Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak640 FtBenzin árak628 FtEUR402.41 FtUSD385.8 FtCHF427.35 FtGBP485.91 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Sz_Pisti #666. hozzászólásáraA 3.munkahenger miatt máshol van a merevítő:) meg a tartó konzol másabb mert hátrafelé is van rajta egy merevítés de biztosan lehet kérni az 1.2re is.Az adaptációt ahogy felszereled ez másképpen van megoldva de viszont az eszközök kompatibilisek egymással sőt elárulok még valamit a metal fach adaptert is fel lehet tenni az 1.4 re és 1.2 re is kipróbáltuk.
Válasz Lacus704 #665. hozzászólásáraHali!
Tehetnél fel videót kanállal. MEnnyit tud billenteni talajon, meg teljesen felemelve. Érdekelne még, hogy mekkor a rajta a bill munkahenger. A mh.tartó gerendája milyen messze van a billentés forgó ponttól. Vmit tennem kell az osztrák gémre. Sima munkahenger egyszerűbb(és olcsóbb) lenne, mint a kilincsműves megoldás.
Köszi.
Válasz Vadmalac #664. hozzászólásáraAz 1.2 es gémje ugyan az mint az 1.4 esé csak szintező nincs rajta. Nekem úgy van bekötve,hogy a szivattyú nyomó ágába direktbe kapja a betápot így vezérműtömb kivan kerülve és szabadok a hidraulika körök. Van egy +hidraulika kör rátéve amit a gép egyik kivezetésére köthetek ha netán lesz harapós villa vagy valami. Juh trágyát pakolok vele alászúrós kanállal eddig nem éreztem hiányát a harapós villának. Joystical sem hiányzik a szintező pakolászok vele bálát bőven elég erős a 2 hesston bálához vagy egy tele raklap zsalukőhöz csak gép legyen alatta ami bírja
Válasz Đani #662. hozzászólásáraNem az én pénztárcám, de ha körbála rakáson kívül másra is akarjátok használni, akkor főleg 1.4-es, és szigorúan joystickkal. Ha harapós trágyavilla lesz, akkor eleve kell a 3. elektromos szelep is a joystick-ra, ez plusz pénz, de szerintem megéri. Jó sok évig fogjátok megelégedéssel használni az biztos. Sokszor rakok vele raklapot, ibc-tartályt, big-bag zsákot, de a kanálhoz is nagyon jó a párhuzamvezető. Mondjuk körbálát meg trágyát lehet rakni anélkül is, de sokkal macerásabb. Soha az életben nem fogod olyan finoman vezérelni a rakodót ha rajta van 10q, mint a joystickkal. Akár centiket is lehet rajta emelni-süllyeszteni mindenféle gond nélkül, kényelmesen. Ráadásul a traktor tömbje teljesen szabad marad.
Válasz Đani #662. hozzászólásáraAkkor én biztosan az 1.4-est venném, mert az eleve erősebb szerkezet. Meg lehet venni joystick nélkül is, aztán ha úgy gondolod később is lehet kérni a joystick-ot, Csabáék nagyon rugalmasak ebben is
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraNálam a szivattyúból megy az olaj a bal alsó (P1) ágba, a tömb jobb alsó (T2) ágából megy az olajtartály tetejébe, a jobb oldalából (T1) pedig visszamegy a traktor vezérműtömbjébe.
Válasz atisgyulai #656. hozzászólásáraA másik traktorjukon úgy van, a jobb kihelyezett körről megy a rakodó tömbje. Ezen a gépen van egy szabad kör, de direktbe akarnák kötni, hogy külön menjen. Én simán rákötném a traktor csatlakozóira, mint a régieknél, joystick nélkül. 5 perc letenni a gémet a traktorról, amikor kaszál, rendsodrózik, bálázik, vagy talajmunkázik, akkor nem kell a rakodó a gépre.
Válasz lala1 #645. hozzászólására1 milliónál megáll az 1.2 a többiből lehet venni kanalat stb.arra a munkára amit mondott elég az 1.2 is. Nekem az van bálapakolás,trágya,terület egyengetés némi föl pakolás erre tökéletes.joystical a szintező hanyagolható de hát pénztárca függő ez :) de a többi kisipari nevesincs rakodóktól jobb
Válasz Jakabjóska #654. hozzászólásáraEsetleg úgy is megoldható, hogy az oldalsó kivezetésre kötitek, és az egyik kar lenyomása után dolgozik a joystik. Akkor a nyomó oldal adott, amelyik a hidr.tartályba menne azt kell a párjára kötni az oldalkivezetésnek, a harmadikat meg levakolni.(nekünk így van bekötve)
Nincs akkora bontás, viszont lefoglal egy kört, ill. ha gond van a traki elosztójával, akkor az a rakodóra is kihat (pl. nyomástartó szelep).
De így is teljesen jól működik.
Jó barkácsolást!
Válasz Bandika86 #653. hozzászólásáraAz előző rakodót Tiszakécskén vették, talán Tempel kft, erre a traktorra csak a konzol lett felrakva, ez meg Miskolcról van. Az árát nem tudom, mert nem az enyém.
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraAmint látom a szivattyútól jön a nyomás. Akkor ahogyan a kolléga írta, sorba kell kötni az elosztókat.
Először jön a szivattyútól ide ki a nyomócső (csak ide, a régi csövet ami a belső elosztóhoz megy, le kell venni!!), majd erről az egyik a hidr.tartályba, a másik a belső elosztóra, oda ahová eredetileg a szivattyútól kapja a nyomást. Hogy melyik a T1 és a T2 azt így nem tudom, de ha kipróbálod hogy melyiken megy tovább az olaj nyugalmi àllapotban, az megy be az elosztóra.
A tartályba meg azt engedi ami üzem közben a munkahengerekből visszajön.
Remélem jól érthetően fogalmaztam, és eligazodsz rajta!
Ezen ilyen vezértömb van:
Van egy "P1" jelű csatlakozás, gondolom ez a szivattyútól jövő betáp, van egy "T1" és egy "T2", ezekből egy a tartályba, de a másik hova?
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraNálam úgy van kötve (de nem metal-fach), hogy a szivattyúról le van véve az a cső, amin a traktor vezértömbjébe menne az olaj. A szivattyúból megy a gém tömbjébe, onnan megy a traktor vezértömbjébe. Egy másik visszafolyó ágon meg a gém tömbjéből a tartály tetejébe. Holnap megnézem pontosan melyik cső hova megy, ha érdekel.
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraEgy fotó a tömbről?
Nem Metal-Fach, de lengyel rakodónk van (tur 05) bolgár vezértömbbel.
A bowdenek vízszintesen, vagy alulról függőlegesen kapcsolódnak bele?
Van itt valakinek Metal-Fach joystickos vezérlésű homlokrakodója? Kis segítség kellene a vezértömb bekötéséhez. Van egy nyomó és két visszatérő vezetéke, de ha a nyomóágat bekötöm a szivattyúhoz, a visszatérőt a szűrőházba, akkor semmi sem működik, még a traktor saját hidraulikája sem. A másik ugyanilyen rakodón másfajta vezérlő van, és az a traktor egyik kihelyezett köréről megy. Ezen meg valamilyen "AKON LWM" vezérlőtömb van.
Válasz lala1 #645. hozzászólására Mi joystick nélkül vásároltuk meg az 1.4-es BlackBull-t, most a karokkal kell vezérelni, de műtrágyát, vetőmagot rakni így is megfelel.
Természetesen joystickkal finomabb volna az irányítás, de jóval jobb az 1.4 mint az 1.2-es
Válasz Lacus704 #643. hozzászólásáraHa az 1.2-re megveszed a joystic-ot,már nemsokkal olcsóbb,mint az 1.4,amiben az is benne van. S plusszban párhuzamvezető is van,ami nem elhanyagolható. Tapasztalatból mondom.
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy valaki nem-e ismeri a lengyel Metal Technik Mt02 vagy 03-as típusú rakodót? Eddig az Olimet Tur 5-et néztem de most találtam rá csak nem tudom hogy van-e itt importőre vagy esetleg már aki dolgozott ilyennel vagy van neki.
Köszönöm előre is a válaszokat
Válasz UE-28 #633. hozzászólásáraA lényege az, hogy 1 ember kényelmesen megcsinálja a melót. Ráadásul ha belejön a gépész megy mint az ágybasz@rás. Kazlazni is lehet vele.
Bálacsúszda jó, de itt is kell plusz 2 ember. Ami meg nem igen van. Próbáltuk mi is, de nagyobb területbe beállni azért macerás. Ha megtelnek a pótok lehet menni lerakodni a bálázás meg nem halad. Ráadásul a K454 fasirt báláit nem volt nagy buli rakodni. Szerettük a kisbálát mert könnyű volt vele bánni, de annyi plusz munka volt vele, hogy inkább áttértünk a körre.
Nekem egy kicsit körülményesnek tűnik, de nem rossz.
OFF
Mi a kezdetek kezdetén így csináltuk, azóta azért kicsit haladósabbra vettük a témát, na meg nagyobb rakterű felmagasítózott könnyű pótok, ahol kötésbe sem kell rakni. Így a munkasebesség már olyan, mint ha a földre báláznád, így teljesen megspórolod a felpakolást.
Válasz UE-28 #626. hozzászólásáraKHR az jó, nekünk van 1510 és 80 is. A 80 stabilabb mert be van kötve a hátsó híd alá, de a másik sem rossz. Gyárilag MTZ-re találták ki őket. Inkább ilyet vegyél, vagy teszel még mellé egy kicsit és veszel minőségibb használtat vagy egy új BB-t. Ha nekiálltok és csináltok adaptert akkor kisbálát is fogtok pakolni vele.
Válasz antaljoco0 #627. hozzászólásáraÉn ugyanígy jártam vele, mondtam hogy a szár vége beleér a szimeringbe és ömlik az olaj mert rövid és sérült. Meg se hallotta olyan nagy arc volt, pedig egy napos volt a gép. Nem is sokat használtuk mert egy rakat sz.....ar volt az egész. Így vettünk egy Black Bull 1.4 rakodót, ami nem hasonlítható ehez a szemethez.
Válasz fexco #625. hozzászólásáraKinek mire kell. Annyira szar nem lehet ha az osztrák évtizedeken keresztül használja. Nekem ez jobban tetszet mert könnyű felépítésű és jobb a rálátás és a kilátás a gépből. De már nem aktuális a dolog mert az elöbb vitték el. Megy fel a helyére a big lift.
Válasz UE-28 #619. hozzászólására2008 őszén vettem egyet. 50 hozzászólásban a véleményem elolvashatod. Azóta is megvan. Néhány helyen átvarrtam, megerősítettem. A kanalat átalakítottam.
A legbosszantóbb az volt, hogy a fickó le se szarta a hibákat, garanciáról ne is álmodj.
Egyéb. Felénk két-három éve a homlokrakodós gépeket közúton ellenőrzik. Ha nincs a forgalmiba bejegyezve büntetést von maga után. Forgalmiba bejegyezni csak műbizonylatos munkagépet lehet. A Tiszaigari komának van-e ilyen azt nem tudom, akkoriban nem adott.
Válasz csoppika #622. hozzászólásáraEredetileg khr rakodó volt ezen a gépen és annak keskenyebb volt a gém, ezért hozták beljebb. Kb 320cm-re emel. A villa billentése mechanikus, nem hidraulikus. A hegy húzott anyag, kicsit meg van hegesztve de kis köszörülés után kiszedhető, hátul anya van rajta és hüvelybe megy bele.
Válasz Szentgyorgyi József #621. hozzászólásáraMiért kellett a kipufogót feljebb hozni?
Feléri a 2. sor körbálát? Le tudod venni a felső sorból a bálát, ha már fent van(mechanikus kanálbillentés)?
A hegy kovácsolt, vagy húzott anyag? Bele van már hegesztve, vagy ki lehet szedni? Ugyanis körbálához nem árt ritkítani rajta...
Válasz UE-28 #614. hozzászólására
Helló
Nekem van egy eladó homlokrakodó erre a típusra. 300.000 ft-ot kérek érte, +40.000ft-ért van hozzá egy kanál is. Székesfehérvár mellett vagyok.
Csúnya varratok elkapkodott munka volt. A bálatüske egy pár nap után kitört a helyéről átalakítottuk egy hüvellyel. A harmadik pont munkahengert ha teljesen behúztam ömlött az olaj mert akkoriban úgy tákolták bele a szárat.Azóta lehet fejlődtek de a mienket nagyon megbántam, hogy megvettem....
Válasz Büki Tamás #618. hozzászólásáraAz alátámasztást miért kellett megoldani? Bálarakáshoz is gyenge volt, vagy a föld, trágya jobban igénybe veszi és biztos ami biztos alapon csináltad?
Mióta használod?
Nekem 35 ha kaszálóm van, melyből kb 25 ha-on használnám körbálához, mert a többit kis kockába ütöm.
Igazából azt furcsállom csak, hogy majd felébe kerül, mint néhány nevesebb gyártó terméke.
2318 hozzászólás
Válasz Sz_Pisti #666. hozzászólásáraA 3.munkahenger miatt máshol van a merevítő:) meg a tartó konzol másabb mert hátrafelé is van rajta egy merevítés de biztosan lehet kérni az 1.2re is.Az adaptációt ahogy felszereled ez másképpen van megoldva de viszont az eszközök kompatibilisek egymással sőt elárulok még valamit a metal fach adaptert is fel lehet tenni az 1.4 re és 1.2 re is kipróbáltuk
.
Válasz Lacus704 #665. hozzászólásáraHali!
Tehetnél fel videót kanállal. MEnnyit tud billenteni talajon, meg teljesen felemelve. Érdekelne még, hogy mekkor a rajta a bill munkahenger. A mh.tartó gerendája milyen messze van a billentés forgó ponttól. Vmit tennem kell az osztrák gémre. Sima munkahenger egyszerűbb(és olcsóbb) lenne, mint a kilincsműves megoldás.
Köszi.
Válasz Lacus704 #665. hozzászólásáraszerintem meg nem ugyanaz a 1.2-es és az 1.4 gém-je
Válasz Vadmalac #664. hozzászólásáraAz 1.2 es gémje ugyan az mint az 1.4 esé csak szintező nincs rajta. Nekem úgy van bekötve,hogy a szivattyú nyomó ágába direktbe kapja a betápot így vezérműtömb kivan kerülve és szabadok a hidraulika körök. Van egy +hidraulika kör rátéve amit a gép egyik kivezetésére köthetek ha netán lesz harapós villa vagy valami. Juh trágyát pakolok vele alászúrós kanállal eddig nem éreztem hiányát a harapós villának. Joystical sem hiányzik a szintező
pakolászok vele bálát bőven elég erős a 2 hesston bálához vagy egy tele raklap zsalukőhöz csak gép legyen alatta ami bírja
Válasz Đani #662. hozzászólásáraNem az én pénztárcám, de ha körbála rakáson kívül másra is akarjátok használni, akkor főleg 1.4-es, és szigorúan joystickkal. Ha harapós trágyavilla lesz, akkor eleve kell a 3. elektromos szelep is a joystick-ra, ez plusz pénz, de szerintem megéri. Jó sok évig fogjátok megelégedéssel használni az biztos. Sokszor rakok vele raklapot, ibc-tartályt, big-bag zsákot, de a kanálhoz is nagyon jó a párhuzamvezető. Mondjuk körbálát meg trágyát lehet rakni anélkül is, de sokkal macerásabb. Soha az életben nem fogod olyan finoman vezérelni a rakodót ha rajta van 10q, mint a joystickkal. Akár centiket is lehet rajta emelni-süllyeszteni mindenféle gond nélkül, kényelmesen. Ráadásul a traktor tömbje teljesen szabad marad.
Válasz Đani #662. hozzászólásáraAkkor én biztosan az 1.4-est venném, mert az eleve erősebb szerkezet. Meg lehet venni joystick nélkül is, aztán ha úgy gondolod később is lehet kérni a joystick-ot, Csabáék nagyon rugalmasak ebben is
Válasz Sz_Pisti #661. hozzászólásárakörbálákat és trágyát, pontosan nem tudom mennyit bála időjárástól függ, trágyából volna a több az biztos :)
Válasz Đani #660. hozzászólásáramit szeretnél vele pakolni és mennyit?
Válasz Lacus704 #657. hozzászólásáraA Blacbull 1.2-t joystic nélkül mennyire érdemes venni?
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraNálam a szivattyúból megy az olaj a bal alsó (P1) ágba, a tömb jobb alsó (T2) ágából megy az olajtartály tetejébe, a jobb oldalából (T1) pedig visszamegy a traktor vezérműtömbjébe.
Válasz atisgyulai #656. hozzászólásáraA másik traktorjukon úgy van, a jobb kihelyezett körről megy a rakodó tömbje. Ezen a gépen van egy szabad kör, de direktbe akarnák kötni, hogy külön menjen. Én simán rákötném a traktor csatlakozóira, mint a régieknél, joystick nélkül. 5 perc letenni a gémet a traktorról, amikor kaszál, rendsodrózik, bálázik, vagy talajmunkázik, akkor nem kell a rakodó a gépre.
Válasz lala1 #645. hozzászólására1 milliónál megáll az 1.2 a többiből lehet venni kanalat stb.arra a munkára amit mondott elég az 1.2 is. Nekem az van bálapakolás,trágya,terület egyengetés némi föl pakolás erre tökéletes.joystical a szintező hanyagolható de hát pénztárca függő ez :) de a többi kisipari nevesincs rakodóktól jobb
Válasz Jakabjóska #654. hozzászólásáraEsetleg úgy is megoldható, hogy az oldalsó kivezetésre kötitek, és az egyik kar lenyomása után dolgozik a joystik. Akkor a nyomó oldal adott, amelyik a hidr.tartályba menne azt kell a párjára kötni az oldalkivezetésnek, a harmadikat meg levakolni.(nekünk így van bekötve)
Nincs akkora bontás, viszont lefoglal egy kört, ill. ha gond van a traki elosztójával, akkor az a rakodóra is kihat (pl. nyomástartó szelep).
De így is teljesen jól működik.
Jó barkácsolást!
Válasz Bandika86 #653. hozzászólásáraAz előző rakodót Tiszakécskén vették, talán Tempel kft, erre a traktorra csak a konzol lett felrakva, ez meg Miskolcról van. Az árát nem tudom, mert nem az enyém.
Válasz atisgyulai #652. hozzászólásáraAkkor kell csináltatni egy csatlakozót a szivattyú nyomóoldalára, és sorba kötni a két tömböt.
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraSzia mennyi volt a rakodó és melyik cégnél vetted?
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraAmint látom a szivattyútól jön a nyomás. Akkor ahogyan a kolléga írta, sorba kell kötni az elosztókat.
Először jön a szivattyútól ide ki a nyomócső (csak ide, a régi csövet ami a belső elosztóhoz megy, le kell venni!!), majd erről az egyik a hidr.tartályba, a másik a belső elosztóra, oda ahová eredetileg a szivattyútól kapja a nyomást. Hogy melyik a T1 és a T2 azt így nem tudom, de ha kipróbálod hogy melyiken megy tovább az olaj nyugalmi àllapotban, az megy be az elosztóra.
A tartályba meg azt engedi ami üzem közben a munkahengerekből visszajön.
Remélem jól érthetően fogalmaztam, és eligazodsz rajta!
Válasz Jakabjóska #650. hozzászólásáraRésolaj?
Köszönöm mindkettőtöknek!

Ezen ilyen vezértömb van:
Van egy "P1" jelű csatlakozás, gondolom ez a szivattyútól jövő betáp, van egy "T1" és egy "T2", ezekből egy a tartályba, de a másik hova?
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraNálam úgy van kötve (de nem metal-fach), hogy a szivattyúról le van véve az a cső, amin a traktor vezértömbjébe menne az olaj. A szivattyúból megy a gém tömbjébe, onnan megy a traktor vezértömbjébe. Egy másik visszafolyó ágon meg a gém tömbjéből a tartály tetejébe. Holnap megnézem pontosan melyik cső hova megy, ha érdekel.
Válasz Jakabjóska #647. hozzászólásáraEgy fotó a tömbről?
Nem Metal-Fach, de lengyel rakodónk van (tur 05) bolgár vezértömbbel.
A bowdenek vízszintesen, vagy alulról függőlegesen kapcsolódnak bele?
Üdv emberek!
Van itt valakinek Metal-Fach joystickos vezérlésű homlokrakodója? Kis segítség kellene a vezértömb bekötéséhez. Van egy nyomó és két visszatérő vezetéke, de ha a nyomóágat bekötöm a szivattyúhoz, a visszatérőt a szűrőházba, akkor semmi sem működik, még a traktor saját hidraulikája sem. A másik ugyanilyen rakodón másfajta vezérlő van, és az a traktor egyik kihelyezett köréről megy. Ezen meg valamilyen "AKON LWM" vezérlőtömb van.
Válasz lala1 #645. hozzászólására Mi joystick nélkül vásároltuk meg az 1.4-es BlackBull-t, most a karokkal kell vezérelni, de műtrágyát, vetőmagot rakni így is megfelel.
Természetesen joystickkal finomabb volna az irányítás, de jóval jobb az 1.4 mint az 1.2-es
Válasz Lacus704 #643. hozzászólásáraHa az 1.2-re megveszed a joystic-ot,már nemsokkal olcsóbb,mint az 1.4,amiben az is benne van. S plusszban párhuzamvezető is van,ami nem elhanyagolható. Tapasztalatból mondom.
Válasz keselyu221 #642. hozzászólásáraPénztárcától függ, de ahogy előttem is írták, Black Bull-t a parasztnak!
Válasz keselyu221 #642. hozzászólásáraBlack Bull junior 1.2 tökéletes joystic-opcióval
Sziasztok, mtz 82-re , vagy mtz 50-re szeretnék rakodót nagyrészt bála lenne vele pakolva, néha trágya. Milyen rakodó érné meg?
[kep1]
Nekem van eladó gyári hauer homlokrakodóm 330.000 ft-ért ha valakit érdekel. Ezeknek évtizedes múltjuk van az Osztrákoknál így biztos nem szar gép.


Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy valaki nem-e ismeri a lengyel Metal Technik Mt02 vagy 03-as típusú rakodót? Eddig az Olimet Tur 5-et néztem de most találtam rá csak nem tudom hogy van-e itt importőre vagy esetleg már aki dolgozott ilyennel vagy van neki.
Köszönöm előre is a válaszokat
A Blackbull Junior 1.4 homlokrakodóhoz adnak olyan papírt hogy ha a forgalmiba be kell íratni beirják.
Válasz UE-28 #614. hozzászólásáraNekünk 4 éve működik problémamentesen.
Válasz UE-28 #614. hozzászólásáraHasonlót gyárt Cegléd mellett Nyársapáton egy ember,csak annak elől van a konzol.Alkuval 350 körül lehet hozzájutni.
Válasz UE-28 #633. hozzászólásáraA lényege az, hogy 1 ember kényelmesen megcsinálja a melót. Ráadásul ha belejön a gépész megy mint az ágybasz@rás. Kazlazni is lehet vele.
Bálacsúszda jó, de itt is kell plusz 2 ember. Ami meg nem igen van. Próbáltuk mi is, de nagyobb területbe beállni azért macerás. Ha megtelnek a pótok lehet menni lerakodni a bálázás meg nem halad. Ráadásul a K454 fasirt báláit nem volt nagy buli rakodni. Szerettük a kisbálát mert könnyű volt vele bánni, de annyi plusz munka volt vele, hogy inkább áttértünk a körre.
Válasz ..MZ/X.. #632. hozzászólásáraNem tudtam volna elképzelni, ha nem mutatod meg
Nekem egy kicsit körülményesnek tűnik, de nem rossz.
OFF
Mi a kezdetek kezdetén így csináltuk, azóta azért kicsit haladósabbra vettük a témát, na meg nagyobb rakterű felmagasítózott könnyű pótok, ahol kötésbe sem kell rakni. Így a munkasebesség már olyan, mint ha a földre báláznád, így teljesen megspórolod a felpakolást.
https://www.youtube.com/watch?v=UO2GVzLtKbU
ON
Válasz UE-28 #631. hozzászólására
Kisbála adapter
Válasz ..MZ/X.. #630. hozzászólásáraKöszi az útbaigazítást
Válasz UE-28 #626. hozzászólásáraKHR az jó, nekünk van 1510 és 80 is. A 80 stabilabb mert be van kötve a hátsó híd alá, de a másik sem rossz. Gyárilag MTZ-re találták ki őket. Inkább ilyet vegyél, vagy teszel még mellé egy kicsit és veszel minőségibb használtat vagy egy új BB-t. Ha nekiálltok és csináltok adaptert akkor kisbálát is fogtok pakolni vele.
Válasz antaljoco0 #627. hozzászólásáraÉn ugyanígy jártam vele, mondtam hogy a szár vége beleér a szimeringbe és ömlik az olaj mert rövid és sérült. Meg se hallotta olyan nagy arc volt, pedig egy napos volt a gép. Nem is sokat használtuk mert egy rakat sz.....ar volt az egész. Így vettünk egy Black Bull 1.4 rakodót, ami nem hasonlítható ehez a szemethez.
Válasz fexco #625. hozzászólásáraKinek mire kell. Annyira szar nem lehet ha az osztrák évtizedeken keresztül használja. Nekem ez jobban tetszet mert könnyű felépítésű és jobb a rálátás és a kilátás a gépből. De már nem aktuális a dolog mert az elöbb vitték el. Megy fel a helyére a big lift.

Válasz UE-28 #619. hozzászólására2008 őszén vettem egyet. 50 hozzászólásban a véleményem elolvashatod. Azóta is megvan. Néhány helyen átvarrtam, megerősítettem. A kanalat átalakítottam.
A legbosszantóbb az volt, hogy a fickó le se szarta a hibákat, garanciáról ne is álmodj.
Egyéb. Felénk két-három éve a homlokrakodós gépeket közúton ellenőrzik. Ha nincs a forgalmiba bejegyezve büntetést von maga után. Forgalmiba bejegyezni csak műbizonylatos munkagépet lehet. A Tiszaigari komának van-e ilyen azt nem tudom, akkoriban nem adott.
Köszönöm az észrevételeket, nem túl biztató amit olvasok.
Akkor inkább érdemes talán egy használt KHR-t keresni, most van is egy 1500-as típus 530.000 ért, 1988-as évjárat...
Ez egyébként gyárilag MTZ-hez gyártott rakodók lehettek vagy konzolt kell még ide is szerkeszteni?
Mókolást, tákolást nem szeretnék, olyat próbálnék venni,( akkor inkább még gyűjtök hozzá) amihez odaállok és nem kell a fél gépet átalakítani hozzá.
Válasz Szentgyorgyi József #624. hozzászólásárahagyták volna rajt a khrt.ez 1 rakat szar.a khr közelébe nem léphet...
Válasz csoppika #622. hozzászólásáraEredetileg khr rakodó volt ezen a gépen és annak keskenyebb volt a gém, ezért hozták beljebb. Kb 320cm-re emel. A villa billentése mechanikus, nem hidraulikus. A hegy húzott anyag, kicsit meg van hegesztve de kis köszörülés után kiszedhető, hátul anya van rajta és hüvelybe megy bele.
Válasz UE-28 #619. hozzászólásáraKb 4 éve használom.Kezdett a hegesztések mellett eltörni de már az első szezonban. Azóta semmi probléma vele.
Válasz Szentgyorgyi József #621. hozzászólásáraMiért kellett a kipufogót feljebb hozni?
Feléri a 2. sor körbálát? Le tudod venni a felső sorból a bálát, ha már fent van(mechanikus kanálbillentés)?
A hegy kovácsolt, vagy húzott anyag? Bele van már hegesztve, vagy ki lehet szedni? Ugyanis körbálához nem árt ritkítani rajta...
Válasz UE-28 #614. hozzászólására

Helló
Nekem van egy eladó homlokrakodó erre a típusra. 300.000 ft-ot kérek érte, +40.000ft-ért van hozzá egy kanál is. Székesfehérvár mellett vagyok.
Válasz UE-28 #616. hozzászólásáraNekem ilyen volt most adtam el..
Csúnya varratok elkapkodott munka volt. A bálatüske egy pár nap után kitört a helyéről átalakítottuk egy hüvellyel. A harmadik pont munkahengert ha teljesen behúztam ömlött az olaj mert akkoriban úgy tákolták bele a szárat.Azóta lehet fejlődtek de a mienket nagyon megbántam, hogy megvettem....
Válasz Büki Tamás #618. hozzászólásáraAz alátámasztást miért kellett megoldani? Bálarakáshoz is gyenge volt, vagy a föld, trágya jobban igénybe veszi és biztos ami biztos alapon csináltad?
Mióta használod?
Nekem 35 ha kaszálóm van, melyből kb 25 ha-on használnám körbálához, mert a többit kis kockába ütöm.
Igazából azt furcsállom csak, hogy majd felébe kerül, mint néhány nevesebb gyártó terméke.