Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Hirdetés
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
192 hozzászólás
zdraveĭte nyakoĭ mozhe li da mi pomogne vŭzstanovyavam si kombaĭna apple 211 i mi tryabvat originalnite mu stikeri mozhe li nyakoĭ da go snima i da mi go izprati blagodarya predvaritelno
Üdvölzlöm a Tagokat!
Epple 211H kombájn laposszíj méretét valaki meg tudná mondani mert a táblán az oldalán a 80x3370 nem jó méret.
Köszönöm a segítséget előre is.
Üdvözlöm a csoport tagokat! Keresek Epple Mobile 211 H típusú parcellakombájnhoz dobrostát, ami búzához használható. Árat és elérhetőséget privátba kérek. Köszönöm szépen a segítséget előre is!
Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni. Epple Mobil 211 típusú kombájnhoz keresek főhajtáshoz ékszíjtárcsát. Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Epple mobil 211h parcella kombájnhoz keresnék gépkönyvet,tipuskönyvet.
Akár digitális formában is.
Kérem jelezze akinek esetleg lenne.
Köszönöm
Válasz Colos1990 #183. hozzászólásáraKoszos a rendszer és nem kap elég üzemanyagot, pucold át a rendszert.
Aratás2020
Epple mobil
Kuki aratás.
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni. A tavalyi szezonba olyat produkált az epple 211h kombájnunk,hogy ment szépen aztán mintha elfogyott volna az üzemanyag. Felpumpáltuk kézzel elindult dolgozott egy darabig majd megint megállt. Valami tipp esetleg? Én arra gyanakszok hogy a tápszivattyú nem szállít elég üzemanyagot menet közbe és ezért áll meg
Üdv!
Nincs véletlenül valakinek 211ht kombájnhoz leírása, vagy gépkönyve?
Szia
Nekem a szalmarázó behajtó tengelye tört el a nyáron az EM840-esen. Ha tudsz alkatrészt vagy kereskedőt thomastotti@freemail.hu .Előre is köszönöm. Tamás.
A hiba annyi volt hogy a lapos szíjnál elvesszett a fordulat és az nem adta át megfelelően a hajtás!Szemmel láthatólag minden okés volt de valahogy mégis kevesebbett forgott!
Válasz csaba1004 #178. hozzászólásáraaztán,mi volt a hiba okozója? Igazából az lene a lényeg,hogy kiderüljön a hiba. Azt nem akarod megosztani?
Elnézést hogy idáig nem irtam de sok volt a munka! Hála asorsnak sikerült megtalálni a hiba okát és utána mehetett a küzdelem!Köszönöm mindenkinek aki megpróbált segiteni!
Válasz csaba1004 #175. hozzászólásáraHàt,a kép alapján, kosàron az ujjad àtfèr,akkor àtszerelès. 4szer akkora a hèzaga,a dròtoknak,mint a szalmaszàl. Tuti,nem gabona. A dròtok milyen tàvra vannak a kosàrban?
Válasz csaba1004 #175. hozzászólásáraA kosár alatt nincs nyílás?Mi van a kosár végén?
mivel késő van nem biztos jók a képek akkor reklamáljatok és holnap rakok fel másikat!
Válasz medikus #173. hozzászólásáraLehet már a kosárba sem megy szalma!jó lenne látni a kosár elejét is!
Válasz csaba1004 #170. hozzászólásáraOldal nyílások vannak rajta? onnan kellene megnézni hol van szalma!Dobkosár melletti ablakra gondolok,ahol ellenőrizni lehet a kosár hézagokat!
Válasz csaba1004 #168. hozzászólásáraNem bahyok szaki, de a szalmának nem a ládákra kéne felmenni?
A dob alatti kosárhoz van csavarozva hátrafele valami lemez vagy pálcasor???
Válasz csaba1004 #170 hozzbú ászólására
Az alsó kèp a dob alatti kosàr? Az nagyon ritka. Ez olyan màsfèl centi körüli hèzagos nem? A kör alakùt,nem èrtem,mi cèlt szolgàl. Szerintem az a hiba. Kèpről itèlve,Ez inkább kukorica,vagy babhoz valò. Azèrt megy àt a szalma.
ez csak gabonát tud!a kért képek
Válasz csaba1004 #168. hozzászólásáraOtt elől valami ritka kosàr van a csèplődob alatt?talán kukorica szerelèk? Dobot felülről kène fotòzni! Talán jobban làthatò.
Nem nem aratam a géppel most lett volna az első!A gép igy néz ki belűről és az amit gereblével kihuzok!
Válasz csoppika #165. hozzászólásáraNézz már be a kedvünkért egy fényképezővel a kombájnod seggébe Mi van a rosták után előrefelé???
Itt az 514 elvi felépítése. A tied is nagy vonalakban ilyen belül. A dobkosárnál a szalma nem mehet alulra, hanem a kosár végén levő pálcikák vagy lemez a szalmaládákra tereli.
A magot az előre/hátra mozgó legelöl levő gyűjtőláda dobja hátra ha mozog...(pl nincs kettétörve stb)
Válasz csaba1004 #164. hozzászólásáraArattál valaha ezzel a géppel ezelőtt?
Ha még nem, lehet vmi alkatrész hiányzik bentről...
Igen a lemez bordás benne bár hozzá teszem nem valami fényes de egy 74-es gépnél csodát ne várj!A fogas lécek is épek!de egyszerűen nem jönn hátra semmi.holnap délelött ha érdekel rakok fel képet!?
Válasz .Richard. #162. hozzászólásáraJa,bocs. A mag nem megy. Csoppikanak igaza van. Lehet,tele murnyàval a redőny,vagy lerohadt,azt befòtoztàk sima lemezzel. Vagy,csak nem ugràl.
Válasz csaba1004 #160. hozzászólásáraMicsoda? Tehát, a dob kosàron àtmegy a szalma,azt alul marad a ràzò asztalon? Nem lehet,hogy ott valami miatt nagy a hézag? A dob fölfelé kènyszeriti a làdàkra. Lefelé csak akkor megy,ha nix ott a kosàr.
Válasz csaba1004 #160. hozzászólásáraAz a lemez lépcsős benne??? A dob alatti...
Tisztelt Tagok!
S.O.S-ben szeretnék informáciot kapni epple mobil 250 kombájnal kapcsolatban!Miért van az hogy a maggyűjtö ládáról nem hozza hátra a magot a rostára!?Már mindent próbáltam max fordulat variátor de semmi!Egyszerüen begyűri a szalma rázó asztal alá a sarokba a dobhoz és úgy kell onnan kihuzkodni!Ngyon hálás lennék információkért!Ill. valaki nem-e tudna segiteni gépleirással gépkönyvel vagy egyébb müszaki dologgal kapcsolatban leirással!Nagyom köszönöm
Válasz Kiss Péter_51322 #157. hozzászólásáraHàt,mèrd meg a hosszàt,külső, meg belső szèlessègét,magassàgàt,a boltos tudja,milyen lètezik. Nekem csak a spanolòt kellett mèlyìteni a felfekvès miatt. Szintèn jelöletlen kaptam.
Válasz Kiss Péter_51322 #157. hozzászólásáraCsak a 250 T tipusnak van meg, de annak a teljes lista.
Sziasztok! Jó estét!
Olyan ügyben érdeklődnék hogy nem e tudja valaki hogy epple mobil 2s tìpusú kombájnon milyen méretű szìjak vannak? Egy pár szìjat cserélni kellene de már mindenféle felirat le van róluk kopva sajnos. Előre is köszönöm
Válasz Kiss Péter_51322 #154. hozzászólásáraÜdvözlöm!Én az idén vettem egy 840-es epplét,sajna nagyon átvertek megfagyott a motor.A lényeg én egy 50-es mtz motor melett döntöttem az első vágásokon már túl vagyok és megy szépen
Válasz Kiss Péter_51322 #154. hozzászólásáraNormálisan sehol. A MAWI nál tudsz rendelni eredeti dolgokat de előleg kel, előre az árat se mondják meg pontosan hetek múlva ha megjön akkor meg olyan árat baszn@k oda hogy agyfaszt kapsz amikor meghallod. Inkább tegyél rá más motort a Mercedes W123 200D motorja elégé jól passzol bele a haranggal is könnyen össze lehet párosítani. A különbség ég és föld a Merci motor szívós pörgős erős könnyen indul mellette a Perkinsz egy gagyi csattogó matyimotor.
Sziasztok
Egy epple mobil 211H kombájnunk van és olyan ügyben szeretnék érdeklődni hogy motor alkatrészeket hol lehet hozzá beszerezni?
Válasz #152. hozzászólásra
Itt a 2.oldalon írtak alapján,nem egy jó motor fajta!
Válasz #151. hozzászólásra
Igen. 4 hengeres Perkins 4.107 típusú ha nem tévedek.
Válasz #150. hozzászólásra
A tied is perkins?{:
Sziasztok! Epple mobil 211 h típusú kombájnunk motorja felújítás előtt áll, valaki tudna mondani jó tippeket hol lehetne hozzá alkatrészeket kani, valamint beállítási adatok pl.: szelephézagok, hengerfejcsavarok meghúzási nyomatéka?, hajtókar és nyugvócsapágyak meghúzási nyomatéka?
Válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok érdeklödnék"Epple Mobil 940-es kombajn felöl.Mi avéleményetek róla??
Sziasztok.
Nekem egy 1040-es epple mobilom van,és az lenne a kérdés hogy tud-e valaki hozzá alkatrészeket.előre is köszönöm.
sziasztok, valaki vágott már ilyen epplével kölest/mohart? van hozzá rostám, csak a további beállításokkal kapcsolatban szorulnék segítségre. szél , dobhézek, fordulat...stb.
Lejjebb leírtam a dobfordulatot meg a rostát is, az 1000-esen sincs másképp.
Sziasztok!
Egy Epple Mobil 1000-es kombájnom van. Most lett összerakva, tud valaki segíteni a csépléási beállításokban? Főként a gabona beállítások érdekelnének. Kérem, ha valaki tud segíteni írjon. Köszönöm.
Epple 840-essel dolgozom, és gondoltam, megosztok néhány tapasztalatot.
A kombájn gyengéi: túl kicsi a dob a vágóasztalhoz képest, magas szárú gabonában (tritikálé stb.) nem szabad a menetvariátort használni, mert szinte biztos, hogy mackózni fog. A mackózás legnagyobb veszélye, hogy a dobvariátor tárcsája bekapja az ékszíjat. A legtöbb ilyen kombájnhoz van a szerszámos ládában egy csőtoldat, amibe feszítővasat lehet tenni, és a dobtengely végére rá lehet húzni ha a biztosító keresztcsavart leoldja az ember. Ilyenkor, ha közben ki van pucolva nagyjából a dob is, a feszítővassal körbehajtható a dobtengely, és ki lehet az ékszíjat ugrasztani. A dob kipucolását oldalt lehet elvégezni, az első kerekek mellett, belül van jobb, ill. bal oldalon is egy deknilemez, 3 kilincsszerű biztosítóval, azok nyitják. A jobb oldali nagy burkolólemezt ha felhajtja az ember, abba bele van téve egy hosszú rúd, kampós véggel; ez nemcsak arra szolgál, hogy ezt a lemezt legyen mivel kitámasztani, hanem arra is, hogy ki lehessen pucolni a dobot.
A másik gyengéje a hidraulika relatív erőtlensége. Ha sokat kell emelgetni a vágóasztalt, azaz kicsi a parcella, az olaj felmelegszik és akkor nem viszi. 30 C felett ez gyakori. Elméletileg a hűtőventillátor szívna el onnan hőt, de valójában olajhűtő kellett volna a hidraulikára is.
Könnyen elreped a ponyva a rázóasztal és a dob között, ezt nagyon nehéz kicserélni. A motor nem hajlandó felszívni az utolsó 3-4 liter gázolajat, a légtelenítés után (kell 1x a gázolajszűrőn és egyszer az adagoló nyomóoldalán is) fél gázzal indul legkönnyebben újra a motor.
Beállítások:
Borsó/szója:
szél: maximálisan nyitott ventillátorfedél, maximumra (a kombájn hátulja fele az utolsó lukba állított) alsó és felső szelelőlapok
fordulat: 400-500
dobhézag: 8-9 a vezetőállás tárcsája alapján
lamellás rosta: 15-17 mm
Nedves borsót nem lehet vele vágni, mert nagyon gyakori a mackó.
Gabona:
szél: búza, tritikálé: a maximumtól 1-2 osztással vissza a szelelőlapokat, árpa: 2-3-al vissza
fordulat: 900
dobhézag: reggel és nedves állományban 6, száraz állomány: 2-4
lamellás rosta: 6-10 mm, szemfüggő
Ha valaki ilyen kombájnt akar venni, egyértelműen lebeszélném róla, túl sok a különleges megoldás, alkatrész lényegében nincs, az ékszíjakat nagyjából lehet csak megvenni, a gép nagyon karbantartásigényes, a belső szerkezethez a legtöbb esetben nem lehet rendesen hozzáférni.
Amikor sikerül beállítani, elég szépen dolgozik.
Válasz #142. hozzászólásra a variátor első ékszíjtárcsájának a külső feléből kikopott a bordázat úgy hogy már majdnem átfordult a bordákon kb 1-1,5 cm-t lóg oldalirányba és ette a szíjat