Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Hali!
Claas ares 557-es traktor olyat csinál, hogy gondol egyet és leáll a motor minden előjel nélkül, utána pedig nem indul, csak teker az önindító, de nem kapja el. A műszerfalon villog és sípol a diagnosztika lámpa. Lehet, hogy a befecskendezéssel van gond?
Hát janikám látszik, hogy nemvagy rendesen képben, ha arra gondolsz hogy miért csak 3késsel dolgozik.
Elmondanám, nemhogy az axion820-al, de még a 130mázsás 260lovas nagyfergával is van olyan amikor nem megy új a 3késes fralaz előtt mint a videón. Itt elég jó a talaj de amikor egy páncélként szakad fel a gép hasa alatt is akkor 100lóerő/kés ami zokszó nélkül elviszi persze az sem szaladna el vele.
Vannak olyan talajok meg állapotok amikor egy 150lovas gép is repül a 3késsel de általában egy masszívabb talajon 250lóerővel megy lazán a lazítás csak tudjad.
8330-as Johnival nem túl messze 5késest húznak nagy ikerkerekek is fent vannak de ha nehezebb talajon van kínlódik előtte, vergődik orrbaverődik.
Ezek nagy lazítók nem kis mtz-s háromkésesre kell gondolni
Heló claas tulajok ,infót szeretnék kérni ,van nekem egy ares617-sem és ma kirakott egy vagon hiba kódot ,ha valaki tudna egy kis infóval szolgálni megköszönném .Kódok 414, 314, 411, 311 .ezek lennének . A könyvében semmit nem írnak a kódokról ,,csak annyit ,hogy hívd fel a szerelőtFelhívtam majd egyszer ha ráér eljön,hát erről ennyit.
Kollégák, egészen életre kapott ez a topic, így még gyorsan kihasználva a dolgot, esetleg Claas arion 420-al kapcsolatban valakinek valami féle tapasztalata van -e a már leírtakon kívül, akár negatív akár pozitív???
Sokan segítettek a hozzászólásukkal amit ezúton köszönök, és ha még valakinek van a látókörében esetleg konkrétan ez a típus, annak a válaszát megköszönném! üdv L
Nem írogatok sokat, de sokat olvasom a hozzászólásaitokat, és látom sok itt a jd-s, nincs velük bajom, de egy kicsit elfogultak.A Tm egy igen is jó gép, 7000es kicsit problémásabb, de nem vészes, és senki ne mondja , hogy gyenge mert nem az és nem kell 2100-on pörgetni 1700-1900 bőven elég és 1000-ig simán leeshet és nem fullad le.
Ja meleg a váltó? És? Működik? Szerintem nem baj csak ne legyen jó.
Itt mindenki Jd, Valtra, Claas meg MF .
Hát volt szerencsém Valtrához T versu (kb 400 óra) jó az összeszerelés meg sok jó van benne, de kényelemben és erőben 7000es simán veri. Ezzel csak azt írom, ha nem próbáltad több ideig nem mond ,hogy ez ilyen az meg olyan.
Nem akartam senki gépét leszólni.
Válasz #2321. hozzászólásra
Elősször a Lévai képviseletnél voltam , kérdeztem a 7530, és a 7730 traktorokat. Erőszakkal azt akarták elérni, hogy vigyem el a raktáron levő 6630. Erre azt mondtam hogy nem, a 7530 alá nem megyek. Megint csak fojtatták. Erre azt mondtam hogy, majd gondolkozom, mert ez a traktor nem nagyon tetszik. Lementem Komáromba, ott azt mondták hogy területileg Lévaiakhoz tartozom. Megfordultam és hazamentem. 4 napra rá elmentem megint a Lévai képviselethez, mondtam nekik, hogy nem változott a véleményem, 7530 alá nem megyek. Erre kirukkoltat újabb árral ami több mint 6000 euróval volt több. Mondom nekik miért? Válasz felment az ára, van rá érdeklődés másoknál is. Hazamentem felhívtam a Komáromiakat, hogy nem tudok a Lévaiakkal zöld ágra vergődni. Válasz az volt megint hogy Lévaiakhoz tartozom. Ekkor elegem lett az eladókból. Nem a traktor rossz, mivel a JD jó márka amit én is elismerek, de az emberi tényező nagyon el tudja rontani az adott márka iránti érdeklődést.
A NH 7040-es 1400as fordulatnal is rendesen teljesit. Baromi nyomatekos, nem aszert szerelik be sok gepbe mert rossz. En New holland parti vagyok mas John Deereos. Egyebkent a T8.-os demozaskor meg nem alakult ki tenyleg, nem is vennek bevezeto gepet.
Válasz #2311. hozzászólásra
Laci a JD-nek milyen volt a hozzá állása hogy nem vedted pedig a mi kornyékunkon ( okr:MI ) nagyon elégedetek vagyunk veluk . Az tény hogy ithon ok adjak el a legtobb traktort erre buszkék is de ettol fugetlenul nagyon rendesek . Te a komáromiakal beszéltél?
Válasz #2317. hozzászólásra
Az nh-ból is jó széria volt a g széria, ha megnézed a nebraska teszt értékeit annak hasonlóak voltak a paraméterei mint a jd modelleknek.
250-270 g/kwó volt a fogyasztásuk elég szép teljesítmény mellett.
A tm-es szériáké meg mind 300 fölötti érték, ráadásul a motor teljesítmény 70%-át adják csak le a talajra.
A mostani új modelleknél már jók a fogyasztási értékek, de ha max teljesítményt nézünk akkor még mindig az van,
hogy ezekből nagyobbat kell venni mert nem tudja a ráírt számokat. Érdekes az is hogy az új nh szériák 1700-1800 fordulaton adják le a max teljesítményt. Vagy csak korlátozza őket a vezérlő hogy ne legyen sokkoló a fogyasztása. Azért jó a jd meg a claas mert azt lehet 2000-2100 fordulat körül járatni, onnan még van hová csökkenjen a fordulat ha nehéz neki. 1600 körül döglik meg a jd motor, afölött még kihúzza magát. A fogyasztása meg csak minimális mértékben függ a fordulattól.
Mikor vettük az axiont először 1700-1800 körül dolgoztam vele de hamarosan rájöttünk hogy ha jobban forgatva van akkor csak pár%-al eszik többet de sokkal többet teljesít.
Válasz #2315. hozzászólásra
Heci ha érdekel a 8040 NH akkor kédezd Fordot, ő jár-járt rajta, de már régen nem volt a fúrumon. De lehet hogy Kiskér is tudna neked ezzel a traktorral kapcsolatban valamit mondani.
Én 7060-as trakiban ültem többször. Miután megchippelték rapidozták okosították akkor már egészen jó volt a kraft de egy könnyű vakarózós gép volt nem símult a fődön tuning nélkl meg harmat ereje volt.
Így csalódás volt teljesen.
Ez szép és jó de nem ér semmit sokszor ami szép és .......
Majd ha évente 1000et belepakoltok és évek után is érdemes háznál tartani és fenntartani alkatrésszel meg szereltetéssel az ilyet....... akkor az mérvadó lesz..... s megfontolo..ő...andó.
200órát 1 szamár is kibir évente 100 hektón
Vagy csak az embereitek dirrekte épitették lefele mert nem felelt meg nekik a beltér meg a külcsiny.....
Van ilyesmi hozzáállás is ha jdbe akar ülni a melós ......
nekünk is furcsa volt, elhiheted... Amilyen lazítót nekünk az Axion és a JD 7R húz, (9 késes Artiglio) nem lett volna szabad nehéznek lenni, ennek ellenére mégis az volt!
Az a traktor egy nagy mamlasz, szerintem, ormótlan izé, nem kellene egyáltalán. Ez magánvélemény, mindenkinek más. Nekünk volt már sokféle traktorunk, Valmet, JD, Fendt, Claas, szóval van rálátás a dolgokra. Ezek közül a NH egyikkel sincs pariban, de még csak a közelében sem...
Válasz #2310. hozzászólásra
A kihúzott hütő elhajtása-megnyomása emberi felelőtlenség. Lehet hogy a tervezőknek az eszükbe se jutott hogy a praxban valaki ezt fogja csinálni. A Zetoron nekem is oldalba húzódnak ki a hütők, de eszembe se jutott hogy így menjek vele.
Traktorvásárlás előtt én is néztem az Axion 820 -at, de a plusz 13 000 euró és hogy a gépet nem ismertem, mivel nemvolt senkinek se a környéken eléggé eltávolította a látókörömből. NH 7040 maradt, mivel rá tudtam kérdezni, és az eladó is oda adta kipróbálni a traktort, hogy teljesítményileg meg-e felel, vagy erősebbet akarok. A JD képviseletet inkáb nem is mondom hogy milyen hozzáállással voltak, mivel az még viccnek is rossz ahogyan hozzááltak. Nagyon inteligensen áltak hozzá a Valtra, Same és Lamborghini eladók is, de sajnos ezekbből a gépből se volt eladva egy sem a környéken.
Válasz #2301. hozzászólásra
Az alkalmazott odébb akart vele járni mikor ki voltak húzva a hűtők.
Több régi tm-en is látni hogy kapott a hűtő. Lehet hogy hülye meg figyelmetlen a kezelő de ha úgy lenne megoldva mint a claason akkor ez nem történhetne meg.
A teljesítményről annyit írnék hogy a tm 155-ről kaptam újkorában egy mérési diagramot ami szerint tlt-n 140 le-t ad le ami a program szerint főtengelyen 191 lónak felel meg.
Én már ezt is egy viccnek tartom de mindegy. Lényeg az hogy már eleve följebb húzták mert bírja. Meg mondtam hogy elég kötött helyen gazdálkodunk. Szántásról nem beszélek mert vannak itt extrém földek, Sok helyen ez még a 3 fejes ekét se igen vitte. Pedig a leg durvább táblákat már nem szántjuk 9 éve. Az axion 820 ugyanazt a 4 fejes ekét gyorsabban meg mélyebben húzza mint a tm-es ugyanazt 3 fejjel.
Ugyanazt a tárcsát amit a tm 6-6,5 km-el húz azt az axion 10,5- 11 km-el. A tárcsával 10%-al kevesebbet eszik az axion.
Az nh-nál nem lehet a váltót megfogni ha nehéz talajmunkát csinál nagy terhelésen. Annyira forró az olaj benne.
Az axionnál ugyanakkor sokkal hidegebb a váltó.
Ha annyira meg lennék elégedve az nh-val akkor újra azt vettem volna.
Próba nélkül mi már nem veszünk traktort. Az ikr nem is akart tesztgépet adni ezért ki is került a jelöltek közül. 7530 vagy 7830 jd-t szintén nem tudtak volna akkor már szállítani meg fergát se. Ezért lett az axion.
Olcsóbb volt mint az nh de én nem bántam meg. 3 éves de csak szenzort kellett cserélni a motoron, 15000 volt + munkadíj. Maradt ezen is 1-2 renault-os megoldás, de szerencsére a lényegi részeket újratervezték a claas mérnökei.
Feco nekem elég furcsa amit írsz, mivel a NH 8 kategóriája jóval nagyobb traktor mint az Axion sorozat. Ugyan az a gépész ugyan olyan technológiával lazítózott? Erre tudok neked fordított példát is mondani. Nekem NH 7040 van, amin kicsit fel lett húzva a motor 200 Le-be. 3m lazítóm van Attila, ugyan az mint a helyi tsz-ben, ahol ők 850 Axionnal húzzák. Nem megy a fejükbe hogy én a gyengébb traktorral nagyobb területet tudok fellazítani ugyan abban a mélységben. Az ok a következő: én kiemelt hengerrel húzom 45 cm mélyen öszkerékhajtással partokban, még ők leengedett hengerrel ugyan abban a mélységben, csak bekapcsolt első meghajtással. A leengedett hengernek meg nincsen abszolút jelentősége tavasziak alá való őszi munkánál, sőt ha lazább a talaj a leengedett henger miatt simább a felület, és a partoldalakon szépen beindulhat a vízerózió.
Az hogy az említett traktor elromlott az benne van a pakliban. Ugyan úgy elromolhat más traktormárka is, legyen az Fend, John Deere, vagy akármi más. Tudom az ilyen elrettenti a potencionális vevőt, de ne feledjük el azt sem hogy a NH európai eladása az első 3 helyeket foglalja el az Európai országokban, ami azt hiszem jelent is valamit.
Feco nálunk meg a két nyuszi dolgozik a 180 lovas Axionra mert a claas a szezonokat a a Biolife-nál tolti a szervizben már 5 éves de még egy szezont sem bírt végig elso évben vissza kellet vinni a németekhez ott kapott új difit.
Mar ne is haragudj meg, de az Axion keresztbe lenyeli a nyuszit! Itt volt 8.3.. valamis nyuszi nehány napra de szenvedett azzal a lazitoval amit a 850-es axion lazán vitt.
Mellesleg összeszerelés minőségéről annyit: En tovabb adtam (kb. 80-100 uzemora volt benne) egy téeszbe ott egy nap után úgy meghalt, hogy a manitou vette le róla a munkagépet, feltették egy trailer-re es azóta nem is hallottunk róla...
Esküszöm gondolkodtam rajta hogy tartaléknak veszek egy használtat de nagyon elment a kedvem tole..
Válasz #2303. hozzászólásra
hogy érted hogy használtan nem lehet eladni??? körülbelül egy éve nézegetem a hirdetéseket, Axionból nem is nagyon láttam eladót. Arionból igen (500-600) és azok szerintem időarányosan nem voltak tovább hirdetve mint egy TM 175-190 es. Abban egyetértek hogy egy gép fogyasztását a kezelő nagymértékben befolyásolja és a meghibásodások igen nagy százaléka is kezelő gond lehet. Szét lehet bombázni itt 2-3 év alatt bármilyen jó gépet és másutt ugyanaz a típus pedig 10-15 évig is kisebb gondokkal eldolgozik. Van itt a falunkban egy JD 8120 annak egy kezelője volt új kora óta, mindenki mondja hogy az egy jó széria( elnézést ha nem jól tudom) Nem volt benne 1000 óra a hajtókar kinézett a blokk oldalán, és jött a kite és garanciában kicserélte a komplett motort, azóta nincs baja már 15-17 e óra van benne. Másik volt egy gazdának egy Renault 175 lovas 2002 körüli gépe újonan vette eleinte ő használta egy év után boldog boldoldogtalan ült rajta. Ahogy illik szét is b@szódott vagy 2-3 óra körül , nem is javították meg. Eladta helyben egy másik gazdának ők kicserélték a váltót és a hátsó lehajtásokat és azóta is dolgoznak vele vígan minden gond nélkül. Pedig ugyanebből a típusból van egy vállakozónak is , az pedig szinte ki se tud jönni az udvarból, mert mindig rossz.
Ergonómiára nekem mindkettő bejön, a NH nak sokkal kompaktabb a fülkéje, a claas tágasabb igaz azt el kell ismerni hogy olyan mintha 12 éve megállt volna az idő benne.
G210, ez sokat ment sok szereleéssel, már lecserélték.
A másik három pontos típusát nem tudom, de te majd megmondod: kettő 90 LE-s a 90-es évek legvégéről, kb. MTZ méret, és egy 115 LE-s, most 6 éves. Méretre kb. a 400-as Arion. Ebben repedt át a blokk 50 óránál két henger között.
Nekem tök mindegy, elhiszed-e. Régóta itt vagyok a fórumon, és még nem kaptak füllentésen.
Válasz #2300. hozzászólásra
Nekem a kedvencem a TM120-asom. A radar tenyleg gyenge pontja. 2000 uo utan romlott el,kiiktata a szerviz. Egyebkent mindig maris jon. A spanolok tenyleg mindig sivitanak 1 percig. Megkenem aztan megy megint. Huto beleer a sarvedobe? Oda kell figyelni, nyitott ajtoval sem megyek a kapunak. Nehez szerelni? Mit? Nekem nincs ilyen tapasztalatom. Frontsuly rogzitesevel nincs bajom, pedig 2szer levettem mar. Egyebkent nekem pont a konnyu munkaban eszik sokat, en nem porgetem 1700 1800rpm fole.
Nehogy mar 1 Axion jobb legyen mint a nyuszi. Hasznaltan eladni sem lehet. A fogyasztas meg gepkezelotol fugg. Ha nehez a laba es ures a feje akkor barmelyik gep sokat eszik. A faluban milyen nh volt pontos tipusra? Regelsz vagy pontosan tudod. Segiteni szeretnenk a vasarlas elott allo kolleganak.
Meg nagyobb vétel után egy hölgy fel szokott hívni, hogy hogy vagyok megelégedve a területi képviselővel.
A témához: Hogy melyiknek kényelmesebb a fülkéje, arról nem vitatkoznék. Valamiért a kis 400-asnál visszatértek (vagy maradtak) az Ares kezelőszerveinél, amit nem iazán értettem, miért, mert az akkor már régóta futó 500-600-as Arionoké messze verte ergonómiában, kényelemben.
Hogy egy márka megítélésében mennyit számít a személyes élmény, arra meg jó példa, hogy itt a faluban van/volt eddig összesen négy. Ebből kettő egy gazdánál, és mindkettőben nagyon fiatalon (az egyikben 50 ü.óránál) motort kellet cserélni, és mindegyiket igen gyakran kell javítani. Az IKR szerviz meg nagyon lassú volt, és brutál drága.
Fogyasztás: egy közeli cégnél egy barázdára szántott egyforma ekével egy NH és egy Claas, mindegyik azonos teljesítményű, pontosan nem tudom, de kb. 220-240 LE-s gép, és esténként a Claasba 40-50 literrel kevesebbet kellett tankolni.
Nekem ezek a konkrétumok, mert nem sokadik hallomásból vannak.
Válasz #2300. hozzászólásra
Te mostan kihúzott olajhütővel jársz, hogy a traktor kereke eléri? Akkor a motorháztetőnek is fel kéne lennie nyitva. Ezt nem értem
Válasz #2299. hozzászólásra
az alany egy tm 155 az utolsó szériából
több ilyen tulajának az egybehangzó véleménye az hogy nehéz munkában a fogyasztás 10-20%-al nagyobb más gépekhez képest.
Például nekem a claashoz képest, kollégának meg egy 150 lovas deutzhoz képest.
Csapnivaló a szerelhetősége, bár sok gond nem volt vele.
Kicsi a hely a hűtő meg a motor között, minden ami ott van (termosztát viszkó görgők feszítő ékszíj) nagyon nehéz szerelni.
Villamosan sem valami stabil, a radar nem sokat bír, meg a generátor se.
A sárvédők sem valami masszívak, a rossz utakon összetörnek meg a csavarokat 2 naponta után kell húzni.
Az orrsúlyok össze és felfogatása szintén olyan amilyen. Még az mtzjé is átgondoltabb.
Vicc hogy a jobb felén van a szerszámosláda, állandóan meg kell kerülni a traktort.
Vetési munkálatokra, műtrágyázásra meg kocsizni viszont jó gépnek tartom, ezeknél tűrhető a fogyasztás, jó az emelőképesség meg a fordulékonyság .
Továbbá nagyon kényelmes a fülke, jobb mint a claasé. Jobban kézre állnak a kezelőszervek.
Látszik hogy ezt nem talajgépnek tervezték, az olajhűtője is harmada mint a claasnak. Az nh-nál a hűtőket is oldalra kell kihúzni és az elforduló kerék előbb vagy utóbb elgörbíti az olajhűtőt. Van még pár dolog ,majd még beírom ha eszembe jutnak. Nem akarom lehúzni a márkát de azért van még mit javítani rajta. Azért a claas területi képviselő felhívott a vétel után egy fél évvel és érdeklődött hogy hogyan vagyok megelégedve, de az nh-nál ilyen nem volt.
4849 hozzászólás
Hali!
Claas ares 557-es traktor olyat csinál, hogy gondol egyet és leáll a motor minden előjel nélkül, utána pedig nem indul, csak teker az önindító, de nem kapja el. A műszerfalon villog és sípol a diagnosztika lámpa. Lehet, hogy a befecskendezéssel van gond?
Válasz #2345. hozzászólásra
ment email
Válasz #2346. hozzászólásra
Mára hanyagolom, majd holnap újra nekifutok!
Köszi a segítséget!
Válasz #2345. hozzászólásra
emailon küldj egy telszámot nincs kedvem irogatni
Válasz #2344. hozzászólásra
Sajnos nálam egy típus sincs benne, teljesen üres a lista, csak a fejléc van meg...
Válasz #2343. hozzászólásra
alurol a negyedik 547-577ig
Válasz #2342. hozzászólásra
Na az van, hogy bennt vagyok, csak nem hoz egy típust sem a listában.
Válasz #2341. hozzászólásra
majd irj ha siker
Válasz #2339. hozzászólásra
Közben át is jött!
Köszi még 1x!!!
Válasz #2338. hozzászólásra
ment megint
Válasz #2338. hozzászólásra
Lehet h. xar a freemail...
Megpróbálnád erre is: tamas.gaal91@gmail.com
Nagyon szépen köszönöm!
Válasz #2337. hozzászólásra
Még nem jött át.
Válasz #2336. hozzászólásra
ment email
Válasz #2335. hozzászólásra
Motorháztető, bal oldali lámpa+index tartó cső, bal oldali sárvédő.
Válasz #2334. hozzászólásra
melyik része kell?
Üdv.!
Ares 557 ATZ alkatrészkatalógusra lenne szükségem. Ha valaki teheti, kérem küldje el nekem a singsz@freemail.hu e-mail címre.
Köszönöm!
Sziasztok
Atles 936 RZhez kellene, hibakód magyarázat, van valakinek? hibakód bte087 bte084
Unfallschaden...
Válasz #2328. hozzászólásra
Hát janikám látszik, hogy nemvagy rendesen képben, ha arra gondolsz hogy miért csak 3késsel dolgozik.
Elmondanám, nemhogy az axion820-al, de még a 130mázsás 260lovas nagyfergával is van olyan amikor nem megy új a 3késes fralaz előtt mint a videón. Itt elég jó a talaj de amikor egy páncélként szakad fel a gép hasa alatt is akkor 100lóerő/kés ami zokszó nélkül elviszi persze az sem szaladna el vele.
Vannak olyan talajok meg állapotok amikor egy 150lovas gép is repül a 3késsel de általában egy masszívabb talajon 250lóerővel megy lazán a lazítás csak tudjad.
8330-as Johnival nem túl messze 5késest húznak nagy ikerkerekek is fent vannak de ha nehezebb talajon van kínlódik előtte, vergődik orrbaverődik.
Ezek nagy lazítók nem kis mtz-s háromkésesre kell gondolni
Heló claas tulajok ,infót szeretnék kérni ,van nekem egy ares617-sem és ma kirakott egy vagon hiba kódot ,ha valaki tudna egy kis infóval szolgálni megköszönném .Kódok 414, 314, 411, 311 .ezek lennének . A könyvében semmit nem írnak a kódokról ,,csak annyit ,hogy hívd fel a szerelőtFelhívtam majd egyszer ha ráér eljön,hát erről ennyit.
Válasz #2328. hozzászólásra
Gondolom, a három kés miatt írod. De ha elovasod a kommenteket, ott írják, hogy azóta 5 késessel dolgozik.
Válasz #2312. hozzászólásra Kiábrándító ez a videó a Claas Axion-ról : http://www.youtube.com/watch?v=uzpMBA1z7Mo
Kollégák, egészen életre kapott ez a topic, így még gyorsan kihasználva a dolgot, esetleg Claas arion 420-al kapcsolatban valakinek valami féle tapasztalata van -e a már leírtakon kívül, akár negatív akár pozitív???
Sokan segítettek a hozzászólásukkal amit ezúton köszönök, és ha még valakinek van a látókörében esetleg konkrétan ez a típus, annak a válaszát megköszönném! üdv L
Válasz #2323. hozzászólásra
Igy értem tiszta sor ,hát az biztos ne az elado mondja meg hogy mit vegyek meg ,hanem azt biztositsa amit én kérek .
Válasz #2323. hozzászólásra
fúúú
Nem írogatok sokat, de sokat olvasom a hozzászólásaitokat, és látom sok itt a jd-s, nincs velük bajom, de egy kicsit elfogultak.A Tm egy igen is jó gép, 7000es kicsit problémásabb, de nem vészes, és senki ne mondja , hogy gyenge mert nem az és nem kell 2100-on pörgetni 1700-1900 bőven elég és 1000-ig simán leeshet és nem fullad le.
Ja meleg a váltó? És? Működik? Szerintem nem baj csak ne legyen jó.
Itt mindenki Jd, Valtra, Claas meg MF .
Hát volt szerencsém Valtrához T versu (kb 400 óra) jó az összeszerelés meg sok jó van benne, de kényelemben és erőben 7000es simán veri. Ezzel csak azt írom, ha nem próbáltad több ideig nem mond ,hogy ez ilyen az meg olyan.
Nem akartam senki gépét leszólni.
Válasz #2321. hozzászólásra
Elősször a Lévai képviseletnél voltam , kérdeztem a 7530, és a 7730 traktorokat. Erőszakkal azt akarták elérni, hogy vigyem el a raktáron levő 6630. Erre azt mondtam hogy nem, a 7530 alá nem megyek. Megint csak fojtatták. Erre azt mondtam hogy, majd gondolkozom, mert ez a traktor nem nagyon tetszik. Lementem Komáromba, ott azt mondták hogy területileg Lévaiakhoz tartozom. Megfordultam és hazamentem. 4 napra rá elmentem megint a Lévai képviselethez, mondtam nekik, hogy nem változott a véleményem, 7530 alá nem megyek. Erre kirukkoltat újabb árral ami több mint 6000 euróval volt több. Mondom nekik miért? Válasz felment az ára, van rá érdeklődés másoknál is. Hazamentem felhívtam a Komáromiakat, hogy nem tudok a Lévaiakkal zöld ágra vergődni. Válasz az volt megint hogy Lévaiakhoz tartozom. Ekkor elegem lett az eladókból. Nem a traktor rossz, mivel a JD jó márka amit én is elismerek, de az emberi tényező nagyon el tudja rontani az adott márka iránti érdeklődést.
A NH 7040-es 1400as fordulatnal is rendesen teljesit. Baromi nyomatekos, nem aszert szerelik be sok gepbe mert rossz. En New holland parti vagyok mas John Deereos. Egyebkent a T8.-os demozaskor meg nem alakult ki tenyleg, nem is vennek bevezeto gepet.
Válasz #2311. hozzászólásra
Laci a JD-nek milyen volt a hozzá állása hogy nem vedted pedig a mi kornyékunkon ( okr:MI ) nagyon elégedetek vagyunk veluk . Az tény hogy ithon ok adjak el a legtobb traktort erre buszkék is de ettol fugetlenul nagyon rendesek . Te a komáromiakal beszéltél?
Válasz #2317. hozzászólásra
Az nh-ból is jó széria volt a g széria, ha megnézed a nebraska teszt értékeit annak hasonlóak voltak a paraméterei mint a jd modelleknek.
250-270 g/kwó volt a fogyasztásuk elég szép teljesítmény mellett.
A tm-es szériáké meg mind 300 fölötti érték, ráadásul a motor teljesítmény 70%-át adják csak le a talajra.
A mostani új modelleknél már jók a fogyasztási értékek, de ha max teljesítményt nézünk akkor még mindig az van,
hogy ezekből nagyobbat kell venni mert nem tudja a ráírt számokat. Érdekes az is hogy az új nh szériák 1700-1800 fordulaton adják le a max teljesítményt. Vagy csak korlátozza őket a vezérlő hogy ne legyen sokkoló a fogyasztása. Azért jó a jd meg a claas mert azt lehet 2000-2100 fordulat körül járatni, onnan még van hová csökkenjen a fordulat ha nehéz neki. 1600 körül döglik meg a jd motor, afölött még kihúzza magát. A fogyasztása meg csak minimális mértékben függ a fordulattól.
Mikor vettük az axiont először 1700-1800 körül dolgoztam vele de hamarosan rájöttünk hogy ha jobban forgatva van akkor csak pár%-al eszik többet de sokkal többet teljesít.
Válasz #2315. hozzászólásra
Heci ha érdekel a 8040 NH akkor kédezd Fordot, ő jár-járt rajta, de már régen nem volt a fúrumon. De lehet hogy Kiskér is tudna neked ezzel a traktorral kapcsolatban valamit mondani.
Én 7060-as trakiban ültem többször. Miután megchippelték rapidozták okosították akkor már egészen jó volt a kraft de egy könnyű vakarózós gép volt nem símult a fődön tuning nélkl meg harmat ereje volt.
Így csalódás volt teljesen.
Válasz #2312. hozzászólásra
Nálunk ez is fordítva van az Axiont csak a homokos foldekre lehet kiengedni szántani a nehéz talajokat a nyuszik szántják
Válasz #2313. hozzászólásra
nem hiszem, az ilyen kipróbálásokat mindig magam csinálom...
Amugy tényleg jelentkezhetne vlk akinek a 8030 8040 már 5ödik számjegybe csapott át.....
Válasz #2311. hozzászólásra
Ez szép és jó de nem ér semmit sokszor ami szép és .......
Majd ha évente 1000et belepakoltok és évek után is érdemes háznál tartani és fenntartani alkatrésszel meg szereltetéssel az ilyet....... akkor az mérvadó lesz..... s megfontolo..ő...andó.
200órát 1 szamár is kibir évente 100 hektón
Válasz #2312. hozzászólásra
Vagy csak az embereitek dirrekte épitették lefele mert nem felelt meg nekik a beltér meg a külcsiny.....
Van ilyesmi hozzáállás is ha jdbe akar ülni a melós ......
Válasz #2309. hozzászólásra
nekünk is furcsa volt, elhiheted... Amilyen lazítót nekünk az Axion és a JD 7R húz, (9 késes Artiglio) nem lett volna szabad nehéznek lenni, ennek ellenére mégis az volt!
Az a traktor egy nagy mamlasz, szerintem, ormótlan izé, nem kellene egyáltalán. Ez magánvélemény, mindenkinek más. Nekünk volt már sokféle traktorunk, Valmet, JD, Fendt, Claas, szóval van rálátás a dolgokra. Ezek közül a NH egyikkel sincs pariban, de még csak a közelében sem...
Válasz #2310. hozzászólásra
A kihúzott hütő elhajtása-megnyomása emberi felelőtlenség. Lehet hogy a tervezőknek az eszükbe se jutott hogy a praxban valaki ezt fogja csinálni. A Zetoron nekem is oldalba húzódnak ki a hütők, de eszembe se jutott hogy így menjek vele.
Traktorvásárlás előtt én is néztem az Axion 820 -at, de a plusz 13 000 euró és hogy a gépet nem ismertem, mivel nemvolt senkinek se a környéken eléggé eltávolította a látókörömből. NH 7040 maradt, mivel rá tudtam kérdezni, és az eladó is oda adta kipróbálni a traktort, hogy teljesítményileg meg-e felel, vagy erősebbet akarok. A JD képviseletet inkáb nem is mondom hogy milyen hozzáállással voltak, mivel az még viccnek is rossz ahogyan hozzááltak. Nagyon inteligensen áltak hozzá a Valtra, Same és Lamborghini eladók is, de sajnos ezekbből a gépből se volt eladva egy sem a környéken.
Válasz #2301. hozzászólásra
Az alkalmazott odébb akart vele járni mikor ki voltak húzva a hűtők.
Több régi tm-en is látni hogy kapott a hűtő. Lehet hogy hülye meg figyelmetlen a kezelő de ha úgy lenne megoldva mint a claason akkor ez nem történhetne meg.
A teljesítményről annyit írnék hogy a tm 155-ről kaptam újkorában egy mérési diagramot ami szerint tlt-n 140 le-t ad le ami a program szerint főtengelyen 191 lónak felel meg.
Én már ezt is egy viccnek tartom de mindegy. Lényeg az hogy már eleve följebb húzták mert bírja. Meg mondtam hogy elég kötött helyen gazdálkodunk. Szántásról nem beszélek mert vannak itt extrém földek, Sok helyen ez még a 3 fejes ekét se igen vitte. Pedig a leg durvább táblákat már nem szántjuk 9 éve. Az axion 820 ugyanazt a 4 fejes ekét gyorsabban meg mélyebben húzza mint a tm-es ugyanazt 3 fejjel.
Ugyanazt a tárcsát amit a tm 6-6,5 km-el húz azt az axion 10,5- 11 km-el. A tárcsával 10%-al kevesebbet eszik az axion.
Az nh-nál nem lehet a váltót megfogni ha nehéz talajmunkát csinál nagy terhelésen. Annyira forró az olaj benne.
Az axionnál ugyanakkor sokkal hidegebb a váltó.
Ha annyira meg lennék elégedve az nh-val akkor újra azt vettem volna.
Próba nélkül mi már nem veszünk traktort. Az ikr nem is akart tesztgépet adni ezért ki is került a jelöltek közül. 7530 vagy 7830 jd-t szintén nem tudtak volna akkor már szállítani meg fergát se. Ezért lett az axion.
Olcsóbb volt mint az nh de én nem bántam meg. 3 éves de csak szenzort kellett cserélni a motoron, 15000 volt + munkadíj. Maradt ezen is 1-2 renault-os megoldás, de szerencsére a lényegi részeket újratervezték a claas mérnökei.
Válasz #2307. hozzászólásra
Feco nekem elég furcsa amit írsz, mivel a NH 8 kategóriája jóval nagyobb traktor mint az Axion sorozat. Ugyan az a gépész ugyan olyan technológiával lazítózott? Erre tudok neked fordított példát is mondani. Nekem NH 7040 van, amin kicsit fel lett húzva a motor 200 Le-be. 3m lazítóm van Attila, ugyan az mint a helyi tsz-ben, ahol ők 850 Axionnal húzzák. Nem megy a fejükbe hogy én a gyengébb traktorral nagyobb területet tudok fellazítani ugyan abban a mélységben. Az ok a következő: én kiemelt hengerrel húzom 45 cm mélyen öszkerékhajtással partokban, még ők leengedett hengerrel ugyan abban a mélységben, csak bekapcsolt első meghajtással. A leengedett hengernek meg nincsen abszolút jelentősége tavasziak alá való őszi munkánál, sőt ha lazább a talaj a leengedett henger miatt simább a felület, és a partoldalakon szépen beindulhat a vízerózió.
Az hogy az említett traktor elromlott az benne van a pakliban. Ugyan úgy elromolhat más traktormárka is, legyen az Fend, John Deere, vagy akármi más. Tudom az ilyen elrettenti a potencionális vevőt, de ne feledjük el azt sem hogy a NH európai eladása az első 3 helyeket foglalja el az Európai országokban, ami azt hiszem jelent is valamit.
Válasz #2307. hozzászólásra
Feco nálunk meg a két nyuszi dolgozik a 180 lovas Axionra mert a claas a szezonokat a a Biolife-nál tolti a szervizben már 5 éves de még egy szezont sem bírt végig elso évben vissza kellet vinni a németekhez ott kapott új difit.
Válasz #2303. hozzászólásra
Mar ne is haragudj meg, de az Axion keresztbe lenyeli a nyuszit! Itt volt 8.3.. valamis nyuszi nehány napra de szenvedett azzal a lazitoval amit a 850-es axion lazán vitt.
Mellesleg összeszerelés minőségéről annyit: En tovabb adtam (kb. 80-100 uzemora volt benne) egy téeszbe ott egy nap után úgy meghalt, hogy a manitou vette le róla a munkagépet, feltették egy trailer-re es azóta nem is hallottunk róla...
Esküszöm gondolkodtam rajta hogy tartaléknak veszek egy használtat de nagyon elment a kedvem tole..
Válasz #2303. hozzászólásra
hogy érted hogy használtan nem lehet eladni??? körülbelül egy éve nézegetem a hirdetéseket, Axionból nem is nagyon láttam eladót. Arionból igen (500-600) és azok szerintem időarányosan nem voltak tovább hirdetve mint egy TM 175-190 es. Abban egyetértek hogy egy gép fogyasztását a kezelő nagymértékben befolyásolja és a meghibásodások igen nagy százaléka is kezelő gond lehet. Szét lehet bombázni itt 2-3 év alatt bármilyen jó gépet és másutt ugyanaz a típus pedig 10-15 évig is kisebb gondokkal eldolgozik. Van itt a falunkban egy JD 8120 annak egy kezelője volt új kora óta, mindenki mondja hogy az egy jó széria( elnézést ha nem jól tudom) Nem volt benne 1000 óra a hajtókar kinézett a blokk oldalán, és jött a kite és garanciában kicserélte a komplett motort, azóta nincs baja már 15-17 e óra van benne. Másik volt egy gazdának egy Renault 175 lovas 2002 körüli gépe újonan vette eleinte ő használta egy év után boldog boldoldogtalan ült rajta. Ahogy illik szét is b@szódott vagy 2-3 óra körül , nem is javították meg. Eladta helyben egy másik gazdának ők kicserélték a váltót és a hátsó lehajtásokat és azóta is dolgoznak vele vígan minden gond nélkül. Pedig ugyanebből a típusból van egy vállakozónak is , az pedig szinte ki se tud jönni az udvarból, mert mindig rossz.
Ergonómiára nekem mindkettő bejön, a NH nak sokkal kompaktabb a fülkéje, a claas tágasabb igaz azt el kell ismerni hogy olyan mintha 12 éve megállt volna az idő benne.
Válasz #2303. hozzászólásra
G210, ez sokat ment sok szereleéssel, már lecserélték.
A másik három pontos típusát nem tudom, de te majd megmondod: kettő 90 LE-s a 90-es évek legvégéről, kb. MTZ méret, és egy 115 LE-s, most 6 éves. Méretre kb. a 400-as Arion. Ebben repedt át a blokk 50 óránál két henger között.
Nekem tök mindegy, elhiszed-e. Régóta itt vagyok a fórumon, és még nem kaptak füllentésen.
Válasz #2300. hozzászólásra
Nekem a kedvencem a TM120-asom. A radar tenyleg gyenge pontja. 2000 uo utan romlott el,kiiktata a szerviz. Egyebkent mindig maris jon. A spanolok tenyleg mindig sivitanak 1 percig. Megkenem aztan megy megint. Huto beleer a sarvedobe? Oda kell figyelni, nyitott ajtoval sem megyek a kapunak. Nehez szerelni? Mit? Nekem nincs ilyen tapasztalatom. Frontsuly rogzitesevel nincs bajom, pedig 2szer levettem mar. Egyebkent nekem pont a konnyu munkaban eszik sokat, en nem porgetem 1700 1800rpm fole.
Nehogy mar 1 Axion jobb legyen mint a nyuszi. Hasznaltan eladni sem lehet. A fogyasztas meg gepkezelotol fugg. Ha nehez a laba es ures a feje akkor barmelyik gep sokat eszik. A faluban milyen nh volt pontos tipusra? Regelsz vagy pontosan tudod. Segiteni szeretnenk a vasarlas elott allo kolleganak.
Válasz #2300. hozzászólásra
Meg nagyobb vétel után egy hölgy fel szokott hívni, hogy hogy vagyok megelégedve a területi képviselővel.
A témához: Hogy melyiknek kényelmesebb a fülkéje, arról nem vitatkoznék. Valamiért a kis 400-asnál visszatértek (vagy maradtak) az Ares kezelőszerveinél, amit nem iazán értettem, miért, mert az akkor már régóta futó 500-600-as Arionoké messze verte ergonómiában, kényelemben.
Hogy egy márka megítélésében mennyit számít a személyes élmény, arra meg jó példa, hogy itt a faluban van/volt eddig összesen négy. Ebből kettő egy gazdánál, és mindkettőben nagyon fiatalon (az egyikben 50 ü.óránál) motort kellet cserélni, és mindegyiket igen gyakran kell javítani. Az IKR szerviz meg nagyon lassú volt, és brutál drága.
Fogyasztás: egy közeli cégnél egy barázdára szántott egyforma ekével egy NH és egy Claas, mindegyik azonos teljesítményű, pontosan nem tudom, de kb. 220-240 LE-s gép, és esténként a Claasba 40-50 literrel kevesebbet kellett tankolni.
Nekem ezek a konkrétumok, mert nem sokadik hallomásból vannak.
Válasz #2300. hozzászólásra
Te mostan kihúzott olajhütővel jársz, hogy a traktor kereke eléri? Akkor a motorháztetőnek is fel kéne lennie nyitva. Ezt nem értem
Válasz #2299. hozzászólásra
az alany egy tm 155 az utolsó szériából
több ilyen tulajának az egybehangzó véleménye az hogy nehéz munkában a fogyasztás 10-20%-al nagyobb más gépekhez képest.
Például nekem a claashoz képest, kollégának meg egy 150 lovas deutzhoz képest.
Csapnivaló a szerelhetősége, bár sok gond nem volt vele.
Kicsi a hely a hűtő meg a motor között, minden ami ott van (termosztát viszkó görgők feszítő ékszíj) nagyon nehéz szerelni.
Villamosan sem valami stabil, a radar nem sokat bír, meg a generátor se.
A sárvédők sem valami masszívak, a rossz utakon összetörnek meg a csavarokat 2 naponta után kell húzni.
Az orrsúlyok össze és felfogatása szintén olyan amilyen. Még az mtzjé is átgondoltabb.
Vicc hogy a jobb felén van a szerszámosláda, állandóan meg kell kerülni a traktort.
Vetési munkálatokra, műtrágyázásra meg kocsizni viszont jó gépnek tartom, ezeknél tűrhető a fogyasztás, jó az emelőképesség meg a fordulékonyság .
Továbbá nagyon kényelmes a fülke, jobb mint a claasé. Jobban kézre állnak a kezelőszervek.
Látszik hogy ezt nem talajgépnek tervezték, az olajhűtője is harmada mint a claasnak. Az nh-nál a hűtőket is oldalra kell kihúzni és az elforduló kerék előbb vagy utóbb elgörbíti az olajhűtőt. Van még pár dolog ,majd még beírom ha eszembe jutnak. Nem akarom lehúzni a márkát de azért van még mit javítani rajta. Azért a claas területi képviselő felhívott a vétel után egy fél évvel és érdeklődött hogy hogyan vagyok megelégedve, de az nh-nál ilyen nem volt.