Hirdetés
Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- AKG támogatás új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
1045 hozzászólás
Én meg azt mondom, ha egy mód van rá, le kellene tesztelni, az eszközöket robotpilótával és vezetővel is.
Előbbi a pontosságot hitelesítené, tesztelné, ami csakugyan egy nagyon fontos szempont. Utóbbi pedig egy szintén nagyon fontos tényezőről adna támpontot, mégpedig, hogy egy adott készülék által adott információkkal, milyen gyakorlati pontosság érhető el, azaz, hogy mennyire lehet elmenni a készüléken megjelenő adatok alapján. A gépek jelentősebb százalékát emberek vezetik (még), tehát ez is legalább annyira meghatározó lehet.
Válasz #443. hozzászólásra
Ez körülbelül úgy hangzik, hogy 5 perc alatt nem öt perc telik el. Kisebb átfedéssel kevesebb idő telik el kevesebb gázolaj fogy. Ezek a tények. Az, hogy nem tudsz a megvásárolt versenyautóval olyan köridőt futni, mint egy autóversenyző, arról nem az autó tehet. Két dolgot tehetsz gyakorolsz, vagy veszel hozzá egy sofőrt is. A hétköznapi autókat és pilótákat azért így is tönkrevered, elég ha az autót megveszed.
Válasz #442. hozzászólásra
A versenyautós hasonlat nagyon döcög. Ha venni akarok egy versenyautót kissé zavarba jönnék, hogy a versenyautó ennyit tud és ennyibe kerül, de az ígért teljesítményt garantáltan csak egy újabb cucc megvásárlásával tudja teljesíteni, ami hozzávetőlegesen az autó értékének a 2szeresébe kerül. Nálam itt szokott bejelezni a műszer, hogy valami nincs rendben.
Viszont szeretném felhívni a figyelmedet, hogy nem csak a pontosság az egyetlen mérhető tényező egy ilyen teszten. Például, bár ez csak közvetetten kapcsolódik az előbbi mutatóhoz, de ott van a gázolaj fogyasztás is. Ez egy gyakorlati szempontból roppant fontos mutató. Ugyanaz a traktor ugyanazon a területen különböző opciókkal (GPS nélkül, GPS-sel, GPS+robotpilóta) milyen fogyasztást generál, mekkora átfedésekkel? Ez már igen is egy nagyon gyakorlati megközelítés, ami ráadásul jól is mérhető.
Még egyszerűbb a mérési lehetőség az üzemóra alapján összehasonlítani az eszközök hatékonyságát. Tudomásom szerint üzemóra számláló majd minden traktorban található.
Válasz #431. hozzászólásra
Kedves Ebcsont !
Amennyire lehet, próbálom kerülni a
személyeskedést. Az, hogy különbözik
valamiben a véleményünk, természetes.
Ha azt írod nekem, hogy:
" Ezt a készüléket nem robot pilóták akarják használni, hanem hús-vér emberek!
Ne talán aggódsz, hogy egy ilyen teszten nem a te készüléked lenne a jobb? "
Erre azt válaszolom, hogy "Ebben van ám logika"
-akkor melyik a személyeskedés ?
Tényleg nem akarok megbántani senkit, de bizonyos
mértékig meg kell védenem az álláspontomat (is).
Képzeld el, hogy versenyautókat árulsz.
Elhívnak egy tesztre, ahol más autókkal
kellene összemérni a tiedet.
Egyszerre csak egy autó fér el a pályán.
-Azt mondanák, hogy nincs még egy pontos órájuk sem,
de majd szemre megmondják melyik a gyorsabb.
-Egyébként meg nem csak a gyorsaság számít, vannak
más szempontok is.
Ezért gondolom azt, hogy ha valamit "tesztnek" hívunk,
akkor legyen objektív, pontos, mérhető.
Ha nem az, akkor csak kipróbálásról beszélhetünk.
Egyébként, ha megbántottalak volna, elnézést kérek,
nem állt szándékomban. Baráti üdvözlettel: Csera
Válasz #440. hozzászólásra
Remélem sokan elolvassák ezt a
diskurzust, mert fontos és hasznos.
Ezek a gyakorlati szempontok a legfontosabbak,
ha valamilyen új dolgot szeretnénk kipróbálni.
Válasz #439. hozzászólásra
Igen, az elmaradottság az nagy, de pont ezért már nem feltétlen ide kell felzárkózni, hanem már inkább a holnaphoz!
Válasz #438. hozzászólásra
Olyan szinten el vagyunk maradva a technika ezen részén, hogy 7-8 év múlva leszünk 10 évvel ezelőtt. Főleg ha a gondolkodásmód nem változik.
Válasz #437. hozzászólásra
3 év az elektronikai és informatikai kütyük világában majdnem 7-8 évnek felel meg.
Az 1 millió 300 ezer Ft-nak kis túlzással kábé 1 millió 300 ezer hasznos elköltési módja van.
A kő dobálásban nagyjából egyet értünk de ez már így
Minél tovább halogatok egy döntést annál kevesebb idő marad az életemből arra, hogy annak eredményét megtapasztaljam. Ha jó ha rossz döntés. Magyarországon ha 4-5 ember összefog, akkor abból hamarabb lesz kő dobálás október 23-án, mint közösen vásárolt bármilyen munkaeszköz. Arra én nem várnék. Én lehetőséget látok az ilyen irányú fejlődésben. Semminek nincs ilyen könnyen mérhető haszna. Kivéve ha területet tud bővíteni az ember. 3 év alatt kell megtérüljön? Miért?
Válasz #435. hozzászólásra
Hát mondjuk én konkrétan a robotpilóta árából még véletlenül se MTZ-t vennék!
Jelenleg a piacon kapható és igazán jó minőségű cuccok minimum 150-200 ha föld megművelésénél térülnek meg normális tempóban (~3 év). Ezt a méretet csak úgy lehet elérni, hogy 4-5 kicsi vesz közösen egyet, vagy a meglévő földjei mellett a gazda még elmegy bérmunkába.
Befektetésnek persze, hogy jó! Csak a befektetéshez pénz se árt!
Válasz #434. hozzászólásra
Válasz #434. hozzászólásra
Mennyibe kerül egy segédkormányzás? Nem kell rögtön robotpilóta. Induljunk ki ebből. A belépő szint, ami már holnaptól új világot nyit meg. 1.300.000Ft. monitor+ kormányzás. Egyszeri költség. Nincs amortizáció, kötelező biztosítás, betegszabadság, járulék. Mennyit költ egy évben inputra, gázolajra egy 50 hektáron gazdálkodó gazda? 8-10 millió? Ennek 2%-a 160-200ezer forint. Megtakarítás nem csak az inputon keletkezik, hanem a korábbi hozzászólásban már felsoroltakban is. Merem állítani nem ennyi a megtakarítás, de minimumként ezt elfogadhatjuk. Melyik bank ad ennyi kamatot az 1,3 millióra? Veszel rajta 1ha földet vagy annyit sem. Ami jelen helyzetben egyre nehezebb. Jó eséllyel hoz annyit egy évben de ahhoz még kockáztatsz, nem keveset. Nem azt mondom ha nincs pénz rá, akkor műtrágya vagy input helyett ezt kell venni. Nem kérdés, hogy az hülyeség. Befektetésnek ellenben igencsak megfontolandó. Ha területben növekedni nem tud az ember akkor a kiadásokon spórolva lehet előre jutni. Egy másik MTZ-re meg végképp nem költeném, mert az tényleg nehezen kiszámolható megtérülés. Pláne, hogy két traktorhoz két ember kell...stb.
Válasz #433. hozzászólásra
Mennyibe kerül egy robot pilóta?
Induljunk ki ebből.
Ezt az összeget miből tudod kigazdálkodni ilyen műtrágya, gázolaj, vetőmag árak mellett? Egy ilyen beruházás akár több tíz hektár éves beművelési költségét is elviszi.
"Az is egy tévhit, hogy csak a nagy területen gazdálkodóknak térül meg. Mindenkinek megtérül előbb-utóbb és ez biztos."
Én ezt egy szóval se mondtam, csak annyit mondtam, hogy jobban vagy ha úgy szimpatikusabb gyorsabban megtérül egy több száz hektáron gazdálkodónak.
Válasz #431. hozzászólásra
Válasz #431. hozzászólásra
Tévedésekből vonsz le következtetéseket. Nem jó úton jársz. Mindegy milyen alakú a tábla, mindegy mekkora. A hatékonyság egyenes arányban növekszik, bármely robotpilóta vagy segédkormányzás alkalmazásával. Minél több kis darabot, és rántott hús alakú táblát kell művelni annál egyszerűbb egy ésszerű művelési rendszert kialakítani, ha nem az emberi kéz vezeti a gépet. Gondolok itt a szögben művelésre és a fogásra járásra. Mind idő és rengeteg energia, ha nem jönnek ki a fogások. Magam mellé fordulni sok időveszteség és megnő a kockázat az összeakadásra. Sorvezető segítségével már jelentősen javul a helyzet. Nagy terhelést vesz le a pilótáról. Éjszakai munkáról nem is beszélve. Sokszor előfordul, hogy az esti órákban már nem szívesen kezdtem új táblában, mert nem látszik a mezsgye vagy villanykaró van a táblában. Egy jó sorvezetőben az összes táblát fel lehet térképezni, megvannak a határvonalak, villanykarók, egyéb tereptárgyak. Figyelmeztet ha ezek közelébe kerülök. Mindig tudom, melyik fogás az amelyikben pont elvezet a veszélyforrás mellett. Kézzel vagy géppel kormányozva majdnem mindegy, de a biztonság mindennél fontosabb. Az ütésállóság a kezelhetőség a láthatóság, ezek is fontos tényezők. A pontosság 20-30 centinél már nem az emberkézen múlik. Jelen pillanatban az egyetlen olyan eszköz ami azonnal mérhető megtakarítást hoz. Ehhez fogható beruházás alig található. Hamarabb egy robotpilóta, mint még egy traktor. Minden új gép, eszköz megvásárlásakor évek telnek el mire levonhatja az ember azt a következtetést, hogy ez nekem ennyi megtakarítást hozott. Itt az első perctől számolható a megtakarítás. Pl. Holnaptól 20-30 centi átfedéssel járok eddig 50 is volt. Naponta bolyongtam +1 órát ezért + a kihagyott rosszul felmért fogások miatt + kevesebb traktor üzemóra + a megtakarított időt más munkára vagy a családomra fordíthatom + nem vernek át fél hektárokkal+ kevesebb input anyagot szórok el a nem megfelelő helyre + + + sorolhatnám. A kisebb költségvetésben ezek a tételek még hamarabb meglátszanak, mert az így elfolyt felesleges összegek hamar a működést veszélyeztetik. Az is egy tévhit, hogy csak a nagy területen gazdálkodóknak térül meg. Mindenkinek megtérül előbb-utóbb és ez biztos. Míg egy traktor vásárlás ha kasba kerül 8000 óránál sosem térült meg. Pedig, hogy reméltük, hogy majd megtérül. Arra nincs képlet, hogy ma amit dolgoztam a traktorral az kifizette-e a gép költségeit. Az utóbb derül ki mindig. Itt beruházom, és holnaptól kevesebbet költök a felsorolt dolgokra tehát spórolok. Naponta kiszámolhatom ha akarom, hogy mennyit. Ez óriási különbség.
Válasz #427. hozzászólásra
"A gép nem foghatja az ember kezét.Ő mutatja a helyes irányt, de az ember nem képes olyan sebességgel és precizitással kormánymozdulattá alakítani azt, mint egy másik gép. "
Szomorú, de igaz, hogy sajnos vannak olyan esetek is, amikor már a helyes irány mutatása is több tíz liternyi gázolaj megspórolását segíti elő!
Válasz #429. hozzászólásra
Kedves Csera!
Roppant mód feldobta a napomat a "személyeskedéstől is mentes" végtelenül kedves hozzászólásod. Szórakoztató azt látni, hogy valami számomra rejtélyes oknál fogva nem akarod belátni, hogy a pontosság csak egy tényező a sok közül, ami alapján az egyszeri vásárló vásárolni kíván. Ebből következően nem állja meg a helyét az az állítás, hogy amelyik pontosabb az a jobb. Legalább ilyen fontos szempont a kezelhetőség, az ár, a tovább fejlesztési lehetőség, sőt maga az elvégzendő feladat is.
Sorközművelésbe például nem feltétlenül kezdenék bele egy fél méteres pontosságú cuccal, de egy kaszálásba vagy egy 8 fejes ekével való szántásba ködös időben jobb híjján meg lehetne próbálkozni.
A robotpilótára visszatérve, ez az eszköz tudomásom szerint csak a viszonylag szabályos legalább 2 párhuzamos széllel rendelkező táblák esetén növeli a hatékonyságot. Sőt azon se lennék meglepve, ha csak egy minimális táblaméret mellett jelentene csak érdemi segítséget. Például egy 20 hektáros vagy ennél nagyobb táblában biztos, hogy nagy segítség. Viszont akinek összesen van 40 hektárja és az is 10-15 darabban, amiből csak néhány nevezhető szabályosnak. (Lásd még: Felénk például van néhány traktoros, aki csak kanyarodni tud! ) Hát bizony oda nem feltétlenül éri meg ilyesmibe beruházni.
Én elfogadom, hogy a te szakmád szerint a pontosság a lényeg, de a mezőgazdaságban ez a tényező csak egy a sok közül. Egy jól elvégzett kaszálás nem csak elméleti pontosságot kíván.
Válasz #426. hozzászólásra
Veled teljesen egyetértek:
" Emberi kéznek ezen ponton vagy alatt már nem sok keresnivalója van. Aki erről vitát kezd az még nem látott csak képen ilyen készülékeket. A teszt során pedig akár centiméteres eltérésekre is kíváncsiak az itt érdeklődők. Melyik a pontosabb? Ez a kérdés? "
Az nem baj, ha valaki nem használt még sorvezetőt,
az már annál inkább, ha nem akarja megérteni, hogy
miről van szó.
Egyébként ha több sorvezető lesz ott, úgyis ki lehet
majd próbálni őket. Aki nem használta még, lehet, hogy
akkor fogja megérteni, azt amiről most írkálunk.
Válasz #420. hozzászólásra
Biztosan azért szeretnék PONTOS eredményt,
mert attól tartok, hogy nem elég pontos az
általam ajánlott sorvezető.
-Gratulálok ! Ebben van ám logika...
Az általam ajánlott módszer arra lenne jó,
hogy a traktoros hibája ne rontsa a mérés
pontosságát. Természetesen minden készüléket ki lehetne próbálni magában is, hogy milyen vele dolgozni. De egy összehasonlító teszt csak akkor hozhat normális eredményt, ha teljesen azonosak a feltételek.
Válasz #425. hozzászólásra
Vannak olyan munkák, ahol olyan szinten növelhető a hatékonyság robotpilótával, hogy nem még egy traktort vesz az ember, hanem egy robotpilótát. Így elvégzi két traktor munkáját egy emberrel, kiváló minőségben. Nincs kötelező szerviz, jelentéktelen amortizáció, nincs táppénz a plusz embernek aki a második gépen ül. Na így kap a belorusz robotpilótát! A youtube-on keress rá!
Válasz #425. hozzászólásra
A gép nem foghatja az ember kezét.Ő mutatja a helyes irányt, de az ember nem képes olyan sebességgel és precizitással kormánymozdulattá alakítani azt, mint egy másik gép.
Centerline 220 ez a te készüléked. Az ára kb. annyi amennyi a száma. Megbízhatóan veszi az Egnos korrekciót (gyakorlati tapasztalat) a pontosság így elegendő ahhoz, hogy ne legyenek kihagyások egy tarlókezelésben, még ha kézzel kell lekövetned akkor sem.
Kis gyakorlással lehet vele egyenesen menni, és jól csatlakozni. Ez alá most sajnos nem érdemes menni, mert akkor gyakrabban előfordul, hogy csíkos marad a tábla.
Válasz #423. hozzászólásra
Ha olvasunk fordítsunk időt a megértésre. Az Egnos-t nem mint feature-t, hanem mint tényt írtam. A 20 cm az általam megadott átfedés, ami még a legkevésbé pontos ingyenes Egnos korrekcióval is kihagyás nélkül lekövethető (nem kézi vezetéssel). Tehát ha a készülék nem jó csatlakozást adna akkor kihagyások lennének. Emberi kéznek ezen ponton vagy alatt már nem sok keresnivalója van. Aki erről vitát kezd az még nem látott csak képen ilyen készülékeket. A teszt során pedig akár centiméteres eltérésekre is kíváncsiak az itt érdeklődők. Melyik a pontosabb? Ez a kérdés? Emberi kéznek ilyen mérésben helye nincs, ha megközelítjük vagy elérjük ezt a csatlakozási pontosságot. Nekem elég lenne tesztnek egyenesek amiket kézzel húznak, mikor melyik készülékkel. Minden különösebb instrukció nélkül. Itt a led sor kövesd formátumban. 10 menetből melyik készülék után lesz egyenesebb az egyenes. A búzatáblát, amiben a gyakorlatozás folyik azt a hitetlenkedők biztosítják. A gyakorlatban egy pda szántóföldi nyomogatása felér egy bűvésztrükkel. És akkor tényleg csak a gyakorlati használhatóságról beszélünk.
Válasz #424. hozzászólásra
A fene bele evett abba cuccba, ami csak robotpilótával tud pontosságot produkálni. Egy, pár tíz hektáros, gazdának mikor lesz arra pénze és mikor fog az a pénze megtérülni, amiből beszerzi a robotpilótát és a GPS-t teszem azt egy jó vágású MTZ-re? Vagy az a gazda ne álmodozzon ilyesmiről?
Ez a buli nem arról szól, hogy kinek van a legszebb, legnagyobb vagy legpontosabb micsodája! Hanem arról, hogy ki tudja a legkisebb ráfordítással a legnagyobb eredményt elérni. A pontosság "csak" a szükséges, de nem elégséges feltétele a hatékonyságnak.
Válasz #422. hozzászólásra
Én ezt az iskolát kijártam, a tanulópénzt megfizettem. Azt a traktorost még nem találták fel, aki 12 órán keresztül 20 cm pontossággal húz egyeneseket. Azt sem aki tíz percen keresztül 20 cm-en belül tartja a szántóföldön a sorvezető iránymutatása alapján. Tehát pontosságot összemérni csak robotpilótával lehet. Az egnos 20-30 cm-es csatlakozási pontossága rég túl van bármely traktoros által kézzel lekövethető határon. Kérdés az melyik készülék milyen pontosan csatlakozik. 20 cm vagy 30 majdnem mindegy ha kézzel akarja valaki lekövetni. Nem is az a cél, hogy mennyi az annyi, hanem egyáltalán van egy támpont ahhoz, hogy hol a következő fogás, ami sorvezető nélkül csak vakrepülés. Tehát ha egy egérmozin kell lekövetnem egy iránymutatást egy műszakilag is korlátozott készüléken, akkor jelentősen csökken az esély a csatlakozás megtalálására. Abból pedig taposás lesz, meg szédelgés. Azért pedig főbelövés jár.
Válasz #421. hozzászólásra
A PDA láthatósága minden bizonnyal hátrány a nagy kijelzős társai mellett. Viszont azt nem állítanám, hogy nem látható. Meg tudom adni számtalan ügyfelem telefonszámát aki referenciára vágyik (vannak köztük idősebb motorosok is). Az EGNOS nem nagy zsuga, bármelyik MIO tudja! Én el se adok úgy készüléket, hogy ne legyen behangolva a korrekció. A törékenységet megint csak cáfolni tudom (sok éves PDA-s tapasztalattal).
Van itt alkatrésznek tartott alaplaphibás PDA-m, ha gondolod odaadom egy töréstesztre
Csak ne felejts el felvenni, felrakni a youtube-ra és itt megosztani a linket :)
Ezen kívül pedig bárki aki kételkedik az általam leírt dolgokban vagy csak egyszerűen szeretné kipróbálni, keressen meg (van készleten használt tesztkészülék) és teljesen díjmenetesen elküldöm egy próbára postán. Nem kerül semmibe rájönni, hogy hülyeség-e amiket ide firkálok...
Válasz #421. hozzászólásra
A gépet az esetek többségében az ember működteti, kivéve ha már túl vagyunk a Skynet-en! Ebből következik, hogy akármilyen pontos lehet a GPS, ha az aki működteti az nem tudja megfelelően kezelni, csak egy újabb elektronikus ketyere lesz. Nem pedig egy hasznos munkaeszköz!! Imádom az ilyen L'art pour l'art fejlesztői felfogást, amikor olyan szinten van bele szerelmesedve a saját termékébe valaki, hogy nem képes észrevenni a legordítóbb hibáit se!
A legügyesebb traktoros sem menne egyenesen jó pár alkalommal sem egy sorvezető iránymutatásával. Mire megtanulja érezni lemegy a nap. A legjobb gyakorolni talajmunka során, mert ott nem sok kárt lehet okozni. Tesztnél nincs idő erre. A robotpilóta a legjobb megoldás, azonosak a feltételek. A kárörvendőknek és hitetleneknek már most elárulom, amelyik sorvezető egy parkolóban jól tűzi ki az egyeneseket az egy szántóföldön is megteszi azt. Az a PDA aminek nem látható a kijelzője és korlátozottan alkalmas sorvezetésre azt kár még egy szántóföldi traktoros próbával még nagyobb zavarba hozni.
A minap az autómban egy fékezéskor koppant valami. Mintha valaki hátba dobott volna egy betondarabbal. Ez volt egy sorvezető monitor, amit a hátsó ülésen felejtettem. Egy karc nélkül megúszta. Egy PDA darabjait ma is keresgélném. A mezőgazdaságban pedig könnyen előfordulnak ilyen balesetek. A pontosságról annyit, hogy 20 cm átfedéssel egész nap húzza az egyeneseket 6 méteres fogásszélességgel (EGNOS). Soha nem marad el 12-14 óra alatt egy csík sem. Nem traktoros kormányoz, így mindenképpen kiderülne ha rossz helyre csatlakozna. Ellenben nem teszi.
Válasz #419. hozzászólásra
Ha az a cél, hogy laboratóriumi körülmények között melyik a királyabb masina, akkor ez a módszer, amit leírsz tényleg tökéletes! Viszont a valóságban nincsenek ilyen vegytiszta körülmények! Így hát egy jó traktoros mellett tényleg kiderülhetne, hogy melyik kütyü mennyit ér ténylegesen. Ezt a készüléket nem robot pilóták akarják használni, hanem hús-vér emberek!
Ne talán aggódsz, hogy egy ilyen teszten nem a te készüléked lenne a jobb?
Válasz #418. hozzászólásra
Más a nyomjelzőt követni, és más
egy kütyüt, ami az ablakban van.
Tudtommal a nyomjelzővel történő
pontos vetéshez is kell némi tapasztalat.
A robotpilótával a traktorvezetés hibáját lehet kiszűrni a teszt eredményeiből.
De ha nincs robotpilóta, lehetne mesterséges nyomjelzőt, használni, például két vagy három hosszú kötelet, vagy szalagot kifeszíteni egymással párhuzamosan, a megadott távolságra.
Ennek a módszernek, az is előnye lenne, hogy egyszerre, több sorvezetőt lehetne vizsgálni, teljesen
azonos körülmények között.
Válasz #417. hozzászólásra
"
(Például a sorvezető 30 cm-t téved a traktoros 20 cm-t."
Ha megnézünk egy tábla búza vetést, ott nem igazán látni 20 cm-es traktoros tévedéseket.
Ezt a csatlakozó soroknál illetve a nem csatlakozó sornál nagyon szembetűnő lenne.
Ugyanez látszana a kukorica gyomirtásnál is. Amelyik kimaradt, vagy duplán kapott.
Válasz #415. hozzászólásra
Ha igazán pontosan szeretnénk látni
a különbségeket, akkor robotpilótára lenne szükség.
Ha nem, akkor elég, ha traktoros vezeti a gépet,
bár így a mért hibában benne lesz az Ő tévedése is.
(Például a sorvezető 30 cm-t téved a traktoros 20 cm-t.
Ha a hibák egyező irányúak 50 cm eltérés lesz a sorok között, de ha a hibák ellentétesek, akkor csak 10 cm.)
Így nem lehet pontosan összehasonlítani a sorvezetőket,
legfeljebb nagyjából...
Ha robotpilóta vezet, akkor tisztán a
sorvezető hibáját lehetne ellenőrizni.
Válasz #412. hozzászólásra
Sajnos EOV nincs, így mindegyiket WGS84-re szoktam beállítani. Exportálás néhány típusú shape fájlba valamint KML/KMZ (Google Earth) fájlokba lehetséges.
Válasz #413. hozzászólásra
Biztos én nem figyelek eléggé, de 3 napja megy a vetés és majd letapossák a határban egymást a robotpilótás gépek!
Szóval ezzel csak azt szeretném jelezni, hogy esetleg lehetne a valósághoz közelebb álló feltételekkel kipróbálni a cuccokat? Vagy túl nagy kockázat lenne ezekre a szerkezetekre ember életeket bízni??
Válasz #413. hozzászólásra
Ja, leesett! De dondoljuk kicsit tovább: egyszerre mehetne az összes sorvezető (bár nem tudom, az antennák hogy férnének el, illetve zavarnák-e egymást) és egy videokamerával rögzítve utólag ki lehetne értékelni a cuccokat.
Válasz #411. hozzászólásra
" Robotpilóta, földi korrekció kilőve, mert jó pár készülék ezt nem tudja."
-Én azt írtam, hogy kell egy robotpilótás traktor, ami úgy megy, minha zsinóron húznák. Ebbe betenni a sorvezetőket, és azt vizsgálni, hogy mennyire " térítene le" a következő sornál, illetve menet közben
milyen eltérést mutatna -ami nyilván a hiba.
Tehát nem a traktoros követné azt az utasítást, amit
a sorvezetőtől kap, hanem fordítva: a traktor tökéletes
helyen menne, és a tesztelés alatt levő sorvezető által mutatott eltérést kellene dokumentálni.
Így ki lehet szűrni a kézzel történő vezetés hibáját,
ami 20-30 cm simán lehet.
Írhattam volna azt is, hogy csináljunk valami
fix pályát, például gyepen kifeszíteni három hosszú
kötelet, egymástól 18 méterre, de a robotpilóta ennél
is pontosabb.
Még egy előnye lenne ennek a módszernek: egyszerre
két sorvezetőt is lehetne vizsgálni, tökéletesen
azonos körülmények között. Amelyik kevesebb eltérést
mutat, megy újra, a következő "ellenféllel".
Kezded már kapizsgálni, mire gondolok ?
Válasz #410. hozzászólásra
Sajnos a Digiterra demó verziójával
nem lehet mérni, csak számítógépen
lehet próbálgatni.
Ott pedig úgy van beállítva, hogy
bármekkora területet rajzolsz be,
mindig 1 Hektárt mutat.
-Régebben nem így volt, és persze az
élelmes emberek kihasználták...
Kérdés: a te szoftvered ismeri az EOV-t ?
Milyen formátumban lehet a mérési adatokat
kinyerni belőle ?
Válasz #406. hozzászólásra
Robotpilóta, földi korrekció kilőve, mert jó pár készülék ezt nem tudja.
A terepen végzett teszt ugyancsak problémás, mert az imbolygást a dőléskiegyenlítős cuccok ki tudnák szűrni, a többi meg nem.
Azonos feltételeket kell teremteni, majd külön fel lehet sorolni, hogy ez meg ez a készülék ilyen meg ilyen pluszt tud nyújtani.
Válasz #408. hozzászólásra
Természetesen így van ahogy mondod.
Ezt nem is vitattam, soha...
Ha van esetleg demó verziód a Digiterra szoftverből, elküldhetnéd, hogy elvégezzem rajta ugyanazokat a teszteket, amiket korábban te is.
Válasz #408. hozzászólásra
Ha nem kellett érte fizetnie, akkor van.
Válasz #407. hozzászólásra
Szerintem ha foglalkozol fizikával, azt
is sejted, hogy csak biztos adatokból
lehet pontos eredményre jutni.
Egyszer egy gazda úgy szerette volna ellenőrizni, hogy milyen pontos a GPS készülék, hogy körbegyalogoltunk 54 hektárt. Derékig gázoltunk a gazban, akkora pók mászott rajtam, mint a tenyerem, de sok helyen nem tudta megmutatni, hogy pontosan hol van a tábla széle.
Vajon szerinted ennek van értelme?
Válasz #406. hozzászólásra
A mozgás szerintem nem olyan jelentős mértékű, hogy ne tudnánk kiindulni a kapott adatokból. A mezőgazdasághoz csakugyan nem értek, de a másik tevékenységi területem a
geofizika, aminek azért sokkal több köze van a földmozgáshoz és földméréshez, szóval hátha mégis hallottam már félfüllel ilyenekről...
Válasz #400. hozzászólásra
Idézet " Területmérés:
Elmegyünk egy gazdához, aki pontosan tudja legalább egy adott földjének a méretét és azt leméred te is és én is."
-Ugye ezt nem gondolod komolyan ?
Ha kicsit is jártas lennél a mezőgazdaságban tudnád, hogy a földek "állandó mozgásban" vannak.
Ha tegnap mérte volna ki egy földmérő, akkor sem
biztos, hogy a karókat ma reggel ott találnád...
-Ezért jobb a focipálya. Van mérőszalagom, század
hektárra ki tudjuk számolni a területét. Pontosan végig tudunk menni a felfestett vonalon.
Szerintem ez lenne a korrekt.
A sorvezetést valóban terepen kellene csinálni.
De én ott is fordítva gondolkoznék.
Ne traktoros vezessen, hanem robotpilóta -ami ugye
2 cm pontos- és azt kellene folyamatosan dokumentálni,
hogy mekkora eltérést mutatnak az egyes sorvezetők a
robotpilótához képest.
-Ezt nyilván független ember(ek) végeznék.
Válasz #402. hozzászólásra
Úgy tudom, meg fog keresni téged is. De az Agroinform elérhetőségein keresztül megtalálod.
Válasz #403. hozzászólásra
Szerintem csak a FÜGGETLEN(!), tesztet végző emberek legyenek ott.
Válasz #401. hozzászólásra
Azon ott szeretnék lenni én is!
Válasz #401. hozzászólásra
Köszi a tippet, sajnos elérhetőséget nem találtam.
Bence kérlek vedd fel velem a kapcsolatot, hogy küldhessek részedre egy készüléket a teszthez!
Forduljatok Bencéhez! Szerveződik egy nagyobb szabású összehasonlító teszt, igaz, most csak sorvezetők részére.
A területmérés majd lehet egy másik teszt témája.
Válasz #398. hozzászólásra
Hát bocs, de az, hogy a fórumban írogatsz az nem felkérés semmilyen tesztre. De ha már így állunk, akkor szeretném a készülékem előtted is kipróbálni, vállalva ennek a felsülésnek a kockázatát. De nem focipályán, meg parkolóban, hanem terepen. A következőre gondoltam:
Területmérés:
Elmegyünk egy gazdához aki pontosan tudja legalább egy adott földjének a méretét és azt leméred te is és én is. A kapott eredményeket végül összehasonlítjuk a valósággal.
Sorvezetés:
A területen betesszük egy terepjáróba vagy traktorba előbb mondjuk a te készüléked és megkérünk egy rutinos mezőgazdaságban dolgozó személyt, hogy arra hagyatkozva kezdje el a "vegyszerezést" mondjuk 5 méteres munkaszélességgel. Ha ment egy pár sort, akkor mérőszalaggal kimérjük pár véletlenszerű helyen a terepjáró nyomtávjának távolságát, hogy megtudjuk hány centi van benne. Aztán kicseréljük a két készüléket és ugyanilyen körülmények között teszteljük az enyémet is.
Hajlandó vagy összevetni a két készülék tudását ilyen módon?
Válasz #397. hozzászólásra
Úgy függ össze, hogy az Android operációs rendszeren futó gps alkalmazások nem a soros port megnyitásával nyerik ki az adatokat, hanem az nmea log segítségével, tehát semmiféle beállítást nem tesz lehetővé, mivel készen kap egy adatot, ami már nem korrigálható. Egyelőre legalább is nincs mód a buherálásukra.
Válasz #393. hozzászólásra
Itt a fórumon ajánlottam fel már korábban is, hogy hasonlítsuk össze készülékeinket.
Például: csera küldte be 2012-01-23 14:47:27-kor ,
csak úgy látszik, nem olvastad.
-Amit én állítok tehát nem valótlan.
Szemben például ezzel, amit Te állítasz:
" Ami nem használ URH vagy GSM referenciállomást, az nem lehet pontosabb az én PDA-mtól. "
Erre megint csak két dolgot tudok mondani:
1. Nem igaz.
2. Nem akarod előttem kipróbálni, mert felsülnél.
" a szakmai vitán kívül itt már erős személyeskedést érzékelek, hogy úgy fogalmazzak lejáratókampányt ami ellenem irányul"
-Ha azt érted ez alatt, hogy más sem hiszi el, amiket
állítasz, akkor igazad van.
Például: "Tehát aki a PDA-ja paramétereinek buherálásával már szinte gyémántot hasít, az azt állítja, hogy pl. a légkörön átjutva torzult jelet "ki tudta egyengetni", azaz nem mond igazat. Hogy ezt jó vagy rosszhiszeműen teszi, azt nem tudni."
-Ezt nem én írtam. De igaza van.
Válasz #396. hozzászólásra
Miben függ össze az op rendszer és a GPS vevő képessége? Nem kötekedés, valóban nem értem.
Válasz #395. hozzászólásra
Annyit hadd jegyezzek meg (bármennyire is kedvelem az Android operációs rendszert) a GPS vevőjük sajnos rendkívül pontatlan. Ez ki is fog derülni az említett program alkalmazásakor.