Hirdetés
Fórum
- Eke minden mennyiségben új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Őszi mély és középmély szántás vagy forgatás nélkül művelni??? új
- Földeladás új
- Landini traktorok új
- Diófa betegségének megállapítása, kezelése új
- AKG támogatás új
Cikkajánló
Ezért érdemes újra megismerkednünk az ősi gabonafajtákkal
Az ősi gabonafajták ellenállóbbak, kevesebb vegyszert igényelnek, és nagyon...
Hirdetés
1675 hozzászólás
Válasz Maszek Zs #1074. hozzászólására
Válasz bs80.td #1065. hozzászólására
Válasz ..MZ/X.. #1069. hozzászólásáraKoszonom.
Válasz Ares 826 #1068. hozzászólásáraAhogy gondolod. De a harmadik szezont nyomatom vele, de még csak megsem nyulott a lanc. Nem kellett rajta feszitenem. A collos lancot szerintem soha nem fogja elszakitani.
Válasz Ares 826 #1067. hozzászólásáraLezerrel ki lett vagva 2mm- es lemezbol, aztan ossze hegesztettem csiszoltam festettem. Nem tartott sokaig.
Válasz Ares 826 #1068. hozzászólásáraT25 azért nem szaggatja sűrűn a collos láncot.
De még a nagy 2m-es bolgár maróban is ha jól rémlik duplex 16-os lánc van.
Válasz bs80.td #1065. hozzászólásáraNagyon szép, igényes munkákat csinálsz!
Válasz bs80.td #1064. hozzászólásáraColos lánc ebben szart sem ér szerintem, egy hét meló és megdöglik az egész hajtás!
Válasz bs80.td #1065. hozzászólásáraAzt meséld már el léci hogy hogyan mennyi művelettel hoztad össze házilag azt a lemez fedelet ami a hajtás felett van????
Válasz bs80.td #1065. hozzászólására
Válasz bs80.td #1064. hozzászólásáraNem működik a link...
Talán így:
https://www.facebook.com/lemezform/videos/551386055341797/
Válasz varga991223 #1059. hozzászólásáraÉn ezt csináltam:
[link1]
Zuk vagy Nysa híd lehegesztett difivel ( áttétele 1:5,125). A féltengely végén 24 fogú lánckerék, alul 12. A gyári talajmaró kapa fordulatszámok 140 és 260 között változnak. Nekem ezekkel az áttételekkel 217- re jön ki 550- es kardán fordulatnál. A lánc 1 collos és olajban fut. A kapák 396mm átmérőjű körben forognak. Ez nagyobb volt, de nem bírta a gép, csökkenteni kellett az erőkaron. Vagy növelhettem volna az áttételt, de a fordulatszámot nem akartam lejjebb vinni, ezért vágtam a kapákból. Amiket Zuk vagy Nysa laprugóból csináltam.
Válasz endypapa #1060. hozzászólásáraNekem van japán rota. A fordulat le van harmadolva gyárilag. A kardán 3 at fordul, míg a rota tengely 1 et.
Válasz varga991223 #1061. hozzászólásáraÉn csináltam egyet magamnak, 200-250-et kell forognia a késtengelynek, a szíjjat hagyd, kicsi a fordulat neki hogy akkora nyomatékot átvigyen, lánchajtás kell burkolat alá, évi 1x bezsírzod és kész.
Válasz endypapa #1060. hozzászólásáraNekem tranzit hátsó hid az alapja azért gondolkozom a szijhajtasban mert annak nem kell olajban futnija es nem kell hajtomuhaz stb stb en is valahogy ugy lattam mintha egy picit gyorsito lenne de inkabb 1:1 esnek nez ki ezert gondoltam a variatorra hogy akkor terheles alatt novelnem a fordulatszamot es nem gyilkolnam szarra a motort muszaly a fogaskereknek olajban futnija?
Válasz varga991223 #1059. hozzászólásáraAmiket láttam, zsiga hátsó híd volt az alapja. A széleken a lehajtásban nem nagy különbségek voltak.
Sziasztok segitseget szeretnek kerninegy talajmaro építésebe kezdtem es elakadtam az attetelezesnel valaki aki csinalt mar hasonlot vagy van japan kinai talajmaroja esetleg tudna segiteni a kaoatagok meghajtasanak attetelezeseben segíteni? Ha valaki tud egy aranyt irni az is eleg mert abbol kitudom szamolni a fogaskerekek nagysagat de ha valaki egy pontos osszeget ir azaz kettot az is tokeletes lenne elore is köszönöm valamint az erdekelne hogy mennyire lenne nehez variatorral megcsinalni a hajtasat? Vagy inkabb felejtsem is el? Na meg az id hogy fogaskerek helyett lehet e mondjuk bordas vagy lapos szij hajtasu??
Köszönöm mindenkinek a segítő hozzá állását!! A laposvas mellett döntöttem mert azt találtam itthon. Igaz 50x10csak de meglátjuk. Ha még mindig görbül akkor meg merevítem fentről. 800kg nem nagyon akarok emelgetni vele,de a biztonság az első. MTZ motort mozgatni, bálát meg ilyesmit. A nagyobb súlyra majd az MTZ-re akarom feltenni arra már meg van a felfogatás.
Válasz Maszek Zs #1053. hozzászólására
Válasz Maszek Zs #1048. hozzászólására800 kilótól az eleje megellik!!!A kereket meg nem bírod elfordítani!Kenyér szervós?
Válasz mtz1221 #1054. hozzászólásáraSokkal többet tart ha 1-1 db-ot lapjára rak.
Válasz Maszek Zs #1042. hozzászólásáraHa a hely engedi ebbe az U vasba pont belelehet hegeszteni 50X12 lapvasat.Azt úgy élire rakva,kb bármivel terhelheted.
Válasz ND #1052. hozzászólásáraNem hanem 45cm alatt van. A feltámasztás és a vége közötti távolság. De biztosra akarok menni.
Válasz Maszek Zs #1051. hozzászólásáraHa még a 45ön felül jön a felfogatás, a torony meg a villa akkor sokszorozódik az erőkar és töredéke lesz a terhelhetőség.
Én így nem jósolnék neki hosszú életet.
Alul-felül nem tudod kitámasztani?
Válasz bandigh #1050. hozzászólásáraTeszek fel képet. Így érthetőbb.
Ide terveztem ahol elöl a papír van odáig lessz. És amilyen magasságba kívánja oda hegesztek egy eke húzó részt. Egyébként miért kérded?
Válasz Maszek Zs #1048. hozzászólásáraÉs amit lerajzoltál, a targonca toronnyal milyen kapcsolatban áll?
Válasz ND #1046. hozzászólásáraAkkor elérné kormány több részét.
Válasz Buti Lajos #1047. hozzászólásáraAz van,hogy van egy T16-M traktorom és arra szeretnék egy targonca tornyot tenni (használni). A torony kb 200kg ha meg emel 800kg az már elég mert a traktornak is bírni kéne !! Ez csak felfogatása lenne.
Válasz Maszek Zs #1045. hozzászólásáraMi a feladata? Egyszerű statikus terhelés, mint egy polc, vagy lüktető, lengő terhelés?Ha a kettőt akarod összeforgatni, az általad rajzolt alsó rajz szerint ( álló) elrendezésbe rakd őket és 40-50 mm-enként 40-50 mm-es varratokkal hegeszd össze. Így a négy szálat 1500 kg-al terhelve már alá mernék állni.
Válasz Maszek Zs #1045. hozzászólásáraKilógást nem lehet csökkenteni?
25centin már 800körül bír egy
Válasz VMisi #1044. hozzászólásáraKöszönöm!
És,ha 2db össze forgatok a 65mm felével? Így nem kéne venni ez fajta van. 900kg tudna egyik fele. 2 oldal akkor tudna 1800kg. Ez elég is lenne. Stabil 1500kg kellene.
Szerinted?
Vagy aki olvassa ő szerinte?
Válasz Maszek Zs #1042. hozzászólásáraTegyél I vasat vagy I vas középen cikk-cakkra kivágva, majd eltolva és összehegesztve. A lényeg, hogy a szélső szál távolságát növeld és ott legyen erős.
Válasz Maszek Zs #1042. hozzászólásáraElrontottam mert a rajzon 6 írtam de az 6,5cm!!
Válasz Buti Lajos #1041. hozzászólásáraElöször is köszönöm!!
Biztos!
Akkor kerekítve 450kg. És ha ebből 2 van az csak 900kg? Egy árnyalatot kevés amire kéne. Teszek bele merevítést? Bocs de élére az melyik? Remélem az alsó.
Válasz Maszek Zs #1040. hozzászólásáraHajlításnál a feszültség a hajlító nyomaték és a keresztmetszeti tényező hányadosa, akkor a nyomaték a feszültség és keresztmetszeti tényező szorzata. Feszültség némi biztonsági tényezőt is figyelembe véve 120 Mpa-al talán még jó is lehet. A keresztmetszeti tényező a 65-ös U-nál 17,7 cm3 élére állítva és 5,07 lapjára fektetve.Mh=120x17,7=2124 Nm. A nyomaték erő x kar. Tehát F=Mh/k F=2124/0,45=4720N (472 kg) Lapjára fektetett u-nál ez csak 1352N(135 kg)
Üdv!
Nem tudtam hova tegyem fel a kérdést,végül itt megpróbálom.
65x40 U szelvény 145cm hosszú egyik végén forgáspont onnan 1m alátámasztva. Ennek a másik végére mekkora sújt bír el? Megpróbálom egy képpel illusztrálni.
Válasz _NB_ #1038. hozzászólásáraÜdv!
Köszi! Láttam néhány videót, hogy mennyire borulékony lesz a gép felemelt és terhelt homlokrakodóval, úgy hogy figyelni fogok.
Válasz bs80.td #1036. hozzászólásáraVan még olyan dolog a homlokrakodóknál(lehet már írtam egyszer: ), hogy az első tengely mozgási szögét ütközővel korlátozzák, ez a borulástól véd valamennyire.
Ha nagyot markol a gép és tolatsz elfele miközben kanyarodsz akkor képes a traki elbillenni, mivel az első tengely középen van rögzítve.
Furcsán hangzik, de ilyen szempontból ezek a régi kialakítású trakik egy 3 kerekű triciklihez hasonlítanak, hiába a négy kerék.
Az ütközőt lehet fixre csinálni vagy csak ideiglenesre, hogy amikor kell akkor oda lehet fordítan, a drága gépeken van hidraulikusan stabilizált első tengely is..ect
Lehet a te konstrukciód stabil nélküle is, ezt majd kitapasztalod.
Válasz bs80.td #1029. hozzászólásáraNagyon fain lett
Amikor ráébred az ember, hogy mennyi mindenben tud segíteni a gazdaságban csak mosolyog az ember a másikon.
Pl: vetésnél egy távolabbi földnél,a pótkocsira feldobjuk a vetőgépet és big-bag zsákba mellé a vetőmagot, meg ami kell és irány.
Régen meg ment az agyalás, hogy a vetőmag is kint legyen a vetőgép is . . . aztán mindez vissza
Műtrágyázás szintén zenész.
Válasz Büresz #1035. hozzászólásáraKoszi, ugy legyen!
Válasz bs80.td #1029. hozzászólásáraJobb mint a gyári!!!
Válasz bs80.td #1033. hozzászólásáraÈn a függesztett rakodòn a munkahengeren cserèltem fel a tömlőket.
Válasz atisgyulai #1031. hozzászólásáraKöszi!
A csóróság kompromisszumokra és gondolkozásra kényszeríti az embert.
A probléma felvetés jogos, de valszeg nem variálok vele, más nem használja. A tömlőket nem lenne nagy ügy felcserélni a tömbön, de akkor új táblát kellene csináltatnom a joy tetejére.
Válasz ...:::Pisti:::... #1030. hozzászólásáraKöszi!
Válasz bs80.td #1029. hozzászólásáraGratulálok!
Ügyes munka! Az meg különösen tetszik, ahogyan megoldottad a szintezést az egy billentő munkahengerhez.
Megjegyzés rovatba viszont beírnám, hogy a billetés a joystik-on álltalában fordítva működik. Magad felé húzva emel, eltolva magadtól ereszt/üríti a kanalat. Ez akkor lehet esetleg gond/kellemetlen, ha valaki más ül bele, és kezeli a gépet.
Válasz bs80.td #1029. hozzászólásáraSzép, igényes munka.
Gratula
Válasz bs80.td #986. hozzászólásáraÜdv! Ha lassan is, de elkészült. Jöhetnek a kiegészítők hozzá.
Válasz atisgyulai #1026. hozzászólásáraE miatt is ment a varia, de mivel személyes tapasztalat nincs, ezért...
Az anyagot megvettem már, de lehet hátra is csípni, csak hát az első gerenda vastagabb, ezért is, meg mert hátra 120 cm, féltünk nehogy nagyon sok vógoljon hátra szállításnál (mtz).
Lánccal, de oldhatóra lesz kialakítva a levelek függesztése, így meg lehet fordítani, hidraulikus zárással.
3. pont felfüggesztés: RM-2 kasza
első gerenda: 80x80x5
hátsó gerenda, bekötések: 60x40x4
Simító 120x 8
Lábak: 40x40 x4
Lábak konzolja: 50x50x3
Ha ezekkel együtt szerintetek mehet, akkor oda rakjuk
Köszi!
Válasz ermike #1025. hozzászólásáraKöszönöm az ötletet, ismerem amit írsz.
Néztem tiszavasváriban, vsn a Szsl-Agtonál, de van egy zalai cég is aki legyártja.
Úgy lenne ahogy írtad is, tehát a hátán lenne húzva, ezt így csináltuk eddig is sokszor
Ez a levelek fordíthatósága miatt univerzális, de majd lehet pár év múlva veszek egy láncosat
Válasz UE-28 #1024. hozzászólásáraHátul szerintem többet simítana.
Amit a borona fellazít, (akár gyep, lucerna, vagy szántás) azt a simító könnybben igazítja.
Nem beszélve arról, hogy szántás elmunkálásánál, (mint az ermike által liknkelt videóban is látható) csíkosra hagyja a felszínt. Sokkal nagyobb a kipárolgási felület, mint egy teljesen sima talajfelszín esetén. És most ez a nagyon nem mindegy.
Kerethez láccal lesznek a boronák rögzítve, vagy fixen?