Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR411.69 FtUSD395.41 FtCHF442.09 FtGBP495.54 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
A Framest cuccokon mindegyiken lötyög a kapa egyik sincs beszorítva. Pedig szerintem Harsányba gyártják ami nem "keleti" gyártmány.
Több ezer gépet adtak el, szerintem szar nem lehet. Condisc, Reptill, Duotillen biztos löttyen a kapa. De az Ecolazra is úgy emlékszem, Fralazt még nem szedtem szét, de szerintem azt se kalapáccsal kell beverni a helyére a kést a tokba. A Helti is egészen könnyen becsusszant a helyére, igaz az nem nyugati csúcskategória azért, de kiszoposodva az sem volt, mivel az meg perselyes minden forgó ponton. A grúberre is adaptálták ezt, azért azt jobban merném ajánlani akkor is nyírócsavarosba, mert ott furat deformáció nemigen lesz, ha időben van cserélve az edzett acél persely.
-------------
Az Agrisem, meg az Opall Agri Hektor fixre van húzva, de míg előbbi egy oldalról van csak megfogva csavarral, a másik két oldalról, de az egészet lehet csavarral (4db-al, melyből 3db vastag csavar, a 4. pedig a nyíró) lazítani/beállítani.
Válasz termelo #6728. hozzászólásárafigyelj, a faszságról csak annyit, h 30 éve foglalkozunk mezőgazdasági gépekkel, akkor valószinű, hogy van rálátásunk. amikor azt látom, hogy nagyon fiatal nagynevű nyugati tallajművelőeszközöket kell flekkolni, itt, ott, ahol tartania kellene, vagy többszázezres ft értékű eketörzsek törnek szét , akkor az mi?
Válasz Agroporta #6727. hozzászólásáraEz nem véletlen van, ha nem lenne szélesebb nem menne bele de nekem mind 1 fölültetek egy faszságra és azt mantrázzáttok. Belátom én vagyok a hülye h szóltam ????
Válasz termelo #6724. hozzászólásáraa toklemez szélesebb, mint a szár, előferdül ez nagy nevű gyártóknál, főleg mikor valahol keleten gyártatnak dolgokat
Válasz zsoltrs #6705. hozzászólására100.000 Ft/Áfa / nap a bérleti díj + a szállítási költség. Vagy, ha annyi a kérdés, hogy a gép viszi vagy nem viszi akkor szállítási költség fejében van lehetőség olyanra, hogy délelőtt letesszük-délután hazahozzuk és van pár óra a próbálgatásra, ebben az esetben bérleti költség nincs. Sajnos évek során a demózás fogalmát a gazdák leépítették, mert összekeverték a kipróbálást a kihasználással ezért kellett költségessé tennünk. A grúberünkkel még soha nem vallottunk szégyent
Válasz zsoltrs #6684. hozzászólásáraHa csak repce és búza elé mennél vele, esetleg megpróbálhatod a 3 méterest, de ha később rájössz hogy kb alapművelni is ilyen kéne, akkor már nagyon nagy lesz. Max a 2.7-est vedd meg, és kérjél egy sorozat keskeny kést is, aztán kb le is cserélheted arra egyből.
Ékgyűrűs, azzal a lenti sárkaparóval nagyon jó, amíg a traktor nem ragad be, vagy nem áll meg a munkagép előtt, addig nem ragad be kötött földön sem, hihetetlen de igaz.
Válasz envagyok2 #6717. hozzászólásáraa szár lötyögés kétféle képpen lehetséges, deformálódott a tok befogó lemez párja, vagy a nyírócsavar oválra kotatta a tok fok vagy a szár furatát
Ha nem így lenne nem szakadna el a nyírócsavar.
Akkor rosszul van beállítva
Eddig 1 megoldást láttam erre a Kvernelandnál ahol a vastag csavart fixre húzod mert az kitekeredik amikor a szár hátrahajlik a nyírócsavar elszakadása után.
Ezért van a váltva-forgós ekén jobbos balos csavar.
de
Kíváncsi lennék jól beállított felfogatásnál egyáltalán valakinek valaha rohadt-e már be bármilyen szár bárhova amit nyírócsavarnak kellett volna biztosítani mert ez számomra elképzelhetetlen. Persze a vastag csavart ha megtépték az öngól.
Válasz Agroporta #6713. hozzászólásárateljesen más célbó voltam egy farmet bemutatón most pár hete, és tök jó ötletet láttam ott a grubberon, nem nyírócsavar, hanem egy lemez volt, nem egy furaton átdugva, átmegy, nem megy, nem jön ki ami beleszakadt, hogy a rosebbe piszkáljam ki, ki van szopósodva a furat, kirágja a csavart, már nem úgy szakad, stb, hanem a kapa mögött volt egy lemez, elszakad, két csavar kihajt, új lemez odafog, csavar visszahajt, és mehet. ötletnek biztos jó, hogy működik-e, azt nem tudom, nyilván azok a zsákmenetek se lehetnek örök életűek...
Válasz envagyok2 #6712. hozzászólásáraMi a különbség árban? Kb. 4 éve vehettem a Karatot, akkor a nyírócsavarost bő 10e euróért (320-330 volt az árfolyam) vesztegették, a rugósra majdnem dupla árat mondtak. Könnyű földjeim vannak, nem bántam meg, hogy nyírócsavarost vettem meg, az idén kellett eddig egyet cserélnem.
Válasz envagyok2 #6712. hozzászólásáraA nyirócsavaros eszközök kevésbé szennyezett (köves, gyökeres) talajon remekül dolgoznak, a rugóztatott nyilván hálasabb az ilyen helyeken, hisz kitér és már dolgozik rövid uton. A lazitóknál hasonló a helyzet, egy hegyi köves talajon jobb dolgozni velük. De normál esetben nem szakadnak a nyirócsavarok sem csak, ha nem megfelelő minőséget alkalmaznak. Vagy nem tipusspecifikusat.
Válasz NorAn #6697. hozzászólásáratöbbek között ezért se vegyen nyírócsavarosat, hanem rugósat, elég a kapákat is cserélgetni, nem még a cavart piszkálni meg feszegetni. a régi ih lazítkon is ezért szakadt le inkább tartóstul az egész kapa, mintsem a nyírócsavar, mert nyakig oda volt rohadva a kapaszár nyírócsavarostul, tartóstul, és szakadt egybe, és már ment is föl a stekger hátuljára. rugósnak mukája is jobb, húzása is nyugodtabb, nem tudom mi különbség van árban közöttük, de akkor várni kell egy évet, és akkor kell megvenni a rendes gépet.
Válasz MTZ1221.3 #6694. hozzászólásáraNem rád gondoltam, nem személy függő.
Úgy értettem, hogy ez több egymástól független ember tapasztalata más termőterületeken.
Válasz Staxe1 #6700. hozzászólásáraHazahúz a szíved úgy látom
Amit leírtál annak 90% igaz a Heltire is. De igaz, a többlet hozzáadott értéket meg kell fizetni, ez is lehet az árkülönbség oka. Meg a pofásabb kialakítás, szép kultivátor a Noran Performance, plusz a festés is minőségibb.
Válasz zsoltrs #6698. hozzászólásáraÉn biztos, ha gruberre pénzt adnék, akkor csak NorAn-t vennék. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a Horsch Terrano csak sokkal olcsóbb. Nem mellesleg alapfelszereltség a lámpa, a hidraulikus mélységállítás, a nyíró savar tartó, plusz olyan a sárkaparója, hogy soha nem dugul be. Tudod kérni tandem hengerrel is, illetve ha sekélyen használod rendelsz rá pálcasort a henger mögé akár. A művelőelemek Horsch-tól vannak. Bármi szervíz baj lenne bármilyen gépnél, másnap vagy kapod az alkatrészt, vagy ott a szervizes. Azért ez nagyon sokat számít a mai világban. :)
Válasz MTZ1221.3 #6696. hozzászólásáraBocsi zsoltrs nek akartam.
A tuningolás sufnitunig módszere ellen vagyok.
Mi a gépvásárlásnál az agrotec mérnökeivel tetetük rá hivatalos szoftvert.
Tehát védve vagyunk számla is van.
Ezek a fisz-fasz póver tuningolók amit kérsz mindent is!
Ez gyári program.
Nem füstöl teszi a dolgát.
Ha füstölne a részecskeszűrő rég eldugult volna.
A váltó, difi határozza meg a max lóerőt így nemtesznek többet mint amit szabad.
A motor többet is elbírna, csak ésszel!
Nekünk reptil van nekünk bevált.
Modjuk ha vizes akkor felejtős.
130 grúbert adtam már el a NorAn-nál tehát van egy kis tapasztalatom a témában. Én a helyedben semmiképp nem vennék 3 méternél nagyobbat. Minden esetben mindenkinek inkább egyel kisebb gépet javasolok, mert ha olyanok a körülmények akkor is fogsz a kisebb géppel boldogulni. Ha pedig minden okés akkor pedig egy fokozatot kapcsolsz fentebb és a sebességgel máris visszahoztad a területteljesítményt. Nem mellessleg a grúber az nem eke, amit ha úgy van tudsz lassan is húzni és nagyjából hasonló munkája lesz. A grúbernek, hogy szépen dolgozzon, keverje át a talajt kell a 8-9 km/h. A 3m-es gépem van 270-es New Hollandon és Xerionon is és hidd el ki lehet őket vele terhelni. 170-180 lovas gépek után én 2.7-es grúbert szoktam ajánlani és még soha senki nem mondta, hogy Norbi nem jött be az ajánlásod. Van is 2.7-es bérgépünk, ha úgy van azt ki tudod próbálni. Csak egy tanács még a végére: A hegesztett kapatartókkal nagyon vigyázz, mert majd évek során a kapa és lemez között rozsdával és porral berakodik és majd nem a csavar nyíródik el hanem a kapatartó lemez szakad le a zártszelvényről. Ha kengyeles megoldásnál, meg dobsz be két új csavart vagy rendelsz egy új kapatartót és mehetsz tovább.
Válasz rtamas1976 #6693. hozzászólásáraÉn sose vennék ilyen gépet
De a tunningolásba nem hiszek. Mert érdekes módon ami meg van csipszelve már mindegyiknek megmakkant a váltója, de aki meg a gyári nagyobbat vette annak érdekes módon még mindig megy a traki, pedig gépgyilkosabb gépész is dolgozik vele. Fura...
A tunningosok füstölnek, pedig ugyanaz a program van rajta, mint a gyárilag nagyobbon (elvileg, de ezt sem hiszem). Valami csak lehet benne
Xarni bele, ha már csipszelni kell az új gépet, mert ami rá van írva se tudja. Részemről ha vennék véletlenül, akkor biztosan azt venném amire szükségem van, a tunningos belőlem nemigen élne meg. Mert van elég ellenpélda rá, hogy hosszú távon az olcsó lesz a rettentő drága.
Aztán meg ha kibukik a motor/váltó/difi akkor meg lehet szídni, hogy mer szar a New Holland, JD vagy bármi. A gyári az gyári, kész. Az NH egyébként fel is vállalja, ott a katalógusba az adat, azért írtam azt a kollegának. Mivel az oldalán típus jelölés van, nem pedig lóerő adat.
Nekem az MTZ-nek egy füstje nincsen, de viszi a 3m-es kultivátort 10-el, 25cm mélyen 65-ös kötött földön LD kapával. De attól függetlenül a nyugati gépek biztosan sokkal jobbak, csupán nekem gazdaságilag soha a büdös életbe nem térülne meg.
Válasz zsoltrs #6690. hozzászólásáraSzerintem rám gondolt
Mert én már többször leírtam, hogy nálunk nem jól működik. De azt is szoktam írni, hogy nekünk 15cm-es osztású az ékgyűrűs és 500-as átmérő. Így jóhogy nem vagyok megelégedve vele Mikor egy egész sártömbbé szokott ragadni ősszel vagy nyáron nedves időben (ez már jó régen volt).
A Helti meg ha jól emlékszem 600-as átmérő és 12cm-es osztású. Helti több ismerősömnek is van, mindkettőnél nagyon elégedettek az ékgyűrűssel. Egyik kötöttebb területen használja, a másik meg olyasmi területen mint te fogod. Csak hogy tudd hova tenni náluk a 650-es Claas Arion a Helti 2,6-ost 12km/h-val is lazán húzza 30cm mélyen. A miérteket nem tudom. (Mármint, ha olyan laza a föld minek húzzák.) Nekik is prímán működik az ékgyűrűs.
Válasz MTZ1221.3 #6687. hozzászólásáraBuzeráns számozásuk van.
Lehet okosítani.
A190es től jobblessz és sokkal kevesebbet fogyaszt.
A felszereltségen ne spórolj!
Inkább húzasd fel mert úgysincs benne annyi mint amennyit rámondanak.
Nekünk a 215s van felhúzva 230 keréken.
Így kakas. Viszont az összes suly kellrá.
Mi is elkövettük azt a hibát hogy nemkértük a keréksúlyokat.
Válasz MTZ1221.3 #6687. hozzászólásáraSztem T7 szeriaba n ugranék bele az adblue miatt. De ez még a jövő zenéje. Azt sose értettem miért kell a loeroket bruttositva ráirni a gépekre.
Én a 3,5m-es verziót javasolnám. Ha mélyíteni akarsz és nagyon nem viszi 1-1 kapa felhajtással/leszedéssel simán jól fog dolgozni a TM-190. Ha repce elé nem akarsz sokat keverni akkor a tarlóhántások amik a gabona tarlón voltak + az LD kapa keverése elég lesz finom magágy készítéshez. 27cm-es kapaosztással elég keverős lesz a történet, simán jó az. Noran is itt körül gyártja a gépeit.
Ha cserélsz akkor én nem 20lóval vennék nagyobbat a mostaninál, mert a mostanin valószínű megvan a csikó ami rá van írva, az újba kérdéses. Tunningolást én kerülném nyugati gépen, olyat vennék amire szükség van. Mondjuk egy T7.260 biztosan tud 220 lovat.
Most gondolkodtam, h ha mélyre megyek a repce miatt, akkor leszedem a 2 szélső kapát. Így lesz kB 3 méretesnek felelne meg.
Meg az is benne van, h kéne egy újabb traki is ami legalább 10-20 lóval több lenne...
7134 hozzászólás
Válasz termelo #6730. hozzászólásáraa 30 év csak a vállakozás,+ a többi 15 mióta a mezőgazdaságban vagyunk, akkor az 45 , szívesen
Válasz termelo #6730. hozzászólásáranos akkor kard ki kard, lemken, vogel-noot, regent, hogy csak néhány modellt emlitsek amelyek problémásak voltak.
Válasz MTZ1221.3 #6731. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Agroporta #6727. hozzászólásáraHelló
A Framest cuccokon mindegyiken lötyög a kapa egyik sincs beszorítva. Pedig szerintem Harsányba gyártják ami nem "keleti" gyártmány.
Több ezer gépet adtak el, szerintem szar nem lehet. Condisc, Reptill, Duotillen biztos löttyen a kapa. De az Ecolazra is úgy emlékszem, Fralazt még nem szedtem szét, de szerintem azt se kalapáccsal kell beverni a helyére a kést a tokba. A Helti is egészen könnyen becsusszant a helyére, igaz az nem nyugati csúcskategória azért, de kiszoposodva az sem volt, mivel az meg perselyes minden forgó ponton. A grúberre is adaptálták ezt, azért azt jobban merném ajánlani akkor is nyírócsavarosba, mert ott furat deformáció nemigen lesz, ha időben van cserélve az edzett acél persely.
-------------
Az Agrisem, meg az Opall Agri Hektor fixre van húzva, de míg előbbi egy oldalról van csak megfogva csavarral, a másik két oldalról, de az egészet lehet csavarral (4db-al, melyből 3db vastag csavar, a 4. pedig a nyíró) lazítani/beállítani.
Válasz Agroporta #6729. hozzászólásáraHozzá nem értés
Nekem 1 új gépen nem kellett még hegesztenem semmit több ezer hektár után se.
de
Én el is olvasom a használati útmutatót.
Ha 1 napig tart akkor is!
Meg te még tacskó vagy a 30 éveddel, én 31 éve traktorozok
Válasz termelo #6728. hozzászólásárafigyelj, a faszságról csak annyit, h 30 éve foglalkozunk mezőgazdasági gépekkel, akkor valószinű, hogy van rálátásunk. amikor azt látom, hogy nagyon fiatal nagynevű nyugati tallajművelőeszközöket kell flekkolni, itt, ott, ahol tartania kellene, vagy többszázezres ft értékű eketörzsek törnek szét , akkor az mi?
Válasz Agroporta #6727. hozzászólásáraEz nem véletlen van, ha nem lenne szélesebb nem menne bele de nekem mind 1 fölültetek egy faszságra és azt mantrázzáttok. Belátom én vagyok a hülye h szóltam ????
Válasz termelo #6724. hozzászólásáraa toklemez szélesebb, mint a szár, előferdül ez nagy nevű gyártóknál, főleg mikor valahol keleten gyártatnak dolgokat
Válasz hashtag #6721. hozzászólásáraRégen így volt de most a kommentelők általában 15 cm-es max mélységet ajánlanak
Itt a 3 méterest 160 lovas kommersz gépekkel húzzák
Válasz Staxe1 #6720. hozzászólásárade nem arról volt szó...
Válasz Agroporta #6719. hozzászólásáraNekem márkás van, nem kopott, nem deformálódott a lötyőgés nem bántó egy picit mozog ennyi.
pl oldara
Válasz NorAn #6722. hozzászólására7-ha lucernatáblát szeretnék feltörni,Aggtelek,nemzavar a bérleti költség,ha jól működne nálam vásárolni is szeretnék
Válasz zsoltrs #6705. hozzászólására100.000 Ft/Áfa / nap a bérleti díj + a szállítási költség. Vagy, ha annyi a kérdés, hogy a gép viszi vagy nem viszi akkor szállítási költség fejében van lehetőség olyanra, hogy délelőtt letesszük-délután hazahozzuk és van pár óra a próbálgatásra, ebben az esetben bérleti költség nincs. Sajnos évek során a demózás fogalmát a gazdák leépítették, mert összekeverték a kipróbálást a kihasználással ezért kellett költségessé tennünk. A grúberünkkel még soha nem vallottunk szégyent
Válasz zsoltrs #6684. hozzászólásáraHa csak repce és búza elé mennél vele, esetleg megpróbálhatod a 3 méterest, de ha később rájössz hogy kb alapművelni is ilyen kéne, akkor már nagyon nagy lesz. Max a 2.7-est vedd meg, és kérjél egy sorozat keskeny kést is, aztán kb le is cserélheted arra egyből.
Ékgyűrűs, azzal a lenti sárkaparóval nagyon jó, amíg a traktor nem ragad be, vagy nem áll meg a munkagép előtt, addig nem ragad be kötött földön sem, hihetetlen de igaz.
Válasz termelo #6710. hozzászólásáraNem a gruberhez kell a szervizes, hanem mondjuk egy ISOBUS-os géphez, mint pl egy injektalo eserleg.
Válasz envagyok2 #6717. hozzászólásáraa szár lötyögés kétféle képpen lehetséges, deformálódott a tok befogó lemez párja, vagy a nyírócsavar oválra kotatta a tok fok vagy a szár furatát
Válasz envagyok2 #6717. hozzászólásáraAz összesen ami elfordul valamerre a nyírócsavar szakadása után.
Ha nem így lenne nem szakadna el a nyírócsavar.
Akkor rosszul van beállítva
Eddig 1 megoldást láttam erre a Kvernelandnál ahol a vastag csavart fixre húzod mert az kitekeredik amikor a szár hátrahajlik a nyírócsavar elszakadása után.
Ezért van a váltva-forgós ekén jobbos balos csavar.
de
Kíváncsi lennék jól beállított felfogatásnál egyáltalán valakinek valaha rohadt-e már be bármilyen szár bárhova amit nyírócsavarnak kellett volna biztosítani mert ez számomra elképzelhetetlen. Persze a vastag csavart ha megtépték az öngól.
Válasz termelo #6715. hozzászólásáramár milyen lazítón milyen szár lötyög?
Válasz Agroporta #6713. hozzászólásárateljesen más célbó voltam egy farmet bemutatón most pár hete, és tök jó ötletet láttam ott a grubberon, nem nyírócsavar, hanem egy lemez volt, nem egy furaton átdugva, átmegy, nem megy, nem jön ki ami beleszakadt, hogy a rosebbe piszkáljam ki, ki van szopósodva a furat, kirágja a csavart, már nem úgy szakad, stb, hanem a kapa mögött volt egy lemez, elszakad, két csavar kihajt, új lemez odafog, csavar visszahajt, és mehet. ötletnek biztos jó, hogy működik-e, azt nem tudom, nyilván azok a zsákmenetek se lehetnek örök életűek...
Válasz envagyok2 #6712. hozzászólásáraEz már fájdalmas baromság
Azt írod h cserélgetni kell a nyírócsavart aztán meg h odarohad?
Ha még nem láttál lazítót nézz meg egyet itt a hirdetések közt.
Ha jól be van állítva lötyög a szár, nem tud berohadni
Válasz envagyok2 #6712. hozzászólásáraMi a különbség árban? Kb. 4 éve vehettem a Karatot, akkor a nyírócsavarost bő 10e euróért (320-330 volt az árfolyam) vesztegették, a rugósra majdnem dupla árat mondtak. Könnyű földjeim vannak, nem bántam meg, hogy nyírócsavarost vettem meg, az idén kellett eddig egyet cserélnem.
Válasz envagyok2 #6712. hozzászólásáraA nyirócsavaros eszközök kevésbé szennyezett (köves, gyökeres) talajon remekül dolgoznak, a rugóztatott nyilván hálasabb az ilyen helyeken, hisz kitér és már dolgozik rövid uton. A lazitóknál hasonló a helyzet, egy hegyi köves talajon jobb dolgozni velük. De normál esetben nem szakadnak a nyirócsavarok sem csak, ha nem megfelelő minőséget alkalmaznak. Vagy nem tipusspecifikusat.
Válasz NorAn #6697. hozzászólásáratöbbek között ezért se vegyen nyírócsavarosat, hanem rugósat, elég a kapákat is cserélgetni, nem még a cavart piszkálni meg feszegetni. a régi ih lazítkon is ezért szakadt le inkább tartóstul az egész kapa, mintsem a nyírócsavar, mert nyakig oda volt rohadva a kapaszár nyírócsavarostul, tartóstul, és szakadt egybe, és már ment is föl a stekger hátuljára. rugósnak mukája is jobb, húzása is nyugodtabb, nem tudom mi különbség van árban közöttük, de akkor várni kell egy évet, és akkor kell megvenni a rendes gépet.
Válasz MTZ1221.3 #6704. hozzászólásáraA LEGJOBBAT te is mindig kifelejted a sorból.
Válasz Staxe1 #6700. hozzászólásáraMilyen szervizes kell egy grúberhoz ? Mosógépszerelő?
Ki az a balfasz aki vesz egy munkagépet úgy hogy 1-2 kopóelemet nem kér hozzá?
Bármelyik hazai gyártótól vásárolsz gépet alkatrész van hozzá raktáron dögivel.
A sok fisz-fasz (pl. hidraulika) hátrány is mert meg is hibásodhat meg nehezebb is.
Most néztem az egyikből 3.5-ös egy súlyba van a másik 3 méteressel...
Válasz zsoltrs #6705. hozzászólásáraEz engem is érdekelne, szintén Borsod!
Válasz zsoltrs #6698. hozzászólásáraÉn láttam már pár dolgot az életbe de amiket húztam pl. Lajos korabeli grúbert ott sem volt leszakadt kapatartó...
Már csak azért sem rohad be mert néha el-el szakad egy csavar és akkor kezdődik az egész rozsdásodás előröl
de
Ha ez annyira aggaszt 100% biztos vagyok benne, hogy kérheted a Helti-st is kengyellel,ez olyan filléres kérdés amiért nem szoktak pénzt kérni
Válasz rtamas1976 #6703. hozzászólásáraJó szerszám. Nekem olyan van.
Válasz MTZ1221.3 #6694. hozzászólásáraNem rád gondoltam, nem személy függő.
Úgy értettem, hogy ez több egymástól független ember tapasztalata más termőterületeken.
Valószínűleg szarul fogalmaztam, bocs.
Válasz NorAn #6697. hozzászólásáraEz a demó gép hogy működik? Borsodi vagyok.
Válasz Staxe1 #6700. hozzászólásáraHazahúz a szíved úgy látom
Amit leírtál annak 90% igaz a Heltire is. De igaz, a többlet hozzáadott értéket meg kell fizetni, ez is lehet az árkülönbség oka. Meg a pofásabb kialakítás, szép kultivátor a Noran Performance, plusz a festés is minőségibb.
Válasz Staxe1 #6702. hozzászólásáraJó szerszàm, jó áron.
És nincs túlmisztifikálva.
Válasz rtamas1976 #6701. hozzászólásáraMire gondolsz?
Válasz Staxe1 #6700. hozzászólásáraA pöttingert megnézném és megkérdeznén!
Válasz zsoltrs #6698. hozzászólásáraÉn biztos, ha gruberre pénzt adnék, akkor csak NorAn-t vennék. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a Horsch Terrano csak sokkal olcsóbb. Nem mellesleg alapfelszereltség a lámpa, a hidraulikus mélységállítás, a nyíró savar tartó, plusz olyan a sárkaparója, hogy soha nem dugul be. Tudod kérni tandem hengerrel is, illetve ha sekélyen használod rendelsz rá pálcasort a henger mögé akár. A művelőelemek Horsch-tól vannak. Bármi szervíz baj lenne bármilyen gépnél, másnap vagy kapod az alkatrészt, vagy ott a szervizes. Azért ez nagyon sokat számít a mai világban. :)
Válasz MTZ1221.3 #6696. hozzászólásáraBocsi zsoltrs nek akartam.
A tuningolás sufnitunig módszere ellen vagyok.
Mi a gépvásárlásnál az agrotec mérnökeivel tetetük rá hivatalos szoftvert.
Tehát védve vagyunk számla is van.
Ezek a fisz-fasz póver tuningolók amit kérsz mindent is!
Ez gyári program.
Nem füstöl teszi a dolgát.
Ha füstölne a részecskeszűrő rég eldugult volna.
A váltó, difi határozza meg a max lóerőt így nemtesznek többet mint amit szabad.
A motor többet is elbírna, csak ésszel!
Nekünk reptil van nekünk bevált.
Modjuk ha vizes akkor felejtős.
Válasz NorAn #6697. hozzászólásáraKöszönöm az infókat!
Válasz zsoltrs #6684. hozzászólásáraSzia,
130 grúbert adtam már el a NorAn-nál tehát van egy kis tapasztalatom a témában. Én a helyedben semmiképp nem vennék 3 méternél nagyobbat. Minden esetben mindenkinek inkább egyel kisebb gépet javasolok, mert ha olyanok a körülmények akkor is fogsz a kisebb géppel boldogulni. Ha pedig minden okés akkor pedig egy fokozatot kapcsolsz fentebb és a sebességgel máris visszahoztad a területteljesítményt. Nem mellessleg a grúber az nem eke, amit ha úgy van tudsz lassan is húzni és nagyjából hasonló munkája lesz. A grúbernek, hogy szépen dolgozzon, keverje át a talajt kell a 8-9 km/h. A 3m-es gépem van 270-es New Hollandon és Xerionon is és hidd el ki lehet őket vele terhelni. 170-180 lovas gépek után én 2.7-es grúbert szoktam ajánlani és még soha senki nem mondta, hogy Norbi nem jött be az ajánlásod. Van is 2.7-es bérgépünk, ha úgy van azt ki tudod próbálni. Csak egy tanács még a végére: A hegesztett kapatartókkal nagyon vigyázz, mert majd évek során a kapa és lemez között rozsdával és porral berakodik és majd nem a csavar nyíródik el hanem a kapatartó lemez szakad le a zártszelvényről. Ha kengyeles megoldásnál, meg dobsz be két új csavart vagy rendelsz egy új kapatartót és mehetsz tovább.
Válasz rtamas1976 #6693. hozzászólásáraÉn sose vennék ilyen gépet
De a tunningolásba nem hiszek. Mert érdekes módon ami meg van csipszelve már mindegyiknek megmakkant a váltója, de aki meg a gyári nagyobbat vette annak érdekes módon még mindig megy a traki, pedig gépgyilkosabb gépész is dolgozik vele. Fura...
A tunningosok füstölnek, pedig ugyanaz a program van rajta, mint a gyárilag nagyobbon (elvileg, de ezt sem hiszem). Valami csak lehet benne
Xarni bele, ha már csipszelni kell az új gépet, mert ami rá van írva se tudja. Részemről ha vennék véletlenül, akkor biztosan azt venném amire szükségem van, a tunningos belőlem nemigen élne meg. Mert van elég ellenpélda rá, hogy hosszú távon az olcsó lesz a rettentő drága.
Aztán meg ha kibukik a motor/váltó/difi akkor meg lehet szídni, hogy mer szar a New Holland, JD vagy bármi. A gyári az gyári, kész. Az NH egyébként fel is vállalja, ott a katalógusba az adat, azért írtam azt a kollegának. Mivel az oldalán típus jelölés van, nem pedig lóerő adat.
Nekem az MTZ-nek egy füstje nincsen, de viszi a 3m-es kultivátort 10-el, 25cm mélyen 65-ös kötött földön LD kapával. De attól függetlenül a nyugati gépek biztosan sokkal jobbak, csupán nekem gazdaságilag soha a büdös életbe nem térülne meg.
Válasz rtamas1976 #6693. hozzászólásáraNekem 195s van, 206ot ad le de a súlyok sajna nekem is hiányoznak róla. Még.
Válasz zsoltrs #6690. hozzászólásáraSzerintem rám gondolt
Mert én már többször leírtam, hogy nálunk nem jól működik. De azt is szoktam írni, hogy nekünk 15cm-es osztású az ékgyűrűs és 500-as átmérő. Így jóhogy nem vagyok megelégedve vele Mikor egy egész sártömbbé szokott ragadni ősszel vagy nyáron nedves időben (ez már jó régen volt).
A Helti meg ha jól emlékszem 600-as átmérő és 12cm-es osztású. Helti több ismerősömnek is van, mindkettőnél nagyon elégedettek az ékgyűrűssel. Egyik kötöttebb területen használja, a másik meg olyasmi területen mint te fogod. Csak hogy tudd hova tenni náluk a 650-es Claas Arion a Helti 2,6-ost 12km/h-val is lazán húzza 30cm mélyen. A miérteket nem tudom. (Mármint, ha olyan laza a föld minek húzzák.) Nekik is prímán működik az ékgyűrűs.
Válasz MTZ1221.3 #6687. hozzászólásáraBuzeráns számozásuk van.
Lehet okosítani.
A190es től jobblessz és sokkal kevesebbet fogyaszt.
A felszereltségen ne spórolj!
Inkább húzasd fel mert úgysincs benne annyi mint amennyit rámondanak.
Nekünk a 215s van felhúzva 230 keréken.
Így kakas. Viszont az összes suly kellrá.
Mi is elkövettük azt a hibát hogy nemkértük a keréksúlyokat.
Válasz zsoltrs #6690. hozzászólásáraEgyáltalán nem, nekem is az jött be a legjobban de van olyan kolléga aki megkövezne érte.
Válasz zsoltrs #6684. hozzászólásáraKérjél gépet demora, most aki el akar adni, az másnapra ott van a géppel.
Válasz termelo #6688. hozzászólásáraA Helti csak sima ekgyurussel gyártja a cuccot. Az olyan ördögtől való?
Válasz MTZ1221.3 #6687. hozzászólásáraSztem T7 szeriaba n ugranék bele az adblue miatt. De ez még a jövő zenéje. Azt sose értettem miért kell a loeroket bruttositva ráirni a gépekre.
Válasz zsoltrs #6686. hozzászólásáraHa később veszel nagyobb gépet ne gondolkozz a 3,5-öst vedd meg!
Henger választás már bonyolultabb lesz...
Én eddig ékgyűrűst DD-t és STS-t használtam szerintem az első a legkíméletesebb a traktorhoz.
Az STS nagyon hullámos felszínt hagy a DD meg kis eső után berakodik mint a xar
Más típusokról nincs tapasztalat az ékgyűrűs említése miatt meg lehet lebaxnak a többiek
Válasz zsoltrs #6686. hozzászólásáraHelló
Én a 3,5m-es verziót javasolnám. Ha mélyíteni akarsz és nagyon nem viszi 1-1 kapa felhajtással/leszedéssel simán jól fog dolgozni a TM-190. Ha repce elé nem akarsz sokat keverni akkor a tarlóhántások amik a gabona tarlón voltak + az LD kapa keverése elég lesz finom magágy készítéshez. 27cm-es kapaosztással elég keverős lesz a történet, simán jó az. Noran is itt körül gyártja a gépeit.
Ha cserélsz akkor én nem 20lóval vennék nagyobbat a mostaninál, mert a mostanin valószínű megvan a csikó ami rá van írva, az újba kérdéses. Tunningolást én kerülném nyugati gépen, olyat vennék amire szükség van. Mondjuk egy T7.260 biztosan tud 220 lovat.
üdv
Válasz termelo #6685. hozzászólásáraA 3.5m-és az 1.9t, a kés meg szárnyak nélküli 80mmes.
Most gondolkodtam, h ha mélyre megyek a repce miatt, akkor leszedem a 2 szélső kapát. Így lesz kB 3 méretesnek felelne meg.
Meg az is benne van, h kéne egy újabb traki is ami legalább 10-20 lóval több lenne...
Úgy van h 3.5m 13 kapa
3m 10 kapa gyárilag.
Válasz zsoltrs #6684. hozzászólásáraKés szélesség+henger súly kellene ahhoz, hogy véleményt lehessen alkotni