Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD394.79 FtCHF438.21 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gabzso #112. hozzászólásáraAz utak azért vannak szétcseszve, mert már az építésnél is,akadnak problémák.
Javarészt útépítést csináltunk, láttam csodákat...
Válasz Matyi50 #107. hozzászólásáraEmber. Baromságokat ne írjatok már.
Nincs már túlsúly!!!
De ezt is leírtam.
Van az aszfaltba épített 85 vagy mennyi súlymérő, egyébként meg sehol sem engednek ki túlsúlyal járművet, mert a felrakót is büntetik!
Amúgy a 40 tonna alatt is lapul a gumi, ez másik oltári baromság, hogy egyeseknek a szemükbe van a mérleg...
Egyébként meg a szaros agyig magasított hw kocsi is túlsúlyos,nem?
Másrészt meg engedély nélküli átalakítás, ha kekec a szerv, ugrik a rendszám.
Mert a "k@csög" kamionost két távfényszóróért is megrépázzák, a 6 tonnás kocsi meg vígan gurul 12-vel.
Addig örüljön sok "gazdatárs" még nem száll rájuk feleannyira se a hatóság, mint a fuvarozókra.
Amúgy egy 3 tengelyes pótkocsi 16 tonna raksúly körül mozog.
Gondolkozz már, mielőtt írsz...
Válasz Mf-es? #108. hozzászólásáraDehogynem.
A forgalmiba beírt vontatás sem egyforma.
Az enyém csak 10 tonnát vontathat.
Másrészt meg nem a tényleges össztömeg a lényeg, hogy napraforgóból ennyi megy rá...
Ez baromság.
A traktor annyit vontathat, ami a forgalmijába be van írva, a pótkocsi meg ekkora lehet maximum a forgalmiba bejegyzett tömege szerint...
Ha üres akkor is, ha rakott akkor is.
Válasz Gabzso #110. hozzászólásáraNem a forgalmiba beírt összsúly számít.A ténylegesen vontatott összsúly.Ez ne lépje túl a traktor forgalmiban lévő összsúlyt.
Sokan nem így értelmezik.
Válasz moll1983 #111. hozzászólásáraMeg útdíj ellenőrzőt sem látsz.
Valóban szét vannak az utak is cseszve ahogy írják.
De a háromtengelyes pót az min 24t, és ez félrevezető infó,hogy Mtz húzhatja.De ha megengedik akkor ennyi.
Ezek szerint mindenki hunyó a maga területén.
Ez a téma kivesézve.
Egyet tudok ha felénk (vas) egy adott útvonalon járnak a kavicsos kamionok ott abban az időszakban nincs súly ellenőrzés,pedig laposnak tűnnek a gumik a nagy súly miatt,amíg mindenkire nem egyformán vonatkoznak a szabályok addig a túlsúlyos mg kocsikat sem kell ba..tatni.
Válasz Mf-es? #108. hozzászólásáraA csillivilli 25millios gépes szerelvényt hozzá való póttal nagyon kevesen tudják kigazdálkodni. Nameg annak köves út kell.
De azzal is ugynaugy átmennek a 15tonnás hídon,mint az MTZ a HW kocsival :D
Válasz Gumóka #105. hozzászólására"Azért itt is látni mtz-t 3 tengelyes nagy pótkocsival"
Nem vagy tisztába a jogszabállyal.3 tengelyes önsúlya kb.6 tonna,napraforgóból rámegy 10 tonna,az 16 tonna.Mtz vontathat 18 tonnát.Teljesen szabályos.
Válasz Gumóka #105. hozzászólásáraMi a gondod azzal ha pl egy gazdatársad Hw pótkocsija meg van magasítva,és úgy hordja a napraforgót árpát pl?
Az nem gond mikor a holdudvar kamionjai ,kipperjei 22helyett 40tonnákkal gurulnak az útépítésekre ? Megépít 1km új utat,közben szét törnek meg agyon nyomnak 30kilométert. De az meg gond ha az ifa pót meg van magasítva,hogy a paraszt haladjon ?
Földmunkában dolgoztam, hiába ment keveset a kocsi közúton, nekünk volt műszaki, biztosítás, engedély, mindenki be volt jelentve.
Hányszor volt ott is rá példa, hogy a rendszám nélküli kamazokkal, tatrákkal ár alatt csinálták.
Ahogy ők csinálták is lehetett haszon, csak az a csoda, hogy soha senki nem ellenőrizte őket...
Velünk meg 500 forinton kínlódtak, mikor terepes kocsit kértek, aztán szóltunk, hogy hát ez ennyivel több.
Amúgy a hatóság engedély nélkül nem ellenőrizhet telephelyen, de tegye a traktort is papucsra.
Azért itt is látni mtz-t 3 tengelyes nagy pótkocsival, ha csak a két forgalmi adatait nézem már bukott, az ember meg még büszkélkedik, hogy elbírja. Nem tudom, ha eltipor valakit, mit fog bírni.
Meg égig magasított ifa pótot, annó Szelestén meg a nyergesen 10 centi magasítóért ugrott a rendszám.
Zárt munkaterületen nálunk is raktuk agyig a kocsikat teljesítménybe, de az megint más.
Válasz Gumóka #82. hozzászólásáraAzért szünt meg a sárga rendszám ,mert nem volt értelme(szerintük)fuvarozott ,fuvarozik boldog boldogtalan,lényegében mi is ezért no meg az ekr miatt adtuk le a fuvarengedélyt,azért egy szerelvény fentartása nem kis pénz,a másik az mtz után akaszt egy 80-11-et 20tonnával és feketézik gond nélkül,itt plussz költségek ott +haszon,kauciót letenni ,ál a lóvéd,volt,hogy nkh bement a mérlegházba és ellenörzött,na azt kellett volna eröltetni,a legjobb volt amikor piros rendszámos kamazok vittek el előlem földmunkát
Válasz Gumóka #102. hozzászólásáraNa srácok nem akarok értetlenkedni de kinek lehet hinni? Egyébként én se láttam sárga rendszámot trakin póton. Nálunk szezonban minden kanyar kukoricával terített míg nem lesz ebből bünti. Egyedül a sár felhordásért büntetnek.
Válasz Gabzso #99. hozzászólásáraGondoltam, hogy másoltad, de én érzek némi ellentmondást.
Ezért mondom én azt, hogy a magyar bürokrácia egy vicc.
Mert sokszor azok sem tudják a szabályokat, akiknek kéne.
Több példa is volt erre, mikor az illetékes hatóság is a fejét vakarta.
Nálad a pont, minden megye más.
Itt nem tudunk rendszámoztatni például egy alvázszámos pótkocsit adásvételivel, BAZ megyében ez minden gond nélkül megy...
De példának okáért büfékocsin (mobil vizsgaállomás) levették a pótkocsimról a rendszámot annó, mert nincs fék. 2 óra múlva hatóságin padra tették, semmit nem találtak... Vicc. 2 éves pótkocsi volt ez.
Szakmai irányító voltam én is, ezért a vállalkozói vizsgám, az előző cégem kérte, fizették, kis mértékben átlátom én is, tudom milyen a fuvarozás.
Meg a vizsga sem pénzes volt, itt kellett a tudás.
Másrész cégváltás óta ADR-t viszek, tiszta öröm
Viszont ahol most dolgozom, kukoricából készül DDGS takarmány,kukoricaolaj, etanol.
Rakodógépesként kezdtem.
Ddgs rakodásra jelentkezett kamiontól kérnek előző 3 fuvarra nyilatkozatot, mit szállított. Ezt a mérlegházban töltik ki, a sofőr aláírással igazolja.
Mivel állati takarmány, ennek az élelmezés, egészségügyi szabályai ugyangy állnak,minőségbiztosítási rendszer ISO szabvány, HACCP stb.
Mégis raktuk a kokszos pótkocsira, meg a mozgópadlósra ami a vasműbe vitt fémhulladékot, meg Beremendre szemetet...
Papíron minden szép...
Meg hát élelmes ember a kuskapurát vadássza, nem a hivatalos utat, mert ha itt minden őstermelő, vállalkozó, kft. Bt. Tökmindegy mindent a szabályok szerint csinálna, bizony nagyon sokan "éhenhaltak" volna...
Válasz Gumóka #97. hozzászólásáraEz nem az én irományom hanem az NKH szabályzatból másoltam ki.Ha ellentmondásos azt nem én követtem el lényeg ,hogy ezt kell betartani.
De nekem tök mindegy, az biztos,hogy szigorú szabályai vannak a fuvarozásnak.A férjem szakmai irányító, és hivatásos sofőr, élőállatos kamionunk van .
Ha valaki mi aztán találkozunk a fuvarozási szabályok, minden áldásos szegmenséve. Nálunk szigorúbb szabályok már csak az ADR-es re vonatkoznak.
Nagy szerencse,hogy eddig nem piszkálták ezt az ügyet.És hogy,a NÉBIH sem keresgél az élelmiszer szállítások ügyében, mert a lé alma ,kenyérgabona,gyümölcs,zöldség mind ez a kategória.
És a törvény szerint fel sem rakhatná a pótkocsira ha előtte vegyszert ,műtrágyát ,csávázott magot stb...szállított csak akkor ha megfelelően fertőtlenítette. Szerencsések vagytok ,hogy nem ba@gatnak benneteket, nálunk ezért főbelövés járna az tuti,de minden megye más.
Válasz Gabzso #87. hozzászólásáraItt a pont, tehát kéne traktorra is vagyis nem, de mivel a 3,5 tonnát meghaladja ezért az adott szabályokat kell alkalmazni. Érdekes mert az irományodban a két bekezdés üti egymást, mivel az első bekezdésben a mezőgazdasági gépre nem tér ki, a másodikban igen, de én a környéken még traktort nem láttam, hogy rajta lenne az AF szám, de még olyan traktorost se aki fuvarokmányokat írogat, hallani se hallottam, hogy valakit is ennek hiánya miatt büntettek volna.
Pedig itt sokan nem helyben teszik le a terményt, viszik Soltra, Előszállásra is.
Mondjuk azt nem fogja tudni bizonyítani az út szélén, hogy én most a sajátomat, vagy másét viszem éppen.
Félre ne érts, nem a szavaidat akarom kiforgatni, csupán így értelmezem.
Válasz Gumóka #95. hozzászólásáraOk,te èrtesz hozzá. De a pùpos rakomány lefolyhat. Az biztos. A tarlòrol lehuzott kocsit meg addig rakják még le nem folyik. Pirosat nem mèrik,ha saját cuccos.
Válasz .Richard. #92. hozzászólásáraNincs már túlsúly, mert megrépázzák a felrakót is, illetve 86 helyen van talán már aszfaltba épített mérő.
A tengelysúlyt is matekolni kell.
Építőipari billencsen dolgoztam 6 évig, azt azért tudni kell, hogy a 25-28 köbös pótkocsikat a szerelvény önsúlyától függően simán púpra lehet vágni, mivel ha olyan, 27-28 tonna hivatalosan rámegy.
Válasz bandigh #90. hozzászólásáraNekem évente kötelező a tachográfos továbbképzés. Ráadásul én kettőre is járok, a céges kötelező, unokatesómék 87 óta fuvaroznak, oda csak beülök.
Hivatalosan úgy szól a fáma, hogy azt a szóródó anyagot, amit nem tud kivinni szél és nem nyúlik túl a rakfelület magasságán, nem kell ponyvázni.
De tipikus van sapka vagy nincs, régi cégemnél a tóparkból hordtunk iszapot a 0-áson, 5000-t kaptam a ponyváért.
Egyébként megfellebbeztem sikeresen, nem az 5000-ért, hanem mert a törvény gyakorlói sem ismerik a szabályokat.
Ma már csak hobbisofőr vagyok egy szeszgyárban, onnan kell a vasúti átfejtőre kivinni a páleszt, a város egyik végéből a másikba járunk.
Ezért járok két oktatásra is, a cégesen csak azt mondják ami nekünk fontos, mert az oktatónak is a cég szabályozza az oktatás idelyét, unokatesóméknál minden betű megy, az 1 napos program.
Egyébként meg itt is millió kiskapu van.
Válasz bandigh #90. hozzászólásáraEgyetèrtek! De,erős fèkezèsnèl akkor is elöl lefolyik,ha csak 10centire lejjebb van az oldaltól de púposan van. Az meg baj. Bàrhol mèrhet ha akar csak arra gondolom lustàk. Jó,ha valamièrt lefolyik le kell söpörni,ok. Sàrfelhordàst is pucoljuk. De szerintem csak pènzbeszedès. Kavicsos kamionos is púposan van a cucc. Csak ugye az mérve van az nem potyog le.
Ha saját árút szállítasz nem kell .
Az engedélyt is úgy kell kérni,hogy saját célra és bérfuvarra.
A tachográfot nem tudom a trakinál,hogy van mert azon nem km óra mérő, hanem üzemóra számláló van.
Válasz .Richard. #88. hozzászólásáraTúl van rakva, lehet ezért büntet?
Hamár megmérni nem tudja. Van kalapja/nincs kalapja..
Mindenesetre a szabály szövege alapján nem egyértelmű hogy a ponyvázás hiánya alapból büntetést ér.
Ha menne utánad és látja hogy viszi le a szél a szotyit akkor aztmondom oké, igaza van, de ha oldalfaltól lejjebb van a kukorica, és mész 25-tel, az abból ki nem megy.
Válasz Gabzso #87. hozzászólására miért a "megyei?" akkor ez úgy néz ki,hogy ennyi erővel màsik megyèben màs vonatkozik? Stop tábla máshol hàromszög? Igaz van ahol adnak zöld rendszàmot is.
Válasz bandigh #86. hozzászólásáraFingom nix.Helyi arcoskodàs lehet. De eleve nem mehetne szinig rakott szekèr. Jòzan èsz szerint ha az út ès látási viszonyokhoz kèpest közlekedünk,amit mindenki maga itèl meg,akkor jeges úton hasítanak nem büntetnek meg mèg bajt nem csinàl. Ez is az a kategória lehet.akkor nem rakjuk oldalfalig,csak addig amíg a közlekedés közbeni elmozdulàs miatt sem folyik le. De ez egyèni dolog megint. Hulladékvas meg bármi rakoncàs fa stb..mindig lekötöm, a baj meg belekötès miatt. Ponyvàt esőben ha muszáj. De biztos igazuk van. Na dehát,ha nem mérik a sùlyàt akkor ha oldalfalig van rakva magasìtoval igen kevés pòt lehet ami nix tùlrakva. Ez eszükbe sem jut?
Ez vonatkozik a kérdésedre.
A megyei NKH-nál bővebben tájékoztatnak.
Tevékenységi engedély a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű teherjárművel (speciális eset kivételével) végzett közúti árutovábbítási tevékenység esetén szükséges.
Amennyiben a gazdálkodó szervezet − akár csak részben is − 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, nyerges vontatóval, valamint a hozzájuk csatolt pótkocsival, félpótkocsival, továbbá mezőgazdasági vontatóval, lassú járművel, mezőgazdasági vontatóval, lassú járművel és általuk vontatott pótkocsival, félpótkocsival is végezni kíván díj ellenében a közúti árutovábbítási tevékenységet, a díj ellenében végzett közúti árutovábbítási tevékenységéhez használt minden teherjárműve tekintetében, az engedélyezés terén a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű teherjárművel végzett tevékenységre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni
Itt hátha tudja valaki pontosan.
Gabona szállításánál, mondjuk piros rendszámos pótkcsival, van-e külön szabály a ponyvázásra?
Én ennyit találtam:
“Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány, (...) úgy legyen rögzítve, hogy el ne csússzék, le ne essék, ki ne ömöljék, továbbá olyan módon legyen lefedve (letakarva), hogy le ne szóródjék“
Mert errefelé elkezdtek büntetni azért ha mincs leponyvázva. De mivan akkor, ha félig van a kocsi, és tök esélytelen, hogy akár egy szemet is le tud vinni a szél?
Vagy ha “tele van”, de nem púposan, és max 25-tel mehet ugye, kukoricánál megintcsak életszerűtlen, hogy leszóródna.
Szóval jogszerű-e az, ha emiatt megvasalnak a rendőrök?
Válasz Claastra. #79. hozzászólásáraAzért nem ártana az éppen hatályos jogszabályi állapotot is figyelembe venni !
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100261.KOR
Ebben nem látom a Mgv.-re vonatkozó értelmezést .
1. § (1) A rendelet hatálya
a) a Magyarország területén belföldi forgalomban és nemzetközi forgalomban
aa) * tehergépjárművel díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, valamint autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási tevékenységre (a rendelet alkalmazásában a továbbiakban együtt: közúti közlekedési szolgáltatás),
ab) * tehergépjárművel végzett saját számlás közúti áruszállításra, és
ac) autóbusszal végzett saját számlás személyszállításra,
valamint az ilyen tevékenységet végző természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, továbbá
b) * a Magyarországon székhellyel rendelkező, a polgári perrendtartásról szóló törvény szerinti gazdálkodó szervezetek (a továbbiakban: gazdálkodó szervezet) által Magyarország területén kívül nemzetközi forgalomban végzett közúti közlekedési szolgáltatásra
terjed ki.
(2) A nemzetközi forgalomban végzett közúti közlekedési szolgáltatásra e rendelet rendelkezései csak annyiban alkalmazhatóak, amennyiben nemzetközi szerződés eltérően nem rendelkezik.
(3) Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában az autómentési szolgáltatást végző gazdálkodó szervezet díj ellenében végzett közúti árutovábbítási tevékenységére a rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
(4) * Nem terjed ki a rendelet hatálya - a 13. § (2)-(3) bekezdésében, a 18. § (1) bekezdésében, a 19. § (3) bekezdésében, a 20. §-ban, valamint a 33. § (4)-(5) bekezdésében foglaltak kivételével - a postai küldeménynek a postai szolgáltatásokról szóló törvény alapján postai szolgáltatásnak minősülő szállítására, valamint a hulladékról szóló törvény alapján hulladékgazdálkodási engedély birtokában végzett szállításra.
Válasz Claastra. #79. hozzászólásáraAkkor az összes mg vállalkozó mehet árufuvarozói vizsgára
Épp csak beleolvastam, de pont írja, hogy belekeveredett a paragrafusokba, épp ezt írtam előbb...
De bukós, mert már nem kell sárga rendszám díj ellenében végzett szállításhoz, évek óta nem láttam teherautón már pedig gondolom senki sem farsba fuvaroz, engedély hiánya asszem 1,5 milla.
Válasz Claastra. #80. hozzászólásáraHa emlékem nem csal talán sárga rendszám már nincs is.
Ami biztos, hogy gyakorlatilag már senki nem használja.
Egyébként kíváncsiságból csak utánajárok.
Mert ugye mint mezőgazdasági szállítás 100 km-en belül tachográfmentes is, meg elvileg talán útdíjmentességet is lehet kérni.
Mondjuk a magyar bürokrácia egy vicc akárhonnan nézem. Tehát sokszor azok sincsenek tisztában a szabályokkal, akikn k tudni kéne...
Válasz Gumóka #78. hozzászólásárapersze hogy lehet traktorrais kiváltani furengedélyt ,olyan feltételekkel mint a tgk-ra,találkoztam is már sárgarendszámos trakival
Válasz Claastra. #77. hozzászólásáraPersze hogy fuvarozás gyakorlatilag.
Nekem egyéb külső tényezők miatt alakult úgy a karrierem, hogy hivatásos vagyok, igaz csak 10 éve épp, voltam irodán is egy ideig.
Nálam még mindig az a nagy kérdőjel, hogy a traktorral hivatalosan tudsz e bérfuvarozást végezni? Mert ahhoz kell a kék papír ugye.
De a muter könyvelő 24 év a técsóban, megkérdem már tőle, ennek az értékét hogyan kapjuk most számlán leírva.
Válasz Gumóka #76. hozzászólásárajobb ha tudjátok hogy a traktoros fuvarozás is fuvarozás,én tavaly adtam le a fuvarengedélyt,és eladtam a kamionokat,traktorral megoldom,de fuvart sosem számlázunk
Válasz Claastra. #75. hozzászólásáraTraktoros szállítást mint mezőgazdasági vállalkozó le tudja fedni hivatalosan.
Nálunk sincs senkinek se belföldi árufuvarozói engedélye mégis tudja számlázni a beszállítást.
Egyébként a teherfuvarozáshoz árufuvarozó vállalkozói vizsga kell, ez 5 éves.
Plusz közösségi engedély a cégre, meg a teherautóra.
Mezőgazdasági gépre szerintem meg nem adnak ki, tehát ha traktorral szállít bérbe, vállalkozóként hivatalosn megteheti.
Válasz Claastra. #73. hozzászólásáraNyers terményhez is szükséges a fuvarozó engedély mert valaki azt mondja igen másik nem hol lehetne ennek után a járni?
Válasz Pityesz90 #72. hozzászólásáraNa az nem fog egyszerűen menni,fuvarozni csak megfelelő engedéllyel lehet, amit nem egyszerű és nem ólcsó megszerezni
Sziasztok. Kérdésem lenne hogy mi szükséges termény szállításához hogy hivatalosan számlát adhassak a tevékenységről ezt ki hogy oldja meg?Fiatalgazda vállalkozó vagyok esetleg valamit elkell végezni hozzá kombájntol a szárítóig? Válaszokat köszönöm.
A Magyarországi Kis- és Középvállalkozások Egyesületén keresztül olcsóbban tudnak tankolni azok, akik havi szinten, legalább 500 liter üzemanyagot felhasználnak.
Az alábbi linken kérhetik az ingyenes ajánlatukat.
219 hozzászólás
Válasz Gabzso #112. hozzászólásáraAz utak azért vannak szétcseszve, mert már az építésnél is,akadnak problémák.
Javarészt útépítést csináltunk, láttam csodákat...
Válasz Matyi50 #107. hozzászólásáraEmber. Baromságokat ne írjatok már.
Nincs már túlsúly!!!
De ezt is leírtam.
Van az aszfaltba épített 85 vagy mennyi súlymérő, egyébként meg sehol sem engednek ki túlsúlyal járművet, mert a felrakót is büntetik!
Amúgy a 40 tonna alatt is lapul a gumi, ez másik oltári baromság, hogy egyeseknek a szemükbe van a mérleg...
Egyébként meg a szaros agyig magasított hw kocsi is túlsúlyos,nem?
Másrészt meg engedély nélküli átalakítás, ha kekec a szerv, ugrik a rendszám.
Mert a "k@csög" kamionost két távfényszóróért is megrépázzák, a 6 tonnás kocsi meg vígan gurul 12-vel.
Addig örüljön sok "gazdatárs" még nem száll rájuk feleannyira se a hatóság, mint a fuvarozókra.
Amúgy egy 3 tengelyes pótkocsi 16 tonna raksúly körül mozog.
Gondolkozz már, mielőtt írsz...
Válasz Mf-es? #108. hozzászólásáraDehogynem.
A forgalmiba beírt vontatás sem egyforma.
Az enyém csak 10 tonnát vontathat.
Másrészt meg nem a tényleges össztömeg a lényeg, hogy napraforgóból ennyi megy rá...
Ez baromság.
A traktor annyit vontathat, ami a forgalmijába be van írva, a pótkocsi meg ekkora lehet maximum a forgalmiba bejegyzett tömege szerint...
Ha üres akkor is, ha rakott akkor is.
Válasz Mf-es? #115. hozzászólásáraSajnos a szervek sem mindig! A pótkocsi forgalmiját nézik sajnos sok helyen...aztán kezdődhet a vita....
Válasz Gabzso #110. hozzászólásáraNem a forgalmiba beírt összsúly számít.A ténylegesen vontatott összsúly.Ez ne lépje túl a traktor forgalmiban lévő összsúlyt.
Sokan nem így értelmezik.
Ez így igaz, arról nem is beszélve, hogy a kavicsot a plató széléről már luxus lesöpörni.
Válasz moll1983 #111. hozzászólásáraAhol a 9 meg 11bárra fújt gumi a 3tengelyes nyerges billencs póton meglapul,az nem 20tonnát visz
Válasz moll1983 #111. hozzászólásáraMeg útdíj ellenőrzőt sem látsz.
Valóban szét vannak az utak is cseszve ahogy írják.
De a háromtengelyes pót az min 24t, és ez félrevezető infó,hogy Mtz húzhatja.De ha megengedik akkor ennyi.
Ezek szerint mindenki hunyó a maga területén.
Ez a téma kivesézve.
Egyet tudok ha felénk (vas) egy adott útvonalon járnak a kavicsos kamionok ott abban az időszakban nincs súly ellenőrzés,pedig laposnak tűnnek a gumik a nagy súly miatt,amíg mindenkire nem egyformán vonatkoznak a szabályok addig a túlsúlyos mg kocsikat sem kell ba..tatni.
Válasz Mf-es? #108. hozzászólásáraHáromtengelyes önsúlya 6t. És az össz súlya mennyi?
Válasz Mf-es? #108. hozzászólásáraA csillivilli 25millios gépes szerelvényt hozzá való póttal nagyon kevesen tudják kigazdálkodni. Nameg annak köves út kell.
De azzal is ugynaugy átmennek a 15tonnás hídon,mint az MTZ a HW kocsival :D
Válasz Gumóka #105. hozzászólására"Azért itt is látni mtz-t 3 tengelyes nagy pótkocsival"
Nem vagy tisztába a jogszabállyal.3 tengelyes önsúlya kb.6 tonna,napraforgóból rámegy 10 tonna,az 16 tonna.Mtz vontathat 18 tonnát.Teljesen szabályos.
Válasz Gumóka #105. hozzászólásáraMi a gondod azzal ha pl egy gazdatársad Hw pótkocsija meg van magasítva,és úgy hordja a napraforgót árpát pl?
Az nem gond mikor a holdudvar kamionjai ,kipperjei 22helyett 40tonnákkal gurulnak az útépítésekre ? Megépít 1km új utat,közben szét törnek meg agyon nyomnak 30kilométert. De az meg gond ha az ifa pót meg van magasítva,hogy a paraszt haladjon ?
Válasz Gumóka #105. hozzászólásáraA sárgarendszámos traktort(itt nem akarják elhinni) régebben útépítőknél láttam ,vizeskocsit huzogatott,igy tudott gondolom legálisan számlázni
Válasz Claastra. #104. hozzászólásáraMa is ugyanez van,csak az éhenkórászok az E2-es öreg ócskavasakkal kezdenek kiszorulni az útdíj miatt.
Földmunkában dolgoztam, hiába ment keveset a kocsi közúton, nekünk volt műszaki, biztosítás, engedély, mindenki be volt jelentve.
Hányszor volt ott is rá példa, hogy a rendszám nélküli kamazokkal, tatrákkal ár alatt csinálták.
Ahogy ők csinálták is lehetett haszon, csak az a csoda, hogy soha senki nem ellenőrizte őket...
Velünk meg 500 forinton kínlódtak, mikor terepes kocsit kértek, aztán szóltunk, hogy hát ez ennyivel több.
Amúgy a hatóság engedély nélkül nem ellenőrizhet telephelyen, de tegye a traktort is papucsra.
Azért itt is látni mtz-t 3 tengelyes nagy pótkocsival, ha csak a két forgalmi adatait nézem már bukott, az ember meg még büszkélkedik, hogy elbírja. Nem tudom, ha eltipor valakit, mit fog bírni.
Meg égig magasított ifa pótot, annó Szelestén meg a nyergesen 10 centi magasítóért ugrott a rendszám.
Zárt munkaterületen nálunk is raktuk agyig a kocsikat teljesítménybe, de az megint más.
Lehetne ezt még millióképpen ragozni.
Válasz Gumóka #82. hozzászólásáraAzért szünt meg a sárga rendszám ,mert nem volt értelme(szerintük)fuvarozott ,fuvarozik boldog boldogtalan,lényegében mi is ezért no meg az ekr miatt adtuk le a fuvarengedélyt,azért egy szerelvény fentartása nem kis pénz,a másik az mtz után akaszt egy 80-11-et 20tonnával és feketézik gond nélkül,itt plussz költségek ott +haszon,kauciót letenni ,ál a lóvéd,volt,hogy nkh bement a mérlegházba és ellenörzött,na azt kellett volna eröltetni,a legjobb volt amikor piros rendszámos kamazok vittek el előlem földmunkát
Válasz Gumóka #102. hozzászólásáraNa srácok nem akarok értetlenkedni de kinek lehet hinni? Egyébként én se láttam sárga rendszámot trakin póton. Nálunk szezonban minden kanyar kukoricával terített míg nem lesz ebből bünti. Egyedül a sár felhordásért büntetnek.
Válasz Gabzso #99. hozzászólásáraGondoltam, hogy másoltad, de én érzek némi ellentmondást.
Ezért mondom én azt, hogy a magyar bürokrácia egy vicc.
Mert sokszor azok sem tudják a szabályokat, akiknek kéne.
Több példa is volt erre, mikor az illetékes hatóság is a fejét vakarta.
Nálad a pont, minden megye más.
Itt nem tudunk rendszámoztatni például egy alvázszámos pótkocsit adásvételivel, BAZ megyében ez minden gond nélkül megy...
De példának okáért büfékocsin (mobil vizsgaállomás) levették a pótkocsimról a rendszámot annó, mert nincs fék. 2 óra múlva hatóságin padra tették, semmit nem találtak... Vicc. 2 éves pótkocsi volt ez.
Szakmai irányító voltam én is, ezért a vállalkozói vizsgám, az előző cégem kérte, fizették, kis mértékben átlátom én is, tudom milyen a fuvarozás.
Meg a vizsga sem pénzes volt, itt kellett a tudás.
Másrész cégváltás óta ADR-t viszek, tiszta öröm
Viszont ahol most dolgozom, kukoricából készül DDGS takarmány,kukoricaolaj, etanol.
Rakodógépesként kezdtem.
Ddgs rakodásra jelentkezett kamiontól kérnek előző 3 fuvarra nyilatkozatot, mit szállított. Ezt a mérlegházban töltik ki, a sofőr aláírással igazolja.
Mivel állati takarmány, ennek az élelmezés, egészségügyi szabályai ugyangy állnak,minőségbiztosítási rendszer ISO szabvány, HACCP stb.
Mégis raktuk a kokszos pótkocsira, meg a mozgópadlósra ami a vasműbe vitt fémhulladékot, meg Beremendre szemetet...
Papíron minden szép...
Meg hát élelmes ember a kuskapurát vadássza, nem a hivatalos utat, mert ha itt minden őstermelő, vállalkozó, kft. Bt. Tökmindegy mindent a szabályok szerint csinálna, bizony nagyon sokan "éhenhaltak" volna...
Válasz .Richard. #100. hozzászólásáraOtt a pont.
Válasz Gabzso #99. hozzászólásáraTőlünk mindent csak takarmánynak vesznek meg, kenyér minősítést utánna kap.
Válasz Gumóka #97. hozzászólásáraEz nem az én irományom hanem az NKH szabályzatból másoltam ki.Ha ellentmondásos azt nem én követtem el lényeg ,hogy ezt kell betartani.
De nekem tök mindegy, az biztos,hogy szigorú szabályai vannak a fuvarozásnak.A férjem szakmai irányító, és hivatásos sofőr, élőállatos kamionunk van .
Ha valaki mi aztán találkozunk a fuvarozási szabályok, minden áldásos szegmenséve. Nálunk szigorúbb szabályok már csak az ADR-es re vonatkoznak.
Nagy szerencse,hogy eddig nem piszkálták ezt az ügyet.És hogy,a NÉBIH sem keresgél az élelmiszer szállítások ügyében, mert a lé alma ,kenyérgabona,gyümölcs,zöldség mind ez a kategória.
És a törvény szerint fel sem rakhatná a pótkocsira ha előtte vegyszert ,műtrágyát ,csávázott magot stb...szállított csak akkor ha megfelelően fertőtlenítette. Szerencsések vagytok ,hogy nem ba@gatnak benneteket, nálunk ezért főbelövés járna az tuti,de minden megye más.
Válasz .Richard. #96. hozzászólásáraNem mondtam, hogy értek, tudod jó pap is holtig tanul
De épp írtam, hogy ha nem nyúlik túl a rakfelület magasságán.
Tehát ha púpos, mindegy hol rakják, azt közúton takarni kell(ene).
Válasz Gabzso #87. hozzászólásáraItt a pont, tehát kéne traktorra is vagyis nem, de mivel a 3,5 tonnát meghaladja ezért az adott szabályokat kell alkalmazni. Érdekes mert az irományodban a két bekezdés üti egymást, mivel az első bekezdésben a mezőgazdasági gépre nem tér ki, a másodikban igen, de én a környéken még traktort nem láttam, hogy rajta lenne az AF szám, de még olyan traktorost se aki fuvarokmányokat írogat, hallani se hallottam, hogy valakit is ennek hiánya miatt büntettek volna.
Pedig itt sokan nem helyben teszik le a terményt, viszik Soltra, Előszállásra is.
Mondjuk azt nem fogja tudni bizonyítani az út szélén, hogy én most a sajátomat, vagy másét viszem éppen.
Félre ne érts, nem a szavaidat akarom kiforgatni, csupán így értelmezem.
Válasz Gumóka #95. hozzászólásáraOk,te èrtesz hozzá. De a pùpos rakomány lefolyhat. Az biztos. A tarlòrol lehuzott kocsit meg addig rakják még le nem folyik. Pirosat nem mèrik,ha saját cuccos.
Válasz .Richard. #92. hozzászólásáraNincs már túlsúly, mert megrépázzák a felrakót is, illetve 86 helyen van talán már aszfaltba épített mérő.
A tengelysúlyt is matekolni kell.
Építőipari billencsen dolgoztam 6 évig, azt azért tudni kell, hogy a 25-28 köbös pótkocsikat a szerelvény önsúlyától függően simán púpra lehet vágni, mivel ha olyan, 27-28 tonna hivatalosan rámegy.
Válasz bandigh #90. hozzászólásáraNekem évente kötelező a tachográfos továbbképzés. Ráadásul én kettőre is járok, a céges kötelező, unokatesómék 87 óta fuvaroznak, oda csak beülök.
Hivatalosan úgy szól a fáma, hogy azt a szóródó anyagot, amit nem tud kivinni szél és nem nyúlik túl a rakfelület magasságán, nem kell ponyvázni.
De tipikus van sapka vagy nincs, régi cégemnél a tóparkból hordtunk iszapot a 0-áson, 5000-t kaptam a ponyváért.
Egyébként megfellebbeztem sikeresen, nem az 5000-ért, hanem mert a törvény gyakorlói sem ismerik a szabályokat.
Ma már csak hobbisofőr vagyok egy szeszgyárban, onnan kell a vasúti átfejtőre kivinni a páleszt, a város egyik végéből a másikba járunk.
Ezért járok két oktatásra is, a cégesen csak azt mondják ami nekünk fontos, mert az oktatónak is a cég szabályozza az oktatás idelyét, unokatesóméknál minden betű megy, az 1 napos program.
Egyébként meg itt is millió kiskapu van.
Válasz Gabzso #91. hozzászólásáraItt a saját cucc a lényeg,még van idő,utànna járunk! ha el nem feledjük.
Válasz bandigh #90. hozzászólásáraEgyetèrtek! De,erős fèkezèsnèl akkor is elöl lefolyik,ha csak 10centire lejjebb van az oldaltól de púposan van. Az meg baj. Bàrhol mèrhet ha akar csak arra gondolom lustàk. Jó,ha valamièrt lefolyik le kell söpörni,ok. Sàrfelhordàst is pucoljuk. De szerintem csak pènzbeszedès. Kavicsos kamionos is púposan van a cucc. Csak ugye az mérve van az nem potyog le.
Válasz .Richard. #89. hozzászólásáraAzért mert az engedélyt csak a megyén adhatják ki.
Az EKR-szám kell minden szállítmányhoz,ha bérfuvar.
Ha saját árút szállítasz nem kell .
Az engedélyt is úgy kell kérni,hogy saját célra és bérfuvarra.
A tachográfot nem tudom a trakinál,hogy van mert azon nem km óra mérő, hanem üzemóra számláló van.
Válasz .Richard. #88. hozzászólásáraTúl van rakva, lehet ezért büntet?
Hamár megmérni nem tudja. Van kalapja/nincs kalapja..
Mindenesetre a szabály szövege alapján nem egyértelmű hogy a ponyvázás hiánya alapból büntetést ér.
Ha menne utánad és látja hogy viszi le a szél a szotyit akkor aztmondom oké, igaza van, de ha oldalfaltól lejjebb van a kukorica, és mész 25-tel, az abból ki nem megy.
Válasz Gabzso #87. hozzászólására miért a "megyei?" akkor ez úgy néz ki,hogy ennyi erővel màsik megyèben màs vonatkozik? Stop tábla máshol hàromszög? Igaz van ahol adnak zöld rendszàmot is.
Válasz bandigh #86. hozzászólásáraFingom nix.Helyi arcoskodàs lehet. De eleve nem mehetne szinig rakott szekèr. Jòzan èsz szerint ha az út ès látási viszonyokhoz kèpest közlekedünk,amit mindenki maga itèl meg,akkor jeges úton hasítanak nem büntetnek meg mèg bajt nem csinàl. Ez is az a kategória lehet.akkor nem rakjuk oldalfalig,csak addig amíg a közlekedés közbeni elmozdulàs miatt sem folyik le. De ez egyèni dolog megint. Hulladékvas meg bármi rakoncàs fa stb..mindig lekötöm, a baj meg belekötès miatt. Ponyvàt esőben ha muszáj. De biztos igazuk van. Na dehát,ha nem mérik a sùlyàt akkor ha oldalfalig van rakva magasìtoval igen kevés pòt lehet ami nix tùlrakva. Ez eszükbe sem jut?
Ez vonatkozik a kérdésedre.
A megyei NKH-nál bővebben tájékoztatnak.
Tevékenységi engedély a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű teherjárművel (speciális eset kivételével) végzett közúti árutovábbítási tevékenység esetén szükséges.
Amennyiben a gazdálkodó szervezet − akár csak részben is − 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, nyerges vontatóval, valamint a hozzájuk csatolt pótkocsival, félpótkocsival, továbbá mezőgazdasági vontatóval, lassú járművel, mezőgazdasági vontatóval, lassú járművel és általuk vontatott pótkocsival, félpótkocsival is végezni kíván díj ellenében a közúti árutovábbítási tevékenységet, a díj ellenében végzett közúti árutovábbítási tevékenységéhez használt minden teherjárműve tekintetében, az engedélyezés terén a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű teherjárművel végzett tevékenységre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni
Válasz .Richard. #85. hozzászólásáraBővebben?
Válasz bandigh #84. hozzászólására
Itt hátha tudja valaki pontosan.
Gabona szállításánál, mondjuk piros rendszámos pótkcsival, van-e külön szabály a ponyvázásra?
Én ennyit találtam:
“Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány, (...) úgy legyen rögzítve, hogy el ne csússzék, le ne essék, ki ne ömöljék, továbbá olyan módon legyen lefedve (letakarva), hogy le ne szóródjék“
Mert errefelé elkezdtek büntetni azért ha mincs leponyvázva. De mivan akkor, ha félig van a kocsi, és tök esélytelen, hogy akár egy szemet is le tud vinni a szél?
Vagy ha “tele van”, de nem púposan, és max 25-tel mehet ugye, kukoricánál megintcsak életszerűtlen, hogy leszóródna.
Szóval jogszerű-e az, ha emiatt megvasalnak a rendőrök?
Válasz Claastra. #79. hozzászólásáraAzért nem ártana az éppen hatályos jogszabályi állapotot is figyelembe venni !
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100261.KOR
Ebben nem látom a Mgv.-re vonatkozó értelmezést .
1. § (1) A rendelet hatálya
a) a Magyarország területén belföldi forgalomban és nemzetközi forgalomban
aa) * tehergépjárművel díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, valamint autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási tevékenységre (a rendelet alkalmazásában a továbbiakban együtt: közúti közlekedési szolgáltatás),
ab) * tehergépjárművel végzett saját számlás közúti áruszállításra, és
ac) autóbusszal végzett saját számlás személyszállításra,
valamint az ilyen tevékenységet végző természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, továbbá
b) * a Magyarországon székhellyel rendelkező, a polgári perrendtartásról szóló törvény szerinti gazdálkodó szervezetek (a továbbiakban: gazdálkodó szervezet) által Magyarország területén kívül nemzetközi forgalomban végzett közúti közlekedési szolgáltatásra
terjed ki.
(2) A nemzetközi forgalomban végzett közúti közlekedési szolgáltatásra e rendelet rendelkezései csak annyiban alkalmazhatóak, amennyiben nemzetközi szerződés eltérően nem rendelkezik.
(3) Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában az autómentési szolgáltatást végző gazdálkodó szervezet díj ellenében végzett közúti árutovábbítási tevékenységére a rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
(4) * Nem terjed ki a rendelet hatálya - a 13. § (2)-(3) bekezdésében, a 18. § (1) bekezdésében, a 19. § (3) bekezdésében, a 20. §-ban, valamint a 33. § (4)-(5) bekezdésében foglaltak kivételével - a postai küldeménynek a postai szolgáltatásokról szóló törvény alapján postai szolgáltatásnak minősülő szállítására, valamint a hulladékról szóló törvény alapján hulladékgazdálkodási engedély birtokában végzett szállításra.
Válasz Claastra. #79. hozzászólásáraAkkor az összes mg vállalkozó mehet árufuvarozói vizsgára
Épp csak beleolvastam, de pont írja, hogy belekeveredett a paragrafusokba, épp ezt írtam előbb...
De bukós, mert már nem kell sárga rendszám díj ellenében végzett szállításhoz, évek óta nem láttam teherautón már pedig gondolom senki sem farsba fuvaroz, engedély hiánya asszem 1,5 milla.
Ja, taxin még létezik.
Válasz Claastra. #80. hozzászólásáraHa emlékem nem csal talán sárga rendszám már nincs is.
Ami biztos, hogy gyakorlatilag már senki nem használja.
Egyébként kíváncsiságból csak utánajárok.
Mert ugye mint mezőgazdasági szállítás 100 km-en belül tachográfmentes is, meg elvileg talán útdíjmentességet is lehet kérni.
Mondjuk a magyar bürokrácia egy vicc akárhonnan nézem. Tehát sokszor azok sincsenek tisztában a szabályokkal, akikn k tudni kéne...
Válasz Gumóka #78. hozzászólásárapersze hogy lehet traktorrais kiváltani furengedélyt ,olyan feltételekkel mint a tgk-ra,találkoztam is már sárgarendszámos trakival
Válasz Gumóka #78. hozzászólásáraolvassátok
http://drjobbagykrisztina.hu/wp-content/uploads/2015/11/c-jobbagy-1205_jav.pdf
Válasz Claastra. #77. hozzászólásáraPersze hogy fuvarozás gyakorlatilag.
Nekem egyéb külső tényezők miatt alakult úgy a karrierem, hogy hivatásos vagyok, igaz csak 10 éve épp, voltam irodán is egy ideig.
Nálam még mindig az a nagy kérdőjel, hogy a traktorral hivatalosan tudsz e bérfuvarozást végezni? Mert ahhoz kell a kék papír ugye.
De a muter könyvelő 24 év a técsóban, megkérdem már tőle, ennek az értékét hogyan kapjuk most számlán leírva.
Válasz Gumóka #76. hozzászólásárajobb ha tudjátok hogy a traktoros fuvarozás is fuvarozás,én tavaly adtam le a fuvarengedélyt,és eladtam a kamionokat,traktorral megoldom,de fuvart sosem számlázunk
Válasz Claastra. #75. hozzászólásáraTraktoros szállítást mint mezőgazdasági vállalkozó le tudja fedni hivatalosan.
Nálunk sincs senkinek se belföldi árufuvarozói engedélye mégis tudja számlázni a beszállítást.
Egyébként a teherfuvarozáshoz árufuvarozó vállalkozói vizsga kell, ez 5 éves.
Plusz közösségi engedély a cégre, meg a teherautóra.
Mezőgazdasági gépre szerintem meg nem adnak ki, tehát ha traktorral szállít bérbe, vállalkozóként hivatalosn megteheti.
Válasz Pityesz90 #74. hozzászólásáraHa más áruját viszed az a fuvarozás,mindegy hogy nyers vagy mozog stb
Válasz Claastra. #73. hozzászólásáraNyers terményhez is szükséges a fuvarozó engedély mert valaki azt mondja igen másik nem hol lehetne ennek után a járni?
Válasz Pityesz90 #72. hozzászólásáraNa az nem fog egyszerűen menni,fuvarozni csak megfelelő engedéllyel lehet, amit nem egyszerű és nem ólcsó megszerezni
Sziasztok. Kérdésem lenne hogy mi szükséges termény szállításához hogy hivatalosan számlát adhassak a tevékenységről ezt ki hogy oldja meg?Fiatalgazda vállalkozó vagyok esetleg valamit elkell végezni hozzá kombájntol a szárítóig? Válaszokat köszönöm.
Tisztelt Fuvarozó Vállalkozások!
A Magyarországi Kis- és Középvállalkozások Egyesületén keresztül olcsóbban tudnak tankolni azok, akik havi szinten, legalább 500 liter üzemanyagot felhasználnak.
Az alábbi linken kérhetik az ingyenes ajánlatukat.
LINK
Sziasztok gépek berendezések és egyéb áruk szállítást vállalom 2 db 7.5 tonnás teherautóval ami platós ponyvás tel 204007487