Hirdetés
Fórum
- Poénok új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Claas traktorok új
- Claas Lexion vélemények új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
- Karácsony új
401 hozzászólás
Válasz _NB_ #399. hozzászólásáraDózerrel a tolólapjával ki lehet tolni a komplett fát tövestől.
Válasz _NB_ #399. hozzászólásáraValaha felénk is volt 100-as buldózer minden faluban. A tsz-es privatizőrök meg beadták az ócskavasba. Az utolsó darab, ami nagyon jó mőködő állapotban volt, "likvidálásra" került. Voltam is a helyi TSZ utód vezetőjénél, mondom szeretném megvenni, kár lenne az ócskavasba összevágni. És ha kell kéznél lenne nálam a szomszéd faluban.
Válasz: "magángazdákat nem támogatunk", összevágták.
De ha kell nekik valami, akkor el tudnak menni bármelyik magángazda után, nem e tudná őket kisegíteni.
Válasz Sk Laci #397. hozzászólására"Amit mostan rendezek területet, kicsit meg vannak ásva a tuskók körül, majd kötéllel a traktor kihúzza.
Segítek a bajomon ahogyan tudok."
A régi szép idők.
Anno a fater járt SZ-100-al, rigol ekével gyümölcsösök alá szántani.
Az egyik nap battyog kifele géppel és egy öreg integet, hogy volna neki egy száraz diófája az út szélén ki kéne húzni, mert útba van.
Jól van majd hazafelé, ha el nem felejti, aztán letelt a műszak jön hazafelé, az öreg kalimpál mutogat fára, a fater meg úgy menetből kidöntötte az öregnek a fát, majd ment is tovább meg sem állt :)
Válasz Sk Laci #397. hozzászólásáraaz nem kevés. föld alatti darálóval kb. 2 hektárt lehet ledurrantani egy nap, ha fogásba tud járni, nem kell kerülgetni a tuskókat (előtte föld felettivel le van darálva), és mondjuk nem 100 éves akácerdő, hanem pl. gyümölcsös, fenyves, ilyesmi. kemény fában, ahol még kerülgetni is kell, nem tud fogásba menni, ott sokkal kisebb a napi teljesítmény. érdemes föld felettivel előtte rendbe tenni, még ha pénzbe is kerül, de sokat lehet vele nyerni a talajmarással. és a legfontosabb, hogy amit lehet, azt előttük le kell pucolni, el kell égetni, mert utána évekig lehet szedegetni a fél tuskókat, ágakat a kombájnból meg a bálázóból.
Válasz envagyok2 #393. hozzászólásáraTerületre mérték, plusz az út.
Marózásért 7 000 eurót / 2 520 000 Ft/ha akartak volna 2018 őszén, de ennyi pénzért szántóföldet kapnák nem csak szolgáltatást. Másik cég picivel több, mint a feléért csinálta volna, de papír nélkül.
Inkább hagytam.
Mifelénk nincsen kölcsönző, csak szolgáltató, vagy új gép vásárlás.
Amit mostan rendezek területet, kicsit meg vannak ásva a tuskók körül, majd kötéllel a traktor kihúzza.
Segítek a bajomon ahogyan tudok.
Válasz später77 #395. hozzászólásáraNem messze dolgozott tőlem és nem is messze ment tovább, így nem.
Válasz ..,-:) #394. hozzászólásáraSzállítás nem volt? Nekünk számoltak volna azt is, mivel az erdészeti abroncsokkal nem szokás vonulni. Mondjuk Baja sem a szomszédban van.
Válasz Sk Laci #390. hozzászólásáraManax volt itt bérbe.
38/ü.ó.+diesel+adblue.
Válasz Sk Laci #392. hozzászólásáramér, ott mennyiért megy?
de ha több is, akkor se nagyon kotróznék, az után rendet csinálni, háááááát
Válasz envagyok2 #391. hozzászólásáraAkkor ez SK-ban megint túl van árazva.
Kár, mert jól jött volna a marózás egy kissebb területen.
Marad a kotró tuskózni.
Válasz Sk Laci #390. hozzászólására65/óra
amilyen mélyen akarod
Válasz ..,-:) #384. hozzászólásáraSzia!
Nem is tudtam, hogy az erdészeti részen is van érdekeltséged.
Ha megkérdezhetem, marózás milyen árban megy, és milyen mélyen?
Válasz Supersprox #388. hozzászólásáragumi alatt az erdészeti gumit értem, ha egyiken az lenne, még ha szar is, ilyen munkára nem kell különösebben újszerű gumi, csak guruljon rajta, szóval ha az lenne, akkor az se kis előny.
de egyik rosszabb mint a másik, ahogy írod.
ha felcsippeled, axiált szerintem elfelejtheted, mert hozzá nem nyúlnak, nélkülük pedig egy tapodtat sem tudsz lépni. a 260 Le meg nem valami karcos, pláne egy méteres, üvegkeménységűre száradt akác tuskó előtt. még a 1050 is megfullad, igaz itt az a díííl, hogy inkább megfulladjon, mintsem feltekerje a földgolyót maga alól a darálóra, szóval messze nem full terhelésen megy.
Válasz envagyok2 #386. hozzászólásáraGumik szinte kukák mindkettő gépen, és lemezelve sincsenek, de ezt megoldom házilag jobb híján.
Válasz ..,-:) #384. hozzászólásáraA zúzó ahwi m650 2350mm munkaszélességgel, ezt bírja a 280ló is gond nélkül. A marót majd a traktorhoz választanám, vagy megy az ahwi és nézek egy zúzó-marót egyben ( tmc mpk vagy valamelyik seppi, esetleg ahwi ezt még nem tudom). Talaj az kérdéses, leginkább bérmunkára lenne használva.
Válasz Supersprox #383. hozzászólásáraés gumik melyiken milyen?
Válasz Supersprox #383. hozzászólásárapáncél melyiken van?
Válasz Supersprox #383. hozzászólásáraMekkora a zúzó szélességben és milyen mélyen akarod használni, milyen talajon.
Nálam az 1046-ost faggatta keményen a legnagyobb seppi.
Sziasztok! Van 2 kiszemelt fendtem. Erdészeti szárzúzót és talajmarót hajtatnék vele, tehát csak a fordítható kormányzásos (RÜFA) jöhet szóba.
Az egyik egy “régi” kocka 2005-ös 926-os man motorral, 17 ezer órával elvileg új váltóval magánszemélytől. Ennek az ára 47ezer €.
A másik egy black edition 936-os 2009-es 11 ezer órával. Elvileg ennek is volt már csinálva a váltója és motorja is, viszont ez egy kereskedésben áll legalább 1 éve és alig van pár kép róla, elég nehéz a kereskedőt szóra bírni. Ennek az ára 78 ezer €.
Kérdés:
1. Megéri a fiatalabbat venni a kevesebb óra és a nagyobb lóerő miatt a 30 ezer eurós árkülönbség ellenére? Gondolok itt a konstrukcióra. Akik régóta fendtesek mit mondanak a régebbi vs fiatalabbról? 936-ossal dolgoztam már, a régebbi kockát viszont még csak nem is láttam élőben.
2. Nekem 330 lóerő legalább kell, több helyen olvastam, hogy a 926-os (ami gyárilag 280 lóerő) egy chip tuninggal lazán tud 330 lóerőt mert ugyan az mint a korabeli 930-as csak más rajta a szoftver. Ez igaz lehet?:)
Válaszokat, tapasztalatokat előre is köszönöm!
Válasz Drisa #381. hozzászólásáraNem, azt szét tudtuk koppintani nem túl nehezen. Az alsó lengőkarban a talpas bele van ültetve, 12 éves gyári. Össze gyógyult. De megoldottuk, ügyesen kellett emelni, alá támasztani, és 40*40-es IH tárcsatengelyből vágott kiütő is kellett hozzá, hogy húzzon. Nomeg a nagy Bakó.
Aztán kész is van
Válasz szanberg #380. hozzászólásáraHa jól értem a kúpról nem ugrik le? Akkor csak a meleg és a samu + pajszer
936 traktoron cserélnénk az első futóműben alsó talpast, mert szét van szakadva a porvédő rajta és külön az nem kapható.
De nem bírjuk kiszedni a lengőkarból, egyszerűen nem jön ki. Persze nem szeretném az egész futóművet darabokra szedni, ezért a helyén akarjuk megoldani. Valami ötlet esetleg?
Ha ki ugrana az alsó karból akkor simán menne a csere így a helyén is.
Válasz Szabi. #378. hozzászólásáraAkkor lehet 50-60.Itt is rakásra fordították magukra meg másokat is tapostak el,mikor a lovak után jöttek a fordson meg man traktorok.Pedig nem hinném hogy 10-15 km/h-tól gyorsabbak lettek volna.
Válasz mtz1221 #377. hozzászólására70-80 éve !!???
Lehet felénk csak állatokkal húztak vasakat, passszzzzzz
Válasz Szabi. #376. hozzászólásáraGondolod mi mások voltunk 70-80 éve ? Most nevelik őket a demokráciára,most még európai kezében széttéphetetlen a traktoraik is.Majd 50-60 év múlva megokosodnak a nyomógomboshoz is.
Válasz Drisa #374. hozzászólásáraInkább az hogy kifúvatták csak baxták vissza tenni......
Mellesleg valami felfoghatatlan ott a biztonsághoz való hozzáállás......
Válasz Drisa #374. hozzászólására
Válasz mtz1221 #371. hozzászólásáraAz volt a baj hogy a levegő szűrő reggel nem lett kifúvatva.
Válasz envagyok2 #370. hozzászólásáraSemmi extra, csak kell majd egykettő alkatrész ide oda, rendeltem ma is a kiadó szelepekhez betéteket pl, mert szivárog egykettő, meg felső talpasoknál van porvédő, ebből is egy párat, viszont az alsókra nem kapható, és 177ezer/db kompletten, ilyen árakon már lehet mit faragni ha olyan a forrás...
Kb ezek vannak rajta fáradó félben, szeretném rendbe tenni, mert alapvetően jól zúg a traktor, ne csússzon lejjebb az állapota neki.
Válasz szanberg #369. hozzászólásáraLang Kaposvárt felhívod (ha kell teloszám tudok adni) és van Efendi programjuk. Cikkszám vagy elmondás alapján és el is küldik az alkatrészt
Válasz envagyok2 #370. hozzászólásáraFél turbót.
Válasz szanberg #369. hozzászólásáraajjjajjjjaj, mit dobott ki apa?
Fendt alkatrészek csak az axinál kaphatók, vagy másutt is van jobb forrás esetleg?
Valaki tud valamit?
Válasz _NB_ #366. hozzászólásáraPersze...azért az új szériás Fendtet nem kéne össze mérni egy 8600-as szériás MF-el......
Válasz bandigh #365. hozzászólásáraMF-ben és a Chaliben(de lehet a Valtrában is) a váltó Fendt, ott van a váltó oldalán. Az elektronika saját, az nem Fendt.
MF-et venném.
Válasz szanberg #364. hozzászólására
Egy amolyan falusias összehasonlítás
https://youtu.be/nvUEv_On-mU?t=118
A Fendt ennyivel nehezebb ?
Itt nem az erő a kérdéses hanem a tapadás ahhoz meg súly nem árt ha van.
Persze az igazi az ha nem keréksúlyban és orrsúlyban adják a többletet hanem tengelyben meg fogaskerékben.
Száraz súlyban melyik a jobb ?
Válasz szanberg #364. hozzászólásáraAmúgyis mf párti vagy
Motor lehet jobb, váltó azt nemtudom, a többi izlés dolga, meg kell nézni aztán úgyis az a benyomás számít amikor beleülsz, mész egy kanyart. Hogy belül mi van, azt senki nem tudja
Válasz bandigh #363. hozzászólásáraLenne még egy 8680-as Ferga 4100 órával egész jó bőrben, nem tudom nem e jobb választás mint a Fendt!?!?!?!?
Válasz Ares 826 #362. hozzászólásáraFelvidék
Válasz bandigh #360. hozzászólásáraEz a kép hol készült, a nagy tehén kupecnél ahol sok fekete kamion van???? Ott van sok Fendt!!
Válasz bandigh #360. hozzászólásáraEz most "szundi" módban van nem ?
A szintezős cucc le van eresztve hacsak valami kopás miatt elmelengette a nyomást.
Amúgy, 1050-est képen láttam ikerkerekekkel így bandzsítani egy fészer alatt ácsorgott, murisan nézett ki, mert majdnem a levegőben voltak a szélső kerekei.
Válasz szanberg #359. hozzászólásáraÁt kell nézni nehogy az is bebandzsítson
Válasz mtz1221 #356. hozzászólásáraNem, csak van egy a célkeresztben, ami bár jó állapotnak örvend, apróbb dolgok vannak rajta, többekközött az említett porvédők repedései is, amit ha nem csinálsz meg akkor utána biztosan millió a szervíz számla, ha meg rendbevágod mert van megoldás, akkor sokáig jó lesz, másképpen tudsz kalkulálni.
Egyébként még szimering ködölés van, kiadó szelep csatlakozó ködölés,kabin szilent löttyenés illetve váltó-hidraulika olaj és szűrő csere van még a listán ami tennivaló lenne az említett masinán.
Nem szívem csücske, de egy munkára fogható szerkezetet néztem meg, kis szerencsével fődarabjai ha hozzák a papírformát, akkor az apróbb kopó és szervíz dolgok mellett sokáig stabil lehetne. Ha pedig nem akkor bexoptam...de ez csak később derül ki, az biztos, hogy váltócsere volt, 1800 órát futott azóta, deutz motorra jellemző problémák orvoslása megtörtént, első-hátsó hajtások pedig nem bajosak fendtnél, szóval gondolkodom...
Válasz szanberg #355. hozzászólásáraHát az AGCO-s gépekre sajna nincs mindenkiszámára elérhető online kereső ha joltudom, vagy megveszi az ember az alkatrészjegyzéket AGCO-tól vagy képviselet pl Axiál.
Mondjuk MF-ed van így elvileg tudod, lehet még pár alkatrész is közös a Fendt-el.
Ha megtudod mérni és van időd keresgélni akkor szoba jöhet más típusé is
gömbfej porvédő
egy nyamvadt gömbfejet dobott a kereső az is használt
https://www.tractorpartsasap.com/ball-joint-used-fendt-72455341-432505.html
Válasz szanberg #355. hozzászólásáraHa katalógus szerint nincs akkor is vadászható.
Várlasz szanberg #355 hozzászólásáraMegvetted ???
Nem tudjátok, hogy 936 Fendt első független futóművénél a talpasok és kormány összekötő gömbfejek porvédő gumijai kaphatóak külön-külön, avagy csak komplett új alkatrészek érhetőek el?
Gondolok itt arra, hogy kottyanás mentes minden csak a szakadás miatt hamarosan nem lesz az, ezek cseréjével meg hosszú ideig jó volna még a vas.
Válasz szanberg #352. hozzászólására
De egy másik kolléga is mondta, hogy ugyanezzel útépítésen dolgozott kint, 16ezer órás bontatlan gép volt, igaz csak scraper ládát húzott.
Mi nap beszéltem egy térség béli kollégával aki németben bérvállalkozónál traktorozott sokáig.
Van ott kint két kocka 926-os Fendt, egyikben 18, másikban 26 ezer óra. Újabbakat már többször cseréltek de ezek maradtak.
18 ezres bontatlan, amaz motor felújított, meg váltó cserés volt már, dehát rengeteget ment.
Itthon meg xarnak titulálták őket, nem is értem...