Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz bereczkjanos #1850. hozzászólásáraA 3x3 megoldásodra azért adtam meg a válaszomat három a négyzeten (másodikon) módon, mert az összeg ugyanaz, az minkét megoldási módot alkalmazva 9.
Értsd meg végre, hogy egy adott probléma megoldáshoz nem csak egy út vezethet.
A kocka elvan vetve?
Szerencsére a kocka be van jelölve ha dobókockaként funkcionál, így nagyban elősegíti a választ
A hatos érték rajta a legnagyobb, tehát ezzekszerint hat oldala vala nékijje.
Az éle 1 (ABCD stb.)ezért A1*B1 Stb alapján az eredmény 1.
Ezt többször alkalmazva (6 szor) a kapott érték 6.
Továbbgondolva viszont az 1-es számértéket amit alkalmaztunk a kockára az fizikailag behelyettesítő, az 1 méterrel (is).
Ezek alapján újraszámolva szintén a 6 -os számot kapom de már négyzetméterben.
Mivel a felszín mértékegységei közé a négyzetméter is beletartozik ezért a helyes válaszok közé is. Ahogyan a 6 négyzetcenti, négyzetdeci stb.
A feltett kérdésre tehát több megoldás miatt nem adható pontos érték, az nem meghatározható.
A hexaéderre nem alkalmazandó az axonometrikus kocka kifejezés, lévén a kocka térbeli kiterjedésű és ez alapján is történt a felszínének számítása.
Az axonometria a térbeli objektumok szemléletes síkbeli ábrázolására szolgáló módszerek egyike.
Tervezéseim során gyakran alkalmaztam vetületek megrajzolására.
Válasz máris szomszéd #1857. hozzászólásáraTeljesen egyetértek, amikor olyat old meg az ember, amiből sikerélménye van, az a valami, a többi csak meló! Mindég kerestem a bajok okát és a megoldást, így piszok sok újításom volt és nem fizettek érte rosszul, de ha a másiknak olyan problémája volt, segítettem.
Komoly csak addig voltam, amíg feltétlenül fontos volt, vagy értelme volt!
Egy alkalommal, egy társaság, a lottó lenyúlásával, hergelte magát.
Nekem négyszer volt ötösöm a lottón, mind a négyszer, ugyanazzal az indokkal utasították el a kifizetést! Egy hölgy hallotta, majd megkérdezte: -Mi volt az indok? -A másik négyet nem találtam el!
Válasz bereczkjanos #1856. hozzászólásáraÖsszevont iskolában kezdtem 1-8 osztály egy teremben Fél év után kisegítettem a többieket.
Matek érettségi kb 15 perc után jelenkezek ,tanár kérdi mi van?Még nem lehet kimenni wc-re, mondom én hazamennék kész vagyok.Mégis inkább számológépet használok.
Szilárdságtanra be sem kellett járnom.
Amelyik tárgyat rühelltem abból majd meghúztak.
Viszont nincsenek világmegváltó gondolataim az emberiség megérdemli vesztét.
Két gépet építettem amit sehogy nem tudtak megoldani a szakemberek.
Na ez itt már tényleg
Válasz .Szabi. #1855. hozzászólásáraVilágos, sok jó megoldás van de arra bárki gondolhat, hülyeséget kitalálni az a tudomány! Bizonyára, nektek is van nevetek, de nem tudom miért mindenki név nélkül ír, tudom zsivány világban élünk, de a nevemhez, amit írok vállalom, de szerintem, a név sem mond semmit!
Iskola: sohase voltam kiváló tanuló és még így is nehezen, úsztam meg az egyetemet. Egy négy elemis fickó töltötte a papíromat:
Kisz tag? Nem. Akkor nem lehet. Oké, megúsztam.
Van egy reál gimim, néhány szakmunkás papírom.
Mikor mihez volt kedvem, mentős strandon, parkolóba díjbeszedő, piaci árus, ami jött!
Soha nem unatkoztam. Két gyerek, a fiú
Angliában, egy pékségben takarító, két unoka, a lányom New Yorkban, egy unoka.
A fiú unoka 12 éves, a lány 5. US-ba fiú,
5 hónapos. A 12 évest én tanítottam a matekra, hasonló képen, mikor középső ovis volt, a boltosnak mondta mennyi jár vissza,
nagyot nézett! Ezerig kérdezhet tőle bármit.
Erre megszólal: Papa, millióig! Negyedikes volt amikor kimentek, kitüntetéssel végezte el nyolcadikat, szerintem három nyelven beszél, a legrosszabb, 92% földrajzból amit sose tanult. Ott úgy van, mit tudsz, oda rak a suli úgy, hogy ahányszor megyünk, mindég máshova, azzal már végzett.
Ha a 'rangomra' vagytok kíváncsiak, az akadémián úgy van, hogy xy dr,dr, prof, meg egyebek. megkérdezte mi a rangom? Utcaseprő vagyok, csak meghívtak. Ráadásul falusi!
Poén: Busójárás, 40ooo helypénz, a nejem vitatkozik. Odamegyek.-Ugye mondtam, hogy ne jöjjünk Somogy megyébe! A két nő rám néz:
Ez Baranya megye! -Baranya, és milyen járás?
-Mohácsi. -Mert nekünk azt mondták, hogy
BUSÓJÁRÁS! Ingyen hely lett, de elmosta az eső!
A többiek kérdezték, ki vagyok? (idegileg!)
Ennyi elég?
Az iskolában matek órán voltam, mint 'szakfelügyelő'. Így tudták teljesíteni a feladatot, mert nem volt járvány miatt ember.
A képesítés nélküli, felírta a táblára a feladatot, 4x7, majd egy szexis mozdulattal hátranyúlt, az asztal szélén heverő számológéphez és felírta az eredményt: 28.
Amikor észrevette, hogy észrevettem, azt mondta, csak ellenőriztem. Természetesen az igazgatónőnek be kellett számolnom, mit tapasztaltam, NYOLCADIKBAN. Megkérdeztem mennyi 3x3, rávágta hogy kilenc. Mondom, nem jó az eredmény! Mennyi? Egy darab papírra, leírtam: 3 3 3=333, Így számolt?
Á, még így se! Gondolom beszéltek vele mert Ö is beteg lett, Így én folytattam a matekot, majd megtérve: Milyen feladatot adtál a gyerekeknek, ki voltak idegileg!
Neked is feladom: axonometrikus kocka, élei
ABCD,stb. a többit ti is feltudjátok írni!
Mekkora a felszíne, ha 'A'=1-el. kinek van kérdése? Csend. Átmentem másik osztályba, ott is hasonló feladatot adtam. Mikor visszamentem, még csak meg sem beszélték, tehát függöny nélkül is mély homály volt!
Szerdán megjött a 'madaram', neki is feladtam, azt mondta hétfőre megoldja!
Hétfőn sírva távozott örökre. A hetente új frizura, elfedte a tudást.
Ilyen anekdotám van vagy 5oo, úgyhogy, bármilyen kérdést tesztek fel, egyet mindég odabiggyeszthetek!
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMost látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMost látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMost látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.
Válasz monolit #1840. hozzászólásáraHa 100%-on üzemel a ventilátor akkor sem engedi tartósan 200 fok fölé a kilépő füstgázt az elektronika. Ez az egyik nagy különbség az atmossal szemben. Ezzel fűtök, hidd el visszaszabályozza magát, és nem az udvart fűtöm. Nem mondom volt már hogy néhány percig 230-250 fokra felment, de akkor zár a szervó és visszaveszi a hőfokot. Ha ideális a fa mérete, akkor ideális az elgázosítás. Ha vékony a fa nagy a felület, jobban gázosít, vastag fánál kisebb felület, kevesebb az elégetendő füstgáz. A lambda érzékeli a füstgázt , és vezérli a levegő arányt, a ventilátort, a szervót. Így ideálissá teszi a primer-szekunder levegő arányát.
Válasz monolit #1837. hozzászólásáraLassan megtanulom a jelszavamat, ez is valami!
A robbanómotorokat, belsőégésűként emlegetik!(magyar,egyetemek, nem véletlenül
kezdődnek 300-assal, a listán!!)(SI)
A beszívott anyagok közül melyik a káros?
A gáz tökéletesebben ég, ez igaz,de miért gázosítják a benzint?
A wankel, nem Wankel találmánya, az 1700-as években még nem élt, akkor ez még szivattyú volt, Wankel csak gyertyát tett bele! Jelzem, okosabb volt ezt csinálni, mint Moszkva alatt lövöldözni! Aztán a sok balek megvette, egy meg 50 éve, szerencsétlenkedik vele!
Nem tudom mi a végzettséged? A wankel fogyasztása, csak nekünk sok (27L). Ha a motor
(otto)2000-es fordulaton 7L. 9000-en 28L.
A tömítés baja a magas fordulatszám, a japánok ezt megoldották.(?)
Csoda, hogy megy!!!
Súly csökkentés: meg van (3Kg), Alacsony fordulatszám, nagy nyomaték, már a jobb égés is meg van, ezért küzdöttem a fűtéssel.
Hobbiból! De megérte elmélkedni!
Elektromos? Ma, vagy 100 éve?
Többen azért betolják, de próbáld akku nélkül!! Csak kösd le az adagoló vezetékét!
Ezt más írta, lejtő kérdése!
Akkor az új dízelt, hogy indítják, ha betolni nem szabad, mint az oroszok, amikor kitépi a motort?
Megjött a válasz másnap! A generátornak kell egy halvány impulzus, mert a generátorban nem lehet visszamaradó mágnesesség, ha jól tudom! De kérdezd meg attól aki válaszolt! Biztos kimerítő választ kapsz! Erre vártam a választ!
X-mini forgódugattyús motor (Google)
Megnéztem, remélem nem ebből tanulsz, vagy a rotor-motorból? (apropó a ford kísérletezik hasonlóval! Azt még nem láttam!
Impulzus motor a neve, állítólag! Nem írok újabb anekdotát: mennyi 3x3, ha megmondod leírom az anekdotát hozzá!
Egy kis csúsztatás a részedről is bekerült az információk közé. Azért az alacsonynak tűnő kilépő füstgázhőmérséklet mert az nem a névleges teljesítménynél van megadva, hanem a két szélső határérték között. Névleges teljesítménynél itt is 240 C fok
Az Atmos és e között gyakorlatilag semmiféle szerkezeti eltérés nincsen, az égőtér alakja különböző. Műszaki kialakítását illetően a két kazán elégetési módja ugyanaz.
Előnyös hogy a tűztér feletti elgázosító fala kivan klinkerezve, így nem keletkezik azon kátrány, ill. le tud égni róla.
Az Atmosnál a hőcserélő összefüggő felületű.
Nagyjából egyezik a két kazán, de a tiednél nem ad meg méretet a hőfelvevő felületre így az nem tudható. Ahogy a traktornál a súly ez esetben a felület nagysága a mérvadó. Egyébként is ugyanazon fűtésrendrendszert használva a kazánt kicserélve egyező időjárási körülmények között lenne korrekt bármilyen összehasonlító teszt.
Válasz monolit #1799. hozzászólásáraSzia!
Ez egy Vigas 25 lc. Én ezzel fűtök 5. éve. A hőfokokat amiket írtam azokat a leírásban szereplő adatokból írtam, de egyébként megméregettem, és azért írom, hogy vastag és vékony fánál változik a kilépő füstgáz hőmérséklete. Szerintem egy igen hatékony 5 sípos hőcserélő van benne, és ez szépen le is veszi a füsthőmérsékletet. Nekem 55 fokos Esbe van a visszatérőágon, így nincs kátrányosodás, nincs kormolás. 2 éves száraz fával fűtök. Áldom az eszem, hogy ezt választottam, bár féltem a lambdaszonda miatt, de nagyon szépen dolgozik. Az idén eddig összesen 4db 20 literes hamu termelődött, ami finom, világosszürke lisztszerű. Tehát az égés nagyon jó, nincs benne faszén.
A belső égésű motorokat robbanómotorokként is említik.
"A katalizátor a motor rossz működését palástolja (VW) meg a
többi. A rosszul felhasznált üzemanyag maradék
elégetésére szolgál (oxidál)."
Inkább a tökéletlen égés következtében fellépő káros anyagokat alakítja át kevésbé károsakra.
A gáz halmazállapot tökéletesebb égést produkál mintha szilárd v. folyadék anyagot gyújtasz meg. A benzint is ezért porlasztják, hogy gázosodjon.
" A wankel csoda,
hülyét csinált a nagy tudósokból, a motor fejlesztés megrekkent. 50 év lemaradás nem kis dolog, el kell hitetni a világgal, a
probléma megoldódott(Surányi)."
A wankel tudomásom szerint a magas fogyasztása miatt bukott el, valamint azért mert a bolygódugattyúnál nem tudták megoldani az oldalfal tömítettségét jól.
"A motorhoz annyi köze van mint, a kazán és a kémény füstje. Fel nem használt energia!
Utólag elégetjük, ez nem haszon!!"
Értelmezhetetlen mondat.
Minek van köze? A Wankelnek esetleg a katalizátornak amit fent említettél?
"Amerikában két orosz fejleszti az X-mini-t
1901-es találmány, 5. kísérlete, 10ooo-es fordulatszám, 3,5 LE, 15ooo-re akarják növelni a fordulatszámot, 5 LE-re. 9ooo-nél leáll, nincs nyomaték, tehát a fordulatszám nem, a járható út!"
A wankel egy csoda mint fentebb említetted itt mégis becsmérled. Ha az általam feltett linkeked megnézed, ez is egy bolygódugattyús motor.
Mivel még nem néztem meg csak felületesen, nem mondanék róla véleményt.
"A dugattyús motorok ideje lejárt, súlycsökkentés, magas fordulat, alacsony nyomaték, rossz égés! Mi kell még? "
Elektromos meghajtás, üzemanyagcella.
"Csak még egy kamu: Nem tolható be, ezt elhiszed? Ott hat az önindító, ahol a tolás!
Ha dízelt tolsz be, egyszerre önindítózzál is, még ha gyenge is az akku, 'picit' segít!
Rajtam kívül még ezt sem hallottad!!!"
Nemcsak hogy nem hallottam ,de én is alkalmaztam már. Dízelt a magas kompresszió viszonya miatt önerőből nem fogsz betolni.
De nem is arról volt szó a hozzászólásomban. Arról, hogy az új dízeleknél nem alkalmazható a katalizátor miatt.
"SZAKMA: Hatan tolnak egy francia autót. Benzines. Kivettem a biciklimből a lapos elemet, gyújtás, tolás, most. Az autó elindult. Visszadugtam az elemet a biciklibe
és szépen eltekertem, amikor a sarokról visszakukkantottam, néztek utánam!"
Egy teljesen kimerült akkumulátor esetén hiába tolod az autót, mivel szikra kell a benzinkeverék meggyulladásához.
Elemmel (esetleg) pótolható a hiányzó áramforrás.
De az hogy ez így megoldható-e annak utána kellene néznem. A hozzászólásod számomra így egyelőre anekdotának viszonylag jó, de nem bizonyító erejű.
"Mit csináltam? Várom a választ?"
Ismét összemostad a dolgokat.
Műszaki leírás esetén kötelező a paraméterek megadása, enélkül ellenőrizhetetlenek az elmondottak.
Válasz Gabesz☻ #1835. hozzászólásáraMorvai egy kiállításon, szét sem nézve, azt mondta, ha olyat látna amit érdemes támogatni, azt támogatná, aztán elment!
A Suzuki, japán vezetője, ránézett, azt mondta
"wankel"és legyintett egyet!
A műszaki egyetemen, hosszas beszélgetés után sem értették, hogyan működik?
Kiállításokon, ezüst, két arany, aztán már csak fődíjak, de kiutáltak, mert csak ez volt a téma, ahogy az egyik zsűritag mondta.
16 TV felvétel, Szerbiában 6 csatorna, esti főműsoridőben, de az ottani magyarok azt mondták a szerbek becsapnak!
Szerencsére a magyarok nem! Ők nem szólnak semmit, csak legyintenek, a wankel jobb, majd fejlesztik!
Most már Angliában van a feltaláló, eus szabályok kötik Öket, egyenlőre!
Nem egyszerű! Egy CNC marósnak egy napi munka lenne, de inkább csavart gyárt valamelyik autógyárnak! A XVI. században biztos egyszerűbb lett volna!!!
Válasz bereczkjanos #1831. hozzászólásáraA Morvai a kazán király is nagy újító! Mit szól hozzá, hátha finanszírozná.
Látom már régi találmány csak nincs aki megvalósítsa.
Válasz jozef19 #1830. hozzászólásáraNem mindegy, ez epés megjegyzés, vagy kiszámoltad? Mindegyikhez hozzá vagyok szokva!
Ha a dugattyús motor elmegy, akkor ez is.
Tudod mit csinál az okos focista, ha már elszalad mellette az ellenfél? Így működik!!
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMa sincs jobb, pedig ez már a XXI. század, én nyugodt vagyok, már sokszor leírták, olyan
motor kellene, ami.....ez az!
Válasz Gabesz☻ #1827. hozzászólásáraLáttad, olvastad a honlapot, el tudod képzelni?
Ez egy mechanika, ami körökből, derékszögekből, (Szerintem 90°,gyártók szerint nem!), valamint 5x72°-ból áll ami a fizikus szerint nem biztos, hogy kör.
Amikor mondtam 3D-be kéne lerajzolni, ott adatok alapján, mindent kiszámolhat!
Hogy-hogy 3D-be? (?)Ma débe, holnap débe, meg holnapután délbe! Rám néz, kevés az idő.
Én másra gondoltam! Itt tartunk, Magyarország!
Az otto és disel motor feltalálása zseniális volt.
Az alapötletet még ma is él és használják és nincs nála jobb.
A xx. század ipari forradalmának, fejlődésének ez volt az alapja a kulcsa. Szállítás , kereskedés...
Válasz Radocz #1824. hozzászólásáraÉn a fűtéssel, azért foglalkoztam, mert ez egy egyszerűbb dolog, gondoltam én. Aztán mint laikus, azt láttam ezt is össze lehet keverni, és bonyolulttá tenni! Kibogozni már nehezebb.Itt a szalma bála, amott a pellet, máshol a fa, mind a mezőgazdaság anyagai,
Égetésük, finoman szólva, problémás! Sokaknak nagyon is! Én sem értettem hozzá, amit tanultam, most még bátrabban kijelenthetem, hogy nem értek hozzá, de a kazánba bevezetett
levegő, a zárt szelvényen át, bizonyította a témával kapcsolatos elképzeléseim jók.
Beszéltem a készítőjével, aki korrekten elmondta, miért így csinálta és nem véletlen. Forró cső, forró levegő, nem kell elektronika, ventilátor, stb., a dolog működik, a fagáz, makulátlanul elégethető,
két, háromszoros energiával, tisztán,ami nem csekélység. Te nem így akarsz fűteni?
Dehogynem, vagy dehogy nem!
Nem sok a különbség, ugye!!!
Válasz Richard. #1823. hozzászólásáraA dugattyús motor leváltása, vagy a kis fogyasztású kazán, ugyan az!
Energia, amivel én is, Te is tudsz takarékoskodni, ha kell csak magadnak. Ezt
akarja mindenki, csak sokan nem értik minek!
Van fám, fűtök, de arra már nem gondol, hogy ezt feleannyi munkával, kényelmesebben,
takarékosabban, olcsóbban is megtehetné, mert
nincs hozzá 'tehetsége', és ezek jobbára
'magas végzettségűek'(?), akiket hasonló
emberek bepaliztak!Én így látom, a harmadik kazánt veszi, két év alatt, fázik, nyomorog a pénzével. Elmegy kirándulni, azt sem tudja hol járt, nincs élménye, de azzal dicsekszik mennyit költött. Neki, csak a pénz, az energia!
Motorról a motornál! www.fdrm.webnode.hu
Válasz bereczkjanos #1821. hozzászólására" A kazánba rakott zárt szelvény bizonyította, hogy jó úton jártam, de a vitákból is, sokat tanultam, úgy, hogy mindenkinek köszönöm!"
ez mit jelent magyarul. hogy mi parasztok is értsük.
Van egy hőcserélőm. Anno bekötöttük egy ólba, hogy ha burgonya lesz benne tárolva ne hűljön +1 fok alá.
Ha ezt bekötném valamilyen formába a kazánomba lenne változás a számlán?
És merre? lefele, vagy felfele?
Válasz bereczkjanos #1822. hozzászólásáraDe mi történne, ha a dugattyús motort levàltanàk? 5literes fogyasztás alá nem tudnak menni. Akkor is csak haladás van,gyorsulás nix,mert többet eszik. Ha csinálsz egy szuper motort,anyag megmarad,üzemanyag jòval kevesebb fogy,ha nem tévedek. ,samottot rakna a 189lòerőre,hogy ne rugassa meg? Ez mind nem gond,de ha nem fogy a benzin, az nemzeti ügy. Aztán vilagmèretű katasztrófa. Az elektromos autót hirdeti,de gondolom ott a teljesítményhez is teljesítmény kell,ott is majd kőolajszàrmazèk adja a villanyt,az még jò,mert biztos àtszàmìtva 100kilimeter 5-10 l körüli üzemanyag egy elektromos mozgatàsa. Szintén fogy a benzin. Nàlad,meg nem fogyna. Gondolom ez a bajuk...
Válasz Magister #1809. hozzászólásáraA dugattyús motorról már akkor tudták hogy rossz, amikor az elsők elkészültek. Jellemző módon, csak 750 módosítás, van a szabadalmi levéltárban, ami "forgódugattyús" néven fut, de szerintem, egy sem az, az erőt általában excentrikus főtengellyel oldják meg, ami a halála! Én a motornak csak kitalálója vagyok, a szabadalom nem az enyém! A gömb motor születésére is én bólintottam rá, zseniális mechanika, azt mondták, félgömb felületet nem tudnak csinálni! Tapasztalatból mondhatom, kört sem! (mellékesen jegyzem meg: wankel 1700-as évek, X-mini 1901-es, Kugel motorhoz
30 éve nem találnak gyertyát,stb.)
Válasz _NB_ #1815. hozzászólásáraAz orosz kazánt nem ismertem, (a feleségemet sem ismerem, még csak 40 éve lakok vele!)
a leírás alapján elképzelhető hogy jó!
A múltkor valaki meggyanúsított, hogy kazán gyártó vagyok, rajzoltam pár elképzelést, de gyakorlatban régen(7o-es években) csináltam 3-4 kazánt haveroknak, kísérleti célból.
Egy már várta, a gáz kazánt, annak egy 'NYSA'
fűtőradiátort kötöttem be, ki is röhögtek, egy hétig fűtött vele, amikor megjött a kazánja, utána mondta, az volt a jobb!
Én inkább a motorokkal foglalkoztam, elmélet szintjén, nem sok a különbség! A kazánba rakott zárt szelvény bizonyította, hogy jó úton jártam, de a vitákból is, sokat tanultam, úgy, hogy mindenkinek köszönöm!
Válasz monolit #1807. hozzászólásáraSaját gyártmány volt, annyiban volt típusa, a felső üres felületre, ráraktam annak a kályhának az emblémáját, amiről az ajtókat leszedtem!
Válasz _NB_ #1815. hozzászólásáraA kazánomban, hogyan helyezkednek el a hő felvevő felületek? Csak a falak vannak, a hő, nem tud kiszaladni az alul visszafogott huzat miatt és ebben, a felső térben van ideje, leadni energiáját. A lemez vastagsága 2,5mm.
A füst kimenet és a szekunder között van egy sima lemez takarás, hogy ezt ne szívja meg, közvetlenül!
Válasz _NB_ #1815. hozzászólásáraha valamire 90+ % hatásfokot írnak, és nem trafó vagy kapcsüzemű tápegység akkor az csak kamu lehet.
ennyit látatlanban is lehet mondani róla :)
2611 hozzászólás
Válasz bereczkjanos #1850. hozzászólásáraA 3x3 megoldásodra azért adtam meg a válaszomat három a négyzeten (másodikon) módon, mert az összeg ugyanaz, az minkét megoldási módot alkalmazva 9.
Értsd meg végre, hogy egy adott probléma megoldáshoz nem csak egy út vezethet.
A kocka elvan vetve?
Szerencsére a kocka be van jelölve ha dobókockaként funkcionál, így nagyban elősegíti a választ
A hatos érték rajta a legnagyobb, tehát ezzekszerint hat oldala vala nékijje.
Az éle 1 (ABCD stb.)ezért A1*B1 Stb alapján az eredmény 1.
Ezt többször alkalmazva (6 szor) a kapott érték 6.
Továbbgondolva viszont az 1-es számértéket amit alkalmaztunk a kockára az fizikailag behelyettesítő, az 1 méterrel (is).
Ezek alapján újraszámolva szintén a 6 -os számot kapom de már négyzetméterben.
Mivel a felszín mértékegységei közé a négyzetméter is beletartozik ezért a helyes válaszok közé is. Ahogyan a 6 négyzetcenti, négyzetdeci stb.
A feltett kérdésre tehát több megoldás miatt nem adható pontos érték, az nem meghatározható.
A hexaéderre nem alkalmazandó az axonometrikus kocka kifejezés, lévén a kocka térbeli kiterjedésű és ez alapján is történt a felszínének számítása.
Az axonometria a térbeli objektumok szemléletes síkbeli ábrázolására szolgáló módszerek egyike.
Tervezéseim során gyakran alkalmaztam vetületek megrajzolására.
Megyek az erdőre fáért. Fárasztom magam még egy kicsit.
Meg a kazánt is meg kellene rakni fával.
Válasz máris szomszéd #1857. hozzászólásáraTeljesen egyetértek, amikor olyat old meg az ember, amiből sikerélménye van, az a valami, a többi csak meló! Mindég kerestem a bajok okát és a megoldást, így piszok sok újításom volt és nem fizettek érte rosszul, de ha a másiknak olyan problémája volt, segítettem.
Komoly csak addig voltam, amíg feltétlenül fontos volt, vagy értelme volt!
Egy alkalommal, egy társaság, a lottó lenyúlásával, hergelte magát.
Nekem négyszer volt ötösöm a lottón, mind a négyszer, ugyanazzal az indokkal utasították el a kifizetést! Egy hölgy hallotta, majd megkérdezte: -Mi volt az indok? -A másik négyet nem találtam el!
Válasz máris szomszéd #1857. hozzászólásáraEgyébként a tisztes nevem
Papp Tibor ismerőseimnek csak papucsos tibi nem mintha számítana
Válasz bereczkjanos #1856. hozzászólásáraÖsszevont iskolában kezdtem 1-8 osztály egy teremben Fél év után kisegítettem a többieket.
Matek érettségi kb 15 perc után jelenkezek ,tanár kérdi mi van?Még nem lehet kimenni wc-re, mondom én hazamennék kész vagyok.Mégis inkább számológépet használok.
Szilárdságtanra be sem kellett járnom.
Amelyik tárgyat rühelltem abból majd meghúztak.
Viszont nincsenek világmegváltó gondolataim az emberiség megérdemli vesztét.
Két gépet építettem amit sehogy nem tudtak megoldani a szakemberek.
Na ez itt már tényleg
Válasz .Szabi. #1855. hozzászólásáraVilágos, sok jó megoldás van de arra bárki gondolhat, hülyeséget kitalálni az a tudomány! Bizonyára, nektek is van nevetek, de nem tudom miért mindenki név nélkül ír, tudom zsivány világban élünk, de a nevemhez, amit írok vállalom, de szerintem, a név sem mond semmit!
Iskola: sohase voltam kiváló tanuló és még így is nehezen, úsztam meg az egyetemet. Egy négy elemis fickó töltötte a papíromat:
Kisz tag? Nem. Akkor nem lehet. Oké, megúsztam.
Van egy reál gimim, néhány szakmunkás papírom.
Mikor mihez volt kedvem, mentős strandon, parkolóba díjbeszedő, piaci árus, ami jött!
Soha nem unatkoztam. Két gyerek, a fiú
Angliában, egy pékségben takarító, két unoka, a lányom New Yorkban, egy unoka.
A fiú unoka 12 éves, a lány 5. US-ba fiú,
5 hónapos. A 12 évest én tanítottam a matekra, hasonló képen, mikor középső ovis volt, a boltosnak mondta mennyi jár vissza,
nagyot nézett! Ezerig kérdezhet tőle bármit.
Erre megszólal: Papa, millióig! Negyedikes volt amikor kimentek, kitüntetéssel végezte el nyolcadikat, szerintem három nyelven beszél, a legrosszabb, 92% földrajzból amit sose tanult. Ott úgy van, mit tudsz, oda rak a suli úgy, hogy ahányszor megyünk, mindég máshova, azzal már végzett.
Ha a 'rangomra' vagytok kíváncsiak, az akadémián úgy van, hogy xy dr,dr, prof, meg egyebek. megkérdezte mi a rangom? Utcaseprő vagyok, csak meghívtak. Ráadásul falusi!
Poén: Busójárás, 40ooo helypénz, a nejem vitatkozik. Odamegyek.-Ugye mondtam, hogy ne jöjjünk Somogy megyébe! A két nő rám néz:
Ez Baranya megye! -Baranya, és milyen járás?
-Mohácsi. -Mert nekünk azt mondták, hogy
BUSÓJÁRÁS! Ingyen hely lett, de elmosta az eső!
A többiek kérdezték, ki vagyok? (idegileg!)
Ennyi elég?
Válasz bereczkjanos #1854. hozzászólására6xAxA
Válasz máris szomszéd #1852. hozzászólásáratérbeli rajz, a lényeg minden éle 'A'
Válasz Gabesz☻ #1851. hozzászólásáraEredeti szakmám utcaseprő,csak így végezhettem el a hivatásos sofőr tanfolyamot, meg ez fizetett a legjobban!
Válasz bereczkjanos #1850 hozzászólásár
axonometrikus kocka
3 vagy 6 attól függ honnan nézem
Válasz bereczkjanos #1850. hozzászólásáraEgyként mi a végzettséged, hogy ilyen magas szinten műveled a matematikát.
Válasz monolit #1848. hozzászólásáraA 3x3 , lehet hogy már a gép is felelt, hogy hármat ütött be!
Az iskolában matek órán voltam, mint 'szakfelügyelő'. Így tudták teljesíteni a feladatot, mert nem volt járvány miatt ember.
A képesítés nélküli, felírta a táblára a feladatot, 4x7, majd egy szexis mozdulattal hátranyúlt, az asztal szélén heverő számológéphez és felírta az eredményt: 28.
Amikor észrevette, hogy észrevettem, azt mondta, csak ellenőriztem. Természetesen az igazgatónőnek be kellett számolnom, mit tapasztaltam, NYOLCADIKBAN. Megkérdeztem mennyi 3x3, rávágta hogy kilenc. Mondom, nem jó az eredmény! Mennyi? Egy darab papírra, leírtam: 3 3 3=333, Így számolt?
Á, még így se! Gondolom beszéltek vele mert Ö is beteg lett, Így én folytattam a matekot, majd megtérve: Milyen feladatot adtál a gyerekeknek, ki voltak idegileg!
Neked is feladom: axonometrikus kocka, élei
ABCD,stb. a többit ti is feltudjátok írni!
Mekkora a felszíne, ha 'A'=1-el. kinek van kérdése? Csend. Átmentem másik osztályba, ott is hasonló feladatot adtam. Mikor visszamentem, még csak meg sem beszélték, tehát függöny nélkül is mély homály volt!
Szerdán megjött a 'madaram', neki is feladtam, azt mondta hétfőre megoldja!
Hétfőn sírva távozott örökre. A hetente új frizura, elfedte a tudást.
Ilyen anekdotám van vagy 5oo, úgyhogy, bármilyen kérdést tesztek fel, egyet mindég odabiggyeszthetek!
Válasz bereczkjanos #1847. hozzászólásáraMost, jól megadtam, vagy inkább a gép!
Válasz bereczkjanos #1842. hozzászólására "Nem írok újabb anekdotát: mennyi 3x3, ha megmondod leírom az anekdotát hozzá!"
Három a négyzeten
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMost látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMost látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMost látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.
Válasz monolit #1840. hozzászólásáraHa 100%-on üzemel a ventilátor akkor sem engedi tartósan 200 fok fölé a kilépő füstgázt az elektronika. Ez az egyik nagy különbség az atmossal szemben. Ezzel fűtök, hidd el visszaszabályozza magát, és nem az udvart fűtöm. Nem mondom volt már hogy néhány percig 230-250 fokra felment, de akkor zár a szervó és visszaveszi a hőfokot. Ha ideális a fa mérete, akkor ideális az elgázosítás. Ha vékony a fa nagy a felület, jobban gázosít, vastag fánál kisebb felület, kevesebb az elégetendő füstgáz. A lambda érzékeli a füstgázt , és vezérli a levegő arányt, a ventilátort, a szervót. Így ideálissá teszi a primer-szekunder levegő arányát.
Jól elkanyarodtatok,lassan nyitnotok kellene már egy új oldalt!!
Válasz monolit #1837. hozzászólásáraLassan megtanulom a jelszavamat, ez is valami!
A robbanómotorokat, belsőégésűként emlegetik!(magyar,egyetemek, nem véletlenül
kezdődnek 300-assal, a listán!!)(SI)
A beszívott anyagok közül melyik a káros?
A gáz tökéletesebben ég, ez igaz,de miért gázosítják a benzint?
A wankel, nem Wankel találmánya, az 1700-as években még nem élt, akkor ez még szivattyú volt, Wankel csak gyertyát tett bele! Jelzem, okosabb volt ezt csinálni, mint Moszkva alatt lövöldözni! Aztán a sok balek megvette, egy meg 50 éve, szerencsétlenkedik vele!
Nem tudom mi a végzettséged? A wankel fogyasztása, csak nekünk sok (27L). Ha a motor
(otto)2000-es fordulaton 7L. 9000-en 28L.
A tömítés baja a magas fordulatszám, a japánok ezt megoldották.(?)
Csoda, hogy megy!!!
Súly csökkentés: meg van (3Kg), Alacsony fordulatszám, nagy nyomaték, már a jobb égés is meg van, ezért küzdöttem a fűtéssel.
Hobbiból! De megérte elmélkedni!
Elektromos? Ma, vagy 100 éve?
Többen azért betolják, de próbáld akku nélkül!! Csak kösd le az adagoló vezetékét!
Ezt más írta, lejtő kérdése!
Akkor az új dízelt, hogy indítják, ha betolni nem szabad, mint az oroszok, amikor kitépi a motort?
Megjött a válasz másnap! A generátornak kell egy halvány impulzus, mert a generátorban nem lehet visszamaradó mágnesesség, ha jól tudom! De kérdezd meg attól aki válaszolt! Biztos kimerítő választ kapsz! Erre vártam a választ!
X-mini forgódugattyús motor (Google)
Megnéztem, remélem nem ebből tanulsz, vagy a rotor-motorból? (apropó a ford kísérletezik hasonlóval! Azt még nem láttam!
Impulzus motor a neve, állítólag! Nem írok újabb anekdotát: mennyi 3x3, ha megmondod leírom az anekdotát hozzá!
Válasz Kamionos #1839. hozzászólásáraEzt is csak pufferral lehet használni?
Válasz Kamionos #1839. hozzászólásáraÍgy már könnyebb dolgom volt, hogy megadtad a típusát.
Egy kis csúsztatás a részedről is bekerült az információk közé. Azért az alacsonynak tűnő kilépő füstgázhőmérséklet mert az nem a névleges teljesítménynél van megadva, hanem a két szélső határérték között. Névleges teljesítménynél itt is 240 C fok
adatok innen
Az Atmos és e között gyakorlatilag semmiféle szerkezeti eltérés nincsen, az égőtér alakja különböző. Műszaki kialakítását illetően a két kazán elégetési módja ugyanaz.
Előnyös hogy a tűztér feletti elgázosító fala kivan klinkerezve, így nem keletkezik azon kátrány, ill. le tud égni róla.
Az Atmosnál a hőcserélő összefüggő felületű.
Nagyjából egyezik a két kazán, de a tiednél nem ad meg méretet a hőfelvevő felületre így az nem tudható. Ahogy a traktornál a súly ez esetben a felület nagysága a mérvadó. Egyébként is ugyanazon fűtésrendrendszert használva a kazánt kicserélve egyező időjárási körülmények között lenne korrekt bármilyen összehasonlító teszt.
Válasz monolit #1799. hozzászólásáraSzia!
Ez egy Vigas 25 lc. Én ezzel fűtök 5. éve. A hőfokokat amiket írtam azokat a leírásban szereplő adatokból írtam, de egyébként megméregettem, és azért írom, hogy vastag és vékony fánál változik a kilépő füstgáz hőmérséklete. Szerintem egy igen hatékony 5 sípos hőcserélő van benne, és ez szépen le is veszi a füsthőmérsékletet. Nekem 55 fokos Esbe van a visszatérőágon, így nincs kátrányosodás, nincs kormolás. 2 éves száraz fával fűtök. Áldom az eszem, hogy ezt választottam, bár féltem a lambdaszonda miatt, de nagyon szépen dolgozik. Az idén eddig összesen 4db 20 literes hamu termelődött, ami finom, világosszürke lisztszerű. Tehát az égés nagyon jó, nincs benne faszén.
Válasz bereczkjanos #1828. hozzászólásáraKérnénk erről a kazánról egy metszeti rajzot, vagy egy gyártói oldalt.
Válasz bereczkjanos #1808. hozzászólására "Kezdjük, belsőégés vagy robbanás?"
A belső égésű motorokat robbanómotorokként is említik.
"A katalizátor a motor rossz működését palástolja (VW) meg a
többi. A rosszul felhasznált üzemanyag maradék
elégetésére szolgál (oxidál)."
Inkább a tökéletlen égés következtében fellépő káros anyagokat alakítja át kevésbé károsakra.
A gáz halmazállapot tökéletesebb égést produkál mintha szilárd v. folyadék anyagot gyújtasz meg. A benzint is ezért porlasztják, hogy gázosodjon.
" A wankel csoda,
hülyét csinált a nagy tudósokból, a motor fejlesztés megrekkent. 50 év lemaradás nem kis dolog, el kell hitetni a világgal, a
probléma megoldódott(Surányi)."
A wankel tudomásom szerint a magas fogyasztása miatt bukott el, valamint azért mert a bolygódugattyúnál nem tudták megoldani az oldalfal tömítettségét jól.
"A motorhoz annyi köze van mint, a kazán és a kémény füstje. Fel nem használt energia!
Utólag elégetjük, ez nem haszon!!"
Értelmezhetetlen mondat.
Minek van köze? A Wankelnek esetleg a katalizátornak amit fent említettél?
"Amerikában két orosz fejleszti az X-mini-t
1901-es találmány, 5. kísérlete, 10ooo-es fordulatszám, 3,5 LE, 15ooo-re akarják növelni a fordulatszámot, 5 LE-re. 9ooo-nél leáll, nincs nyomaték, tehát a fordulatszám nem, a járható út!"
A wankel egy csoda mint fentebb említetted itt mégis becsmérled. Ha az általam feltett linkeked megnézed, ez is egy bolygódugattyús motor.
Mivel még nem néztem meg csak felületesen, nem mondanék róla véleményt.
"A dugattyús motorok ideje lejárt, súlycsökkentés, magas fordulat, alacsony nyomaték, rossz égés! Mi kell még? "
Elektromos meghajtás, üzemanyagcella.
"Csak még egy kamu: Nem tolható be, ezt elhiszed? Ott hat az önindító, ahol a tolás!
Ha dízelt tolsz be, egyszerre önindítózzál is, még ha gyenge is az akku, 'picit' segít!
Rajtam kívül még ezt sem hallottad!!!"
Nemcsak hogy nem hallottam ,de én is alkalmaztam már. Dízelt a magas kompresszió viszonya miatt önerőből nem fogsz betolni.
De nem is arról volt szó a hozzászólásomban. Arról, hogy az új dízeleknél nem alkalmazható a katalizátor miatt.
"SZAKMA: Hatan tolnak egy francia autót. Benzines. Kivettem a biciklimből a lapos elemet, gyújtás, tolás, most. Az autó elindult. Visszadugtam az elemet a biciklibe
és szépen eltekertem, amikor a sarokról visszakukkantottam, néztek utánam!"
Egy teljesen kimerült akkumulátor esetén hiába tolod az autót, mivel szikra kell a benzinkeverék meggyulladásához.
Elemmel (esetleg) pótolható a hiányzó áramforrás.
De az hogy ez így megoldható-e annak utána kellene néznem. A hozzászólásod számomra így egyelőre anekdotának viszonylag jó, de nem bizonyító erejű.
"Mit csináltam? Várom a választ?"
Ismét összemostad a dolgokat.
Műszaki leírás esetén kötelező a paraméterek megadása, enélkül ellenőrizhetetlenek az elmondottak.
Az általad említett X-mini motorok elérhetőségei:
youtube
"Folyékony dugattyús" motor gyártói oldal
Válasz Gabesz☻ #1835. hozzászólásáraMorvai egy kiállításon, szét sem nézve, azt mondta, ha olyat látna amit érdemes támogatni, azt támogatná, aztán elment!
A Suzuki, japán vezetője, ránézett, azt mondta
"wankel"és legyintett egyet!
A műszaki egyetemen, hosszas beszélgetés után sem értették, hogyan működik?
Kiállításokon, ezüst, két arany, aztán már csak fődíjak, de kiutáltak, mert csak ez volt a téma, ahogy az egyik zsűritag mondta.
16 TV felvétel, Szerbiában 6 csatorna, esti főműsoridőben, de az ottani magyarok azt mondták a szerbek becsapnak!
Szerencsére a magyarok nem! Ők nem szólnak semmit, csak legyintenek, a wankel jobb, majd fejlesztik!
Most már Angliában van a feltaláló, eus szabályok kötik Öket, egyenlőre!
Nem egyszerű! Egy CNC marósnak egy napi munka lenne, de inkább csavart gyárt valamelyik autógyárnak! A XVI. században biztos egyszerűbb lett volna!!!
Válasz bereczkjanos #1831. hozzászólásáraA Morvai a kazán király is nagy újító! Mit szól hozzá, hátha finanszírozná.
Látom már régi találmány csak nincs aki megvalósítsa.
Válasz jozef19 #1826. hozzászólásáraBenzinest, vagy dizelt?
Válasz jozef19 #1830. hozzászólásáraNem mindegy, ez epés megjegyzés, vagy kiszámoltad? Mindegyikhez hozzá vagyok szokva!
Ha a dugattyús motor elmegy, akkor ez is.
Tudod mit csinál az okos focista, ha már elszalad mellette az ellenfél? Így működik!!
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMa sincs jobb, pedig ez már a XXI. század, én nyugodt vagyok, már sokszor leírták, olyan
motor kellene, ami.....ez az!
Válasz Gabesz☻ #1827. hozzászólásáraLáttad, olvastad a honlapot, el tudod képzelni?
Ez egy mechanika, ami körökből, derékszögekből, (Szerintem 90°,gyártók szerint nem!), valamint 5x72°-ból áll ami a fizikus szerint nem biztos, hogy kör.
Amikor mondtam 3D-be kéne lerajzolni, ott adatok alapján, mindent kiszámolhat!
Hogy-hogy 3D-be? (?)Ma débe, holnap débe, meg holnapután délbe! Rám néz, kevés az idő.
Én másra gondoltam! Itt tartunk, Magyarország!
Válasz Gabesz☻ #1829. hozzászólásáraMeg még 3kg fával elmegy 1000km ...
Válasz bereczkjanos #1822. hozzászólására"A dugattyús motorról már akkor tudták hogy rossz, amikor az elsők elkészültek"
Az otto és disel motor feltalálása zseniális volt.
Az alapötletet még ma is él és használják és nincs nála jobb.
A xx. század ipari forradalmának, fejlődésének ez volt az alapja a kulcsa. Szállítás , kereskedés...
Válasz Radocz #1824. hozzászólásáraÉn a fűtéssel, azért foglalkoztam, mert ez egy egyszerűbb dolog, gondoltam én. Aztán mint laikus, azt láttam ezt is össze lehet keverni, és bonyolulttá tenni! Kibogozni már nehezebb.Itt a szalma bála, amott a pellet, máshol a fa, mind a mezőgazdaság anyagai,
Égetésük, finoman szólva, problémás! Sokaknak nagyon is! Én sem értettem hozzá, amit tanultam, most még bátrabban kijelenthetem, hogy nem értek hozzá, de a kazánba bevezetett
levegő, a zárt szelvényen át, bizonyította a témával kapcsolatos elképzeléseim jók.
Beszéltem a készítőjével, aki korrekten elmondta, miért így csinálta és nem véletlen. Forró cső, forró levegő, nem kell elektronika, ventilátor, stb., a dolog működik, a fagáz, makulátlanul elégethető,
két, háromszoros energiával, tisztán,ami nem csekélység. Te nem így akarsz fűteni?
Dehogynem, vagy dehogy nem!
Nem sok a különbség, ugye!!!
Válasz bereczkjanos #1825. hozzászólásáraés ez motor működik is?
Video?
Válasz medikus #1813. hozzászólásáraEgyedül toltam,battery kaput,erö izom,tejet iszom...
Válasz Richard. #1823. hozzászólásáraA dugattyús motor leváltása, vagy a kis fogyasztású kazán, ugyan az!
Energia, amivel én is, Te is tudsz takarékoskodni, ha kell csak magadnak. Ezt
akarja mindenki, csak sokan nem értik minek!
Van fám, fűtök, de arra már nem gondol, hogy ezt feleannyi munkával, kényelmesebben,
takarékosabban, olcsóbban is megtehetné, mert
nincs hozzá 'tehetsége', és ezek jobbára
'magas végzettségűek'(?), akiket hasonló
emberek bepaliztak!Én így látom, a harmadik kazánt veszi, két év alatt, fázik, nyomorog a pénzével. Elmegy kirándulni, azt sem tudja hol járt, nincs élménye, de azzal dicsekszik mennyit költött. Neki, csak a pénz, az energia!
Motorról a motornál! www.fdrm.webnode.hu
Válasz bereczkjanos #1821. hozzászólására" A kazánba rakott zárt szelvény bizonyította, hogy jó úton jártam, de a vitákból is, sokat tanultam, úgy, hogy mindenkinek köszönöm!"
ez mit jelent magyarul. hogy mi parasztok is értsük.
Van egy hőcserélőm. Anno bekötöttük egy ólba, hogy ha burgonya lesz benne tárolva ne hűljön +1 fok alá.
Ha ezt bekötném valamilyen formába a kazánomba lenne változás a számlán?
És merre? lefele, vagy felfele?
Válasz bereczkjanos #1822. hozzászólásáraDe mi történne, ha a dugattyús motort levàltanàk? 5literes fogyasztás alá nem tudnak menni. Akkor is csak haladás van,gyorsulás nix,mert többet eszik. Ha csinálsz egy szuper motort,anyag megmarad,üzemanyag jòval kevesebb fogy,ha nem tévedek. ,samottot rakna a 189lòerőre,hogy ne rugassa meg? Ez mind nem gond,de ha nem fogy a benzin, az nemzeti ügy. Aztán vilagmèretű katasztrófa. Az elektromos autót hirdeti,de gondolom ott a teljesítményhez is teljesítmény kell,ott is majd kőolajszàrmazèk adja a villanyt,az még jò,mert biztos àtszàmìtva 100kilimeter 5-10 l körüli üzemanyag egy elektromos mozgatàsa. Szintén fogy a benzin. Nàlad,meg nem fogyna. Gondolom ez a bajuk...
Válasz Magister #1809. hozzászólásáraA dugattyús motorról már akkor tudták hogy rossz, amikor az elsők elkészültek. Jellemző módon, csak 750 módosítás, van a szabadalmi levéltárban, ami "forgódugattyús" néven fut, de szerintem, egy sem az, az erőt általában excentrikus főtengellyel oldják meg, ami a halála! Én a motornak csak kitalálója vagyok, a szabadalom nem az enyém! A gömb motor születésére is én bólintottam rá, zseniális mechanika, azt mondták, félgömb felületet nem tudnak csinálni! Tapasztalatból mondhatom, kört sem! (mellékesen jegyzem meg: wankel 1700-as évek, X-mini 1901-es, Kugel motorhoz
30 éve nem találnak gyertyát,stb.)
Válasz _NB_ #1815. hozzászólásáraAz orosz kazánt nem ismertem, (a feleségemet sem ismerem, még csak 40 éve lakok vele!)
a leírás alapján elképzelhető hogy jó!
A múltkor valaki meggyanúsított, hogy kazán gyártó vagyok, rajzoltam pár elképzelést, de gyakorlatban régen(7o-es években) csináltam 3-4 kazánt haveroknak, kísérleti célból.
Egy már várta, a gáz kazánt, annak egy 'NYSA'
fűtőradiátort kötöttem be, ki is röhögtek, egy hétig fűtött vele, amikor megjött a kazánja, utána mondta, az volt a jobb!
Én inkább a motorokkal foglalkoztam, elmélet szintjén, nem sok a különbség! A kazánba rakott zárt szelvény bizonyította, hogy jó úton jártam, de a vitákból is, sokat tanultam, úgy, hogy mindenkinek köszönöm!
Válasz monolit #1807. hozzászólásáraSaját gyártmány volt, annyiban volt típusa, a felső üres felületre, ráraktam annak a kályhának az emblémáját, amiről az ajtókat leszedtem!
Válasz _NB_ #1815. hozzászólásáraA kazánomban, hogyan helyezkednek el a hő felvevő felületek? Csak a falak vannak, a hő, nem tud kiszaladni az alul visszafogott huzat miatt és ebben, a felső térben van ideje, leadni energiáját. A lemez vastagsága 2,5mm.
A füst kimenet és a szekunder között van egy sima lemez takarás, hogy ezt ne szívja meg, közvetlenül!
Válasz medikus #1813. hozzászólásáraEz arra válasz, ha mégvan némi szufla az aksiban, de már indítani nem képes, a tolással együtt,könnyebben elindul!
Válasz .Szabi. #1814. hozzászólásáraÍgy van, ez a megoldás!
Válasz _NB_ #1815. hozzászólásáraha valamire 90+ % hatásfokot írnak, és nem trafó vagy kapcsüzemű tápegység akkor az csak kamu lehet.
ennyit látatlanban is lehet mondani róla :)
Válasz bereczkjanos #1806. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
A belsejében hogyan helyezkednek el a hőleadó felületek ?
Ezt "orosz" kazánt ismered link?
Válasz bereczkjanos #1811. hozzászólásáraGenerátor gerjesztés
Válasz jozef19 #1812. hozzászólásáraKözbe meg önindítóztak!
Válasz bereczkjanos #1808. hozzászólásáraVW 1,6D-ét többször toltam be és egyedül,csak 11q,akkor most mi van...