Hirdetés
- Rövidtárcsák új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Földmérés új
- Epertermelés új
- CLAAS kombájncsalád új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Családban marad? Gazdaságátadás a mezőgazdaságban új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Talajélet! Miért fontos? Mit ad neked? Mivel tudod serkenteni? új
- Erdőtelepítési támogatás új
Cikkajánló

Ezt mindenki megérzi: ennyivel csökkent a sertéshús ára
A világ sertéspiaca változásokon megy keresztül, Magyarország sem kivétel.
869 hozzászólás
Válasz Gepi #868. hozzászólásárafogalmam nincs, 60-70 kiló lehet rámástól. Lucerna fogasolásra vettem. Habár itt sokan elvannak ma is ilyennel kis 40-50 lovas traktorokkal, szántáson.
Válasz mtz1221 #867. hozzászólásáraMilyen nehéz egy tag? Hogy teljesít a kemény letaposott földvégi fordulókban? Milyen munkákat csinálsz vele?
Válasz mtz1221 #866. hozzászólásáraJa amúgy 87es a kicsike, és a hátra menő lapvas kitámasztók a gyáriak még.
Ilyen egyszerű eleje volt tavalyig ennek is.
Válasz Rabó001 #865. hozzászólásáraPersze hogy átkell, de nekem az a legnagyobb bajom hogy későn vettem észre hogy a függőleges zártszelvényt, csavarozni kellett volna.
Válasz mtz1221 #860. hozzászólásáraA traktoron az alsó fuggesztokarokat a függesztőorsonal át kell rakni ilyenkor a hosszú furatba, hogy tudjon mozogni.
Válasz mtz1221 #855. hozzászólásáraA függőlegesen álló rész kétoldali kitamasztasat már írták. Hátrafelé se a legjobb a laposvas, huzasra még elmegy, de itt inkább nyomja. Zartszelveny vagy cső jobb lenne oda.
Válasz Gumóka #862. hozzászólásáraHagy a fenébe, ez mostmár így marad. Ezzel tekerték is el telerakták vetőmaggal, kitört az egyik füle a hátsónak, és szarrá görbült az egész eleje. Na de legalább olcsón megvettem, mert most jutott eszembe van lucernám, amit meg kéne fogasolni.
Válasz Gumóka #861. hozzászólásáraVagyis ott a 3. Pont teljes csavarkötésű, de majd holnap lefényképezem, ha kell
A hengeremnél van úgy, a 3. Pont furataira van becsavarozva 2 laposvas fúrva persze, aztán arra megy a kitámasztó, így adja a játékot neki
Válasz mtz1221 #860. hozzászólásáraA hátrafelé menő két merevítést rövidítsd meg, aztán tegyél be láncot.
De nemtom' mert az ásóboronám is fix hátsó merevítésre, nincs vele baj, de úszóba használom.
Válasz Gumóka #858. hozzászólásáraEzt a közepén lévő zárt profilt 2be kellett volna venni. Az alsó felét kimerevítve odahegeszteni, a felsőt meg csavar/csapszeg kötéssel odarakni. Így nem csinál semmit ha a két hátra menő lapvas nyúlik kicsit, elgörbíti lent a vázat.
Válasz ND #846. hozzászólásáraIgen messziről jól néz ki. Egyenként MTZ 550 nek szerettem volna a figyelmébe ajánlani. Csak elfelejtettem hozzairni.
Válasz mtz1221 #857. hozzászólásáraVagy az alsó 2 pontra nem fér fel a kar.

Mondjuk azt nem kókányoltad
Válasz Gumóka #856. hozzászólásáraKi már de nem az a gond. Más valaki ?
Válasz mtz1221 #855. hozzászólására
Válasz Gumóka #854. hozzászólásáraBele hát, azért vagy még hajadon.
Na de mire fél napot elbactam a vasdarabok összeszedésével a szemétből, akkor vettem észre hogy ez így nem lesz jó, de mostmár ott egye meg a fene, bírja amig bírja. Hol a hiba ?

Válasz mtz1221 #851. hozzászólásáraBár azért ebbe is bele lehetne ám kötni

De ha köt a két acélelem, az a lényeg, láttunk már ennél cifrábbat is
Válasz mtz1221 #852. hozzászólásáraÉjszakás műszak után enélkül is tudok nyugodtan aludni
Válasz mtz1221 #851. hozzászólásáraCsak neked csináltam hogy nyugodtan aludj.
Válasz Gumóka #847. hozzászólására

Válasz Praetor #844. hozzászólásáraTudom hogy jó, csak vártam a tanácsokat.
Válasz ND #846. hozzászólásáraAz mellé van rakva, de cudarul
Válasz _NB_ #845. hozzászólásáraMindig a vastagabb anyagra kell rátartani, ahhoz kell állítani az áramerősséget is, hogy rendes kötés legyen és mivel ahhoz van állítva, így a vékonyabb anyag kiéghet
Válasz mtz1221 #843. hozzászólásáraJobban tartsd az ívhosszot, hogy egyenletesebb legyen a varrat.
Alapnak egész jó.
Válasz R Sándor #838. hozzászólásáraén nem nagyon tudok hegeszteni.
Szép varrat, de szerintem mellé rakta, vagy hiányzik a feltöltő a két sor közé
Válasz mtz1221 #843. hozzászólásáraHa nem egyforma vastag a két anyag, akkor érdemes a vastagra tartani a pálcát, drótot.
Pl az alap vastag arra hegesztenél valami vékonyat, akkor amolyan 2 az 1 arányban a vastagon van többet az ív, ha széles varratot akarsz.
Válasz mtz1221 #843. hozzászólásáraMiért? Jó ez. Vagy szépségversenyre készültél vele?
Válasz Mtz 550E #816. hozzászólásáraCsak neked hogy lásd nekem se mindig ha sietek és rozsdás szarokat heggesztek.

Válasz Gumóka #836. hozzászólásáraJa értem OK
Válasz contact.imeszaros #840. hozzászólásáraKüld. Nehogy a kezedben duranjon fel.
Válasz mtz1221 #839. hozzászólásáraIgen, biztonsági szelep van ott.. de szerintem hibás lehet, mert ekkora nyomásnál nem kéne hogy eresszen. A leírásban azt írják, a szelepet tilos babrálni, szóval sztem visszaküldöm.
Válasz contact.imeszaros #837. hozzászólásáraNem kéne. Hacsak nem valami biztonsági szelep van ott, ami kisebbre van állítva mint ami nyomás van a palackban.
https://youtube.com/shorts/YQwwIbfcb8E?si=fTzb9eGjUWXIutTB
Sziasztok!

Abszolút kezdő vagyok, most ismerkednék a MIG/MAG hegesztéssel. Frissen vásárolt, teljesen új Corgon palack és reduktor összeszerelése után, a palack szelepének megnyitását követően a reduktor biztonsági szelepénél jól hallhatóan és érezhetően szivárog a gáz (lásd kép, pontosan ilyen reduktorról van szó). A palack nyomására most nem pontosan emlékszem, de annyi biztos, hogy a piros zóna alatt volt, szóval gondolom az rendben van.
Ez gondolom nem normális, tehát nem kellene eresztenie? Előre is köszi a hozzászólásokat.
Válasz Hús Futár #834. hozzászólásáraA pisztoly végébe gondoltam, ahol kijön a drót és hegesztesz
Válasz Hús Futár #831. hozzászólásáraITT ???
Válasz Gumóka #833. hozzászólásáraNálam már fordítva megy sajnos mert a 0,8-ason viszi az 1-es drótot . Vettem ilyen kereket de hioába passzol a gépre ha nem pont ott van a vezető része hanem 2 milivel arréb
Válasz Hús Futár #831. hozzászólásáraÉn úgy használom az enyémet, hogy 0,8 dróthoz 1-es vezető, 1-es dróthoz pedig 1,2-es vezető.
Áramátadónak is hivják.
Próbáld meg, hátha, lehet azért akad meg.
Válasz _NB_ #829. hozzászólásáraElvileg nem szabad megtörve lenni kb 1,5 éve tettem bele új spirált és csak én használom de kihízom és megnézem . Kifújatom akkor levegővel .
Válasz Gumóka #830. hozzászólásáraKopott kicsit a kerék is de nem kapok hozzá ilyen kereket mert amit sikerült venni azon kicsit arréb van a nút .
Válasz Hús Futár #824. hozzászólásáraKopott lehet a kerék is, ha nehezen viszi, olajat a munkakábelbe nem szabad használni!
A vezető spirált külön ki lehet venni, lehet már meg van törve, épp elég egy pici is, ha nem egyenes a kábel, már akad benne a drót.
Válasz Hús Futár #828. hozzászólásáraA vezető spirált kenni nem szoktuk, csak ki szedtük és kifújtuk kompresszorral, porszerű kopadék szokott lenni benne, meg ilyenkor látszódik ha valaki megtörte esetleg.
A spirál végeit megnézztűk nincs e benne már vájat a dróttól.
Válasz _NB_ #827. hozzászólásáraOK köszönöm akkor holnap szétkapom a pisztolyt és átnézem kitakarítom a vezető spirált meg megpróbálom WD-40el meg fújkálni hátha jut bele is és hátha keni kicsit a drótot is pedig új drót van benne .
Válasz Hús Futár #826. hozzászólásáraTöbb minden is lehetséges, a pisztoly mikrokapcsolójától a vezeték törésig, a beégett dűzni vagy nagyon cunderos gázterelő, esetkeg vezető spirál.
A leggyakoribb amikor a gázterelőbe a cunder beég vagy a kis rézdűzni végébe égett bele a fém olvadék és az miatt akadozott.
A gázterelőt kilehet pucolni a dűzni elejéből lehet reszelni.
Anno volt spray CO-hoz ami mérsékelte a cunder letapadást és a hegesztendő anyagra is lehetett fújni, ha fontos volt, hogy ne égjen rá a cunder, de ha nem volt valami vékony olajba is szokták mártogatni vagy fagyúba, magyarán amit találtak.
Válasz _NB_ #825. hozzászólásáraÉrtem akkor próbálom még lazítani de néha meg rá kell feszíteni kicsit mert nem akarja vinni a drótot vagy csak szakaszosan lökdösi néha .
Válasz Hús Futár #824. hozzászólásáraA kép alapján csak tippelek.
Túl van húzva a drót tolókeréknél a felső kerék feszítése, ezért amikor elől a dűzninél beég a drót és nyomod a stukkert, akkor a drótot meghajlítja.
Lazábbra kell venni a feszítés, a nagy 15kg-os dobot még jól mozgassa, de ha besül akkor eltudjon szalajtani felette a kerék.
Ezt mi okozhatja az öreg Mig 260-as gépemnél ?

Válasz Gepi #821. hozzászólásáraNe izdulj, szerintem nem sokára megtudjuk,
Válasz Gepi #821. hozzászólásáraCsak legyen először odahegesztve, a többit majd utána.
Válasz mtz1221 #818. hozzászólásáraÉrtem én hogy csövet hegesztünk
De milyen anyag lesz a csőben?
Válasz Mtz 550E #810. hozzászólásáraJa. Nekem is ez jutott eszembe.