azt is fújni mert ki fog repedni belül a mintáknál! az a lényeg keményebb gumikkal nem kell száguldozni a közúton max 25-27 km mert ha behintázik az a nehéz eszközzel tud a gép meglepetéseket okozni de rendesen!
Válasz Sk Laci #6837. hozzászólásáraA GI-GA meg sem volt mikor megvettem az első IH -t.(2002 Case Ih MX 110 traki).
Tény , hogy itt vannak helyben de nem minden tőlük való(9230 Agro-Békés)
Válasz golyó 2 #6836. hozzászólásáraSzia! Ti a Gigafarm miatt tettétek le a voksot a Case gépeknél, vagy szimpatizáltok a márkával?
Esetleg át vagytok kötve máskép is az említett gépkereskedővel?
Válasz Ares 826 #6834. hozzászólásáraMost cseréltem az egyik kollégának az IH 8010-esen a 900-as gumikat, mert kirepedt . azt mondta , hogy előírt nyomáson használta. Kérdezem mennyi az annyi 1.9 bár a 9 soros kuki asztallal , kinevettem erre kérdezi én hogy használom . Mondom neki 3.2 (IH 9230 9 csukható kuki asztal) .Nézett furcsán, mintha be akartam volna csapni. A felkerült 800-as gumit mennyire fújjam kérdezem és a válasz ne legyen több 2.2-nél. Mondom OK majd jössz 2 év múlva megint és nem a gumi a hibás.
Válasz Vinkó #6833. hozzászólásáraTraktornál is mehet ez a nyomás ha sokat vonulunk nehéz függesztett munkagéppel?
Válasz Vinkó #6833. hozzászólásáraEzt mondom én is de sokan hitetlenek ebben a témában! Csak akkor van rííííííívás ha kireped majd nekik a gumi belülről a köröm belső oldalál belül!
Válasz Ares 826 #6824. hozzászólására3.2-3,3..semmi gond a gumikkal. Max,ha egy nagy vasdarabra rámegy. És így kombájnozok 1994 óta. Ami viszont gumiban bizonyított ,az a Dunlop..vászonig lehetett vele menni...és a Firestone.
Vélemények a claas dominátor vx 88-ról valakinek?
Válasz mtz1221 #6830. hozzászólásáraAmint nézem, felétek se szokás árat írni. Csörögjön a telefon........
De hogy még motoróra és cséplőóra se legyen feltüntetve
Tegnap nézelődtem a traktorpoolon Ujvidék és Belgrád között találtam olyan kombájnt, ami megfogott volna, de személyesen kellene látni.
Egyenlőre maradok a szlovák kínálatok mellett, esetleg a Kite kínálatánál.
Elég jó állapotúak vannak Ausztriában, de drágábban adják mint a németek. Franciáknál is vannak elég jó kínálatok, de nagyon el van tőlem, hogy először megnézzem, majd menjek megvenni, ha megfelelne.
Egyenlőre az marad amit kinéztem, jövőhéten megyek a tulajjal pár dolgot megbeszélni, majd elválik, hogy meg e lessz véve.
Először nagyon be voltam indulva a Tucánora, de a gyakori gyenge anyagminőség "megemlítése" valahogyan kétségeket váltanak ki bennem......
Válasz Sk Laci #6821. hozzászólásáraHa gondolod ezekben a rossz időkben gyere el, és nézz szét nálunk is, ahol több van 1 rakáson.
https://almex.rs/index.php/kombajni.html
kombájn guminyomás kérdését szerintem ketté kéne választani. Nyári üzemmód gabonás asztal=1,5t, öszi üzemmmód csukós 8soros conspeeed 3,4t. Nyáron ha leveszed a gabonás asztalt és kocsizol,akkor úgy pattog a lexi,hogy elég az uton tartani,nem lehet kihasználni a végsebességét a gépnek mert szétráz. Ez történik 2,3bár nyomáson.Összel az állandó kukorica bród agja a terhelést,akkor is csak 10%-al növelem a nyomást,dolgozzanak a hidroaksik.800-as gumik esetében.
Válasz Ares 826 #6827. hozzászólásáraLényeg, hogy jó! Én is beletettem párezer kilómétert már kombàjngumiba, de még megvagyok :)
Válasz bandigh #6826. hozzászólásáraMert az 1,6 az lófauszt nyomás, igazából 3 az állandó nyomás nálam ha melegszik akkor megy fentebb,. Én mindig 3-bár nyomást teszek bele és nincs gond a felnivel, a szomszéd faluban a csávó 3,2-3-5 között jár a Mega 204 2001-ben vették a kombit gyári a gumi gyári a felni a gépen!
Válasz Ares 826 #6824. hozzászólásáraNemtudom az 1,6-ról miért 3,4-re kellett egyből felmenni mikor félúton meg pont jó. De amíg nem durran szét a felnid addig jó vagy.
Válasz Gazda12 #6819. hozzászólásáraSzerintem igen olyan 0,5-1 bár közé ha felbakolod akkor igen! Amikor meg indul a mandula mehet bele a 3 vagy annál több 3,5 bár nyomásig!
Válasz bandigh #6820. hozzászólásáraÚgy csinálod ahogy akarod de az ATRA cég pesti telepvezetője sem buta ember, és ő azt mondja ha lecsökken a sebesség a guminál lehet növelni a nyomást és kell is a terhelés miatt! Én a Medin eleinte nyáron 1,5-1,7 bárral jártam és kevés volt a teli tartály búzával tengeri betegségem volt nyáron! De télen meg a kucca asztal súlya miatt volt ez a jelenség, nem is bírta soká a Good Year márka kirepedt belül a mintáknál! Csajnál látnál ekkora "repedést" az tutker világgá szaladnál rémületedben! Amióta új gumik vannak rajta mindig minimum 3 a nyomás de inkább 3,2-3,4bár a nyomás! Hidd el kell bele az a nyomás a nagy súlyok miatt!
Válasz Sk Laci #6821. hozzászólásárakb 2012.
Válasz Sk Laci #6821. hozzászólásáraLexionba 16-ba érkezett a merci motorral az Adblue,de részecskeszűrő nincs benne! Tucanoba eggyel fiatalabb generációba is benne volt már!
Nem egészen Claasokat érintő kérdés:
Milyen évjáratig kell nézni a használt gépeket, hogy ne legyen benne adblue meg utóégető /nem tudom a pontos nevét de talán DPF szürőnek mondják/???
Válasz Ares 826 #6817. hozzászólásáraNem kell feltétlen 1,2-re leengedni, nem is hiszem h ilyen keveset ír, esetleg amiatt mert könnyű a gép, ma az újabb michelin gumis kombájnokon látom h tele tartálynál egész lapos a kerék, de ahoz olyan abroncs is kell. Egy normál abroncsnak van egy felső értéke, amit ajánlanak, többnyire ezek nagyon nem a 3-3,5 bárok hanem olyan 2,6-ig kábé. Arról nem beszélve, hogy 10 centivel mélyebb nyomot vág a gép a talajba ha kőkemény a gumi.
Válasz Ares 826 #6818. hozzászólásáraIgen a felbakolás az rendben van,le is engedjem a nyomást?
Válasz Gazda12 #6814. hozzászólásáraSimán nyomhatsz bele ahogy mondtam 3-3,5 bárt és nagyon sokáig fogja bírni a gumi! Télen ha a gép nincs használva bakold fel.
Válasz Bobo77 #6816. hozzászólásáraMeg a nagy ló....aszt, a táblázat az átb...ós! Azt nem szabad figyelembe venni! Ott nekem a Medin a 650/75R 32 a 4,5 gabona asztalra 1,2 bár nyomást ír csak, ha annyit tennék bele az első nap a 60q búzával el is szakadna az összes vászon a gumiban! Minimum a 3 bár kell bele de inkább 3,2-3,5 az tuti!
Válasz Gazda12 #6811. hozzászólásáraKinyitod a gép oldalát és ott a gyári matrica hogy milyen gumival milyen asztalnál melyik gumi mennyi kell hogy legyen!
Válasz Gazda12 #6811. hozzászólásáraNekem elöl 2,4 a névleges nyomás, annyi is van benne.
Válasz Ares 826 #6812. hozzászólására20 a vége....akkor nyílvan jó fel lehet pumpálni!
Valaki találkozott már az új Trionnal? Mennyivel jobban összerakott gép mint a Tucano volt?
Válasz Gazda12 #6811. hozzászólásáraMinimum 3 bárt előre hátra legalább 2,5! Nézd meg a gumi terhelési indexét, és ahhoz kalkuláld a nyomást! Mennyit megy a géped végsebességre??? Mert ha csak 25 a vége akkor nyomhatsz bele 3,5 körül is főleg nyáron mikor búzát aratsz. Ha figyelsz a nyomásokra a gumik sokat ki fognak bírni.
Akkor most őszintén mennyire fujjam a 620-ason az első hátsókat? Elöl 800 asok vannak hátul 500!
Válasz Drisa #6809. hozzászólásáraAkkor csak az lehetett már hogy sok volt a terhelés a gumiknak és ezért nem bírta, mikori volt a gép???? Nekem a Mega 2004-es és gyári Conti gumik vannak benne, igaz csak 2600 motor óra van benne.
Válasz Ares 826 #6805. hozzászólásáraAz biztos hogy jó nyomáson jártunk vele mert minden asztal cserénél ellenőriztük. Ha jól emlékszem 3,2 volt az egyik érték. Inkább gyári baj lehetett vagy a minőséggel vagy a választással. De a hátsó gumik is continentalok voltak és azok is szét durrantak 6 évesen. Sok 540es van új gumikkal, inkább gyár fele van a hiba, vagy nagyobb terhelés indexű kellett volna vagy ez nem tudta amit kellett volna neki.
Válasz csferri #6799. hozzászólásáraEgy nagy előnye van lexin a 650 es guminak, az hogy napraforgóban és kukoricában pont sorközt megy, nem kell csonktaposó, van mindkettő de ez nagy előnye.