Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.67 Ft USD 390.93 Ft CHF 432.71 Ft GBP 500 Ft

Fórum

Fortschritt E 512 kombájn

Létrehozta: dezső , 2008-03-24 18:54:00

Kedvencekhez Segítség

4849 hozzászólás
#1499 medikus
2015-07-12 21:56:24

Válasz Hogel #1490. hozzászólásáraLehet hogy Te a kasza leszorító hézagolásról beszélsz?smile thumbup

#1498 VESZTES. :)
2015-07-12 21:54:10

Válasz Hogel #1490. hozzászólásáraNem lehetetlen küldetés, én mindet ujjanként hézagoltam, a füvet is gond nélkül vágja. Ráment vagy két napom!

#1497 medikus
2015-07-12 21:44:20

Válasz medikus #1496. hozzászólásáraAmit itt látsz! A recés koptatóknak kell egysíkban lenni! A kaszasínen a védőujjak vannak.smile thumbup

#1495 medikus
2015-07-12 21:35:22

Válasz Hogel #1494. hozzászólásáraA kasza sín,az az amire a védőujjak vannak fogatva.Szögvas!

#1494 medikus
2015-07-12 21:28:23

Válasz Hogel #1490. hozzászólásáraHiába hézagolgatod,mert a következő védő ujj nem úgy fog állni!!!Aki csinálja ezt a sok selejt kaszaujjat,annak kéne a hátához vágni.A kaszaujjon levő 2 sík marásnak egy vonalba kellene esni.De ez nem így van,ezért vagy dől előre,vagy emeli a kaszapengét!smile thumbup

#1493 Hogel
2015-07-12 21:24:38

Válasz medikus #1493. hozzászólásáraMost arról az 5mm*2cm es lapos vasról beszélünk, amin a pengég vannak ugye?

#1492 medikus
2015-07-12 21:21:37

Válasz Hogel #1492. hozzászólásáraGyárilag egyenes minden irányba.Lehet valamit valamikor megtoltak vele!

#1491 Hogel
2015-07-12 21:15:28

A kaszasín egyenes föl le irányban, viszont a gömbcsap felőli részén az utolsó 1 m körül van benne egy pici hajlat előre-hátra irányban.Viszont szerintem az gyárilag olyan, mert mindkét kaszasínem olyan.

#1490 medikus
2015-07-12 21:09:57

Válasz Hogel #1490. hozzászólásáraKérdés hogy a kaszasín egyáltalán egyenes e?A közepe felszokott nyomódni!

#1489 Hogel
2015-07-12 20:42:34

Sziasztok, segítsetek légysz!

Egyszerűen már zöldet kapok attól, hogy hogyan lehetne jól beállítani a kaszasínt és a kaszaujjakat.Létezik hogy ezeket az ujjakat mindenki hézagolgatja, mert ez nekem lehetetlen küldetésnek tűnik.Mire kis hézagolókkal mindet beállítom, eltelik egy nap.Vágok 100m és kezdhetem előlről.Mi ennek a trükkje? Vagy egyszerűen kalapáccsal püföljem oda a pengékig?

#1488 medikus
2015-07-12 05:32:42

Válasz Nabu #1486. hozzászólásáraNem találkoztam még ilyennel.

Nincs profilkép
#1487 Nabu
2015-07-11 23:09:01

Válasz sixalag #1487. hozzászólásáraSzia! Én a padlóra olyan nagy gumiszőnyeget vágtam ( méterre kapható vásznas gumiból) ami körbe 10 cm-rel nagyobb. Ezt a 10 cm-t fel hajtom körbe, a karok tengelyéig illetve az ablakok alsó széléig.. A küszöbnél FBS-sel odaragasztottam. A műszerfal alatt a padlónál tömítettem ki ugyanilyen gumival. A kisebb réseket itt pur habbal fújtam ki vékonyan ez rögzítette is a gumilapot. A fülkeszűrő keretekre polár textil anyagot ragasztottam palma-texxel. A kosáremelő rudazatnál a lyukat egy szivacsdarabbal betömtem. Nix por. Úgy vagyok vele, hogy meleg lehet de por ne legyen.

Nincs profilkép
#1486 sixalag
2015-07-11 22:44:35

Üdv mindenkinek! Újdonsült 12-es tulajként, már túl az első 10 hektáron, (ami alatt a teljes kaszahajtást fel kellett újítanom részletenként) érdeklődnék, hogy ki hogy áll a pormentesítés terén? Mennyire lehet kizárni a kabinból a port?
Gondolok itt arra, hogy a műszerfal és szabályzó karok környékét kitömtem szivaccsal, még a sebváltó karnál kellene valami gumit kitalálni, mert ott is bejön minimális por, de ami aggasztó, hogy mintha az ülés mögött a padló és a magtartály találkozásánál törne fel elég intenzíven a por. Katalógus híján kérdezném az Urakat, hogy ott kell legyen valami tömítés, ami jelen esetben hiányzik, vagy máshol keressem a hiba okát?

Üdv

Nincs profilkép
#1485 Nabu
2015-07-11 22:21:08

Válasz medikus #1485. hozzászólásáraSzia medikus! Hallottál már olyat, hogy az IFA motor vezérlésnél a közlőkerék ledarálta az adagolóhajtó fogaskereket? Én így jártam a vihar napján. Szerencsére így volt időm kicserélni. Először szt hittem, hogy az adagoló megszorult de ott semmi baj és azóta már két napot dolgozott. Mi a fene lett vele? Mintha anyaghibás lett volna a fogaskerék.

#1484 medikus
2015-07-11 21:47:58

Válasz bobi82 #1482. hozzászólásáraBe kell állítani,mert felszaggatja a magcsúszdát!!!!smile thumbup

Nincs profilkép
#1483 Nabu
2015-07-11 21:47:12

Válasz bobi82 #1482. hozzászólásáraMedikus jól mondja. Egy V alakú lemezprofilt fognak a csavarok amire egy vastag filc van ragasztva. Az a szerepe, hogy a mag és a kalászcsiga közötti teret elválassza. Ideiglenesen meg tudod úgy oldani, hogy a kiszakadást befedő nagy lemezdaradot kifúrsz és azt teszed a csavar alá. Mindenképpen old meg valahogy mert ha a lemezprofil leszakad és valamelyik csiga elkapja az hosszadalmas javítás lesz.

#1482 medikus
2015-07-11 21:36:34

Válasz bobi82 #1482. hozzászólásáraArathatsz,legfeljebb összekeveredik a mag a kalásszal!Egy ugyan olyan filc tömítés van,mint hátul,a kalászcsiga mögött!Nagy lemez alátétek fedik be,belülről a hosszított furatot!smile thumbup

Nincs profilkép
#1481 bobi82
2015-07-11 20:09:47

űdv!

Segítség kellene,hogy 512 en a hasán ahol a két csiga megy el,közte van egy sík lemez a két csiga íve közt azon 3 db nútos furatba 12 es csavar mit fog ez fel,mert most vettem észre amikor a csigákra csatoltam vissza a fedelet hogy kettőnél ki van törve a lemez és mikor csépel előre hátra jár,válaszokat előre megköszönve sürgős lenne,gépkönyvében sincs benne mit fog fel,elméletileg 14 es ugyanaz!Arathatok így vele,holnap kezdenénk összesen 20 hekit vágna!

#1480 Hogel
2015-07-10 10:06:14

Válasz Pampalini #1480. hozzászólásárahogel@t-online.hu ra el tudnád nekem küldeni?

#1479 Pampalini
2015-07-09 22:08:39

Válasz Hogel #1479. hozzászólásárakezelésim van a gépen....

#1478 Hogel
2015-07-09 17:37:05

Sziasztok, többször láttam itt a fórumon, hogy kerestek beszkennelt gépkönyvet.Én is azt keresnék.Nincs valakinek véletlenül?

#1477 zt tomi
2015-07-09 15:42:31

Válasz medikus #1475. hozzászólásáraNekem kb 2-2,5 mm-es öntvény persely van benne 5 éve,és bírja.

#1476 medikus
2015-07-09 14:21:45

Válasz nincsolyanom #1476. hozzászólására Az 512 re nehéz lesz olyan tárcsát rakni,ha csak le nem cseréled a lapos szíj hajtást!

Nincs profilkép
#1475 nincsolyanom
2015-07-09 13:39:30

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy van itt olyan, akinek van szecskázó az 512-esen? Mi most szereltük fel rá, és érdekelne, hogy ki hogyan oldotta meg, illetve milyen ékszíjtárcsa kell a hajtásához? Meg van hozzá minden, csak az a tárcsa nincs, ami a (gondolom) főtengely végére kell.smile whistling

#1474 medikus
2015-07-09 11:11:32

Válasz zt tomi #1474. hozzászólásáraAz a baj az ilyen esztergályos munkával,hogy a szíjtárcsa agyrésze (furata)nem bírja el az esztergályozást.Ahhoz kellene legalább 5mm falvastagságú persely bele,hogy az megálljon benne.1-2mm falvastagságot meg nem tudsz belesajtolni,mert összerogyik.Venni kell újat!

#1473 zt tomi
2015-07-09 07:34:54

Szedd le a variátor tengelyről a tárcsákat.A belső ami csúszkál a variátor agyon a belseje ki van kopva,és amikor felvariálsz keresztbe fordul egy picit és attól remeg be.Nekem is volt ilyen.Vagy veszel egy belső tárcsát,vagy pedig elviszed esztergályoshoz,kiszedi a belsejét és öntvényből tesz bele egy perselyt.Ha leveszed megnézed mennyire kotyog.Ja és hozzá kell igazítani az agyat is.

Nincs profilkép
#1472 Nabu
2015-07-08 22:38:14

Válasz medikus #1471. hozzászólásáraA motor nem remeg. A remegés egyértelműen a felső variátornál fön létre. Amikor variálok felfelé és már szinte teljesen kinn van a szíj a szélén a szíj lefutó része
kezd belengeni és a dobvariátor tárcsának nekiverődik.

Nincs profilkép
#1471 Nabu
2015-07-08 22:33:19

Válasz medikus #1471. hozzászólásáraAz enyémnél is alá van támasztva a kettős szíj, alul kb a közepén egy széles spanolótárcsával, de a hosszú szíjnak csak van egy kis természetes belengése.

#1470 medikus
2015-07-08 22:26:45

Válasz Nabu #1468. hozzászólásáraHa nagyon remeg a kettős szíj,egy spanoló tárcsával érintőlegesen ki szoktuk támasztani.Akkor nem tördelődik be a hosszú szíj!smile thumbup

#1469 medikus
2015-07-08 22:24:02

Válasz medikus #1469. hozzászólásáraNyelestengelyt,fenn a motornál!

#1468 medikus
2015-07-08 22:21:25

Válasz Nabu #1468. hozzászólásáraAzt ne akard megtudni,hogy a kettőszíj remegése mit csinál!Az nem a variátor felől érződik,hanem a motoron!!!Lerázza a kéményt,kartert,nyelestengelyt kihegyezi!

Nincs profilkép
#1467 Nabu
2015-07-08 22:12:22

Válasz medikus #1467. hozzászólásáraFelvariálva remeg be. Ha vékonyabb a gyárinál a kisebb keresztmetszet miabb előfordulhat szerintem, hogy a kettős szíj remegése átmegy a másik oldalra és ott felerősödik amikor a variátor szíj a tárcsa külső szélén szalad és nagyobb feszítést kap a szíj. Lehet hogy ilyenkor minden kis egyenetlenség számít. Talán a te gépeden még szabályosabbak a tárcsák felületei ezért nem remeg felvariálva sem. Az agyrészek tökéletesek a variátornál, naponta zsírzom, nem billen a mozgó tárcsafél az agyon. Van egy bontott hajtó variátor tárcsám még azzal megpróbálom, csak menesztő csapokat és perselyeket kell benne cserélni.

#1466 medikus
2015-07-08 06:30:50

Válasz Nabu #1466. hozzászólásáraÉs gondolod az a baja,hogy esetleg a két csapágy között vastagabb,vagy vékonyabb a tengely?Lehet vastagabb,főleg ha utóverő tengelyből csinálták!De arról volt szó,hogy felvariálva remeg be.Vagy levariálva gázadásra is?

Nincs profilkép
#1465 Nabu
2015-07-07 23:35:16

Válasz medikus #1465. hozzászólásáraMifelénk azt hívják a menetvariátor felső tengelyének ami keresztül megy a rázóasztal felett. Ez a talajhoz képest feljebb van mint az alsó ami tulajdonképpen a nyelestengely. Hogy a katalógusban hogyan szerepelnek sajna nem tudom.

#1464 medikus
2015-07-07 06:16:51

Válasz Nabu #1464. hozzászólásáraMilyen alsó és felső tengelyről beszélsz?

Nincs profilkép
#1463 Nabu
2015-07-07 00:14:35

Válasz medikus #1457. hozzászólásáraNem mondod! Tényleg a motor hajtja?
smile biggrin Azért gyanakodok a felső tengelyre, mert gázadásnál az kezd beremegni. Az alsó tárcsa gyönyörűen központosan szalad. Még nem mértem meg a tengely középső átmérőjét, nagyon kíváncsi vagyok.

#1462 csöpi
2015-07-06 15:39:10

dobfordulatott le csökkentetem amenyire lehet kosár 3 állás és próba addig gyenteltem jól megkopott a rozsda már 2ik-alappal megy persze néha vissza büfög neki

#1461 csöpi
2015-07-06 15:34:28

Válasz ZT Anti #1461. hozzászólásáraTotál rozsda ,nagy dobfordulat

#1460 ZT Anti
2015-07-06 15:01:04

Válasz csöpi #1460. hozzászólásáraViszi a szalmát? Mi volt a megoldás?

#1459 csöpi
2015-07-06 14:43:33

KÖszönöm a segítséget a gép beüzemeléséhez minden kedves kolegának márkatársnak.

#1458 medikus
2015-07-06 06:19:04

Válasz Hogel #1452. hozzászólásáraElől fenn a nagy csavarnál.

#1457 medikus
2015-07-06 06:12:24

Válasz rilex #1450. hozzászólásáraHidraulikába hidraulika olaj való.Ez nem Orosz gép,finomabb illesztései vannak!Eredetileg mosható szűrő van benne!

#1456 medikus
2015-07-06 06:07:53

Válasz Nabu #1447. hozzászólásáraA hiba mégis ott van!!Bizonyíték rá,hogy felvariálva csinálja,mikor nagy a fordulata a váltónak!A variátor tengelyt a motor hajtja,annak a fordulata nem változik,állandó teljes gázon!smile thumbup

#1455 medikus
2015-07-06 06:04:21

Válasz Hogel #1448. hozzászólásáraMert nem működik,vagy nem jól van beállítva a nyelestengely fék!!!!!!Annak teljes fordulaton is állóra kell fogni a tengelyt!smile thumbup

#1453 *** HM ***
2015-07-05 23:34:52

Válasz rilex #1453. hozzászólásárapedig mennyire megörült itt mindenki ----minket kivéve persze !!! --- smile devilsmile devilsmile devil
hogy az ön hát showjába is szúrkál az árpás anyag......smile lolsmile lolsmile tongue

#1452 rilex
2015-07-05 23:32:12

Válasz *** HM *** #1451. hozzászólásáraAnno nagyon örültünk annak, hogy lett egy ilyen. De még sokkal jobban örültünk, mikor megszabadultunk tőle. smile lol

...most meg a fiam kotnyeleskedett kicsit a nevemben....smile blushingsmile laugh

De tényleg tud segíteni szereléstémában. smile thumbupcoolsmile wink

#1451 Hogel
2015-07-05 23:31:46

a váltóba hol lehet beönteni az olajat?
Még 3 napja van csak meg a kombájn, de azóta feszt szerelnem kell valahol.Még most ismerkedek vele.

#1450 *** HM ***
2015-07-05 23:17:53

Válasz rilex #1450. hozzászólásárana be is cseszett a virágos nyár ha ön meg a 12SSel nySSeget smile tonguesmile tongue

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Lehetőségek és fókuszok a napraforgó-termesztés fejlesztésében
Lehetőségek és fókuszok a napraforgó-termesztés fejlesztésében
A sikeres napraforgó-termesztés fokozott gondosságot kíván.
Sajtóközlemény
Számos jogszabály módosult –  A NAK fontos javaslatokat tett a gazdák érdekében
Számos jogszabály módosult – A NAK fontos javaslatokat tett a gazdák érdekében
Fontos változások léptek életbe a mezőgazdasági termelők adózási szabályai...
Eladó tritikálé
Eladó tritikálé

80.000 Ft

Caterpillar 432E kotró-rakodó / 2008 / 5 511 üzemóra / Lízing 20%-tól
Caterpillar 432E kotró-rakodó / 2008 / 5...

39.900 EUR

Case 570SV 4WD kotró-rakodó / 2024 / 6 üzemóra / Lízing 20%-tól
Case 570SV 4WD kotró-rakodó / 2024 / 6...

63.900 EUR

Eladó Claas Corto 270F frontfűkasza
Eladó Claas Corto 270F frontfűkasza

350.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]