Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD395.26 FtCHF439.37 FtGBP495.29 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Claas medion 330-as, valamint Claas Mega 204, 208-as...
98as maxival 10liter alatt vágunk! ugyanaz mint a 204mega csak 2 dobos!
mi a probléma a 440-450tucanoval? 2008-2009esekbol van egy pár de nem éppen fillérekért dobálják!
Így van, ezért írtam kinek hogy. Ma volt egy beszélgetésem egy ismerőssel. Lecserélné a106-ost... Neki kisebb is elég volna saját célra. Elmondtam tapasztalataimat. Nem biztos hogy marad a Claas mellet. Mivel kevés órás fiatalabb vasat évi kb 100-150 hekire olcsóbbat kap más fajtából. A JD zabálós paripa neki az kilőve. Annak ellenére hogy 2056-ost már jó pénzért kaphatna.
Én tudom hogy már régebben leírtad mennyit szenvedtetek ezzel a tip.-al. de felénk meg másfelé is elég sok van belőlük és nem panaszkodnak, szomszédfaluba sem cserélik le a sötétzöld flottát, sőt (igaz nem WTS) ismerősnek W helyett szintén W jött
Válasz #566. hozzászólásra
Nem egészen. Ha a tulajtól vennéd, és nem közvetítőn keresztül egész más árban lenne. Előb felhívtam a tulajt, ezért tudom az árát is.
Válasz #560. hozzászólásra
Szanberg ez az a kombájn amit mondtam neked, és láttad is csak hátulról. Hát vannak bajai, azt nem lehet letagadni. Ha konkrétan kell hogy mik, beszélek személyesen is a kombajnistával, mivel személyesen is ismerem. A község ahol áll a kombájn Fegyvernek / Zbrojníky/ . Talán 50 km Esztergomtól.
Ugyanannyi esélyed lesz használtan keveset futottat venni mint claasból vagy bármelyik más gépből, de szerintem olcsóbban tudsz jobbat venni CX-bő mint claasból.
Axiálnál van hozzá alkatrész amúgy.
Ja meg egy iganjó TX-et tudok eladót, megkérik az árát de újszerű. Ha komolyan érdekel maj megkerestek
Nem ismerem, illetve ha SK Laci környékén van akkor azt rendbe kell tenni mert nem foglalkoztak vele csak arattak és vannak bajai, de az meszebb van a határtól nem ez lesz szerintem.
Ha kombájnt keresnék ezt venném meg. Sisu motor nagy dob 8 láda fain elektromos rendszer
Ezzel csak az a baj, hogy használtban kifogni egy kevés órás, jó állapotút szinte lehetetlen. Claas-ból jóval nagyobb a választék és a háttér is stabilabb, jó kapcsolatban vagyunk az Axiállal. Csak az a baj, hogy a Lexik meg arany árban vannak... Megát nem szeretnék, lassan 15 évesek lesznek a szürke alvázasak is, hiába jó gépek, idővel minden megadja magát és abból kevés órásat kifogni megint nehéz. Na meg az sem szimpi, hogy a motor ott van mögöttem... Szóval olyan jó szériás gép kellene ami max 8-10 éves, kevés órás, legyen hozzá megfelelő szervízháttér és takarja be egy 20-as, max 25. Évente levágja a kevés sajátot, meg bérmunka lenne rá 4-500 hektár. Ha tudsz ilyet szólj!
Hát azért ez fényévekkel jobb választás mint a 7250órás mega.
Ez komolyabb kombájn igaz gabonában a kis rostája végett nem csúcsteljesítmény, kukoricában a jobb.
Ha nem omlott szét akkor szerintem ugyanannyit kellhet rákölteni mint egy megára, csapágyak szilentek szíjjak láncok.
Közel egy az áruk.Hasonlítható egymással?200 ha-ra milyen vétel lenne?Menet közbe mennyi bosszúságot okozna??Évente mennyit kellene rákölteni,hogy ne strapálódjon le?
Válasz #535. hozzászólásra
Évente cserélem a fel sem melegedett olajat is. Pedig 200h után kellene. A tapasztalataimat írom meg nektek, csak azt szeretném ha mi New Hollandosok elismerjük a Claast akkor ti is tegyétek ezt a New Hollanddal kapcsolatban. Hogy ki mit vesz, azt nagy ívből letojom, arra költi a pénzét mindenki amire akarja. De a tények tények maradnak. Nem TX63-as kombájnt írtam , hanem 65Plust. A belseje majdnem egyforma, de nagyobb a motor 280LE, és a magtartály. Azért írtam hogy én Claas után váltottam NH-ra, és a NH kombájnokkal elégedettebb vagyok, mert elhangzott más vélemény is. Gondoltam aki esetleg gondolkodik egy jó kombájnban, ne csak amiatt döntsön abban. De továbbra is fenttartom az állításom, hogy a TX65-ös kombájnommal megeszem a 208 Megát kalászosban. Főleg tritikáléban. Akkor még a bekapcsolt lámpámat sem látná a Claas, és nem teli egész meg fél kalászokat ürítenék.
Egyébként nem kapok fizetést ezért sehol, csak a hülyeségre nem vagyok nyitott. Már tele van a fas.om attól, hogy Claas kombájn meg a Fendt, JD traktor a gép. Mintha ez státusz szimbólum lenne, és a többi gép már nem is létezne.
Mese hogy a Tx 63 megveri a 6 ládást Tucanot, az 208 _Mega belsővel van csak a "csinosítgatták" de csúnya lett nagyon szerintem. Igaz rengeteg van belőle eladó, valami nem sikerült olyan jól mint a MEGA széria!!
Volt hogy megbolondult az összea monitor, mutatott mindent de a motor ment szépen. Gondoltam a külön ecu miatt. Viszont biztos van igazad mert itt volt aki kitette balra az indexet, és leállt a motor, szóval azóta én is félve teszem ki.. Meg inkább akkor amíg egyenesen megy a gép.. Így is volt h leállt de az más tészta :D
Egyébként meg ki kell fogni a használtgépet, van egy 106 osunk is, annak alig volt baja, mindig ment. Aztán volt egy 108 as, annak vagy 2 évig egyfolytában a motortérben voltunk. Felujított motor kiment, melegedett, megycsinálta cég, akkor is kiment hamarosan, vízszivattyú bexart kifúrta a hűtőt 2x. Önindító vagy 2x, tartágyban a nyírócsavar árpában.. Kasza elszakadt stb. Aztán mire jó lett eladtuk, utánna szinte problémamentes volt, de mindenki öregedett tőle pár évet.. :D
200 hekire szinte mindegy........szerintem. Kis nyuszi....vagy 108-as.....esetleg 204 mega ha kel újabb verzió. Esetleg Laverda ( legtisztábban dolgozó masina..egyszerű mint a fa ék..és brutál anyagból van.)
Az amelyiknek volt gazdája és folyamatosan karbantartott gép, jó műszaki állapotú.
Annakidején a 38-as MF kombájnal első évben hogy mit meg szenvedtem az nemvolt emberi. Kétévig volt igenrossz kezekben. Piperkőcködtek vele esztétikusan de ennyi. Műszakilag nullák voltak.
Aztán egy szezont végigtákoltam, majd kiszedtem a egész belét következő esztendőben és végigjavítottam. CSapágyak szilentek ékek láncok akármi...
Volt amikor 800hektárt letoltam vele szinte nulla meghibásodással, is apróbb napi karbantartási dolgokkal, esetleg egy kis ékszíj cserével vagy szíjfeszítőben csapágy cserével, meg úgy amblokk ez után végig jól ment évi 4-500hektárokat alaphangon levágtam vele.
Aztán legtöbb ember meg úgy szidja ezeket a gépeket mint a rongyot.
Körösladányon pl.: van amelyik gépben 17ezer üzemóra körül lehet benne, mert a 90-es években 4ilyen gép vágott évi 10.000hektárt éjjelnappal váltóban és még mindig van belőlük vagy 4 gép ott. Akkor miről beszélünk???!?!?!
de pl a szomszédék 208-a megája is amíg nem került rá normális kombájnos, kiköpte a rázóasztalt meg rostát magából minden másnap, meg letört a linde bordáscsonkja meg ilyenek....sorolhatnám.
Ha a kombájnosnak nincsen kedve karban tartani, meg elmegy az még címszóval legyint egyet akkor ott már vége is lesz a gépnek előbbutóbb...inkább előbb.
Amit Claastra is ír, hogy 5naponta 15perc karbantartás az nokedli.
Ha semmi bajos sincsen csak rendesen átnézed, folyadékszinteket, szíjjakat feszítőket rángató karokat, nyomsz 10órás egykét gombba zsírt, kifújod légszűrőt kabinszűrőt,esetleg hűtőt, láncokat lefújod lánckenővel, feszességet ellenőrzöl, rostákra ránézel tankolsz ésatöbbi, akkor ez alaphangon 1-1,5óra de akkor kapkodni kell nagyon és vagy kihagysz valamit vagy leesel a tetejéről...
Persze ezekből ha csak a szűrőt fújod meg akkor is jóvagy mert ennyi a kötelező mindennap, de akkor nemvagy jó kombájnos.
Ne CS-ben gondolkodjatok, hanem egy CX760-at vegyetek!
Jó nagy marha dobja van, megeszik mindent, 6méteres asztallal is szépen megy, nagy kényelmes csendes amerikai IH kabin elektromos rosták meg ilyesmi...
Hallgass rám!
Claasból csakis Lexion!
A többi játékszer papír.
TX-el ne állítsátok szembe megát mert szégyen lesz a vége nyuszi javára.
Van itt nem messze egy gazda, 11éves TX63-as Newholland kombájnja van, újonnan vette. 2012-ben kért egy demó kombájnt axiáltól.
Tucano 450 full felszerelve. Ledemózták és aztmondta nem adja el a kombájnját inkább, de hogy ilyen claasra gondolni sem fog az hótziher. Repcét vágtak vele és csak kullogott amíg a TX-el ette mint a barom.
Szóval egy 5ládás 63-as megeszi a 6ládás aps minden lófaxos tucanot.
és hogy megbízhatatlanok??? Tedejen a 66-68-as TX-ekben 10.000 üzemórák felett vannak baxki.
Annó mikor matyóknál lementünk 96-ban az új TC56-al vágni más éven megvettek vagy 6 új TX-et. Talán még ottis van belőlük mai napig. Nem holmi papír vackok, mennek mint a meszes.
Mi a még eredeti Belga gyártmányú kis egydobos TC-vel ami 170lovas ford motoros volt még első években 1100 hektárokat vágtunk, 5évig egy csavart sem kellett rajta utánhúzni nemhogy szerelni. Igaz az újabbak lengyel gépek a kicsikből ott már akadt összeszerelési gondból eredő hiba...
Hmmm.. 100-200 ha.. Amikor bejöttek a 204 esek meg a 2056 osok.. Szlovák munkával mentek egy év alatt 900 hektárokat.. Gondolj bele, 5 ládás talicskák miket levágtak.. És bírták. Nem mondom hogy túl jó vételek voltak használtan, de nem ezeket kell kifogni.. :D
A rokonnak a 204-es összesen évente 110 ha arat, ebből most 60 búza, ment le, a többi szotyi. Az 3 nap 2 emberrel 2 műszakba. E mellé még lenyomtak kb. 100 ha bérmelót. Ennyi évente meg se kottyan neki. Még 10 évig biztos gép marad. Ennyi üz.Óra alatt rossz tapasztalatot nem lehet szerezni. Csak szűrő meg olaj csere, de ettől még bármelyik márkánál beüthet valami.
Válasz #516. hozzászólásra
Hallod annyi heki alatt még az olaj sem melegszik fel, nem hogy cserélni kellene, nagy mesemondó vagy te komám!! Hol is lehet annyi tapasztalatot szerezni ennyi gépről 100 heki alatt!!
Te baszki valamiért a NH reklámozod ennyire, nem kapsz ezért valamit cégtől????? Azt mond már meg min nem is lehet visszatenni a mega gyorsító dobjára ,nem értem??? A te reklámod szerintem elvakult a faszba sincs a megához főleg a 208 a TC vagy épp a TX 63.
Válasz #523. hozzászólásra
Lehet kicsit offtopic, de ennyi pénzért egy jobbacska 9680 wts-t vennék, azzal már lehet haladni.. És még az nincs is tele hiperszuper számítógépekkel. (Minden javítás 80 ha tudjátok mire célzok :D)
676 hozzászólás
Válasz #575. hozzászólásra
9-9ig 23 heki 8t-ban (keddi adat)
Válasz #571. hozzászólásra
Az nagyon jó! Mennyi volt a napi vagy óránkénti teljesítménye?
Válasz #573. hozzászólásra
Azt vedd meg amit a pénzedért legjobb állapotban megkapsz a 3 márka közül.
Válasz #570. hozzászólásra
Én is a 106-ot cserélném.Nehéz dönteni.
Válasz #570. hozzászólásra
2266-nak mennyivel nagyobb a teljesítménye 2056-tól?
98as maxival 10liter alatt vágunk! ugyanaz mint a 204mega csak 2 dobos!
mi a probléma a 440-450tucanoval? 2008-2009esekbol van egy pár de nem éppen fillérekért dobálják!
Válasz #569. hozzászólásra
Így van, ezért írtam kinek hogy. Ma volt egy beszélgetésem egy ismerőssel. Lecserélné a106-ost... Neki kisebb is elég volna saját célra. Elmondtam tapasztalataimat. Nem biztos hogy marad a Claas mellet. Mivel kevés órás fiatalabb vasat évi kb 100-150 hekire olcsóbbat kap más fajtából. A JD zabálós paripa neki az kilőve. Annak ellenére hogy 2056-ost már jó pénzért kaphatna.
Válasz #567. hozzászólásra
Én tudom hogy már régebben leírtad mennyit szenvedtetek ezzel a tip.-al. de felénk meg másfelé is elég sok van belőlük és nem panaszkodnak, szomszédfaluba sem cserélik le a sötétzöld flottát, sőt (igaz nem WTS) ismerősnek W helyett szintén W jött
Válasz #566. hozzászólásra
Nem egészen. Ha a tulajtól vennéd, és nem közvetítőn keresztül egész más árban lenne. Előb felhívtam a tulajt, ezért tudom az árát is.
Válasz #565. hozzászólásra
Igen 2003-ban jött a paripa.
Válasz #564. hozzászólásra
Bővebben?Szóval felejtős?
Válasz #564. hozzászólásra
Öt évig hajtottad...
Válasz #554. hozzászólásra
Öregedtem 5 évet miatta.! De kinek hogy, viszont a 20 lityi /heki az alap nála.
Egy 98-as dominak mi a napi teljesítménye átlag búzában? Fogyasztása ezeknek?
Válasz #560. hozzászólásra
Szanberg ez az a kombájn amit mondtam neked, és láttad is csak hátulról. Hát vannak bajai, azt nem lehet letagadni. Ha konkrétan kell hogy mik, beszélek személyesen is a kombajnistával, mivel személyesen is ismerem. A község ahol áll a kombájn Fegyvernek / Zbrojníky/ . Talán 50 km Esztergomtól.
Válasz #558. hozzászólásra
Ugyanannyi esélyed lesz használtan keveset futottat venni mint claasból vagy bármelyik más gépből, de szerintem olcsóbban tudsz jobbat venni CX-bő mint claasból.
Axiálnál van hozzá alkatrész amúgy.
Ja meg egy iganjó TX-et tudok eladót, megkérik az árát de újszerű. Ha komolyan érdekel maj megkerestek
Válasz #559. hozzászólásra
Nem ismerem, illetve ha SK Laci környékén van akkor azt rendbe kell tenni mert nem foglalkoztak vele csak arattak és vannak bajai, de az meszebb van a határtól nem ez lesz szerintem.
Ha kombájnt keresnék ezt venném meg. Sisu motor nagy dob 8 láda fain elektromos rendszer
Válasz #557. hozzászólásra
Szanberg! Ismered ezt a szerkezetet,tudsz a múltjáról is valamit?
Válasz #539. hozzászólásra
Ezzel csak az a baj, hogy használtban kifogni egy kevés órás, jó állapotút szinte lehetetlen. Claas-ból jóval nagyobb a választék és a háttér is stabilabb, jó kapcsolatban vagyunk az Axiállal. Csak az a baj, hogy a Lexik meg arany árban vannak... Megát nem szeretnék, lassan 15 évesek lesznek a szürke alvázasak is, hiába jó gépek, idővel minden megadja magát és abból kevés órásat kifogni megint nehéz. Na meg az sem szimpi, hogy a motor ott van mögöttem... Szóval olyan jó szériás gép kellene ami max 8-10 éves, kevés órás, legyen hozzá megfelelő szervízháttér és takarja be egy 20-as, max 25. Évente levágja a kevés sajátot, meg bérmunka lenne rá 4-500 hektár. Ha tudsz ilyet szólj!
Válasz #554. hozzászólásra
Én ezt választanám
Válasz #554. hozzászólásra
Hát azért ez fényévekkel jobb választás mint a 7250órás mega.
Ez komolyabb kombájn igaz gabonában a kis rostája végett nem csúcsteljesítmény, kukoricában a jobb.
Ha nem omlott szét akkor szerintem ugyanannyit kellhet rákölteni mint egy megára, csapágyak szilentek szíjjak láncok.
Ezek közűl a wts-t választanám
Válasz #549. hozzászólásra
gyapot
Válasz #548. hozzászólásra
Közel egy az áruk.Hasonlítható egymással?200 ha-ra milyen vétel lenne?Menet közbe mennyi bosszúságot okozna??Évente mennyit kellene rákölteni,hogy ne strapálódjon le?
Válasz #551. hozzászólásra
Tudom a Lexikon az már papír szinte, cseréjük 3-5 évente szerintem ajánlott!!
Válasz #549. hozzászólásra
Model 4LBZ-172 (PRO788) 4LBZ-172B (PRO888GM)
Méretek Teljes hossz (mm) 4615
Teljes szélesség (mm) 2100
Építési magasság (mm) 2385 2415
Szerkezeti tömeg (kg) 2900 3350
Motor típusa V3300-D1-T-ES06 V3800-D1-T-ES12
Típus Függőleges vízhűtéses, 4 hengeres turbódízel motor
A teljes gázmennyiség sor (L [cc]) 3,318 [3318] 3,769 [3769]
Névleges teljesítmény / sebesség (ps [kW] / rpm) 80,8 [59,4] / 2400 89,9 [66,1] / 2400
Használata gázolaj No. 0 [minőség]
Olajtartály kapacitás (L) 73
Elektromos indítás mozgó oldalról
Tároló akkumulátor (V ˇ Ah) 12.80
A pálya szélessége × földön járás Minisztérium (mm) 450 × 1640 500 × 1670
Center távolság (mm) 1155
Átlagos föld nyomás (kg/cm2) 0.196 0.201
Shift mód fokozatmentes hidraulikus, mechanikus sebességváltó + [HST]
Speed szakaszok (szakasz) fokozatmentesen előre és hátra fokozatmentes [mindhárom subtransmission
Válasz #545. hozzászólásra
Nem mese koléga!
Itt közeli cimboránál volt a gép.
vékony papír lemez szerkezet, a mega komolyabb volt anyagban
Válasz #547. hozzászólásra
Na nyugi máááááááá, még a végén valami bajod lesz!!
Bocsi tudom hogy nem Claas hanem Kubota, de nem találtam topicot neki. De ez milyen kombájn?
Leírása kicsit nehézkes elolvasni
Termék leírás
型号 4LBZ-172(PRO788) 4LBZ-172B(PRO888GM)
尺寸 全 长(mm) 4615
全 宽(mm) 2100
全 高(mm) 2385 2415
结 构 质 量(kg) 2900 3350
发动机 型 号 V3300-D1-T-ES06 V3800-D1-T-ES12
型 式 立式水冷4缸涡轮增压柴油发动机
总 排 气 量 (L[cc]) 3.318[3318] 3.769[3769]
额定输出/转速(ps[kw]/rpm) 80.8[59.4]/2400 89.9[66.1]/2400
使 用 燃 料 0号柴油[高等级]
油 箱 容 量(L) 73
起 动 方 式 电起动
蓄 电 池(VˇAh) 12ˇ80
行走部 履 带 宽度 × 接地长度(mm) 450×1640 500×1670
中 心 距 离 (mm) 1155
平均接地压力(kgf/cm2) 0.196 0.201
变 速 方 式 机械式变速+液压无级变速[HST]
变 速 级 数(级) 前进无级、后退无级[副变速各3级
Csillagarázs,lemezek kirohadva,lépcsö legallyazva,kipufogó szétégve,csak ami a képen látszik.Most csapjon le rá,csak 14misihttp://www.agrarkereso.hu/gep/megmutat.php?hird=121537&keresendo=&hkategoria=&lang=hu&limit_ablak=&kereses=
Válasz #535. hozzászólásra
Évente cserélem a fel sem melegedett olajat is. Pedig 200h után kellene. A tapasztalataimat írom meg nektek, csak azt szeretném ha mi New Hollandosok elismerjük a Claast akkor ti is tegyétek ezt a New Hollanddal kapcsolatban. Hogy ki mit vesz, azt nagy ívből letojom, arra költi a pénzét mindenki amire akarja. De a tények tények maradnak. Nem TX63-as kombájnt írtam , hanem 65Plust. A belseje majdnem egyforma, de nagyobb a motor 280LE, és a magtartály. Azért írtam hogy én Claas után váltottam NH-ra, és a NH kombájnokkal elégedettebb vagyok, mert elhangzott más vélemény is. Gondoltam aki esetleg gondolkodik egy jó kombájnban, ne csak amiatt döntsön abban. De továbbra is fenttartom az állításom, hogy a TX65-ös kombájnommal megeszem a 208 Megát kalászosban. Főleg tritikáléban. Akkor még a bekapcsolt lámpámat sem látná a Claas, és nem teli egész meg fél kalászokat ürítenék.
Egyébként nem kapok fizetést ezért sehol, csak a hülyeségre nem vagyok nyitott. Már tele van a fas.om attól, hogy Claas kombájn meg a Fendt, JD traktor a gép. Mintha ez státusz szimbólum lenne, és a többi gép már nem is létezne.
Válasz #533. hozzászólásra
A 98-as a medion 330-as elődje,első években 1000+ hekit vágtunk vele
Válasz #538. hozzászólásra
Mese hogy a Tx 63 megveri a 6 ládást Tucanot, az 208 _Mega belsővel van csak a "csinosítgatták" de csúnya lett nagyon szerintem. Igaz rengeteg van belőle eladó, valami nem sikerült olyan jól mint a MEGA széria!!
Válasz #541. hozzászólásra
Volt hogy megbolondult az összea monitor, mutatott mindent de a motor ment szépen. Gondoltam a külön ecu miatt. Viszont biztos van igazad mert itt volt aki kitette balra az indexet, és leállt a motor, szóval azóta én is félve teszem ki.. Meg inkább akkor amíg egyenesen megy a gép.. Így is volt h leállt de az más tészta :D
Egyébként meg ki kell fogni a használtgépet, van egy 106 osunk is, annak alig volt baja, mindig ment. Aztán volt egy 108 as, annak vagy 2 évig egyfolytában a motortérben voltunk. Felujított motor kiment, melegedett, megycsinálta cég, akkor is kiment hamarosan, vízszivattyú bexart kifúrta a hűtőt 2x. Önindító vagy 2x, tartágyban a nyírócsavar árpában.. Kasza elszakadt stb. Aztán mire jó lett eladtuk, utánna szinte problémamentes volt, de mindenki öregedett tőle pár évet.. :D
Válasz #540. hozzászólásra
200 hekire szinte mindegy........szerintem. Kis nyuszi....vagy 108-as.....esetleg 204 mega ha kel újabb verzió. Esetleg Laverda ( legtisztábban dolgozó masina..egyszerű mint a fa ék..és brutál anyagból van.)
Válasz #540. hozzászólásra
Az amelyiknek volt gazdája és folyamatosan karbantartott gép, jó műszaki állapotú.
Annakidején a 38-as MF kombájnal első évben hogy mit meg szenvedtem az nemvolt emberi. Kétévig volt igenrossz kezekben. Piperkőcködtek vele esztétikusan de ennyi. Műszakilag nullák voltak.
Aztán egy szezont végigtákoltam, majd kiszedtem a egész belét következő esztendőben és végigjavítottam. CSapágyak szilentek ékek láncok akármi...
Volt amikor 800hektárt letoltam vele szinte nulla meghibásodással, is apróbb napi karbantartási dolgokkal, esetleg egy kis ékszíj cserével vagy szíjfeszítőben csapágy cserével, meg úgy amblokk ez után végig jól ment évi 4-500hektárokat alaphangon levágtam vele.
Aztán legtöbb ember meg úgy szidja ezeket a gépeket mint a rongyot.
Körösladányon pl.: van amelyik gépben 17ezer üzemóra körül lehet benne, mert a 90-es években 4ilyen gép vágott évi 10.000hektárt éjjelnappal váltóban és még mindig van belőlük vagy 4 gép ott. Akkor miről beszélünk???!?!?!
de pl a szomszédék 208-a megája is amíg nem került rá normális kombájnos, kiköpte a rázóasztalt meg rostát magából minden másnap, meg letört a linde bordáscsonkja meg ilyenek....sorolhatnám.
Ha a kombájnosnak nincsen kedve karban tartani, meg elmegy az még címszóval legyint egyet akkor ott már vége is lesz a gépnek előbbutóbb...inkább előbb.
Amit Claastra is ír, hogy 5naponta 15perc karbantartás az nokedli.
Ha semmi bajos sincsen csak rendesen átnézed, folyadékszinteket, szíjjakat feszítőket rángató karokat, nyomsz 10órás egykét gombba zsírt, kifújod légszűrőt kabinszűrőt,esetleg hűtőt, láncokat lefújod lánckenővel, feszességet ellenőrzöl, rostákra ránézel tankolsz ésatöbbi, akkor ez alaphangon 1-1,5óra de akkor kapkodni kell nagyon és vagy kihagysz valamit vagy leesel a tetejéről...
Persze ezekből ha csak a szűrőt fújod meg akkor is jóvagy mert ennyi a kötelező mindennap, de akkor nemvagy jó kombájnos.
Válasz #532. hozzászólásra
Sajnos van mivel a CAN rendszer része......tapasztaltam.
Válasz #531. hozzászólásra
Szerinted,200 ha-ra,melyik a legmegbízhatóbb gép?Főként karbantartás,szerelés terén.Amelyik,szezonban,a legkevesebb bosszúságot okozza.
Válasz #523. hozzászólásra
Ne CS-ben gondolkodjatok, hanem egy CX760-at vegyetek!
Jó nagy marha dobja van, megeszik mindent, 6méteres asztallal is szépen megy, nagy kényelmes csendes amerikai IH kabin elektromos rosták meg ilyesmi...
Hallgass rám!
Claasból csakis Lexion!
A többi játékszer papír.
TX-el ne állítsátok szembe megát mert szégyen lesz a vége nyuszi javára.
Van itt nem messze egy gazda, 11éves TX63-as Newholland kombájnja van, újonnan vette. 2012-ben kért egy demó kombájnt axiáltól.
Tucano 450 full felszerelve. Ledemózták és aztmondta nem adja el a kombájnját inkább, de hogy ilyen claasra gondolni sem fog az hótziher. Repcét vágtak vele és csak kullogott amíg a TX-el ette mint a barom.
Szóval egy 5ládás 63-as megeszi a 6ládás aps minden lófaxos tucanot.
és hogy megbízhatatlanok??? Tedejen a 66-68-as TX-ekben 10.000 üzemórák felett vannak baxki.
Annó mikor matyóknál lementünk 96-ban az új TC56-al vágni más éven megvettek vagy 6 új TX-et. Talán még ottis van belőlük mai napig. Nem holmi papír vackok, mennek mint a meszes.
Mi a még eredeti Belga gyártmányú kis egydobos TC-vel ami 170lovas ford motoros volt még első években 1100 hektárokat vágtunk, 5évig egy csavart sem kellett rajta utánhúzni nemhogy szerelni. Igaz az újabbak lengyel gépek a kicsikből ott már akadt összeszerelési gondból eredő hiba...
Hmmm.. 100-200 ha.. Amikor bejöttek a 204 esek meg a 2056 osok.. Szlovák munkával mentek egy év alatt 900 hektárokat.. Gondolj bele, 5 ládás talicskák miket levágtak.. És bírták. Nem mondom hogy túl jó vételek voltak használtan, de nem ezeket kell kifogni.. :D
A rokonnak a 204-es összesen évente 110 ha arat, ebből most 60 búza, ment le, a többi szotyi. Az 3 nap 2 emberrel 2 műszakba. E mellé még lenyomtak kb. 100 ha bérmelót. Ennyi évente meg se kottyan neki. Még 10 évig biztos gép marad. Ennyi üz.Óra alatt rossz tapasztalatot nem lehet szerezni. Csak szűrő meg olaj csere, de ettől még bármelyik márkánál beüthet valami.
Válasz #516. hozzászólásra
Hallod annyi heki alatt még az olaj sem melegszik fel, nem hogy cserélni kellene, nagy mesemondó vagy te komám!! Hol is lehet annyi tapasztalatot szerezni ennyi gépről 100 heki alatt!!
Válasz #516. hozzászólásra
Te baszki valamiért a NH reklámozod ennyire, nem kapsz ezért valamit cégtől????? Azt mond már meg min nem is lehet visszatenni a mega gyorsító dobjára ,nem értem??? A te reklámod szerintem elvakult a faszba sincs a megához főleg a 208 a TC vagy épp a TX 63.
Válasz #517. hozzászólásra
A 98-asról mi a véleményed? 108-hoz képest mennyivel tud kevesebbet?
Válasz #529. hozzászólásra
Külön panelek, ezért külön javíthatók, ha úgyvan. Az meg h a szenzornak köze van a motorhoz? Fura lenne.
Válasz #525. hozzászólásra
Minden zsákbamacska......itthon is bele lehet nyúlni de kint is.
Válasz #526. hozzászólásra
Hasonló árban vett egy 78s-t a haver ez kicsit nagyobb !
Válasz #528. hozzászólásra
Csak kb 7 fedélzeti van benne+ egy kalászvisszahordó szenzor mi bezavar a motor vezérlésnek.
Válasz #523. hozzászólásra
Lehet kicsit offtopic, de ennyi pénzért egy jobbacska 9680 wts-t vennék, azzal már lehet haladni.. És még az nincs is tele hiperszuper számítógépekkel. (Minden javítás 80 ha tudjátok mire célzok :D)
Válasz #526. hozzászólásra
Elég leharcoltnak tűnik főleg azokkal a 10%-os abroncsokkalIlyet itthon is lehet kapni és ennél olcsobban