Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak637 FtBenzin árak617 FtEUR413.74 FtUSD403.71 FtCHF441.89 FtGBP499.25 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
A dob átmérője nagyon is, hogy meghatározza az áteresztőképességet!
Egészen pontosan a dobkosár felülete, ami az 1ik meghatározó az áteresztőképesség szempontjából.
A nagyobb átmérőjű dobot értelemszerűen nehezebb hajtani, nem nagyobb a nyomatéka semmivel, éppen ellenkezőleg.
Valószínűleg a mozgási energiát (lendületet) kevered a nyomatékkal, de ezek teljesen mást jelentenek.
Mint írtam, a dobátmérő nem az áteresztőképeség függvénye. Az inkább a dob fordulatszámának a meghatározásában fontos. Persze azt is leírtam, hogy a nagyobb átmérőjű dob nagyobb nyomatékal bír és nehezebben tömődik el, ezért jobban terhelhető .
Válasz #541. hozzászólásra
Még a Lexion 600-é is csak 1700x600, az 516-é pedig 1625x800mm. Persze ezzel nem azt akarom mondani hogy annyit tud az 516 is, ez csak 2 adat.
Én is inkább a Fortschrittokat védeném, de most a Dominátor 106-os melllett is ki kell hogy álljak. A cséplődob átmérője nem határozza meg az áteresztőképességet. Sokkal inkább fontosabb a szélessége. A cséplésnél a cséplődob kerületi sebessége az ami fontos, ezért van az, hogy a különböző dobátmérővel rendelkező kombájnok nem egyforma fordulatra vannak beállítva az azonos terményeknél. Vagyis búzában az 516-onak elég a 850-950 1/min, addig a 106-osnál ez az érték akár 1500 1/min is lehet. Azonban a nagyobb átmérőjű dobnak jobb a nyomatéka és kisebb az esély arra hogy úgymond bemedvézzen(eltömődjön). Persze ez megint csak nagyba függ a gépésztől is.
A mostanság gyártott kombájnokban egyre jobban közelítenek az 516-osban alkalmazott mértű dobhoz(Pl.:Claas Lexionba 600mm, John Deere WTS szériába 660mm, New Holland CX-be 750mm)
Szerintem most nem ez a lényeg,hogy melyik jobb,vagy rosszabb,hanem az,hogy sajnos nem ez szerint tudunk gépet választani.hanem a pénztárca szerint.Mi magyarországon mikor jutunk oda,hogy olyan gépet tudjunk venni,amilyet akarunk???
Válasz #533. hozzászólásra
Persze azért majdnem mindenki felfelé kerekít egy kicsit. Nem azt mondom hogy egy jó napon nem lehet levágni vele mondjuk 20ha-t 8búza), h minden összejön, jól meghajtva, de napról-napra, átlagban nem nagyon.
Ezt a linket nemtom ki rakta fel, de ha figyelmesen megnézitek az adatokat azt irja hogy az áteresztőképesség 12,3 kg/s, a dobátmérő meg 800 mm ez köztudott hogy a legnagyobb! Hát megnézném egy dominátor 106-os áteresztőképességét a 450-es kisdobjával!
a kaszahajtásról azt mondta apám ,hogy nagyon nehéz volt jól beállítani(ha nem lett jó akkor szétverte az egész asztalt),akár több napig is el lehettett vele játszani,de az a része szerintem javítható pár nap munkával,az a része nem idegesít,a motor az,metr az okozhatja a legnagyobb bajt aratás közben ha beszarik,de még nem járt úgyhogy passz
szeva dutráslaci már vártam,hogy mikor olvasol megint bele a fórumba:),engem a festése kevésbé zavar,a motor ami izgatja a fantáziámat,ha rákeresel itt a hirdetésben van egy 516 os motor eladó 180.000ért,kérdés az milyen lehet(árában van az a 180.000?),a gazda tényleg 1 picit trehánynak tűnt,de legalább letakarta a gépet:),az a baj az ifamotorról nem hallottam túl sok jót
Válasz #527. hozzászólásra
Nálunk az egyikkel volt olyan, hogy eltörött vmi. a kaszahajtásnál, de utána bármit csináltak vele, lecserélhettek mindent, megerősítették, egy idő után mindig ugyanúgy eltörött.
Válasz #525. hozzászólásra
Nálunk volt egy 83-as v. 84-es ami kekibarna volt, teleüveges ajtóval és fehér kárpitokkal. A világosbarnák voltak azok amik gyárilag kékek voltak, csak vmiért. átfestették őket, legalábbis amik nálunk voltak, azokon látszott ha megbontották a barna alatt kék volt.
Válasz #526. hozzászólásra
Nekem sosem volt gondom a kaszával.Soha nem tört el,sem a kasza sem a vágóasztal.Az enyém 1979-es kék volt.Mindig figyeltünk a beállításra,szilentekre,és a kaszapengékre.De én is láttam összetákolt asztalt.Sőt olyant is aminek az egéssz hajtásoldala leszakadt.Pedig kis odafigyeléssel elkerülhetőek ezek a hibák.
Igazad van.Sajnos az adattábla le van szedve,ezért nem láttuk a gyártási évet.Nálunk is volt a TSZ-ben 83-as,az is világosbarna volt kék fülke tetö perforált lemezzel,és teliüveges ajtaja volt,van róla fotóm.Az viszont kiderült róla hogy valamikor kék volt,csak átfestették barnára a gyárban,mert ahogy kopott le a festék Pl.: a csigáról,alatta jött elő a kék szín.Szerintem a fretődi gép nics rossz állapotban,engem inkább a gazda trehánysága zavart,hogy le sem mosta a gépet.Az látszik hogy át van festve,de hát inkább legyen átfestve,mint hogy rozsdás legyen.A vágóasztal sem vészes,csak egyszer neki kell állni,és rendessen meghegeszteni,meg beállítani hogy ujjközéptöl........ menjen és akkor nem törik el.Nem voltak ezek rossz gépek,csak a TSZ-ben a nagy hajtásban,meg nem is mindenki étrett hozzá,aki meg értett hozzá az b.szott rá,nem figyeltek oda rá.Szerintem ha gondossan át van nézve,gatyába van rázva,menni fog az szépen!!
Válasz #516. hozzászólásra
Így ránézésre nekem is úgy tűnik,hogy volt festve.A képről ítélve szerintem világosabb a kék szín,mint az eredeti,viszont a fülkeszűrő perforált ajtóinak,kéknek kellene lennie.A kerekek tudomásom szerint,csak piros,és fehér színűek voltak,és valóban hiányoznak a feliratok.A kékeken,még elég vastagon festették,afeliratokat,meg kell,hogy látszon a festék alatt.Az évjáratából ítélve,barnának kellene lennie,viszont úgy tudom teliüveges ajtó,csak a kéken volt.Bár ez nem százszázalék.Mi annakidején kaptunk a TSZ-ben 1983-as kiadású 516-ost,az barna volt.Mindezek ellenére,még lehet igaz amit állít a gazdája,és ti láttátok közelről.
ok,még én is alszok rá néhányat,azért szimpi nekem is a gép,akad rajta kis bütykölni való,de melyiken nincs
ha lessz valami fejlemény még írok,még a srác is eljön megnézni az enyémet is aztán akkor lehet üzletelni is
nem néztem a cimkét,faterék a cséplőrészt meg a rostarészt elég jól átnézték azt mondták jó,a vágóasztalt javítani kell,a motort meg még nem tudom,de azt jó lenne tudni,hogy milyen,de majd csak ha elindul,addg meg csak a találgatás
Válasz #516. hozzászólásra
Akkor jó lehet, bár szerintem volt átfestve, mert a felirat nem látszik rajta, és a kerekei is kékek, gyárilag fehér lenne. Meg ha 83-as akkor világosbarna lenne, bár variáltak eleget a színekkel ahogy már többen is írták, de nincs is lényege, lehet 78-as is megkímélt. A címkéjét nem nézted a lépcső mellet? azon rajt a gyárt. év.
állítólag a kombájn egy fajtakísérleti állomáson volt gép,nem tszgép volt,onnan vette meg egy öreg ott 10 évig volt,tőle meg a mostani tulaj,nála 3 éve van,azért nem erősködtem az índításért mert -2,-3 volt és én sem önteném fel vízzel csak úgy és indítgatnám,ráérek kicsit később mikor már plusszok lesznek,akkor is el lehet indítani,állítólag a gép 1983 as,eredeti színnel,a belseje sincs lelakva,foglalkoztak vele,a kormánykereket cserélni kell,azt mondták a legnagyobb baj vele hogy nem tudják hol tárolni,kicsi az udvaruk,meg kicsik a földjeik(2-3 ha egy táblában),ha van még kérdés mondjátok és válaszolok rá ha tudok
Válasz #503. hozzászólásra Jó autók voltak.Az egyszerűségében volt a nagyszerűsége ahogy mondani szokták.Jópár évet dolgoztam autószerelő műhelyben,és ha minden autóval annyi hiba lett volna mint a WARTBURG-gal,akkor felkopott volna az állunk.A 70-es évek elején akkora volt a sikere,hogy nem tudták, az igényeket kielégíteni belőle.A MERKUR hosszú időn keresztül nem fogadott megrendelést a típusra.
valaki irta hogy a claas és E kombájn között annyi a különbség mint a wartburg meg a golf 2-es között! Jó hasonlat és lehet igaz is! Nade kéremszépen nem jó kis auto volt annak idején aza wartburg azzal a fotel üléssekkel és a nagy csomitartójával:) És azzal is el lehetett menni a világ végére! Vagy ott van a kis trabi ami legalább akkora legenda mint a golf kettes hanem nagyobb!
A v8-as ifa motor biztos többet eszik mint a rába már csak azért is mert itt 8 henger kéri a kaját nem hat, de a nyomaték viszont ott van!
A fogyasztásáról annyit hogy 12 litertől-25 literig. Attól függ mit vágsz vele és hogy adja! Én az átlagfogyasztását mászkálással együtt éves szinten 18 literre mértem (búza, napra, kuki)!
2450 hozzászólás
Válasz #550. hozzászólásra
Nem akartam konkrét számot írni, mert nem is tudnék. Nem tudom, hogy mennyibe kerül egy Lexion. De a logikát érted. :)
Válasz #546. hozzászólásra
Ha tudsz csak 10x annyiért lexiont szólj! :DD
Válasz #541"-nek és azoknak akik nem tudják"
A dob átmérője nagyon is, hogy meghatározza az áteresztőképességet!
Egészen pontosan a dobkosár felülete, ami az 1ik meghatározó az áteresztőképesség szempontjából.
A nagyobb átmérőjű dobot értelemszerűen nehezebb hajtani, nem nagyobb a nyomatéka semmivel, éppen ellenkezőleg.
Valószínűleg a mozgási energiát (lendületet) kevered a nyomatékkal, de ezek teljesen mást jelentenek.
Válasz #546. hozzászólásra
Talán százszor is többe kerül.
Válasz #543. hozzászólásra
Perzse, igazad van, én csak leírtam a 2 adatot.
Válasz #544. hozzászólásra
Ja csak a Lexion 10x annyiba kerül.
Válasz #541. hozzászólásra
Ez teljesen így van!
Válasz #542. hozzászólásra
ja és a 600-as Lexion kétszer annyit tud mint az 516-os(de nem öszehasonlíthatók) és 28 évvel későbbi konstrukció
Válasz #542. hozzászólásra
Mint írtam, a dobátmérő nem az áteresztőképeség függvénye. Az inkább a dob fordulatszámának a meghatározásában fontos. Persze azt is leírtam, hogy a nagyobb átmérőjű dob nagyobb nyomatékal bír és nehezebben tömődik el, ezért jobban terhelhető .
Válasz #541. hozzászólásra
Még a Lexion 600-é is csak 1700x600, az 516-é pedig 1625x800mm. Persze ezzel nem azt akarom mondani hogy annyit tud az 516 is, ez csak 2 adat.
válasz#532-nek és azoknak akik nem tudják
Üdv Cowboy!
Én is inkább a Fortschrittokat védeném, de most a Dominátor 106-os melllett is ki kell hogy álljak. A cséplődob átmérője nem határozza meg az áteresztőképességet. Sokkal inkább fontosabb a szélessége. A cséplésnél a cséplődob kerületi sebessége az ami fontos, ezért van az, hogy a különböző dobátmérővel rendelkező kombájnok nem egyforma fordulatra vannak beállítva az azonos terményeknél. Vagyis búzában az 516-onak elég a 850-950 1/min, addig a 106-osnál ez az érték akár 1500 1/min is lehet. Azonban a nagyobb átmérőjű dobnak jobb a nyomatéka és kisebb az esély arra hogy úgymond bemedvézzen(eltömődjön). Persze ez megint csak nagyba függ a gépésztől is.
A mostanság gyártott kombájnokban egyre jobban közelítenek az 516-osban alkalmazott mértű dobhoz(Pl.:Claas Lexionba 600mm, John Deere WTS szériába 660mm, New Holland CX-be 750mm)
Válasz #533. hozzászólásra
elméleti ,azért kellett a plusz rosta az 517-be mert nem birta megközeliteni se az elméleti értéket,rengeteget szór
Válasz #536. hozzászólásra
Hát igen.
Válasz #532. hozzászólásra
Hát akárhogy nézem a Fortschritt E516 egy elég nagy teljesítményű gép, csak tudni kell használni.
Válasz #536. hozzászólásra
lehet hogy soha .megfojtanak bennünket ezek.még egy 9 milliós gabona év és OFF!!!!!!!!!!!
Válasz #534. hozzászólásra
Szerintem most nem ez a lényeg,hogy melyik jobb,vagy rosszabb,hanem az,hogy sajnos nem ez szerint tudunk gépet választani.hanem a pénztárca szerint.Mi magyarországon mikor jutunk oda,hogy olyan gépet tudjunk venni,amilyet akarunk???
Válasz #533. hozzászólásra
Persze azért majdnem mindenki felfelé kerekít egy kicsit. Nem azt mondom hogy egy jó napon nem lehet levágni vele mondjuk 20ha-t 8búza), h minden összejön, jól meghajtva, de napról-napra, átlagban nem nagyon.
Válasz #532. hozzászólásra
Úgye most ezzel nem azt akarod mondani, hogy az 516 jobb mint egy 106 os?
A kimért áteresztőképesség 12,3 kg/s! Ez a lényeg nem az hogy valaki beírja a forumba hogy egy nap 100 hektárt levágtam:)
http://www.fortschritt-landmaschinen.de/E516-Spezial.htm
Ezt a linket nemtom ki rakta fel, de ha figyelmesen megnézitek az adatokat azt irja hogy az áteresztőképesség 12,3 kg/s, a dobátmérő meg 800 mm ez köztudott hogy a legnagyobb! Hát megnézném egy dominátor 106-os áteresztőképességét a 450-es kisdobjával!
a kaszahajtásról azt mondta apám ,hogy nagyon nehéz volt jól beállítani(ha nem lett jó akkor szétverte az egész asztalt),akár több napig is el lehettett vele játszani,de az a része szerintem javítható pár nap munkával,az a része nem idegesít,a motor az,metr az okozhatja a legnagyobb bajt aratás közben ha beszarik,de még nem járt úgyhogy passz
szeva dutráslaci már vártam,hogy mikor olvasol megint bele a fórumba:),engem a festése kevésbé zavar,a motor ami izgatja a fantáziámat,ha rákeresel itt a hirdetésben van egy 516 os motor eladó 180.000ért,kérdés az milyen lehet(árában van az a 180.000?),a gazda tényleg 1 picit trehánynak tűnt,de legalább letakarta a gépet:),az a baj az ifamotorról nem hallottam túl sok jót
Válasz #527. hozzászólásra
Nálunk az egyikkel volt olyan, hogy eltörött vmi. a kaszahajtásnál, de utána bármit csináltak vele, lecserélhettek mindent, megerősítették, egy idő után mindig ugyanúgy eltörött.
Válasz #525. hozzászólásra
Nálunk volt egy 83-as v. 84-es ami kekibarna volt, teleüveges ajtóval és fehér kárpitokkal. A világosbarnák voltak azok amik gyárilag kékek voltak, csak vmiért. átfestették őket, legalábbis amik nálunk voltak, azokon látszott ha megbontották a barna alatt kék volt.
Válasz #526. hozzászólásra
Nekem sosem volt gondom a kaszával.Soha nem tört el,sem a kasza sem a vágóasztal.Az enyém 1979-es kék volt.Mindig figyeltünk a beállításra,szilentekre,és a kaszapengékre.De én is láttam összetákolt asztalt.Sőt olyant is aminek az egéssz hajtásoldala leszakadt.Pedig kis odafigyeléssel elkerülhetőek ezek a hibák.
Válasz #525. hozzászólásra
Igazad van.Sajnos az adattábla le van szedve,ezért nem láttuk a gyártási évet.Nálunk is volt a TSZ-ben 83-as,az is világosbarna volt kék fülke tetö perforált lemezzel,és teliüveges ajtaja volt,van róla fotóm.Az viszont kiderült róla hogy valamikor kék volt,csak átfestették barnára a gyárban,mert ahogy kopott le a festék Pl.: a csigáról,alatta jött elő a kék szín.Szerintem a fretődi gép nics rossz állapotban,engem inkább a gazda trehánysága zavart,hogy le sem mosta a gépet.Az látszik hogy át van festve,de hát inkább legyen átfestve,mint hogy rozsdás legyen.A vágóasztal sem vészes,csak egyszer neki kell állni,és rendessen meghegeszteni,meg beállítani hogy ujjközéptöl........ menjen és akkor nem törik el.Nem voltak ezek rossz gépek,csak a TSZ-ben a nagy hajtásban,meg nem is mindenki étrett hozzá,aki meg értett hozzá az b.szott rá,nem figyeltek oda rá.Szerintem ha gondossan át van nézve,gatyába van rázva,menni fog az szépen!!
Válasz #516. hozzászólásra
Így ránézésre nekem is úgy tűnik,hogy volt festve.A képről ítélve szerintem világosabb a kék szín,mint az eredeti,viszont a fülkeszűrő perforált ajtóinak,kéknek kellene lennie.A kerekek tudomásom szerint,csak piros,és fehér színűek voltak,és valóban hiányoznak a feliratok.A kékeken,még elég vastagon festették,afeliratokat,meg kell,hogy látszon a festék alatt.Az évjáratából ítélve,barnának kellene lennie,viszont úgy tudom teliüveges ajtó,csak a kéken volt.Bár ez nem százszázalék.Mi annakidején kaptunk a TSZ-ben 1983-as kiadású 516-ost,az barna volt.Mindezek ellenére,még lehet igaz amit állít a gazdája,és ti láttátok közelről.
<====itt a miénk, ha érdekel.
ok,még én is alszok rá néhányat,azért szimpi nekem is a gép,akad rajta kis bütykölni való,de melyiken nincs
ha lessz valami fejlemény még írok,még a srác is eljön megnézni az enyémet is aztán akkor lehet üzletelni is
Válasz #521. hozzászólásra
Szerintem jó vétel lehet.
asszem elrakom magam holnapra,akkor azért lehet benne fantázia ha a motor is jó,nem?
fertődön van,
Válasz #518. hozzászólásra
Helyileg merre van csak kíváncsiságból?
nem néztem a cimkét,faterék a cséplőrészt meg a rostarészt elég jól átnézték azt mondták jó,a vágóasztalt javítani kell,a motort meg még nem tudom,de azt jó lenne tudni,hogy milyen,de majd csak ha elindul,addg meg csak a találgatás
Válasz #516. hozzászólásra
Akkor jó lehet, bár szerintem volt átfestve, mert a felirat nem látszik rajta, és a kerekei is kékek, gyárilag fehér lenne. Meg ha 83-as akkor világosbarna lenne, bár variáltak eleget a színekkel ahogy már többen is írták, de nincs is lényege, lehet 78-as is megkímélt. A címkéjét nem nézted a lépcső mellet? azon rajt a gyárt. év.
állítólag a kombájn egy fajtakísérleti állomáson volt gép,nem tszgép volt,onnan vette meg egy öreg ott 10 évig volt,tőle meg a mostani tulaj,nála 3 éve van,azért nem erősködtem az índításért mert -2,-3 volt és én sem önteném fel vízzel csak úgy és indítgatnám,ráérek kicsit később mikor már plusszok lesznek,akkor is el lehet indítani,állítólag a gép 1983 as,eredeti színnel,a belseje sincs lelakva,foglalkoztak vele,a kormánykereket cserélni kell,azt mondták a legnagyobb baj vele hogy nem tudják hol tárolni,kicsi az udvaruk,meg kicsik a földjeik(2-3 ha egy táblában),ha van még kérdés mondjátok és válaszolok rá ha tudok
Válasz #514. hozzászólásra
Valamikor én is így csináltam,de én felhagytam az autójavítással.Most a mezőgazdaságban dolgozom,főként bérmunkában.
Válasz #511. hozzászólásra
Én kéthejen is vagyok mivel auto szerelö muhelyünk is van meg a mezögazdaság is megy kb 600 hektáron.
Válasz #510. hozzászólásra
toplinernek egy a baja drága megvenni kűlőnőseb gondom még nemvolt vele
Válasz #511. hozzászólásra
én inkáb bmvvel járok mint vartburgal mert nemérek rá sétakocsikázni ja meg tankolni se.
Válasz #503. hozzászólásra Jó autók voltak.Az egyszerűségében volt a nagyszerűsége ahogy mondani szokták.Jópár évet dolgoztam autószerelő műhelyben,és ha minden autóval annyi hiba lett volna mint a WARTBURG-gal,akkor felkopott volna az állunk.A 70-es évek elején akkora volt a sikere,hogy nem tudták, az igényeket kielégíteni belőle.A MERKUR hosszú időn keresztül nem fogadott megrendelést a típusra.
nekem jelenleg e 512 esem van.es nagy valtas lenne a topliner
Válasz #508. hozzászólásra
512et nemértem
90 tol 94 es evjarat 2000-3000 ora re lehet 4060 as is
e512 es utan alom mind2
Válasz #506. hozzászólásra
a 4045őst nemismerem de menyire gondolsz te .évj űzemora kell hozá drága az biztos
mennyit er egy 4045 hts 4.20 as asztallal?ugy olvastam te foglalkozol eladassal is.
Válasz #501. hozzászólásra
joltudod
Hát mondjuk a két auto közt is sok külömbség volt.
valaki irta hogy a claas és E kombájn között annyi a különbség mint a wartburg meg a golf 2-es között! Jó hasonlat és lehet igaz is! Nade kéremszépen nem jó kis auto volt annak idején aza wartburg azzal a fotel üléssekkel és a nagy csomitartójával:) És azzal is el lehetett menni a világ végére! Vagy ott van a kis trabi ami legalább akkora legenda mint a golf kettes hanem nagyobb!
A v8-as ifa motor biztos többet eszik mint a rába már csak azért is mert itt 8 henger kéri a kaját nem hat, de a nyomaték viszont ott van!
A fogyasztásáról annyit hogy 12 litertől-25 literig. Attól függ mit vágsz vele és hogy adja! Én az átlagfogyasztását mászkálással együtt éves szinten 18 literre mértem (búza, napra, kuki)!