Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz VMisi #20473. hozzászólásáraJó az a LE25!
Mi idáig szinte csak a LE 25meg a Neoma volt vetve,a neoma korábbi meg kisebb a szára a pio meg nagyobb szárú és egy kicsit későbbi de termésben általában nincs közte különbség!
Ja és a pio-nak olcsóbb lehet a gyomírtása hanem túl gyomos a földed!
Válasz 2266 #20464. hozzászólásáraNeoma helyett van pár éve, többet terem, de a neomát hamarabb lehetett aratni. Az egyik ismerős 2-3 évente vet ugyanoda ilyen naprát, és ez jól tolerálja ezt. A feje viszont nagyon visszacsavarodik és teljesen lehajlik, így aratási időben megtelik a fej vízzel.
Nagyon vastag, zöld a szára aratáskor, csak úgy dübög a kombájn, volt amikor maci is volt.
Jövőre ki akarunk próbálni mást is, lehet, hogy a le25-öt.
Válasz 2266 #20464. hozzászólásáraNekem volt sokáig Paraiso, de ha csapadékos volt az év, akkor nagyon beteg tudott lenni. A termése nem volt rossz, de extra sem. Aztán lett LE25, főleg a gyomirtás miatt, de sokkal jobb betegség szempontjából is. Jövőre ez lesz és a Bacardi. Eddig az utóbbi nem volt, de több helyről dicsérik nagyon, rokonnak is bevált. Szemre ez is kb. olyan erős habitusú, mint a Paraiso. Nagy-, húsos-, csipkézett szélű levelek mint a Paraiso, méregzöld szín. LE25-nél jó egy arasszal alacsonyabb. Olyan Neoma méret. Tetszik!
Válasz GREVEN #20468. hozzászólásáraAmiket meg én írtam eseteket ott már érvényesülhet a zúzós NAS. Mert én tiszta naprába nem sok értelmét látom, errefelé legalább is ez a tapasztaalt. Viszont amikor a rt vagy a gruber összehúzza a sok parlagfüvet napratarlón annak a zúzó elejét venné.
Volt bérmunkába is ilyen galádság idén, de volt sajátba is.
28 hektáros tábla komplett forgóját kilegelte az öz.
Másik táblába elverte a szél, nem tudta lenyomni a gyomot.
Harmadik verzióba meg a dupla dozis-os expressz olyan dudvás maradt mint a pusztulat.
De amiket irtam eseteket lentebb, nah azoknál biztos hogy beletörik a NAS sajnos.
Válasz GREVEN #20466. hozzászólásáraFelénk ez már szégyen kategória. És bocs hogy nem tud errefelé senki az elvárásaidnak megfelelő gyomokat termeszteni. Te nyerted a versenyt! Remélem ez mindig is így marad ebben a kategóriában!
Válasz GREVEN #20463. hozzászólásáraDe miért is? Bérbe vágtam idén közel 10heki ilyet. Azonkívül, hogy volt benne egy oszlop és egyik csőrt elgörbítettegond nélkül letoltam.
Válasz VMisi #20460. hozzászólásáraElárulod hogy vagy megelégedve a paraiso- val 102 cl?? Vagy 1000 cl pluszos volt?? Váltani szeretnék és elgondolkodtam rajta én is..A Véleményedre kíváncsi vagyok!! Előre is köszönöm..
Válasz jamo #20456. hozzászólásáraA képen már tökéletesen el van száradva a szár, de a paraisot nagyon vastag zöld szárral aratjuk, és minél hamarabb szeretem megtárcsázni. Annál jó munkát csinálna a zúzó.
Válasz VMisi #20452. hozzászólásáraKicsit eltúloztam. Környéken egy cégnél van 2 új zúzós nas. Egyiket idén vették, másik 2-3 éves. Amit idén vettek arra fel se tették mert dőlt volt az állományuk és akkor sok elmaradt volna, nem nagyon lehet leengedni az adaptert ha alatta (mögötte) a zúzó. És minek kínlódni vele ha egy rt (ami amúgyis kell valószinűleg,) után bármivel meg lehet dolgozni a talajt. Ami képet tettem az 3,5to napra volt.
Válasz szanberg #20422. hozzászólásáraüdv!!akkor Te is azt mondod,hogy inkább pörögjön a gép!!??mert én is igy vagyok vele!!a NH-al most már szántáskor 2000fordulaton nyomom.igaz ez nem autocommand hanem electrocommand...legalábbis abból indulok ki,hogy amikor visszaengedem pl 1700ra,akkor visitt a váltó,amikor meg rákűdöm,akkor meg semmi...
Válasz Sk Laci #20447. hozzászólásáraPedig nem ártana kipróbálni mindazoknak akik ekét akarnak beállítani.
Az egyes lovasekével szántva látja az ember igazából, hogy mit is csinál az eke, illetve egy kis mozdítással hogyan változik az ekefej állása, és az mit eredményez.
Aki egyes lovas ekével "TUD" szántani az be tudja állitani a traktor ekéjét is.
Válasz szanberg #20443. hozzászólásáraSzerintem mindketten jól tudjátok, végső soron ugyanaz. Lassítja a bolygóművet, de ha nem lenne, simán elpörögne, ezáltal elveszne a nyomaték, ergo nyomatékot visz át, vagy tart meg, vagy ki hogy gondolja ezt.
Válasz jamo #20441. hozzászólásáraAGco-s fokozatmentesben olaj nem viszi át a nyomatékot, ott csak hidromotor lassítja a bolygóművet és így variálja a kihajtó tengely sebességét, én így tudom így néztem ki a folyamatábrából ha tévedek helyesbítsetek
Én is csak okoskodok. Agco-s fokozatmentes hejtóműben (ahol olaj is visz át nyomatékot ha jól gondolom) még esetleg az olajnyomásból is tudhat a nyomatékra következtetni bár ez is eléggé kacifántos lehet szerintem. Az nh-kon viszot ha jól gondolom, de apszolult nem ismerem őket. A cvt váltó a "láncos variátort" takarja, azon meg ha jól gondolom nincsen olaj a nyatékátvitelben. De az is könnyen lehet hogy rosszul gondolom.
Válasz szanberg #20437. hozzászólásáraNembiztos,ez már csak az én elméletem,de mivel amit ír torqe senzornak,az egy sima pozicioszenzor.Mégpedig a lendkerék pozicióját méri.
A motor főtengelyén elöl is van egy ilyen szenzor,ami a befecskendező rendszernek adja meg a főtengely poziciót.
Namost ebből a két jelből ki lehet számolni egy tengely csavardását,márpedig a főtengelyét.
Tehát a főtengely csavarodásából számolja a leadott nyomatékot szerintem.
Válasz csoppika #20434. hozzászólásáraAz nem lehet, higy van itt is valami csillapítás a motor meg a hajtáslánc között(mint pl kuplungtárcsa rugók), és így a főtengely meg az utána következő tengely radiális szögeltérését figyeli?
892.2 áprilisban jött. Most 400 óránál slip szelep csere.
82-es mtz minden évben valami gebasz.
A John Deere-ra is költve lett vagy fél milla már ide oda. Most épp fülke alatt hidraulika cső lyukadt ki rozsda miatt. Plusz a kötelező szervizek persze. De még mindig ez a leggazdaságosabb :D
Meg persze az öreg 50-es, de ez már csak ha muszáj akkor jön ki tető alól.
Válasz .MAN. #20429. hozzászólásáraYo wanna! Nem akartam a lelkedbe gázolni! (Meg Ivánéba se, mert ugye neki az is van!)
Majd amikor nekem meglesz az első többszázezres (vagy millás) szervizszámlám, akkor egyben megfizetek a jóért. (De eddig semmi! )
Válasz Bárány #20424. hozzászólásáraÉs a motorolajat sem eszi az 50-es. Attól félünk hogy egyszer szét kell húzni mert onnantól ez is folyamatosan szerelve lesz valoszínű.
Válasz Bárány #20424. hozzászólására27 éve van nálunk. Egy dugattyút kellett benne cserélni és motorolajat cserélgetjük. Ez még széthúzva azóta nem volt hogy bejött először a kapun. Pedig 2001-ig csak ez a gépünk volt.
A 82-es az mástészta. Annak legalább 3 évente szellőztetjük a váltóját
30174 hozzászólás
Válasz VMisi #20473. hozzászólásáraJó az a LE25!
Mi idáig szinte csak a LE 25meg a Neoma volt vetve,a neoma korábbi meg kisebb a szára a pio meg nagyobb szárú és egy kicsit későbbi de termésben általában nincs közte különbség!
Ja és a pio-nak olcsóbb lehet a gyomírtása hanem túl gyomos a földed!
Itt az idén kb.28-32-ig voltak a Neomák. Az egyik ismerős próbálta a Bacardit, minden különösebb hókuszpók nélkül 39q/ ha lett. Jövőre azt vetünk!
Válasz VMisi #20474. hozzászólásáraBacardi
Válasz apuci #20471. hozzászólásáraMelyiknek?
Válasz 2266 #20464. hozzászólásáraNeoma helyett van pár éve, többet terem, de a neomát hamarabb lehetett aratni. Az egyik ismerős 2-3 évente vet ugyanoda ilyen naprát, és ez jól tolerálja ezt. A feje viszont nagyon visszacsavarodik és teljesen lehajlik, így aratási időben megtelik a fej vízzel.
Nagyon vastag, zöld a szára aratáskor, csak úgy dübög a kombájn, volt amikor maci is volt.
Jövőre ki akarunk próbálni mást is, lehet, hogy a le25-öt.
Válasz apuci #20471. hozzászólásáraMegerősítem.Neoma-neostar a favorit.
Válasz Vadmalac #20470. hozzászólásáraA Neománál magasabb meg sokkal erősebb a szára,de termésben nem igazén tud többet nekem ez a tapasztalat.
Válasz 2266 #20464. hozzászólásáraNekem volt sokáig Paraiso, de ha csapadékos volt az év, akkor nagyon beteg tudott lenni. A termése nem volt rossz, de extra sem. Aztán lett LE25, főleg a gyomirtás miatt, de sokkal jobb betegség szempontjából is. Jövőre ez lesz és a Bacardi. Eddig az utóbbi nem volt, de több helyről dicsérik nagyon, rokonnak is bevált. Szemre ez is kb. olyan erős habitusú, mint a Paraiso. Nagy-, húsos-, csipkézett szélű levelek mint a Paraiso, méregzöld szín. LE25-nél jó egy arasszal alacsonyabb. Olyan Neoma méret. Tetszik!
Válasz GREVEN #20468. hozzászólásáraAmiket meg én írtam eseteket ott már érvényesülhet a zúzós NAS. Mert én tiszta naprába nem sok értelmét látom, errefelé legalább is ez a tapasztaalt. Viszont amikor a rt vagy a gruber összehúzza a sok parlagfüvet napratarlón annak a zúzó elejét venné.
Válasz jamo #20467. hozzászólásáraSzégyen, nem szégyen, van amikor nem tudsz mit tenni.
Volt bérmunkába is ilyen galádság idén, de volt sajátba is.
28 hektáros tábla komplett forgóját kilegelte az öz.
Másik táblába elverte a szél, nem tudta lenyomni a gyomot.
Harmadik verzióba meg a dupla dozis-os expressz olyan dudvás maradt mint a pusztulat.
De amiket irtam eseteket lentebb, nah azoknál biztos hogy beletörik a NAS sajnos.
Válasz GREVEN #20466. hozzászólásáraFelénk ez már szégyen kategória. És bocs hogy nem tud errefelé senki az elvárásaidnak megfelelő gyomokat termeszteni. Te nyerted a versenyt! Remélem ez mindig is így marad ebben a kategóriában!
Válasz jamo #20465. hozzászólásáraEnnek még látszik a sora, ez nem dudvás...
Meg nincs benne kendes meg iva ...
Jah és a parlagfű is szép száraz már. Bezzeg ha sárgára festené, nah az igen
Válasz GREVEN #20463. hozzászólásáraDe miért is? Bérbe vágtam idén közel 10heki ilyet. Azonkívül, hogy volt benne egy oszlop és egyik csőrt elgörbítettegond nélkül letoltam.
Válasz VMisi #20460. hozzászólásáraElárulod hogy vagy megelégedve a paraiso- val 102 cl?? Vagy 1000 cl pluszos volt?? Váltani szeretnék és elgondolkodtam rajta én is..A Véleményedre kíváncsi vagyok!! Előre is köszönöm..
Válasz jamo #20457. hozzászólásáraHa gyomos az állomány a NAS-t otthon hagyod a p.csába és szerzel valami átszerelő készletes kukorica asztalt
Válasz Vadmalac #20461. hozzászólásáraItt mi van aprítva? Kb csak föld fölött el van vágva.
Itt már jobban volt neki mit aprítani. Kb. 2m-es LE25.
Válasz jamo #20456. hozzászólásáraA képen már tökéletesen el van száradva a szár, de a paraisot nagyon vastag zöld szárral aratjuk, és minél hamarabb szeretem megtárcsázni. Annál jó munkát csinálna a zúzó.
Válasz jamo #20456. hozzászólásáraidén vettem új zúzós NAS-t. nem bántam meg és simán leszedtem az alacsonyabb naprát is. aratás után grubber és vetés
Válasz Gabika6330 Pr. #20453. hozzászólásáraJónak jó,csak a második tárcsa után már alig van különbség,akkor meg kár a gözért...
Válasz jamo #20456. hozzászólásáraHa gyomos lenne az álomány akkor valszeg lenne értelme a zúzónak. De tiszta álományba nem sok értelmét látom.
Válasz VMisi #20452. hozzászólásáraKicsit eltúloztam. Környéken egy cégnél van 2 új zúzós nas. Egyiket idén vették, másik 2-3 éves. Amit idén vettek arra fel se tették mert dőlt volt az állományuk és akkor sok elmaradt volna, nem nagyon lehet leengedni az adaptert ha alatta (mögötte) a zúzó. És minek kínlódni vele ha egy rt (ami amúgyis kell valószinűleg,) után bármivel meg lehet dolgozni a talajt. Ami képet tettem az 3,5to napra volt.
Válasz bandigh #20454. hozzászólásáratraki projekt hogy áll????
Válasz Gabika6330 Pr. #20453. hozzászólásáraNálunk a tarló volt ekkora mint ott az álló
Válasz VMisi #20452. hozzászólásáraErre én is kíváncsi lennék?
Nállunk így dolgozik,szerintem teljesen jó:
Válasz jamo #20451. hozzászólásáraMiért dobta le?
Nálunk így megy a napraszárzuzáás. Akinek volt a nason zúzó az is ledobta róla.
Válasz szanberg #20422. hozzászólásáraüdv!!akkor Te is azt mondod,hogy inkább pörögjön a gép!!??mert én is igy vagyok vele!!a NH-al most már szántáskor 2000fordulaton nyomom.igaz ez nem autocommand hanem electrocommand...legalábbis abból indulok ki,hogy amikor visszaengedem pl 1700ra,akkor visitt a váltó,amikor meg rákűdöm,akkor meg semmi...
Válasz Sk Laci #20447. hozzászólásáraPedig nem ártana kipróbálni mindazoknak akik ekét akarnak beállítani.
Az egyes lovasekével szántva látja az ember igazából, hogy mit is csinál az eke, illetve egy kis mozdítással hogyan változik az ekefej állása, és az mit eredményez.
Aki egyes lovas ekével "TUD" szántani az be tudja állitani a traktor ekéjét is.
Válasz Gatti #20444. hozzászólásáraItt egy kisöreg még most is így csinálja, pedig nem ilyen homokos föld van, nagyon nem.
Válasz Gatti #20444. hozzászólásáraÉn is szántotam ilyen lovasekével kiváncsiságból, de mára jobb a traktorban ülni
Válasz Gatti #20444. hozzászólásáraFokozat mentes váltóval van szerelve?
Válasz szanberg #20443. hozzászólásáraSzerintem mindketten jól tudjátok, végső soron ugyanaz. Lassítja a bolygóművet, de ha nem lenne, simán elpörögne, ezáltal elveszne a nyomaték, ergo nyomatékot visz át, vagy tart meg, vagy ki hogy gondolja ezt.
Facebookon találtam, régen így ment :)
Válasz jamo #20441. hozzászólásáraAGco-s fokozatmentesben olaj nem viszi át a nyomatékot, ott csak hidromotor lassítja a bolygóművet és így variálja a kihajtó tengely sebességét, én így tudom így néztem ki a folyamatábrából ha tévedek helyesbítsetek
Válasz jamo #20441. hozzászólásáraDe ha 1x valaki kitudja az igazat akkor ossza meg velem is. :)
Én is csak okoskodok. Agco-s fokozatmentes hejtóműben (ahol olaj is visz át nyomatékot ha jól gondolom) még esetleg az olajnyomásból is tudhat a nyomatékra következtetni bár ez is eléggé kacifántos lehet szerintem. Az nh-kon viszot ha jól gondolom, de apszolult nem ismerem őket. A cvt váltó a "láncos variátort" takarja, azon meg ha jól gondolom nincsen olaj a nyatékátvitelben. De az is könnyen lehet hogy rosszul gondolom.
Válasz szanberg #20437. hozzászólásáraNembiztos,ez már csak az én elméletem,de mivel amit ír torqe senzornak,az egy sima pozicioszenzor.Mégpedig a lendkerék pozicióját méri.
A motor főtengelyén elöl is van egy ilyen szenzor,ami a befecskendező rendszernek adja meg a főtengely poziciót.
Namost ebből a két jelből ki lehet számolni egy tengely csavardását,márpedig a főtengelyét.
Tehát a főtengely csavarodásából számolja a leadott nyomatékot szerintem.
Válasz csoppika #20438. hozzászólásáraHát, ez tényleg elég sok.
Válasz csoppika #20436. hozzászólásáraIdáig azt hittem, sok nálam a maszlag... Ezt elnézve...
Válasz lac* #20433. hozzászólásáraMajd megtudod ilyen korban...
de tengely csavarodást akkor sem figyel, esetleg valami mérőcellára tudnék még gondolni ami hajtásláncba van beiktatva de szerintem ilyen sem létezik
Hmmm. Mik vannak... 5 perce mentem el egy bálázó mellett... És szénát tekert éppen...
Válasz csoppika #20434. hozzászólásáraAz nem lehet, higy van itt is valami csillapítás a motor meg a hajtáslánc között(mint pl kuplungtárcsa rugók), és így a főtengely meg az utána következő tengely radiális szögeltérését figyeli?
Válasz lac* #20433. hozzászólásáraEbben a lendkerékhez mi kapcsolódik?
Válasz szanberg #20421. hozzászólásáraNem haragszom,rád meg pláne,de remélem ez kölcsönös lesz...
Volt már nekünk vitánk,akkor is hülyeségeket írtál,meg most is az írsz.
Régen betudtam ezt fiatal korodnak,de mostmár???
De vissza a témára utánanéztem a dolgoknak:
na itt jelzi a nyomaték szenzort 54-es szám.
Akkor talán van abban valami,amit eddig írtam.
Válasz Bárány #20430. hozzászólásáraSemmi ilyesmi, tényekről beszélünk
892.2 áprilisban jött. Most 400 óránál slip szelep csere.
82-es mtz minden évben valami gebasz.
A John Deere-ra is költve lett vagy fél milla már ide oda. Most épp fülke alatt hidraulika cső lyukadt ki rozsda miatt. Plusz a kötelező szervizek persze. De még mindig ez a leggazdaságosabb :D
Meg persze az öreg 50-es, de ez már csak ha muszáj akkor jön ki tető alól.
Válasz Bárány #20427. hozzászólásáraNekünk nincs és soha nem is volt Mtz-nk(kivéve egy darust) ,de minden télen 4-5 szét van tolva a műhelyben
Válasz .MAN. #20429. hozzászólásáraYo wanna! Nem akartam a lelkedbe gázolni! (Meg Ivánéba se, mert ugye neki az is van!)
Majd amikor nekem meglesz az első többszázezres (vagy millás) szervizszámlám, akkor egyben megfizetek a jóért. (De eddig semmi! )
Válasz Bárány #20424. hozzászólásáraÉs a motorolajat sem eszi az 50-es. Attól félünk hogy egyszer szét kell húzni mert onnantól ez is folyamatosan szerelve lesz valoszínű.
Válasz Bárány #20424. hozzászólására27 éve van nálunk. Egy dugattyút kellett benne cserélni és motorolajat cserélgetjük. Ez még széthúzva azóta nem volt hogy bejött először a kapun. Pedig 2001-ig csak ez a gépünk volt.
A 82-es az mástészta. Annak legalább 3 évente szellőztetjük a váltóját