Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Direktvetés, no-till. új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Körbálázót, de milyet? új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Kecsketenyésztés új
- Dohánytermesztés új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
Cikkajánló
Hirdetés
885 hozzászólás
Válasz Varga Roland #784. hozzászólásáraMég nincs kész. Vettem két gumitéglát, faragok köré egy zártszelvényt, amit felvarrok a vonóháromszögre. Ahogy nézegettem, a régi vonószem tengelye kb. jó lehet bele, szóval azt nem cserélem ki. Nem tudom mikor lesz időm foglalkozni vele, de majd rakok fel képet róla.
Válasz Dengezik #758. hozzászólásáraHelló!
Én is küzdök ezzel a problémával. Hogyan sikerült végül megoldanod?
Esetleg alakított már át valaki csapost a gumi téglásra, van realitása?
Válasz Jakabjóska #782. hozzászólásáraHát emiatt aggódok én is! Meg hogy mennyivel lesz borulékonyabb, billentéskor hogy viselkedik az oldalfal ... stb. Lehet, hogy fel kell adnom az elveimet és mégis csak két pótom lesz, a közlekedésfelügyeletet meg nem sokkolom a hidraulikus nyitású hátfal mellé még szélesítéssel is.
Addig meg marad a kölcsön nagypótkocsi az elé fogott két traktorral, ha szándékaim ellenére megint dágványban kell majd dolgozni ...
Válasz gjoni #780. hozzászólásáraAttól függ, hogy hova viszed műszakira. Én a közlekedési felügyeletnél műszakiztatok, ott ránézett a gépre, és még azt is megmondta, hogy évjárat szerint ennek nem ott volt a visszapillantó tükör.
A kollégának minimum 30cm-t kellene szélesíteni a platón, az azért látványos. Az nem olyan alakítás, mint a magasítós magasítóra rakott magasító a HW kocsikon (bár arra sem néznek jó szemmel).
Válasz gjoni #780. hozzászólásáraAnnyi hw kocsi van nagy bódéval amúgy..
Válasz Dengezik #779. hozzászólásáraÉn már vittem pár eb pótot műszakira ,egyet se mérték meg
Válasz gjoni #776. hozzászólásáraEz az előbbi kommentemben összefoglaltak miatt nem ideális megoldás, bár az ötlet amúgy jó.
Sokat agyaltam rajta, de ha a költségeket és a kihasználtságot mérlegelem, akkor eddig a szélesítés tűnik a legjobb megoldásnak ... már persze ha egyáltalán kivitelezhető lesz. Az a baj, hogy a közlekedésfelügyeletnél csak a kötelező mantrát tudták nyomni, hogy "Csak ahogy a gyárból kijött, ha egy csavar tönkremegy, azt csak szakműhelyben, csak gyári eredetire lehet cserélni ... stb." Szóval velük nem vagyok beljebb.
Válasz Jakabjóska #775. hozzászólásáraMeggondolandó alternatíva.
Annyi gond van vele, hogy sokszor kellene átszerelni, időm meg nem nagyon lesz rá, mert simán benne van, hogy egyik nap gabonát viszek, másik nap konténerben dinnyét, vagy káposztát. Trágyahordás után a mosás is elég meló. Ha még át is kell szerelni, akkor rámegy a nap. Ráadásul nálunk a rendőrök is b*.*kodnak, ha nincs rajta az oldalfal. Az még belefér, hogy leveszem a magasítót, de a szállítókeret szerintem kiverné a biztosítékot. Felénk a bálaszállító vendégoldal is csak úgy megy, hogy műbizonylat+új műszaki. Utána persze másra már nem is lehet használni a pótot ...
A széles kerekek nyilván sokat segítenének, de az EB súlyt is rak a traktor hátuljára, ami dágványban megfizethetetlen, ráadásul a rendőrök biztosan belekötnének, ha úthengert csinálnék a pótból.
Válasz Dengezik #774. hozzászólásáraAkkor oldalfalak le és levehető segédkeretet csinálsz a platóhoz ,én így csinálnám
Válasz Dengezik #774. hozzászólásáraAkkor esetleg csinálj a platóra, vagy a helyére egy konténer szállító keretet. Én a gyári platót biztosan nem bántanám.
A kéttengelyes pótkocsi széles kerekeken is elakadós?
Válasz Jakabjóska #772. hozzászólásáraAz volna a lényeg, hogy nem akarok kéttengelyest, mert elakadok vele. Ráadásul más munkákhoz pont egy 3 oldalra billentő pót kell, 2 pótkocsit meg nincs értelme megvenni+felújítani+fenntartani azért a pár konténerért.
Amúgy most van nálam egy olyan kölcsönben, tényleg pont ki tudom rakni, de fokozottan elakadásveszélyes.
Válasz Dengezik #771. hozzászólásáraIlyet még nem hallottam ,de próba szerencse,ha műszakin bukik másik plató
Válasz Dengezik #771. hozzászólásáraHL 6002-es IFA pótkocsi, és akkor az EB-t nem kell faragni
Valaki szélesített már platót EB-7 -esen?
Elég gyakran kell 80x120-as konténereket hordanom, és így csak 7 db. fér rá, ráadásul marad ki hely, szóval ha zorall a helyzet, akkor csúszkál az áru. Ha a platót 400x240-esre bővíteném, akkor felférne 10 konténer, nem is csúszkálna, esetleg még 120-as bálákból is tudnék vinni vendégoldal nélkül. Megcsinálni nem nagy ügy, de vajh átmegy úgy a műszakin? Vagy lehet más hátulütője?
Válasz jenci #769. hozzászólásáraIlyen ifa határolóm van új
Válasz Gergő80 #760. hozzászólásáraköszi szépen.
Válasz fexco #766. hozzászólásárasztem elég jó ez
Válasz fexco #766. hozzászólásáraPiros fekete?Ez eddig a leg fiatalabb 89 és zárt alvázú ,nem megy közzé a kula,ez gyárilag ilyen kicsi vonószemes. Horgon húzom
Válasz gjoni #754. hozzászólásáraÜdv!akkor is jobb volt a pirosfekete!!!az lenne a kérdésem,ennek a vonoszemnek mekkora a belső átmérője?vagy mekkora volt gyárilag?ezt is kampon huzod?
Válasz Gergő80 #764. hozzászólásáraJa értem ,a lényeg a videóban ott van
Válasz Gergő80 #761. hozzászólásárasajnos az enyém nyomokba se tartalmaz ilyen alkatrészeket mindent le kell gyártani hozzá ezért kelletek volna a méretek
Válasz Gergő80 #761. hozzászólására
Válasz Gergő80 #761. hozzászólásáraFotózni tudom csak neked ,de csináltunk már párat ,mert sok barom a tartóját is le vagdalta
Válasz gjoni #755. hozzászólásáraa hátsó ajtó autómata nyitásáról alkatrészeiről nincs esetleg rajzod ami alapján lelehet gyártani
Válasz jenci #759. hozzászólásáraén ifa billentés határolót vettem annyi hogy két tömlő kell hozzá hogy működjön nem csak elzárja az olaj útját vissza is engedi a pluszt a második tömlőn a traktor rendszerébe
Szia!
Érdeklődnék, hogy a billentéshatároló szelepet hol vetted?
Válasz gjoni #755. hozzászólásáraIgen, ez az. Mondjuk az enyémnek nincs meg a lehajtható lába. Nem is nagyon látom, hogy hová lehetne felszerelni, lehet levágtak róla ezt-azt. Elöl a vonószem felett van a csapszeg, akörül nyaklik az egész. A csapszeg felett, hátrébb van a csuklófejen egy nyelv, azt támasztja meg elölről és hátulról egy-egy kicsi gumibak. Az elsőt tartó lemezt két csavar fogja, a hátsó fix.
Ritka elb*.*tt egy konstrukció! A gumibakokra irtózatos erők hatnak, ráadásul nem is csak szemből, mert a csuklófej "libikókázás" közben oldalra is "keni" a hátsó bakot. Nem sokáig bírja. Persze az is lehet, hogy az enyém hiányos.
Válasz gjoni #754. hozzászólásáraNa ez pont jó lesz! Gondolom, ha megveszem hozzá a gumitéglákat az alapján nem gond magát a házat legyártani, de azért még nagy segítség lenne, ha pár méretet megadnál. Leginkább a középső lemezen lévő lyuk átmérője érdekelne, illetve az a nagy szögletes "alátét" a mechanizmus elején és hátulján (hátul is ugyanolyan van?). Meg az is érdekelne, hogy hová megy az a hüvelyféle, ami a képen a vonószem mellett van.
Válasz gjoni #753. hozzászólásáraEzen már túl vagyok. Szétszedtük, felgumiztuk, összeraktuk. A gond nem is a vonószem tengelyén lévő gumikkal van, azok viszonylag sokáig bírják, a probléma a csuklófej (így hívom azt az acéllemezből hegesztett dobozfélét, amiben a vonószem van, és ami egy csapszeggel van a vonóháromszöghöz rögzítve). Annak fent a vonóháromszögön belül van két kis gumija, ami nagyjából 10 percig bírja a kiképzést ...
Válasz Dengezik #752. hozzászólására ilyen lehet neked ,ha 80 előtti ,na ennek más a gumibetétje ,lehet kerek nem szögletes.
Válasz Dengezik #752. hozzászólására hasonló a régi eb 7 is,ha csak tákolva nincs?
Válasz Dengezik #752. hozzászólásáraVan rajta nagy koronás anya ,azt lecsavarni ,kihúz az egész ,és gumipogácsát az axialnál kapni ,kettő fajta van eb 7 régihez 1980 évjárat előtti az más .Az újabbak egyeznek eb 8 pótéval.
Üdvözletem a tisztelt fórumozóknak!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy régi EB-7 -esem, még a csapszeges vonószemmel (amiben nem a két gumitégla, hanem valami fém csuklófej tartja a vonószemet). Nem tudom, hogy mindene megvan-e, vagy az előző tulaj barmolta-e össze, de ebben a gépben a csuklófejet egy-egy pogácsa méretű gumibak tartja középen nem sok sikerrel. Pár fuvar urán az egész pótkocsi nyeklik-nyaklik, billeg, lökdösi a traktort. A kérdésem az lenne, hogy meg lehet-e valahogy csinálni az ilyen típusú vonószemet jól? Ha igen, hogyan? Ha nem, akkor tudna-e valaki egy rajzot, vagy fotót küldeni a gumitéglás vonószemről méretekkel, hogy át tudjam alakítani?
Előre is köszönöm!
lefestve készen az eb 8
Válasz Jakabjóska #746. hozzászólásáraLegjobb alá
Válasz gjoni #745. hozzászólásáraÜdv. kolléga!
Az Ural gumi mennyire erős az EB-7-re?
Válasz ÁdámZoltán #744. hozzászólására
Válasz gjoni #743. hozzászólásáraRövid. A felépítmény új rajta de az alváz a billentőfülek, a vonórész nulla. Viszont újfajta oldalak a plató kicserélve új kerekek. 1977-es.
Válasz ÁdámZoltán #742. hozzászólásáraMi annak idején csináltunk rá gyárit ,de nincs meg a fotó! Hosszú vonórészes vagy rövid ?
Jó estét mindenkinek! Esetleg tudna nekem valaki abban segíteni, hogy lefényképezné egy EB-7 pótkocsi támasztó lábát ami a vonórészen van.
Amit vettem lemaradt róla és le szeretném gyártani.
kicsit másabb lett
https://www.youtube.com/watch?v=8nYMQwuqrmA
Válasz Büresz #738. hozzászólásáraCsak Alkytont használok 3 liter menne rá a zöld platósra .kékre fele!
Válasz gjoni #737. hozzászólásáraNagyon pöpec, mindent alkytonnal fújsz? Mennyi meg rá egy ilyen pótra? a zöld pótón, igaz hogy nem Eb, de gondoltam megosztom veletek, csak a platót és az oldalakat csináltam én. A kéken pedig csak oldalaztam meg festettem a pótot meg a gépet is.
kész jöhet a magömlés