Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 410.68 Ft USD 393.86 Ft CHF 436.68 Ft GBP 495.54 Ft

Fórum

Fortschritt ZT 323 traktorok

Létrehozta: Jani , 2008-07-12 14:03:28

Kedvencekhez Segítség

4185 hozzászólás
#1635 Claastra
2011-11-17 21:13:08

Válasz #1635. hozzászólásra

nem olyan korszerűek a régi motorok, az ifa motor 1958-as tervezés

Nincs profilkép
#1634 oszi80
2011-11-17 21:11:49

Válasz #1634. hozzászólásra

Régen precízebbek voltak, mint ma?

#1633 Czanik Sanyi
2011-11-17 21:07:13

Válasz #1633. hozzászólásra

Egyik a durva, a másik a finom, a régi motorokon, úgy az olaj minősége, s élet tartam növelés céljából.

Nincs profilkép
#1632 oszi80
2011-11-17 21:04:04

Válasz #1632. hozzászólásra
Azt kérdezném ,hogy minek a két olajszűrő? Papir és centrifuga.

#1631 Czanik Sanyi
2011-11-17 21:01:15

Válasz #1631. hozzászólásra

smile nonononem járt IFA-val- soha nem takarította,smile sweatdrop pedig 2-3 ezer km alatt is, volt olaj sár benne.

#1630 Claastra
2011-11-17 20:56:21

Válasz #1629. hozzászólásra

akkor szereld le,csipem ezt az okosságot,én egy pár(ezer)szűrőt szétszedtem tisztítani ,volt amiben 2-3 cm gumis massza volt,amit azért kiszürt az olajbol,smile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

Nincs profilkép
#1628 wagner laszlo
2011-11-17 20:27:43

Válasz #1628. hozzászólásra
Mert ugye az MTZ je az ok. az dolgozik ,egyedul ,es szuri az olajat de ez csak visza engedi a teknobe akor meg miert szuri . Szerintem ez egy partaktivista talalmagy volt jol mutatot oszt annyi.

Nincs profilkép
#1627 wagner laszlo
2011-11-17 20:20:15

Válasz #1627. hozzászólásra

Mar gondoltam ra , de egyelore van eleg oil nyomas, majd ha kopik leszrola szo,

Nincs profilkép
#1625 wagner laszlo
2011-11-17 20:04:01

Válasz #1623. hozzászólásra
sziasztok. Aszt szeretnem kerdezni, hogy anak a centrifuga szuronek mi a szerepe ?Mert en anyit latk hogy a hasznos olajmenyisegbol egy bizonyos hanyadot visz enged a teknobe ep ugy mint a gojosszelep Masszoval,lehet ha nem lenne, job lenne. varom a velemenyeteket.udv Laci.

Nincs profilkép
#1624 oszi80
2011-11-17 20:01:27

Válasz #1624. hozzászólásra

Örülök, hogy segíthettem. Ha van is valami hátránya a gépezetnek, lényeg, hogy működik. Ha tudok máskor is segítek. "A többlet olajtól semmi baja nem származik a motornak." CSÁ

#1623 Erik0421
2011-11-17 18:59:29

Válasz #1623. hozzászólásra

Remelem odaig nem fajul a dolog, amugy meg tavaszal szeretnenk tenni ra egy merci motrot adig tan tan csak kibirja smile biggrin

#1622 natibali
2011-11-17 08:32:41

szóval akkor mielőtt hajtókarcsapágyas lesz a motor ,vedd le az olajteknőt mert ott baj van,arról nem is beszélve,hogy a dugattyú is felhordja és sokkal több olajat eszik,főleg terhelés alatt!18 liternél felső nívónál több nem lehet benne,vagy az olajszívócső nem jó vagy el van repedve az aluminium összekötő cső,vagy tömítetlenség van valahol!fogadd meg vedd le mert utána lesz drága a mutatvány(motor ki,főtengely csere stb)

Nincs profilkép
#1621 Lala5995
2011-11-17 07:25:06

Válasz #1621. hozzászólásra

Le kellene venni az olajteknő és körülnézni a nagyobb hiba előtt!

#1620 Erik0421
2011-11-17 06:18:17

Válasz #1620. hozzászólásra

Sziasztok

Kb 25 litert osszesen, de lassan ugy is elkopik itt ott egy ket csepp szantasban meg lassan csak kopik.....smile cowboy

#1619 natibali
2011-11-16 22:03:40

mennyi olajat öntöttél bele összesen?
mert ha 18 liter felett van a mennyiség akkor valami baj van......és sajnos akkor fog kijönni a hiba ha ferdén áll a traktor(szánt pl),felső nívó felett van a szint akkor nem lesz jó.....sajnos.....hosszú távon lesz vele gond pl csapágyas lesz......nekem is hasonló gondom volt

#1618 Erik0421
2011-11-16 19:44:27

Válasz #1618. hozzászólásra

Eggyett ertek veled.

Nincs profilkép
#1617 Lala5995
2011-11-16 19:38:46

Válasz #1616. hozzászólásra

Az itt felsorolt hiba bármelyike lehetett. A hibákból akkor tanul az ember, ha megismeri.

#1616 Erik0421
2011-11-16 19:38:37

A megoldas ? Banalisan egyszeru toltottem meg hoza kb 6-7 liter olajat smile thumbup Azota az olajnyomas szinte maximumon van es egesz nap ugy is maradt mintha oda ragasztotam volna........smile thumbup

#1615 zt tomi
2011-11-16 19:30:09

Válasz #1614. hozzászólásra

Tényleg mond el,mert nekem is piszkálja a fantáziámat.

Nincs profilkép
#1614 Lala5995
2011-11-16 19:28:53

Válasz #1614. hozzászólásra
Áruld el az okot, kérlek!
A hiba okokat megvitattuk, de a tiédnél mi volt?

#1613 Erik0421
2011-11-16 19:24:42

Sziasztok

Meg szeretnem koszonni mindazon hozzaszoloknak a segitseget akik remek tanacsokal lattak el az olajnyomas problemaval kapcsolatban. A problemat sikeresen megoldotuk es MUKODIK. Az olajnyomas a csucson van es a munakedvem is.......smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#1612 Claastra
2011-11-16 06:33:29

Mi is ujitottunk fel már sok ifa motort,le is irtam párszor,a legkényesebb pontja a hajtókar,oválisra alakul az alsó nagy furat,a régi csapágy szépen vele eggyütt kopik,beletesszk az uj csapágyat elkeni hamar,tehát szétszedéskor első lépés a hajtókar ovalitás mérése,és ha gond van felújitása,ilyen uj csapágy cserét nem sokáig tolerálja még ha köszörült főtengellyel is szerelik

#1611 natibali
2011-11-16 00:37:32

Válasz #1598. hozzászólásra

Hali
Sajnos van nekem is tapasztalatom ebben az olajnyomásos kérdésben:)
Az 1-ik leggyakoribb probléma a lapos karteros ifa motorral(amit sokan nem is tudnak sajnos),hogy nem mindegy milyen olajteknőtömítést tesznek bele(annyira kicsi a rés amin az olajszívócső szívja az olajat,hogy ha nem megfelelő a tömítés vastagsága akkor nem képes utána szívni elég olajat)vagyis: a karter alján a szívócsővel szemeben van 1 felöntés gyárilag(a hőcserélő közepén),ha túl lapos a tömítés akkor a szívócső szinte nekiér a felöntésnek és nem képes olajat szívni utána csak akkor ha hidegen elindítod,és még van elég olaj a hőcserélőben!!!Ha sokáig járatod a motort csapágyas lesz,mindenképp vedd le az olajteknőt!!!!!!Milyen tömítésszettet tettél bele?
Esetleg lehet még hibaforrás a centrifugál szűrőházban lévő nyomáshatároló szelep is,ha nem jó,vagy nem jól van beállítva(de ha előtte jó volt akkor nem ez a gond,ha csak nincs benne szemét vagy dugulás),vagy még lehet az olajszivattyú előtt lévő alumínium öntött összekötő csonk is,mivel meghúzáskor nagyon könnyen elreped(nekem is tört el 1 szereléskor),és nem lesz megfelelő vákum a csőben(valószínű ez volt a problémája annak a kollégának akinek 10 literrel több olaj kellett bele,de lehetett az is,hogy az olajszívócsövet rövidebbre vágták vagy felhasították,mivel nem jöttek rá,hogy a kartertömítés nem megfelelő magasságú)

Ha gondolod hívj fel holnap !elmondom telefonon, sokkal egyszerűbb elmagyarázni a dolgot !

üdv: Balázs 30/7380311

#1610 Claastra
2011-11-15 22:00:15

Válasz #1610. hozzászólásra

és egy HW80-11 miért a duplája a ZT-neksmile confusedsmile confused

#1609 Sanyee
2011-11-15 21:53:00

Egy T088 miért van szinte egy árban egy ZT 323-al?

#1608 jani6
2011-11-15 21:41:50

Én úgy kezdtem (2 éve),hogy 0,5 bár volt az olajnyomás és dolgoztam vele jó ideig! Majd nagyon erősen kopogott a motor,akkor tudtam,hogy nagy baj van!Fogadtam két szerelőt,akik azt mondták,hogy cserélnek csapágyakat és jó lesz.Kicserélték ,pár óra után megint kopogott,pedig mutatott2-3 bárt.Szétszedték ,főtengely köszörülés ,újabb csapágysor.Pár óra múlva megint kopog.Na ekkor elzavartam őket! Fogadtam egy szervizes szerelőt,vettem egy motort és a kettőből összeépített egyet amivel nincs gond! Mindig a 4.henger csapágya ment szarrá! A hiba pedig az volt,hogy a főtengelyt vonalba kell fúratni,ha az olajszivattyú száma nem azonos a főtengelyével (cserélve lett),ellenkező esetben a 4.csapágy alig kap olajat,mert a lyukak nem esnek egybe! Az olajnyomás mérő pedig mutat 1-2 bárt. Ez nekem 200eft-ba került!A tanulság az,hogy olyan szerelőt keres,aki nap mint nap foglalkozik az adott technikával,az nem elég ha már látott olyant!smile hammer

Nincs profilkép
#1607 Lala5995
2011-11-15 21:34:32

Válasz #1607. hozzászólásra

Valakinek biztosan van valamilyen ábrás leírása a motor kenési rendszeréről. Azon megtalálható a szelep, amit említettem. A helyén nehéz szétszerelni, mert a golyó kieshet a helyéről.Ezért érdemes levenni a komplett szűrőházat.

Nincs profilkép
#1606 Lala5995
2011-11-15 21:27:18

Válasz #1605. hozzászólásra

Na ez megint hiba lehet. De olajnyomás ellenőrzés megmutatja.

Nincs profilkép
#1605 Lala5995
2011-11-15 21:26:01

Válasz #1604. hozzászólásra

a ház alsó felén van vízszintesen. A szúróház hátsó oldalán. A csapágy szintén okozhat gondot!

Nincs profilkép
#1604 szoltán
2011-11-15 21:25:30

Válasz #1604. hozzászólásra
Üdv!Az olajhűtőben lévő réselt lemez előszűrö lemezek nincsenek eltömődve?

#1603 Erik0421
2011-11-15 20:56:33

Válasz #1601. hozzászólásra

Ha nyugvo csapajdat nem teszed vissza rendesen akkor nem fekszik a fotengelyen es ahogy mondod ott van egy stift egy vezeto de arra tutti emlekszem hogy azt jol tettuk vissza. Hogy is van az a szelep dolog a szurohazban ? A centrifugalis szuronel van a ket pici szelep az lenne eldugulva ? smile wacko

Nincs profilkép
#1602 Lala5995
2011-11-15 20:47:13

Válasz #1602. hozzászólásra

A szűrőházban lévő szeleppel az a gond, hogy a golyó kieshet a helyéről szétszereléskor. Sokszor előfordult IFÁnál, hogy megszorult a szelep.

Nincs profilkép
#1601 Lala5995
2011-11-15 20:43:51

Válasz #1599. hozzászólásra

Ha semmi sem használ, akkor a szúróhazát vedd le! Ne a helyén piszkáld! Szedd szét, tisztítsd ki a szelepet is. A szelep megszorulhat, ilyenkor alig van olajnyomás. Ha nincs olajnyomásmérő, az egyik szelepfedél levétele is segít ellenőrizni a nyomást. Ha megindítod a motort, a szelephimbáknál felfelé fog spriccelni az olaj alapjáraton is. De óvatosan, mert gázadásra minden olajos lehet! Ha nincs olajnyomás, ott sem spriccel az olaj. De egyszerűbb a szúróhazát ellenőrizni, szelepet megnézni.

Nincs profilkép
#1600 oszi80
2011-11-15 20:43:21

Válasz #1600. hozzászólásra
Ezt már ismerem. Mindennek meg van az oka. Volt még egy érdekes eset a ztvel. aki elöttem szerelte nem tette pontosan a helyére a nyugvo csapágyat és úgy meghúzta a csavarokat. a stift nem volt a helyén.

#1599 Erik0421
2011-11-15 20:36:02

Válasz #1599. hozzászólásra

De ha akor semfog menni akor nem olajat hanem benzint es gyufat neki smile devil

Nincs profilkép
#1598 oszi80
2011-11-15 20:35:06

Válasz #1598. hozzászólásra
Ha nem megy, önts rá olajat.

#1597 Erik0421
2011-11-15 20:32:23

Válasz #1597. hozzászólásra

Holnap reggel meg fogom problani ezt a variaciot is... Nektek mennyi az olajnyomas hany bar ?

Nincs profilkép
#1596 oszi80
2011-11-15 20:29:23

Válasz #1591. hozzászólásra
Csináltunk olyat is ,hogy közvetlenül a szűrőházra tettük az órát. esetleg ha a csö vezeték hibája.

#1595 Erik0421
2011-11-15 20:28:27

Válasz #1593. hozzászólásra

Igen a rugot az alatetet es a gumigyurut. 2 szer ellenoriztuk.

#1594 Erik0421
2011-11-15 20:26:54

Válasz #1592. hozzászólásra

Koszismile biggrin De meg lesz ilyen

Nincs profilkép
#1593 oszi80
2011-11-15 20:25:24

Válasz #1590. hozzászólásra
Nem tudom a miértjét de ez van, a nívo fölé kell önteni bőven. S igy van olaj nyomás. zt 323 zöld szinü vas

#1592 zt tomi
2011-11-15 20:24:56

Válasz #1591. hozzászólásra

Ha elötte jó volt akkor vszinü hogy nem az a baj.A szivócsöre rátettétek a rugót meg a tömitögyürüt?

#1590 Erik0421
2011-11-15 20:22:00

En meg ertem hogy nem fojik vissza az olaj mert uj olaj es eleg suru de jarattam a motrot kb 30-40 percet tettem papirt a huto ele hogy jobban melegegyen a viz 60-70 fok C ment fol es az olajnyomas akor ep hogy elhagyta a piros zoanat tehat akarmit csinalok az olajnyomas nem ok......Lehet hogy az olajmero era nem jo ? vagy a vezetek amiben az olaj megy az orahoz el lenne dugulva??smile cryingsmile cryingsmile cryingsmile crying

#1589 zt tomi
2011-11-15 20:21:27

Válasz #1589. hozzászólásra

Akkor a lényeg a lényeg,a tiédbe 30 liter kell mert ugy jó.Legyen igazad,de akkor is más a baj.Jártam már télen 50-es egyfokozatú olajjal ami olyan volt mint a méz,az tényleg nem foly,és akkor is volt nyomás.

Nincs profilkép
#1588 oszi80
2011-11-15 20:16:48

Válasz #1588. hozzászólásra
Nem ez hüvelyezés után volt, tehát láttam már a belsejét, és tudtam , hogy ott minden oké. Járo motornál néztünk a szűröbe, így találtuk meg a hibát.

#1587 zt tomi
2011-11-15 20:10:00

Válasz #1587. hozzászólásra

Kivetted és ráinditottál?Mert csak igy láthatod,hogy levegöt nyom.Csak akkor nyomhat levegöt,ha a szivócsö nem ér bele,de ez valószinüleg attól van hogy a csö berepedt,vagy biztosan tudod hogy néz ki egy ifa motor belülröl,és a szivócsö ahogy a csapágycsészéhez fel van fogatva a fül kitört (már láttam ilyet) és fals levegöt sziv.Ezért kellett neked 2x annyi olaj mint a többi sokszázezerbe.smile wink

Nincs profilkép
#1586 oszi80
2011-11-15 19:59:12

Válasz #1586. hozzászólásra
ki vettem a papir szűröt. nem gyanus ,hogy elösször van nyomás utána nincs? mert kikapja a kartelböl az olajat.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nagyot lép az agrártárca a toxinkérdés ügyében
Nagyot lép az agrártárca a toxinkérdés ügyében
Az agrárminiszter szerint a gazdák érdekei forognak kockán.
Hol talál magának piacot az orosz sertéshús?
Case Magnum 280 + RTK
Case Magnum 280 + RTK

23.990.000 Ft

Pellenc TSA 2009 előmetsző eladó
Pellenc TSA 2009 előmetsző eladó

2.990.000 Ft

Tartály
Tartály

200.000 Ft

Lada 2105
Lada 2105

600.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]