Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR413.22 FtUSD397.3 FtCHF442.87 FtGBP497.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz ..MZ/X.. #897. hozzászólásáraakarok venni egy cserefelépítményes alvázat, és bálaszállítót csinálok belőle. nem akarok átalakítást, mert minek, nem fogom az alvázat átalakítani, csak rakok fel rá egy bálaszállító felépítményt a gyárival megegyező módon rögzítve, és azt mondom, ha bárki kérdezi, hogy ez már maga a rakomány, azt meg azt viszel amit akarsz, ha egyébként rögzítve van, és így-úgy lóg ki... kérdés, hogy az alvázt lehet akkor pirosra vizsgáztatni átalakítás nélkül? mert ez ugye nem mezőgazdasági pótkocsi, de egyébként én végigolvastam a 6/1990-es köhém rendeletet, abba szeirntem csak pótkocsi és félpótkocsi van, meg lassú jármű pótkocsija, nincs mezőgazdasági pótkocsi kategória...
Válasz ..MZ/X.. #897. hozzászólásáraEzt mondom már régóta, hogy sokszor azok sincsenek tisztában a szabályokkal, akiknek alkalmazni kéne, mi meg állunk, mint villa a ganéban...
Sziasztok!
Ma beszéltem székesfehérvári NKH ügyintézővel, nem kell kivonni a pótkocsit, de ha ki van vonva nem baj csak lássák, hogy forgalomban volt. Időszakos műszaki vizsgára kell jelenteni, ott műszaki adatlapot adnak és okmányban lehet kérni az új piros rendszámot, igazoló lapot. Forgalmi J sorban RA3 bejegyzésnek kell lennie, ez a mezőgazdasági pótkocsi. Ha ez O3 akkor átalakítási papírok kellenek, hogy mezőgazdasági kategóriába sorolják át. Csak ők vizsgáztathatják, 1,5 hónap sorban állás.
Kiemelte, hogy a mostani vontatás kiépítésből semmi sem maradhat fent, gyárias állapotúnak kell lennie, mert különben elküldenek a sorról. Érdekes, mert másik kocsinknál régebben pirosra beírták a vontathatóságot. Ők vizsgáztatták szintén feketéről pirosra kb 10 éve, akkor az új felépítmény és a kamion kerék sem volt probléma. Most erre azt mondta, hogy az alföldi kirendeltségek csináltak csak ilyet, következő műszakin nem fogják átengedni vontathatósággal és átalakítási engedély nélkül. A vizsgabázis akihez járunk azt mondta, hogy ők nem foglalkoznak vele, ha a rendszerben lévő képekhez passzol a kocsi akkor átengedik.
Válasz agrogal #894. hozzászólásáraEz jó! Eddig, ha más "kategóriára" akartad vizsgáztatni, akkor először az átminősítésnél központi vizsga kellett! Utána ugye már nem, mondjuk ennek vagy 10 éve, hogy ilyet csináltunk!
Egyébként ha van vizsgája én személy szerint nem dobnám el a hátra lévő időt, feltéve ha van ami húzza! (Idénre úgy is az fizeti a súlyadót, akinek Jan 1én a nevén volt!)
Válasz agrogal #894. hozzászólásáraIgen de kivonva ki lesz mivel mint mg vontató pótkocsija megszűnik és új forgalmi új biztosítás mint lassú jármű pótkocsija
Ha jól irom
Ma voltam a D-i Kpm nél érdeklődni.A válasz ,megvehetem fekete rendszámmal a pótkocsit aztán egyből viszem vizsgára és pirosra kérem.Kivonatni nem kell,és nem kell kpm vizsga sem,bármelyk vizsgáztató állomás megfelelő
Válasz Lipták-GallóÁkos #890. hozzászólásáraHa nem változtak a dolgok, akkor:
Központi vizsgabázis (NKH), ott kell kérni, hogy pirosra szeretnéd vizsgáztatni, (fejből meg nem mondom most, hogy az y pótkocsibak mi a gépjármű kategória kódja)!
Azt sem tudom, hogy ki kell-e vonatni előtte forgalomból, és úgy odavinni!
Reggel felhívod a hozzád legközelebbi nkh-t ők elmondják a pontosan, és időpontot is adnak, foglalj időben, mert könnyen lehet hogy csak 1-2 hónapra kapsz!
Válasz verokmate #886. hozzászólásáraNem teljesen értem. Telephelyen belül 5 pótkocsit is húzhat bármi.
Lassu járművel közúton egy darab pótkocsi vontathato. Ez nem muszakizas kérdése. Vagy változott a törvény?
Válasz verokmate #883. hozzászólásárasemmi gond csak ha piros akkor azt kérik számon nem a feketétt ...még jó hogy jövőre megszűnik állítólag a piros de hogy mi lesz helyete nem tudom még lehet az sem aki kitalálta de a rendszámok már készülnek valahol egy 10-esért megkaphatjuk szerintem s megy minden tovább csak húztak egy kis pénzt tőlünk de jobb nem lesz az tuti
Válasz verokmate #883. hozzászólásáraAz első kérdésedre pontos választ nem tudok.
A másodikból a sebességre tudok válaszolni. A lassú jármű 25k/h-val mehet, a mezőgazdasági vontató ennél gyorsabban. Jelenleg több mgv. kategória van, de külsőre mind fekete rendszámos. De igazából a 25km/h-nál nagyobb sebességre képes traktorokat is le lehet vizsgáztatni lassú járműnek (például az összes piros rendszámos MTZ-80, 82), de van egy motorteljesítmény határ ami felett ha piros rendszámos, akkor nem vontathat pótkocsit. Erre a jogszabályt nem tudom leírni, de a kérdésed szempontjából nem is lényeges. A 892.2-es MTZ még lehet piros rendszámos és vontathat is.
A harmadik kérdésedre: ha olyan helyre viszed, ahol észre sem veszik hogy turbós, akkor gond nélkül marad a piros.
Ha észreveszik, akkor elkezdhetik firtatni, hogy átalakításnak minősül-e. A motorteljesítménye alapján szerintem turbózva is belefér a pirosba, lásd. 892.2.
Végül, szerintem a legtöbb helyen nem sokat szórakoznak egy piros rendszámos régebbi traktorral.
Válasz Blahoncio #880. hozzászólásáraAhonnét nincs külön kitöltve, ott akár 1 számjegyű főúton is szerintem! (Autópálya, autóút felejtős, az ettől alacsonyabb oké)
Válasz Szakács Zsolt #875. hozzászólásáraTermészetesen, mint minden más kategória.
Ha jól emlékszem, saját össztömeg négyszerese, 2 tengely esetén 25t, 3 tengelynél 32t max össztömeg. De az a mérvadó ami az igazoló lapba van írva.
Válasz ..MZ/X.. #874. hozzászólásáraA T jogsi is tanfolyamhoz és vizsgához kötött?
Akkor ha jól értem a piros rendszámos traktor a saját megengedett max tömegével egyező súlyú pótkocsit vontathat,és ezek együtt vezethetők B S jogaival.
Válasz Szakács Zsolt #873. hozzászólásáraVezethető de csak max 750kg vontatmánnyal. T vagy CE kell a nagyobbhoz.
Piros rsz traktor viszont vezethető az annak max megengedett össztömegű piros rsz-ú pótkocsijával.
Szép napot!
A kérdésem a következő:
B kategóriás jogaival a fekete rendszámos traktor vezethető-e.
Ill milyen pótkocsi vontatható ami piros rendszámos?
Válasz bandigh #865. hozzászólásáraElméletileg minden szóródó árut biztosítani kellene.
Sünöknek mindig van nünükéjük amire rászállnak. Volt egy időben az eü doboz, aztán a sárga villogó, spanifereken a címke, túlméret stb...
Válasz Sárközi Róbert #867. hozzászólásáraHova kell az E? Mgv +750kg feletti vontatmány csak T vagy CE-vel húzható, vezethető. Lassú jármű+ megengedett legnagyobb vontatmány meg AM moped jogsival is.
Válasz csoppika #857. hozzászólásáraSzia kinyitja a két forgalmit, és megnézi a két adatot! Forgalmiban F,1 A legnagyobb önsúly ami vontatmánynál nem lehet több mint a Traki vagy bármi ami legnagyobb vontatható súly ( 0 0,1 ).
De mindenki Úgy húzza ahogy akarja .
24t póttal 19t viszel az jó de a traki meg a vonófej csak 20t húzhat akkor vétesz a szabály ellen. Piros rendszám is csak 1db pótkocsi fekete rendszám 2db még + E kategória.
Ugyan nem rendszám, de vannak hozzáértők úgytünik.
A kérdés a ponyvázás. Itt mindenkit büntetnek, nem számít mit visz, meg mennyi van rajta, le kell lennie ponyvázva. Mi a szabály?
Én csak olyat olvastam, h meg kell akadályozni az anyag leszóródását. Namost ha 25-tel húzol egy pótkocsit, amin a kukorica az oldalfaltól lejjebb van 30 centivel, az onnan sose fog leszóródni. Tehát ha ilyenkor meg akar birságolni, akkor is jobb ha feljelenteted magad?
Vontatásnál a vontatmány TÉNYLEGES össztömege számít, mérlegjeggyel vagy saccolással állapítja meg a hatóság.
Engem meg akart helyszini bírságolni a szerv, de feljelenttettem inkább magam és így nem kaptam semmit. Másodszorra már csak telefonált a szabálysértési előadó és abból sem lett semmi.
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraAkkor mutast már meg az ép hatályost. Mert én a jogtárból vettem és azt írta, hogy a "2019.03.12én hatályos változat".
A forgalmiba a vontatható suly van kg-ban. Nem a vontatni kívánt jármú megengedett legnagyobb össztömege. Az hogy ez a suly miből tevődik össze, tök mindegy.
De mindegy. Nem szeretnék vitát nyitni ezen, meg összeveszni se senkivel. Mindenki az vontat és úgy ahogy neki jólesik.
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraNagyobb önsúlyút nem.. mert akkor tuti h túllépted. Ha valami 20 tonnát vontathat, akkor miért ne húzhatna egy 24 tonna megengedett legnagobb össztömegű kocsit ami mondjuk napraforgóval pakolva összesen 19 tonna? Mennyit húzhat, az van benne. Túllépted? Nem.
Válasz jamo #856. hozzászólásáraEz egy 90es KÖHÉM rendelet, ami azóta módusult is valamelyest, illetve ez egy iránymutatás.
Ami biztos, hogy a forgalmiba azért van bevésve a vontatási súly, hogy azt nem lépheted túl, azaz nagyobb terhelhetőségű pótkocsit nem vontathatsz, mert maga a vonó gép nem alkalmas erre a célra.
Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. §
(1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
...
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
(8) Vontatott munkagép a vontatási sebességre vonatkozó rendelkezések megtartásával mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel akkor is vontatható, ha
- nem elégíti ki a pótkocsik világító és fényjelző berendezéseire vonatkozó előírásokat, de megfelel a 37. § (6) bekezdésében foglalt feltételeknek, illetőleg
- üzemi fékberendezése nincs, de össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegét.
Ez pedig a kessz fogalommeghatározásai:
u) Össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.
v) Megengedett legnagyobb össztömeg: az illetékes hatóság által meghatározott az a tömeg, amelyet a jármű össztömege nem haladhat meg.
Remélem elválik az össztömeg és a megengedett legnagyobb össztömeg közötti különbség.
Válasz ..MZ/X.. #850. hozzászólásáraNNNa... Ezzel csak arra akartam célozni, hogy az NKH emberkék sem mindent tudnak törvény szerint.(rendőrökre is igaz) Pénteken beszéltem a tréleressel, aki hozta a permetezőm. Éppen az NKH nál vizsgáztatott vmit. Szóval kérdezgette, hogy mekkora a cucc. Mondom, lehet hátra lelóg...Az ottani szakemberek állították, hogy a trélerről(pótkocsiról) maximum 1métert nyúlhat túl a rakomány hátra... (és ők vizsgáztattak BE ből...)
Lehet hogy személyautós vontatásnál igaz, mert ott a pótkocsi is max 3m magas lehet, de ez teherautós szerelvény volt...
951 hozzászólás
Sziasztok! Fekete rendszámos ifábol hogy tudok piros rendszámosat csinálni??
Válasz ..MZ/X.. #897. hozzászólásáraakarok venni egy cserefelépítményes alvázat, és bálaszállítót csinálok belőle. nem akarok átalakítást, mert minek, nem fogom az alvázat átalakítani, csak rakok fel rá egy bálaszállító felépítményt a gyárival megegyező módon rögzítve, és azt mondom, ha bárki kérdezi, hogy ez már maga a rakomány, azt meg azt viszel amit akarsz, ha egyébként rögzítve van, és így-úgy lóg ki... kérdés, hogy az alvázt lehet akkor pirosra vizsgáztatni átalakítás nélkül? mert ez ugye nem mezőgazdasági pótkocsi, de egyébként én végigolvastam a 6/1990-es köhém rendeletet, abba szeirntem csak pótkocsi és félpótkocsi van, meg lassú jármű pótkocsija, nincs mezőgazdasági pótkocsi kategória...
Válasz youth #888. hozzászólásáranem, mert piros rendszámos pótkocsi nem vontathat maga után semmit. se másik pirosat, se feketét.
Válasz ..MZ/X.. #897. hozzászólásáraEzt mondom már régóta, hogy sokszor azok sincsenek tisztában a szabályokkal, akiknek alkalmazni kéne, mi meg állunk, mint villa a ganéban...
Sziasztok!
Ma beszéltem székesfehérvári NKH ügyintézővel, nem kell kivonni a pótkocsit, de ha ki van vonva nem baj csak lássák, hogy forgalomban volt. Időszakos műszaki vizsgára kell jelenteni, ott műszaki adatlapot adnak és okmányban lehet kérni az új piros rendszámot, igazoló lapot. Forgalmi J sorban RA3 bejegyzésnek kell lennie, ez a mezőgazdasági pótkocsi. Ha ez O3 akkor átalakítási papírok kellenek, hogy mezőgazdasági kategóriába sorolják át. Csak ők vizsgáztathatják, 1,5 hónap sorban állás.
Kiemelte, hogy a mostani vontatás kiépítésből semmi sem maradhat fent, gyárias állapotúnak kell lennie, mert különben elküldenek a sorról. Érdekes, mert másik kocsinknál régebben pirosra beírták a vontathatóságot. Ők vizsgáztatták szintén feketéről pirosra kb 10 éve, akkor az új felépítmény és a kamion kerék sem volt probléma. Most erre azt mondta, hogy az alföldi kirendeltségek csináltak csak ilyet, következő műszakin nem fogják átengedni vontathatósággal és átalakítási engedély nélkül. A vizsgabázis akihez járunk azt mondta, hogy ők nem foglalkoznak vele, ha a rendszerben lévő képekhez passzol a kocsi akkor átengedik.
Válasz agrogal #894. hozzászólásáraEz jó! Eddig, ha más "kategóriára" akartad vizsgáztatni, akkor először az átminősítésnél központi vizsga kellett! Utána ugye már nem, mondjuk ennek vagy 10 éve, hogy ilyet csináltunk!
Egyébként ha van vizsgája én személy szerint nem dobnám el a hátra lévő időt, feltéve ha van ami húzza! (Idénre úgy is az fizeti a súlyadót, akinek Jan 1én a nevén volt!)
Válasz agrogal #894. hozzászólásáraIgen de kivonva ki lesz mivel mint mg vontató pótkocsija megszűnik és új forgalmi új biztosítás mint lassú jármű pótkocsija
Ha jól irom
Ma voltam a D-i Kpm nél érdeklődni.A válasz ,megvehetem fekete rendszámmal a pótkocsit aztán egyből viszem vizsgára és pirosra kérem.Kivonatni nem kell,és nem kell kpm vizsga sem,bármelyk vizsgáztató állomás megfelelő
Válasz A.I. #891. hozzászólásáraKöszi
Válasz Lipták-GallóÁkos #890. hozzászólásáraKivonatod forgalomból és elviszed műszakira mint lassú járművet.
Válasz Lipták-GallóÁkos #890. hozzászólásáraHa nem változtak a dolgok, akkor:
Központi vizsgabázis (NKH), ott kell kérni, hogy pirosra szeretnéd vizsgáztatni, (fejből meg nem mondom most, hogy az y pótkocsibak mi a gépjármű kategória kódja)!
Azt sem tudom, hogy ki kell-e vonatni előtte forgalomból, és úgy odavinni!
Reggel felhívod a hozzád legközelebbi nkh-t ők elmondják a pontosan, és időpontot is adnak, foglalj időben, mert könnyen lehet hogy csak 1-2 hónapra kapsz!
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy fekete rendszámos pótkocsit hogyan lehet levizsgáztatni pirosra?
Válasz youth #888. hozzászólásáraIgen. De ez nemuj dolog, ezer éve így van.
Most akkor fekete rendszámos géppel húzható két piros rendszámos pót?A rendőrség szerint igen !
https://youtu.be/y9NXra1GlU4
PS. Tud valaki elérhetőséget hol irathatom bele az első kocsi forgalmiba a vontathatosagot?
Válasz verokmate #886. hozzászólásáraNem teljesen értem. Telephelyen belül 5 pótkocsit is húzhat bármi.
Lassu járművel közúton egy darab pótkocsi vontathato. Ez nem muszakizas kérdése. Vagy változott a törvény?
Válasz Rabó001 #884. hozzászólásáraEgy telephelyen a 1221.3 mtz is piros rendszámos vontathat is 2 nehéz pótkocsit.
Válasz verokmate #883. hozzászólásárasemmi gond csak ha piros akkor azt kérik számon nem a feketétt ...még jó hogy jövőre megszűnik állítólag a piros de hogy mi lesz helyete nem tudom még lehet az sem aki kitalálta de a rendszámok már készülnek valahol egy 10-esért megkaphatjuk szerintem s megy minden tovább csak húztak egy kis pénzt tőlünk de jobb nem lesz az tuti
Válasz verokmate #883. hozzászólásáraAz első kérdésedre pontos választ nem tudok.
A másodikból a sebességre tudok válaszolni. A lassú jármű 25k/h-val mehet, a mezőgazdasági vontató ennél gyorsabban. Jelenleg több mgv. kategória van, de külsőre mind fekete rendszámos. De igazából a 25km/h-nál nagyobb sebességre képes traktorokat is le lehet vizsgáztatni lassú járműnek (például az összes piros rendszámos MTZ-80, 82), de van egy motorteljesítmény határ ami felett ha piros rendszámos, akkor nem vontathat pótkocsit. Erre a jogszabályt nem tudom leírni, de a kérdésed szempontjából nem is lényeges. A 892.2-es MTZ még lehet piros rendszámos és vontathat is.
A harmadik kérdésedre: ha olyan helyre viszed, ahol észre sem veszik hogy turbós, akkor gond nélkül marad a piros.
Ha észreveszik, akkor elkezdhetik firtatni, hogy átalakításnak minősül-e. A motorteljesítménye alapján szerintem turbózva is belefér a pirosba, lásd. 892.2.
Végül, szerintem a legtöbb helyen nem sokat szórakoznak egy piros rendszámos régebbi traktorral.
A piros rendszám és fekete rendszám között mi a váltó szám ?
Úgy értve lóerő vagy km/h vagy mitöl függ?
Mert mtz 82-est turbóval együtt akarom le vizsgáztatni de azt akarom hogy piros rendszámos maradjon.
Válasz Blahoncio #880. hozzászólásáraAhonnét nincs külön kitöltve, ott akár 1 számjegyű főúton is szerintem! (Autópálya, autóút felejtős, az ettől alacsonyabb oké)
Válasz Blahoncio #880. hozzászólásáraHát autópályán biztos nem!!!!
Üdv Mindenkinek !
Érdeklődnék hogy piros rendszàmos trakival milyen nagyságrendü utakon mehetek?
Válasz Szakács Zsolt #873. hozzászólásárahttps://www.agroinform.hu/gepeszet/igy-vezethet-mezogazdasagi-vontatot-es-lassu-jarmuvet-23452
http://megtanulokvezetni.hu/jogsi-kodok/
Válasz Szakács Zsolt #877. hozzászólásáraSzia!
Arra figyelj, ha a T kategória mellett szerepel kiegészítő kódként a 185, akkor csak 750-et húzhatsz!
Válasz ..MZ/X.. #876. hozzászólásáraNagyon köszönöm a gyors választ és a segítséget!
Válasz Szakács Zsolt #875. hozzászólásáraTermészetesen, mint minden más kategória.
Ha jól emlékszem, saját össztömeg négyszerese, 2 tengely esetén 25t, 3 tengelynél 32t max össztömeg. De az a mérvadó ami az igazoló lapba van írva.
Válasz ..MZ/X.. #874. hozzászólásáraA T jogsi is tanfolyamhoz és vizsgához kötött?
Akkor ha jól értem a piros rendszámos traktor a saját megengedett max tömegével egyező súlyú pótkocsit vontathat,és ezek együtt vezethetők B S jogaival.
Válasz Szakács Zsolt #873. hozzászólásáraVezethető de csak max 750kg vontatmánnyal. T vagy CE kell a nagyobbhoz.
Piros rsz traktor viszont vezethető az annak max megengedett össztömegű piros rsz-ú pótkocsijával.
Szép napot!
A kérdésem a következő:
B kategóriás jogaival a fekete rendszámos traktor vezethető-e.
Ill milyen pótkocsi vontatható ami piros rendszámos?
Válasz a.varga #871. hozzászólásáraEz jó Mtz-vel 2db mbp megrakva magasítóval pont kijön.
Egy gyöngyszem... nagyon gyenge gép,nagyon sokat húzhat :)
Válasz ..MZ/X.. #868. hozzászólásáraez segít valóban c+e Mezőgazdasági jogosítvány kisokos
Válasz bandigh #865. hozzászólásáraElméletileg minden szóródó árut biztosítani kellene.
Sünöknek mindig van nünükéjük amire rászállnak. Volt egy időben az eü doboz, aztán a sárga villogó, spanifereken a címke, túlméret stb...
Válasz Sárközi Róbert #867. hozzászólásáraHova kell az E? Mgv +750kg feletti vontatmány csak T vagy CE-vel húzható, vezethető. Lassú jármű+ megengedett legnagyobb vontatmány meg AM moped jogsival is.
Válasz csoppika #857. hozzászólásáraSzia kinyitja a két forgalmit, és megnézi a két adatot! Forgalmiban F,1 A legnagyobb önsúly ami vontatmánynál nem lehet több mint a Traki vagy bármi ami legnagyobb vontatható súly ( 0 0,1 ).
De mindenki Úgy húzza ahogy akarja .
24t póttal 19t viszel az jó de a traki meg a vonófej csak 20t húzhat akkor vétesz a szabály ellen. Piros rendszám is csak 1db pótkocsi fekete rendszám 2db még + E kategória.
Válasz bandigh #865. hozzászólásáraNem tudom, de engem az irritál, mikor minket bactatnak érte, de szalmás kamiont egyet nem láttam ponyvázva...
Ugyan nem rendszám, de vannak hozzáértők úgytünik.
A kérdés a ponyvázás. Itt mindenkit büntetnek, nem számít mit visz, meg mennyi van rajta, le kell lennie ponyvázva. Mi a szabály?
Én csak olyat olvastam, h meg kell akadályozni az anyag leszóródását. Namost ha 25-tel húzol egy pótkocsit, amin a kukorica az oldalfaltól lejjebb van 30 centivel, az onnan sose fog leszóródni. Tehát ha ilyenkor meg akar birságolni, akkor is jobb ha feljelenteted magad?
Vontatásnál a vontatmány TÉNYLEGES össztömege számít, mérlegjeggyel vagy saccolással állapítja meg a hatóság.
Engem meg akart helyszini bírságolni a szerv, de feljelenttettem inkább magam és így nem kaptam semmit. Másodszorra már csak telefonált a szabálysértési előadó és abból sem lett semmi.
Válasz bandigh #861. hozzászólásáraVagy akinek nincs igaza az fizet.
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraAkkor mutast már meg az ép hatályost. Mert én a jogtárból vettem és azt írta, hogy a "2019.03.12én hatályos változat".
A forgalmiba a vontatható suly van kg-ban. Nem a vontatni kívánt jármú megengedett legnagyobb össztömege. Az hogy ez a suly miből tevődik össze, tök mindegy.
De mindegy. Nem szeretnék vitát nyitni ezen, meg összeveszni se senkivel. Mindenki az vontat és úgy ahogy neki jólesik.
Válasz jamo #859. hozzászólásáraHa egy ezresért mérnek, ő fizeti?
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraNagyobb önsúlyút nem.. mert akkor tuti h túllépted. Ha valami 20 tonnát vontathat, akkor miért ne húzhatna egy 24 tonna megengedett legnagobb össztömegű kocsit ami mondjuk napraforgóval pakolva összesen 19 tonna? Mennyit húzhat, az van benne. Túllépted? Nem.
Válasz csoppika #857. hozzászólásáraBevezethet hídmérlegre. Velem nem de ismeretségi körben volt már rá példa.
Válasz jamo #856. hozzászólásáraEz egy 90es KÖHÉM rendelet, ami azóta módusult is valamelyest, illetve ez egy iránymutatás.
Ami biztos, hogy a forgalmiba azért van bevésve a vontatási súly, hogy azt nem lépheted túl, azaz nagyobb terhelhetőségű pótkocsit nem vontathatsz, mert maga a vonó gép nem alkalmas erre a célra.
Válasz jamo #856. hozzászólására
Ahamm...és mérleg nélkül miből indul ki a sün?
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet idevágó része:
Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. §
(1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
...
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
(8) Vontatott munkagép a vontatási sebességre vonatkozó rendelkezések megtartásával mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel akkor is vontatható, ha
- nem elégíti ki a pótkocsik világító és fényjelző berendezéseire vonatkozó előírásokat, de megfelel a 37. § (6) bekezdésében foglalt feltételeknek, illetőleg
- üzemi fékberendezése nincs, de össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegét.
Ez pedig a kessz fogalommeghatározásai:
u) Össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.
v) Megengedett legnagyobb össztömeg: az illetékes hatóság által meghatározott az a tömeg, amelyet a jármű össztömege nem haladhat meg.
Remélem elválik az össztömeg és a megengedett legnagyobb össztömeg közötti különbség.
Válasz ..MZ/X.. #854 hozz
Válasz broll79 #851. hozzászólásáraMax te, mert nincs rá jogsid.
Én még üresen is vezethetem, mert szerencsére tele van stemplizve a kártya.
Válasz csoppika #849. hozzászólásárahttp://www.kresz.info/teherszallitas.php
Válasz ..MZ/X.. #850. hozzászólásáraNNNa... Ezzel csak arra akartam célozni, hogy az NKH emberkék sem mindent tudnak törvény szerint.(rendőrökre is igaz) Pénteken beszéltem a tréleressel, aki hozta a permetezőm. Éppen az NKH nál vizsgáztatott vmit. Szóval kérdezgette, hogy mekkora a cucc. Mondom, lehet hátra lelóg...Az ottani szakemberek állították, hogy a trélerről(pótkocsiról) maximum 1métert nyúlhat túl a rakomány hátra... (és ők vizsgáztattak BE ből...)
Lehet hogy személyautós vontatásnál igaz, mert ott a pótkocsi is max 3m magas lehet, de ez teherautós szerelvény volt...