Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD390.17 FtCHF432.15 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
üdv kérdezném, hogy úgyebár van lent 2 hidromotor, fent pedig a szivattyú, a menetelő kart mozgatva a lentiekhez és felülre is mozgatja a rudazatot, kérdésem az lenne, hogy a fenti rudazaton van állítási lehetőség! ha azon állítok a sebességet tudom növelni??? a gondom az h a gép nem megy 10-11 km/h nál többet, ki van pucolva minden, nincs berohadva
Válasz Bandita29 #1545. hozzászólásáraA hidrónak kevés az 1600 főleg kukoricánál ahol puha talajon 2200-al is határeset hogy tudja tartani az 5-6 km/h-s sebességet.
A gyorsításhoz egy 2000-es KCR ház mis megfelel .
Azért azt nem árt figyelembe venni hogy a teljesítményhez fordulat is kell ha a nyomaték állandó értéken marad akkor fele fordulatszámon fele lesz a lóerő ergo fele területet tudod megszántani.
A fizika törvényeit nem lehet kikerülni, kombájn adott területteljesítményéhez el kell égetni egy adott egységnyi tüzelőanyagot . És itt jelentkezik a nyomaték fordulatszám összefüggése.
A 2200-as fordulat 1100 robbanást jelent percenként a hengerben 1100 egység gázolaj ég el .
Az 1600-as fordulat 800 robbanást jelent az 1100 egységnek viszont el kell égni (ebben az esetben elhanyagolható az esetleges fogyasztás csökkenés értéke)
vagyis egy robbanásra 1,375-ször több gázolaj jut
ez pont annyival több nyomatékot eredményez amennyit csökkent a fordulatszám úgy hogy a fordulatszám és nyomaték szorzata állandó maradt.
Ez a nagyobb nyomaték nagyobb terhelést jelent a dugattyúknak hajtókarcsapágyaknak stb...
Valamint nagyobb hőterhelést a hengerfejnek dugattyúknak.
Egy bizonyos határ alatt már rontja a motor élettartamát . Az erőgépmotorok gyárilag a legkedvezőbb fordulatszám-nyomaték tartományra vannak beállítva , és a tartós teljesítményre méretezve.
Válasz kanyo #1539. hozzászólásáraEz egy örök téma hogy kombájnt szabad-e mosni vagy csak levegővel. Nem csak itt, hanem úgy általában.
Szerintem csak levegővel nem lehet igazán tisztára letakarítani, fujathatod 3 napig is. A legjobb a szivattyús, ott azért van nyomás is és vízmennyiség is, igazából mindkettő kell hogy a rárakódott port, töreket, szálkákat levigye rendesen, és ha nem sajnálod akkor igazán tiszta lesz a végére. Akkor jó csinálni amikor jó meleg van, nem a kombájn miatt, hanem magad miatt, ugyanis úgy nem tudod csinálni hogy ne fröcsögjön rád valamennyi víz, ha meleg van akkor nem nagy gond, mert süt a nap, megszáradsz. Persze a kimondott kánikula se jó, ami 2-3 hete volt, mert az meg a másik véglet, akkor meg megdöglesz a napon.
Én magam is mostam már le párszor kombájnt, 516-ot is, Lexion-t is, a fent leírt módszerrel, és egyik se rohadt el és az eletronikájának se lett semmi baja, pedig az 516 bőven elkerülte már a 20 évet is (tszcs-ben), azzal a vízsugárral meg nemigen lehetett finomkodni hogy az elektronika ne kapjon.
Szóval nyugodtan csináld!
Válasz kanyo #1539. hozzászólásáraEz egy örök téma hogy kombájnt szabad-e mosni vagy csak levegővel. Nem csak itt, hanem úgy általában.
Szerintem csak levegővel nem lehet igazán tisztára letakarítani, fujathatod 3 napig is. A legjobb a szivattyús, ott azért van nyomás is és vízmennyiség is, igazából mindkettő kell hogy a rárakódott port, töreket, szálkákat levigye rendesen, és ha nem sajnálod akkor igazán tiszta lesz a végére. Akkor jó csinálni amikor jó meleg van, nem a kombájn miatt, hanem magad miatt, ugyanis úgy nem tudod csinálni hogy ne fröcsögjön rád valamennyi víz, ha meleg van akkor nem nagy gond, mert süt a nap, megszáradsz. Persze a kimondott kánikula se jó, ami 2-3 hete volt, mert az meg a másik véglet, akkor meg megdöglesz a napon.
Én magam is mostam már le párszor kombájnt, 516-ot is, Lexion-t is, a fent leírt módszerrel, és egyik se rohadt el és az eletronikájának se lett semmi baja, pedig az 516 bőven elkerülte már a 20 évet is (tszcs-ben), azzal a vízsugárral meg nemigen lehetett finomkodni hogy az elektronika ne kapjon.
Szóval nyugodtan csináld!
A rába motor a maximális nyomatékát 1600/min fordulaton adja. Jól hangzik,hogy 2300 as fordulaton 220LE,de nem lóerő kell,hanem forgatónyomaték. Nekünk 180-as rábában 250-es motor van,ha szántáskor veretem neki,elkezd pattogni,lehetetlen a fülkében megmaradni,viszont 1500-1600-os fordulaton szépen megy. Szeretném átalakítani a cséplőhajtást én is,de a hidrosztatikus hajtással vagyok gondban,hogy vajon elég e a szivattyunak az 1600-as fordulat,vagy mivel gyorsítsam a hidroszivattyút.
Válasz khgabi1 #1541. hozzászólásáraNem is mondtam hogy nincs lehetőség jobbítani :)
A gyártók olyan gépet igyekeznek alkotni , amely minden körülmények között használható különleges időjárás , szélsőséges termények , mindenhol van tartalék , ezért lehet tuningolni autót traktort .stb...
1800 Rábánál kb. a nyomaték csúcsa egy jó pilóta simán arathat vele , egy gyengébbnél erős anyagban esetleg lefullad . Fogyasztásod biztos jobb lesz.
Na meg ha sikerül valami ott az érzés ,
én csináltam :) :)
Sok sikert kívánok hozzá.
Válasz sebi01 #1537. hozzászólásáraTeljesen igazad van az utolsó szóig....de az 1800 nem anyira kicsi fordulat hogy anyira ingadozna terhelés fügvényében...felénk amúgy is elég kicsi a termés... .Lehet hogy igy nem adja le a teljes erejét de mint mondtam erre kevés a termés...Azért gondoltam a d10 re mert az még nyomatékossab..és még kevesebbet eszik..
Sziasztok! Le lehetne mosni magasnyomasuval a kombanjt 35fokba vagy inkább kuzgyek a levegovel? Gondoltam 35fok meg utana jol kijaratni! Vagy inkabb ne?
Válasz sebi01 #1537. hozzászólásáraÍgy van. A kamionhoz meg buszhoz nem lehet hasonlítani. Egy traktorral se tudsz félgázon szántani, ha a hozzá passzoló ekét húzod vele.
Válasz medikus #1535. hozzászólásáraA teljesítmény a munkavégzés sebessége a nyomaték és fordulatszán szorzata . Alapvetően a motor geometriai jellemzőitől függ (lökethossz) másodsorban az égéstérben elérhető nyomástól , az mindegy hogy mi vezérli .
Ráadásul akad némi különbség a teherautó és a kombájn között .
Teherautónál dolgozhat a motor a legnagyobb nyomaték közelében mert ha nő a terhelés egy kapcsolás a nyomatékváltón és máris újra beállt az egyensúly.
Kombájnnál viszont bőséges tartalék szükséges a motoron mert állandó fordulatszám alapvető követelmény. Ennek megfelelően úgy van belőve az üzemi fordulatszám hogy a nyomatékgörbe maximumán túl a hirtelen csökkenés szakaszán legyen . a fogyasztás ebben a tartományban nem a legjobb , de ez az ára annak hogy nagyobb kupac szalmánál se nyökögjön a motor fordulatszámmérője.
Válasz medikus #1535. hozzászólásáraNem csak az elektronika miatt kisebb a fordulatszám....Néha ezek a köbaltás motorok jobban kifizetődnek mint az elektronikával vezéreltek...azok részben a bénzbeszedésre lettek kifejlesztve hogy ne lehessen othon megszögelni őket mert abbol mi hasznuk...Jókis növényi olajjalkezelt gázolajtol szépen tökremennek ha nem rendszeresen vannak használva..Az a kicsi amit spórolnak a fogyasztással pedig nincs egyensújban a várható javítási költségekkel..Persze a környezet szenyezés is fontos..de ha belegondolsz hogx a nagy ipari országok hogy szarnak rá..akkor lehet nem az lessz a fő szempont hanem hogy menyit hagy az ember zsebébe
Válasz khgabi1 #1534. hozzászólásáraAz a kérdés,hogy a motor milyen fordulaton adja le a maximális nyomatékot! A kamion motor elektronikával vezérelt,nem hasonlítható a te kőbaltás motorodhoz!
Válasz sebi01 #1531. hozzászólásáraPersze én sem gondoltam akkora fogyasztás külömbségre...de azért a kicsi is fontos...óránként 1-2 liter estére már egy tiz rongy...azért egy pacák már elüll a gépen....már ha ráengeded ..Szerintem a nagyobb áttörést a fordulatszám csökkentésel lehet elérni...nézd meg hogy a kamion motorok milyen keveset forognak..azért fogyasztanak keveset ..vgyis azért is...van ott más is persze..de ettöl a 2,2 -2,3 as fordulattol kiver a víz...
Válasz sebi01 #1530. hozzászólásáraÖtletes...Nagyon ügyes vagy hogy ilyen egyáltalán eszedbe jutott...és hogy hozzá mertél nyúlni hogy átalakisd...Másnak minden jólvan úgy ahogy van...Én is fűrészelem a vasat ..újítok mindig valamit... nálunk erre laposon nincs szükség a 4x4 re így nem szerepel a fejleszteni valók között..Én rosta és szelelő tuningokkal próbálkoztam..meg azzal az áttétel módosítással...minden be is jött szépen.....
Válasz khgabi1 #1527. hozzászólásáraSzerintem mindegy ha jó mindegyik teszi a dolgát .
Fogyasztásról már többször volt szó , én nem tapasztaltam V8 horror fogyasztását .
Igaz nem deciztem ki de sok különbség nincs , nagyjából egyezik a Rábával.
Decemberben utoljára egy volt TSZ maradéknak arattam kukoricát reggel hoztak 180 L gázolajat délután kettő körül megint hoztak , kérdeztem minek ?
Ez estig elég nem hittek a szemüknek mikor megnézték a tankot . Szóval az óránként 40 L-es fogyasztás nekem ismeretlen .
Válasz khgabi1 #1525. hozzászólásáraPontosabban vegyes kapcsolásban működik a két első motor párhuzamos kapcsolású vagyis hidraulikusan diferál az első híd a hátsó pedig ezekkel sorosan kapcsolódik vagyis nem tud eldiferálni.
Az erőt nem veszi el csak több kerékre oszlik el .
A teljesítmény P=p*v*A
a szivattyú működését nem befolyásolják a motorok
a nyomás és a szállított mennyiség adott érték marad.
Az áttétel értékére már nem emlékszem anno pontosan kiszámoltam . Két lassítás van összerakva egy
Rába 180 TlT és egy 2000-es KCR meghajtóház.
Válasz sebi01 #1520. hozzászólásáraMelyik a jobb szerinted??? a Rába vagy a v8--???Nekem a régi 8 as volt én azt is szerettem de ez meg keveset fogyaszt ...ja és a titkos tervem a d -10 -11 de anyira fain ez a motor benne hogy nem bántom...Azért majd egy d - 10 et csak összehozok cseremotornak lassan..
Válasz sebi01 #1521. hozzászólására Párhuzamos kapcsolás..-nem ???Tehát egy darab hidromotor az ifahíd kardánjához??? Ötletes....Gondolom lassítani kellet rajta legalább 1-3 hoz...Vagyos igen...ha sorba kötöd akkor direkt hajt...de elveszi az erőt az elsőktöl is..-nem...Viszont párhuzamosan meg nagyon lassú lenne....
Kedves Fórumozók!
Eladóvá vált egykori TSZ készletből megmaradt 4db rázóasztal meghajtó excenter. Vadi új alkatrészről van szó, becsomagoltan volt tartva.
Telefonszámom: +36204325643
Kérésre postázni is tudom.
Válasz khgabi1 #1511. hozzászólásáraPontosan én sem tudom , ezt az értéket használom és jó . Inkább nagyobbra állítsd mert ahogy kopik a függőcsapszeg egyre jobban terpeszt , emiatt csökken az összetartás és leeszi a gumi belső felét.
Válasz khgabi1 #1509. hozzászólásáraSaját szülemény , IFA elsőhíd 16-os hidrómotor áttételekkel soros kapcsolásban vagyis fixen hajt nem úgy mint Pl a gyári Claas kombájn .
Répaszedéshez kellett a fix hajtás .
Válasz Matyi50 #1517. hozzászólásáraAz én környékembe egyáltalán nem látok/láttam kintről behozottat, de lehet csak rossz helyen vagyok ebből a szempontból. Még magyar fórumon se láttam ilyet, attól persze nem állítom hogy egyáltalán nincs. Pedig én is felfigyelek a legkisebb különbségekre is, meg aztán ismerem is a gépezetet egy kissé. Külföldi videókon én is kiszúrom a kaszahajtás átalakítását és hasonlókat.
Válasz Matyi50 #1517. hozzászólásáraJövőre nekem is kétoldalrol lessz meghajtva a kasza a nagy asztalon...reméllem azzal megszünik a kaszatörés...Lehet ezeken még sokat javítani....
Válasz Tomszi #1515. hozzászólására90'es évek közepétől rengeteget behoztak 16-17esből. Amik még mennek ma is, sok ezek közül való,mert nem rohadtak szét,tető alatt voltak,nem úgy mint a magyar tsz-ekben ahol csillaggarázs van ma is még sok helyen a 100milkás kombájnoknak. Sok németből behozott 16-17esen már az újabb biso szecskázó,és ékszijas kaszahajtás volt,nem egybe még működő veszteségmérővel,hektárszámlálóval.
Könnyen megismerszik egyéb dolgokat nézve is az utólag behozott,mert a V8as ifa motorokon kiemelték a kipufogódobot a németek,illetve sok kombájn keskeny kerékkel jött be.
Válasz Matyi50 #1513. hozzászólásáraSzerintem használtan nem valami sok 516-ot hoztak be németből, inkább 514-eket hozogattak be.
Ha motort cseréltek bennük és mondjuk egy régi simáé került egy B-s be akkor inkább lecserélték a szíjtárcsát is.
Válasz Tomszi #1512. hozzászólásáraIgen a motoron lévő 4 es tárcsára gondolok.....Miért kell 2000 fölött bömbölni a motornak ??? annak se jó ez ..a fogyasztásrol nem is beszélve....
Válasz Tomszi #1512. hozzászólásáraSzerintem ezek már annyit lettek bütykölve amióta kijöttek a gyárból németben aztán az onnan használtba behozott gépek itthon is,hogy motorcsere stb után összevissza van minden.
Válasz khgabi1 #1508. hozzászólásáraHello. Milyen ékszíjtárcsa átmérőre gondolsz? A motor kihajtásánál kétféle van, mivel az 516B motorfordulata kisebb, így azokon más átmérőjű a szíjtárcsa, hogy meglegyen a fordulat, a munkavégző részeknél, az 517-é természetesen ugyanez.
Válasz sebi01 #1507. hozzászólásáraLátom fel vagy szerelve rendesen.....nekem csak egy van meg egy 14 -es.... Menyi földön gazdálkodsz..??? Csak úgy mondom mint tuning...hogy több fajta átmérőjű ékszíjtárcsával találkoztam már...ami a mororon a meghajtást adja....most esztergáltattam egy 320 mm átmérőjút....a régi 290 volt...leengedtem a fordulatot 1800 ra ...igaz hogy gyönge gabonában de bőven 10 lit alatt fOgyaszt....Bár nemtudom erős gabonába mit csinálna így ,de felénk az nem szokott lenni.....Jövőre megkapja a nyagy asztalt....szerintem menni fog ez a fogyasztás még lejjeb.....bár már szerintem ez így is nagyon tuti...hálla a RÁBÁNAK...
A zuhanásgátló egy biztonsági cucc , a működése
a vezérlőtolattyú által irányított olaj nem közvetlenül jut a munkahengerbe hanem hanem a zuhanásgátlót vezérelve a zuhanásgátlón keresztül ,
Könnyen föl9smerhető a léte , ha álló motornál nem lehet működtetni a hidraulikát akkor zuhanásgátlós .
Amúgy a 516-nál csak visszaengedés gátló szerepe van egybe van szerelve a vezérlőtolattyúval , különben a munkahengerekre szokás fölszerelni , fém csövekkel , így megakadályozva a zuhanást ha kidurranna egy gumicső. Pl. T-174/2
Az enyém a javítás alatti az 517 , mögötte a 4x4-es 516 , aztán van mégegy jó állapotú 16-os leponyvázva meg még néhány darabokban :)
Válasz sebi01 #1502. hozzászólásáraA zuhanás gátló alatt a túlnyomás szelepet érted????Bekötöttem a visszatérőbe..úgy tűnik múködik szépen de az asztaált még nem emeltem vele...remélem azért megemeli...Tiéd ez a két gép ami a képeken van???
Válasz sebi01 #1503. hozzászólásáraAzért lett eladó mert vettem egy E-517 -t és azon van gyárilag seckázó. Ugyan nem készült el gabonára , de majd napraforgóra kész lesz. A szalmára pedig volt vevő .
A képek.
Anno 2003-ban én átvariáltam kissé az asztalemelő hidraulikát cukorrépa szedéshez , megtartva az eredeti funkciót is , és úgy rémlik ha szabadon visszafolyik akkor nem nyitja ki a zuhanásgátlót , de már rég volt lehet rosszul emlékszem.
https://www.youtube.com/watch?v=X4IpYnAkWw4
Egyszer lefotóztak út mellett , de semmi köze a cshekhez :)
2450 hozzászólás
Válasz bubu13 #1550. hozzászólásáraA hidraulika szűrő is?
üdv kérdezném, hogy úgyebár van lent 2 hidromotor, fent pedig a szivattyú, a menetelő kart mozgatva a lentiekhez és felülre is mozgatja a rudazatot, kérdésem az lenne, hogy a fenti rudazaton van állítási lehetőség! ha azon állítok a sebességet tudom növelni??? a gondom az h a gép nem megy 10-11 km/h nál többet, ki van pucolva minden, nincs berohadva
Válasz Bandita29 #1545. hozzászólásáraA hidrónak kevés az 1600 főleg kukoricánál ahol puha talajon 2200-al is határeset hogy tudja tartani az 5-6 km/h-s sebességet.
A gyorsításhoz egy 2000-es KCR ház mis megfelel .
Azért azt nem árt figyelembe venni hogy a teljesítményhez fordulat is kell ha a nyomaték állandó értéken marad akkor fele fordulatszámon fele lesz a lóerő ergo fele területet tudod megszántani.
A fizika törvényeit nem lehet kikerülni, kombájn adott területteljesítményéhez el kell égetni egy adott egységnyi tüzelőanyagot . És itt jelentkezik a nyomaték fordulatszám összefüggése.
A 2200-as fordulat 1100 robbanást jelent percenként a hengerben 1100 egység gázolaj ég el .
Az 1600-as fordulat 800 robbanást jelent az 1100 egységnek viszont el kell égni (ebben az esetben elhanyagolható az esetleges fogyasztás csökkenés értéke)
vagyis egy robbanásra 1,375-ször több gázolaj jut
ez pont annyival több nyomatékot eredményez amennyit csökkent a fordulatszám úgy hogy a fordulatszám és nyomaték szorzata állandó maradt.
Ez a nagyobb nyomaték nagyobb terhelést jelent a dugattyúknak hajtókarcsapágyaknak stb...
Valamint nagyobb hőterhelést a hengerfejnek dugattyúknak.
Egy bizonyos határ alatt már rontja a motor élettartamát . Az erőgépmotorok gyárilag a legkedvezőbb fordulatszám-nyomaték tartományra vannak beállítva , és a tartós teljesítményre méretezve.
Válasz khgabi1 #1542. hozzászólásáraAz 1800 még határeset, ahogy visszaolvastam a tiédben Rába motor van. Én mondjuk 2000 alá azzal sem mennék.
Válasz kanyo #1539. hozzászólásáraEz egy örök téma hogy kombájnt szabad-e mosni vagy csak levegővel. Nem csak itt, hanem úgy általában.
Szerintem csak levegővel nem lehet igazán tisztára letakarítani, fujathatod 3 napig is. A legjobb a szivattyús, ott azért van nyomás is és vízmennyiség is, igazából mindkettő kell hogy a rárakódott port, töreket, szálkákat levigye rendesen, és ha nem sajnálod akkor igazán tiszta lesz a végére. Akkor jó csinálni amikor jó meleg van, nem a kombájn miatt, hanem magad miatt, ugyanis úgy nem tudod csinálni hogy ne fröcsögjön rád valamennyi víz, ha meleg van akkor nem nagy gond, mert süt a nap, megszáradsz. Persze a kimondott kánikula se jó, ami 2-3 hete volt, mert az meg a másik véglet, akkor meg megdöglesz a napon.
Én magam is mostam már le párszor kombájnt, 516-ot is, Lexion-t is, a fent leírt módszerrel, és egyik se rohadt el és az eletronikájának se lett semmi baja, pedig az 516 bőven elkerülte már a 20 évet is (tszcs-ben), azzal a vízsugárral meg nemigen lehetett finomkodni hogy az elektronika ne kapjon.
Szóval nyugodtan csináld!
Válasz kanyo #1539. hozzászólásáraEz egy örök téma hogy kombájnt szabad-e mosni vagy csak levegővel. Nem csak itt, hanem úgy általában.
Szerintem csak levegővel nem lehet igazán tisztára letakarítani, fujathatod 3 napig is. A legjobb a szivattyús, ott azért van nyomás is és vízmennyiség is, igazából mindkettő kell hogy a rárakódott port, töreket, szálkákat levigye rendesen, és ha nem sajnálod akkor igazán tiszta lesz a végére. Akkor jó csinálni amikor jó meleg van, nem a kombájn miatt, hanem magad miatt, ugyanis úgy nem tudod csinálni hogy ne fröcsögjön rád valamennyi víz, ha meleg van akkor nem nagy gond, mert süt a nap, megszáradsz. Persze a kimondott kánikula se jó, ami 2-3 hete volt, mert az meg a másik véglet, akkor meg megdöglesz a napon.
Én magam is mostam már le párszor kombájnt, 516-ot is, Lexion-t is, a fent leírt módszerrel, és egyik se rohadt el és az eletronikájának se lett semmi baja, pedig az 516 bőven elkerülte már a 20 évet is (tszcs-ben), azzal a vízsugárral meg nemigen lehetett finomkodni hogy az elektronika ne kapjon.
Szóval nyugodtan csináld!
A rába motor a maximális nyomatékát 1600/min fordulaton adja. Jól hangzik,hogy 2300 as fordulaton 220LE,de nem lóerő kell,hanem forgatónyomaték. Nekünk 180-as rábában 250-es motor van,ha szántáskor veretem neki,elkezd pattogni,lehetetlen a fülkében megmaradni,viszont 1500-1600-os fordulaton szépen megy. Szeretném átalakítani a cséplőhajtást én is,de a hidrosztatikus hajtással vagyok gondban,hogy vajon elég e a szivattyunak az 1600-as fordulat,vagy mivel gyorsítsam a hidroszivattyút.
Válasz sebi01 #1543. hozzászólására Erre gondoltam...
Válasz khgabi1 #1541. hozzászólásáraNem is mondtam hogy nincs lehetőség jobbítani :)
A gyártók olyan gépet igyekeznek alkotni , amely minden körülmények között használható különleges időjárás , szélsőséges termények , mindenhol van tartalék , ezért lehet tuningolni autót traktort .stb...
1800 Rábánál kb. a nyomaték csúcsa egy jó pilóta simán arathat vele , egy gyengébbnél erős anyagban esetleg lefullad . Fogyasztásod biztos jobb lesz.
Na meg ha sikerül valami ott az érzés ,
én csináltam :) :)
Sok sikert kívánok hozzá.
Válasz Tomszi #1538. hozzászólására A trakit sem pörgetem 1800 nál jobban és az azért nem félgáz...így szereti...
Válasz sebi01 #1537. hozzászólásáraTeljesen igazad van az utolsó szóig....de az 1800 nem anyira kicsi fordulat hogy anyira ingadozna terhelés fügvényében...felénk amúgy is elég kicsi a termés... .Lehet hogy igy nem adja le a teljes erejét de mint mondtam erre kevés a termés...Azért gondoltam a d10 re mert az még nyomatékossab..és még kevesebbet eszik..
Válasz kanyo #1539. hozzászólásáraMagasnyomással vigyázni kell , Pl. egy gyengébb képességű hűtőből kiviheti még a fémlemezkéket is.
Én jobban szeretem a szivattyús 10 bár körüli nyomást , ráadásul ott a vízmennyiség is sokkal nagyobb a port töreket pedig könnyedén gyorsan leviszi..
Sziasztok! Le lehetne mosni magasnyomasuval a kombanjt 35fokba vagy inkább kuzgyek a levegovel? Gondoltam 35fok meg utana jol kijaratni! Vagy inkabb ne?
Válasz sebi01 #1537. hozzászólásáraÍgy van. A kamionhoz meg buszhoz nem lehet hasonlítani. Egy traktorral se tudsz félgázon szántani, ha a hozzá passzoló ekét húzod vele.
Válasz medikus #1535. hozzászólásáraA teljesítmény a munkavégzés sebessége a nyomaték és fordulatszán szorzata . Alapvetően a motor geometriai jellemzőitől függ (lökethossz) másodsorban az égéstérben elérhető nyomástól , az mindegy hogy mi vezérli .
Ráadásul akad némi különbség a teherautó és a kombájn között .
Teherautónál dolgozhat a motor a legnagyobb nyomaték közelében mert ha nő a terhelés egy kapcsolás a nyomatékváltón és máris újra beállt az egyensúly.
Kombájnnál viszont bőséges tartalék szükséges a motoron mert állandó fordulatszám alapvető követelmény. Ennek megfelelően úgy van belőve az üzemi fordulatszám hogy a nyomatékgörbe maximumán túl a hirtelen csökkenés szakaszán legyen . a fogyasztás ebben a tartományban nem a legjobb , de ez az ára annak hogy nagyobb kupac szalmánál se nyökögjön a motor fordulatszámmérője.
Válasz medikus #1535. hozzászólásáraNem csak az elektronika miatt kisebb a fordulatszám....Néha ezek a köbaltás motorok jobban kifizetődnek mint az elektronikával vezéreltek...azok részben a bénzbeszedésre lettek kifejlesztve hogy ne lehessen othon megszögelni őket mert abbol mi hasznuk...Jókis növényi olajjalkezelt gázolajtol szépen tökremennek ha nem rendszeresen vannak használva..Az a kicsi amit spórolnak a fogyasztással pedig nincs egyensújban a várható javítási költségekkel..Persze a környezet szenyezés is fontos..de ha belegondolsz hogx a nagy ipari országok hogy szarnak rá..akkor lehet nem az lessz a fő szempont hanem hogy menyit hagy az ember zsebébe
Válasz khgabi1 #1534. hozzászólásáraAz a kérdés,hogy a motor milyen fordulaton adja le a maximális nyomatékot! A kamion motor elektronikával vezérelt,nem hasonlítható a te kőbaltás motorodhoz!
Válasz sebi01 #1531. hozzászólásáraPersze én sem gondoltam akkora fogyasztás külömbségre...de azért a kicsi is fontos...óránként 1-2 liter estére már egy tiz rongy...azért egy pacák már elüll a gépen....már ha ráengeded ..Szerintem a nagyobb áttörést a fordulatszám csökkentésel lehet elérni...nézd meg hogy a kamion motorok milyen keveset forognak..azért fogyasztanak keveset ..vgyis azért is...van ott más is persze..de ettöl a 2,2 -2,3 as fordulattol kiver a víz...
Válasz sebi01 #1530. hozzászólásáraÖtletes...Nagyon ügyes vagy hogy ilyen egyáltalán eszedbe jutott...és hogy hozzá mertél nyúlni hogy átalakisd...Másnak minden jólvan úgy ahogy van...Én is fűrészelem a vasat ..újítok mindig valamit... nálunk erre laposon nincs szükség a 4x4 re így nem szerepel a fejleszteni valók között..Én rosta és szelelő tuningokkal próbálkoztam..meg azzal az áttétel módosítással...minden be is jött szépen.....
Válasz sebi01 #1531. hozzászólásáraNem épp ideális körülmények között kukoricáztam.
https://www.youtube.com/watch?v=Tzgl74NFi9o
Válasz khgabi1 #1527. hozzászólásáraSzerintem mindegy ha jó mindegyik teszi a dolgát .
Fogyasztásról már többször volt szó , én nem tapasztaltam V8 horror fogyasztását .
Igaz nem deciztem ki de sok különbség nincs , nagyjából egyezik a Rábával.
Decemberben utoljára egy volt TSZ maradéknak arattam kukoricát reggel hoztak 180 L gázolajat délután kettő körül megint hoztak , kérdeztem minek ?
Ez estig elég nem hittek a szemüknek mikor megnézték a tankot . Szóval az óránként 40 L-es fogyasztás nekem ismeretlen .
Válasz khgabi1 #1525. hozzászólásáraPontosabban vegyes kapcsolásban működik a két első motor párhuzamos kapcsolású vagyis hidraulikusan diferál az első híd a hátsó pedig ezekkel sorosan kapcsolódik vagyis nem tud eldiferálni.
Az erőt nem veszi el csak több kerékre oszlik el .
A teljesítmény P=p*v*A
a szivattyú működését nem befolyásolják a motorok
a nyomás és a szállított mennyiség adott érték marad.
Az áttétel értékére már nem emlékszem anno pontosan kiszámoltam . Két lassítás van összerakva egy
Rába 180 TlT és egy 2000-es KCR meghajtóház.
ha esetleg érdekel valakit:
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/szantofoldi-betakaritogep-alkatreszek/kaszamozgato-tengely-uj-516-elado/h_6542369
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/szantofoldi-betakaritogep-alkatreszek/kukorica-asztalhoz-uj-torohenger-csucs-elado/h_6542367
Válasz rozsnakim #1524. hozzászólásáraEz az az alkatrész,ami nem megy tönkre szinte sosem!Kell még árulnod!!
Válasz sebi01 #1520. hozzászólásáraMelyik a jobb szerinted??? a Rába vagy a v8--???Nekem a régi 8 as volt én azt is szerettem de ez meg keveset fogyaszt ...ja és a titkos tervem a d -10 -11 de anyira fain ez a motor benne hogy nem bántom...Azért majd egy d - 10 et csak összehozok cseremotornak lassan..
Válasz rozsnakim #1524. hozzászólásáraAzért maradt meg mert ezekkel az alkatrészekkel sosem volt baj.Másképp rég ellopták volna
Válasz sebi01 #1521. hozzászólására Párhuzamos kapcsolás..-nem ???Tehát egy darab hidromotor az ifahíd kardánjához??? Ötletes....Gondolom lassítani kellet rajta legalább 1-3 hoz...Vagyos igen...ha sorba kötöd akkor direkt hajt...de elveszi az erőt az elsőktöl is..-nem...Viszont párhuzamosan meg nagyon lassú lenne....
Kedves Fórumozók!
Eladóvá vált egykori TSZ készletből megmaradt 4db rázóasztal meghajtó excenter. Vadi új alkatrészről van szó, becsomagoltan volt tartva.
Telefonszámom: +36204325643
Kérésre postázni is tudom.
Sziasztok! Búza utan zabra állításba tudnatok valamit mondani?
Válasz khgabi1 #1511. hozzászólásáraPontosan én sem tudom , ezt az értéket használom és jó . Inkább nagyobbra állítsd mert ahogy kopik a függőcsapszeg egyre jobban terpeszt , emiatt csökken az összetartás és leeszi a gumi belső felét.
Válasz khgabi1 #1509. hozzászólásáraSaját szülemény , IFA elsőhíd 16-os hidrómotor áttételekkel soros kapcsolásban vagyis fixen hajt nem úgy mint Pl a gyári Claas kombájn .
Répaszedéshez kellett a fix hajtás .
Válasz khgabi1 #1508. hozzászólásáraBarátom 140 ha én 110 ha-on meg még hozzájön a bérmunka .
Az egyik nálam is Rába motoros a többi V8-as .
Válasz Matyi50 #1517. hozzászólásáraAz én környékembe egyáltalán nem látok/láttam kintről behozottat, de lehet csak rossz helyen vagyok ebből a szempontból. Még magyar fórumon se láttam ilyet, attól persze nem állítom hogy egyáltalán nincs. Pedig én is felfigyelek a legkisebb különbségekre is, meg aztán ismerem is a gépezetet egy kissé. Külföldi videókon én is kiszúrom a kaszahajtás átalakítását és hasonlókat.
Válasz Matyi50 #1517. hozzászólásáraJövőre nekem is kétoldalrol lessz meghajtva a kasza a nagy asztalon...reméllem azzal megszünik a kaszatörés...Lehet ezeken még sokat javítani....
Válasz Tomszi #1515. hozzászólására90'es évek közepétől rengeteget behoztak 16-17esből. Amik még mennek ma is, sok ezek közül való,mert nem rohadtak szét,tető alatt voltak,nem úgy mint a magyar tsz-ekben ahol csillaggarázs van ma is még sok helyen a 100milkás kombájnoknak. Sok németből behozott 16-17esen már az újabb biso szecskázó,és ékszijas kaszahajtás volt,nem egybe még működő veszteségmérővel,hektárszámlálóval.
Könnyen megismerszik egyéb dolgokat nézve is az utólag behozott,mert a V8as ifa motorokon kiemelték a kipufogódobot a németek,illetve sok kombájn keskeny kerékkel jött be.
Válasz khgabi1 #1514. hozzászólásáraMaszekba el lehetne próbálgatni kicsit, mert saját zsebre megy.
Válasz Matyi50 #1513. hozzászólásáraSzerintem használtan nem valami sok 516-ot hoztak be németből, inkább 514-eket hozogattak be.
Ha motort cseréltek bennük és mondjuk egy régi simáé került egy B-s be akkor inkább lecserélték a szíjtárcsát is.
Válasz Tomszi #1512. hozzászólásáraIgen a motoron lévő 4 es tárcsára gondolok.....Miért kell 2000 fölött bömbölni a motornak ??? annak se jó ez ..a fogyasztásrol nem is beszélve....
Válasz Tomszi #1512. hozzászólásáraSzerintem ezek már annyit lettek bütykölve amióta kijöttek a gyárból németben aztán az onnan használtba behozott gépek itthon is,hogy motorcsere stb után összevissza van minden.
Válasz khgabi1 #1508. hozzászólásáraHello. Milyen ékszíjtárcsa átmérőre gondolsz? A motor kihajtásánál kétféle van, mivel az 516B motorfordulata kisebb, így azokon más átmérőjű a szíjtárcsa, hogy meglegyen a fordulat, a munkavégző részeknél, az 517-é természetesen ugyanez.
Válasz kékikántor #1510. hozzászólásáraSzia...Én 0-10 mm között próbálkoznék....de pontosan nem tudom..
Hello fiúk
Valaki nem tud nekem egy kerékösszetartást véletlanül 516-os kombájnhoz?
Válasz khgabi1 #1508. hozzászólására A 4x4 hajtás hogyan van megoldva...???
Gondolom az is hidrós de olyat még nem láttam...
Válasz sebi01 #1507. hozzászólásáraLátom fel vagy szerelve rendesen.....nekem csak egy van meg egy 14 -es.... Menyi földön gazdálkodsz..??? Csak úgy mondom mint tuning...hogy több fajta átmérőjű ékszíjtárcsával találkoztam már...ami a mororon a meghajtást adja....most esztergáltattam egy 320 mm átmérőjút....a régi 290 volt...leengedtem a fordulatot 1800 ra ...igaz hogy gyönge gabonában de bőven 10 lit alatt fOgyaszt....Bár nemtudom erős gabonába mit csinálna így ,de felénk az nem szokott lenni.....Jövőre megkapja a nyagy asztalt....szerintem menni fog ez a fogyasztás még lejjeb.....bár már szerintem ez így is nagyon tuti...hálla a RÁBÁNAK...
Válasz khgabi1 #1506. hozzászólásáraVégiggondolva működnie is kell , nem lehet köze a dugóhoz. :)
A zuhanásgátló egy biztonsági cucc , a működése
a vezérlőtolattyú által irányított olaj nem közvetlenül jut a munkahengerbe hanem hanem a zuhanásgátlót vezérelve a zuhanásgátlón keresztül ,
Könnyen föl9smerhető a léte , ha álló motornál nem lehet működtetni a hidraulikát akkor zuhanásgátlós .
Amúgy a 516-nál csak visszaengedés gátló szerepe van egybe van szerelve a vezérlőtolattyúval , különben a munkahengerekre szokás fölszerelni , fém csövekkel , így megakadályozva a zuhanást ha kidurranna egy gumicső. Pl. T-174/2
Az enyém a javítás alatti az 517 , mögötte a 4x4-es 516 , aztán van mégegy jó állapotú 16-os leponyvázva meg még néhány darabokban :)
Válasz sebi01 #1502. hozzászólásáraA zuhanás gátló alatt a túlnyomás szelepet érted????Bekötöttem a visszatérőbe..úgy tűnik múködik szépen de az asztaált még nem emeltem vele...remélem azért megemeli...Tiéd ez a két gép ami a képeken van???
Válasz sebi01 #1504. hozzászólásáraTel 30/5293988
Válasz sebi01 #1503. hozzászólásáraAzért lett eladó mert vettem egy E-517 -t és azon van gyárilag seckázó. Ugyan nem készült el gabonára , de majd napraforgóra kész lesz. A szalmára pedig volt vevő .
A képek.
Válasz bubu13 #1500. hozzászólásáraOk csinálok pár fotót.
Válasz khgabi1 #1499. hozzászólásáraÁrtani nem tudsz vele ha kipróbálod , esetleg nem működik.
Anno 2003-ban én átvariáltam kissé az asztalemelő hidraulikát cukorrépa szedéshez , megtartva az eredeti funkciót is , és úgy rémlik ha szabadon visszafolyik akkor nem nyitja ki a zuhanásgátlót , de már rég volt lehet rosszul emlékszem.
https://www.youtube.com/watch?v=X4IpYnAkWw4
Egyszer lefotóztak út mellett , de semmi köze a cshekhez :)