Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.69 FtUSD396.2 FtCHF437.45 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólásáraAz asztal alá ne menj, amig a biztosító csapokat be nem raktad a ferde alatti csövekbe, nálunk lezuhant a tömlő eldurranása miatt !
Köszönöm a hozzászólásokat!
Építő, segítő, jószándékú tanácsokat továbbra is szívesen fogadom, mint egy zöldfülűnek, nekem is tudtok újat mondani a témában.
Donorgép már ki van nézve, évek óta a gaz növi egy idős gazdánál, bozótirtással kell majd kezdeni, ha elszállításra kerül, de az már a jövő évi tervekben kapott helyet...
Egy a lényeg, a gép megvan, dolgozott az idén is és egy 160 km-es etapot már jól teljesített a hazaúton, volt benne emelkedő, felüljáró is, a hajtások jól vizsgáztak eddig, 21 km/h volt a max. sebessége. Megállással együtt 11 óra alatt haza értünk. Természetesen látok némi hiányosságot is, amit nyári szezonkezdetig orvosolni kell. Mivel a JD, Claas 105-106, stb. kategória gépei ebben az árkategóriában lepukkantak és drágák is az én zsebemhez viszonyítva, így esett a választás az E-517-es kombájnra, tudva a rizikófaktorokról is. Mivel nem esek pánikba, ha némi műszaki hiba előáll és szeretem a kihívásokat is, így úgy gondolom nem lesz gond, csak pénz legyen... Biztosan lesz egy-két nehéz pillanat is, DE melyik géppel nem lenne?
Azzal kezdem, hogy kiborítom a belsejét, átnézek minden csapágyat, tengelyt, szíjtárcsát. Itt olvastam(talán Sebi írta)hogy nem feltétlenül cseréltek dobkosarat kukorica és gabona között, és talán a ferdefelhordóban a láncokat(léceket sem) cserélik ki néhányan... naa vannak ilyen kérdéses dolgok, amik még tisztázásra várnak.
eddig a legnagyobb gondot a nem működő érzékelők, visszajelzők jelentik.
A szilenteket Sebi iránymutatásán felbuzdulva át akarom alakítani, bár még át kell látnom előtte a rostaszekrénynél, hogy ki-kivel van. Itt azt tapasztaltam, hogy van egy pont, ahol nehezebben lendül át a holtponton, ezt leszámítva egyébként könnyen mozog, de az is látszik, hogy a szilentekben van némi feszülés, a csapok nem igazán párhuzamosak, de ez a felfüggesztésnél lehet hogy orvosolható egy kis odafigyeléssel, amikor a vázhoz rögzítem a csavarokkal. Azt már tudom, hogy a ventillátor fordítója nem működik, nem is működhet, mert a vezetékek le vannak vágva róla... itt még eldöntendő, hogy az elektromos lesz megjavítva vagy mechanikusra lesz cserélve. A kaszahajtást beállítom, mivel látszik rajta, hogy nem állt a helyzet magaslatán az előző tulaj ezen a téren. A kukorica asztal (OROS 6013SA - sajnos a zúzó nincs rajta)harminc éves létére kifejezetten jó állapotú. Egyébként úgy működik, mint egy 30 éves gép működhet, bármikor bármi tönkremehet, néhány évnek el kell telni, mire azt mondhatom, hogy majdnem tökéletesen működik.
Egy biztos amit mondok azok tények, szakmailag megalapozottak, mérhetőek reprodukálhatóak.
Egyáltalán nem célom a hibák elhallgatása, de légből kapott ócskálással nem tudok mit kezdeni.
Egyébként sosem fényeztem 516-17-t
Lásd legutóbb.
" Attila Filep
Attila Filep
2 hete
@V8Rapid Nem rox kombájn az. Valakinek olyan sincs. Te meg bele ülsz és dolgozol . Szóval nem kell szerénykedni! :)
V8Rapid
V8Rapid
1 hete
@Attila Filep Nem szerénykedés ezek tények, nem rosszak, lehet velük jó munkát végezni, de vannak jobbak modernebbek. :D"
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólásáraÜdv, próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkelt video készítőjével. V8Rapid néven fut. Valamelyik video alatti kommentben leírta az elérhetőségét.
Válasz medikus #2290. hozzászólásáraNem fogytak el, csak megfogytak. És nem vált meg mindenki tőlük.
30 éves gépek, persze hogy megfogytak. Clas Dominátor 105-ből meg 106-ból sincs már annyi üzemben, mint volt.
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólásáraEzt a tipust már úgy érdemes venni,hogy ha veszel mellé egy másikat is donornak,ugyanis van amit már csak ugy tudsz átépíteni,mert nem kapni hozzá.
Gyenge pont,szinte bármi... kaszahajtás ha nincs beállitva ,állandóan szétszaggatja az asztalt, rázóasztal,rostaszektény szilentek és rudjainak beállitása,mert azt is szétszaggatja állandóan. Ifa motorblokk belső víztér rozsdásodása,dugulás ennyi idő után már szinte biztos,ha nem fagyállóval üzemelt. Szalmarázó ládák repedése és lötyögése,ami idő kérdése és összeakadó ládákat és irdatlan háborut okoz hátul,meg 4nap leállást szezonban.Dobcsapágyak nem zsirozhatók, ékszijtárcsák bordái kiverődnek. stb... De ha jó a gép,és volt gazdája,akkor elmegy örök élet +2nap,csak tényleg kell mellé egy donor a kertbe,és nem fáj a fejed,hogy ha komolyabb alkatrész kell. De van itt Sebi01 kolléga, aki nagy mestere ezeknek a gépeknek,majd lehet ő sokkal többet tud mondani,ha olvassa a kérdésed.
Javítási, átalakítási infót, tanácsot szeretnék kérni E-517-es kombájnnal kapcsolatban. Mik a gyenge pontjai, mire kell kiemelten odafigyelni? Minden infót, tanácsot szívesen fogadok!
Kombájnt szeretnék vásárolni. Ezen "fáradozom" immár negyedik hónapja. Rengeteg (E514, E524, E516B, E517, Claas 106) gépet néztem már ez idő alatt, de az ideális összeállítás még nem volt közöttük, kivéve egy 517-est, de azt a megállapodásunk ellenére eladták másnak, uh. folyamatosan keresgélek.
Segítséget kérnék itt a fórumon is a hatékonyabb keresés érdekében. Nevezetesen, ha van itt valakinek- vagy az ismeretségi körében eladó jó állapotú Fortschritt E517-es esetleg E516B kombájn, az kérem jelezze számomra! Elsősorban olyan gépet szeretnék találni, amihez a gabona betakarításhoz szükséges szerelékeken felül van a gépen szalma szecskázó, napraforgó és kukorica átszerelő készlet és adapter(ek) is, ami nem lenne rossz, ha zúzná is a szárat, de ezek nem kőbe vésett feltételek, bármilyen megoldás érdekelhet.
Előre is köszönök minden értékes hozzászólást, infót, segítséget!
Pontos fogyasztási adat. Az idén 49 ha napraforgót arattam le, 28 q/ha átlagterméssel, jobbára érett szárral. Kúton tankolt pontosan 640 liter gázolajjal.
Azaz 13,06 liter/ha volt a fogyasztás.
Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólásáraHa rudazat rendben vissza tud térni alaphelyzetbe a motorokon a rázóasztal alatt, akkor elsőre mérd meg a nyomást a vezérlőkörben 10 bar fölött kell legyen. Azaz a vékony cső amelyen a szivattyú alatt olajnyomásmérő gomba van, vagy volt eredetileg.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni
Van egy 516-os kombájnom és a hidro hajtással van problémám mégpedig az hogy már egy kissebb emelkedő is prblémát okoz neki
Egyre csak lassúl és lassúl aztán megáll és csak búgnak a hdromotorok
Hidegen még jó aztán ha bemelegszik vége
A szűrőt már kicseréltem de nincs több ötletem aki tud kérem segítsen mert ez miatt áll az aratás
Válasz KalmárGazda #2274. hozzászólásáraMindent meg lehet oldani ahogy látom.Már 20éve is volt aki bicikli jeladós órával szerelte föl az E kombájnt,ahol az iniciátor jeladó megadta magát,vagy az egér elrágta a vezetéket
Válasz Gabi550 #2266. hozzászólásáraHa rendben van víz -olaj -gázolaj akkor addig hajtasd míg kabinban a motorolajnyomás piros lámpája el nem alszik.Ha elaludt akkor próbáld meg a direkt inďítást .Ennyi évi állás után jót fog tenni neki az ""olaj ""
HA ELINDULT VÁRJUK A HANGJÁROL A VIDEÓT !!!!
Válasz Gabi550 #2266. hozzászólásáraIndításkor nagyon ajánlok + 1 embert 19-es kulcsal a motornál. Ha a fordulatszabályzó beragadna, egyből engedje fel az adagoló előti naftacsövet, szét ne repüljön a motor.
Válasz Gabi550 #2266. hozzászólásáraHa az olajjal minden rendben, nincs benne víz, nem olyan sűrű mint a kátrány és a szint is jó akkor üzemanyag rendszer takarít, átnéz, aztán akksit tenni bele és go. Ha indult, pöfögött kicsit, jöhet az olajcsere.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni van egy 516-os IFA motorral 5-6 éve nem volt beindítva a motor de még körbefordul. Szerintetek hogy kezdjek hozzá a beüzemeléshez pl.először olajcsere vagy csak inditás kicsi járatás és aztán olajcsere
Vagy egyáltalán történhet valami baja miután ennyi idejig nem volt beindítva?
Válasz Matyi50 #2262. hozzászólásáraA tengelyben egymás mögött vannak a furatok. A kúp egykét milliméterrel nagyobb mint a furat, a pontos méretet csak próbálgatással lehet belőni mert a borda kopását nem tudom megmérni. Pár kép talán látszik a lényeg. A rajzon a ferde vonalas rész hibás mert nem látszik a bevágás.
Válasz sebi01 #2261. hozzászólásáraNem rossz! Ez máshol is jól jön! Akkor itt a tengelyen két furat van ha jól értem ,egyik,amibe a kúpot belenyomod az központos,a másik,ami az alátéttel beleszorítja az osztókörön van.
Mennyivel nagyobb a kúpos dió,mint a furat?
Egyébként eszembe jutott még egy a répaszedéshez köthető módosítás. Amit azóta több helyen alkalmaztam, és hasznos lehet bárkinek aki még használ E-gépet. A borda gyors kopása például a ferdefölhordón típushiba. Répaszedéskor pedig az 1000 fordulat és a nagy terhelés miatt feszes Optibelt szíjak igencsak meggyorsították a dolgot, megoldás lehet Pl. a csapágyragasztó, csak az a gond, hogy piszok nehéz leszedni utána, néha még el is reped a szíjtárcsa. Gyors és egyszerű megoldás kellett. Behasítottam a bordás tengelyt négy részre, fúrtam bele egy nagy és egy kisebb furatot, a kisebbe M10-es menet a nagyobba pedig egy kúpos diót készítettem a dióban pedig M12-es menet. A szíjtárcsát zsírozva a helyére tolva a kúpos diót az M10-es csavarral behúzva a dió egyenletesen szétfeszíti a behasított tengelyt ezáltal betonkeményen rászorul a szíjtárcsa. Ha le kell szerelni kicsavarom az M10-es csavart és a dióba lévő M12-es menetbe behajtok egy M12-es csavart ami kitolja a diót ekkor a szíjtárcsa már leesik a tengelyről. Ez a megoldás csak akkor jó ha még nincs szarrá kopva a borda. Seeger gyűrűre nincs szükség .
Válasz Matyi50 #2253. hozzászólásáraMég annyi érdekes lehet, a Rába kb. ugyanannyit fogyasztott répaszedésben mint a 16-os, 220 lovas motor volt a Rábában.
Válasz sebi01 #2256. hozzászólásáraEzzel a megoldással, csak a szíjtárcsát kellett cserélni, azokat a szíjakat visszarakni amit előzőleg levettem, hogy fölösleges dolgok ne forogjanak, egy kötéllel befűzni a ferdébe a láncokat, valamint lefogni a répaszedőről, rá a vágóasztalra és már mehetett aratni, kb. 1 óra az egész művelet.
Mára csak a lentebb említett pedál és a meghajtás őrzi a répa időszakot. A cukorgyárból még ennyi sem maradt, sajna.
Végül a többfunkciós pedál és a szabályzó szerkezet tekerője, és egy nyomásmérő óra. Ezzel tudtam beállítani a kívánt nyomást, hogy folyamatosan tartsa a kiszedőt egy bizonyos erővel, ha nagyon puha a talaj.
Válasz BolliKat #2255. hozzászólásáraA fotódon látható megoldás volt, a szergényi Tsz.-ben is. Én viszont másképp oldottam meg, a répaszedőre szerkesztettem egy 16-os vágóasztal felfogatást, a meghajtást pedig a szabványos kardánhajtásáról vittem a Kleine oldalára, mivel 1000-es fordulatra van szükség a ferde fölső szíjtárcsáját cseréltem kisebbre, valamint a feszítéshez kellette egy plusz tárcsa a képen.
Válasz Matyi50 #2253. hozzászólásáraEz az enyém, sokszor videózták, ha út mellett mentem, hogy miért rakta cseh égisz alá fogalmam sincs. Egy biztos semmi köze a csehekhez.
180-as Rábával vittem a 16-os előtt a répaszedőt, és már 2002-ben szétment a váltója és már kifogytam az alkatrészekből. Egy környékbeli Tsz. adta az ötletet ők rakták 16-osra, de csak ideális talajon tudott menni, akkor jött az ötlet a 4x4-re. Azért a 180-as nagyobb sárban elment, de nem volt nagy különbség, úgyhogy semmi problémát nem okozott a kb. évi 200 ha kiszedegetése.
Fele erő volt vele dolgozni mint a Rábával, a Rába legkellemetlenebb tulajdonsága az volt, ha benyomod a kuplungot megáll a hidraulika szivattyú, dombon fölfelé már előre föl kellett készülni a megállásra először benyomni a féket és amikor már fog akkor a kuplungot. Ha valamiért hirtelen meg kellett állni akkor és egy kicsit visszagurult letördelte a csirázókéseket. Plusz még a 16-ost kiegészítettem mert volt egyszerű lehetőség, az asztalemelő hidraulikát szabályzottá tettem, ami a szedő súlyának egy részét átvette állíthatóan, így sárban nem kellett egész nap a mélységet figyelni. Mivel a 16-os hosszú és csak hátul kormányoz alig érzi a szedő a kormánymozdulatot, míg a Rába egy pillanat alatt leugrott a sorról.
A hidraulika vezérlését és a többi átalakítást is úgy oldottam meg, hogy két csap átváltásával, és pár szíj átrakásával ismét aratni lehetett vele. Az asztalemelő pedál az egyik lényeges eleme, rálépve teljesen lenyomva beakad, majd sarokkal megnyomva old, ha nem nyomom ütközésig akkor aratásra alkalmas. Egyébként már csak ez a pedál és a 4x4 őrzi a répa emlékét a többi cuccot már leszereltem.
Egyébként maga a megoldás nem rossz, sokkal teherbíróbb mint az excentergyűrűs megoldás, kevésbé kényes a tengely illesztési hézagra, (excentergyűrűsnél biztos láttál már olyant amelyiknek körbe lerepedt a pereme), és a legfontosabb különbség a kúp miatt nagyon jó a beállási képessége, (ütés mentesen fut). Például a répaszedőknél (Kleine) ahol nagy tömeg forog nagy sebességgel általános kúpos gyűrűs csapágy.
A hátránya kényes a szerelésre, ha nagyon meg van húzva szétrepeszti a csapágyfutógyűrűt, ha gyengén akkor pedig kilazul. Semmi sem lehet tökéletes. :)
2450 hozzászólás
Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólásáraAz asztal alá ne menj, amig a biztosító csapokat be nem raktad a ferde alatti csövekbe, nálunk lezuhant a tömlő eldurranása miatt !
Válasz sebi01 #2296. hozzászólásáraKöszönöm!
Élni fogok a lehetőséggel, van mit tanulnom még a technikával kapcsolatban!
Urak!
Köszönöm a hozzászólásokat!
Építő, segítő, jószándékú tanácsokat továbbra is szívesen fogadom, mint egy zöldfülűnek, nekem is tudtok újat mondani a témában.
Donorgép már ki van nézve, évek óta a gaz növi egy idős gazdánál, bozótirtással kell majd kezdeni, ha elszállításra kerül, de az már a jövő évi tervekben kapott helyet...
Egy a lényeg, a gép megvan, dolgozott az idén is és egy 160 km-es etapot már jól teljesített a hazaúton, volt benne emelkedő, felüljáró is, a hajtások jól vizsgáztak eddig, 21 km/h volt a max. sebessége. Megállással együtt 11 óra alatt haza értünk. Természetesen látok némi hiányosságot is, amit nyári szezonkezdetig orvosolni kell. Mivel a JD, Claas 105-106, stb. kategória gépei ebben az árkategóriában lepukkantak és drágák is az én zsebemhez viszonyítva, így esett a választás az E-517-es kombájnra, tudva a rizikófaktorokról is. Mivel nem esek pánikba, ha némi műszaki hiba előáll és szeretem a kihívásokat is, így úgy gondolom nem lesz gond, csak pénz legyen... Biztosan lesz egy-két nehéz pillanat is, DE melyik géppel nem lenne?
Azzal kezdem, hogy kiborítom a belsejét, átnézek minden csapágyat, tengelyt, szíjtárcsát. Itt olvastam(talán Sebi írta)hogy nem feltétlenül cseréltek dobkosarat kukorica és gabona között, és talán a ferdefelhordóban a láncokat(léceket sem) cserélik ki néhányan... naa vannak ilyen kérdéses dolgok, amik még tisztázásra várnak.
eddig a legnagyobb gondot a nem működő érzékelők, visszajelzők jelentik.
A szilenteket Sebi iránymutatásán felbuzdulva át akarom alakítani, bár még át kell látnom előtte a rostaszekrénynél, hogy ki-kivel van. Itt azt tapasztaltam, hogy van egy pont, ahol nehezebben lendül át a holtponton, ezt leszámítva egyébként könnyen mozog, de az is látszik, hogy a szilentekben van némi feszülés, a csapok nem igazán párhuzamosak, de ez a felfüggesztésnél lehet hogy orvosolható egy kis odafigyeléssel, amikor a vázhoz rögzítem a csavarokkal. Azt már tudom, hogy a ventillátor fordítója nem működik, nem is működhet, mert a vezetékek le vannak vágva róla... itt még eldöntendő, hogy az elektromos lesz megjavítva vagy mechanikusra lesz cserélve. A kaszahajtást beállítom, mivel látszik rajta, hogy nem állt a helyzet magaslatán az előző tulaj ezen a téren. A kukorica asztal (OROS 6013SA - sajnos a zúzó nincs rajta)harminc éves létére kifejezetten jó állapotú. Egyébként úgy működik, mint egy 30 éves gép működhet, bármikor bármi tönkremehet, néhány évnek el kell telni, mire azt mondhatom, hogy majdnem tökéletesen működik.
Válasz d-032a #2297. hozzászólására
Azoknak az E kombájn szimpatizánsoknak a szemében, akik olvasták/látták Sebi01/V8Rapid írásait/videóit, az Ő hitelességéhez kétség sem férhet.
Még akkor sem, ha ez valakinek nem tetszik és qrva frappánsnak vagy viccesnek szánt beszólásokkal próbálja lelökni Sebi01-et az első helyezésről.
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólásáraHa még aktuális, megoldható az infócsere.
Tel: 30/5293988
Válasz medikus #2292. hozzászólásáraHátnem tudom, kire, kikre gondolsz?
Egy biztos amit mondok azok tények, szakmailag megalapozottak, mérhetőek reprodukálhatóak.
Egyáltalán nem célom a hibák elhallgatása, de légből kapott ócskálással nem tudok mit kezdeni.
Egyébként sosem fényeztem 516-17-t
Lásd legutóbb.
" Attila Filep
Attila Filep
2 hete
@V8Rapid Nem rox kombájn az. Valakinek olyan sincs. Te meg bele ülsz és dolgozol . Szóval nem kell szerénykedni! :)
V8Rapid
V8Rapid
1 hete
@Attila Filep Nem szerénykedés ezek tények, nem rosszak, lehet velük jó munkát végezni, de vannak jobbak modernebbek. :D"
És a link
https://www.youtube.com/watch?v=f_B3pOF7lTw&lc=z23jdls5mufdzpq1nacdp43al4fmzimnsbskq30r5htw03c010c.1572355419723607
Válasz masina #2293. hozzászólásáraŐ azonos,ha jól tudom itt Sebi mesterrel .
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólásáraÜdv, próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkelt video készítőjével. V8Rapid néven fut. Valamelyik video alatti kommentben leírta az elérhetőségét.
Ő elég nagy E-fannak tünik :)
https://www.youtube.com/watch?v=TQs9j2OmW_s
Válasz Rabó001 #2291. hozzászólásáraEgy-két megszállottnak tényleg van még!!Az az Istenért nem mondana rá semmit!
Válasz medikus #2290. hozzászólásáraNem fogytak el, csak megfogytak. És nem vált meg mindenki tőlük.
30 éves gépek, persze hogy megfogytak. Clas Dominátor 105-ből meg 106-ból sincs már annyi üzemben, mint volt.
Válasz Rabó001 #2288. hozzászólásáraValamiért elfogytak!!!Megváltak tőlük!!
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólásáraEzt a tipust már úgy érdemes venni,hogy ha veszel mellé egy másikat is donornak,ugyanis van amit már csak ugy tudsz átépíteni,mert nem kapni hozzá.
Gyenge pont,szinte bármi... kaszahajtás ha nincs beállitva ,állandóan szétszaggatja az asztalt, rázóasztal,rostaszektény szilentek és rudjainak beállitása,mert azt is szétszaggatja állandóan. Ifa motorblokk belső víztér rozsdásodása,dugulás ennyi idő után már szinte biztos,ha nem fagyállóval üzemelt. Szalmarázó ládák repedése és lötyögése,ami idő kérdése és összeakadó ládákat és irdatlan háborut okoz hátul,meg 4nap leállást szezonban.Dobcsapágyak nem zsirozhatók, ékszijtárcsák bordái kiverődnek. stb... De ha jó a gép,és volt gazdája,akkor elmegy örök élet +2nap,csak tényleg kell mellé egy donor a kertbe,és nem fáj a fejed,hogy ha komolyabb alkatrész kell. De van itt Sebi01 kolléga, aki nagy mestere ezeknek a gépeknek,majd lehet ő sokkal többet tud mondani,ha olvassa a kérdésed.
Válasz medikus #2287. hozzászólásáraNana, azért ez nem igaz.
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólásáraMinden!!!
Válasz Bebe_3099 #2285. hozzászólásáraÜdv. Mindenkinek!
Javítási, átalakítási infót, tanácsot szeretnék kérni E-517-es kombájnnal kapcsolatban. Mik a gyenge pontjai, mire kell kiemelten odafigyelni? Minden infót, tanácsot szívesen fogadok!
Üdv. mindenkinek!
Kombájnt szeretnék vásárolni. Ezen "fáradozom" immár negyedik hónapja. Rengeteg (E514, E524, E516B, E517, Claas 106) gépet néztem már ez idő alatt, de az ideális összeállítás még nem volt közöttük, kivéve egy 517-est, de azt a megállapodásunk ellenére eladták másnak, uh. folyamatosan keresgélek.
Segítséget kérnék itt a fórumon is a hatékonyabb keresés érdekében. Nevezetesen, ha van itt valakinek- vagy az ismeretségi körében eladó jó állapotú Fortschritt E517-es esetleg E516B kombájn, az kérem jelezze számomra! Elsősorban olyan gépet szeretnék találni, amihez a gabona betakarításhoz szükséges szerelékeken felül van a gépen szalma szecskázó, napraforgó és kukorica átszerelő készlet és adapter(ek) is, ami nem lenne rossz, ha zúzná is a szárat, de ezek nem kőbe vésett feltételek, bármilyen megoldás érdekelhet.
Előre is köszönök minden értékes hozzászólást, infót, segítséget!
Válasz Matyi50 #2283. hozzászólásáraV8. És ha jól gondolom akkor az E517.
Válasz sebi01 #2282. hozzászólásáraIfa V8 ?
Pontos fogyasztási adat. Az idén 49 ha napraforgót arattam le, 28 q/ha átlagterméssel, jobbára érett szárral. Kúton tankolt pontosan 640 liter gázolajjal.
Azaz 13,06 liter/ha volt a fogyasztás.
Válasz sebi01 #2280. hozzászólásáraJó mikot hívhatlak?
Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólásáraDe lehet jobb lenne a telefon, könnyebb egyeztetni.
30/5293988
Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólásáraHa rudazat rendben vissza tud térni alaphelyzetbe a motorokon a rázóasztal alatt, akkor elsőre mérd meg a nyomást a vezérlőkörben 10 bar fölött kell legyen. Azaz a vékony cső amelyen a szivattyú alatt olajnyomásmérő gomba van, vagy volt eredetileg.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni
Van egy 516-os kombájnom és a hidro hajtással van problémám mégpedig az hogy már egy kissebb emelkedő is prblémát okoz neki
Egyre csak lassúl és lassúl aztán megáll és csak búgnak a hdromotorok
Hidegen még jó aztán ha bemelegszik vége
A szűrőt már kicseréltem de nincs több ötletem aki tud kérem segítsen mert ez miatt áll az aratás
Sziasztok! Raktáron maradt 2db eredeti 516-os dobszíj. Nem mai darabok,de hibátlan állapotúak.I.ár.40.000.-/db
tel.: 06303051732
Moderálási elveink miatt törölve: 2019-07-07 19:14:35
Válasz KalmárGazda #2274. hozzászólásáraMindent meg lehet oldani ahogy látom.Már 20éve is volt aki bicikli jeladós órával szerelte föl az E kombájnt,ahol az iniciátor jeladó megadta magát,vagy az egér elrágta a vezetéket
Válasz Matyi50 #2272. hozzászólásáraA szelektort egy ablaktörlő motorral álltja lánc áttétel.
Válasz Matyi50 #2271. hozzászólásáraMotoros.
Válasz Matyi50 #2271. hozzászólásáraBocs, 8:00nál
11:33nál mi az a lánc,meg műanyag üveg a szelelő variátoron?Motoros?
Válasz Gabi550 #2266. hozzászólásáraHa rendben van víz -olaj -gázolaj akkor addig hajtasd míg kabinban a motorolajnyomás piros lámpája el nem alszik.Ha elaludt akkor próbáld meg a direkt inďítást .Ennyi évi állás után jót fog tenni neki az ""olaj ""
HA ELINDULT VÁRJUK A HANGJÁROL A VIDEÓT !!!!
Válasz Gabi550 #2266. hozzászólásáraIndításkor nagyon ajánlok + 1 embert 19-es kulcsal a motornál. Ha a fordulatszabályzó beragadna, egyből engedje fel az adagoló előti naftacsövet, szét ne repüljön a motor.
Válasz ..MZ/X.. #2267. hozzászólásáraKöszönöm a segitséget
Válasz Gabi550 #2266. hozzászólásáraHa az olajjal minden rendben, nincs benne víz, nem olyan sűrű mint a kátrány és a szint is jó akkor üzemanyag rendszer takarít, átnéz, aztán akksit tenni bele és go. Ha indult, pöfögött kicsit, jöhet az olajcsere.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni van egy 516-os IFA motorral 5-6 éve nem volt beindítva a motor de még körbefordul. Szerintetek hogy kezdjek hozzá a beüzemeléshez pl.először olajcsere vagy csak inditás kicsi járatás és aztán olajcsere
Vagy egyáltalán történhet valami baja miután ennyi idejig nem volt beindítva?
Válasz sebi01 #2263. hozzászólásáraEzt a gyár nem alkalmazza,van két másik nekem a gépen,az egyik sajnos nem jó...
Válasz sebi01 #2263. hozzászólására
Válasz Matyi50 #2262. hozzászólásáraA tengelyben egymás mögött vannak a furatok. A kúp egykét milliméterrel nagyobb mint a furat, a pontos méretet csak próbálgatással lehet belőni mert a borda kopását nem tudom megmérni. Pár kép talán látszik a lényeg. A rajzon a ferde vonalas rész hibás mert nem látszik a bevágás.
Válasz sebi01 #2261. hozzászólásáraNem rossz! Ez máshol is jól jön! Akkor itt a tengelyen két furat van ha jól értem ,egyik,amibe a kúpot belenyomod az központos,a másik,ami az alátéttel beleszorítja az osztókörön van.
Mennyivel nagyobb a kúpos dió,mint a furat?
Válasz Matyi50 #2260. hozzászólásáraA fenéket nem vagyok én mester, még csak nem is mezőgépszerelő a szakmám.
Egyébként eszembe jutott még egy a répaszedéshez köthető módosítás. Amit azóta több helyen alkalmaztam, és hasznos lehet bárkinek aki még használ E-gépet. A borda gyors kopása például a ferdefölhordón típushiba. Répaszedéskor pedig az 1000 fordulat és a nagy terhelés miatt feszes Optibelt szíjak igencsak meggyorsították a dolgot, megoldás lehet Pl. a csapágyragasztó, csak az a gond, hogy piszok nehéz leszedni utána, néha még el is reped a szíjtárcsa. Gyors és egyszerű megoldás kellett. Behasítottam a bordás tengelyt négy részre, fúrtam bele egy nagy és egy kisebb furatot, a kisebbe M10-es menet a nagyobba pedig egy kúpos diót készítettem a dióban pedig M12-es menet. A szíjtárcsát zsírozva a helyére tolva a kúpos diót az M10-es csavarral behúzva a dió egyenletesen szétfeszíti a behasított tengelyt ezáltal betonkeményen rászorul a szíjtárcsa. Ha le kell szerelni kicsavarom az M10-es csavart és a dióba lévő M12-es menetbe behajtok egy M12-es csavart ami kitolja a diót ekkor a szíjtárcsa már leesik a tengelyről. Ez a megoldás csak akkor jó ha még nincs szarrá kopva a borda. Seeger gyűrűre nincs szükség .
Válasz sebi01 #2257. hozzászólásáraMester! Téged Honecker DDR elnök felfogadott volna főtanácsadónak a 80' években a VEB Kombinat Fortschritthoz tuti!
Válasz sebi01 #2257. hozzászólásáraEz a beszéd!
Válasz Matyi50 #2253. hozzászólásáraMég annyi érdekes lehet, a Rába kb. ugyanannyit fogyasztott répaszedésben mint a 16-os, 220 lovas motor volt a Rábában.
Válasz sebi01 #2256. hozzászólásáraEzzel a megoldással, csak a szíjtárcsát kellett cserélni, azokat a szíjakat visszarakni amit előzőleg levettem, hogy fölösleges dolgok ne forogjanak, egy kötéllel befűzni a ferdébe a láncokat, valamint lefogni a répaszedőről, rá a vágóasztalra és már mehetett aratni, kb. 1 óra az egész művelet.
Mára csak a lentebb említett pedál és a meghajtás őrzi a répa időszakot. A cukorgyárból még ennyi sem maradt, sajna.
Végül a többfunkciós pedál és a szabályzó szerkezet tekerője, és egy nyomásmérő óra. Ezzel tudtam beállítani a kívánt nyomást, hogy folyamatosan tartsa a kiszedőt egy bizonyos erővel, ha nagyon puha a talaj.
Válasz BolliKat #2255. hozzászólásáraA fotódon látható megoldás volt, a szergényi Tsz.-ben is. Én viszont másképp oldottam meg, a répaszedőre szerkesztettem egy 16-os vágóasztal felfogatást, a meghajtást pedig a szabványos kardánhajtásáról vittem a Kleine oldalára, mivel 1000-es fordulatra van szükség a ferde fölső szíjtárcsáját cseréltem kisebbre, valamint a feszítéshez kellette egy plusz tárcsa a képen.
Válasz sebi01 #2254. hozzászólásáraA Jászságban is rátették az 516-ra, Bólyban meg 4 Dominátorra. Arról cikk is volt anno a Mg. Technikában.
Válasz Matyi50 #2253. hozzászólásáraEz az enyém, sokszor videózták, ha út mellett mentem, hogy miért rakta cseh égisz alá fogalmam sincs. Egy biztos semmi köze a csehekhez.
180-as Rábával vittem a 16-os előtt a répaszedőt, és már 2002-ben szétment a váltója és már kifogytam az alkatrészekből. Egy környékbeli Tsz. adta az ötletet ők rakták 16-osra, de csak ideális talajon tudott menni, akkor jött az ötlet a 4x4-re. Azért a 180-as nagyobb sárban elment, de nem volt nagy különbség, úgyhogy semmi problémát nem okozott a kb. évi 200 ha kiszedegetése.
Fele erő volt vele dolgozni mint a Rábával, a Rába legkellemetlenebb tulajdonsága az volt, ha benyomod a kuplungot megáll a hidraulika szivattyú, dombon fölfelé már előre föl kellett készülni a megállásra először benyomni a féket és amikor már fog akkor a kuplungot. Ha valamiért hirtelen meg kellett állni akkor és egy kicsit visszagurult letördelte a csirázókéseket. Plusz még a 16-ost kiegészítettem mert volt egyszerű lehetőség, az asztalemelő hidraulikát szabályzottá tettem, ami a szedő súlyának egy részét átvette állíthatóan, így sárban nem kellett egész nap a mélységet figyelni. Mivel a 16-os hosszú és csak hátul kormányoz alig érzi a szedő a kormánymozdulatot, míg a Rába egy pillanat alatt leugrott a sorról.
A hidraulika vezérlését és a többi átalakítást is úgy oldottam meg, hogy két csap átváltásával, és pár szíj átrakásával ismét aratni lehetett vele. Az asztalemelő pedál az egyik lényeges eleme, rálépve teljesen lenyomva beakad, majd sarokkal megnyomva old, ha nem nyomom ütközésig akkor aratásra alkalmas. Egyébként már csak ez a pedál és a 4x4 őrzi a répa emlékét a többi cuccot már leszereltem.
Válasz sebi01 #2252. hozzászólására
Válasz Matyi50 #2248. hozzászólásáraNo igen, más korabeli márkákon facsapágy volt. :)
Egyébként maga a megoldás nem rossz, sokkal teherbíróbb mint az excentergyűrűs megoldás, kevésbé kényes a tengely illesztési hézagra, (excentergyűrűsnél biztos láttál már olyant amelyiknek körbe lerepedt a pereme), és a legfontosabb különbség a kúp miatt nagyon jó a beállási képessége, (ütés mentesen fut). Például a répaszedőknél (Kleine) ahol nagy tömeg forog nagy sebességgel általános kúpos gyűrűs csapágy.
A hátránya kényes a szerelésre, ha nagyon meg van húzva szétrepeszti a csapágyfutógyűrűt, ha gyengén akkor pedig kilazul. Semmi sem lehet tökéletes. :)