Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR415.45 FtUSD403.39 FtCHF443.66 FtGBP501.25 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nálunk hülyegyerek a 12 voltos kismotor zsinórjait bedugta a konnektorba, hogy milyen faxan fog majd pörögni.
Másik okos levette az eke mélység állító kerekér, majd miután kikötötte vele az MTZ-t, az elkezdett pattogni, erre ő kiszállt a gépből és nézte milyen szépen pattog, amig derékba nem tört a gép. Ugyan ez a gyerek télen bement a másfél méteres vízba, mert ott rövidebb. Lett neki új ventilátor lapátja meg hűtője
Válasz JD 4630 #21225. hozzászólásáraTanműhelyben...(kovácsolást tanították.) A kérdés, mondjam el a kalapácsokat. A végére beszúrtam hogy rockkalapács. Olyat kaptam a hátsómra egy tömlő darabbal, majd át ugrottam az üllőt ! Hülye vicc volt !
Esztergályos...kicsit túltolta a déli sörözést. A befogott anyag szépen kóválygott. Mikor szóltak neki. Annyi volt a válasz... "nem kanári madár ez hogy repüljön". Kb fél perc múlva már csapta is ki a gép mögötti ablakot.
Válasz jamo #21222. hozzászólásáraUTB 650 traktorrol az aksit hagyta el egy alkesz szántás közben keresztül ment rajta nem tudta mi az. Akkor vette észre amikor kocsma után indítani akart és nem tekert az önindító. Biztos volt benne hogy lelopták róla de másnap józanon beugrott neki valami és visszament és addig sétált ameddig meg ne találta.
Kamionos kolléga, ki elmondása szerint szabadnapjain nyergessel hordja az ömlesztett árut a bányákból,
sóderkirakóból, vagy egy nagy 6m3es liebher homlokrakodóval pakol, tehát elméletileg van műszaki rálátása (igaz csak 8 általánosa van) melóhelyen kimegy a városba a dobozos uazzal (diesel, andora motoros) amajd mikor visszajön szól, hogy valami nem ok, nincs töltés. Kiviszik az uazt a szervízbe, otthagyják, pár perc mulva telefonálnak a szervíből, hogy ha már levettük a generátort akkor azt miért nem vitttük ki. Összenézük a kollégákkal. Kérdjük a srácot mit tud a generátorról? Mondja, hogy hallott valami koppanást de az autó ment ugyanúgy tovább, nem foglalkozott vele. Elhagyta róla a generátort...
Válasz Koszi. #21219. hozzászólásáraEzt egy jóval modernebb jd vetőgéppel is el tudod követni, mert a magok potyogása után kezdi figyelni a tőszámot a kompjúter, ha nem esik le egy sem(kezdésnél) akkor elvileg ugye nem is vetsz, nem jelez tőszám és populációhibát. Ha bambulsz, egy darabig fel se tünik a dolog
Itt olyan volt hogy kiment vetni a gazda az spc-vel, 6 hektárt, szépen körbe szegte, aztán elvetette az egészet, páran a kocsma udvarból nézték ( pont az a messzi domboldal látható volt a padról ülve), jön vissza a traktorral erre kérdezi a másik gazdát hogy miért nem volt olyan suhogós hangja a vetőgépnek mint a tiédnek szokott, és a mag se nagyon fogyott? Nem kapcsolta be a kardánt
Anno 90es években mikor bejött a rendszámcsere, ép egy vizsgabázison dolgoztam. Két inas volt.... hát.... nem egy autó után kelett menni mert összecserélték a rebndszámot rajtuk. Más volt elöl és más hátul.... Ha Már előre hátra sikerült egyformát tenniük akkor nagyon odafigyeltek, az hogy olyankor is minimum az egyik fejje lefelé volt feltéve már fel se vettük... Egyik rendszeresen szemen fujta magát csavarlazítóval... olyan pontosan próbált célozni, csak ép a szórófej minidig rossz irányba ált.... vittük párszor szemészetre mert félt, hogy megvakul. Volt hogy valami kardánt szereltünk és lentmaradt a tolómérő az szerelőaknába fent meg kellett volna. Kértem, légyszi hozd már fel az aknából a tolómérőt. Gyerek elütünt, nem is figyeltem mással pepecseltem, 5 perc után feltünt, hogy gyerek sehol ,tolómérőt se hozzta... megjelenik 20 perc múlva és mondja, hogy nem találja az aknába tolómérőt... kérdem milyen aknába kerested? Mondja,hogy a műhely elött a vízóraaknába, alig bírta felnyitni a tetejét.... ilyenekután.... És ránézésre még jókiállású normális srácok voltak, nem valami hikomatok.
Válasz Mokári Ádám #21201. hozzászólásáraFiatal gépész reggel kivonuláskor elhagyta az Mtz-ről az oldalkihajtást. Arról nem biztos hogy ő tehetett ( bár valószínűleg bekapcsolt elsővel ment aszfalton).
Csak sajnos ezt egész nap nem vette észre. Jó poros talajmunkában.
Váltó enyhén szólva kuka lett.
Válasz Mézga #21214. hozzászólásáraMegvan a hiba! Alszol!?!?
Az csak időpocsékolás.
Gondolj bele. Az ember élete legalább negyedét alvással töltik.
Egyébként én sem jutottam el már vagy két éve.
De hozzád hasonlóan optimista vagyok. Majd idén!
Válasz broll79 #21212. hozzászólásáranekem volt, hogy hetekig etettem egy helyet, de pecázni sose értem oda. tavaly azért sikerült pecázni egy hetet, pedig májustól novemberig a dunaparti házamban alszom. no majd idén
Válasz Mézga #21210. hozzászólásáraoda én is készülök egy ideje. 2 éve megvettem a horgész felszerelést, az orsóra a damil még nincs feltekerve, a tavalyi fogási naplót üresen adtam le
Válasz Mézga #21209. hozzászólásáraAmikor lelèpett a mestőr, flexel,meg asztali köszörűvel faragtuk tovább. De amikor lebuktunk, kaptunk olyan sallert hogy a satu adta másikat.
hát jo. akkor szakmát váltok. leteszek pótos jogsit.. nem iszom 10 éve, csak dohányzok. mozdonyt utolérem füstben.
korán keléssel nincsen bajom.
nyugati gép meg nem érdekel.
és nem pecázok.
Válasz MtzMakai #21204. hozzászólásáraA fiataloktól nem kell várni semmit, a szakképzés egy kalap xart ér... amíg valakinek nem tűnik fel hogy 3 hónapig kalapácsfejet reszelnek szakmai gyakorlat címen addig sajnos a fiataloknak a nyugati gépeket nem nagyon kell mutogatni sem az udvarbvan...
Amitől hideg ráz, és kb. egyből eldöntöm, hogy az adott diákot biztos nem veszem fel 2-3 évig még az amikor meglátja a traktort, és az első kérdése! "De faxa! mennyivel megy?"
amíg valakinek egy traktorról ez az első kérdése addig az biztosan többel megy, mint amit ő uralni tudna...
Válasz Mokári Ádám #21201. hozzászólásáraFiatal pályakezdő: Ő csak "nyugati" géppel megy amiben van klíma, rádió, légrugós ülés. 18évesen több tapasztalata van, mint 1-2 nyugdíjas gépésznek. Ennek ellenére olyan rutinos, hogy a pótkocsi oldalt nem kapcsolja be rendesen és az első kanyarban kiborul a fél kocsi búza. Másik kedvencem volt: Felhív a fiatal kolléga, nem érti miért vágta már le egymás után 2x a levegőcsövet az Mtz. (lefúvószelep megadta magát) Mondom neki mennyi bar a levegő nyomás? Azt mondja nem tudja, ő nem szokta nézni a műszerfalat és nem is tudja melyik lenne az az óra... Másik ifjút kiküldték hengerezni, mondjuk neki átlóban járjon majd a területen. Furán néz ránk, kérdezzük mi a baj, nem tudod merre kell menni a táblára? Azt mondja azt tudja, csak nem tudja mit jelent az átló...Ők mindannyian végzős gépész kollégák voltak.
Válasz Mokári Ádám #21201. hozzászólásáraAzt írják inkább le hogy tudják kezelni.Vagy csak nekem van olyan szerencsém hogy rendessel még nem találkoztam ?? Írok párat.Kukorica ültetés,1 napot úgy hogy 1 sor nem ment nem öntött rá egész nap.Mikor kelés után befoltoztam,rájöttem többet ért volna ha én csinálom.Kukorica ültetés kettő,összetevő sorok 25-35 centin.Búza aratás,a mázsán szóltak neki hogy az új gumim szarrá taposva.Méghozzá az első kocsin.Bála hordásnál a kocsi mellé állok,ne kelljen kötélen lemásznia.Ráugrott a traktor műanyag tetejére,250-euró minusz. Csőtörőzéskor nem akarom hogy kinn fagyoskodjon még én tele szedem a kocsikat,kihúzok kettőt majd telefonálok neki fél órával előbb hogy indulhat.6 kor keltem az asszonyt meg a gyereket hogy keressék meg mert 1 órája várom.Csak egy rövidet állt meg meginni,útban levő haverjánál. Reggelig tudnám sorolni,inkább csinálok kevesebbet mert így nem látom értelmét.Ez mellett még a számat is bekellet fognom,mert ha szólok akkor nem tart ki szezon végéig.
Válasz .Feco. #21200. hozzászólásáraNálunk is van olyan kolléga, akinek szólni kell előző este, hogy holnap úgy készüljön, hogy majd vonulni is kell majd a géppel napközben. :D
Válasz .Feco. #21200. hozzászólásáraEz jó téma írjatok még ilyeneket kivácsi vagyok mikre képesek a modern gépészek akikkel a mezőgazdaság digitális forradalmát kellene megvalósítani
A fiatal pályakezdők milyenek?
Válasz *** HM *** #21199. hozzászólásárahát olyan is volt, aki a vetésszezon közepén nem jött reggel, meg még a következő 3 nap, mert elment horgászni aztán hát nem tünt fel...
de ez a jobbik, inkább az a gáz aki maghordás közben vidítgatja fel-fel magát... vagy kimegy tárcsázni, elered az eső, mondjuk hogy menjen át a falu másik részére és akkor vallja be hogy ő inkább nem menne...
Válasz neo. #21181. hozzászólásáramindig van felvétel, 3-4 embert bármikor fel tudnánk venni, de nincs olyan jelentkező, hogy teljesítse azt a nehéz feltételrendszert, hogy legyen már jogosítványa arra amivel dolgozni tud, tudjon megirni egy sms-t (ha ez megy akkor megy a gépek elektronokája is) és bírjon ki egy napot sör vagy bor nélkül...
valami feltétel valahogy nem nagyon szokott teljesülni...
Válasz a2457 #21180. hozzászólásáraennek az okosnak ez volt az első napja, úgy jött ide, hogy előtte 10 évig volt a téeszben, majd két évet dolgozott egy cégnél zöldborsó- és csemegekukorica-kombéjnon, elvileg...
másnap mondtuk hogy akkor majd más fog ma boronálni, menjen fel a magtárba a gabonainassal átforgatni a terményt... mondta hogy nem mászik a létrára a támfalnál, mert fél a magasban... inkább akkor kilép... nem nagyon könyörögtünk neki, hogy maradjon...
Válasz UE-28 #21188. hozzászólásáraVan úgy h elbambul az ember. Én is jártam már úgy h v 100 m után esett le miért olyan halk és tolathattam vissza a sorközbe. Igaz akkor már túl voltam 5-6 han 1.5ös zúzóval ☺
Válasz Tomszi #21187. hozzászólásáraKb a kubai öregeket se a szivar viszi el.
Cigikbe meg rosseb tudja mit pakolnak hogy pusztuljunk...de a napi 2 csomag azért pár évig kívànatos és ízletes legyen.
Válasz Tomszi #21187. hozzászólásáraEllenpéldák mindig vannak, én a statisztikai kockázatról beszélek. Ez persze nem vigasztalja azt aki pont beleesik a szórásba, pl. aki 1 szálat nem szívott el életében, mégis tüdőrákos lett és meghalt.
A neten fentvan egy pilóta története, asszem a Kamov gyári berepülőpilótája volt. A csernobili erőmű felett sokat repült, ő lógatott bele a reaktorba ilyen hőmérő detektáló műszert drótkötélen, sokszorosan halálos sugárdózist kapott, ma is él, és dohányzik is. A pontos történethez újra kéne olvasni.
Válasz Tomszi #21187. hozzászólásáraŐk (nagy nagy betűvel)olyan nyugisan éltek a kis tanyájukon és művelték a kis földjüket stressz nélkül,igaz én Öregapám el töltött egy pár évet a "muszkáknál".
Válasz apuci #21185. hozzászólásáraAzért abban a kutatók is megegyeznek hogy a dohányzás kimutathatóan megrövidíti az életet. Erre elég nagy statisztikai minták és vizsgálatok vannak, stb. Pl. 10 tüdőrákos közül 9 dohányzik, 1 nem.
Persze azt nem mondom én sem és a kutatók sem, hogy nem élhet valaki 100 évig ha dohányzik.
Az én öregapám is hasonló volt, ő "csak" 50 évig szívta. Egyébként azt mondják (én se cigizek) hogy a szűrő nélküli régi cigik, kevésbé voltak károsak, mint a mostani light-osak. De azt se felejtsük el, hogy 50 évvel ezelőtt nem volt ám ennyi környezeti ártalom: stressz, légszennyezettség (főleg nagyvárosokban), "műkaják" a különböző összetevőkkel, stb.
Válasz Tomszi #21184. hozzászólásáraÉn nem dohányoztam soha,de ott volt öregapám aki 86 éves korában halt meg kb 60-65 évig szívta és nem ám lájtosat,kemény munkást meg Kossuth-ot!
Ja és nem az miatt halt meg!
Válasz a2457 #21182. hozzászólásáraMindenre van statisztika, arra is hogy mennyi az esélye hogy ágyban-párnák közt halj meg.
Ugyanúgy ki van számítva annak az esélye hogy repülővel balesetet szenvedj, meg annak is hogy traktorral.
Egyébként nagyon érdekes az ember. Ugye ma műszakilag sokkal fejlettebb az autópark, mint mondjuk 40 éve. A balesetek száma viszont nem csökkent ilyen mértékben. Mert az ember kompenzálja
negatív irányba. A fejlettebb autó miatt többet megenged, jobban bízik benne. Lásd. téli gumi: hányan mondják hogy ez úgy tapad, mint a nyári, meg se moccan (persze nem így van), és aki nem mondja ki, lehet hogy annál is így van tudat alatt.
Vagy ott a dohányzás mindenki tudja hogy káros, azok is akik szívják, de vállalják a vele járó kockázatot. Az orvosok közt is mennyi cigizik, pedig ők aztán a tanulmányaikból kifolyólag is tudják, láttak boncolt dolgokat stb. És mégis.
Válasz a2457 #21174. hozzászólásáraVan egy ezzel foglalkozó tudományág, ebből 1-2 cseppnyit hallgattam fél évig, tényleg csak érintőleg.
Nyilván országonként mások a baleseti/halálozási mutatók. Közúti közlekedést tekintve a svédeknél nagyon alacsony, az általad felhozott Indiában meg rosszabb. De lehet világátlagot is számolni.
Ha azt veszed a kevésbé fejlett országokban ugyanúgy több a baleset és rosszabbak a
mutatók mind közúton, mind vasúton, légiközlekedésben. Maguk között az egyes közlekedési formák között van ennyi különbség amit írtam.
Ha abszolútértéken nézed (tehát darabra) a halálozást az megint más. Nyilván utaskilóméterre vetítve a legösszehasonlíthatóbb. Asszem számolják az ország lakosságszámához képest is.
Most hirtelen az ugrik be, hogy Magyarországon a 80-as években volt a csúcson a közúti halálozások száma, 1200 halott 1 év alatt.
De most hirtelen kíváncsiságból rákerestem, tavalyi évben 1349-en haltak meg közúti balesetből kifolyólag.
http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_feb002.html
Világszinten 1,25 millióan.
Válasz .Feco. #21176. hozzászólásáraez világos és megkérdőjelezhetetlen.
ahogy az is hogy hány autót lőnek véletlen bele az óceánba. vagy mi az esélye annak hogy valaki bombát utaztat az én kocsimban.
nem mondom hogy rosz a repülés, csak azt mondom hogy nemigen összehasonlítható statisztikai alapon. pl.nekem 20 éve nem volt balesetem. de az elmúlt 20 évben röpzi baleset meg történt. ez ugyanúgy nem fair összehasonlítás. a saját autóban töltött időm nem hasonlítható egy repülő járathoz.
Válasz .Feco. #21178. hozzászólásárahallod, ha ilyen kvalitású munkaerő munkát kap nállad, akkor én megyek szivesen.
el is tudnám képzelni, nem ráz, nem dobál, egyenesen mész...
álmodik a nyomor, lol...
Válasz .Feco. #21178. hozzászólásáraÉs hány ilyen embered van ?? Hogy tudod őket idegileg eltűrni ?? Vagy az év végi nyereségre összpontosítasz ,és tudod a mérgedet irányítani.
30175 hozzászólás
Nálunk hülyegyerek a 12 voltos kismotor zsinórjait bedugta a konnektorba, hogy milyen faxan fog majd pörögni.
Másik okos levette az eke mélység állító kerekér, majd miután kikötötte vele az MTZ-t, az elkezdett pattogni, erre ő kiszállt a gépből és nézte milyen szépen pattog, amig derékba nem tört a gép. Ugyan ez a gyerek télen bement a másfél méteres vízba, mert ott rövidebb. Lett neki új ventilátor lapátja meg hűtője
Válasz Vinkó75 #21226. hozzászólására
Válasz JD 4630 #21225. hozzászólásáraTanműhelyben...(kovácsolást tanították.) A kérdés, mondjam el a kalapácsokat. A végére beszúrtam hogy rockkalapács. Olyat kaptam a hátsómra egy tömlő darabbal, majd át ugrottam az üllőt ! Hülye vicc volt !
Válasz Vinkó75 #21224. hozzászólásáraTanműhelyben nálunk meg volt hagyva a lyuk amit a tokmánykulcs hagyott.
Esztergályos...kicsit túltolta a déli sörözést. A befogott anyag szépen kóválygott. Mikor szóltak neki. Annyi volt a válasz... "nem kanári madár ez hogy repüljön". Kb fél perc múlva már csapta is ki a gép mögötti ablakot.
Válasz jamo #21222. hozzászólásáraUTB 650 traktorrol az aksit hagyta el egy alkesz szántás közben keresztül ment rajta nem tudta mi az. Akkor vette észre amikor kocsma után indítani akart és nem tekert az önindító. Biztos volt benne hogy lelopták róla de másnap józanon beugrott neki valami és visszament és addig sétált ameddig meg ne találta.
Még egy történet.
Kamionos kolléga, ki elmondása szerint szabadnapjain nyergessel hordja az ömlesztett árut a bányákból,
sóderkirakóból, vagy egy nagy 6m3es liebher homlokrakodóval pakol, tehát elméletileg van műszaki rálátása (igaz csak 8 általánosa van) melóhelyen kimegy a városba a dobozos uazzal (diesel, andora motoros) amajd mikor visszajön szól, hogy valami nem ok, nincs töltés. Kiviszik az uazt a szervízbe, otthagyják, pár perc mulva telefonálnak a szervíből, hogy ha már levettük a generátort akkor azt miért nem vitttük ki. Összenézük a kollégákkal. Kérdjük a srácot mit tud a generátorról? Mondja, hogy hallott valami koppanást de az autó ment ugyanúgy tovább, nem foglalkozott vele. Elhagyta róla a generátort...
Válasz bandigh #21220. hozzászólásáraez nekem is megvolt már,beszegtem egy sorral,és a ventillátort nem kapcsoltam be,a monitor nem sípolt
Válasz Koszi. #21219. hozzászólásáraEzt egy jóval modernebb jd vetőgéppel is el tudod követni, mert a magok potyogása után kezdi figyelni a tőszámot a kompjúter, ha nem esik le egy sem(kezdésnél) akkor elvileg ugye nem is vetsz, nem jelez tőszám és populációhibát. Ha bambulsz, egy darabig fel se tünik a dolog
Itt olyan volt hogy kiment vetni a gazda az spc-vel, 6 hektárt, szépen körbe szegte, aztán elvetette az egészet, páran a kocsma udvarból nézték ( pont az a messzi domboldal látható volt a padról ülve), jön vissza a traktorral erre kérdezi a másik gazdát hogy miért nem volt olyan suhogós hangja a vetőgépnek mint a tiédnek szokott, és a mag se nagyon fogyott? Nem kapcsolta be a kardánt
ezek NAGGYON jók ezek a történetek meséljetek még
Anno 90es években mikor bejött a rendszámcsere, ép egy vizsgabázison dolgoztam. Két inas volt.... hát.... nem egy autó után kelett menni mert összecserélték a rebndszámot rajtuk. Más volt elöl és más hátul.... Ha Már előre hátra sikerült egyformát tenniük akkor nagyon odafigyeltek, az hogy olyankor is minimum az egyik fejje lefelé volt feltéve már fel se vettük... Egyik rendszeresen szemen fujta magát csavarlazítóval... olyan pontosan próbált célozni, csak ép a szórófej minidig rossz irányba ált.... vittük párszor szemészetre mert félt, hogy megvakul. Volt hogy valami kardánt szereltünk és lentmaradt a tolómérő az szerelőaknába fent meg kellett volna. Kértem, légyszi hozd már fel az aknából a tolómérőt. Gyerek elütünt, nem is figyeltem mással pepecseltem, 5 perc után feltünt, hogy gyerek sehol ,tolómérőt se hozzta... megjelenik 20 perc múlva és mondja, hogy nem találja az aknába tolómérőt... kérdem milyen aknába kerested? Mondja,hogy a műhely elött a vízóraaknába, alig bírta felnyitni a tetejét.... ilyenekután.... És ránézésre még jókiállású normális srácok voltak, nem valami hikomatok.
Válasz Mokári Ádám #21201. hozzászólásáraFiatal gépész reggel kivonuláskor elhagyta az Mtz-ről az oldalkihajtást. Arról nem biztos hogy ő tehetett ( bár valószínűleg bekapcsolt elsővel ment aszfalton).
Csak sajnos ezt egész nap nem vette észre. Jó poros talajmunkában.
Váltó enyhén szólva kuka lett.
Válasz Mézga #21214. hozzászólásáraMegvan a hiba! Alszol!?!?
Az csak időpocsékolás.
Gondolj bele. Az ember élete legalább negyedét alvással töltik.
Egyébként én sem jutottam el már vagy két éve.
De hozzád hasonlóan optimista vagyok. Majd idén!
Válasz broll79 #21212. hozzászólásáranekem volt, hogy hetekig etettem egy helyet, de pecázni sose értem oda. tavaly azért sikerült pecázni egy hetet, pedig májustól novemberig a dunaparti házamban alszom. no majd idén
Válasz .Feco. #21205. hozzászólásáraSose tudhatod micsoda gyors Szàllítókat veszítesz ezzel....
Válasz Mézga #21210. hozzászólásáraoda én is készülök egy ideje. 2 éve megvettem a horgész felszerelést, az orsóra a damil még nincs feltekerve, a tavalyi fogási naplót üresen adtam le
Válasz Mézga #21209. hozzászólásáraAmikor lelèpett a mestőr, flexel,meg asztali köszörűvel faragtuk tovább. De amikor lebuktunk, kaptunk olyan sallert hogy a satu adta másikat.
Válasz broll79 #21208. hozzászólásáraén inkább pecázni
Válasz .Feco. #21205. hozzászólásáraén is kalapács reszeléssel kezdtem
Válasz .Feco. #21197. hozzászólásáraMegyek hozzád dolgozni, de nem lapátolok. Csak "traktoistának" vagy zetorosnak. Attól függ nálatok hogy mondják
hát jo. akkor szakmát váltok. leteszek pótos jogsit.. nem iszom 10 éve, csak dohányzok. mozdonyt utolérem füstben.
korán keléssel nincsen bajom.
nyugati gép meg nem érdekel.
és nem pecázok.
Válasz .Feco. #21200. hozzászólásáraHorgászoktól mentsen az Úrrr az ám 1 faj baszki....
Bocsessz pecaparasztok...
Válasz MtzMakai #21204. hozzászólásáraA fiataloktól nem kell várni semmit, a szakképzés egy kalap xart ér... amíg valakinek nem tűnik fel hogy 3 hónapig kalapácsfejet reszelnek szakmai gyakorlat címen addig sajnos a fiataloknak a nyugati gépeket nem nagyon kell mutogatni sem az udvarbvan...
Amitől hideg ráz, és kb. egyből eldöntöm, hogy az adott diákot biztos nem veszem fel 2-3 évig még az amikor meglátja a traktort, és az első kérdése! "De faxa! mennyivel megy?"
amíg valakinek egy traktorról ez az első kérdése addig az biztosan többel megy, mint amit ő uralni tudna...
Válasz Mokári Ádám #21201. hozzászólásáraFiatal pályakezdő: Ő csak "nyugati" géppel megy amiben van klíma, rádió, légrugós ülés. 18évesen több tapasztalata van, mint 1-2 nyugdíjas gépésznek. Ennek ellenére olyan rutinos, hogy a pótkocsi oldalt nem kapcsolja be rendesen és az első kanyarban kiborul a fél kocsi búza. Másik kedvencem volt: Felhív a fiatal kolléga, nem érti miért vágta már le egymás után 2x a levegőcsövet az Mtz. (lefúvószelep megadta magát) Mondom neki mennyi bar a levegő nyomás? Azt mondja nem tudja, ő nem szokta nézni a műszerfalat és nem is tudja melyik lenne az az óra... Másik ifjút kiküldték hengerezni, mondjuk neki átlóban járjon majd a területen. Furán néz ránk, kérdezzük mi a baj, nem tudod merre kell menni a táblára? Azt mondja azt tudja, csak nem tudja mit jelent az átló...Ők mindannyian végzős gépész kollégák voltak.
Válasz Mokári Ádám #21201. hozzászólásáraAzt írják inkább le hogy tudják kezelni.Vagy csak nekem van olyan szerencsém hogy rendessel még nem találkoztam ?? Írok párat.Kukorica ültetés,1 napot úgy hogy 1 sor nem ment nem öntött rá egész nap.Mikor kelés után befoltoztam,rájöttem többet ért volna ha én csinálom.Kukorica ültetés kettő,összetevő sorok 25-35 centin.Búza aratás,a mázsán szóltak neki hogy az új gumim szarrá taposva.Méghozzá az első kocsin.Bála hordásnál a kocsi mellé állok,ne kelljen kötélen lemásznia.Ráugrott a traktor műanyag tetejére,250-euró minusz. Csőtörőzéskor nem akarom hogy kinn fagyoskodjon még én tele szedem a kocsikat,kihúzok kettőt majd telefonálok neki fél órával előbb hogy indulhat.6 kor keltem az asszonyt meg a gyereket hogy keressék meg mert 1 órája várom.Csak egy rövidet állt meg meginni,útban levő haverjánál. Reggelig tudnám sorolni,inkább csinálok kevesebbet mert így nem látom értelmét.Ez mellett még a számat is bekellet fognom,mert ha szólok akkor nem tart ki szezon végéig.
Válasz .Feco. #21200. hozzászólásáraNálunk is van olyan kolléga, akinek szólni kell előző este, hogy holnap úgy készüljön, hogy majd vonulni is kell majd a géppel napközben. :D
Válasz .Feco. #21200. hozzászólásáraEz jó téma írjatok még ilyeneket kivácsi vagyok mikre képesek a modern gépészek akikkel a mezőgazdaság digitális forradalmát kellene megvalósítani
A fiatal pályakezdők milyenek?
Válasz *** HM *** #21199. hozzászólásárahát olyan is volt, aki a vetésszezon közepén nem jött reggel, meg még a következő 3 nap, mert elment horgászni aztán hát nem tünt fel...
de ez a jobbik, inkább az a gáz aki maghordás közben vidítgatja fel-fel magát... vagy kimegy tárcsázni, elered az eső, mondjuk hogy menjen át a falu másik részére és akkor vallja be hogy ő inkább nem menne...
Válasz .Feco. #21197. hozzászólására1 nap traki 6 szünet otthon neki ivàszattal???
Válasz a2457 #21182. hozzászólásáraKépzeld el, hogy te vezeted a barna autót...
mennyivel nagyobb az eseélye hogy a napi sokezer repülőből az 5-6 évente egy bomba pont abban a gépben legyen amin te ülsz?
És hogy készülsz fel egy ilyen esetre, vagy hogyan tudod elkerülni, vagy hogyan tudsz reagálni rá?
Válasz neo. #21181. hozzászólásáramindig van felvétel, 3-4 embert bármikor fel tudnánk venni, de nincs olyan jelentkező, hogy teljesítse azt a nehéz feltételrendszert, hogy legyen már jogosítványa arra amivel dolgozni tud, tudjon megirni egy sms-t (ha ez megy akkor megy a gépek elektronokája is) és bírjon ki egy napot sör vagy bor nélkül...
valami feltétel valahogy nem nagyon szokott teljesülni...
Válasz a2457 #21180. hozzászólásáraennek az okosnak ez volt az első napja, úgy jött ide, hogy előtte 10 évig volt a téeszben, majd két évet dolgozott egy cégnél zöldborsó- és csemegekukorica-kombéjnon, elvileg...
másnap mondtuk hogy akkor majd más fog ma boronálni, menjen fel a magtárba a gabonainassal átforgatni a terményt... mondta hogy nem mászik a létrára a támfalnál, mert fél a magasban... inkább akkor kilép... nem nagyon könyörögtünk neki, hogy maradjon...
Válasz UE-28 #21188. hozzászólásáraKönyvet lehetne írni a balfax traktorosok hőstetteiről
Válasz UE-28 #21188. hozzászólásáraVan úgy h elbambul az ember. Én is jártam már úgy h v 100 m után esett le miért olyan halk és tolathattam vissza a sorközbe. Igaz akkor már túl voltam 5-6 han 1.5ös zúzóval ☺
Válasz Tomszi #21187. hozzászólásáraKb a kubai öregeket se a szivar viszi el.
Cigikbe meg rosseb tudja mit pakolnak hogy pusztuljunk...de a napi 2 csomag azért pár évig kívànatos és ízletes legyen.
Modik ! Ismét keverednek a hozzá szólások !
Válasz apuci #21189. hozzászólásáraŐ is megjárta a frontot, Don-kanyart. Hihetetlen mit kibírtak.
Válasz Tomszi #21187. hozzászólásáraEllenpéldák mindig vannak, én a statisztikai kockázatról beszélek. Ez persze nem vigasztalja azt aki pont beleesik a szórásba, pl. aki 1 szálat nem szívott el életében, mégis tüdőrákos lett és meghalt.
A neten fentvan egy pilóta története, asszem a Kamov gyári berepülőpilótája volt. A csernobili erőmű felett sokat repült, ő lógatott bele a reaktorba ilyen hőmérő detektáló műszert drótkötélen, sokszorosan halálos sugárdózist kapott, ma is él, és dohányzik is. A pontos történethez újra kéne olvasni.
Válasz Tomszi #21187. hozzászólásáraŐk (nagy nagy betűvel)olyan nyugisan éltek a kis tanyájukon és művelték a kis földjüket stressz nélkül,igaz én Öregapám el töltött egy pár évet a "muszkáknál".
Válasz .Feco. #21178. hozzászólására
Nálunk olyan volt az egyik nagy cégnél, hogy kiment a faszi zúzni, 1 napig tolta, csak az volt a baj, hogy TLT- t nem kapcsolta be.
Nyilván full profi volt, elôtte nem sokat láthatott zúzót dolgozni..
Válasz apuci #21185. hozzászólásáraAzért abban a kutatók is megegyeznek hogy a dohányzás kimutathatóan megrövidíti az életet. Erre elég nagy statisztikai minták és vizsgálatok vannak, stb. Pl. 10 tüdőrákos közül 9 dohányzik, 1 nem.
Persze azt nem mondom én sem és a kutatók sem, hogy nem élhet valaki 100 évig ha dohányzik.
Az én öregapám is hasonló volt, ő "csak" 50 évig szívta. Egyébként azt mondják (én se cigizek) hogy a szűrő nélküli régi cigik, kevésbé voltak károsak, mint a mostani light-osak. De azt se felejtsük el, hogy 50 évvel ezelőtt nem volt ám ennyi környezeti ártalom: stressz, légszennyezettség (főleg nagyvárosokban), "műkaják" a különböző összetevőkkel, stb.
Válasz ND #21175. hozzászólásáraAzt Nagyapám és Apám koptatták így el, rendeltetésszerû használat mellett a "huszonnyôcassal" húzgálva.
Ezek az új fogak lehet a felét sem fogják bírni
Válasz Tomszi #21184. hozzászólásáraÉn nem dohányoztam soha,de ott volt öregapám aki 86 éves korában halt meg kb 60-65 évig szívta és nem ám lájtosat,kemény munkást meg Kossuth-ot!
Ja és nem az miatt halt meg!
Válasz a2457 #21182. hozzászólásáraMindenre van statisztika, arra is hogy mennyi az esélye hogy ágyban-párnák közt halj meg.
Ugyanúgy ki van számítva annak az esélye hogy repülővel balesetet szenvedj, meg annak is hogy traktorral.
Egyébként nagyon érdekes az ember. Ugye ma műszakilag sokkal fejlettebb az autópark, mint mondjuk 40 éve. A balesetek száma viszont nem csökkent ilyen mértékben. Mert az ember kompenzálja
negatív irányba. A fejlettebb autó miatt többet megenged, jobban bízik benne. Lásd. téli gumi: hányan mondják hogy ez úgy tapad, mint a nyári, meg se moccan (persze nem így van), és aki nem mondja ki, lehet hogy annál is így van tudat alatt.
Vagy ott a dohányzás mindenki tudja hogy káros, azok is akik szívják, de vállalják a vele járó kockázatot. Az orvosok közt is mennyi cigizik, pedig ők aztán a tanulmányaikból kifolyólag is tudják, láttak boncolt dolgokat stb. És mégis.
Válasz a2457 #21174. hozzászólásáraVan egy ezzel foglalkozó tudományág, ebből 1-2 cseppnyit hallgattam fél évig, tényleg csak érintőleg.
Nyilván országonként mások a baleseti/halálozási mutatók. Közúti közlekedést tekintve a svédeknél nagyon alacsony, az általad felhozott Indiában meg rosszabb. De lehet világátlagot is számolni.
Ha azt veszed a kevésbé fejlett országokban ugyanúgy több a baleset és rosszabbak a
mutatók mind közúton, mind vasúton, légiközlekedésben. Maguk között az egyes közlekedési formák között van ennyi különbség amit írtam.
Ha abszolútértéken nézed (tehát darabra) a halálozást az megint más. Nyilván utaskilóméterre vetítve a legösszehasonlíthatóbb. Asszem számolják az ország lakosságszámához képest is.
Most hirtelen az ugrik be, hogy Magyarországon a 80-as években volt a csúcson a közúti halálozások száma, 1200 halott 1 év alatt.
De most hirtelen kíváncsiságból rákerestem, tavalyi évben 1349-en haltak meg közúti balesetből kifolyólag.
http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_feb002.html
Világszinten 1,25 millióan.
Válasz .Feco. #21176. hozzászólásáraez világos és megkérdőjelezhetetlen.
ahogy az is hogy hány autót lőnek véletlen bele az óceánba. vagy mi az esélye annak hogy valaki bombát utaztat az én kocsimban.
nem mondom hogy rosz a repülés, csak azt mondom hogy nemigen összehasonlítható statisztikai alapon. pl.nekem 20 éve nem volt balesetem. de az elmúlt 20 évben röpzi baleset meg történt. ez ugyanúgy nem fair összehasonlítás. a saját autóban töltött időm nem hasonlítható egy repülő járathoz.
Válasz .Feco. #21178. hozzászólásáraNincs emberfelvétel nálatok? Én is megtudok felelni ezen feltételeknek.
Válasz .Feco. #21178. hozzászólásárahallod, ha ilyen kvalitású munkaerő munkát kap nállad, akkor én megyek szivesen.
el is tudnám képzelni, nem ráz, nem dobál, egyenesen mész...
álmodik a nyomor, lol...
Válasz .Feco. #21178. hozzászólásáraÉs hány ilyen embered van ?? Hogy tudod őket idegileg eltűrni ?? Vagy az év végi nyereségre összpontosítasz ,és tudod a mérgedet irányítani.