Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR409.5 FtUSD388.65 FtCHF439.37 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv!
Lenne egy kérdésem.
Adott egy lengyel homlokrakodó.
A hidraulika szivattyú nyomó ágára van kötve kozvetlenul a homlokrakodó betápja, a visszafolyó pedig a vezertombbe.
Ha nem használjuk a homlokrakodót akkor a visszafolyón kell folynia az olajnak vagy csak akkor ha használjuk azt?
Nagyobb mtzén ahol elektrohidraulikus az elsőkerék bekapcsolás, van valakinek komolyabb nehéz homlokrakodó ??? Olyant csinál ha kikapcsolom használat után az elsőhúzást áltában, akkorát ránt hogy beleremeg a traktor. Nem tudom hogy a + súly miatt, vagy a difizár akarja megadni magát ???
Sziasztok!
A képen bekarikázva látható laposvasakat amire ráhúzzák oldalról a villákat lehet-e valahol külön kapni? Milyen anyagminőség lehet? Mennyire lenne tartós ha itthon felhegeszteném egy konzolra?
Válasz Krisztalos16245 #2311. hozzászólásáraHa mégegyszer vennék,jobbat vennék,de így is ez a legtöbbször használt eszközöm.Az alváz csavarokat figyelni kell ki ne lazuljon,mert eltorhet a traktor derék.Én 1T íg használom.Csatlakozok gyakran eresztenek a hidrolikán,cserélgetem jobbra őket.
Túr 5 homlokrakodo van valakinek Nyíregyháza környékén, vagy akinek van véleménye róla jó és rosz is érdekel.azis jó lenne ha meg tudnám nézni élőben köszönöm
Válasz Mtz 550E #2306. hozzászólásáraazt mondom, ha mozogna, akkor kettészakadna a gép. az nem mozoghat. ha túlságosan előfeszíted, akkor a hídtokot basztatpd a harang helyett. ha nem feszíted elő, akkor semmi értelme. ezt számold ki, hogy mennyi az a túlságosan, méretezd le, és építsd be cuppántokkal meg csavarokkal ott a hídtokba...
rugót tégy bele, mondjuk oldalanként 2-2 tonna erővel, lehet annyit elvisel pluszba a tok. annak látnám értelmét.
Válasz mtz1221 #2304. hozzászólásáraerről beszélek, hogy azok a furatok ott a tokba lehetnek 18asok, a csavbar bele 16os, de ha csak fél mm a diffi, akkor is, van ennek jelentősége? ha fél milit mehet hátra a támasztó, és ott támaszt, akkor ugye a támasztó első végét tartó konzol, ami lelóg a gép alá a kuplungharang közepéről 80 cmt, az is fél milit megy háűtra, akkor a kuplungharang felső csavarjai mennyit engednek, mennyit nyúlnak? tegyük fel a kuplungharang alsó fele a fix forgáspont. 1 mm? többet? ha azok nyúlnak 1 mm-t, akkor az úgy rendben van? tudnak azokannyit nyúlni? lesz ott 1 mm hézag? soha. ha lenne, akkor kettéesne abban a pillanatban a gép. magyarul ezek a támasztók ebben a formában semmit nem érnek. de semmit. ha passzos terheletlenül, akkor a hídtok feszülne le )nem vagyok abban biztos, hogy az ott többet kibar, mint a kuplungharang), mert minden oda támaszt. ha nem passzos, akkor semmit nem ér.
annak lenne értelme, ha a támaszba beleraknának egy nyomórugót, had ne számolgassam ki mekkorár, és az támasztana annyit, amennyit kell, úgy ahogy kell, nem lenne ott semmi elmozdulás, és nem csak a hídtok viselné a terhet. de bele lehetne tenni egy munkahenegrt is, ki kéne számolni mekkora erőt kell kifejtenie. és ezzel lehetne méretezni az átmérőt.
dehogy jó esetben mm pontossággal valaki odaszab egy zártszeványt, és fölcsavarozza a tok két furatába, annak semmi értelme.
Válasz envagyok2 #2302. hozzászólásáraDe érdekes ez a dolog mert néztem a Khr 80 rakodót hátra nem tudom olyan 60x60 vagy 80x80 zártszelvény megy a hátsóhídhoz cuppánttal felfogatva és ennyi!
Válasz envagyok2 #2302. hozzászólásáraÉn felnyomatnám a traktor elejét. Amúgy márkásokon ahol slicc lukon keresztül tart egy 16-os csavar, az mire elég.
Válasz Mtz 550E #2301. hozzászólásárana most akkor én is kérdezek. szerinted menynire passzosra kéne megcsinálni egy ilyen kitámasztást? tehát felraktad rakodót, terheletlen, és a támasztékot úgy kéne beverni a helyére, vagy terheled x mázsával, és úgy kéne beverni, vagy terheled 1,6 tonnával, és úgy kéne beverned a hekyére, vagy épp csak feltámasszom üresen, félterheléssel, teljes terheléssel?
Válasz taliga721 #2298. hozzászólásáraNem fog ereszteni. Már többször csináltam ezt a megoldást. Ha most kiszerelnéd az egyik fémcsövet a tömbből elvinnéd mintának a hidraulikás boltba?
Válasz taliga721 #2296. hozzászólásáraNem árulnak a hidraulikások fém csöveket méterbe és roppantógyűrűket hollanderekkel? Úgy alakítod hosszra meg hajtogatod ahogy akarod.
Sziasztok,
Valamiféle ötletet, megoldást keresek a következő problémára. Szóval egy 820-as MTZ-re vettünk egy hidraulikus elosztó szettet joystickkal. A szerelőnk azt javasolta tegyük hátra a hidraulikus blokkot, a trakin kívül, az akkuláda külső falára felfogatva, és az elosztóba csak simán legyen behajtva a 4 gyorscsatlakozó. Na most az elosztó kimenetei olyan közel vannak egymáshoz, hogy 1-2 mm miatt épphogy, de nem férnek el a gyorscsatlakozók. Arra gondoltunk, hogy pár hajlított fém hidraulika cső hollandikkal a végén megoldaná a gondot, de se alkatrészként nem találok ilyet, és a környékbeli hidraulikások is csak gumicsöveket csinálnak... Ötlet?
Sziasztok!
Magasürítésű kanalat szeretnék vásárolni...
Ha van valakinek jó ötlete, akkor szívesen fogadom.
Akár gyártó, stb.
Referencia jó lenne!
Köszönöm szépen!
Válasz envagyok2 #2282. hozzászólásáraEddig a targoncával volt megoldva, nem volt probléma. kicsi a műtrágyaszóró meg a vető is, ha le van rakva 1 méter felfele kb, úgyhogy az nem gond. Bérbe aki szokott vetni kukoricát, neki meg elöl van a traktor orrán front tartály műtràgyának azt is le tudja földig engedni. Nagy vetőgépeket meg nagy vontatott műtrágyaszórokat nem akarok rakodni.
Traktort nagyon nem erőltetné meg…csak megemelem, hátragurulok és ennyi.
Erre lehet a lengyel is elég lenne ilyen kevés hasznàlathoz.
Válasz Ganajos #2280. hozzászólásáramindegyik normális rakodó ugyan anynit emel, 1,6 tonna. nem az a kérdés, hogy kibírja-e az 1 tonnát, ahenm az, hogy elég az a magasság, és az, hogy mennyire elöl van a zsák, mikor fel van emelve. hiába emel neked 3,5 m-re, ha a motorháztető felett lafopg olyankor a zsákod, oda semmivel se tudsz beállni. szemenkéntin a műtrágya tartály messze elöl szokott lenni, nem elég, ha a traktor orránál lóg a zsákod. és a 3,5 m szerintem még a 4 m-es prontóhoz is kevés.
ami rá van írva egy rakodóra, azt meg tudja emelni, akár lengyel, akár magyar. mérnökök tervezték, és ugyancsak mérnökök engedélyezték, nem kell attól tartani. 1 tonnánál nem a rakodótól kell tartani, hanem a traktortól, első híd, kerék, mankóstenegyl, kuplungharang.
Válasz envagyok2 #2279. hozzászólására3,5 méter nekem elég…nagy volumenű emelésekre nem tervezem, targonca lenne kiváltva vele. Tonnás zsák a maximum de az is ritka, inkább 6-700 as szokott lenni. Annyi az egész h pótkocsiról felveszem, hátragurulok, műtràgyaszóróval, vagy vetőgéppel pedig bemegyek alá.
Súlynak van egy láda azt addig ráakasztom hátra valamivel.
Igazából azért is nem akarok dràgát, mert nem lenne kihasználva. Kérdés, hogy a lengyel is megteszi erre a célra, vagy néztem a fémtech-eset, vagy van e valami kisebb maszek gyártó, aki ár-érték arányban erre a célre tud gyártani?
Válasz Ganajos #2278. hozzászólásáraelőször azt nézd meg, hogy milyen magasra kell emelj. az azért nem egyértelmű, hogy homlokrakodó, és biztos feléred a tonnás zsákkal a vetőgépet, akár prontóról van szó (magasságba, pláne ha 4 mnél nagyobb a prontó), akár szemenkénti műtrágyéjáról előrefelé...
messze nem mindegyik éri fel és éri be tonnás zsákkal, ami lelóg 2 métert...
és a rakodóval egy időben kezd el súlyt csinálna a gép seggére, és komplett szerelt pótkerék legyen otthon,és erősített mankóstengelyek, hahahah
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Maximum 1 tonnás big lenne mozgatva vele.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak? Fémtech 2007 kft által gyártott black power 980 ról esetleg vélemény valakinek
Köszönöm
Válasz Mtz 550E #2274. hozzászólásáramármint a pótkocsira akarsz üríteni zsákból?
a nagyon magasnak két hátrány van: nem tudsz kamionról leszedni zsákot, mert ponyvát illanat alatt lekapod róla. másik, hogy a 2 m-es kampóra hogy akasztod fel az 1,7-es zsákot? előre döntöd? mondjuk félmétert a horgot, és úgy emeled fel? nincs elég messze az első tengelytől amúgy is, kell még neki az a fél méter erőkar, hogy biztos összetörjön?
csináld akkorára, hogy függő helyzetbe föl lehessen rá akasztani a zsákot, és függőbe tudd emelni egyből.
Válasz fendt309 #2273. hozzászólásáraÚgy értem hogyha levan engedve a földre a gém a big bag rakóval úgy a földtől milyen magasan van a horog! Mert én 2m szeretnék csinálni nem tudom hogy az màr magas lenne!
Mert 3.5m magasra emel a rakodó! A pótkocsi a földtől 2.8m a zsák hossza kiüritve 1.7m úgy szeretném hogy lazán tudjam önteni a pótkocsit!
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Teherbírásra kb 1,2-1,5 tonna körül, magasság pedig 3,5-4 méter.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak?
Köszönöm
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNálunk szerintem arról szól kit hogy lehet megvágni . Van egy felügyeletes ismerős aki azt mondta hogy van egy köhém rendelet a rakodókra ami irányadó és alkalmazható. Akkor egy rendeletet ha akarom alkalmazom ha akarom nem? Ezt már nem értem. A tény, hogy engem megvágtak. Egyébként most már hogy rendbe van minden így Öt évente műszaki élőt rakodógép felülvizsgálati jegyzőkönyvet kell kérni amit egy mérnök csinál meg. Ez már keserűség meg bánat ,úgy érzem nincs még vége hogy ne legyen egyszerű az élet.
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNekünk a forgamiban nincs benne a rakodó, legutóbbi vizsgán emelőgép jegyzőkönyvet vagy mit csináltattak (tököm tudja hányezer), persze akkor már vagy 5x vizsgázott a rakodóval felszerelve szóval ki érti ezt.
Mondjuk ilyen erővel minden munkaeszközzel le kellene vizsgáztatni, amit csak rá lehet aggatni.
Meg ugye a legtöbb traktor farán is van egy emelőgép...
Válasz lupijani84 #2267. hozzászólásáraAz úgy elég meredek, itt a faluban van sok rakodó traki hát még nem szóltak úgy a rendőrök érte. De most ha bele van írva a forgalmiba akkor meg kell rá külön rakodós papír azt is mondják, Nekem egy Mtz kereskedő mondta hogy saját célra használom a rakodót így nem kel bele íratni, de mindenki mást mond, még a rendőr se tudja lehet.
2317 hozzászólás
Üdv!
Lenne egy kérdésem.
Adott egy lengyel homlokrakodó.
A hidraulika szivattyú nyomó ágára van kötve kozvetlenul a homlokrakodó betápja, a visszafolyó pedig a vezertombbe.
Ha nem használjuk a homlokrakodót akkor a visszafolyón kell folynia az olajnak vagy csak akkor ha használjuk azt?
Előre is köszönöm!
Nagyobb mtzén ahol elektrohidraulikus az elsőkerék bekapcsolás, van valakinek komolyabb nehéz homlokrakodó ??? Olyant csinál ha kikapcsolom használat után az elsőhúzást áltában, akkorát ránt hogy beleremeg a traktor. Nem tudom hogy a + súly miatt, vagy a difizár akarja megadni magát ???
Sziasztok!
A képen bekarikázva látható laposvasakat amire ráhúzzák oldalról a villákat lehet-e valahol külön kapni? Milyen anyagminőség lehet? Mennyire lenne tartós ha itthon felhegeszteném egy konzolra?
Válasz GJT #2313. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Krisztalos16245 #2311. hozzászólásáraHa mégegyszer vennék,jobbat vennék,de így is ez a legtöbbször használt eszközöm.Az alváz csavarokat figyelni kell ki ne lazuljon,mert eltorhet a traktor derék.Én 1T íg használom.Csatlakozok gyakran eresztenek a hidrolikán,cserélgetem jobbra őket.
Wolmet Túr 4.1 rakodorol szeretnék információt jót rosszat . Nyíregyháza környékén vanevaalakinek amit meg lehet nézni köszönöm
Túr 5 homlokrakodo van valakinek Nyíregyháza környékén, vagy akinek van véleménye róla jó és rosz is érdekel.azis jó lenne ha meg tudnám nézni élőben köszönöm
#2305 hozzászólásra valaki ??? ilyen metalfach van e valakinek ??? Fákat ki lökdösni tanyákat bontani, lehet e vele ???
Válasz Mtz 550E #2306. hozzászólásáraazt mondom, ha mozogna, akkor kettészakadna a gép. az nem mozoghat. ha túlságosan előfeszíted, akkor a hídtokot basztatpd a harang helyett. ha nem feszíted elő, akkor semmi értelme. ezt számold ki, hogy mennyi az a túlságosan, méretezd le, és építsd be cuppántokkal meg csavarokkal ott a hídtokba...
rugót tégy bele, mondjuk oldalanként 2-2 tonna erővel, lehet annyit elvisel pluszba a tok. annak látnám értelmét.
Válasz mtz1221 #2304. hozzászólásáraerről beszélek, hogy azok a furatok ott a tokba lehetnek 18asok, a csavbar bele 16os, de ha csak fél mm a diffi, akkor is, van ennek jelentősége? ha fél milit mehet hátra a támasztó, és ott támaszt, akkor ugye a támasztó első végét tartó konzol, ami lelóg a gép alá a kuplungharang közepéről 80 cmt, az is fél milit megy háűtra, akkor a kuplungharang felső csavarjai mennyit engednek, mennyit nyúlnak? tegyük fel a kuplungharang alsó fele a fix forgáspont. 1 mm? többet? ha azok nyúlnak 1 mm-t, akkor az úgy rendben van? tudnak azokannyit nyúlni? lesz ott 1 mm hézag? soha. ha lenne, akkor kettéesne abban a pillanatban a gép. magyarul ezek a támasztók ebben a formában semmit nem érnek. de semmit. ha passzos terheletlenül, akkor a hídtok feszülne le )nem vagyok abban biztos, hogy az ott többet kibar, mint a kuplungharang), mert minden oda támaszt. ha nem passzos, akkor semmit nem ér.
annak lenne értelme, ha a támaszba beleraknának egy nyomórugót, had ne számolgassam ki mekkorár, és az támasztana annyit, amennyit kell, úgy ahogy kell, nem lenne ott semmi elmozdulás, és nem csak a hídtok viselné a terhet. de bele lehetne tenni egy munkahenegrt is, ki kéne számolni mekkora erőt kell kifejtenie. és ezzel lehetne méretezni az átmérőt.
dehogy jó esetben mm pontossággal valaki odaszab egy zártszeványt, és fölcsavarozza a tok két furatába, annak semmi értelme.
Válasz envagyok2 #2302. hozzászólásáraDe érdekes ez a dolog mert néztem a Khr 80 rakodót hátra nem tudom olyan 60x60 vagy 80x80 zártszelvény megy a hátsóhídhoz cuppánttal felfogatva és ennyi!
Válasz envagyok2 #2302. hozzászólásáraÉn is úgy gondolom hogy valamilyen szinten passzos legyen és tartson! Vagy valami orsós megoldás!
Azt mondod hogy emelés közben mozog annyit hossz irányba?
Ez a szelepszerű valami, mi célt szolgál ott.??? Kicsin nincs, rá nem tudok jönni a mi voltjára.
Válasz envagyok2 #2302. hozzászólásáraÉn felnyomatnám a traktor elejét. Amúgy márkásokon ahol slicc lukon keresztül tart egy 16-os csavar, az mire elég.
Válasz Gepi #2299. hozzászólásáraHa már eljön kiszerelni, akkor elviszem olyan helyre ahol vehet is készen.
Válasz Mtz 550E #2301. hozzászólásárana most akkor én is kérdezek. szerinted menynire passzosra kéne megcsinálni egy ilyen kitámasztást? tehát felraktad rakodót, terheletlen, és a támasztékot úgy kéne beverni a helyére, vagy terheled x mázsával, és úgy kéne beverni, vagy terheled 1,6 tonnával, és úgy kéne beverned a hekyére, vagy épp csak feltámasszom üresen, félterheléssel, teljes terheléssel?
Hali!
Van olyan akinek a Tur 5 homlokrakodó ki van támasztva a hátsó hídhoz is? Lenne kép esetleg hogy csináltátok meg? Köszönöm!
Válasz Gepi #2299. hozzászólásáraKöszi a választ!
A kép nem az enyémből van :). Mintának tettem be...
Válasz taliga721 #2298. hozzászólásáraNem fog ereszteni. Már többször csináltam ezt a megoldást. Ha most kiszerelnéd az egyik fémcsövet a tömbből elvinnéd mintának a hidraulikás boltba?
Válasz Gepi #2297. hozzászólásáraÉs az nem fog ereszteni?
Válasz taliga721 #2296. hozzászólásáraNem árulnak a hidraulikások fém csöveket méterbe és roppantógyűrűket hollanderekkel? Úgy alakítod hosszra meg hajtogatod ahogy akarod.
Sziasztok,
Valamiféle ötletet, megoldást keresek a következő problémára. Szóval egy 820-as MTZ-re vettünk egy hidraulikus elosztó szettet joystickkal. A szerelőnk azt javasolta tegyük hátra a hidraulikus blokkot, a trakin kívül, az akkuláda külső falára felfogatva, és az elosztóba csak simán legyen behajtva a 4 gyorscsatlakozó. Na most az elosztó kimenetei olyan közel vannak egymáshoz, hogy 1-2 mm miatt épphogy, de nem férnek el a gyorscsatlakozók. Arra gondoltunk, hogy pár hajlított fém hidraulika cső hollandikkal a végén megoldaná a gondot, de se alkatrészként nem találok ilyet, és a környékbeli hidraulikások is csak gumicsöveket csinálnak... Ötlet?
Ue28 ilettve atisgyulai!
Tudnátok valami közelebbit mondani a Tur5 rakodóról?
Válasz Bárány #2292. hozzászólásáraEzen kívül?
Hali!
Tur5 homlokrakodó alá kell alvázmerevítőt szoktatok rakni vagy kell alá? Köszönöm!
Válasz fendt309 #2291. hozzászólásáraA Blackbull gyárt olyat.
Sziasztok!
Magasürítésű kanalat szeretnék vásárolni...
Ha van valakinek jó ötlete, akkor szívesen fogadom.
Akár gyártó, stb.
Referencia jó lenne!
Köszönöm szépen!
Hali!
1karos big-bag rakodót milyen anyagból érdemes csinálni? Nagyság és falvastagságra lennék kíváncsi! Köszönöm!
Válasz Ganajos #2288. hozzászólásáraMert osztrákból behozott cuccok és ott nincs MTZ.
Válasz colizoli #2286. hozzászólásáraAzt nem tudok sajnos
De azokhoz miért nincs konzol?
Válasz Gumóka #2285. hozzászólásáraItt már érdeklődtem, nem gyártják sajnos
Válasz Ganajos #2284. hozzászólásáraHa tudsz konzolt csinalni, akkor van egy csomó hydrac rakodó a neten.
Válasz Ganajos #2283. hozzászólásárahttp://www.sokoro.hu
Ahogy nézem, már nem gyártják.
Válasz envagyok2 #2282. hozzászólásáraEddig a targoncával volt megoldva, nem volt probléma. kicsi a műtrágyaszóró meg a vető is, ha le van rakva 1 méter felfele kb, úgyhogy az nem gond. Bérbe aki szokott vetni kukoricát, neki meg elöl van a traktor orrán front tartály műtràgyának azt is le tudja földig engedni. Nagy vetőgépeket meg nagy vontatott műtrágyaszórokat nem akarok rakodni.
Traktort nagyon nem erőltetné meg…csak megemelem, hátragurulok és ennyi.
Erre lehet a lengyel is elég lenne ilyen kevés hasznàlathoz.
Válasz Gumóka #2281. hozzászólásáraGyártanak még ilyet vagy csak használtba lehet kapni?
Válasz Ganajos #2280. hozzászólásáramindegyik normális rakodó ugyan anynit emel, 1,6 tonna. nem az a kérdés, hogy kibírja-e az 1 tonnát, ahenm az, hogy elég az a magasság, és az, hogy mennyire elöl van a zsák, mikor fel van emelve. hiába emel neked 3,5 m-re, ha a motorháztető felett lafopg olyankor a zsákod, oda semmivel se tudsz beállni. szemenkéntin a műtrágya tartály messze elöl szokott lenni, nem elég, ha a traktor orránál lóg a zsákod. és a 3,5 m szerintem még a 4 m-es prontóhoz is kevés.
ami rá van írva egy rakodóra, azt meg tudja emelni, akár lengyel, akár magyar. mérnökök tervezték, és ugyancsak mérnökök engedélyezték, nem kell attól tartani. 1 tonnánál nem a rakodótól kell tartani, hanem a traktortól, első híd, kerék, mankóstenegyl, kuplungharang.
Válasz Ganajos #2280. hozzászólására500-as somát használok 80-ason ilyen célokra, azt az évi 5-6 zsákot kibírja eddig
Válasz envagyok2 #2279. hozzászólására3,5 méter nekem elég…nagy volumenű emelésekre nem tervezem, targonca lenne kiváltva vele. Tonnás zsák a maximum de az is ritka, inkább 6-700 as szokott lenni. Annyi az egész h pótkocsiról felveszem, hátragurulok, műtràgyaszóróval, vagy vetőgéppel pedig bemegyek alá.
Súlynak van egy láda azt addig ráakasztom hátra valamivel.
Igazából azért is nem akarok dràgát, mert nem lenne kihasználva. Kérdés, hogy a lengyel is megteszi erre a célra, vagy néztem a fémtech-eset, vagy van e valami kisebb maszek gyártó, aki ár-érték arányban erre a célre tud gyártani?
Válasz Ganajos #2278. hozzászólásáraelőször azt nézd meg, hogy milyen magasra kell emelj. az azért nem egyértelmű, hogy homlokrakodó, és biztos feléred a tonnás zsákkal a vetőgépet, akár prontóról van szó (magasságba, pláne ha 4 mnél nagyobb a prontó), akár szemenkénti műtrágyéjáról előrefelé...
messze nem mindegyik éri fel és éri be tonnás zsákkal, ami lelóg 2 métert...
és a rakodóval egy időben kezd el súlyt csinálna a gép seggére, és komplett szerelt pótkerék legyen otthon,és erősített mankóstengelyek, hahahah
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Maximum 1 tonnás big lenne mozgatva vele.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak? Fémtech 2007 kft által gyártott black power 980 ról esetleg vélemény valakinek
Köszönöm
A kotró rakodó kategóriában pl: JCB 4CX mi a top 3 gép, vagy márka?
Válasz Mtz 550E #2274. hozzászólásáraNem traktorral emelek...
Válasz Mtz 550E #2274. hozzászólásáramármint a pótkocsira akarsz üríteni zsákból?
a nagyon magasnak két hátrány van: nem tudsz kamionról leszedni zsákot, mert ponyvát illanat alatt lekapod róla. másik, hogy a 2 m-es kampóra hogy akasztod fel az 1,7-es zsákot? előre döntöd? mondjuk félmétert a horgot, és úgy emeled fel? nincs elég messze az első tengelytől amúgy is, kell még neki az a fél méter erőkar, hogy biztos összetörjön?
csináld akkorára, hogy függő helyzetbe föl lehessen rá akasztani a zsákot, és függőbe tudd emelni egyből.
Válasz fendt309 #2273. hozzászólásáraÚgy értem hogyha levan engedve a földre a gém a big bag rakóval úgy a földtől milyen magasan van a horog! Mert én 2m szeretnék csinálni nem tudom hogy az màr magas lenne!
Mert 3.5m magasra emel a rakodó! A pótkocsi a földtől 2.8m a zsák hossza kiüritve 1.7m úgy szeretném hogy lazán tudjam önteni a pótkocsit!
Válasz Mtz 550E #2272. hozzászólásáraNekem 4 m kiemelve
Homlokrakodónál kinek milyen big-bag rakodója van? Arra lennék kiváncsi milyen magasan van a horog? Ilyen 2m magasság az màr magas?
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Teherbírásra kb 1,2-1,5 tonna körül, magasság pedig 3,5-4 méter.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak?
Köszönöm
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNálunk szerintem arról szól kit hogy lehet megvágni . Van egy felügyeletes ismerős aki azt mondta hogy van egy köhém rendelet a rakodókra ami irányadó és alkalmazható. Akkor egy rendeletet ha akarom alkalmazom ha akarom nem? Ezt már nem értem. A tény, hogy engem megvágtak. Egyébként most már hogy rendbe van minden így Öt évente műszaki élőt rakodógép felülvizsgálati jegyzőkönyvet kell kérni amit egy mérnök csinál meg. Ez már keserűség meg bánat ,úgy érzem nincs még vége hogy ne legyen egyszerű az élet.
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNekünk a forgamiban nincs benne a rakodó, legutóbbi vizsgán emelőgép jegyzőkönyvet vagy mit csináltattak (tököm tudja hányezer), persze akkor már vagy 5x vizsgázott a rakodóval felszerelve szóval ki érti ezt.
Mondjuk ilyen erővel minden munkaeszközzel le kellene vizsgáztatni, amit csak rá lehet aggatni.
Meg ugye a legtöbb traktor farán is van egy emelőgép...
Válasz lupijani84 #2267. hozzászólásáraAz úgy elég meredek, itt a faluban van sok rakodó traki hát még nem szóltak úgy a rendőrök érte. De most ha bele van írva a forgalmiba akkor meg kell rá külön rakodós papír azt is mondják, Nekem egy Mtz kereskedő mondta hogy saját célra használom a rakodót így nem kel bele íratni, de mindenki mást mond, még a rendőr se tudja lehet.