Gázolaj árak 637 Ft Benzin árak 617 Ft EUR 413.74 Ft USD 403.71 Ft CHF 441.89 Ft GBP 499.25 Ft

Fórum

Fortschritt E 516 kombájnok

Létrehozta: natibali , 2009-01-07 19:48:01

Kedvencekhez Segítség

2450 hozzászólás
#550 Varoz
2009-01-21 16:52:36

Válasz #550. hozzászólásra
Nem akartam konkrét számot írni, mert nem is tudnék. Nem tudom, hogy mennyibe kerül egy Lexion. De a logikát érted. :)

Nincs profilkép
#549 Jani X
2009-01-21 16:46:29

Válasz #546. hozzászólásra

Ha tudsz csak 10x annyiért lexiont szólj! :DD

Nincs profilkép
#548 Jani X
2009-01-21 16:45:37

Válasz #541"-nek és azoknak akik nem tudják"

A dob átmérője nagyon is, hogy meghatározza az áteresztőképességet!
Egészen pontosan a dobkosár felülete, ami az 1ik meghatározó az áteresztőképesség szempontjából.
A nagyobb átmérőjű dobot értelemszerűen nehezebb hajtani, nem nagyobb a nyomatéka semmivel, éppen ellenkezőleg.
Valószínűleg a mozgási energiát (lendületet) kevered a nyomatékkal, de ezek teljesen mást jelentenek.

Nincs profilkép
#547 Tomszi
2009-01-21 16:31:36

Válasz #546. hozzászólásra
Talán százszor is többe kerül.

Nincs profilkép
#546 Tomszi
2009-01-21 16:29:59

Válasz #543. hozzászólásra
Perzse, igazad van, én csak leírtam a 2 adatot.

#545 Varoz
2009-01-21 15:37:05

Válasz #544. hozzászólásra
Ja csak a Lexion 10x annyiba kerül.

#544 Varoz
2009-01-21 15:35:54

Válasz #541. hozzászólásra
Ez teljesen így van!

Nincs profilkép
#543 forger07
2009-01-21 13:20:05

Válasz #542. hozzászólásra

ja és a 600-as Lexion kétszer annyit tud mint az 516-os(de nem öszehasonlíthatók) és 28 évvel későbbi konstrukció

Nincs profilkép
#542 forger07
2009-01-21 13:17:30

Válasz #542. hozzászólásra

Mint írtam, a dobátmérő nem az áteresztőképeség függvénye. Az inkább a dob fordulatszámának a meghatározásában fontos. Persze azt is leírtam, hogy a nagyobb átmérőjű dob nagyobb nyomatékal bír és nehezebben tömődik el, ezért jobban terhelhető .

Nincs profilkép
#541 Tomszi
2009-01-21 12:11:10

Válasz #541. hozzászólásra
Még a Lexion 600-é is csak 1700x600, az 516-é pedig 1625x800mm. Persze ezzel nem azt akarom mondani hogy annyit tud az 516 is, ez csak 2 adat.

Nincs profilkép
#540 forger07
2009-01-21 10:54:07

válasz#532-nek és azoknak akik nem tudják

Üdv Cowboy!

Én is inkább a Fortschrittokat védeném, de most a Dominátor 106-os melllett is ki kell hogy álljak. A cséplődob átmérője nem határozza meg az áteresztőképességet. Sokkal inkább fontosabb a szélessége. A cséplésnél a cséplődob kerületi sebessége az ami fontos, ezért van az, hogy a különböző dobátmérővel rendelkező kombájnok nem egyforma fordulatra vannak beállítva az azonos terményeknél. Vagyis búzában az 516-onak elég a 850-950 1/min, addig a 106-osnál ez az érték akár 1500 1/min is lehet. Azonban a nagyobb átmérőjű dobnak jobb a nyomatéka és kisebb az esély arra hogy úgymond bemedvézzen(eltömődjön). Persze ez megint csak nagyba függ a gépésztől is.
A mostanság gyártott kombájnokban egyre jobban közelítenek az 516-osban alkalmazott mértű dobhoz(Pl.:Claas Lexionba 600mm, John Deere WTS szériába 660mm, New Holland CX-be 750mm)

#539 Fan
2009-01-20 20:45:43

Válasz #533. hozzászólásra

elméleti ,azért kellett a plusz rosta az 517-be mert nem birta megközeliteni se az elméleti értéket,rengeteget szór

#537 Varoz
2009-01-20 16:13:58

Válasz #532. hozzászólásra
Hát akárhogy nézem a Fortschritt E516 egy elég nagy teljesítményű gép, csak tudni kell használni.

#536 jd /4650
2009-01-20 13:24:26

Válasz #536. hozzászólásra

lehet hogy soha .megfojtanak bennünket ezek.még egy 9 milliós gabona év és OFF!!!!!!!!!!!

#535 dutráslaci
2009-01-20 13:21:12

Válasz #534. hozzászólásra

Szerintem most nem ez a lényeg,hogy melyik jobb,vagy rosszabb,hanem az,hogy sajnos nem ez szerint tudunk gépet választani.hanem a pénztárca szerint.Mi magyarországon mikor jutunk oda,hogy olyan gépet tudjunk venni,amilyet akarunk???

Nincs profilkép
#534 Tomszi
2009-01-20 11:55:14

Válasz #533. hozzászólásra
Persze azért majdnem mindenki felfelé kerekít egy kicsit. Nem azt mondom hogy egy jó napon nem lehet levágni vele mondjuk 20ha-t 8búza), h minden összejön, jól meghajtva, de napról-napra, átlagban nem nagyon.

Nincs profilkép
#533 agromen
2009-01-20 11:48:48

Válasz #532. hozzászólásra

Úgye most ezzel nem azt akarod mondani, hogy az 516 jobb mint egy 106 os?

#532 Cowboy
2009-01-20 11:42:37

A kimért áteresztőképesség 12,3 kg/s! Ez a lényeg nem az hogy valaki beírja a forumba hogy egy nap 100 hektárt levágtam:)

#531 Cowboy
2009-01-20 11:32:30

http://www.fortschritt-landmaschinen.de/E516-Spezial.htm

Ezt a linket nemtom ki rakta fel, de ha figyelmesen megnézitek az adatokat azt irja hogy az áteresztőképesség 12,3 kg/s, a dobátmérő meg 800 mm ez köztudott hogy a legnagyobb! Hát megnézném egy dominátor 106-os áteresztőképességét a 450-es kisdobjával!

#530 natibali
2009-01-20 11:02:32

a kaszahajtásról azt mondta apám ,hogy nagyon nehéz volt jól beállítani(ha nem lett jó akkor szétverte az egész asztalt),akár több napig is el lehettett vele játszani,de az a része szerintem javítható pár nap munkával,az a része nem idegesít,a motor az,metr az okozhatja a legnagyobb bajt aratás közben ha beszarik,de még nem járt úgyhogy passz

#529 natibali
2009-01-20 10:58:33

szeva dutráslaci már vártam,hogy mikor olvasol megint bele a fórumba:),engem a festése kevésbé zavar,a motor ami izgatja a fantáziámat,ha rákeresel itt a hirdetésben van egy 516 os motor eladó 180.000ért,kérdés az milyen lehet(árában van az a 180.000?),a gazda tényleg 1 picit trehánynak tűnt,de legalább letakarta a gépet:),az a baj az ifamotorról nem hallottam túl sok jót

Nincs profilkép
#528 Tomszi
2009-01-20 10:32:41

Válasz #527. hozzászólásra
Nálunk az egyikkel volt olyan, hogy eltörött vmi. a kaszahajtásnál, de utána bármit csináltak vele, lecserélhettek mindent, megerősítették, egy idő után mindig ugyanúgy eltörött.

Nincs profilkép
#527 Tomszi
2009-01-20 10:30:12

Válasz #525. hozzászólásra
Nálunk volt egy 83-as v. 84-es ami kekibarna volt, teleüveges ajtóval és fehér kárpitokkal. A világosbarnák voltak azok amik gyárilag kékek voltak, csak vmiért. átfestették őket, legalábbis amik nálunk voltak, azokon látszott ha megbontották a barna alatt kék volt.

Nincs profilkép
#526 szoltán
2009-01-20 10:29:19

Válasz #526. hozzászólásra
Nekem sosem volt gondom a kaszával.Soha nem tört el,sem a kasza sem a vágóasztal.Az enyém 1979-es kék volt.Mindig figyeltünk a beállításra,szilentekre,és a kaszapengékre.De én is láttam összetákolt asztalt.Sőt olyant is aminek az egéssz hajtásoldala leszakadt.Pedig kis odafigyeléssel elkerülhetőek ezek a hibák.

#525 dutráslaci
2009-01-20 10:08:38

Válasz #525. hozzászólásra

Igazad van.Sajnos az adattábla le van szedve,ezért nem láttuk a gyártási évet.Nálunk is volt a TSZ-ben 83-as,az is világosbarna volt kék fülke tetö perforált lemezzel,és teliüveges ajtaja volt,van róla fotóm.Az viszont kiderült róla hogy valamikor kék volt,csak átfestették barnára a gyárban,mert ahogy kopott le a festék Pl.: a csigáról,alatta jött elő a kék szín.Szerintem a fretődi gép nics rossz állapotban,engem inkább a gazda trehánysága zavart,hogy le sem mosta a gépet.Az látszik hogy át van festve,de hát inkább legyen átfestve,mint hogy rozsdás legyen.A vágóasztal sem vészes,csak egyszer neki kell állni,és rendessen meghegeszteni,meg beállítani hogy ujjközéptöl........ menjen és akkor nem törik el.Nem voltak ezek rossz gépek,csak a TSZ-ben a nagy hajtásban,meg nem is mindenki étrett hozzá,aki meg értett hozzá az b.szott rá,nem figyeltek oda rá.Szerintem ha gondossan át van nézve,gatyába van rázva,menni fog az szépen!!

Nincs profilkép
#524 szoltán
2009-01-20 08:15:49

Válasz #516. hozzászólásra
Így ránézésre nekem is úgy tűnik,hogy volt festve.A képről ítélve szerintem világosabb a kék szín,mint az eredeti,viszont a fülkeszűrő perforált ajtóinak,kéknek kellene lennie.A kerekek tudomásom szerint,csak piros,és fehér színűek voltak,és valóban hiányoznak a feliratok.A kékeken,még elég vastagon festették,afeliratokat,meg kell,hogy látszon a festék alatt.Az évjáratából ítélve,barnának kellene lennie,viszont úgy tudom teliüveges ajtó,csak a kéken volt.Bár ez nem százszázalék.Mi annakidején kaptunk a TSZ-ben 1983-as kiadású 516-ost,az barna volt.Mindezek ellenére,még lehet igaz amit állít a gazdája,és ti láttátok közelről.

#523 Varoz
2009-01-19 23:41:43

<====itt a miénk, ha érdekel.

#522 natibali
2009-01-19 23:21:01

ok,még én is alszok rá néhányat,azért szimpi nekem is a gép,akad rajta kis bütykölni való,de melyiken nincs
ha lessz valami fejlemény még írok,még a srác is eljön megnézni az enyémet is aztán akkor lehet üzletelni is

#521 Varoz
2009-01-19 23:17:57

Válasz #521. hozzászólásra
Szerintem jó vétel lehet.

#520 natibali
2009-01-19 23:15:00

asszem elrakom magam holnapra,akkor azért lehet benne fantázia ha a motor is jó,nem?

#519 natibali
2009-01-19 23:05:36

fertődön van,

Nincs profilkép
#518 Tomszi
2009-01-19 23:01:42

Válasz #518. hozzászólásra
Helyileg merre van csak kíváncsiságból?

#517 natibali
2009-01-19 23:00:10

nem néztem a cimkét,faterék a cséplőrészt meg a rostarészt elég jól átnézték azt mondták jó,a vágóasztalt javítani kell,a motort meg még nem tudom,de azt jó lenne tudni,hogy milyen,de majd csak ha elindul,addg meg csak a találgatás

Nincs profilkép
#516 Tomszi
2009-01-19 22:57:07

Válasz #516. hozzászólásra
Akkor jó lehet, bár szerintem volt átfestve, mert a felirat nem látszik rajta, és a kerekei is kékek, gyárilag fehér lenne. Meg ha 83-as akkor világosbarna lenne, bár variáltak eleget a színekkel ahogy már többen is írták, de nincs is lényege, lehet 78-as is megkímélt. A címkéjét nem nézted a lépcső mellet? azon rajt a gyárt. év.

#515 natibali
2009-01-19 22:40:01

állítólag a kombájn egy fajtakísérleti állomáson volt gép,nem tszgép volt,onnan vette meg egy öreg ott 10 évig volt,tőle meg a mostani tulaj,nála 3 éve van,azért nem erősködtem az índításért mert -2,-3 volt és én sem önteném fel vízzel csak úgy és indítgatnám,ráérek kicsit később mikor már plusszok lesznek,akkor is el lehet indítani,állítólag a gép 1983 as,eredeti színnel,a belseje sincs lelakva,foglalkoztak vele,a kormánykereket cserélni kell,azt mondták a legnagyobb baj vele hogy nem tudják hol tárolni,kicsi az udvaruk,meg kicsik a földjeik(2-3 ha egy táblában),ha van még kérdés mondjátok és válaszolok rá ha tudok

Nincs profilkép
#514 szoltán
2009-01-19 21:41:26

Válasz #514. hozzászólásra
Valamikor én is így csináltam,de én felhagytam az autójavítással.Most a mezőgazdaságban dolgozom,főként bérmunkában.

#513 Tibcsi
2009-01-19 20:58:05

Válasz #511. hozzászólásra

Én kéthejen is vagyok mivel auto szerelö muhelyünk is van meg a mezögazdaság is megy kb 600 hektáron.

Nincs profilkép
#512 luf
2009-01-19 20:56:27

Válasz #510. hozzászólásra

toplinernek egy a baja drága megvenni kűlőnőseb gondom még nemvolt vele

Nincs profilkép
#511 luf
2009-01-19 20:54:41

Válasz #511. hozzászólásra

én inkáb bmvvel járok mint vartburgal mert nemérek rá sétakocsikázni ja meg tankolni se.

Nincs profilkép
#510 szoltán
2009-01-19 20:47:18

Válasz #503. hozzászólásra Jó autók voltak.Az egyszerűségében volt a nagyszerűsége ahogy mondani szokták.Jópár évet dolgoztam autószerelő műhelyben,és ha minden autóval annyi hiba lett volna mint a WARTBURG-gal,akkor felkopott volna az állunk.A 70-es évek elején akkora volt a sikere,hogy nem tudták, az igényeket kielégíteni belőle.A MERKUR hosszú időn keresztül nem fogadott megrendelést a típusra.

#509 tropi
2009-01-19 20:43:59

nekem jelenleg e 512 esem van.es nagy valtas lenne a topliner

Nincs profilkép
#508 luf
2009-01-19 20:38:55

Válasz #508. hozzászólásra

512et nemértem

#507 tropi
2009-01-19 20:34:32

90 tol 94 es evjarat 2000-3000 ora re lehet 4060 as is
e512 es utan alom mind2

Nincs profilkép
#506 luf
2009-01-19 20:30:33

Válasz #506. hozzászólásra

a 4045őst nemismerem de menyire gondolsz te .évj űzemora kell hozá drága az biztos

#505 tropi
2009-01-19 20:27:25

mennyit er egy 4045 hts 4.20 as asztallal?ugy olvastam te foglalkozol eladassal is.

#503 Tibcsi
2009-01-19 20:20:42

Hát mondjuk a két auto közt is sok külömbség volt.

#502 Cowboy
2009-01-19 20:15:24

valaki irta hogy a claas és E kombájn között annyi a különbség mint a wartburg meg a golf 2-es között! Jó hasonlat és lehet igaz is! Nade kéremszépen nem jó kis auto volt annak idején aza wartburg azzal a fotel üléssekkel és a nagy csomitartójával:) És azzal is el lehetett menni a világ végére! Vagy ott van a kis trabi ami legalább akkora legenda mint a golf kettes hanem nagyobb!

#501 Cowboy
2009-01-19 20:09:05

A v8-as ifa motor biztos többet eszik mint a rába már csak azért is mert itt 8 henger kéri a kaját nem hat, de a nyomaték viszont ott van!
A fogyasztásáról annyit hogy 12 litertől-25 literig. Attól függ mit vágsz vele és hogy adja! Én az átlagfogyasztását mászkálással együtt éves szinten 18 literre mértem (búza, napra, kuki)!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


6 éve állt át forgatás nélküli talajművelésre: most elmondja, megérte-e
6 éve állt át forgatás nélküli talajművelésre: most elmondja, megérte-e
Hargitai Sándor, Békés vármegyei gazdálkodó a forgatás nélküli talajművelési...
Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Eddig közel 21 ezer háztartás támogatásáról született döntés.
Valtra T174
Valtra T174

33.900.000 Ft

Sütőtök cefrének eladó
Sütőtök cefrének eladó

120 Ft

Eke
Eke

2.000.000 Ft

Claas Axion 810Cmatic-2022es-2000órás-Áfa mentesen
Claas Axion...

42.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]