Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak660 FtBenzin árak641 FtEUR410.68 FtUSD394.01 FtCHF434.78 FtGBP485.67 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nem biztos, hogy az a rossz.
Le vétel után meg kell vizsgálni a tömítést, hogy nincs-e átfújásnak nyoma rajra.
Szemre vételezni a hengerfejet, hogy nincs-e valami pici repedés a 2 szelep között.
Élvonalzóval megvizsgálni a hengerfejet, nincs-e megvetemedve.
A henger előállást is meg kell vizsgálni indikátor órával.
De lehet a hengerfejtömítés is sz*r, én JDnél úgy jártam, nem a gyárít vettem ,mert volt fele annyiért és esküdtek rá, hogy f*sza, aztán annyira mégsem volt az. a tunetek nálam is ezek voltak, bár melegedést nem tudom mihez viszonyítani, de a vizet kb így ette, mint nálad.
nekem 82.1 van ez eddig még nem melegedett,de akik utánam vettek 820 tól fölfele mtzt azok közül több is panaszkodik hogy talajon eléggé melegednek.
Nálam 80 a max hőfok,ha jobban kinoznám inkább megfulladna.
Viszont ha nem tömít a hűtősapkád akkor valszeg ott megy ki a vized.
Azt nem mondtam, hogy ette az olajat, mint kiderült 3 olajlehúzó le volt ragadva, meg a gyűrűknél is át volt égvew, szóval tavaly télen kapott új hüvelyt, dugót, gyűrűt, értelemszerűen hüvelygumigyűrű, stb, ami ehhez jár, a szelepfészkek is fel lettek marva, nem vettünk észre semmi repedést, vagy valamit, bár nem is kerestünk, de gondolom hogy ez szemmel úgysem látható, ha csak hajszálrepedés van rajta. Melegedés előtte is volt nyáron, mikor szintén elviselhetetlen volt a meleg. Amúgy nem.
Akkor valszeg veszek a kupakot, mert szerintem most szinte semmi nyomás nincs a rendszerben. Azt nem tudom, hogy mennyire menne el a víz, de max 2 nap alatt kilátszanak a cellák.
Válasz #21. hozzászólásra
Sokféle baja lehet.
lehet vízköves a motor vagy repedt a hüvely vagy tekeredett vagy repedt a hengerfej.
Lehet kopott vagy laza ékszíj nem hajt át 100 % ba.
Legjobb ha kap 1 teljes generált mert fogyasztásba az mtz azt hamar visszahozza.
20 % fogyasztáskülönbség lehetséges 1 kopott meg 1 jó motor között,ez tankolásonként 5-6 ezer forint,meg motorolajat se eszi akkor.
Ja még a gumigyűrűnél is belefolyhat az olajba menetközbe,és kartergőzként kifújja.
Ha teleöntöd, akkor természetes, hogy kinyomja.
a hidegen ráteszed a sapkát és melegen leveszed, akkor az természetes, hogy szusszan.
A sapka szerepe nem az, hogy vissza tartsa az "elpárolgó vizet",hanem hogy nyomás alatt tartsa a rendszert, hogy ezzel magasabb legyen a víz forráspontja.
Ha nem töltenél utána vizet, akkor kritikusan kevés lenne benne?
Nekem is hasonló gondom van. A gép eszi a vizet, a fagyállósat ugyanúgy, mint a tisztát. Nehéz munkánál napi 1-1.5L, permetezésnél stb-nél szinte semmit. Nagy nyári melegben, mondjuk júliusi tarlóhántásnál melegszik. Egyik menetben fel megy 90C-ra, visszafelé lemegy 80-85-re. Pár kerülő után meg kell állni, mert akkor már túllépi a 90-et. Persze 90 fölé nem engedem, nem tudom meddig menne fel. De ne mondja senki, hogy ó hát ez mtz, ilyen melegben már melegszik és kész, mert ez hülyeség. Egy igénytelen, olajban fürdő romhalmaz melegszik, de egy normális traktor nem. A víz teljesen tiszta, nem olajos. Az olaj se vizes. Ha teleöntöm a hűtőt, akkor a kupak mellett lévő kis csövön egy ideig folyamatosan csepeg, míg ki nem jön valamennyi, aztán abbahagyja. De nehéz munkánál egész nap folyamatosan csepeg ezután is. Munka közben vettem már le a sapkát, nem lőtte ki a kezemből, nagy nyomás nincs a rendszerben. Egy nagyon pici gőz jött ki csak. Vagy esetleg vegyek egy másik tanksapkát, hogy a tömítés tökéletesebb legyen, és ne engedje kinyomni a párolgó vizet? De akkor még mindig ott marad a melegedés gond. A hűtő tiszta, kívül belül.
Mert kikeményedik és ha visszarakod nem fog ismét jól tömiteni.Az is megoldás ha felmelegited lánggal és hirtelen vizbe teszed.Attól megint visszalágyul.
Belenyugodhatsz hogy a tűzkarika is vörösréz. De ha nem bírsz belenyugodni kérlek akkor se strapáld vele magad hogy meggyőzz. Ha mégis elengedhetetlenül fontos számodra hogy értelmetlen vitába bonyolódj akkor ám kezd el! Én nem fogom folytatni.
Gumigyűrű van a persely alatt. Nekem is volt ilyen gondom. De rejtély számmora mert csak egy gumigyűrű van ami azt hivatott megakadályozni hogy kifelé ne jöjjön a a víz. Arra nem jöttem rá hogy azt mi akadályozza meg hogy befelé ne menjen. Ez egy öreg traki volt...xarrá rothadt hengerfejjel úgyhogy nem piszkáltam, új gumigyűrű és összerak. Jó lett.
Sziasztok. Kérdésem lenne mtz 550-el kapcsolatban. A hűtöböl fogy a víz de viszont az olajban nincs viz. Az olaj fekete mint a kátrány (nem rég cseréltem) most faggyáloztam fel és vettem észre hogy a porlasztó perselynél szivárog, elképzelhető hogy beledolgozta a hengerbe a vizet? A vízet nem főzzi. Nem fujj belle. Olajnyomás hidegen is mellegen is alpjáraton 2.5 max ford 3 bar.
83 hozzászólás
Válasz #32. hozzászólásra
Nekem átszakadt, és kifujt az utsó henger úgy kellett hazahúzni, de lehet olyan is hogy 2 belső henger dolgozik egymásba.
És mi tud történni, ha nem szedem szét?
Válasz #28. hozzászólásra
Nem biztos, hogy az a rossz.
Le vétel után meg kell vizsgálni a tömítést, hogy nincs-e átfújásnak nyoma rajra.
Szemre vételezni a hengerfejet, hogy nincs-e valami pici repedés a 2 szelep között.
Élvonalzóval megvizsgálni a hengerfejet, nincs-e megvetemedve.
A henger előállást is meg kell vizsgálni indikátor órával.
Válasz #28. hozzászólásra
De lehet a hengerfejtömítés is sz*r, én JDnél úgy jártam, nem a gyárít vettem ,mert volt fele annyiért és esküdtek rá, hogy f*sza, aztán annyira mégsem volt az. a tunetek nálam is ezek voltak, bár melegedést nem tudom mihez viszonyítani, de a vizet kb így ette, mint nálad.
Válasz #28. hozzászólásra
Leveszed és nyomásprobára viszed.
Válasz #27. hozzászólásra
De hogy lehet kinyomozni, hogy szar e a hengerfej?
Válasz #24. hozzászólásra
Az baj, ha úgy fogy, le kell venni a hengerfejet sürgősen, mert csak nagyobb lesz a baj.
A sapka nem olyan lényeges, de jobb azért ha zár.
nekem 82.1 van ez eddig még nem melegedett,de akik utánam vettek 820 tól fölfele mtzt azok közül több is panaszkodik hogy talajon eléggé melegednek.
Nálam 80 a max hőfok,ha jobban kinoznám inkább megfulladna.
Viszont ha nem tömít a hűtősapkád akkor valszeg ott megy ki a vized.
Válasz #23. hozzászólásra
Azt nem mondtam, hogy ette az olajat, mint kiderült 3 olajlehúzó le volt ragadva, meg a gyűrűknél is át volt égvew, szóval tavaly télen kapott új hüvelyt, dugót, gyűrűt, értelemszerűen hüvelygumigyűrű, stb, ami ehhez jár, a szelepfészkek is fel lettek marva, nem vettünk észre semmi repedést, vagy valamit, bár nem is kerestünk, de gondolom hogy ez szemmel úgysem látható, ha csak hajszálrepedés van rajta. Melegedés előtte is volt nyáron, mikor szintén elviselhetetlen volt a meleg. Amúgy nem.
Válasz #22. hozzászólásra
Akkor valszeg veszek a kupakot, mert szerintem most szinte semmi nyomás nincs a rendszerben. Azt nem tudom, hogy mennyire menne el a víz, de max 2 nap alatt kilátszanak a cellák.
Válasz #21. hozzászólásra
Sokféle baja lehet.
lehet vízköves a motor vagy repedt a hüvely vagy tekeredett vagy repedt a hengerfej.
Lehet kopott vagy laza ékszíj nem hajt át 100 % ba.
Legjobb ha kap 1 teljes generált mert fogyasztásba az mtz azt hamar visszahozza.
20 % fogyasztáskülönbség lehetséges 1 kopott meg 1 jó motor között,ez tankolásonként 5-6 ezer forint,meg motorolajat se eszi akkor.
Ja még a gumigyűrűnél is belefolyhat az olajba menetközbe,és kartergőzként kifújja.
Válasz #21. hozzászólásra
Ha teleöntöd, akkor természetes, hogy kinyomja.
a hidegen ráteszed a sapkát és melegen leveszed, akkor az természetes, hogy szusszan.
A sapka szerepe nem az, hogy vissza tartsa az "elpárolgó vizet",hanem hogy nyomás alatt tartsa a rendszert, hogy ezzel magasabb legyen a víz forráspontja.
Ha nem töltenél utána vizet, akkor kritikusan kevés lenne benne?
Nekem is hasonló gondom van. A gép eszi a vizet, a fagyállósat ugyanúgy, mint a tisztát. Nehéz munkánál napi 1-1.5L, permetezésnél stb-nél szinte semmit. Nagy nyári melegben, mondjuk júliusi tarlóhántásnál melegszik. Egyik menetben fel megy 90C-ra, visszafelé lemegy 80-85-re. Pár kerülő után meg kell állni, mert akkor már túllépi a 90-et. Persze 90 fölé nem engedem, nem tudom meddig menne fel. De ne mondja senki, hogy ó hát ez mtz, ilyen melegben már melegszik és kész, mert ez hülyeség. Egy igénytelen, olajban fürdő romhalmaz melegszik, de egy normális traktor nem. A víz teljesen tiszta, nem olajos. Az olaj se vizes. Ha teleöntöm a hűtőt, akkor a kupak mellett lévő kis csövön egy ideig folyamatosan csepeg, míg ki nem jön valamennyi, aztán abbahagyja. De nehéz munkánál egész nap folyamatosan csepeg ezután is. Munka közben vettem már le a sapkát, nem lőtte ki a kezemből, nagy nyomás nincs a rendszerben. Egy nagyon pici gőz jött ki csak. Vagy esetleg vegyek egy másik tanksapkát, hogy a tömítés tökéletesebb legyen, és ne engedje kinyomni a párolgó vizet? De akkor még mindig ott marad a melegedés gond. A hűtő tiszta, kívül belül.
Válasz #19. hozzászólásra
Értem!
Válasz #17. hozzászólásra
Mert kikeményedik és ha visszarakod nem fog ismét jól tömiteni.Az is megoldás ha felmelegited lánggal és hirtelen vizbe teszed.Attól megint visszalágyul.
Válasz #16. hozzászólásra
Hát persze, hogy vörös, még a vak is látja
Jó estét! Miért kell cserélni a tömitő karikát.
Válasz #15. hozzászólásra
Belenyugodhatsz hogy a tűzkarika is vörösréz. De ha nem bírsz belenyugodni kérlek akkor se strapáld vele magad hogy meggyőzz. Ha mégis elengedhetetlenül fontos számodra hogy értelmetlen vitába bonyolódj akkor ám kezd el! Én nem fogom folytatni.
Válasz #11. hozzászólásra
Egy kis tovább képzés, ha már szerinted, csak okoskodok:
Válasz #13. hozzászólásra
Bővebben? :))
Válasz #12. hozzászólásra
Hmmm.... :s
Válasz #11. hozzászólásra
És a sárga nem tömít?
Válasz #10. hozzászólásra
Az vörös réz.
Válasz #9. hozzászólásra
Miért nem? És a tűzkarika????
Válasz #8. hozzászólásra
Csak ez lehet. De a sárgaréz "alátét" nem annyira hajlamos a tömítésre általába. :s
Válasz #7. hozzászólásra
A persely másik vége, mint 1 rézalátét.
Válasz #1. hozzászólásra
Gumigyűrű van a persely alatt. Nekem is volt ilyen gondom. De rejtély számmora mert csak egy gumigyűrű van ami azt hivatott megakadályozni hogy kifelé ne jöjjön a a víz. Arra nem jöttem rá hogy azt mi akadályozza meg hogy befelé ne menjen. Ez egy öreg traki volt...xarrá rothadt hengerfejjel úgyhogy nem piszkáltam, új gumigyűrű és összerak. Jó lett.
Válasz #5. hozzászólásra
Ha szivárog, akkor igen.
És elképzelhető hogy ott ment el a víz?
Az 50-esnél van persely a porlasztók alatt.Kikell húzni és ha jól emlékszem gumigyürü van alatta.
Mikor hidegen beindítom füstöl de utána semmi, még terhelésnél se.De gondolom természetes.
Válasz #1. hozzászólásra
Nehéz így elképzelni, hogy befele folyna csak kifele nem megy a hengerből a gáz.
Ha eszi a fagyállót a motor, akkor nagyon fehéren füstöl.
Sziasztok. Kérdésem lenne mtz 550-el kapcsolatban. A hűtöböl fogy a víz de viszont az olajban nincs viz. Az olaj fekete mint a kátrány (nem rég cseréltem) most faggyáloztam fel és vettem észre hogy a porlasztó perselynél szivárog, elképzelhető hogy beledolgozta a hengerbe a vizet? A vízet nem főzzi. Nem fujj belle. Olajnyomás hidegen is mellegen is alpjáraton 2.5 max ford 3 bar.