Válasz Tomi81 #6087. hozzászólásáraHavernak is volt vogel l750, mtzre mezítlábasra ideális volt... 28-30-32-re lehetett belőni... Így a tuti, úgy a tuti, most meg mondja, hogy azért nem voltak a szárai hibátlanok...meg a mostani 950-ese sem tökéletes már....szóval minek cseréljem le? Jó, ha lenne kötött, akkor vennék lajtát...
Itt azért a vogel schwarz virágzott régebben. Tudtam volna legális helyről 150-ért L-950-est, de akkorra már ráköltöttem erre a lét... 3 új kormánylemez, 3 (vogel) vas, 3 új nád. Original Frank... A toldat megmaradt, a beforgató meg a jó öreg kühne
Válasz csoppika #6083. hozzászólásáraa váltvaforgatóval meg majd megleszel lőve,mert a krisztálodra nembirod felakasztani,felakasztani feltudod,csak áttforditani nem,mert kilöki a hátsó ablakot...ugyhogy lesz fejvakarás bőven...
Válasz csoppika #6085. hozzászólásáraÉrtem a gondod. Én is ebbe vagyok. Nekem is jól jönne egy nagyobb eke. Sőt. Én egy taggal is kiegyeznék, a többit itthon megoldanám.
Csak gondoltam neked azért onnan könnyebb. Nekem csak a határ 500km
Válasz csoppika #6086. hozzászólásáraApósnak vmi nagyon hasonló van, (4 fejes) szóval leesett.
A jó-ra arra gondolatam hogy amihez van alkatrész jó áron. Pl vogel
Válasz Tomi81 #6084. hozzászólására1: Kint kevés a nagyobb traktor...
2: Ami tényleg nincs meghuzatva, javítva, meg esetlegesen nem kell 20ha után nagy generálozni, no az lehet drágább, mint itt...
3: Kint, aki nem foglalkozik a régi ekéjével, az olcsón adja, de nem hirdetgeti, otthagyja az új helyett a lagerhausban a keselyűknek... Aki hirdetgeti, az a jót drágán adja...
Csupán ennyi...
Vettem tavaly egy 3m széles kis cambridge hengert, 500juró, olcsó volt... Mellette egy brutál vázú 4-es Heger(4x35 fix) eke 1000 juró lett volna...(a kopókat nem is néztem rajta, mert nem érdekelt)
Válasz fexco #6081. hozzászólásáraMásik ekére nincs keret... Ha lesz, akkor váltvaforgó lesz. Ha mindenképp muszáj bővítenem, akkor megtoldom ezt, kb 50-70 ropi lenne...megvan hozzá a toldó, meg a felső hosszú harmadpontról támasztó/tartókonzol...
28ha-ra meg minek...
Válasz fexco #6081. hozzászólásáraA hátsót már kicseréltem...az hegesztve volt... Van 2 bontott vázam, csak sajna mint kiderült, az elhuzatott bontottból sikerült első körben alkatrészt kinyerni...ki az az agyas, aki a nyírócsap helyett felülről megtámasztott kontracsavarral használja az ekét? Mindhárom szár elcsavarodott ennek hála... Múltkor az első lötyögőset sajna sikerült egy csavarodottra cserélnem...
Válasz csoppika #6080. hozzászólásárabasszus ez az eke elég furcsán néz ki,a 3.ekeszár nincs meghuzatva,azt irtad,hogy az elsővel valami van,de a képen a 3.elég gyatra...szerintem a krisztálodhoz fogsz venni egy másik ekét...
Srácok. Ha lehet én is kérnék segítséget a Gabesz mellett...(persze csak ha lehet):-)))
Akinek van régebbi kverneland ekéje: 063261-es kormánylemezzel milyen számozású ekevas van haverságba? Sajnos a régi 8éve el lett dobva. Eddig VN vasak voltak felbiggyesztve:-))) Csak ugye a muszka nem bírt a 3x40-el, így lecsaptam a 40-es vogel vas sarkait(még ezt is megérezte a szergej....így ment 3x30-ban) Most kinyitottam 3x40-re a Zetrónak... viszont a raktározott permanit VN vasaim sajna 30-ra vannak méretezve...(ma nèztem)
A 16" ekevas a 40-es szélességet viszi? Vagy csak a 35-öt és akkor 18" kell? Előre is kösz. Az ekém kverneland sanderum.
Szia!
Egyszer de már régen láttam ilyet. Ahogy visszaemlékszem sokkal alacsonyabban és balra kitolva volt. Addig kel játszani vele míg a legjobb munkája lesz. Én is sokat állítgattam az előhántolót mire úgy dolgozott ahogy kell. Jó munkát!
Válasz pamlenyiistvan #6062. hozzászólásáraGyárilag tűgörgős csapágy van benne.Ha valaki bronz perselyt esztergáltatott bele,(hogy megspórolja a tűgörgő árát kb.50000ft/db + a csap ha az is cserés)akkor befeszülhet a nagyobb súlytól.Ez is egy lehetőség.De bele kell nézni az a biztos.
Válasz mtz1221 #6061. hozzászólásáraÜdv.! Az Axial-nál direkt van ilyen vas ami nincs kifúrva ilyen régebbi ekékre, és pár hektárt szántó gazdáknak. De 2500-4000 ft körül van az ára, szerintem többet ért mint egy kikovácsolt ami itt nálunk 2000-ért csinálnak . "Gabesz" kb 10 évig elszántana vele
Válasz Sárközi Róbert #6058. hozzászólásáraAz lessz a vége akkor, hogy másik traktoron kipróbáljuk.
Egyébként a hidraulika alapjáraton felemeli az ekét és két ekefejjel alapjáraton át is fordítja rendesen ahogy kell, de ha a harmadik rajta van akkor a középen megáll és tovább nem forgatja.
Köszönöm szépen a segítséget, esetleg ha időközben valakinek eszébe jutna valami okosság, vagy járt már igy és megtudta oldani a problémát az megoszthatná velünk.
Válasz pamlenyiistvan #6057. hozzászólásáraÜdv.! Egy cimborám trakijával is kipróbálnám. de gyanítom hogy kevés az olaj mennyiség gyors-csatlakozót, kiiktatnám próbára. A munkagépeket rendesen emeli? ( bocsi van bent elég olaj?)
Válasz Tobszi #6052. hozzászólásáraNekem az a probléma, hogy 3 ekefejjel munkahejzetből elkezdi forgatni majd ha holtpontra ér akkor onnantól kezdve a munkahenger nem forgatja semmere sem hiába mozdítom a kart. A nyársat kilöki pár centiméterre majd visszahúzza.
Vezérlő szelep van a munkahengeren.
Két ekefejjel átfordít oda vissza úgy, hogy kart a fordítás ideje lenyomom végig.
Válasz *** HM *** #6054. hozzászólásáraHa nincs útváltó szelep benne akkor csak ez a megoldás marad!
Egyik ismerős ugyanígy csinálja, gondolom kell figyelni piszokul a váltásra!
Válasz pamlenyiistvan #6051. hozzászólásáraNekem Lemken ekém van kettős működésű munkahengerrel. Csak úgy fordítja meg hogy ha a fordítás teljes ideje alatt nyomva tartom a hidraulikakart. Ha nem akkor a holtponton visszalöki a kart üresbe és ha újra lenyomom akkor visszafordítja az előző állásba.
Válasz pamlenyiistvan #6046. hozzászólásáraÜdv.! Nem, ha megfelelően emeli az ekét vagy bármilyen munkagépet, akkor inkább az átfolyással lehet probléma. Ami megy a fordítóhoz cső vagy közcsavart ellenőrizd nincsen benne szűkítő esetleg a gyors-csatlakozó nem enged át megfelelő olaj mennyiséget.
Próbáltam nagy motorfordulattal is átfordítani de akkor is a holtpontól tovább nem megy az illető akitől az ekét vettem azt mondta, hogy kicsi a szivattyú a traktorban.
Lehetséges ez?
Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraPróbáld meg nagyobb motorfordulattal átfordítani....lehet kevés volt a lendület.Nekem még a 4-es Vogelt is átfordította.Mielőtt megköveznétek csak odébbraktam vele, nem szántottam
Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraDélután néztem egy videót,a váltós ekéről,és ott volt benne be kell állítani 2 fejes eke holt pontját,és háromra is ,nem mindegy,ott elől vannak a csavarok,de ha könyve van akkor meg kell nézni vagy a netről letölteni!
mert nem mindegy,tehát 2 fejre van állítva de 3 már nem tudja rendesen átfordítani !
Youtubon tudsz nézni videókat vagy az indán az eke beállításról
8293 hozzászólás
Válasz csoppika #6090. hozzászólására150ért L950!?
Üzletnek megérte volna megvenni
Válasz csoppika #6091. hozzászólásáraaz nem.
Válasz fexco #6089. hozzászólásáraA 122-es is?
Válasz Tomi81 #6087. hozzászólásáraHavernak is volt vogel l750, mtzre mezítlábasra ideális volt... 28-30-32-re lehetett belőni... Így a tuti, úgy a tuti, most meg mondja, hogy azért nem voltak a szárai hibátlanok...meg a mostani 950-ese sem tökéletes már....szóval minek cseréljem le? Jó, ha lenne kötött, akkor vennék lajtát...
Itt azért a vogel schwarz virágzott régebben. Tudtam volna legális helyről 150-ért L-950-est, de akkorra már ráköltöttem erre a lét... 3 új kormánylemez, 3 (vogel) vas, 3 új nád. Original Frank... A toldat megmaradt, a beforgató meg a jó öreg kühne
Válasz csoppika #6083. hozzászólásáraa váltvaforgatóval meg majd megleszel lőve,mert a krisztálodra nembirod felakasztani,felakasztani feltudod,csak áttforditani nem,mert kilöki a hátsó ablakot...ugyhogy lesz fejvakarás bőven...
Válasz csoppika #6085. hozzászólásáraÉrtem a gondod. Én is ebbe vagyok. Nekem is jól jönne egy nagyobb eke. Sőt. Én egy taggal is kiegyeznék, a többit itthon megoldanám.
Csak gondoltam neked azért onnan könnyebb. Nekem csak a határ 500km
Válasz csoppika #6086. hozzászólásáraApósnak vmi nagyon hasonló van, (4 fejes) szóval leesett.
A jó-ra arra gondolatam hogy amihez van alkatrész jó áron. Pl vogel
Válasz Tomi81 #6084. hozzászólásáraJa ha nem esett volna le, az ekém gyárilag létezik 4-esben...
Válasz Tomi81 #6084. hozzászólására1: Kint kevés a nagyobb traktor...
2: Ami tényleg nincs meghuzatva, javítva, meg esetlegesen nem kell 20ha után nagy generálozni, no az lehet drágább, mint itt...
3: Kint, aki nem foglalkozik a régi ekéjével, az olcsón adja, de nem hirdetgeti, otthagyja az új helyett a lagerhausban a keselyűknek... Aki hirdetgeti, az a jót drágán adja...
Csupán ennyi...
Vettem tavaly egy 3m széles kis cambridge hengert, 500juró, olcsó volt... Mellette egy brutál vázú 4-es Heger(4x35 fix) eke 1000 juró lett volna...(a kopókat nem is néztem rajta, mert nem érdekelt)
Válasz csoppika #6083. hozzászólására"28ha-ra meg minek..."

Tanulsz a szürkétől?
Komolyra fordítva. Te közel vagy a sógorokhoz. Miért nem nézel egy fasza 4es ekét náluk?
Válasz fexco #6081. hozzászólásáraMásik ekére nincs keret... Ha lesz, akkor váltvaforgó lesz. Ha mindenképp muszáj bővítenem, akkor megtoldom ezt, kb 50-70 ropi lenne...megvan hozzá a toldó, meg a felső hosszú harmadpontról támasztó/tartókonzol...
28ha-ra meg minek...
Válasz fexco #6081. hozzászólásáraA hátsót már kicseréltem...az hegesztve volt... Van 2 bontott vázam, csak sajna mint kiderült, az elhuzatott bontottból sikerült első körben alkatrészt kinyerni...ki az az agyas, aki a nyírócsap helyett felülről megtámasztott kontracsavarral használja az ekét? Mindhárom szár elcsavarodott ennek hála... Múltkor az első lötyögőset sajna sikerült egy csavarodottra cserélnem...
Válasz csoppika #6080. hozzászólásárabasszus ez az eke elég furcsán néz ki,a 3.ekeszár nincs meghuzatva,azt irtad,hogy az elsővel valami van,de a képen a 3.elég gyatra...szerintem a krisztálodhoz fogsz venni egy másik ekét...
Válasz csoppika #6079. hozzászólására
Válasz JOSEY #6078. hozzászólásáraEketáskák, szárak ilyenek, a gerenda másabb...
Válasz csoppika #6070. hozzászólásárailyen géped van?


Válasz csoppika #6074. hozzászólásáraaz 45-ös fejre való
a 20-as az 50-es
Válasz csoppika #6075. hozzászólásáraAz első elhuzatott ekeszár cseréjének már neki sem álltam...úgyhogy ganyé munka lesz
Ma megpróbálom a 30-as cuccal a 40-es fogást... Kíváncsi leszek...

Ha már egysze átállítottam...egy csavar sz@patott 2órát...
Válasz JOSEY #6072. hozzászólásáraKöszi. Erre tippeltem 1 óra bogarászás után én is...
Akkor a 18" az az 50-re nyitható ekék szántóvasa?
Válasz pamlenyiistvan #6062. hozzászólásáraSzia jó lett a váltva-fordító az ekén??
Válasz csoppika #6070. hozzászólásáraszia! a megoldás:
16" os szántóvas: 063015
orrbetét: 053090
Válasz csoppika #6070. hozzászólásáraA 40-es fogás mennyire lesz gáz 30-as vassal?
Srácok. Ha lehet én is kérnék segítséget a Gabesz mellett...(persze csak ha lehet):-)))
Akinek van régebbi kverneland ekéje: 063261-es kormánylemezzel milyen számozású ekevas van haverságba? Sajnos a régi 8éve el lett dobva. Eddig VN vasak voltak felbiggyesztve:-))) Csak ugye a muszka nem bírt a 3x40-el, így lecsaptam a 40-es vogel vas sarkait(még ezt is megérezte a szergej....így ment 3x30-ban) Most kinyitottam 3x40-re a Zetrónak... viszont a raktározott permanit VN vasaim sajna 30-ra vannak méretezve...(ma nèztem)
A 16" ekevas a 40-es szélességet viszi? Vagy csak a 35-öt és akkor 18" kell? Előre is kösz. Az ekém kverneland sanderum.
Szia!
Egyszer de már régen láttam ilyet. Ahogy visszaemlékszem sokkal alacsonyabban és balra kitolva volt. Addig kel játszani vele míg a legjobb munkája lesz. Én is sokat állítgattam az előhántolót mire úgy dolgozott ahogy kell. Jó munkát!
Válasz Takács László_15669 #6066. hozzászólásáraSzia!
Erről az ekéről lenne szó. Csak ezen a képen az első beforgató levan szerelve de azóta már rajta van. [kep1]
Válasz Takács László_15669 #6066. hozzászólásáraSzia!

Erről az ekéről lenne szó. Csak ezen a képen az első beforgató levan szerelve de azóta már rajta van.
Válasz Királyfi #6065. hozzászólásáraLégyszi néhány képet róla!
Sziasztok!
Van egy 3 fejes regent ágyekém,tárcsás beforgatókkal. Esetleg tudja valaki,hogy ezeket a beforgatokat,hogy kell beállítani? Előre is köszi
Válasz pamlenyiistvan #6062. hozzászólásáraGyárilag tűgörgős csapágy van benne.Ha valaki bronz perselyt esztergáltatott bele,(hogy megspórolja a tűgörgő árát kb.50000ft/db + a csap ha az is cserés)akkor befeszülhet a nagyobb súlytól.Ez is egy lehetőség.De bele kell nézni az a biztos.
Válasz mtz1221 #6061. hozzászólásáraÜdv.! Az Axial-nál direkt van ilyen vas ami nincs kifúrva ilyen régebbi ekékre, és pár hektárt szántó gazdáknak. De 2500-4000 ft körül van az ára, szerintem többet ért mint egy kikovácsolt ami itt nálunk 2000-ért csinálnak . "Gabesz" kb 10 évig elszántana vele
Válasz Bandita29 #6060. hozzászólásáraSzia!
Nem volt még váltvaforgatós ekém, a zsirzópontokat lezsíroztam rendesen, mindegyik vette a zsírt.
Hogy tudnám megnézni, hogy berágódás vagy berohadás van-e a házban?
Válasz Sárközi Róbert #6047. hozzászólásáraOlyan ekevasat amit otthon átlehet fúrni,azt nem kell megvenni.
Válasz pamlenyiistvan #6059. hozzászólásáraÜdv!
A csap nem szorul a házban,amin az eketest fordul. Nincs berágódva,vagy berohadva?
Válasz Sárközi Róbert #6058. hozzászólásáraAz lessz a vége akkor, hogy másik traktoron kipróbáljuk.
Egyébként a hidraulika alapjáraton felemeli az ekét és két ekefejjel alapjáraton át is fordítja rendesen ahogy kell, de ha a harmadik rajta van akkor a középen megáll és tovább nem forgatja.
Köszönöm szépen a segítséget, esetleg ha időközben valakinek eszébe jutna valami okosság, vagy járt már igy és megtudta oldani a problémát az megoszthatná velünk.
Válasz pamlenyiistvan #6057. hozzászólásáraÜdv.! Egy cimborám trakijával is kipróbálnám. de gyanítom hogy kevés az olaj mennyiség gyors-csatlakozót, kiiktatnám próbára. A munkagépeket rendesen emeli? ( bocsi van bent elég olaj?)
Válasz Tobszi #6052. hozzászólásáraNekem az a probléma, hogy 3 ekefejjel munkahejzetből elkezdi forgatni majd ha holtpontra ér akkor onnantól kezdve a munkahenger nem forgatja semmere sem hiába mozdítom a kart. A nyársat kilöki pár centiméterre majd visszahúzza.
Vezérlő szelep van a munkahengeren.
Két ekefejjel átfordít oda vissza úgy, hogy kart a fordítás ideje lenyomom végig.
Válasz *** HM *** #6054. hozzászólásáraHa nincs útváltó szelep benne akkor csak ez a megoldás marad!
Egyik ismerős ugyanígy csinálja, gondolom kell figyelni piszokul a váltásra!
Válasz csoppika #6053. hozzászólásáraIgen
Válasz pamlenyiistvan #6051. hozzászólásáraHúzasd holtpontig aztán mikor váltana gyorsan nyomatni másik irányba...
Huzatni nyomatni...
Válasz Tobszi #6052. hozzászólásáraDe útváltó szeleped van rajta ugye?
Válasz pamlenyiistvan #6051. hozzászólásáraNekem Lemken ekém van kettős működésű munkahengerrel. Csak úgy fordítja meg hogy ha a fordítás teljes ideje alatt nyomva tartom a hidraulikakart. Ha nem akkor a holtponton visszalöki a kart üresbe és ha újra lenyomom akkor visszafordítja az előző állásba.
Válasz Sárközi Róbert #6050. hozzászólásáraA 2 csöves.
Válasz pamlenyiistvan #6046. hozzászólásáraMelyik munkahenger fajta van rajt 1-2 csöves

Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraEgyszeres vagy kettős működésű munkahenger van rajta?
Válasz pamlenyiistvan #6046. hozzászólásáraÜdv.! Nem, ha megfelelően emeli az ekét vagy bármilyen munkagépet, akkor inkább az átfolyással lehet probléma. Ami megy a fordítóhoz cső vagy közcsavart ellenőrizd nincsen benne szűkítő esetleg a gyors-csatlakozó nem enged át megfelelő olaj mennyiséget.
Válasz Gabesz 01 #6043. hozzászólásáraÜdv.! Lehet kapni fúratlan vasat is meg átlehet fúrni az ekefejet is. A régi román ekémen Ih vasak voltak. A csúszó (ekenád)is jó állapotú legyen. A ekevasnak nagyobbnak kell lenni mint csúszó.
http://www.agroroll.hu/termekek/pln-orosz-eke-alkatreszek/ekevas-pln-3-35-orosz-furatlan-elfelr-balhttp://www.agroroll.hu/termekek/vogel-&-noot-eke-alkatreszek/ekenad-vogel-noot-gyari-euromat-hosszu-pr70302-2016-09-24
Válasz Gabesz 01 #6044. hozzászólásáraSzia!
Próbáltam nagy motorfordulattal is átfordítani de akkor is a holtpontól tovább nem megy az illető akitől az ekét vettem azt mondta, hogy kicsi a szivattyú a traktorban.
Lehetséges ez?
Segítséget előre is köszönöm!
Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraPróbáld meg nagyobb motorfordulattal átfordítani....lehet kevés volt a lendület.Nekem még a 4-es Vogelt is átfordította.Mielőtt megköveznétek csak odébbraktam vele, nem szántottam
Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraDélután néztem egy videót,a váltós ekéről,és ott volt benne be kell állítani 2 fejes eke holt pontját,és háromra is ,nem mindegy,ott elől vannak a csavarok,de ha könyve van akkor meg kell nézni vagy a netről letölteni!
mert nem mindegy,tehát 2 fejre van állítva de 3 már nem tudja rendesen átfordítani !
Youtubon tudsz nézni videókat vagy az indán az eke beállításról