Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD403.39 FtCHF440.14 FtGBP493.34 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
és S235 ös minőségű acélból az újak viszont S355 ösből vannak, hiába a vastagság akkor is puhább a Lajta, mert akkoriban még nem volt minőségi zártszelvény
egy hármas ekében lennie kell 300kg-500kg mindegy az hogy helti vagy ih vogel vagy akármilyen,de az se jó ha neház mert akkor megfekteti a 82est mert nincs olyan mint egy 80lovas joni vagy nyugati gép ott már van nyomaték nem 286nm hanem 330nm vagy több!
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémánk, hogy a váltva forgó eke nem tud át fordulni.
A munka henger össze is megy és ki is nyomja magát, csak az a kis csésze szerű, "gázos valami" nem engedi átfordulni. Állítólag azért, mert ereszti a gázt, ha igen hol lehet föl töltetni, vagy javíttatni.
Szia Josey!
Nekem évente néhány hektárt kell szántani. És előreláthatólag ennek az istennek az ideje alatt nem is lesz több. Szóval ide jó és elég a Lajta is. Meg hát 600000-forintért vettem az 50-est friss műszakival. Hogy nézne ki utána egy szintén 600000-forintos eke....
Üdv: Rönó
Aki hozta az ekét ő mondta, hogy a spetberg jelzés családi eredetű. Gondolom a sima IH ekéjük meg annak készítik, akinek mindenképpen az kell. Félve hisznek az újításban. Mert ilyenek is vannak.
Megnéztem az ekét 3 csavar fogja és még lejjebb is van egy!
Ha fejjebb teszem egyett a hogy 2 csavar fogja akkor menyivel fog lejjebb menni a eke?
2-5cm?
Már lehet hogy nem is tudja a gyártó hogy ih eke vagy Helti,annyi eke van már sokan nem tudjuk ki mit csinál,KHÜNE,VOGEL&NOOT,IH,HELTI,LAJTA,PLN (orosz) LENKEM ,OMIKON,és sorolgatnám a több száz ekét!
Tudtátok, hogy az Amazone is gyárt majd ekéket? Nem néz ki rosszul, már van róla kép is. Állítólag nagyon sok fejlesztés lesz rajta. Nem tudja valaki, hogy mikortól lesz kapható itthon?
Üdv mindenkinek.
Čn is erősítem a Helti spertberg hírnevét. Nekem 1050-es fej osztással van, és 45cm a max fogáss szélesség. Valtra 6750-essel húzom 8-9 km/h-val. Van egy kis vogel L850-es is de azt nehezebb volt húzni. Miért? Nem tudom. De az biztos, hogy magas minőségben van gyártva. Meg az is valami szerintem, hogy ha valaki az OMÉKON nem kis költség mellet oda teszi magát mint gyártó.
Köszi a bíztatást!
DE hogyan ismerem meg hogy SPERTBERG ekefej van e rajta?
Mint írtam szombaton elmentem a gyárba Garami Úr készségesen fogadott bemutatott mindent, de azt nem láttam hogy ezt az original SPERTBERG ekét többféle ekefejjel szerelték volna?
Hogy ismerem meg a Spertberg ekefejet?
Két csavar is megbírja , a tavasszal mikor kaptam egy dücskőt ,csak a nyírócsap szakadt el . Pedig az ekefej nem kicsi negyvenesTermészetesen nekem sem ilyen ekém lenne ,ha van ötven hektárom ,de még öt sincs A sógorom is megbírja a 25 hektárt két Kühnével
ez az a híres vn eke ami eladhatatlan lett a KMF gyár termékeivel szemben, ugy döntöttek a VN nél, hogy bevásárolják magukat a KMF-be ezzel megszerezve a piacukat, a gyárat felszámolták. a WY 350-400 as kormánylemezeinek alapját Y25 onnét örökölték és lettek véle sikeresek
Hali gjoni!
Tudnál nekem segíteni hogy erre az ekére hova lehetne tenni beforgatókat? Betorlani nem szokott alá! Tárcsázás után így is leforgatja a górét szépen!
az ekeszáron és az eketörzsön nem azért van 3 luk, mert unatkoztak a srácok a forgácsoló mühelyben, hanem ugy áll biztonságosan a törzs a száron. hogy nézne ki az, hogy találtam vagy 64db alátétet oszt alá teszem a felninek mennyivel szélesebben néz ki a kerék a kocsi alatt, jól mutat, de mi történik, ha...
az IH , háát valamikor a 80-as években, mivel rájöttek, hogy az északamerikai kontinensen szántani nem csak no-tillage rendszerekkel lehet igazán nyereséges a mezőgazdaság, én még találkoztam amerikai IH váltvaforgató ekével, hát rettenet volt, a szárai roppant alacsonyak voltak, teljesen átkellett épitsük, kaptak 80 cm szárakat, Impala 2003-as fejeket
Tévhit egy lukkal lejjebb kell tenni a száron és nincs akadály , a szár terelőt meg hozzá kell igazítan i le vágni a fülről és feljebb hegeszteni ahogy ez van! Na ezt egy rozsda boglyából csináltuk 170 ezerben állt meg
a Lajta LCD ekefejei és szántóvasa sokkal jobb kialakitású mint a most gyártott Khüne-é , salgótarjánban gyártották hozzá az alkatrészeket, remek szép formájuak voltak, amikor a Khüne visszakapta a nevét, nem kértek belőle, majd ők gyártják maguknak cimszóval nem sikerült tökéletesre a szerszámuk. a szántóvasuk is egy buta bot lett az eredeti kialakitáshoz képest.
nincs harag, hiszen te egy olyan gépet vettél aminek kora közelesen az én korommal egyezik, igy még sokat is adtál érte, ócska gépet ne hasonlits össze egy újjal. viszont egy uj abból amit vettél garantálom, hogy duplán veszteséges lenne. van egy számitás még az fvmmi adta ki sok-sok évvel ezelőtt, hogy mely ekéknek mennyi az évi költsége, amortizációja, a régi gépek csak viszik a pénzt, gondolj bele abba, hogy munkát vállalsz vele, éves szinten szántasz ugy 300 -400 Ha-t, ez alatt mennyivel több gázolajat pocsékolsz el, mennyivel jobban meg van erőltetve a géped, volt olyan vásárlóm, h éves szinten megkereste a másik ujabb ekének árát, most mind 3 traktorja az én ekéimet huzza, mert sokkal gazdaságosabb a müvelés. aki hobbyzik annak az ócsó gép is jó, néha felakassza kiszánt pár hektárt oszt jól van
8278 hozzászólás
Válasz #1636. hozzászólásra
és S235 ös minőségű acélból az újak viszont S355 ösből vannak, hiába a vastagság akkor is puhább a Lajta, mert akkoriban még nem volt minőségi zártszelvény
Válasz #1635. hozzászólásra
Az KMF ez még az eredeti lajta váz 1cm vastag szögvasból összefordítva ,mond már meg nekem hol van már ilyen anyagból eke ? Még a fasorban sem
Válasz #1632. hozzászólásra
a KMF 2-40 es max 385 kg
Válasz #1629. hozzászólásra
hidroakku van a váltvaforgató ekéden? hm azt levegővel szokták feltölteni, a szelepre ráköll sasolni, h feltöltés után jön-é buborék valahol
Válasz #1631. hozzászólásra
Mi köze a traktor nyomatékának az eke súlyához? A húzásához inkább lenne.
Válasz #1631. hozzászólásra
Ja az enyém két fejes 420 kg
egy hármas ekében lennie kell 300kg-500kg mindegy az hogy helti vagy ih vogel vagy akármilyen,de az se jó ha neház mert akkor megfekteti a 82est mert nincs olyan mint egy 80lovas joni vagy nyugati gép ott már van nyomaték nem 286nm hanem 330nm vagy több!
Válasz #1628. hozzászólásra
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémánk, hogy a váltva forgó eke nem tud át fordulni.
A munka henger össze is megy és ki is nyomja magát, csak az a kis csésze szerű, "gázos valami" nem engedi átfordulni. Állítólag azért, mert ereszti a gázt, ha igen hol lehet föl töltetni, vagy javíttatni.
Válasz #1593. hozzászólásra
Szia Josey!
Nekem évente néhány hektárt kell szántani. És előreláthatólag ennek az istennek az ideje alatt nem is lesz több. Szóval ide jó és elég a Lajta is. Meg hát 600000-forintért vettem az 50-est friss műszakival. Hogy nézne ki utána egy szintén 600000-forintos eke....
Üdv: Rönó
akkor elég neki egy ilyen kétfejes is
Jó a helti,de a 3-as önsulyra kicsit sok az egyeneshidas mtznek is.Rángatja a seggét rendesen.
Válasz #1617. hozzászólásra
szia, ugy 7-8 km/h elegendő hozzá
Válasz #1616. hozzászólásra
SOROLGASD BAZE SOROLGASD!!!!!!!!!!!!
Válasz #1620. hozzászólásra
A legjobb pótkocsi tengelyen lenne!?!?
Válasz #1613. hozzászólásra
Aki hozta az ekét ő mondta, hogy a spetberg jelzés családi eredetű. Gondolom a sima IH ekéjük meg annak készítik, akinek mindenképpen az kell. Félve hisznek az újításban. Mert ilyenek is vannak.
Válasz #1614. hozzászólásra
Megvette a Rabewerk eke gyártását, "kék-zöld". Ennyi.
Válasz #1610. hozzászólásra
más a szög állása az IH-nak meg a spertbergnek és más a kormány lemez ívelése is .
Csak kérd hogy spertberg akkor azt is fogsz kapni
Válasz #1617. hozzászólásra
Ez olyan mint egy csövázas eke,nagyon fasza legszebben szánt még akkor is ha gazos vagy csutkás a föld!
Megnéztem az ekét 3 csavar fogja és még lejjebb is van egy!
Ha fejjebb teszem egyett a hogy 2 csavar fogja akkor menyivel fog lejjebb menni a eke?
2-5cm?
Válasz #1590. hozzászólásra
Szia Yosey,
Egy ilyen ekém van amit a képen lehet látni Azt szeretném kérdezni hogy mi lenne az ideális munkasebessége??
Válasz #1613. hozzászólásra
Már lehet hogy nem is tudja a gyártó hogy ih eke vagy Helti,annyi eke van már sokan nem tudjuk ki mit csinál,KHÜNE,VOGEL&NOOT,IH,HELTI,LAJTA,PLN (orosz) LENKEM ,OMIKON,és sorolgatnám a több száz ekét!
Válasz #1614. hozzászólásra
láttuk, még az Amazone nak sincs fenn a honlapján, német gazdák pedzegették, hogy nagyon hasonlitanak a fejek a Rabe egyik modelljére
Tudtátok, hogy az Amazone is gyárt majd ekéket? Nem néz ki rosszul, már van róla kép is. Állítólag nagyon sok fejlesztés lesz rajta. Nem tudja valaki, hogy mikortól lesz kapható itthon?
Kép az Amazone ekéről:
Exkluzív: Megmutatjuk az Amazone legújabb termékét - Ekével bővül a termékkínálat! (+KÉP)
Válasz #1612. hozzászólásra
Na ez akkor ,hogy van IH vagy Spelberg? Akkor csak a váz más meg a törzs ennyi
Válasz #1610. hozzászólásra
Az ekefej mindegyiken IH, a kopókat lehet igény szerint kérni.
Üdv mindenkinek.
Čn is erősítem a Helti spertberg hírnevét. Nekem 1050-es fej osztással van, és 45cm a max fogáss szélesség. Valtra 6750-essel húzom 8-9 km/h-val. Van egy kis vogel L850-es is de azt nehezebb volt húzni. Miért? Nem tudom. De az biztos, hogy magas minőségben van gyártva. Meg az is valami szerintem, hogy ha valaki az OMÉKON nem kis költség mellet oda teszi magát mint gyártó.
Ugyanis a honlapjuk szerint a SPERTBERG ekéhez ezt írja:
"Ekefejek: kérhetők fém kormánylemezzel (SIH, HELTI-IH) vagy műanyag kormánylemezzel (IH)."
Válasz #1583. hozzászólásra
Köszi a bíztatást!
DE hogyan ismerem meg hogy SPERTBERG ekefej van e rajta?
Mint írtam szombaton elmentem a gyárba Garami Úr készségesen fogadott bemutatott mindent, de azt nem láttam hogy ezt az original SPERTBERG ekét többféle ekefejjel szerelték volna?
Hogy ismerem meg a Spertberg ekefejet?
köszi
ez a gyári helti
ez pedig az ih a spertberg fejekkel de akét utolsó képen még gyári fejek vannak rajta
Válasz #1603. hozzászólásra
Itt a rokonság el van látva Kühnékkel rendesen
Válasz #1601. hozzászólásra
Két csavar is megbírja , a tavasszal mikor kaptam egy dücskőt ,csak a nyírócsap szakadt el . Pedig az ekefej nem kicsi negyvenesTermészetesen nekem sem ilyen ekém lenne ,ha van ötven hektárom ,de még öt sincs A sógorom is megbírja a 25 hektárt két Kühnével
Válasz #1602. hozzászólásra
Hali csak az első kopórészen kell két lukat fúrni és bármelyiket feltudod rá tenni az IH és a Lajta a legolcsóbbNézd meg az enyémet ,hogy van rajta!
Válasz #1602. hozzászólásra
Nekem is ilyen ekém van,csak a v alaku hiányzik nekem!
Válasz #1602. hozzászólásra
ez az a híres vn eke ami eladhatatlan lett a KMF gyár termékeivel szemben, ugy döntöttek a VN nél, hogy bevásárolják magukat a KMF-be ezzel megszerezve a piacukat, a gyárat felszámolták. a WY 350-400 as kormánylemezeinek alapját Y25 onnét örökölték és lettek véle sikeresek
Válasz #1599. hozzászólásra
Hali gjoni!
Tudnál nekem segíteni hogy erre az ekére hova lehetne tenni beforgatókat? Betorlani nem szokott alá! Tárcsázás után így is leforgatja a górét szépen!
Válasz #1599. hozzászólásra
az ekeszáron és az eketörzsön nem azért van 3 luk, mert unatkoztak a srácok a forgácsoló mühelyben, hanem ugy áll biztonságosan a törzs a száron. hogy nézne ki az, hogy találtam vagy 64db alátétet oszt alá teszem a felninek mennyivel szélesebben néz ki a kerék a kocsi alatt, jól mutat, de mi történik, ha...
Válasz #1597. hozzászólásra
igen értem köszi
Válasz #1591. hozzászólásra
Ehhez már igen nagy szártömeg kell ,hogy be torlasszon , ezt sokan nem ismerik .hogy így is lehet és azért küszködnek vele csak ennyi és mehet a meló
Válasz #1591. hozzászólásra
az IH , háát valamikor a 80-as években, mivel rájöttek, hogy az északamerikai kontinensen szántani nem csak no-tillage rendszerekkel lehet igazán nyereséges a mezőgazdaság, én még találkoztam amerikai IH váltvaforgató ekével, hát rettenet volt, a szárai roppant alacsonyak voltak, teljesen átkellett épitsük, kaptak 80 cm szárakat, Impala 2003-as fejeket
Válasz #1596. hozzászólásra
Úgy ,hogy nem három csavar hanem csak kettő fogja fel a deszkát tartó eketörzset meg az ekevas is ezen van ott lenn érted?
Válasz #1595. hozzászólásra
Ezt hogy érted ,hogy lejebb kell tenni a száron?
Válasz #1591. hozzászólásra
Tévhit egy lukkal lejjebb kell tenni a száron és nincs akadály , a szár terelőt meg hozzá kell igazítan i le vágni a fülről és feljebb hegeszteni ahogy ez van! Na ezt egy rozsda boglyából csináltuk 170 ezerben állt meg
Válasz #1591. hozzászólásra
a Lajta LCD ekefejei és szántóvasa sokkal jobb kialakitású mint a most gyártott Khüne-é , salgótarjánban gyártották hozzá az alkatrészeket, remek szép formájuak voltak, amikor a Khüne visszakapta a nevét, nem kértek belőle, majd ők gyártják maguknak cimszóval nem sikerült tökéletesre a szerszámuk. a szántóvasuk is egy buta bot lett az eredeti kialakitáshoz képest.
Válasz #1587. hozzászólásra
nincs harag, hiszen te egy olyan gépet vettél aminek kora közelesen az én korommal egyezik, igy még sokat is adtál érte, ócska gépet ne hasonlits össze egy újjal. viszont egy uj abból amit vettél garantálom, hogy duplán veszteséges lenne. van egy számitás még az fvmmi adta ki sok-sok évvel ezelőtt, hogy mely ekéknek mennyi az évi költsége, amortizációja, a régi gépek csak viszik a pénzt, gondolj bele abba, hogy munkát vállalsz vele, éves szinten szántasz ugy 300 -400 Ha-t, ez alatt mennyivel több gázolajat pocsékolsz el, mennyivel jobban meg van erőltetve a géped, volt olyan vásárlóm, h éves szinten megkereste a másik ujabb ekének árát, most mind 3 traktorja az én ekéimet huzza, mert sokkal gazdaságosabb a müvelés. aki hobbyzik annak az ócsó gép is jó, néha felakassza kiszánt pár hektárt oszt jól van
Válasz #1590. hozzászólásra
Kvernelandot választanám
Még a Lajta is nehezebb a Kühnétöl húzásra pedig rokonja. A kislajta meg kasználhatatlan gazosfödön.. báláz. Az IH mikor fejlesztett ekét utóljára...
Lemken
Kverneland
Válasz #1584. hozzászólásra
Még hozzá teszem melyk dolgozik jobban magaelé...
Válasz #1580. hozzászólásra