Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Vizszintes tengelyű szárzúzó új
- Erdőtelepítési támogatás új
- Direktvetés, no-till. új
- Körbálázót, de milyet? új
- Agrárjog új
- Dohánytermesztés új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Teleszkópos rakodógépben melyik a jobb? új
885 hozzászólás
Válasz #34. hozzászólásra
Mtz hajtja vagyis nem tudom anyira nem vagyok jártas ezekbe az uj gépegységekben mf,johni,stb hogy ezekbe van-e járkerék mint az mtz be !menyit birjon a pót ? Ami jó volna .
Na erre a pótkocsira én is kíváncsi lennék...
Mekkora súlyt bír el, meg milyen traktor hajtja?
Válasz #32. hozzászólásra
persze persze
HMbácsi emlékszik ám régi idők régi képeire
Válasz #31. hozzászólásra
Két hajtott híd ,mtz járkerék meghajtásban minden sebeségében hajt,nekűnk van ilyen pót ,de erdészeti kivitelben van rajta daru stb.
Válasz #30. hozzászólásra
Ja gyártanátok nekünk ahhaaaaaa!
Én nemtom itt a tanyán nemigen mozog ilyesmi
Sőt xyz km en belül se láttam még
Ezért jó lenne kép hogy ..........................
Válasz #29. hozzászólásra
Hát közeli nincs, de érdeklödök menyire volna ugyan kelendö egy ilyen pótkocsi ,billenös eb7 töl nagyobb felépitményel nagyobb teherbirás,terhelhetöség,akkár űritö csigás is meg oldható volna!
Válasz #28. hozzászólásra
Gyerünk ecsém ne tökölj tegyél be a tietekről ide nekem vlm. jókis közeli képeket...........
Üdv Ebbe a sáros elakadós időben,menyire jelentene nagy segitséget nektek egy hajtott pótkocsi két tengelyes vagyis tandem hidas !
Válasz #15. hozzászólásra
erre felénk egy kft használja az EB t eddig IH vetőgépeket pakolta mindig teli most már vader rapidot szépen teli tudja rakni de kamionra 100 hogy nem ér fel amikor billentik lefelé a végén már az IH ra is ügyeskedni kellett a teljesítményét nem tudom
tud valaki a csp 3000 nevű egytengelyes pótkocsiról?
Válasz #23. hozzászólásra
Vetőgépet tankolni az EB4 es pótkocsi a jó. Vagonra is fel lehet vele borítani a terményt.
http://www.mezogeparchivum.hu/Potkocsik/eb4_d.html
Válasz #23. hozzászólásra
Azzal sehogy
Válasz #22. hozzászólásra
A szállítószalagra hogy pakolom rá a gabonát? A csiga áráért biztos nem kapok szalagot. Azzal hogy töltök vetőgépet meg műtrágyaszórót a határban?
Válasz #21. hozzászólásra
Arra miért nem veszel egy szállítószalagot?
Válasz #20. hozzászólásra
Én csak gabonában gondolkodom, kukoricát nem termelek. Főleg nem nedvest. Nem betakarításhoz kellene átrakó kocsinak hanem szükség estén megrakni gabonás szerelvényt tárolóból.
Válasz #19. hozzászólásra
Nedves kukoricában? Nemhiszem
Válasz #18. hozzászólásra
Nem tudom hogy a domin mekkora a fordulta az ürítőcsigának. De a hidromotor is megtudja hajtani simán szerintem ugyanannyival... Ha sima mezei 8mes gabonacsigát elviszi a 3kw-os vill motor... a hidromotor lényegesen nagyobb erejű szerintem.
Válasz #17. hozzászólásra
Vetőmagra és műtrágyára biztos jó,de átrakókocsinak nem.Szerintem kisebb átmérője van a csigának mint amit mondasz,ráadásul hidromotor hajtja úgyhogy biztos nem tud annyit.
Válasz #16. hozzászólásra
Hogy hogy lassú? Ahogy nézegetem képen a 105ös domi csiga van lekoppintva és rászerkesztve ezekre.
Abbna gondolkodom hogy vetőgépet és műtrágyaszórót tölteni jó lehet e? Plussz a kis csúszókormányzású rakodóval nem érek fel minden tgk-t rakodáskor. Ha ez a csiga felérné akkor meg lenne oldva a problémám. raknám az EB-t az meg nyomná át a tgk-ra.
Válasz #15. hozzászólásra
Nekem nincs rajta csiga,de sztem lassú lenne,és a végén ha fel van billentve az eb már alacsony is lenne.
Válasz #14. hozzászólásra
Senkinek sincs itt ürítöcsigás EB pótja?
Üdv!
EB ürítőcsigás hátfalat használ valaki? Milyen magasra ér fel a csiga vége? Kamionra át lehet vele pakolni? Egyéb tapasztalat? Használható szerkezetek vagy felejtős?
Válasz #12. hozzászólásra
én is
aztán jött a csodamanitutu aztán megbökte..... háháháháhá
egyszer én is túlbilletetem nem akkart visza jönni bele álltam az árokba és már visza is jött
Nekünk van 3 ilyen kocsi. Kettő EB8 iletve egy EB7. Szinte tök ugyanaz, szemre nem is látszik a különbség, bár már csak az egyik gyári oldalfalas, megcsináltuk már régen az erősített zártszelvénnyel merevített lemezeket rájuk.
A lényeg,hogy mi csak ezeket húzzuk! hálás kocsik, bírják a strapát, könnyen kezelhetőek és bizony az 50-es MTZ-k is bírnak vele, bár nagy partokon azért...
Egyiken van a kisebb ballonosabb kerék mint a szippantókon pl, a másik kettőn meg a katonai Uralokról való magas keskeny 20-as gumik vannak. Az összes fakitermelő ural-kamaz ilyennel fut. 6-8évente cserélünk gumit rajta, használt gumik darabja 20ezer körül van az én forrásomból, 80%feletti állapotúak. Bírják ritkán defektelnek.
Ami még nagy előnye az egytengelyesnek,hogy sárban kétszer úgy elmész vele mint mondjuk egy ifa kocsival.
Kicsit borulékonyabb az tény, idén egyszer volt is rá precedens, dehát aki lát és van egy kis gógyi illetve nem mindig parkettán jár a rossz földúton az soha nemfogja megfektetni.
A 3. -at néhány éve láttam meg 800ezer Ft-ért hoztam el a traktorkerből. Mostanság 1milliókért látok ilyeneket.
Mi csak hátra billentünk velük, de hordunk terményt követ betont sodert cementet vashulladékot ganajat műtrágyát ömlesztve rajtuk... mindent.
Egyiknek már a váza alúl kirohadt, annakidején tsz-ben ganajkihordó kocsiként szolgált szinte egész életében.
Lekaptuk a homlokrakodóval a platót róla, vázat fejreborítottam Józsibácsi lakatosom végigvágta és centi vastag falú 120körüli széles zártszelvényekkel végigeresztettük, beleépítve a gyári vázba. Na ennek sem lesz soha többé baja, annyi hogy nehezebb lett pár mázsával, de fő a biztonság.
Szerintem húsz év múlva is ugyanígy fog szolgálni ha még élünk akkor.
Kell rájuk határoló lánc vagy kötel, mert túllehet billenteni. Volt már ilyen, aztán szóltam neki,hogy a plató marad, de legalábbis nem oda szerettem volna hogy lerakja
hát könyebben borul de jobb tolatni vele de ha kicsit gyakorolsz akkor ugyan úgy menni fog a tolatás a két tengelyesel is.
Válasz #8. hozzászólásra
Nekunk sem T088 van, hanem t7-es(ami ennek a tragyas valtozata...) A taurus gumikat eleg hamar megette, ez teny...En annyi penzert inkabb vennek 2 tengelyest, de kinek mi a vagya...
Válasz #7. hozzászólásra
Üdv! Nem 700 kiló, hanem raksúlytól függ, de a maximum az 21q ami a gép hátulját terheli. Trágyaszórót(t-088) ne hasonlítsd ehhez a kocsihoz az megrakva érett sz.-ral kb 16-18 t összbe, az eb meg 10130kg megrakva. Féltengely, láttam olyan mtz-t ameik egyiket se húzott és még is cserélgették a csapágyat és már a 2-dik féltengelyt használja.
Válasz #5. hozzászólásra
Nem hiszem, hogy csak 700 kilo korul megy a tengelyre a potkocsinal...
Válasz #1. hozzászólásra
helo. magtárba betároláshoz, átvevőhelyre beszállításhoz rövid távról a legjobb legrugalmasabb kocsik! Nálunk is van egy de tervezek még egy beállítását is, nincs forgózsámoly, nincs féder, egyszerű mint a faék... az hogy rángat egy dolog,nem a kocsi rossz hanem az utak!!
Válasz #4. hozzászólásra
Ezt mondjuk még nem halottam, de akkor a többi függesztett munkagép is kinyírja nem?
Válasz #3. hozzászólásra
Szerintem meg hosszu tavon kinyirja az mtz feltengelyeket... Amelyik mtz tragyaszorot huzott, annak szinte mindnek gorbe a feltengelye... Es a gumikat is nyirja eleg jol...
Hali!
Én is ilyet akarok, de kib@szott drágák. Annyi hátránya van, hogy rángatja folyamatosan a trakit. Mondjuk szerintem ha nem lenne jó, akkor biztos nem lenne ilyen drága. Előnye még az is h könnyebb vele tolatni, meg hogy könnyebb fenntartani, mint a kéttengelyeseket.
Nagyon jó kis kocsik ezek csak iszonyatos drágák.Maghordásra kiváló 3 oldalra billent ,az MTZ is megbírkózik vele.
Hali!
Tudna nekem ezekről az egytengelyes pótkocsikról valami véleményt mondani valaki! Érdemes-e egy ilyet megvenni?