Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR411.69 FtUSD399.52 FtCHF438.21 FtGBP488.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz lac* #20351. hozzászólásáradehogynem nagyon könnyen ki lehet nyírni, elég ha menetközben átkapcsol békából nyúlba meg ilyen apróságok és már szakad is majd minden szét, vagy nyúlban talajlazítózik vagy egyszerűen nem jól állítja be a fordulatszám határértékeket terhelés dolgokat aztán abszolút nem jól fog dolgozni ami semminek sem jó, az sem jó ha csak tolja neki amíg bírja és nem használja a DTM funkciókat mert úgyis többet tol neki mindig az ember mint amivel elsímulva duruzsolna ésatöbbi....
nagyon is könnyű kinyírni, a power váltónál ha nem bír visszakapcsol egyet ha lazán meg feljebb tol rajta oszt jónapot nincs más varia.
Válasz Kisvuk #20354. hozzászólásáraElhiszem de sosem fogom megérteni.
Ide a 6497-es jött először majdnem újként, demógép volt 2007-ben, 11. szezonját szántja most majd ki, mindjárt végzünk meg ha nyomtuk volna jobban már végezhettünk is volna de van még idő nem kapkodunk.
Szóval 10ezer üzemóra, ezzel lettek feltörve a marha sokáig mtz-kkel művelt földek, 30centin felszántva, 50centin meglazítva ésatöbbi. Igaz, hogy jópár éve a legnehezebb munkát a lazítást nem ez végzi de akkor is 10ezer óra és kiváló a traktor, nemvolt gond vele, elektromos tápszivattyút cseréltünk vagy háromszor rajta, kabinrúgózás szilentjeit, hidraulika szivattyút vettük most ki átnézetni mert némileg kevesebbet szállított, akkor elsőhídban diffizár karmantyúit mert beengedte az olajat a hídba, akkor már át perselyeztem a hídrúgó alkatrészeit, munkahengerét át karmantyúztam ha már szét volt szedve, akkor hídrúgónál kellett kalibrálni mert elállítódott a potméter meg ilyen apróság volt még párszor itt ott de egyszer sem kellett abbahagyni a munkát vele amikor kell ülsz bele robban, húz mint állat szerintem nagyon kevés traktor van amelyik ennyi csekély javítással 10ezer órásan is naprakész nagyobb üzemi körülmények között és húzóerő a gazdaságban.
2009-ben újonnan jött az 5455-ös annál 5000óra után volt két injektorunk ami elromlott meg az elsőhíd perselyezése és a bordáshűvely cserélye ami klasszikus hiba ezeknél, ezen kívül ez is csak dolgozik, 8000 óra alatt költöttünk rá 6-700ezret szerintem ez nagyon nem sok, na jó volt még kormány összekötő gömbfej is az előzőn is azt kifelejtettem.
2011-ben meg hoztam a 8270Xtrát használtan bulgáriában dolgozott aztán cseh-be került AGCO lerakatba onnan jött ide,bizonytalan múlttal és üzemórával, kicsit lerobbantott elhanyagolt állapotban, átnéztem átjavítottam sok kis apróságot rajta full nagyszervíz új gumik ikerkerék hozzá ésatöbbi. Aztán vízumpa hiba meg egy váltó vezérlő mágnestekercs hiba volt vele illetve elsőhídnál az összes kardánkeresztet kellett még kicserélni meg a hasa alatt is mert löttyentek egy szét is ment, illetve most tavasszal a hidraulika rendszer feltöltő fogaskerék szivattyúját cseréltem még ki mert farsot szívott a tengelyénél a Rexroth. Ezzel a géppel 4000órát dolgoztunk és kizárólag nehéz munkában, talajlazító, nagy Rabewerk ágyeke, 6,2-es IH tárcsa, grúber, demó kultivátorok pl ez a TigerMT ami itt volt és társai...perze rövidtárcsa kombinátor 12méteres simítós fogas ilyeneket is húz meg a nagy sárban pótkocsizik talajon bár légfék nincsen rajta, szóval ez húzza igát legjobban ami a földet illeti de ezen sem szakadt szét semmi, megmondanám akármikor, eddig is ha baj volt szépen leírtam ide lássátok milyenek az itteni tapasztalatok, elvileg ezért is lenne a fórum.
Biztosan kifogtuk a gépeket és jobb minőségben precízebben összerakott példányok kerültek ide, aztán a karbantartás itt nincs elmulasztva sohasem, szűrőket olajokat veszem mindig van raktáron, ha kell valami kopó alkatrész nem várjuk meg míg szétmegy rajta, kicserélem, hajtjuk a gépeket de nem gyilkoljuk szét azért.
Én most ha újat vennék akkor is megfontolnám a variós MF-et 8700-szériából, igaz van olyan ember akinek bonyolult lenne mert nem érdekli a fínom technika, nem foglalkoztatja nem tudná előnyeit kihasználni sokkal inkább bántani a nem megfelelő alkalmazással viszont másik megrögzött műszerbuzi kolléga meg úgy használná ahogy azt kitalálták és nem is volna vele baj minden automatizált funkcióját kiaknázná ésatöbbi...
Válasz Bárány #20355. hozzászólásáraKicsit izgulok én is hogy kapunk a pofánkra ,de felénk ez a helyzet 3 maszeknál volt ferga 180 le felettiek a 3 ból már csak egy van és nem Fergusont vettek helyettük
Válasz Bárány #20358. hozzászólásáraMég annyit, hogy az első hídból, meg az agyakból sokan szeretik elspórolni az olajcserét, mert sokallják 500 óránként a GL5-ös olajat.
Válasz Sk Laci #20346. hozzászólásáraVan a közelben egy T8-as, a pontos típusát nem tudom, de közelíti a 400 Le-t, ha igaz. 3000 üó körül van benne most roppant össze az első hajtás valamelyik oldalon, de a motorja már volt csinálva. Ennyi óránál?
Őszintén mondom, ha új nehézuniverzális gépet vennék 350-400Le körül, akkor biztos megnézném az a Versatile törzscsuklósát helyette. Ha 20 millával olcsóbb új korában mint a 8R, akkor nem érdekelne a használt ára egyáltalán. Cummins motorral, CAT váltóval nem lehet rossz. Az újak meg már komfortosak is. Ebből vennék inkább legalább 100 Le-vel nagyobbat mint a 8R-ből vennék, 1000-es szimpla gumival, hogy ne legyen szélesebb, mint a Top Down mondjuk. A plusz Le miatt nem lenne kihegyezve, nem kellene a fokozatmentes váltó, mert könnyen vinné a munkagépet, mondjuk csak 60%-ig lenne terhelve folyamatosan, ha jön a fogósabb rész, ahol a vario már visszavenné magát, ott ez csak kicsit jobban morogna, felmenne a terhelés mondjuk 90%-ra. Amikor átmegy a fogós részen, akkor megint lemegy a terhelés. Csak a traktorosokkal kellene megértetni, hogy nem annyival megyünk amennyivel a gép bírja, mert akkor széthullik a munkagép, hanem csak így. Ez utóbbi lenne szerintem a legkeményebb feladat!
Válasz szanberg #20349. hozzászólásáraSzomszédos gazdaságban 3 db ferga van 8*** szàmukat nem tudom 300 paci körüliek de ott csak nagy mtznek hívják őket mert a háromból valameik mindíg műhelyben van.
Válasz Sk Laci #20350. hozzászólásáraSzerintem mindenki megfizeti a maga tanulópénzét, úgyhogy nem siránkozom rajta.
Ma már csak Claasok vannak a portán.
Válasz .Szabi. #20309. hozzászólásáraÉn ezt a kérdést úgy válaszolnám meg, hogy ha alkalmazottnak kell gépet venni, akkor a leg durvább leg igénytelenebb strapabíróbb verziót kell választani (tisztelet a kivételnek!!!) mert vagy nem ért hozzá és szét gyűr egy műszert vagy nem is akar érteni hozzá mert így is elhúzza amit kell jó ez így munka elvégezve idő eltelik kész minden faxa. Viszont a fokozatmentest ha így használják akkor nem szabad megvenni.
Ha viszont magamnak vennék gépet akkor csak olyat választanék. Volt itt nyáron egy picit a 8737-es Ferga kipróbálni egy álom dolgozni vele talajon is, aki meg pótkocsizik is sokat arról nem is beszélve, ha egyszer megérzed a kényelmét akkor mindig erre fogsz vágyni.
Válasz Sk Laci #20347. hozzászólásáraA hanyag összeszerelés más márkánál is megvan.
Életem első és egyben utolsó Landinijét az átadás napján ott kellett hagynom a szervizben, mert még össze kellett rakni ezt-azt. (Mondjuk ez felveti a trehány, vagy inkább semmilyen nullrevízió kérdését is).
Majd két nap vetés után majd két hónapig újra túráztak rajta az axiálos fiúk, hogy rendesen össze legyen rakva.
Válasz horesz #20345. hozzászólásáraSzerintem a hanyag öszeszerelés lesz a ludas, mert ma mindent gyorsan-gyorsan öszedobni minél keveseb emberel. Másik dolog, munkát adunk az olcsó közelkeleti /kisázsia/ munkaerőnek, amelyikek meg csak a pénzt nézik...
Válasz .Szabi. #20344. hozzászólásáraAz első bal kerékagyban a csapágyak leblokoltak. Pedig olaj rendesen volt bene. Ez öszeroppantota a kerékagyat, kerékcsonkot megkárosítota, úgy, hogy nem mertem vele öszerakni, a bolygókerekekből mindből kitört fogat, a hirtelen leállás miatt, a fogaskoszorút szétfeszítette, úgyhogy komplet újonan meg kellet veni az egész bal felét.
Nagyon meglepet ez a roppanás, mert ilyet nem hallotam senkinél se, pedig vanak 15 000 órás gépek is, és egyben vanak.
Válasz Sk Laci #20343. hozzászólásáraAmi neked van az egy jó széria, több gazdát ismerek a környékben akiknek szintén ilyen van és mind elismerően szólt róla. Csak sajnos nálunk több évjáratú nh dolgozik, és még szérián belül is nagyon eltérőek. PL: van kettő T7.270es, teljesen egyforma fullos felszereltségűek, különbség csak a gyártási év, de ott is csak 1 év. És a régebbi sokkal megbizhatóbb jobb kevesebb gondja van mint az újabbnak. Régebbi a maga kb 7000 üzemórájával még mindig jobban egybe van mint az ujabb amiben kb 4500 van. És a tendencia látszik az új generáción, rossz anyagi minőség, v csak szimplán rossz, hanyag összeszerelés...
Válasz horesz #20341. hozzászólásáraKiváncsiságból kérdeztem T7.225 elődje van nekem T7040. Tetszik mert kényelmes könyen kezelhető gép. 2008-as kiadás, viszonylag nagyon kevés motorórás, új korától nálam van. Nálam a nehézgép szerepét látja el, elégedet vagyok vele. A nyáron egy kicsit zsebenyúlós meghibásodás volt, de meg van csinálva. Azóta talán 100 ha körül tárcsázott, meg szállitásban volt. Sajnos ekém nincsen hozá, ezért a kistraktor szánt. De azt a 43 ha valahogy megcsinálja a kicsi is, amit szántani kell.
Válasz Sk Laci #20329. hozzászólásáraAmire nekünk szánták azt ellátja, bár itt csak könnyű munkát végeznek, javarészt szállítás kiszolgálás. Ennek megfelelően elég alap gépek, ami sajnos meglátszik elsősorban kényelem terén. Amúgy kezelhetőségre egyszerű, kézre áll, és gyorsan meg lehet tanulni. Talajmunkát ezek nem végeznek arról nem tudok szólni (a régebbi T7.270esek azok mindenesek, full felszereltségüek azokkal már lehet boldogulni csak egy példa: T7.270 + kverneland 3m grúber 30cm méllyen vegyes földben kb 15ha bir a tankja), de egy biztos a hasukat nagyon szeretik és ehhez társul hogy viszonylag kicsi a tankjuk. Plusz kis érdekesség, ez a 225 le valójában csak 180-190 le... annyival lehet számolni. Javukra lehet irni hogy a T8 szériához viszonyítva motorjuk váltojuk jobb konstrukció, jobb az összhang. De ha valaki ilyet venne csak is jól felszereltet érdemes az extrákkal együtt.
Válasz dr.T #20335. hozzászólásáraNa pont errol a geprol tudnak meselni egy par dolgot,pont ez a gep ment el eloszőr a gepparkbol es hoztak helyette classt,előre sajnallom azt aki ezt megveszi,de a tulaj is tudja miert adja el ilyen keves oraval csak hát .........
Válasz .Feco. #20332. hozzászólásáraSzerintem ő 7250 re gondolt. A miért pedig érdekes kérdés, nyilván nem azért mert abban lóerő kategóriában nincs megfelelő más alternatíva.
Válasz .Szabi. #20331. hozzászólásáraA 8530-as sosem létezett powershift-el, úgy általában a sorozatok legnagyobbjai csak autopower-esek voltak.. (7930, 8530, 7260-7280R, 8345R, 8370R...) nem véletlenül...
Válasz .Feco. #20268. hozzászólásáraMi 2 éve 6820 pont 2 millaval drágábban adtuk el kb 2 hét alatt mint amennyiért be akarták számolni. Több érdeklődő is volt a gyorsabb vitte.
Szerintem is rég eladtad volna ha más váltó lenne benne. Bizalmatlanok az emberek a fokozatmentessel szemben, meggyőzni az egész piacot pedig nem tudod.
Ki mondta h mindig minden körülmény közt le akarom terhelni a motort 100%-ra? Miért baj az ha marad a motorban 5% tartalék? Talán mert akkor tovább bírja felújítás nélkül? Ha 5% erőtartalék marad a motorban, mert mondjuk kisebb a fokozat 0,4 km/h val, akkor nem fog 5%-al többet enni hektáronként.. Tudtommal a CR motorok már elég régen fel lettek találva. Na az mikroszekundumonként szabályozza a befecskendezés mennyiségét, nem hiszem hogy ezt a frissítési gyakoriságot bármelyik fokozatmentes váltó tudná. Ha egy motorgyártó 1600-2000 között garantálja az X nyomatékot, és az X g/kWh üzemanyagfogyasztást, akkor azt a motorra adja meg nem arra hogy hanyadikban van. Akinek dimbesdombos a területe, vagy gyakran nagymértékben változik a talaja annak megéri egy fokozatmentes, mert nem kell váltogatni, de alföldön, nehéz talajmunkánál nem hiszem.
Válasz dr.T #20323. hozzászólásáraitt is mikor a 240-es még garancias fendt elpusztult claas jott cseregépként és csak pislogtak mikor az szaladt a terranoval míg a fendt nem olyan lelkes vele
Válasz dr.T #20319. hozzászólásáraHogy mondjam neked, hogy ne kapjak a fejemre. Szóval nem fog elpártolni tőlük senki. Minőség miatt biztosan nem. A váltóikkal nincs több baj, mint a többi gyártó váltójával. Sőt. Ezt látom a környékemen is. Claasból felénk mondjuk csak 110-130 lovasok vannak.
Válasz dr.T #20319. hozzászólásáraMi lenne, swmmi! Legalább olyan jó gépek, mint a JD-k, csak szokás őket szidni. Sokszor olyanok is osztják róluk az észt, akiknek nincs is.
Az Axiál pedig olyan hátteret ad hozzájuk, amit itthon senki más.
Ha jd nem fog csinallni valamiket az R szeriaival nagyon sokan attfognak partolni toluk,itt a kozelben mindig is jd uralom volt es azt latni na meg ugye mondjak is az eggyik helyen jonnek a classok szarasig 3x900 (szeriaszamot nemtudok mert nem is erdekel a class ,de mind 300 le folott vannak) jott 2 ev alatt es most jott egy xerion hozza,a hozepes kategoriaban meg caseih jonnek a jd helyett,a masik helyen,meg fergusonok,meg nh ,de itt most nagyon beerositett a claas az egyikben mar van 6000 ora es meg mennek,kivancsi leszek milessz veluk 5 ev mulva
30264 hozzászólás
Válasz szanberg #20363. hozzászólásáraMenyi hektárt dolgoztok velük évente, hogy enyi üzemóra van benük?
Válasz dr.T #20317. hozzászólásáraC1
Válasz lac* #20351. hozzászólásáraMax fordulat 1600, mert viszi úgy is. Szezon végén jöhet a szerviz, mert a nyomaték gyilkol nem az ember
Válasz lac* #20351. hozzászólásáradehogynem nagyon könnyen ki lehet nyírni, elég ha menetközben átkapcsol békából nyúlba meg ilyen apróságok és már szakad is majd minden szét, vagy nyúlban talajlazítózik vagy egyszerűen nem jól állítja be a fordulatszám határértékeket terhelés dolgokat aztán abszolút nem jól fog dolgozni ami semminek sem jó, az sem jó ha csak tolja neki amíg bírja és nem használja a DTM funkciókat mert úgyis többet tol neki mindig az ember mint amivel elsímulva duruzsolna ésatöbbi....
nagyon is könnyű kinyírni, a power váltónál ha nem bír visszakapcsol egyet ha lazán meg feljebb tol rajta oszt jónapot nincs más varia.
Válasz Kisvuk #20354. hozzászólásáraElhiszem de sosem fogom megérteni.
Ide a 6497-es jött először majdnem újként, demógép volt 2007-ben, 11. szezonját szántja most majd ki, mindjárt végzünk meg ha nyomtuk volna jobban már végezhettünk is volna de van még idő nem kapkodunk.
Szóval 10ezer üzemóra, ezzel lettek feltörve a marha sokáig mtz-kkel művelt földek, 30centin felszántva, 50centin meglazítva ésatöbbi. Igaz, hogy jópár éve a legnehezebb munkát a lazítást nem ez végzi de akkor is 10ezer óra és kiváló a traktor, nemvolt gond vele, elektromos tápszivattyút cseréltünk vagy háromszor rajta, kabinrúgózás szilentjeit, hidraulika szivattyút vettük most ki átnézetni mert némileg kevesebbet szállított, akkor elsőhídban diffizár karmantyúit mert beengedte az olajat a hídba, akkor már át perselyeztem a hídrúgó alkatrészeit, munkahengerét át karmantyúztam ha már szét volt szedve, akkor hídrúgónál kellett kalibrálni mert elállítódott a potméter meg ilyen apróság volt még párszor itt ott de egyszer sem kellett abbahagyni a munkát vele amikor kell ülsz bele robban, húz mint állat szerintem nagyon kevés traktor van amelyik ennyi csekély javítással 10ezer órásan is naprakész nagyobb üzemi körülmények között és húzóerő a gazdaságban.
2009-ben újonnan jött az 5455-ös annál 5000óra után volt két injektorunk ami elromlott meg az elsőhíd perselyezése és a bordáshűvely cserélye ami klasszikus hiba ezeknél, ezen kívül ez is csak dolgozik, 8000 óra alatt költöttünk rá 6-700ezret szerintem ez nagyon nem sok, na jó volt még kormány összekötő gömbfej is az előzőn is azt kifelejtettem.
2011-ben meg hoztam a 8270Xtrát használtan bulgáriában dolgozott aztán cseh-be került AGCO lerakatba onnan jött ide,bizonytalan múlttal és üzemórával, kicsit lerobbantott elhanyagolt állapotban, átnéztem átjavítottam sok kis apróságot rajta full nagyszervíz új gumik ikerkerék hozzá ésatöbbi. Aztán vízumpa hiba meg egy váltó vezérlő mágnestekercs hiba volt vele illetve elsőhídnál az összes kardánkeresztet kellett még kicserélni meg a hasa alatt is mert löttyentek egy szét is ment, illetve most tavasszal a hidraulika rendszer feltöltő fogaskerék szivattyúját cseréltem még ki mert farsot szívott a tengelyénél a Rexroth. Ezzel a géppel 4000órát dolgoztunk és kizárólag nehéz munkában, talajlazító, nagy Rabewerk ágyeke, 6,2-es IH tárcsa, grúber, demó kultivátorok pl ez a TigerMT ami itt volt és társai...perze rövidtárcsa kombinátor 12méteres simítós fogas ilyeneket is húz meg a nagy sárban pótkocsizik talajon bár légfék nincsen rajta, szóval ez húzza igát legjobban ami a földet illeti de ezen sem szakadt szét semmi, megmondanám akármikor, eddig is ha baj volt szépen leírtam ide lássátok milyenek az itteni tapasztalatok, elvileg ezért is lenne a fórum.
Biztosan kifogtuk a gépeket és jobb minőségben precízebben összerakott példányok kerültek ide, aztán a karbantartás itt nincs elmulasztva sohasem, szűrőket olajokat veszem mindig van raktáron, ha kell valami kopó alkatrész nem várjuk meg míg szétmegy rajta, kicserélem, hajtjuk a gépeket de nem gyilkoljuk szét azért.
Én most ha újat vennék akkor is megfontolnám a variós MF-et 8700-szériából, igaz van olyan ember akinek bonyolult lenne mert nem érdekli a fínom technika, nem foglalkoztatja nem tudná előnyeit kihasználni sokkal inkább bántani a nem megfelelő alkalmazással viszont másik megrögzött műszerbuzi kolléga meg úgy használná ahogy azt kitalálták és nem is volna vele baj minden automatizált funkcióját kiaknázná ésatöbbi...
Válasz bandigh #20328. hozzászólásáraC 4 12,9km d1 14,5
Válasz lorant90 #20353. hozzászólására
Válasz Bárány #20355. hozzászólásáraKicsit izgulok én is hogy kapunk a pofánkra ,de felénk ez a helyzet 3 maszeknál volt ferga 180 le felettiek a 3 ból már csak egy van és nem Fergusont vettek helyettük
Válasz Bárány #20358. hozzászólásáraMég annyit, hogy az első hídból, meg az agyakból sokan szeretik elspórolni az olajcserét, mert sokallják 500 óránként a GL5-ös olajat.
Válasz Claastra. #20357. hozzászólásáraNekem még semmi komoly nem történt, de elhiszem, benne van a pakliban. Amúgy a hidak azonosak Fergusonokkal.
Válasz Bárány #20355. hozzászólásáraja-jaMf az hogyismondjam,dee itt a 12Claas-ból 11-nek már meghalt az első diffije,lehet az 120,vagy 220le
Válasz Sk Laci #20346. hozzászólásáraVan a közelben egy T8-as, a pontos típusát nem tudom, de közelíti a 400 Le-t, ha igaz. 3000 üó körül van benne most roppant össze az első hajtás valamelyik oldalon, de a motorja már volt csinálva. Ennyi óránál?
Őszintén mondom, ha új nehézuniverzális gépet vennék 350-400Le körül, akkor biztos megnézném az a Versatile törzscsuklósát helyette. Ha 20 millával olcsóbb új korában mint a 8R, akkor nem érdekelne a használt ára egyáltalán. Cummins motorral, CAT váltóval nem lehet rossz. Az újak meg már komfortosak is. Ebből vennék inkább legalább 100 Le-vel nagyobbat mint a 8R-ből vennék, 1000-es szimpla gumival, hogy ne legyen szélesebb, mint a Top Down mondjuk. A plusz Le miatt nem lenne kihegyezve, nem kellene a fokozatmentes váltó, mert könnyen vinné a munkagépet, mondjuk csak 60%-ig lenne terhelve folyamatosan, ha jön a fogósabb rész, ahol a vario már visszavenné magát, ott ez csak kicsit jobban morogna, felmenne a terhelés mondjuk 90%-ra. Amikor átmegy a fogós részen, akkor megint lemegy a terhelés. Csak a traktorosokkal kellene megértetni, hogy nem annyival megyünk amennyivel a gép bírja, mert akkor széthullik a munkagép, hanem csak így. Ez utóbbi lenne szerintem a legkeményebb feladat!
Válasz Kisvuk #20354. hozzászólásáraAz én környezetemben se tartják sokra őket, meg a NH-t se.
(Szerintem most fussunk! )
Válasz szanberg #20349. hozzászólásáraSzomszédos gazdaságban 3 db ferga van 8*** szàmukat nem tudom 300 paci körüliek de ott csak nagy mtznek hívják őket mert a háromból valameik mindíg műhelyben van.
Felvideken is megy a melooo
Válasz Sk Laci #20350. hozzászólásáraSzerintem mindenki megfizeti a maga tanulópénzét, úgyhogy nem siránkozom rajta.
Ma már csak Claasok vannak a portán.
Válasz szanberg #20349. hozzászólásáraa fokozatmentest nem tudja szétgyilkolni az alkalmazott sem,ott mindent az elektronika vezérel
Válasz Bárány #20348. hozzászólásáraAmint látom, neked is kijutott a "jóból"
Válasz .Szabi. #20309. hozzászólásáraÉn ezt a kérdést úgy válaszolnám meg, hogy ha alkalmazottnak kell gépet venni, akkor a leg durvább leg igénytelenebb strapabíróbb verziót kell választani (tisztelet a kivételnek!!!) mert vagy nem ért hozzá és szét gyűr egy műszert vagy nem is akar érteni hozzá mert így is elhúzza amit kell jó ez így munka elvégezve idő eltelik kész minden faxa. Viszont a fokozatmentest ha így használják akkor nem szabad megvenni.
Ha viszont magamnak vennék gépet akkor csak olyat választanék. Volt itt nyáron egy picit a 8737-es Ferga kipróbálni egy álom dolgozni vele talajon is, aki meg pótkocsizik is sokat arról nem is beszélve, ha egyszer megérzed a kényelmét akkor mindig erre fogsz vágyni.
Válasz Sk Laci #20347. hozzászólásáraA hanyag összeszerelés más márkánál is megvan.
Életem első és egyben utolsó Landinijét az átadás napján ott kellett hagynom a szervizben, mert még össze kellett rakni ezt-azt. (Mondjuk ez felveti a trehány, vagy inkább semmilyen nullrevízió kérdését is).
Majd két nap vetés után majd két hónapig újra túráztak rajta az axiálos fiúk, hogy rendesen össze legyen rakva.
Válasz horesz #20345. hozzászólásáraSzerintem a hanyag öszeszerelés lesz a ludas, mert ma mindent gyorsan-gyorsan öszedobni minél keveseb emberel. Másik dolog, munkát adunk az olcsó közelkeleti /kisázsia/ munkaerőnek, amelyikek meg csak a pénzt nézik...
Válasz .Szabi. #20344. hozzászólásáraAz első bal kerékagyban a csapágyak leblokoltak. Pedig olaj rendesen volt bene. Ez öszeroppantota a kerékagyat, kerékcsonkot megkárosítota, úgy, hogy nem mertem vele öszerakni, a bolygókerekekből mindből kitört fogat, a hirtelen leállás miatt, a fogaskoszorút szétfeszítette, úgyhogy komplet újonan meg kellet veni az egész bal felét.
Nagyon meglepet ez a roppanás, mert ilyet nem hallotam senkinél se, pedig vanak 15 000 órás gépek is, és egyben vanak.
Válasz Sk Laci #20343. hozzászólásáraAmi neked van az egy jó széria, több gazdát ismerek a környékben akiknek szintén ilyen van és mind elismerően szólt róla. Csak sajnos nálunk több évjáratú nh dolgozik, és még szérián belül is nagyon eltérőek. PL: van kettő T7.270es, teljesen egyforma fullos felszereltségűek, különbség csak a gyártási év, de ott is csak 1 év. És a régebbi sokkal megbizhatóbb jobb kevesebb gondja van mint az újabbnak. Régebbi a maga kb 7000 üzemórájával még mindig jobban egybe van mint az ujabb amiben kb 4500 van. És a tendencia látszik az új generáción, rossz anyagi minőség, v csak szimplán rossz, hanyag összeszerelés...
Válasz Sk Laci #20343. hozzászólásáraMi ment szét?
Válasz horesz #20341. hozzászólásáraKiváncsiságból kérdeztem T7.225 elődje van nekem T7040. Tetszik mert kényelmes könyen kezelhető gép. 2008-as kiadás, viszonylag nagyon kevés motorórás, új korától nálam van. Nálam a nehézgép szerepét látja el, elégedet vagyok vele. A nyáron egy kicsit zsebenyúlós meghibásodás volt, de meg van csinálva. Azóta talán 100 ha körül tárcsázott, meg szállitásban volt. Sajnos ekém nincsen hozá, ezért a kistraktor szánt. De azt a 43 ha valahogy megcsinálja a kicsi is, amit szántani kell.
Válasz bandigh #20340. hozzászólásáraE23 csak a második generációs R-esekben van, az elsők meg csak powershift-el és autopower-al jöttek ki...
Válasz Sk Laci #20329. hozzászólásáraAmire nekünk szánták azt ellátja, bár itt csak könnyű munkát végeznek, javarészt szállítás kiszolgálás. Ennek megfelelően elég alap gépek, ami sajnos meglátszik elsősorban kényelem terén. Amúgy kezelhetőségre egyszerű, kézre áll, és gyorsan meg lehet tanulni. Talajmunkát ezek nem végeznek arról nem tudok szólni (a régebbi T7.270esek azok mindenesek, full felszereltségüek azokkal már lehet boldogulni csak egy példa: T7.270 + kverneland 3m grúber 30cm méllyen vegyes földben kb 15ha bir a tankja), de egy biztos a hasukat nagyon szeretik és ehhez társul hogy viszonylag kicsi a tankjuk. Plusz kis érdekesség, ez a 225 le valójában csak 180-190 le... annyival lehet számolni. Javukra lehet irni hogy a T8 szériához viszonyítva motorjuk váltojuk jobb konstrukció, jobb az összhang. De ha valaki ilyet venne csak is jól felszereltet érdemes az extrákkal együtt.
Válasz .Szabi. #20339. hozzászólására8370r-ig választható az e23 vagy az AutoPowr. A 8400r csak e23-al elérhető.
Válasz .Feco. #20332. hozzászólására8520 volt, ill az r esek e23 al vannak,
Válasz dr.T #20335. hozzászólásáraMeglehet, az új már úton van
Válasz dr.T #20336. hozzászólásáraMármint a 8530 -rol
Válasz dr.T #20335. hozzászólásáraNa pont errol a geprol tudnak meselni egy par dolgot,pont ez a gep ment el eloszőr a gepparkbol es hoztak helyette classt,előre sajnallom azt aki ezt megveszi,de a tulaj is tudja miert adja el ilyen keves oraval csak hát .........
Válasz .Feco. #20332. hozzászólásáraTe miert arulod a tiedet ha annyira jó?
Válasz .Feco. #20332. hozzászólásáraBocsi látom már nem azt arulod
Válasz .Feco. #20332. hozzászólásáraSzerintem ő 7250 re gondolt. A miért pedig érdekes kérdés, nyilván nem azért mert abban lóerő kategóriában nincs megfelelő más alternatíva.
Válasz .Szabi. #20331. hozzászólásáraA 8530-as sosem létezett powershift-el, úgy általában a sorozatok legnagyobbjai csak autopower-esek voltak.. (7930, 8530, 7260-7280R, 8345R, 8370R...) nem véletlenül...
Válasz Drisa #20330. hozzászólásáraHa az ővéké powershiftes lenne, én lettem volna az első vevő!
Válasz .Feco. #20268. hozzászólásáraMi 2 éve 6820 pont 2 millaval drágábban adtuk el kb 2 hét alatt mint amennyiért be akarták számolni. Több érdeklődő is volt a gyorsabb vitte.
Szerintem is rég eladtad volna ha más váltó lenne benne. Bizalmatlanok az emberek a fokozatmentessel szemben, meggyőzni az egész piacot pedig nem tudod.
Válasz horesz #20304. hozzászólásáraT7.225 hogyan vált be?
Válasz dr.T #20326. hozzászólásáraA D1 mire van?
Válasz .Feco. #20300. hozzászólására IVT-t mennyire ajánladád,mondjuk 130-140 LE környékén?Van inkább DD?
Válasz bandigh #20325. hozzászólásáraCsak az a baj,hohy meg 0,4 nemtudsz hanem a jd a c3 8,5km meg a c4 meg 10,5 ez itt mar talajmunkanal durva.
Ki mondta h mindig minden körülmény közt le akarom terhelni a motort 100%-ra? Miért baj az ha marad a motorban 5% tartalék? Talán mert akkor tovább bírja felújítás nélkül? Ha 5% erőtartalék marad a motorban, mert mondjuk kisebb a fokozat 0,4 km/h val, akkor nem fog 5%-al többet enni hektáronként.. Tudtommal a CR motorok már elég régen fel lettek találva. Na az mikroszekundumonként szabályozza a befecskendezés mennyiségét, nem hiszem hogy ezt a frissítési gyakoriságot bármelyik fokozatmentes váltó tudná. Ha egy motorgyártó 1600-2000 között garantálja az X nyomatékot, és az X g/kWh üzemanyagfogyasztást, akkor azt a motorra adja meg nem arra hogy hanyadikban van. Akinek dimbesdombos a területe, vagy gyakran nagymértékben változik a talaja annak megéri egy fokozatmentes, mert nem kell váltogatni, de alföldön, nehéz talajmunkánál nem hiszem.
Válasz dr.T #20323. hozzászólásáraitt is mikor a 240-es még garancias fendt elpusztult claas jott cseregépként és csak pislogtak mikor az szaladt a terranoval míg a fendt nem olyan lelkes vele
Nezd meg a 9 fendt napunk erre ugy leszerepeltek,hogy a kutyanak nemkell
Válasz .MAN. #20321. hozzászólásáraAz a baj hohy nem csak a valtoval
Válasz dr.T #20319. hozzászólásáraHogy mondjam neked, hogy ne kapjak a fejemre. Szóval nem fog elpártolni tőlük senki. Minőség miatt biztosan nem. A váltóikkal nincs több baj, mint a többi gyártó váltójával. Sőt. Ezt látom a környékemen is. Claasból felénk mondjuk csak 110-130 lovasok vannak.
Válasz dr.T #20319. hozzászólásáraMi lenne, swmmi! Legalább olyan jó gépek, mint a JD-k, csak szokás őket szidni. Sokszor olyanok is osztják róluk az észt, akiknek nincs is.
Az Axiál pedig olyan hátteret ad hozzájuk, amit itthon senki más.
Ha jd nem fog csinallni valamiket az R szeriaival nagyon sokan attfognak partolni toluk,itt a kozelben mindig is jd uralom volt es azt latni na meg ugye mondjak is az eggyik helyen jonnek a classok szarasig 3x900 (szeriaszamot nemtudok mert nem is erdekel a class ,de mind 300 le folott vannak) jott 2 ev alatt es most jott egy xerion hozza,a hozepes kategoriaban meg caseih jonnek a jd helyett,a masik helyen,meg fergusonok,meg nh ,de itt most nagyon beerositett a claas az egyikben mar van 6000 ora es meg mennek,kivancsi leszek milessz veluk 5 ev mulva
Na meg persze a kenyeesseg a fendt malmara szól ebbol a szempontbol is