Válasz Gyurkesz1 #11644. hozzászólásáraAz a gond, hogy ezt ahova feltolod, vagy felütöd jobb esetben,ott a tengely végig egy méret. Ha végig leszeded pl 1mm-el kisebb átmérőre akkor a doblassitó meg az a kúpos kapcsoló hüvely lógni fog.
Épp most cseréltem ezt a hüvelyt.
Én most úgy tákoltam meg, hogy egy darab vörös réz hasábbal meghuzgáltam a felületét mintha hegesztenék a kis régi hetra hegesztőmmel. Test kábel a tengely végén a csavarra csiptetve.
Tudom puha a réz, meg cig@ny munka de most ez van. A tengelyem vége picit üt, ugyhogy veszteni való nem volt. Lefelé kézzel jött
Felfelé nagy kalapács kellett
Válasz medikus #11641. hozzászólásáraElhiszem hogy nem ér anyit,nem értek az esztergáláshoz azért kérdem,akkor is ujra kell esztergálni az egész tengelyt vonalban ha nemlenne felheggesztve?? csak a megkopott részből leszedődne egyformára,és aztan gyártatnák rá egy azonos belső méretü csapágyhüvelyt (az alatt kopott meg a tengely) . Nemkell lebaxni hogy kókanyolok,utánajártam kb 100E be jön ki a tengely csápágyakkal +bástya meg a kúp,sajnos ezekre epp most nemtellik .
Válasz VESZTES. :) #11639. hozzászólásáraRögzítő EPDM profilok! Ott találsz,igaz ékeset,ami neked jó lehet!Azt azért mérd meg,hogy az üveg,és a keret közötti gumi hány mm!Mert csak akkor fér be!Az éket előre be kell tenni!
Válasz Gyurkesz1 #11640. hozzászólásáraDobtengelyt találsz gyárit is,azt nem sűrűn cserélik!Javíttatni semmiképp!Egy tengelyt nem egyszerű javítani!Ha bárhol hozzányúlsz,utána minden méretet újra esztergálni kell vonalba!Nem ér annyit!
Válasz Gyurkesz1 #11635. hozzászólásáraHa a csapágyakat házastól le tudod húzni,akkor nem sokáig tart!Utána már a csapágyak oldaláról befelé kitudod ütni az ékeket!A középsőhöz meg hozzáférsz!Ha a csapágyak nem jönnek le,akkor én szétszoktam szedni a csapágyakat!Golyó kosarat eltéped,a golyókat alulra összehajtod egymás mellé,és a kosár segítségével,megemeled a dobot!Akkor a tengely kiugrik a golyók közül,utána már bírsz vele!A KOSÁR A HELYÉN VAN!!!Utána a csapágy belső gyűrűt le flexeled!Ennyi a menete!Ha az ékek kint vannak,a tengelyt kihúzod,amerre szimpatikus!
Válasz VESZTES. :) #11630. hozzászólásáraNem azért szorul az a tárcsa,mert ütötted!A tengely irányába hogy zömült volna?Csiszold meg a tengelyt,annyira hogy a szíjtárcsa forogjon rajta! Akkor majd lejön.A csapágy 2 soros önbeállós,nem valószínű a sérülése!
Sziasztok!
Nagy nehezen sikerült kivenni az orros éket a hármas szíjtárcsa alól, sokat kellett püfölni még az éket is le kellet heggeszteni a tengely véghez mert ment a tárcsával befelé.
a gondom az hogy az ütlegeléstől a szíjtárcsa vége zömült így lehúzóval kellene levennem mert szorul rendesen a tengelyen. Kérdés , fúrhatok e rá 12-es furatot a lehúzónak mert ilyen hosszú körmös lehúzóm nincs.
Majd el felejtettem, a csapágy károsodhatott e az ütésektől?
Köszi!
Válasz 44claasgarantos #11622. hozzászólásáraEz így látszólag jól működik!De mit csinálna kissé zöldebb anyagban!Ott jó,ahol por száraz a rica szára,de még mindig ott a probléma,hogy az adapter lefelé néz!Lehet valamivel kevesebb a szóródás,mivel nincs hézag a láncok között,de a lefelé álló lécen,a mag még mindig nem befelé törekszik!
Tudna valaki képet feltenni herefejtő szövetről?
Igény merült fel cséplésre,de még nem találkoztam ezzel a kiegészítő tartozékkal csak katalógusban utalnak rá.
Sziasztok,lassan kezdem készíteni a gépet napraforgóra de van egy olyan gondom ami eléggé aggaszt. Eleg nagy kopas van a dobtengelyemen a dobvariátor oldalán. Kalászosnal simán elmegy de ha lassítót kell felrakni attol mar tartok mert a múlt éven mar beletörte a lassitót felfogató csavart a tengelybe. Törhetett el szerintetek attól hogy meglazult a csavar??
A lassító amugy nem rezeg vagy mozog anyira ha bevan indítva a cséplés,de a szíjtárcsát megtudom egy picit billenteni a tengelyen . A tengely kopás szerintem azért történt mert beálhatott a két kis csapágy a bástyában ,és mikor hosszu idő után felvolt teve a lassitó akkor megette a tengelyt.
Válasz medikus #11615. hozzászólásáraÉrtem , arra gondoltam hogy ahol a két csavarrral össze van fogatva a váltókar alja meg teteje , oda betenni két gumis szilentet és akkor elvileg fent tök csendes lenne .azert bkérdeztem hogy ha valaki megcsinálta már hasonló képen hogy működil -e.
Válasz R Sándor #11614. hozzászólásáraIgen!A műszerfalon belül,ahol a rugó húzza fel a váltókart,van egy persely!Abban is van O gyűrű!Az is csökkenti a rezonanciát,de a váltó kart is be kell állítani,hogy ne érjen fent a kulisszához sehol sem!(alul,felül)A váltó rudazat alján is kell hogy legyen egy zéger!Lehet vele játszani,de megoldható!!
A sebesség váltó zaja ,rezgése feljön a váltó karon , és elég hangos, próbálta már valaki valami gumi betéttel vagy szilentel csillapítani ezt a zajt??
Válasz medikus #11609. hozzászólásáraNagyon vegyes
Van nagyon szép
De siralmas is
Most 100méterről látszik hogy melyik a homok. Nem kell a sor közé bemenni
Válasz medikus #11607. hozzászólásáraÜdv.
Szerintem nem.
Bár ma még Debrecen felé láttam 1 táblát lábon.
Nem sok kalászos volt. Amíg a szem ellát kuki, napra 70 30%
Köszönöm az eddigi segítségeket, biztosan
Lesz még a motorral kapcsolatban kérdésem
Most egy kicsit hanyagolom a motort, végig megyek a csapágyakon mit kell cserélni, kezdem a váltóval mert csak félig lehet felvariálni, utána úgy zuhog
mint aki fölrobbanni akar.
Válasz R Sándor #11596. hozzászólásáraValamennyi biztos maradt benne mert jött a göz a sapka alól. Örülnék ha találnék valami irományt az IFA motorhoz.
Szerintem megfőzzük rendesen
Válasz VESZTES. :) #11595. hozzászólásáraEgyszerű mint a faék a.hengerfej meghúzása körkörösen , belülről kifelé, volt egy könyvem abban le volt rajzolva,hátha valaki tesz fel képet,vagy keress rá a neten a meghuzasi sorrendre .De ha csak egy két liter hiányzott ne szedd szét ha viszont száraz volt akkor igen.
13745 hozzászólás
Válasz Gyurkesz1 #11644. hozzászólásáraAz a gond, hogy ezt ahova feltolod, vagy felütöd jobb esetben,ott a tengely végig egy méret. Ha végig leszeded pl 1mm-el kisebb átmérőre akkor a doblassitó meg az a kúpos kapcsoló hüvely lógni fog.
Épp most cseréltem ezt a hüvelyt.
Én most úgy tákoltam meg, hogy egy darab vörös réz hasábbal meghuzgáltam a felületét mintha hegesztenék a kis régi hetra hegesztőmmel. Test kábel a tengely végén a csavarra csiptetve.
Tudom puha a réz, meg cig@ny munka de most ez van. A tengelyem vége picit üt, ugyhogy veszteni való nem volt. Lefelé kézzel jött
Felfelé nagy kalapács kellett
Válasz medikus #11641. hozzászólásáraElhiszem hogy nem ér anyit,nem értek az esztergáláshoz azért kérdem,akkor is ujra kell esztergálni az egész tengelyt vonalban ha nemlenne felheggesztve?? csak a megkopott részből leszedődne egyformára,és aztan gyártatnák rá egy azonos belső méretü csapágyhüvelyt (az alatt kopott meg a tengely)
. Nemkell lebaxni hogy kókanyolok,utánajártam kb 100E be jön ki a tengely csápágyakkal +bástya meg a kúp,sajnos ezekre epp most nemtellik .
Válasz medikus #11642. hozzászólására
Válasz VESZTES. :) #11639. hozzászólásáraRögzítő EPDM profilok! Ott találsz,igaz ékeset,ami neked jó lehet!Azt azért mérd meg,hogy az üveg,és a keret közötti gumi hány mm!Mert csak akkor fér be!Az éket előre be kell tenni!
Válasz Gyurkesz1 #11640. hozzászólásáraDobtengelyt találsz gyárit is,azt nem sűrűn cserélik!Javíttatni semmiképp!Egy tengelyt nem egyszerű javítani!Ha bárhol hozzányúlsz,utána minden méretet újra esztergálni kell vonalba!Nem ér annyit!
Válasz medikus #11636. hozzászólásáraÉrdemes a tengelyt javítatni?? Vagy jobb egy akarmilyen új utángyártott??
Válasz medikus #11638. hozzászólásáraKöszi
Válasz VESZTES. :) #11637. hozzászólásáraOlyan gumit keress,ami nem mellé tesi az üveget a keretnek!Bontás.Pl!
Sziasztok!
Majd kiesik az elülső szélvédő, összement a gumi , hogy keressek rá mivel egyezik?
Köszi!
Válasz Gyurkesz1 #11635. hozzászólásáraHa a csapágyakat házastól le tudod húzni,akkor nem sokáig tart!Utána már a csapágyak oldaláról befelé kitudod ütni az ékeket!A középsőhöz meg hozzáférsz!Ha a csapágyak nem jönnek le,akkor én szétszoktam szedni a csapágyakat!Golyó kosarat eltéped,a golyókat alulra összehajtod egymás mellé,és a kosár segítségével,megemeled a dobot!Akkor a tengely kiugrik a golyók közül,utána már bírsz vele!A KOSÁR A HELYÉN VAN!!!Utána a csapágy belső gyűrűt le flexeled!Ennyi a menete!Ha az ékek kint vannak,a tengelyt kihúzod,amerre szimpatikus!
Válasz medikus #11634. hozzászólásáraMire kell számítani?? Milyen szerszám kell az ékek kiütéséhez??
Válasz Gyurkesz1 #11633. hozzászólásáraRossz esetben fél nap!
Válasz medikus #11620. hozzászólásáraNagy cécó egy olyan tengely csere??..esetleg ha maga már cserélt akkor meghalgatok minden tapasztalatot.
Válasz medikus #11631. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz VESZTES. :) #11630. hozzászólásáraNem azért szorul az a tárcsa,mert ütötted!A tengely irányába hogy zömült volna?Csiszold meg a tengelyt,annyira hogy a szíjtárcsa forogjon rajta! Akkor majd lejön.A csapágy 2 soros önbeállós,nem valószínű a sérülése!
Sziasztok!
Nagy nehezen sikerült kivenni az orros éket a hármas szíjtárcsa alól, sokat kellett püfölni még az éket is le kellet heggeszteni a tengely véghez mert ment a tárcsával befelé.
a gondom az hogy az ütlegeléstől a szíjtárcsa vége zömült így lehúzóval kellene levennem mert szorul rendesen a tengelyen. Kérdés , fúrhatok e rá 12-es furatot a lehúzónak mert ilyen hosszú körmös lehúzóm nincs.
Majd el felejtettem, a csapágy károsodhatott e az ütésektől?
Köszi!
Válasz sanyi1965 #11628. hozzászólásáraCsinálja aki eddig is!
Válasz medikus #11625. hozzászólásáraCsak néhány hektár lenne.
Válasz 44claasgarantos #11622. hozzászólásáraEz így látszólag jól működik!De mit csinálna kissé zöldebb anyagban!Ott jó,ahol por száraz a rica szára,de még mindig ott a probléma,hogy az adapter lefelé néz!Lehet valamivel kevesebb a szóródás,mivel nincs hézag a láncok között,de a lefelé álló lécen,a mag még mindig nem befelé törekszik!
Válasz medikus #11624. hozzászólásáraMaszek napraforgóbetét! Másold ki a linket a böngészőbe.
Válasz sanyi1965 #11623. hozzászólásáraOlyan az anyaga,mint a kőműves rosta!Mennyi az a terület,ami miatt ilyet akarsz beszerelni?
Válasz 44claasgarantos #11621. hozzászólásáraMi akar ez lenni?Nem találtam!
Tudna valaki képet feltenni herefejtő szövetről?
Igény merült fel cséplésre,de még nem találkoztam ezzel a kiegészítő tartozékkal csak katalógusban utalnak rá.
Kedves medikus mint fő mentorunk mi a véleménye róla szerintem így kisebb a veszteség nem is olyan bonyolult szerkezet
https://youtu.be/PnmOUo1zVy8
Válasz Gyurkesz1 #11619. hozzászólásáraHa úgy látod,akkor tengely csere!Lehet venni!
Sziasztok,lassan kezdem készíteni a gépet napraforgóra de van egy olyan gondom ami eléggé aggaszt. Eleg nagy kopas van a dobtengelyemen a dobvariátor oldalán. Kalászosnal simán elmegy de ha lassítót kell felrakni attol mar tartok mert a múlt éven mar beletörte a lassitót felfogató csavart a tengelybe. Törhetett el szerintetek attól hogy meglazult a csavar??
A lassító amugy nem rezeg vagy mozog anyira ha bevan indítva a cséplés,de a szíjtárcsát megtudom egy picit billenteni a tengelyen . A tengely kopás szerintem azért történt mert beálhatott a két kis csapágy a bástyában ,és mikor hosszu idő után felvolt teve a lassitó akkor megette a tengelyt.
Válasz medikus #11617. hozzászólásáraEnyémen van egy ilyen megoldás is!

Válasz R Sándor #11616. hozzászólásáraAz ott nem jó megoldás!Bele érhet a felhordóba,mint mindenkié!
Válasz medikus #11615. hozzászólásáraÉrtem , arra gondoltam hogy ahol a két csavarrral össze van fogatva a váltókar alja meg teteje , oda betenni két gumis szilentet és akkor elvileg fent tök csendes lenne .azert bkérdeztem hogy ha valaki megcsinálta már hasonló képen hogy működil -e.
Válasz R Sándor #11614. hozzászólásáraIgen!A műszerfalon belül,ahol a rugó húzza fel a váltókart,van egy persely!Abban is van O gyűrű!Az is csökkenti a rezonanciát,de a váltó kart is be kell állítani,hogy ne érjen fent a kulisszához sehol sem!(alul,felül)A váltó rudazat alján is kell hogy legyen egy zéger!Lehet vele játszani,de megoldható!!
A sebesség váltó zaja ,rezgése feljön a váltó karon , és elég hangos, próbálta már valaki valami gumi betéttel vagy szilentel csillapítani ezt a zajt??
Válasz medikus #11607. hozzászólásáraÉn csak csépelgetek,
Válasz Ares 826 #11611. hozzászólásáraLegalább rehül egy kicsit a szalmája!Könnyebb lesz vágni,főleg ha jó erős!
Válasz medikus #11607. hozzászólásáraRozs van még vágni, ahogy elmegy az eső uccccccúúúúúúúúú neki.

Válasz medikus #11609. hozzászólásáraNagyon vegyes
Van nagyon szép
De siralmas is
Most 100méterről látszik hogy melyik a homok. Nem kell a sor közé bemenni
Válasz ...:::Pisti:::... #11608. hozzászólásáraAzok milyenek arrafelé?
Válasz medikus #11607. hozzászólásáraÜdv.
Szerintem nem.
Bár ma még Debrecen felé láttam 1 táblát lábon.
Nem sok kalászos volt. Amíg a szem ellát kuki, napra 70 30%
Darál még valaki?
Válasz medikus #11605. hozzászólásáraNem hernyó,imbusz!
Válasz VESZTES. :) #11604. hozzászólására2db 8 as!
Sziasztok!
Már én sem vagyok a régi , nem emlékszem hogyan kell a rugós menetvariátor tárcsa reteszét rögzíteni, az rémlik hogy hernyócsavar
Köszi
Válasz ...:::Pisti:::... #11602. hozzászólásáraSzia Pisti! Nem láthattad, kB akkor került fel, mikor a hozzászólásodat írtad. Lényeg, hogy segítettél te is.
Válasz Trakiszaki #11598. hozzászólásáraNem vettem észre, hogy már fent van
Köszönöm az eddigi segítségeket, biztosan
Lesz még a motorral kapcsolatban kérdésem
Most egy kicsit hanyagolom a motort, végig megyek a csapágyakon mit kell cserélni, kezdem a váltóval mert csak félig lehet felvariálni, utána úgy zuhog
mint aki fölrobbanni akar.
Katt a pirosra.
Igaz nem magyar
Válasz VESZTES. :) #11597. hozzászólásáraJáratásnál, esetleg munka közben kiadója magát, ha van valami.... Ha netán kellene:
Ifa motor
Remélem segítettem.
Válasz R Sándor #11596. hozzászólásáraValamennyi biztos maradt benne mert jött a göz a sapka alól. Örülnék ha találnék valami irományt az IFA motorhoz.
Szerintem megfőzzük rendesen
Válasz VESZTES. :) #11595. hozzászólásáraEgyszerű mint a faék a.hengerfej meghúzása körkörösen , belülről kifelé, volt egy könyvem abban le volt rajzolva,hátha valaki tesz fel képet,vagy keress rá a neten a meghuzasi sorrendre .De ha csak egy két liter hiányzott ne szedd szét ha viszont száraz volt akkor igen.