Hirdetés
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica vetőmagok új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Munkabérek a mezőgazdaságban új
- Juhtenyésztés új
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
- Haszonbérleti szerződés új
- Kukorica terményárak új
- Claas Lexion vélemények új
1167 hozzászólás
némi kísérletezést kéne hozzá folytatni, az önindító motort meg túlzásnak vélem, annyira nem nehéz tekerni az orbitot.
inkább valami ablaktörlő motor :D
talán sima szeleppel meg 2 bowdennel is megoldható volna a dolog.
az is alternatíva lehet igazából.
Válasz #366. hozzászólásra
villanymotoros hajtásban is látok rációt csak ott meg szerintem elég nehéz lenne szinkronba hozni hogy annyit tekerjen a motor amennyit kell, ehhez már számítások kellenének mennyi a motor fordulat mennyit kellene forogni az orbitnak hogy szépen menjen stb. meg honnan szerzek 12v os motort önindítón kivül nincs ötletem abbol meg kettöt sztem folyamatos müködés mellett nem birna a generátor
Válasz #365. hozzászólásra
najam, ebben van valami.
véknyabb munkahenger, meg megpiszkálni a kockát hogy többet erisszen át, esetleg valami áttételt még a pálcára tenni.
vagy vellanymotorral tekerni a kockát, annak meg jelet olyasmivel adni mint a végálláskapcsoló. csak itt nem ki kapcsolna, hanem be.
(váltó relé megtenné mondjuk)
akkor nem kell semmitse megpiszkálni hozzá.
Válasz #364. hozzászólásra
Szia!
Hú az nagyon jó lenne örülnék a képeknek is illetve a rajznak is bár azt nemtudom hogy le tudok e igazodni rajta :)
A2457 énis gondoltam a szervora de ott viszont bele kéne nyulni a szervoba mert ha belegondolsz folyamatosan kell tekerned a kereket hogy engdje az olajat itt viszont a pálca csak pár centit mozdul ha ezt rákötnéd a "kormány helyére" nemlenne folytonos körmozgásod csak forditana rajta egy kicsit talán valami bovden csiga áttétellel itt viszont ugyanugy ott a veszély minél több dolog van közbe iktatva annál nehezebben mozog a pálca és félő hogy megsérti a kérget.
Válasz #362. hozzászólásra
Szia!
Nekem van ilyenen gyáriba ,bowdennel oldották meg a mit az érzékelőpálca mozgat.Holnap csinálok neked részletes fotókat ,ha kell műszaki rajz is van valahol a hdraulikáról.
na most lehet hülyeséget mondok,
de lehet egy kormánykockával csinálnám meg.
az érzékelő kar gyakorlatilag mintha a kormánykereket forgatná,
egy rugó kén ami alaphelyzetbe húzza,
egy ütköző hogy túl ne akarjon fordulni.
s akkor már csak egy munkahenger kéne.
biztos nem a legolcsóbb, de egyszerűnek hat.
hello srácok!
látom elég régi az uccso hozzászólás de azért remélem él még a fórum:) szoval a segitségetekre lenne szükségem, van a trakim után egy 3 késes fűnyíró erre a gépre szeretnék építeni pluszban egy tőköz művelő adaptert szőlőműveléshez. A szerkezet megépítéséhez illetve a hidraulika egy részéhez megvan a tapasztalatom viszont a vezérléssel nem jutok dűlőre. Van ugye az adapter mellett egy ugymond vezető pálca amit pl elmozdit befelé menet közben pl a szőlőtőke behúzza az adaptert ahogy elhagyja a tőkét a pálca hajlítása révén tolja vissza a munkahengert. Elég hülyén sikerült fogalmaznom de a videóból majd látjátok. szóval abban kellene a segítség, hogy a pálca mozgását hogyan vigyem át a hidraulika vezérlésére. Áramra gondoltam mivel kellenek végállások is stb csak nem tudom milyen megoldás létezik erre.
https://www.youtube.com/watch?v=tf0xYmJQ-Ek köszi a segitséget előre is
Válasz #359. hozzászólásra
Gergő87
Nem lehet alul azért van két kivezetés,hogy több munkahengert sorba tudjál kötni?
Hali Urak
Hozzánk rengeteg emelő hátfalas autó jön de annak mindnek két müködésü munkahengerek vannak.És még annyi,hogy az egy müködésü munkahengernek is két kivezetése van.Mert ahol nem kap olajat oda szuszogot tesznek. Annyiban külömbözik a kettö munkahenger egymástól,ha széljel szeded a dugattyút mind két irányból kaphat olajat,vagy csak az egyik oldalról!
Válasz #358. hozzászólásra
Hát ez az csinálja hogy kitolni kitol de össze felé már csak úgy ha a hidraulika kart kiraknám "összehúzó" helyzetbe és kézzel össze tudom így nyomni.Tehát ez valami súly hatására menne össze vagyis gondolom hogy a hátfal súlya nyomná lefelé. De nekem olyan munkahenger kellett volna ami kifelé is tud tolni meg befelé is húzni enyém tényező nélkül!
Válasz #356. hozzászólásra
Egy hátfalon 4 munkahenger van ebből 2 db tuti biztos hogy 2 utas ez állítja a szögét meg ez csukja fel függőbe. Ami az emelést süllyesztést végzi az már hamarabb lehet egyutas
Válasz #356. hozzászólásra
Hát ez a gond itt is hogy nekem is 2 utas kellett volna de ez 1 utas
Válasz #355. hozzászólásra
Erről beszélek.... Függőbe is meg emeléskor is kifele nyomja... lefele meg nem nyomja semmi. Pont ettől egyutas.
Válasz #352. hozzászólásra
Mindkét irányba mozog! mivel függőbe is felcsukja és le is nyitja és ott nincs súly meg semmi amitől visszahúzódna magától a henger
Válasz #352. hozzászólásra
Amikkel nekem dolgom volt az egyirányú volt. Vmi német fajta volt.
Válasz #352. hozzászólásra
dehát.. most írták le hogyan tudod megnézni mi hova megy..
Válasz #351. hozzászólásra
Én csak annyira lettem volna kiváncsi hogy hát ha valaki tudja hogy hogy működik az emelőhátfal hogy csak egy irányba tud nyomni a másik irányba pedig a fal súlyától megy vissza a henger vagy pedig tud két irányba is ennyi
Válasz #348. hozzászólásra
muszaj lesz szetszedni mert ahogy latom ossze lehet rohadva azert sem mozdulhat meg attol is hogy hogyan kotod a mukodteto gepezetre az is lehet hogy pont a levakolt reszre kell tenni a tomlot meg az is lehet hogy a 2 egy vonalban levo csonk csak egy rovid darabbbal ossze volt kotve es csak egy iranyu de ezt levegovel is meg tudod nezni mert odafogod pisztolyt egyik lukat belefujsz es hol jon a levego aztan masik luk es ra lehet jonni keprol nehez meg mondani
Válasz #349. hozzászólásra
Baszus szedd már szét,és levegővel nyomasd meg melyik
furat hova megy és utána adja magát.
Válasz #347. hozzászólásra
És úgy kötöttük össze hogy ami közelebb van csavar az levan dugózva ami messzebb van azt kötöttük egy csőre és ami a másik képen felül van azt egy másik csőre.De nem akar megmozdulni. Most én nem tudom hogy hogy működik az emelőfal hogy az csak 1 utas de ez 2 utasnak volt írva is
Válasz #346. hozzászólásra
Igen igen alul két csatlakozási lehetőség van rakok képet
Válasz #344. hozzászólásra
Mind a két munkahengeren alul kettő csatlakozási lehetőség van??????
Válasz #344. hozzászólásra
miért van rajta három?
ha kétutas akkor 2 csatlakozó van rajta, ha egyutas akkor meg csak egy.
Sziasztok!
Vettem egy pár hidraulika munkahengert elvileg teherautó emelőfalnak voltak a munkahengerei.Azt mondta az eladó hogy két utas a munkahenger kiakartuk próbálni de nem akart működni. Aztán összenyomtam kézzel a rúdját na akkor utána rákötöttem a hidraulika csövet akkor kinyomta egyszer .Aztán elvittük egy hidraulika munkahenger javítóhoz ott meg azt mondta azért nem működik mert egy utas de 50 ezerért a kettőt át tudja alakítani két utasra. Most már végképp nem értem az egészet. Honnan tudom megállapítani hogy akkor most egy utas vagy kettő van rajta 3 csatlakozási lehetőség 2 alul egy felül
Válasz #334. hozzászólásra
Nekünk is van egy M1 es nekünk is viszaenged a munkahenger, de nekünk ahidraulika csatlakozonál van egy csap amitha ezárok akkor nem enged visza a munkahenger gyárilag rajt volt
Válasz #340. hozzászólásra
Nagyon úgy nézem hogy mtz hidraulika munkahenger lesz ez!
Sziasztok!
Fűnyírótraktor hidromotorjába milyen olajat ajánlanátok? Most ISO vg46-os hirdaulika olaj van benne, hidegen jó nagyon, de ahogy elkezd melegedni akkor a partokon egyre kevésbé akar felmenni.
Válaszotok köszönöm,
Márk
Sziasztok,
valaki tudna segíteni abban hogy ez milyen munkahenger? kellene egy ugyanilyen de nem tudom milyen..
köszi
Válasz #338. hozzászólásra
Szerintem egyértelmű, hogy állandóan nyitva van hiszen mivel bedugjuk a csatlakozott azzal egyetembe be is nyomjuk vele a közepét így nyílik rés az olajnak, ami semmilyen körülmények között nem zár le vagyis a csatlakozó nem!Azért tud az olaj szabadon áramolni.
Válasz #336. hozzászólásra
A csatlakozó szerintem is folyamatosan nyitva van. De ha jól rémlik Húsfutár is valami ilyesmit magyarázott de én se tudom elképzelni.
Válasz #336. hozzászólásra
Szerintem az folyamatosan nyitva van ha össze van dugva
Válasz #335. hozzászólásra
Eddig ez az egy épkézláb ötlet.
Tovább menve rádugtunk a traki csatlakozóira egy nyomásmérőt. Ha rányomok, felmegy asszem 180 bar környékére, majd 5-10 másodperc alatt lemegy úgy harmadára, innen pegig nagyon lassan kúszik lejjebb.
És mindegyik körön.
Volt egy ötlet, amit nemigen akarok elhinni, de nem vagyok szaki, ezért inkább rákérdezek:
állítólag ha visszaengedem a hidr.kart alaphelyzetbe, nem a tömbben lévő szelepeknek (mert az talán nincs is benne!?) kéne tartani, hanem a csatlakozón lévőnek.
Létezhet ez? Nekem ez elég nagy eszetlenségnek tűnik. A hidraulika gyorscsatlakozó, ha be van dugva, folyamatosan nyitva van, nem?
Válasz #334. hozzászólásra
Halvány ötlet, hogy a trakipót platósulya nagyobb nyomást csinál mint a műkakiszóró rugója. És ez a nyomás jobban jobban összerorírja a traki vezérlőtömbjének tollatyúját a helyére és így jobban zár, viszont a kissebb nyomású olaj amit a műkakiszóró rugója állít elő szép lassan vissza tud szivárogni a traki tömbjén keresztül.
Ha nagyon zavaró akkor meg lehet csinálni kétkörösre és betenni egy ellennyomás vezérelt visszacsapó szelepet. (pl a carierr tárcsa rögtörőhenger mozgatóján van ilyen) Így amíg nem kap a szelep ellenoldali nyomást addig lezárva tartja a munkahengert. A carieren nagyon stabilan működik.
Egy kis segítség kellene, a probléma a következő:
Egy Bogballe M1 műtrágyaszóró egyutas (egy tömlős), rugóval visszahúzós munkahengere, ha a traktorra rá van csatlakoztatva lassan visszaenged, ha lecsatlakoztatom a traktorról, akkor tart rendesen. A traktor mind a négy hidraulika körén ez van.
Ugyanakkor a traktor a felemelt pótkcsi platót nem engedi vissza (szintén egyutas munkahenger), tehát mégsem ott lehet a baj.
Olajfolyás nincs.
Ez már a második munkahenger a műtrágyaszórón, és ugyanaz van mindegyikkel.
Mi lehet a baj?
Válasz #332. hozzászólásra
Legyen úgy! De amíg szét nem szedik,addig nem mondható az,hogy a fogaskerék szivattyú nem javítható!
Válasz #331. hozzászólásra
Most beszéltem velük, mert nekem is van rossz fogaskerékszivattyúm. Ha a palást van megkopva rajta akkor kuka. Ha a fogak vagy tengely vagy az oldalak sérültek az javítható vagy cserélhető. De leggyakrabban a palást szokott sérülni és akkor kuka.
Válasz #330. hozzászólásra
Tudnak azok!!! Nekem volt olyan,amiről lement a borda a hajtás felől,és megcsinálták!!
Válasz #329. hozzászólásra
fogaskerék szivattyúval nem sok mindent fognak tudni kezdeni, de persze egy próbát megér.
Válasz #327. hozzászólásra
Dömsöd.Hidraulika szivattyúkat javító Bt!! 20 3 696-438
Válasz #327. hozzászólásra
gondolom fogaskerék szivattyú van benne.
Akkor kracht hidraulika, Hydac hidraulika, esetleg ha szerencséd van akkor Szervo zrt ezek bolgár hidraulika rendszert forgalmaznak de hátha szerencséd van és találsz helyettesítő terméket. Én a korbányorbitomat ki tudtam váltani tőlük fél ára alatt és tökéletes.
Segítséget szeretnék kérni L&K L6-os rakodó 3hengeres deutz motoros,a gémemelés+kormányzást működtető hidraulika szivattyúja tönkrement!!!Ehhez kellene cím,elérhetőség ahol ilyet lehet vásárolni vagy felújítani????06 30 4311124 visszahívom!!!Köszönöm!!!
Válasz #325. hozzászólásra
Annyiban tudok segíteni ,hogy van egy sztárborász haveromnak egy gyári OLMI soraljművelője annak a vázát meg a csuklómechanizmusát kéne lekkoppintani ha lesz egy kis szabadidőm lefotózom neked minden porcikáját a lényeges dolgokat lemérem.Azon saraboló van de a dobkasza sem rossz ötlet.Nekem mechanikus hajtású volt amin a hidraulikus kitérésű volt a rotafej 60cm széleset fogott de úgy megkapálta a sor alját mintha egy kapás brigád dolgozott volna benne.Nemrég adtam el mert nem volT nálam kihasználva.A rotásnak 1 hátánya van hogy mtz-vel 1-esben tudod használni esetleg 2esben ha gyorsabban mész nincs ideje szép munkát csinálni, a sarabolóssal talán 1fokozattal feljebb kapcsolhatsz,dobkaszával meg akár száguldhatsz is Egy a lényeg úgy kéne megcsinálni ,hogy a hidraulikaszivattút meg a kaszát a kardán-ról kéne hajtani ,hogy ne a gép szivattúját basztasd vele.Én a dobkaszát mechanikusan hajtanám.Ja az enyémre csináltam egy olajhűtőt ventillátorral a visszatérő ágba de nem kellett használni.
Válasz #324. hozzászólásra
Üdv! bocs h késve reagálok.
Szeretnék a szárzúzómra egy hidromotoros dobkasza adaptert csinálni ami a kihelyezett hidraulika körről üzemel és a facsíkot vágja. Rugós mechanikus kitérővel.
De nem tudom h mekkora hidromotorra lenne szükségem, a szártépőt eddig olyan 1500-1600 motorfordulaton használtam és az elkövetkezőkben is így tervezem használni.
A dobkasza késének átmérője olyan 60-80cm között lenne még nem tudom pontosan mekkora lenne az ideális.
A boltban olyan 800e-et kérnek el az ilyesmiért én hiszem h olcsóbban le tudnám gyártani faterommal :D
Válasz #321. hozzászólásra
Szia!
A hidromotor a 68litert percenként maximális fordulaton tudja szerintem.Mit akarsz vele?Valamit hajtani?
Válasz #322. hozzászólásra
én valami szakirodalomra lettem volna kíváncsi, mert láttam már robbantott ábrát a hidraulika szivattyú hajtásáról, de értékeket nem.
A legjobb meg az lenne, ha valaki használna mtz-vel hajtott hidrokaszát amit a kihelyezettre köt rá akkor a hidromotor adatai alapján keresnék :D
Válasz #321. hozzászólásra
A szivattyú fordulatszámát úgy kapod meg hogy megméred a szíjtárcsa átmérőjét a főtengelyen meg a szivattyúnál is és ebből az arányból már kapsz egy jó közelítő értékét. Persze ha ékszíjjal van meghajtva
Válasz #320. hozzászólásra
annyit tudok róla, hogy 16Mpa az üzemi nyomás
max nyomás 21Mpa
a minimális fordulat 16/s normál 40/s
térfogat: 31,7ccm
szállítási mennyiség: 71,5l gondolom normál fordulatnál
És a lényeg az lenne, hogy az MTZ 1 motorfordulattal hányszor forgatja meg a szivattyút, így már tudnék számolgatni, hogy mennyi az olajszállítás stb...
Válasz #318. hozzászólásra
A szivattyún nem lehet rendesen látni a feliratot oroszul meg nemtudok, abba a táblázatba pedig biztos benne vannak a szükséges adatok.
Válasz #318. hozzászólásra
Valakinek nincs ötlete véletlen?