Hirdetés
- Claas traktorok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Claas Lexion vélemények új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
- Karácsony új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Haszonbérleti szerződés új
- Poénok új
299 hozzászólás
Válasz #148. hozzászólásra
Köszi szépen
be kell regisztrálnod az ekáer honlapon. ott bejelentések menube belépsz, aztán új bejelentés, aztán kitöltöd a kérdéseket majd rákttintasz mentés ekáer szám igénzléssel gombra.
címeket cégeket nem lehet beírni közvetlen az adatlapra csak a legördülőkből kiválsztani. ehhez előbb a kedvencekbe kell mentened őket. a belépéshez nem elég regisztrálni hanem ügfélkapudnak is kell lenni, azt meg a kormánablakban intézheted.
amúgy szerintem nem is kell neked ekáer szám.
Április elseje óta ha címzett a fuvaros is, vagy ő szervezi a fuvart akkor neki kell a számot is intézni.
ha mégis neked kell akkor ne felejtsd el hog beérkezést is neked kell jelentened.legkésőbb az érkezéstkövető munkanapon.
Sziasztok vinének tőlem el 8db nagy súlyú bikàt EKR kódot hogyan kell lekérnem szàllítás előtt valaki eltudná nekem magyarázni pontosan a menetét ? smile confusedmert sajnos még nem csináltam egyszer sem nagyon meg köszönném! smile blushing
Válasz #145. hozzászólásra
Köszönöm. Lehet már kezd tisztulni a dolog
2309 VTSZ: Állatok etetésére szolgáló készítmény
Kockázatos terméknek minősül, benne van a listában ahogy néztem.
500kg felett vagy 1 millió értékhatár.
Itt a link ahonnan kinéztem:
EKAER VTSZ
Ez a hivatalos EKAER honlap:
https://ekaer.nav.gov.hu/
Ekaer rövid tájékoztató
Március 1 óta a kockázatos termék és a kockázat élelmiszer is 500 kg vagy 1 millió értékhatár után EKAER köteles.
(Idáig 200kg volt a kock.élelmiszer, de felemelték 500-ra)
Remélem sikerült segíteni.
Lenne egy kérdésem. 2309 vtsz számú áruhoz milyen mennyiség után kell ekáer számot kérni? Eddig bárkit kérdeztem senki nem mondott ugyanannyit. Előre is köszönöm
Javaslom a következőt:
http://www.axel-szamlazo-program.hu/ekaer
Nincs szükség a bonyolult jogszabályok és feltételrendszerek részletes ismeretére. Számla,
szállítólevél, és beszerzés elkészítése után néhány
gombnyomással elvégezhető az EKÁER-be való bejelentést, ahelyett, hogy duplán kellene adatokat bevinni a bizonylat kiállításakor, majd az
EKÁER-be történő bejelentésekor is.
http://www.gmbregnum.hu/content/ekaer.xhtml
Szakmai tanácsadásért forduljon szakértőnkhöz: maczko.endre@gmbregnum.hu
https://www.facebook.com/GMBRegnum
Válasz #140. hozzászólásra
KB. erre jó ez a dolog, meg hogy lehessen pénzt beszedni a büntiből.
Válasz #122. hozzászólásra
23.án éjjel átestem egy NAVOS ellenőrzésen EKÁER szám volt 45 perc szarakodás minden rendben de mikor mondtam hogy komp árura nem kell néztek mind Rozi a moziba a vége az lett hogy jobb ha arra is kérek.
Jó lenne ha az útszélén ellenőrzők is tudnák a naprakész törvényt egyébként 200 km hazafelé 50 km-ként voltak ellenőrzések!!
Válasz #137. hozzászólásra
te azt írtad,te nagyon ostoba,hogy a feladónak kell kérni a számot....
en meg belinkeltem neked,hogy termékbeszerzés esetén(mikor rendelünk valami árút,alapanyagot)
nekünk kell kérni.....
megértedd fa..fej?
Válasz #135. hozzászólásra
Egyszer vissza is küldhetem. Többet nem fog kérlelni, hogy küldhesse. Van Magyarországon kívül még néhány ország ahol vígan, dalolva elvállalják helyettünk a munkát. Ne higgyük már azt, hogy mi xarjuk a spanyolviaszt. A nyugat oda viszi a munkát ahol jó árban jó minőségben megcsinálják, a legkisebb hercehurcával. Ezzel csak a tisztességesen működő vállalkozásokat súlytják. Aki eddig fiktív szállítmányoztatott, az ezután is úgy fog. Nálunk miért mindig az ártatlannak kell bizonyítani? Ha valakinél felmerül a csalás lehetősége, miért nem azt vizsgálják?
Válasz #134. hozzászólásra
Pöcsjancsi, 15 nappal lehet kérni a fuvar előtt számot!
Válasz #134. hozzászólásra
Makákó elmondja a tutit, feletted a hozzászólásában, nem csak én vagyok a hülye!!
Válasz #133. hozzászólásra
Ha tisztességes kereskedelmi partner, be sem engedi a telephelyre addig lerakodni még nem látja az EKÁER számot.Vissza a feladónak.
Válasz #130. hozzászólásra
A fuvarozás megkezdése előtt kinek kell bejelenteni és mikor a szállítást?
a) Az EURÓPAI UNIÓ MÁS TAGÁLLAMÁBAN TALÁLHATÓ FELADÁSI CÍMRŐL MAGYAROSZÁG TERÜLETÉN TALÁLHATÓ ÁTVÉTELI CÍMRE TÖRTÉNŐ KÖZÚTI FUVAROZÁS ESETÉN
- termékbeszerzés esetén a címzett
ne oszd az észt,ha hülye vagy hozzá!
Válasz #130. hozzászólásra
De ha nem jelenti be, és megfogják az autót akkor is a címzettet büntetik.
Válasz #128. hozzászólásra
Válasz #128. hozzászólásra
Azt ki lehet szűrni, hogy belépett a pl. nyugati határon és mennyi idő múlva és hol távozott a kamion az országból.
Válasz #129. hozzászólásra
A feladónak (eladónak) kell bejelenteni, nem a vevőnek.
Szuperjó ez a rendszer, csak ha tegyük fel a külföldi beszállító baxik szólni hogy mikor indítja a kamiont, és megcsípik, akkor csoki van. Hiába minden teljesen jogszerűen folyik, te be akarod tartani a szabályt, de mégis rácseszel. Mikor szóltunk, hogy jelezzék mikor indítanak árut, akkor azt mondták, hogy van az a pénz amiért alkalmaznak egy embert, hogy a magyar partnerekkel levelezzenek logisztikáról. De mivel náluk ilyen rendszer nincs, így ingyen semmit nem csinálnak. Ha nem tetszik a sztory mennek Romániába, Ukrajnába, Bulgáriába, Lengyelbe, mi meg közmunkásnak.
Hajrá! Köszönjük!
Válasz #123. hozzászólásra
Kellett már valami amivel bizonygatják h milyen jó is a rendszer. Ennek ellenére, kb semmi köze az ekáerhez szerintem, csak simán kaptak egy fülest, és a razzián hálistennek kiderült h nincs ekáer száma.. Mert ezek szerint minden útdíjellenőr kapun áthaladó (külföldi)kamiont aminek nincs élő ekáer száma, azt azonnal követi egy csoport? Kétlem.
Válasz #125. hozzászólásra
Lassan kezd mocorogni felfele az ár amit tudok az 40-nél kezdődik meg kicsivel több de minőségtől is függ.
mi a tököm az a FELIR azonosító?
Válasz #124. hozzászólásra
Azért ez a 75 tonna se kis tétel. Itthon hogy megy most a burgonya?
Válasz #123. hozzászólásra
Volt a déli híradóban is, ott Nyíregyházát mondtak az átpakolási helynek! Vajon ki tudja előtte mennyivel sumákoltak!
Örüljünk?
Válasz #118. hozzászólásra
Jó utat.
Válasz #120. hozzászólásra
Igen, de te azt feltételezed, hogy jó minőségű áru jön be az országba. Korábban pedig már említették a kollégák, hogy külföldi hulladék árúval küszködünk. Ezeket nem lehet a német/francia/brit piacokon elpasszolni, ezek értékcsökkent áruk. Ezekkel árban még akkor is alá tudnak menni a magyar termékeknek, ha megfizetik az áfát, mert valójában ez hulladék kategória. Csak olyan szegény az ország népe, hogy spórolás végett inkább megveszi azt. Aki meg magyar terméket szeretne venni, azt is megvezetik, mert kiteszi a kereskedő a táblát, hogy "magyar".
Szóval ez az EKÁER ebben a dömping kérdésben szvsz nem sokat fog jelenteni, csak a Lázáréknak, vagy a következő balos brigádnak jelent majd több elsikkasztható közpénzt az áfabevétel többlet miatt.
Válasz #114. hozzászólásra
Nagyon egyszerű lenne megoldani ezeket a dolgokat.
Ami külföldről jön be áru azt kellene csak bejelenteni az ekaer-be. A határátlépés előtt. P Ha csak átmegy az országon akkor leplombálni a kamiont. Ha végfelhasználásra kerül az áru akkor már a határátlépés előtt befizettetni vele az áfát mondjuk a nagyker ár után. Ha nem fizet, lehet visszafordulni. Csak így lehetne megszüntetni az áfacsalást, vagy tényleg le kell drasztikusan csökkenteni minden áfát. Bele sem köthetne az eu mert ezek az intézkedések a csalók ellen lennének.
Szerintem az Eákáer-re és az útdíjra csak egy jó megoldás lenne,ha összeállnának (mint a lóvak kánikulában)az autósok,mg vállalkozók,teherfuvarozók és blokád alá vennénk az országot,egy hét is elég lenne több ezer járművel a rendőrség sem tudna mit kezdeni és eltöröltetni ezeket a bohóc törvényeket.
Az áfacsalást ha megakarták volna oldani az áfát kellett volna csak mondjuk 10%-ra levinni,össze kell végre fognunk emberek mert most csak bégetünk mint a birkák mikor nyírják őket.
Áfás a cuc!!
Válasz #116. hozzászólásra
Kompenzációs felárral nem kell, elfelejtetted???
HOLNAP szállítok meg van az elsö EKÁER számom
elég jól ment!!
Válasz #111. hozzászólásra
Nem én vagyok a jogalkotó, ne tőlem kérdezd!
Válasz #113. hozzászólásra
Persze, kellene, csakhogy az unió alapkövei a "személyek, áruk, szolgáltatások, tőke szabad áramlása". Így a Római szerződés alapján tilos kivetni vámokat, vagy azzal azonos hatású adót, díjat...stb. Enélkül kvázi nincs unió.
Ebben a rendszerben nem tudnak semmit sem tenni a dömpingáruval szemben, pedig a dömpinget ugyanúgy tiltja a törvény. De a politikai vezetést immár 150 éve csak a saját zsebük érdekli, mint az ország érdekei.
A megoldás elvileg az EU megszüntetése lenne (vagy kilépés), csak azt Soros gazdijai nem igazán tolerálnák, és gazdaságilag ellehetetlenítenék az országot, amíg meg nem bukik az esetleges függetlenséget "kivívó" vezetés, és a mostanihoz hasonló láncos kutyákat nem tesznek a helyükre.
Válasz #105. hozzászólásra
Az a baj külföldről éppen úgy fogják behozni az olcsó és persze nem is olyan minőségű árút mint kéne, mint eddig is hozták...
Valami védővámot vagy nemtudom mit kellene inkább kitalálni, hogy az olyan termékek nyersanyagok melyek itthon is megvannak azokat ne kintről hozzák az ittetnit meg nemtudja eladni az ember, mert a kinti tömegtermelés silány minőséggel kevesebbe is kerül és még a fuvar sem lendíti át az árat....
olcsó húsnak meg híg a leve.
Nav weboldaról EKÁER info:
ŐSTERMELŐK
A válaszok az Országgyűlés által megszavazott és kihirdetett törvény, továbbá a miniszteri rendeletek alapján készültek.
1. Hogyan kell eljárni abban az esetben, ha valaki a piacon őstermelőtől vásárol őstermelő által megtermelt árut? (Ilyen esetben ugyanis a termelő az első forgalomba hozó. Adott esetben a vásárló magyar terméket magyar termelőktől vásárol, 3,5 tonnát meghaladó jármű rakományaként, esetleg több őstermelőtől.)
Az EKÁER rendszerbe való bejelentési kötelezettség minden olyan adózót terhel, aki az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) szerint bejelentésre kötelezett közúti fuvarozással járó tevékenységet végez. A bejelentésre kötelezett személyi kör tekintetében tehát az őstermelők, kistermelők nincsenek mentesítve, ugyanakkor ha nem végeznek bejelentésre kötelezett közúti fuvarozással járó tevékenységet, bejelentésre sem kötelezettek.
Hangsúlyozandó, hogy nem kell EKÁER számot kérni a mezőgazdasági őstermelők olyan értékesítéséhez kapcsolódó fuvarozás esetén, mellyel összefüggésben a termelőt kompenzációs felár illeti meg (az ilyen értékesítést nem tekintendő adóköteles értékesítésnek). Továbbá első adóköteles értékesítés hiányában nem kell EKÁER számot kérni az alanyi adómentes adózó fuvarozással járó belföldi értékesítése esetén sem.
Belföld-belföld relációban, ha nem valósul meg a nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítés, akkor nem áll fenn bejelentési kötelezettség.
2. Kell-e az őstermelőnek EKAER számot igényelnie, ha kompenzációs felár illeti meg?
A kompenzációs felárra jogosult mezőgazdasági termelőnek nem kell EKAER számot kérni. A mezőgazdasági termelők tevékenysége ugyanis az arra vonatkozó különös áfa-beli szabályok miatt nem felel meg az EKAER hatálya alá tartozó adóköteles termékértékesítésének. (A termelők mezőgazdasági tevékenységük keretében teljesített értékesítéseik után kompenzációs felárra tarthatnak igényt, melyet a felvásárló által kiállított felvásárlási okirat tartalmaz.)
Válasz #109. hozzászólásra
van a HU-GO rendszer abból mit nem lehet tudni amit az EKÁER-ből igen?
fasznak se hiányzik a felesleges adminisztrációs teher,Aki eddig kerülte az adófizetést ez után is ki fog találni valamit.
szerinted mivel másabb(kockázatosabb)az az élemlmiszer amit Áfa körös östermelő szállít,mint az amit a komp.feláras?
Válasz #109. hozzászólásra
na hallo mikrofonhordó! nem is tudtak válaszolni a komák rendesen a kérdésekre. ez csak okcsinálás a büntetésre. az igazi sumákokat nem szűri meg
Válasz #108. hozzászólásra
Annak aki eddig nagyon sumálkolt a fiktív papírokkal és áruval annak nem, de már több ismerőssel beszéltem aki tisztességesen kereskedik és termel, az azt mondja régebben be kellett volna vezetni és letisztult volna hamarabb a piac a nem oda való szereplőktől!
Válasz #105. hozzászólásra
akkor szerinted ez az EKÁER jó dolog?
Válasz #104. hozzászólásra
Ja és lehet ki sem vitte az országból csak mivel osztráknak adja ki magát így semmit sem fizetett áfát sem és kompenzációt sem, mert közösségi papírral vitte.
Válasz #104. hozzászólásra
Lehet pont azért mert ők is okoskodtak az árúval nem azért mert nem tudja teljesíteni! Mivel ő a vevő nem is nem neki kellene kérni az EKÁR számot hanem az eladónak aki először értékesít!! Ezt mond el neki, mert lehet sumákol!
Válasz #103. hozzászólásra
Lehet eddig ezt csinálták, de ezentúl nem lesz rá lehetősége, szűkül a kör számukra mert a kiépített kamerarendszeren keresztül követni tudják a TGK közlekedési útját! Mivel azok nem nagyon közlekedhetnek mellékútvonalakon, így látni fogják a mozgásukat mikor merre! Ha letisztul a piac a Magyar termelők árúja fel fog értékelődni és sokkal de sokkal többet tudnak majd eladni legálisan! Eddig volt szo...ás a termelőknek mert nem lehetett követni a külföldi közlekedő járműveket és hozták az olcsó szemetet, vagy épp a közösségen belülről ÁFA mentesen az árút! Hülyének lehet a minisztériumok szakembereket nézni de ők sem hülyék, elhihetitek!
Válasz #99. hozzászólásra
Bizonyos szintig megdöglik a piac miatta.Ma délután egy osztrák tökmag felvásárló jelezte,valószínű befejezik a magyar országról való felvásárlást,mert ezt a rendszert nem tudják teljesíteni.
Akkor kinek jó?
Válasz #102. hozzászólásra
az import zöldségek jó része kamucégekhez érkezik az országba (vagy tranzit árúként feltüntetve eltűnik kicsiny országunkban),akik Áfát nem fizetnek 1 fillért sem az árút pedig "ál"östermelőkön keresztül EKÁER mentesen fogják a nagybanikon boldogan eladni és a kutya se fogja őket ebben zavarni...
Válasz #98. hozzászólásra
Gondolom a nagybanisok csak azért mentesülnek mert ők mikor elviszik az árujukat nem tudják pontosan, hogy kinek is fogják értékesíteni és még azt sem, hogy egyáltalán el tudják-e adni a termékük. De ez igaz lehet egy egyéb más piacra vagy úton áruló fuvar esetében is, csak most így gyűjtőnéven így fogalmazták meg. Ettől függetlenül őket is ellenőrizhetik és ellenőrzik is majd az utakon, csak ha a piacra megy akkor elengedik.
Még azt sem tartom kizártnak, hogy már van is egy rendszámfelismerő a piac-on a nav-nak, ellenőrzés képen.
Aki a piacra kész helyre Kft.-nek (nem 5-10 órát árulni megy) szállít be annak már kell szám!
Pontosan elmondanád, hogy mi ebben az anyagi teher? Inkább csak bejelentési kötelezettség.
A zöldség-gyümölcs ágazat egy más téma. 5% jó megoldás lenne, de ettől függetlenül ugyanúgy behoznák a külföldi árut ellenőrizetlenül. Ezután is minden gond nélkül hozhassák, ha hivatalosan teszik azt és megfizetik az áfát utánna. A 27% áfa mérték meg már olyan értékkel emeli az importált termék árát, hogy a versenyképtelen magyar áru is versenybe tud majd vele szállni. Termelői kedv, magyar munkahelyek, pozitív növekedés, jobb árak...
Érdekes, hogy a zöldségárakba a nagybanin ebbe a SZEGÉNY JANUÁRI időszakba egy kis fellendülést mutat. Nem sok, de nekünk az az 5-10 Ft is sokat jelenthet, ha input anyagot kell majd belőle venni. Miért is kell nekem 20 éves árun 40 forintért adni a krumplit, hogy versenyezzek a lengyel áfamentes termékkel?
Nincs tökéletes megoldás és én sem mondom, hogy ez az, de ha semmilyen megoldás nincs abba döglünk majd bele.
Ahogy egy ismerős mondta minden reggel /fel/jelenti magát.
Nekem Orwell 1984 című regénye jutott eszembe.
Nem tudom miért.