Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR408 FtUSD392.16 FtCHF431.22 FtGBP487.57 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Láttam már 106-ost kiszaladni hátsó híd nélkül megrakott IFA elől,ezért nem is akartam húzni semmit a kombájnnal,de ma muszáj volt.Legnagyobb meglepetésemre mindenféle hidromotor sipítozás nélkül kirántotta a pótot gépestől.
Igazából nem Ő volt a hibás hanem a 8tonnás kocsi.Nem tudta hirtelen eldönteni h.merre menjen,ezért két irányba indult el.Az eleje az egyik nyomba,a hátulja meg fél osztással balra a másikba.Amikor ezt észre vette a traktor,azt mondta h. ilyen hülye kocsit nem húz.Így aztán meg is állt egy pocsolya kellős közepén.
Én most kétféle tárcsát fogok bele próbálni.A vizesebbekbe sima nehéz tárcsát,ami meg szikkadtabb abba pedig a rövid tárcsát.Aztán majd lehet hogy változik a helyzet és cserélődik.
Itt is kötöttek a talajok.
persze van ahol 80-as kötöttségi indexű, itt 50-60-as.
Hiddel tudnak ezek jó munkát végezni, bekell állítani jól!
plusz nem mindig az a lényeg,hogy szalonnázzon mint a nehéz IH tárcsa.
Én is kételkedtem benne de ki lett rendesen próbálva és nagyon pozitív a vélemény róla.
Már valahol 1000hektár körül járunk vele megművelt területben ebben mindenféle melót képzelj el.
Ezen nem annyira homorú lapok vannak, ez pont ugyanaz mint a Carrier! lapok csapágyak kőbiztosítási rendszere echte
OK. mostmár világos.Mifelénk kötött a talaj,nem hiszem h. a rövid tárcsát lehetne használni,nincs is a környéken senkinek sem.Láttam már olyat amin a tárcsáknak a homorú fele felfelé áll(ez 13 km/ó-nál simán átdobja földet a szomszédba),mostanában pedig olyat aminek a homorú fele kissé lefelé néz(ez száraz földbe nem megy bele még úgy sem h. a hengert ráemelte a tárcsatagra és megszakad vele a gép).Eldöntötte már valaki h.melyik hát a jó?
ja meg megakadtak a secskázóm szíjfeszítőjének a csapágyai, aztán kikellett iktatni a búgót a farán.
úgyis kell valamennyi szalma.
4hektárt vágtam csak, a foltokat kerülgettem, aztán az ódalgós parton meg nemtudtam felmenni mászott el lefelé feszt, aztán inkább hazamentem, így ennyi, 1óra 20perc aratás volt ma.
értem ezalatt azt(bár hirtelen nem vágtam mit is kérdezel)
szóval,hogy 14-nél kikapcsolja automatikusan az első hajtást rákell plusszba nyomni aztán már nem fog ilyet tenni utána.
ezt csak azért írtam,mert erről volt egy csomó hozzászólás hogy ígyúgyágynyínyányú.... gondoltam hátha valaki újra reagál rá
Sziasztok!
na elég sokminden történt mostanság, majd fotó is lesz csak most nem otthon alszom nem tudom gépre tenni telefonról.
Először is kiküldtem emberemet a nagyfergával és Vogel rövidtárcsával repcetarlót hantani. 8cm mélyre állítottam be az eszközt és kiváló munkát végez!!! Még sokhelyen nyers is volt ráadásúl, mert itt 50mm eső volt kéthárom napja. Egyenletes tömörített rögmentes magágy kaliberű talajállapot van a gép után. 5literből húzza a ferga 12-13km/h-val kényelmes nem is ráz még, és nemkell bekapcsolni plusszba az elejét. Ha egyet lökök felfelé rajta már igen Mostmár van miondenféle téren összehasonlítási alapom más rövidtárcsákkal is,többekközött vaderstadt-al is, semmivel sem jobb a Vader sem és egyik másik eszköz sem!!! és azért 1-2plussz millát elkérnek az embertől baxus.
Aztán kimentem búzát aratni úgy elsüllyedtem,hogy felemelt asztallal a földet értem. Nagygép kiszedett valahogyan, de nem is könnyen.
Aztán 4hektárról lejött talán 120mázsa búza is bakker...hóka is ráadásúl, nem lesz valami jó acélos anyag...
Továbbáb ma elvittek 125tonna repcét, még van valamennyi, 90ezer/tonna, nemkell tisztítani sem szállítani semmi egyéb.
Aztán a szomszéd termelők meghozták a 2254-es Johni kombájnukat.
Teccik,mert van benne anyag! kis kombájn mivoltához képest látszik,hogy a nagyobbak variátor szerkezete, himbakarjai szilentjei vannak benne, tartósnak néz ki, meg ennek ezek a részei voltak karbantartva az tuti. Teccett a hosszú ferdefelhordó, viszont a kabin az szűk és az oszlopok éppen takarják az asztal széleit. Szecskázót lenyúlta tuti a kite róla, a helye ottvan, viszont rajta nincs semmi...
Remélem,hogy jól fog üzemelni, átnéztem nagyvonalakban, szerkezetileg topplesz a gép, szerintem egyenlőre csak csapágy bajok lehetnek maximum.
Kérdésem,hogy a facsapágyak mennyit lóghatnak a tengelyeken???
illetve,hogy indítás és leállítás pillanatában a motor és hidromotornál lévő házból valami kerregő hangot ad,elég keményet szól, viszont menetközben semmi, csak ilyenkor. Kitében a szerelők nemtudták megmondani.
Hogyan van ezekben meghajtva a hidromotor fent a motorról??? milyen megoldással???
gyümölcsösről jut eszembe.
bács-zöldért szeretett volna kajszit telepíteni mert lenne rá piaca de a talajtani vizsgálatok szerint nem alkalmas erre a föld. eszem megáll. . .
Jó hogy felétek ennyi szántó van, itt nálunk mi az 540-essel az egész határt levágtuk szinte (390 ha) sajna csak ennyi terület van a többi erdő gyümölcsös vagy haszontalan terület. Szép látvány lehet egy ekkora armada :)
Mázsában számolom,/250-400/vagy ha nagy a terület is van 7-11ha ha vándorolni kell 5-7.Meg mikor lehet kezdeni , mikor kezd el vonulni. itt sokan otthon tárolják vigyázni kell a minőséggel!Bírna 120cm nagyobb asztalt is!
Nagyon ritkán van az egész kombájnpark egy földön, általában 2-3 részre szoktak szétszóródni.
Most is csak azért tudtam őket így lekapni, mert jött az eső.
1 440es egy nap levág 20hektárt.
én sem tartom jó ötletnek, amikor ilyen sok gép dolgozik egy táblába...
csak egymást kerülgetik, meg kirándulnak. A közepesekből 2-3 db, az egészen nagyokból 1, max 2 db kombi elég egy táblára, azt is elég kihasználni...
Ez a sor nem tudom, hogy így együtt mennyire ér, de ha egyenként mennének 260-270 ha-t vágnának le. Itt felénk az egész határban 1-2 db ilyen méretű tábla van, de még látni sem igazán láttam hasonló nagyságot...
Arról nem is beszélve, hogy egy kerülővel levágnak vagy 100 m széles sávot. Minden kerülőhöz új fogást csinálnak? Vagy kóborolnak többszáz métert a földvégeken? hülyeség...
1x már húztuk be, mert beállt 1 csapágy a vezérmű szíj feszítőnél és azonnal széttépte a szíjat a súrlódás.
Ez volt úgy 10 km. Beindítani belehetett rövidebb időre, hogy legyen kenés a váltóban, ne legyen kemény a kormány, így gyorsabban húzhattuk egy kissé......
nekünk 1x a ződnél dörzsölődött ki valami hidró cső a fülke alatt , még az atyaúristen is olajos lett , be kellett húzni persze álló motorral , 35 fokos melegben , úgy .hogy max 5km/h-va szabad volt húzni, egy örökkévalóságnak tünt az a 3 km ....
... kurva sokat kellett bontani, mert nem lehetett hozzáférni, a lényeg , h a köcsög amerikai rossz helyzetben húzta meg 90 fokos csövet és a gázolaj tartály kidörzsölte .... a hab a tortán az lett volna ha a g.olaj tarály is kilyukad...
Itt minden egy helyre folyik, illetve 2: vagy a tartályba vagy a földre és sehova !
Komolyan mondom egy állatság az egész tervezés és ez ilyenkor mutatja meg magát igazán.
Bele tudtam volna verni annak a kocsognek a fejét a fülke meg a váz közé !!!!!
Bográcsnak elege lett a bálázásvból, szétbaxott 1 csövet a fülke alatt............
........Istenem........de meg szereltetném azzal az ökör, állat barommal aki így megtervezte ezeket a nyugati szarokat 1-től 1-ig, mert minden el van dugva
Bezzeg az MTZ !!!!!
30411 hozzászólás
Válasz #5959. hozzászólásra
Láttam már 106-ost kiszaladni hátsó híd nélkül megrakott IFA elől,ezért nem is akartam húzni semmit a kombájnnal,de ma muszáj volt.Legnagyobb meglepetésemre mindenféle hidromotor sipítozás nélkül kirántotta a pótot gépestől.
Válasz #5957. hozzászólásra
a meghúztam szó nem vlm. szerencsés választás már bocsánatbocsánat...........
Válasz #5957. hozzászólásra
Igazából nem Ő volt a hibás hanem a 8tonnás kocsi.Nem tudta hirtelen eldönteni h.merre menjen,ezért két irányba indult el.Az eleje az egyik nyomba,a hátulja meg fél osztással balra a másikba.Amikor ezt észre vette a traktor,azt mondta h. ilyen hülye kocsit nem húz.Így aztán meg is állt egy pocsolya kellős közepén.
Én most kétféle tárcsát fogok bele próbálni.A vizesebbekbe sima nehéz tárcsát,ami meg szikkadtabb abba pedig a rövid tárcsát.Aztán majd lehet hogy változik a helyzet és cserélődik.
Máma meghúztam a feleségemet.Nagyon féltem először tőle,de nem tudtam mit csinálni,muszály volt mert nem volt más a közelben aki segített volna
Válasz #5954. hozzászólásra
Szerintem a Véderstadton van ilyen megoldás (ha nem így írják a nevét elnézést kérek,nem volt erőm keresni egy prospektust)
Válasz #5953. hozzászólásra
Itt is kötöttek a talajok.
persze van ahol 80-as kötöttségi indexű, itt 50-60-as.
Hiddel tudnak ezek jó munkát végezni, bekell állítani jól!
plusz nem mindig az a lényeg,hogy szalonnázzon mint a nehéz IH tárcsa.
Én is kételkedtem benne de ki lett rendesen próbálva és nagyon pozitív a vélemény róla.
Már valahol 1000hektár körül járunk vele megművelt területben ebben mindenféle melót képzelj el.
Ezen nem annyira homorú lapok vannak, ez pont ugyanaz mint a Carrier! lapok csapágyak kőbiztosítási rendszere echte
Válasz #5953. hozzászólásra
Melyiken emelget?
Válasz #5951. hozzászólásra
OK. mostmár világos.Mifelénk kötött a talaj,nem hiszem h. a rövid tárcsát lehetne használni,nincs is a környéken senkinek sem.Láttam már olyat amin a tárcsáknak a homorú fele felfelé áll(ez 13 km/ó-nál simán átdobja földet a szomszédba),mostanában pedig olyat aminek a homorú fele kissé lefelé néz(ez száraz földbe nem megy bele még úgy sem h. a hengert ráemelte a tárcsatagra és megszakad vele a gép).Eldöntötte már valaki h.melyik hát a jó?
ja meg megakadtak a secskázóm szíjfeszítőjének a csapágyai, aztán kikellett iktatni a búgót a farán.
úgyis kell valamennyi szalma.
4hektárt vágtam csak, a foltokat kerülgettem, aztán az ódalgós parton meg nemtudtam felmenni mászott el lefelé feszt, aztán inkább hazamentem, így ennyi, 1óra 20perc aratás volt ma.
Válasz #5950. hozzászólásra
értem ezalatt azt(bár hirtelen nem vágtam mit is kérdezel)
szóval,hogy 14-nél kikapcsolja automatikusan az első hajtást rákell plusszba nyomni aztán már nem fog ilyet tenni utána.
ezt csak azért írtam,mert erről volt egy csomó hozzászólás hogy ígyúgyágynyínyányú.... gondoltam hátha valaki újra reagál rá
Válasz #5949. hozzászólásra
Mi a plussz az elejében?
Sziasztok!
na elég sokminden történt mostanság, majd fotó is lesz csak most nem otthon alszom nem tudom gépre tenni telefonról.
Először is kiküldtem emberemet a nagyfergával és Vogel rövidtárcsával repcetarlót hantani. 8cm mélyre állítottam be az eszközt és kiváló munkát végez!!! Még sokhelyen nyers is volt ráadásúl, mert itt 50mm eső volt kéthárom napja. Egyenletes tömörített rögmentes magágy kaliberű talajállapot van a gép után. 5literből húzza a ferga 12-13km/h-val kényelmes nem is ráz még, és nemkell bekapcsolni plusszba az elejét. Ha egyet lökök felfelé rajta már igen Mostmár van miondenféle téren összehasonlítási alapom más rövidtárcsákkal is,többekközött vaderstadt-al is, semmivel sem jobb a Vader sem és egyik másik eszköz sem!!! és azért 1-2plussz millát elkérnek az embertől baxus.
Aztán kimentem búzát aratni úgy elsüllyedtem,hogy felemelt asztallal a földet értem. Nagygép kiszedett valahogyan, de nem is könnyen.
Aztán 4hektárról lejött talán 120mázsa búza is bakker...hóka is ráadásúl, nem lesz valami jó acélos anyag...
Továbbáb ma elvittek 125tonna repcét, még van valamennyi, 90ezer/tonna, nemkell tisztítani sem szállítani semmi egyéb.
Aztán a szomszéd termelők meghozták a 2254-es Johni kombájnukat.
Teccik,mert van benne anyag! kis kombájn mivoltához képest látszik,hogy a nagyobbak variátor szerkezete, himbakarjai szilentjei vannak benne, tartósnak néz ki, meg ennek ezek a részei voltak karbantartva az tuti. Teccett a hosszú ferdefelhordó, viszont a kabin az szűk és az oszlopok éppen takarják az asztal széleit. Szecskázót lenyúlta tuti a kite róla, a helye ottvan, viszont rajta nincs semmi...
Remélem,hogy jól fog üzemelni, átnéztem nagyvonalakban, szerkezetileg topplesz a gép, szerintem egyenlőre csak csapágy bajok lehetnek maximum.
Kérdésem,hogy a facsapágyak mennyit lóghatnak a tengelyeken???
illetve,hogy indítás és leállítás pillanatában a motor és hidromotornál lévő házból valami kerregő hangot ad,elég keményet szól, viszont menetközben semmi, csak ilyenkor. Kitében a szerelők nemtudták megmondani.
Hogyan van ezekben meghajtva a hidromotor fent a motorról??? milyen megoldással???
tapasztalatok hasonlókról???
gyümölcsösről jut eszembe.
bács-zöldért szeretett volna kajszit telepíteni mert lenne rá piaca de a talajtani vizsgálatok szerint nem alkalmas erre a föld. eszem megáll. . .
Válasz #5946. hozzászólásra
Jaja, főleg most az "új" terra trackekkel.
Válasz #5943. hozzászólásra
Jó hogy felétek ennyi szántó van, itt nálunk mi az 540-essel az egész határt levágtuk szinte (390 ha) sajna csak ennyi terület van a többi erdő gyümölcsös vagy haszontalan terület. Szép látvány lehet egy ekkora armada :)
Válasz #5904. hozzászólásra
Üdv!
Mennyit adott a borsó?
Válasz #5943. hozzászólásra
Mázsában számolom,/250-400/vagy ha nagy a terület is van 7-11ha ha vándorolni kell 5-7.Meg mikor lehet kezdeni , mikor kezd el vonulni. itt sokan otthon tárolják vigyázni kell a minőséggel!Bírna 120cm nagyobb asztalt is!
Válasz #5940. hozzászólásra
Nagyon ritkán van az egész kombájnpark egy földön, általában 2-3 részre szoktak szétszóródni.
Most is csak azért tudtam őket így lekapni, mert jött az eső.
1 440es egy nap levág 20hektárt.
Válasz #5939. hozzászólásra
Ez meg lemaradt!
Válasz #5940. hozzászólásra
Kettővel jó el lennék.. Ma voltam egy Sampóra bérletbe üzletelni a kukoricára..., mert JÓ MUNKÁRA van igény!
Válasz #5939. hozzászólásra
én sem tartom jó ötletnek, amikor ilyen sok gép dolgozik egy táblába...
csak egymást kerülgetik, meg kirándulnak. A közepesekből 2-3 db, az egészen nagyokból 1, max 2 db kombi elég egy táblára, azt is elég kihasználni...
Ez a sor nem tudom, hogy így együtt mennyire ér, de ha egyenként mennének 260-270 ha-t vágnának le. Itt felénk az egész határban 1-2 db ilyen méretű tábla van, de még látni sem igazán láttam hasonló nagyságot...
Arról nem is beszélve, hogy egy kerülővel levágnak vagy 100 m széles sávot. Minden kerülőhöz új fogást csinálnak? Vagy kóborolnak többszáz métert a földvégeken? hülyeség...
Válasz #5938. hozzászólásra
Én meg mindig magam mellé fordulok...
3 570es TT, 3 440es és egy 540C
Csak az egyik 440es mezitlábas, de az majd megy el ősszel, többi mind összkerekes.
Válasz #5908. hozzászólásra
Tegnap nagy eső volt este, addig csak kerülgetett!Akkor a Regyezát mond, Neked sokat?
Válasz #5935. hozzászólásra
tekintélyes darabok az biztos
Válasz #5934. hozzászólásra
uhh mekkora dög
ideértek a hevederes csodák
http://mezogazdasag.blog.hu ez az 1. mezőgazdasággal foglalkozó blogom
Válasz #5927. hozzászólásra
nekem még katakógus se kell. felhívom a 2K-t
Válasz #5929. hozzászólásra
az se jó!
Ilyen nem szokott lenni traktoron
Ez hajtja a vezérműtengelyt ez nem csúszhat
Adios Amigos !
Válasz #5928. hozzászólásra
Gondolkodom..........hosszbordás ???????
Válasz #5926. hozzászólásra
Bennem meg egy jóképű milliomos,
ugyan így nyoma sincs
Válasz #5925. hozzászólásra
Katalógus felütt......cikkcám....oszt kész
Válasz #5925. hozzászólásra
Egy zseni szerelő veszett el bennem.................
.................csak nem találom!!!!!!!!!
Válasz #5924. hozzászólásra
Egy re jobb
Vezérműszíj nem igen van traktoron, ékszíjból meg semmin.
Be meg nem indul nélküle, amin van.
Válasz #5923. hozzászólásra
A faxom tudja !!!!!!
Ék szíj oszt kész !!!!!!!!!
Válasz #5922. hozzászólásra
Biztos hogy az vezérmű szíj volt Te Szabi?
Válasz #5918. hozzászólásra
1x már húztuk be, mert beállt 1 csapágy a vezérmű szíj feszítőnél és azonnal széttépte a szíjat a súrlódás.
Ez volt úgy 10 km. Beindítani belehetett rövidebb időre, hogy legyen kenés a váltóban, ne legyen kemény a kormány, így gyorsabban húzhattuk egy kissé......
Válasz #5920. hozzászólásra
De kár h nem utb-vel
Válasz #5919. hozzászólásra
krisztikével
Válasz #5918. hozzászólásra
Mivel húztátok be?
Válasz #5915. hozzászólásra
nekünk 1x a ződnél dörzsölődött ki valami hidró cső a fülke alatt , még az atyaúristen is olajos lett , be kellett húzni persze álló motorral , 35 fokos melegben , úgy .hogy max 5km/h-va szabad volt húzni, egy örökkévalóságnak tünt az a 3 km ....
... kurva sokat kellett bontani, mert nem lehetett hozzáférni, a lényeg , h a köcsög amerikai rossz helyzetben húzta meg 90 fokos csövet és a gázolaj tartály kidörzsölte .... a hab a tortán az lett volna ha a g.olaj tarály is kilyukad...
Válasz #5916. hozzászólásra
Nem hogy vissza de be sem tudott e miatt !!!
Itt minden egy helyre folyik, illetve 2: vagy a tartályba vagy a földre és sehova !
Komolyan mondom egy állatság az egész tervezés és ez ilyenkor mutatja meg magát igazán.
Bele tudtam volna verni annak a kocsognek a fejét a fülke meg a váz közé !!!!!
Válasz #5915. hozzászólásra
Kocsogok! Nehogy gyors ki lehessen cserélni és mehessen vissza!
Válasz #5914. hozzászólásra
Bográcsnak elege lett a bálázásvból, szétbaxott 1 csövet a fülke alatt............
........Istenem........de meg szereltetném azzal az ökör, állat barommal aki így megtervezte ezeket a nyugati szarokat 1-től 1-ig, mert minden el van dugva
Bezzeg az MTZ !!!!!
Válasz #5913. hozzászólásra
nem semmi
Válasz #5912. hozzászólásra
Most nincs.....szopás hegyek vannak !!!!!!!!!
De a kedvedért kimegyek és nyomok 1-et
Válasz #5911. hozzászólásra
paprikáról tegyél ÉKet