Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.68 FtGBP495.54 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
akkor szereld le,csipem ezt az okosságot,én egy pár(ezer)szűrőt szétszedtem tisztítani ,volt amiben 2-3 cm gumis massza volt,amit azért kiszürt az olajbol,
Válasz #1628. hozzászólásra
Mert ugye az MTZ je az ok. az dolgozik ,egyedul ,es szuri az olajat de ez csak visza engedi a teknobe akor meg miert szuri . Szerintem ez egy partaktivista talalmagy volt jol mutatot oszt annyi.
Válasz #1623. hozzászólásra
sziasztok. Aszt szeretnem kerdezni, hogy anak a centrifuga szuronek mi a szerepe ?Mert en anyit latk hogy a hasznos olajmenyisegbol egy bizonyos hanyadot visz enged a teknobe ep ugy mint a gojosszelep Masszoval,lehet ha nem lenne, job lenne. varom a velemenyeteket.udv Laci.
Örülök, hogy segíthettem. Ha van is valami hátránya a gépezetnek, lényeg, hogy működik. Ha tudok máskor is segítek. "A többlet olajtól semmi baja nem származik a motornak." CSÁ
szóval akkor mielőtt hajtókarcsapágyas lesz a motor ,vedd le az olajteknőt mert ott baj van,arról nem is beszélve,hogy a dugattyú is felhordja és sokkal több olajat eszik,főleg terhelés alatt!18 liternél felső nívónál több nem lehet benne,vagy az olajszívócső nem jó vagy el van repedve az aluminium összekötő cső,vagy tömítetlenség van valahol!fogadd meg vedd le mert utána lesz drága a mutatvány(motor ki,főtengely csere stb)
mennyi olajat öntöttél bele összesen?
mert ha 18 liter felett van a mennyiség akkor valami baj van......és sajnos akkor fog kijönni a hiba ha ferdén áll a traktor(szánt pl),felső nívó felett van a szint akkor nem lesz jó.....sajnos.....hosszú távon lesz vele gond pl csapágyas lesz......nekem is hasonló gondom volt
A megoldas ? Banalisan egyszeru toltottem meg hoza kb 6-7 liter olajat Azota az olajnyomas szinte maximumon van es egesz nap ugy is maradt mintha oda ragasztotam volna........
Meg szeretnem koszonni mindazon hozzaszoloknak a segitseget akik remek tanacsokal lattak el az olajnyomas problemaval kapcsolatban. A problemat sikeresen megoldotuk es MUKODIK. Az olajnyomas a csucson van es a munakedvem is.......
Mi is ujitottunk fel már sok ifa motort,le is irtam párszor,a legkényesebb pontja a hajtókar,oválisra alakul az alsó nagy furat,a régi csapágy szépen vele eggyütt kopik,beletesszk az uj csapágyat elkeni hamar,tehát szétszedéskor első lépés a hajtókar ovalitás mérése,és ha gond van felújitása,ilyen uj csapágy cserét nem sokáig tolerálja még ha köszörült főtengellyel is szerelik
Hali
Sajnos van nekem is tapasztalatom ebben az olajnyomásos kérdésben:)
Az 1-ik leggyakoribb probléma a lapos karteros ifa motorral(amit sokan nem is tudnak sajnos),hogy nem mindegy milyen olajteknőtömítést tesznek bele(annyira kicsi a rés amin az olajszívócső szívja az olajat,hogy ha nem megfelelő a tömítés vastagsága akkor nem képes utána szívni elég olajat)vagyis: a karter alján a szívócsővel szemeben van 1 felöntés gyárilag(a hőcserélő közepén),ha túl lapos a tömítés akkor a szívócső szinte nekiér a felöntésnek és nem képes olajat szívni utána csak akkor ha hidegen elindítod,és még van elég olaj a hőcserélőben!!!Ha sokáig járatod a motort csapágyas lesz,mindenképp vedd le az olajteknőt!!!!!!Milyen tömítésszettet tettél bele?
Esetleg lehet még hibaforrás a centrifugál szűrőházban lévő nyomáshatároló szelep is,ha nem jó,vagy nem jól van beállítva(de ha előtte jó volt akkor nem ez a gond,ha csak nincs benne szemét vagy dugulás),vagy még lehet az olajszivattyú előtt lévő alumínium öntött összekötő csonk is,mivel meghúzáskor nagyon könnyen elreped(nekem is tört el 1 szereléskor),és nem lesz megfelelő vákum a csőben(valószínű ez volt a problémája annak a kollégának akinek 10 literrel több olaj kellett bele,de lehetett az is,hogy az olajszívócsövet rövidebbre vágták vagy felhasították,mivel nem jöttek rá,hogy a kartertömítés nem megfelelő magasságú)
Ha gondolod hívj fel holnap !elmondom telefonon, sokkal egyszerűbb elmagyarázni a dolgot !
Én úgy kezdtem (2 éve),hogy 0,5 bár volt az olajnyomás és dolgoztam vele jó ideig! Majd nagyon erősen kopogott a motor,akkor tudtam,hogy nagy baj van!Fogadtam két szerelőt,akik azt mondták,hogy cserélnek csapágyakat és jó lesz.Kicserélték ,pár óra után megint kopogott,pedig mutatott2-3 bárt.Szétszedték ,főtengely köszörülés ,újabb csapágysor.Pár óra múlva megint kopog.Na ekkor elzavartam őket! Fogadtam egy szervizes szerelőt,vettem egy motort és a kettőből összeépített egyet amivel nincs gond! Mindig a 4.henger csapágya ment szarrá! A hiba pedig az volt,hogy a főtengelyt vonalba kell fúratni,ha az olajszivattyú száma nem azonos a főtengelyével (cserélve lett),ellenkező esetben a 4.csapágy alig kap olajat,mert a lyukak nem esnek egybe! Az olajnyomás mérő pedig mutat 1-2 bárt. Ez nekem 200eft-ba került!A tanulság az,hogy olyan szerelőt keres,aki nap mint nap foglalkozik az adott technikával,az nem elég ha már látott olyant!
Valakinek biztosan van valamilyen ábrás leírása a motor kenési rendszeréről. Azon megtalálható a szelep, amit említettem. A helyén nehéz szétszerelni, mert a golyó kieshet a helyéről.Ezért érdemes levenni a komplett szűrőházat.
Ha nyugvo csapajdat nem teszed vissza rendesen akkor nem fekszik a fotengelyen es ahogy mondod ott van egy stift egy vezeto de arra tutti emlekszem hogy azt jol tettuk vissza. Hogy is van az a szelep dolog a szurohazban ? A centrifugalis szuronel van a ket pici szelep az lenne eldugulva ?
Ha semmi sem használ, akkor a szúróhazát vedd le! Ne a helyén piszkáld! Szedd szét, tisztítsd ki a szelepet is. A szelep megszorulhat, ilyenkor alig van olajnyomás. Ha nincs olajnyomásmérő, az egyik szelepfedél levétele is segít ellenőrizni a nyomást. Ha megindítod a motort, a szelephimbáknál felfelé fog spriccelni az olaj alapjáraton is. De óvatosan, mert gázadásra minden olajos lehet! Ha nincs olajnyomás, ott sem spriccel az olaj. De egyszerűbb a szúróhazát ellenőrizni, szelepet megnézni.
Válasz #1600. hozzászólásra
Ezt már ismerem. Mindennek meg van az oka. Volt még egy érdekes eset a ztvel. aki elöttem szerelte nem tette pontosan a helyére a nyugvo csapágyat és úgy meghúzta a csavarokat. a stift nem volt a helyén.
En meg ertem hogy nem fojik vissza az olaj mert uj olaj es eleg suru de jarattam a motrot kb 30-40 percet tettem papirt a huto ele hogy jobban melegegyen a viz 60-70 fok C ment fol es az olajnyomas akor ep hogy elhagyta a piros zoanat tehat akarmit csinalok az olajnyomas nem ok......Lehet hogy az olajmero era nem jo ? vagy a vezetek amiben az olaj megy az orahoz el lenne dugulva??
Akkor a lényeg a lényeg,a tiédbe 30 liter kell mert ugy jó.Legyen igazad,de akkor is más a baj.Jártam már télen 50-es egyfokozatú olajjal ami olyan volt mint a méz,az tényleg nem foly,és akkor is volt nyomás.
Válasz #1588. hozzászólásra
Nem ez hüvelyezés után volt, tehát láttam már a belsejét, és tudtam , hogy ott minden oké. Járo motornál néztünk a szűröbe, így találtuk meg a hibát.
Kivetted és ráinditottál?Mert csak igy láthatod,hogy levegöt nyom.Csak akkor nyomhat levegöt,ha a szivócsö nem ér bele,de ez valószinüleg attól van hogy a csö berepedt,vagy biztosan tudod hogy néz ki egy ifa motor belülröl,és a szivócsö ahogy a csapágycsészéhez fel van fogatva a fül kitört (már láttam ilyet) és fals levegöt sziv.Ezért kellett neked 2x annyi olaj mint a többi sokszázezerbe.
4185 hozzászólás
Válasz #1635. hozzászólásra
nem olyan korszerűek a régi motorok, az ifa motor 1958-as tervezés
Válasz #1634. hozzászólásra
Régen precízebbek voltak, mint ma?
Válasz #1633. hozzászólásra
Egyik a durva, a másik a finom, a régi motorokon, úgy az olaj minősége, s élet tartam növelés céljából.
Válasz #1632. hozzászólásra
Azt kérdezném ,hogy minek a két olajszűrő? Papir és centrifuga.
Válasz #1631. hozzászólásra
nem járt IFA-val- soha nem takarította, pedig 2-3 ezer km alatt is, volt olaj sár benne.
Válasz #1629. hozzászólásra
akkor szereld le,csipem ezt az okosságot,én egy pár(ezer)szűrőt szétszedtem tisztítani ,volt amiben 2-3 cm gumis massza volt,amit azért kiszürt az olajbol,
Válasz #1629. hozzászólásra
Szerintem nem.
Válasz #1628. hozzászólásra
Mert ugye az MTZ je az ok. az dolgozik ,egyedul ,es szuri az olajat de ez csak visza engedi a teknobe akor meg miert szuri . Szerintem ez egy partaktivista talalmagy volt jol mutatot oszt annyi.
Válasz #1627. hozzászólásra
Mar gondoltam ra , de egyelore van eleg oil nyomas, majd ha kopik leszrola szo,
Válasz #1626. hozzászólásra
Zárd le.
Válasz #1623. hozzászólásra
sziasztok. Aszt szeretnem kerdezni, hogy anak a centrifuga szuronek mi a szerepe ?Mert en anyit latk hogy a hasznos olajmenyisegbol egy bizonyos hanyadot visz enged a teknobe ep ugy mint a gojosszelep Masszoval,lehet ha nem lenne, job lenne. varom a velemenyeteket.udv Laci.
Válasz #1624. hozzászólásra
Örülök, hogy segíthettem. Ha van is valami hátránya a gépezetnek, lényeg, hogy működik. Ha tudok máskor is segítek. "A többlet olajtól semmi baja nem származik a motornak." CSÁ
Válasz #1623. hozzászólásra
Remelem odaig nem fajul a dolog, amugy meg tavaszal szeretnenk tenni ra egy merci motrot adig tan tan csak kibirja
szóval akkor mielőtt hajtókarcsapágyas lesz a motor ,vedd le az olajteknőt mert ott baj van,arról nem is beszélve,hogy a dugattyú is felhordja és sokkal több olajat eszik,főleg terhelés alatt!18 liternél felső nívónál több nem lehet benne,vagy az olajszívócső nem jó vagy el van repedve az aluminium összekötő cső,vagy tömítetlenség van valahol!fogadd meg vedd le mert utána lesz drága a mutatvány(motor ki,főtengely csere stb)
Válasz #1621. hozzászólásra
Le kellene venni az olajteknő és körülnézni a nagyobb hiba előtt!
Válasz #1620. hozzászólásra
Sziasztok
Kb 25 litert osszesen, de lassan ugy is elkopik itt ott egy ket csepp szantasban meg lassan csak kopik.....
mennyi olajat öntöttél bele összesen?
mert ha 18 liter felett van a mennyiség akkor valami baj van......és sajnos akkor fog kijönni a hiba ha ferdén áll a traktor(szánt pl),felső nívó felett van a szint akkor nem lesz jó.....sajnos.....hosszú távon lesz vele gond pl csapágyas lesz......nekem is hasonló gondom volt
Válasz #1618. hozzászólásra
Eggyett ertek veled.
Válasz #1616. hozzászólásra
Az itt felsorolt hiba bármelyike lehetett. A hibákból akkor tanul az ember, ha megismeri.
A megoldas ? Banalisan egyszeru toltottem meg hoza kb 6-7 liter olajat Azota az olajnyomas szinte maximumon van es egesz nap ugy is maradt mintha oda ragasztotam volna........
Válasz #1614. hozzászólásra
Tényleg mond el,mert nekem is piszkálja a fantáziámat.
Válasz #1614. hozzászólásra
Áruld el az okot, kérlek!
A hiba okokat megvitattuk, de a tiédnél mi volt?
Sziasztok
Meg szeretnem koszonni mindazon hozzaszoloknak a segitseget akik remek tanacsokal lattak el az olajnyomas problemaval kapcsolatban. A problemat sikeresen megoldotuk es MUKODIK. Az olajnyomas a csucson van es a munakedvem is.......
Mi is ujitottunk fel már sok ifa motort,le is irtam párszor,a legkényesebb pontja a hajtókar,oválisra alakul az alsó nagy furat,a régi csapágy szépen vele eggyütt kopik,beletesszk az uj csapágyat elkeni hamar,tehát szétszedéskor első lépés a hajtókar ovalitás mérése,és ha gond van felújitása,ilyen uj csapágy cserét nem sokáig tolerálja még ha köszörült főtengellyel is szerelik
Válasz #1598. hozzászólásra
Hali
Sajnos van nekem is tapasztalatom ebben az olajnyomásos kérdésben:)
Az 1-ik leggyakoribb probléma a lapos karteros ifa motorral(amit sokan nem is tudnak sajnos),hogy nem mindegy milyen olajteknőtömítést tesznek bele(annyira kicsi a rés amin az olajszívócső szívja az olajat,hogy ha nem megfelelő a tömítés vastagsága akkor nem képes utána szívni elég olajat)vagyis: a karter alján a szívócsővel szemeben van 1 felöntés gyárilag(a hőcserélő közepén),ha túl lapos a tömítés akkor a szívócső szinte nekiér a felöntésnek és nem képes olajat szívni utána csak akkor ha hidegen elindítod,és még van elég olaj a hőcserélőben!!!Ha sokáig járatod a motort csapágyas lesz,mindenképp vedd le az olajteknőt!!!!!!Milyen tömítésszettet tettél bele?
Esetleg lehet még hibaforrás a centrifugál szűrőházban lévő nyomáshatároló szelep is,ha nem jó,vagy nem jól van beállítva(de ha előtte jó volt akkor nem ez a gond,ha csak nincs benne szemét vagy dugulás),vagy még lehet az olajszivattyú előtt lévő alumínium öntött összekötő csonk is,mivel meghúzáskor nagyon könnyen elreped(nekem is tört el 1 szereléskor),és nem lesz megfelelő vákum a csőben(valószínű ez volt a problémája annak a kollégának akinek 10 literrel több olaj kellett bele,de lehetett az is,hogy az olajszívócsövet rövidebbre vágták vagy felhasították,mivel nem jöttek rá,hogy a kartertömítés nem megfelelő magasságú)
Ha gondolod hívj fel holnap !elmondom telefonon, sokkal egyszerűbb elmagyarázni a dolgot !
üdv: Balázs 30/7380311
Válasz #1610. hozzászólásra
és egy HW80-11 miért a duplája a ZT-nek
Egy T088 miért van szinte egy árban egy ZT 323-al?
Én úgy kezdtem (2 éve),hogy 0,5 bár volt az olajnyomás és dolgoztam vele jó ideig! Majd nagyon erősen kopogott a motor,akkor tudtam,hogy nagy baj van!Fogadtam két szerelőt,akik azt mondták,hogy cserélnek csapágyakat és jó lesz.Kicserélték ,pár óra után megint kopogott,pedig mutatott2-3 bárt.Szétszedték ,főtengely köszörülés ,újabb csapágysor.Pár óra múlva megint kopog.Na ekkor elzavartam őket! Fogadtam egy szervizes szerelőt,vettem egy motort és a kettőből összeépített egyet amivel nincs gond! Mindig a 4.henger csapágya ment szarrá! A hiba pedig az volt,hogy a főtengelyt vonalba kell fúratni,ha az olajszivattyú száma nem azonos a főtengelyével (cserélve lett),ellenkező esetben a 4.csapágy alig kap olajat,mert a lyukak nem esnek egybe! Az olajnyomás mérő pedig mutat 1-2 bárt. Ez nekem 200eft-ba került!A tanulság az,hogy olyan szerelőt keres,aki nap mint nap foglalkozik az adott technikával,az nem elég ha már látott olyant!
Válasz #1607. hozzászólásra
Valakinek biztosan van valamilyen ábrás leírása a motor kenési rendszeréről. Azon megtalálható a szelep, amit említettem. A helyén nehéz szétszerelni, mert a golyó kieshet a helyéről.Ezért érdemes levenni a komplett szűrőházat.
Válasz #1605. hozzászólásra
Na ez megint hiba lehet. De olajnyomás ellenőrzés megmutatja.
Válasz #1604. hozzászólásra
a ház alsó felén van vízszintesen. A szúróház hátsó oldalán. A csapágy szintén okozhat gondot!
Válasz #1604. hozzászólásra
Üdv!Az olajhűtőben lévő réselt lemez előszűrö lemezek nincsenek eltömődve?
Válasz #1601. hozzászólásra
Ha nyugvo csapajdat nem teszed vissza rendesen akkor nem fekszik a fotengelyen es ahogy mondod ott van egy stift egy vezeto de arra tutti emlekszem hogy azt jol tettuk vissza. Hogy is van az a szelep dolog a szurohazban ? A centrifugalis szuronel van a ket pici szelep az lenne eldugulva ?
Válasz #1602. hozzászólásra
A szűrőházban lévő szeleppel az a gond, hogy a golyó kieshet a helyéről szétszereléskor. Sokszor előfordult IFÁnál, hogy megszorult a szelep.
Válasz #1599. hozzászólásra
Ha semmi sem használ, akkor a szúróhazát vedd le! Ne a helyén piszkáld! Szedd szét, tisztítsd ki a szelepet is. A szelep megszorulhat, ilyenkor alig van olajnyomás. Ha nincs olajnyomásmérő, az egyik szelepfedél levétele is segít ellenőrizni a nyomást. Ha megindítod a motort, a szelephimbáknál felfelé fog spriccelni az olaj alapjáraton is. De óvatosan, mert gázadásra minden olajos lehet! Ha nincs olajnyomás, ott sem spriccel az olaj. De egyszerűbb a szúróhazát ellenőrizni, szelepet megnézni.
Válasz #1600. hozzászólásra
Ezt már ismerem. Mindennek meg van az oka. Volt még egy érdekes eset a ztvel. aki elöttem szerelte nem tette pontosan a helyére a nyugvo csapágyat és úgy meghúzta a csavarokat. a stift nem volt a helyén.
Válasz #1599. hozzászólásra
De ha akor semfog menni akor nem olajat hanem benzint es gyufat neki
Válasz #1598. hozzászólásra
Ha nem megy, önts rá olajat.
Válasz #1597. hozzászólásra
Holnap reggel meg fogom problani ezt a variaciot is... Nektek mennyi az olajnyomas hany bar ?
Válasz #1591. hozzászólásra
Csináltunk olyat is ,hogy közvetlenül a szűrőházra tettük az órát. esetleg ha a csö vezeték hibája.
Válasz #1593. hozzászólásra
Igen a rugot az alatetet es a gumigyurut. 2 szer ellenoriztuk.
Válasz #1592. hozzászólásra
Koszi De meg lesz ilyen
Válasz #1590. hozzászólásra
Nem tudom a miértjét de ez van, a nívo fölé kell önteni bőven. S igy van olaj nyomás. zt 323 zöld szinü vas
Válasz #1591. hozzászólásra
Ha elötte jó volt akkor vszinü hogy nem az a baj.A szivócsöre rátettétek a rugót meg a tömitögyürüt?
Válasz #1590. hozzászólásra
Bocs FOLYIK
En meg ertem hogy nem fojik vissza az olaj mert uj olaj es eleg suru de jarattam a motrot kb 30-40 percet tettem papirt a huto ele hogy jobban melegegyen a viz 60-70 fok C ment fol es az olajnyomas akor ep hogy elhagyta a piros zoanat tehat akarmit csinalok az olajnyomas nem ok......Lehet hogy az olajmero era nem jo ? vagy a vezetek amiben az olaj megy az orahoz el lenne dugulva??
Válasz #1589. hozzászólásra
Akkor a lényeg a lényeg,a tiédbe 30 liter kell mert ugy jó.Legyen igazad,de akkor is más a baj.Jártam már télen 50-es egyfokozatú olajjal ami olyan volt mint a méz,az tényleg nem foly,és akkor is volt nyomás.
Válasz #1588. hozzászólásra
Nem ez hüvelyezés után volt, tehát láttam már a belsejét, és tudtam , hogy ott minden oké. Járo motornál néztünk a szűröbe, így találtuk meg a hibát.
Válasz #1587. hozzászólásra
Kivetted és ráinditottál?Mert csak igy láthatod,hogy levegöt nyom.Csak akkor nyomhat levegöt,ha a szivócsö nem ér bele,de ez valószinüleg attól van hogy a csö berepedt,vagy biztosan tudod hogy néz ki egy ifa motor belülröl,és a szivócsö ahogy a csapágycsészéhez fel van fogatva a fül kitört (már láttam ilyet) és fals levegöt sziv.Ezért kellett neked 2x annyi olaj mint a többi sokszázezerbe.
Válasz #1586. hozzászólásra
ki vettem a papir szűröt. nem gyanus ,hogy elösször van nyomás utána nincs? mert kikapja a kartelböl az olajat.