Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD390.17 FtCHF432.15 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz MTZ1221.3 #1298. hozzászólására8.3 tonna a raksúlya. Ne tegyél rá 14et, mert nincs az az erősített rugó. A 2 gumibak sokat véd, de ezeken a jó utakon sajnos nem fog örökké tartani akkor túlsúllyal.
Szeretném kikérni a tapasztaltabb kollegák véleményét.
Adott egy HW 8011-es pótkocsi amin 135-ös falak vannak. Most, hogy jobb a kukorica fajsúlya 140q felmegy rá, így a meglévő laprugók már jól ki vannak hajolva. A kérdés az lenne, hogy a gyári 40 éves rugókat érdemes e kovácshoz vinni felújíttatni, vagy érdemes megvenni a gyárinak hirdetett erősített 12-es rugólapokból álló köteget? A mostani is 8 lapos és 9,81mm körüli vastagsággal rendelkezik, gondolom ez 10-es volt új korában. A pótkocsi egyébként tavalyig gyári felépítménnyel ment, én magasítottam meg egy sor gyári oldalfallal még.
Tengelyenként a gyári 2-2 rugóbakk van fenn egyébként.
Válasz Jászparaszt #1291. hozzászólásáraLátom közben megvan a válasz. Én ezt nem tudtam van HW-6011 és Hl-6011-em is mindkettő piros rendszámmal ez tévesztett meg.
egy ismerős jelezte nekem, hogy anno a szegedi conow kft. adott ki a kamionfelnik használatáról egy olyan elismervényt, amiben a cég igazolta, hogy a kamionfelnivel szerelt pótokat ugyanúgy el lehet fogadni műszakin, mint az eredeti felnivel. Ma hívtam a céget, 3 éve megszűnt. (Google térkép dobott ki elérhetőséget).
Van olyan fórumozó, akinek esetleg a tulajdonában van ilyen dokumentum, illetve megosztaná-e ezzel kapcsolatban a tapasztalatait?
Válasz tarkamacska #1278. hozzászólásáraJogos, nem számoltam utána, de bss volt kissebb össztömegre is gyártva, egyébként van topikja itt, ott több infó lesz róla.
Itthon inkább a 12 tonnások voltak elterjedve,(raksúly) teherautók után azzal jött ki 40t-ra.
Válasz Fendt34 #1274. hozzászólásáraAnnyit tennék hozzá, hogy ezen kívűl két pótkocsizashoz az első pótkocsi forgalmijaba be kell jegyezve lenni a másodlagos vontatasnak.
Válasz Gumóka #1277. hozzászólására18+16 az 34 de csak 32 tonnát húzhatok, így egy 7,2m kögel az adott, emögé kell valami ami befér 32 tonnába, tehát max 14 tonnás valami pót.
Válasz tarkamacska #1276. hozzászólásáraAnnyit tudsz még csalni a hw-nál, hogy az alsó 6-ot középről kezded kirakni, itt csináltak a homlok és hátfalra egy plusz kinyúlást profilból, így felülre 4± felmegy, ha két sorba rakod.
BSS/PANAW esetleg? Abból volt hosszabb is, meg 16 tonnás gyárilag.
Válasz Hali Laci #1275. hozzászólásárabálaszállításra is kell, ezért mindenképp a dupla pót játszik, és az elkövetkező üzanyagárral nem akarok 120-150q-val szüttyögni. legyen 300-320 a 2 kocsin aztán jónapot.
Válasz Fendt34 #1274. hozzászólásáraEzt a részét én nem vitatom. Ahány rendőr anyi szabályértelmezés. Felénk a dupla pótból az első fekete a második piros rendszámos. Aki két pirossal próbálkozik ott rendszám le , kpm vizsga plusz 300 csekk. Én csak annyit jegyeznék meg hogy egy hw 8011 ne menjen 15 tonnával ,pláne ne többel.
Válasz Hali Laci #1273. hozzászólására A vontatásra vonatkozó műszaki feltételeket a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 21.§ és 22.§-ai szabályozzák. A „fekete rendszámos mezőgazdasági vontató húzhat-e két piros rendszámos mbp 6,5 t pótkocsit vagy más típusú pótkocsit?” kérdésre a válasz: igen vontathat, amennyiben a vontató hatósági engedélyébe a jármű vontatóként, mezőgazdasági vontatóként szerepel, a forgalmi engedélybe bejegyzett vontatható össztömeget a vontatmány nem haladja meg, a pótkocsik össztömege nem haladja meg a vontató össztömegének a négyszeresét, üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét, ráfutófékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét. Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak. A gépjármű által vontatható pótkocsi össztömegét a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömegére vonatkoztatott motorteljesítmény figyelembevételével kell megállapítani. A megengedett legnagyobb össztömegre vonatkoztatott motorteljesítmény mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 2,2 kW/tonnánál kevesebb nem lehet.
Pótkocsi vontatására alkalmas jármű esetén a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege alapulvételével kell a fajlagos motorteljesítményt meghatározni. A rendelet 21.§ (5) bek. alapján vontatóval és mezőgazdasági vontatóval legfeljebb két pótkocsi, lassú járművel egy pótkocsi vontatható”
Válasz tarkamacska #1272. hozzászólásáraHa piros rendszámos a kogel akkor az mögé ne keress . Itt a rend őrei 300as csekket osztanak érte. Ha piros rendszám akkor egy ,ha fekete akkor kettő. De cseréld három tengelyesre és nem tudnak beléd kötni. A hw és társai sokat kibírnak de tartósan tizenöt tonnákat nem. 8ra tervezték és 12 őt kibír. De 15 meg fölötte? Hát nem hinném.
Válasz tarkamacska #1270. hozzászólásáraEz azért erős kijelentés. Az a kérdés mi és hol húzza. 15t fölött az mtz nem játszik. Azt meg is kell állítani. 11 12 tonnáig használható de a felett inkàbb egy felújított kogel és társai. Nem beszélve ha túlsúllyal használod akkor a hátsó munkahenger előbb vagy utóbb benéz a platóba.
Válasz tarkamacska #1265. hozzászólására520X235 A platója és 180 magasitóval 165-170q búza is rámenne de nem kell rá annyi.Nagy köb csak napra,árpa menjen tele.Alulra 8 125 bála vagy 6 160 bála fér.Ha kicsit görbe az oldal le sem veszik csak egy oldalról a magasitót akkor is be feszül a bála
Válasz mtz1221 #1242. hozzászólásáranaja, ha egyszer lefújt az elsőtartály, nem nyit a hátsóra, le kell engedni egy keveset az elejéből, ahogy írod és már tolja is át
Bálából 150-esből 10, ha a második sor is dupla. Alulra csak 6 fér be, 125-ből lehet befér a 8 is, de ezt nem tudom. Szélességre viszont nem egyik oldalt le kell nyitni.
Válasz später77 #1263. hozzászólásáraBiztos csinálnak neked olyat is de fajlagosan sokba fog kerülni, mert nem sokkal kevesebb a vas a festék benne, munka ugyanannyi vele. Ráadásul ami drága a zsanér és egyéb kiegészítő dolgok ugyanúgy kell rá. Lehet hogy 1,5 -et elkérnek egy akkoráért amit te szeretnél és fele akkora.
Válasz agrogal #1262. hozzászólásáraKöszi! Ez extra, én az alap plató és 45+30 centis oldalakra gondoltam. Nyilván nem nagyon van már igény ilyenre, aztán nem biznisz gyártani.
Válasz später77 #1255. hozzászólásáraDe ha a vastagabbat veszed, akkor átalakításokra készülj, nemhinném hogy be tudod a helyére tuszkolni a vastagabb lapokat
Válasz Géza15 #1248. hozzászólásáraSzerintem vágjàl kazánlemezből 4 téglalapot ami befér keresztben a kengyelek közé, a közepén meg tegyél rá egy furatot.
Válasz Gumóka #1251. hozzászólásáraigy van. Vagy egy lemez távtarto erre ami benne van peremmel csavarfurattal és az a helyén tartja az eredeti tàvtartot. De én is inkább hegeszteném. Fél ora egy azt ennyi.
1349 hozzászólás
Válasz MTZ1221.3 #1298. hozzászólására8.3 tonna a raksúlya. Ne tegyél rá 14et, mert nincs az az erősített rugó. A 2 gumibak sokat véd, de ezeken a jó utakon sajnos nem fog örökké tartani akkor túlsúllyal.
Sziasztok!
Szeretném kikérni a tapasztaltabb kollegák véleményét.
Adott egy HW 8011-es pótkocsi amin 135-ös falak vannak. Most, hogy jobb a kukorica fajsúlya 140q felmegy rá, így a meglévő laprugók már jól ki vannak hajolva. A kérdés az lenne, hogy a gyári 40 éves rugókat érdemes e kovácshoz vinni felújíttatni, vagy érdemes megvenni a gyárinak hirdetett erősített 12-es rugólapokból álló köteget? A mostani is 8 lapos és 9,81mm körüli vastagsággal rendelkezik, gondolom ez 10-es volt új korában. A pótkocsi egyébként tavalyig gyári felépítménnyel ment, én magasítottam meg egy sor gyári oldalfallal még.
Tengelyenként a gyári 2-2 rugóbakk van fenn egyébként.
Köszönöm válaszokat előre is
Üdv
Válasz rigás #1296. hozzászólásáraBocs kimaradt a hl fixes...
Válasz Jászparaszt #1291. hozzászólásáraLátom közben megvan a válasz. Én ezt nem tudtam van HW-6011 és Hl-6011-em is mindkettő piros rendszámmal ez tévesztett meg.
Válasz Jászparaszt #1293. hozzászólásáraIgen egyformák nekem volt hl a forgalmiba 1200x20 gumi volt irva
Válasz Jászparaszt #1290. hozzászólásáraLehet még csináltak bilincsre hivatalosan
Válasz 4755 #1292. hozzászólásáraÜdvözlöm!
Azon kívül teljesen egyformák?
Válasz Jászparaszt #1290. hozzászólásáraÜdv a hl az teher pót volt anno azok 1200x20gumival jöttek a hv pedig mezőgazdasági pót volt a széles kerekes
Válasz rigás #1286. hozzászólásáraNem fix az biztos.
Válasz Krisztalos16245 #1287. hozzászólásáraNem fixes a Hl 8011. Azért is kérdezem, hogy mi a különbség?
Mert szemre kb egyformák.
Válasz rigás #1286. hozzászólásáraNem fixes, billencs az biztos.
Válasz Krisztalos16245 #1287. hozzászólásáraVagyis akkor a fixesnek alacsonyabban van a platója?
Válasz Jászparaszt #1285. hozzászólásáraBilincs és fikszes
Válasz Jászparaszt #1285. hozzászólásáraTudtommal az utóbbi fix platós, már ha úgy van mint a 6 tonnásnál.
Sziasztok!
Nem tudom volt e már kérdés.
Azt szeretném megtudni, hogy mi a különbség a Hw 8011, és a Hl 8011 között?
Üdv,
egy ismerős jelezte nekem, hogy anno a szegedi conow kft. adott ki a kamionfelnik használatáról egy olyan elismervényt, amiben a cég igazolta, hogy a kamionfelnivel szerelt pótokat ugyanúgy el lehet fogadni műszakin, mint az eredeti felnivel. Ma hívtam a céget, 3 éve megszűnt. (Google térkép dobott ki elérhetőséget).
Van olyan fórumozó, akinek esetleg a tulajdonában van ilyen dokumentum, illetve megosztaná-e ezzel kapcsolatban a tapasztalatait?
Válasz blazy86 #1282. hozzászólásáraÉn meg Hw8011 hez keresek ugyanígy,1 db sima eredeti felnit
Sziasztok!
HW 6011-es potkocsihoz vadaszok 1 db sima /eredeti/ felnit.
Tudna esetleg Valaki segiteni, hogy honnan tudnek felhajtani egyet?
Köszönöm!
Válasz Gumóka #1280. hozzászólásáraNeked 10 tonna raksúllyal kell pótkocsi, mert ha nem több 4 tonnánál az önsúlya, az papíron pont 32.
A Hw talán 3,3-3,5 körül volt a gyári robotkaros felépítménnyel.
Válasz tarkamacska #1278. hozzászólásáraJogos, nem számoltam utána, de bss volt kissebb össztömegre is gyártva, egyébként van topikja itt, ott több infó lesz róla.
Itthon inkább a 12 tonnások voltak elterjedve,(raksúly) teherautók után azzal jött ki 40t-ra.
Panav néven máig gyártanak pótkocsikat.
Válasz Fendt34 #1274. hozzászólásáraAnnyit tennék hozzá, hogy ezen kívűl két pótkocsizashoz az első pótkocsi forgalmijaba be kell jegyezve lenni a másodlagos vontatasnak.
Válasz Gumóka #1277. hozzászólására18+16 az 34 de csak 32 tonnát húzhatok, így egy 7,2m kögel az adott, emögé kell valami ami befér 32 tonnába, tehát max 14 tonnás valami pót.
Válasz tarkamacska #1276. hozzászólásáraAnnyit tudsz még csalni a hw-nál, hogy az alsó 6-ot középről kezded kirakni, itt csináltak a homlok és hátfalra egy plusz kinyúlást profilból, így felülre 4± felmegy, ha két sorba rakod.
BSS/PANAW esetleg? Abból volt hosszabb is, meg 16 tonnás gyárilag.
Válasz Hali Laci #1275. hozzászólásárabálaszállításra is kell, ezért mindenképp a dupla pót játszik, és az elkövetkező üzanyagárral nem akarok 120-150q-val szüttyögni. legyen 300-320 a 2 kocsin aztán jónapot.
Válasz Fendt34 #1274. hozzászólásáraEzt a részét én nem vitatom. Ahány rendőr anyi szabályértelmezés. Felénk a dupla pótból az első fekete a második piros rendszámos. Aki két pirossal próbálkozik ott rendszám le , kpm vizsga plusz 300 csekk. Én csak annyit jegyeznék meg hogy egy hw 8011 ne menjen 15 tonnával ,pláne ne többel.
Válasz Hali Laci #1273. hozzászólására A vontatásra vonatkozó műszaki feltételeket a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 21.§ és 22.§-ai szabályozzák. A „fekete rendszámos mezőgazdasági vontató húzhat-e két piros rendszámos mbp 6,5 t pótkocsit vagy más típusú pótkocsit?” kérdésre a válasz: igen vontathat, amennyiben a vontató hatósági engedélyébe a jármű vontatóként, mezőgazdasági vontatóként szerepel, a forgalmi engedélybe bejegyzett vontatható össztömeget a vontatmány nem haladja meg, a pótkocsik össztömege nem haladja meg a vontató össztömegének a négyszeresét, üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét, ráfutófékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét. Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak. A gépjármű által vontatható pótkocsi össztömegét a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömegére vonatkoztatott motorteljesítmény figyelembevételével kell megállapítani. A megengedett legnagyobb össztömegre vonatkoztatott motorteljesítmény mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 2,2 kW/tonnánál kevesebb nem lehet.
Pótkocsi vontatására alkalmas jármű esetén a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege alapulvételével kell a fajlagos motorteljesítményt meghatározni. A rendelet 21.§ (5) bek. alapján vontatóval és mezőgazdasági vontatóval legfeljebb két pótkocsi, lassú járművel egy pótkocsi vontatható”
Válasz tarkamacska #1272. hozzászólásáraHa piros rendszámos a kogel akkor az mögé ne keress . Itt a rend őrei 300as csekket osztanak érte. Ha piros rendszám akkor egy ,ha fekete akkor kettő. De cseréld három tengelyesre és nem tudnak beléd kötni. A hw és társai sokat kibírnak de tartósan tizenöt tonnákat nem. 8ra tervezték és 12 őt kibír. De 15 meg fölötte? Hát nem hinném.
Válasz Hali Laci #1271. hozzászólásáraegy 18 tonnás kögel után keresek még egy pótot, amivel beférek 32 tonna alá.
Válasz tarkamacska #1270. hozzászólásáraEz azért erős kijelentés. Az a kérdés mi és hol húzza. 15t fölött az mtz nem játszik. Azt meg is kell állítani. 11 12 tonnáig használható de a felett inkàbb egy felújított kogel és társai. Nem beszélve ha túlsúllyal használod akkor a hátsó munkahenger előbb vagy utóbb benéz a platóba.
Válasz agrogal #1269. hozzászólásáraakkor 150q-val elvan vígan?
Válasz tarkamacska #1265. hozzászólására520X235 A platója és 180 magasitóval 165-170q búza is rámenne de nem kell rá annyi.Nagy köb csak napra,árpa menjen tele.Alulra 8 125 bála vagy 6 160 bála fér.Ha kicsit görbe az oldal le sem veszik csak egy oldalról a magasitót akkor is be feszül a bála
Válasz mtz1221 #1242. hozzászólásáranaja, ha egyszer lefújt az elsőtartály, nem nyit a hátsóra, le kell engedni egy keveset az elejéből, ahogy írod és már tolja is át
Válasz Gumóka #1266. hozzászólásáraköszi
Válasz tarkamacska #1265. hozzászólásáraGyári felépítményesre, a robotkarosra 10-11 tonna búza, kukorica nedvességtől függően akár 13 tonna is.
Bálából 150-esből 10, ha a második sor is dupla. Alulra csak 6 fér be, 125-ből lehet befér a 8 is, de ezt nem tudom. Szélességre viszont nem egyik oldalt le kell nyitni.
hello
egy normális 160-180cm magas oldalú 8011-re kb mennyi búza és kukorica megy fel?
illetve 125ös bálából mennyi megy rá?
köszi
Válasz später77 #1263. hozzászólásáraBiztos csinálnak neked olyat is de fajlagosan sokba fog kerülni, mert nem sokkal kevesebb a vas a festék benne, munka ugyanannyi vele. Ráadásul ami drága a zsanér és egyéb kiegészítő dolgok ugyanúgy kell rá. Lehet hogy 1,5 -et elkérnek egy akkoráért amit te szeretnél és fele akkora.
Válasz agrogal #1262. hozzászólásáraKöszi! Ez extra, én az alap plató és 45+30 centis oldalakra gondoltam. Nyilván nem nagyon van már igény ilyenre, aztán nem biznisz gyártani.
Válasz später77 #1261. hozzászólásárahttps://www.facebook.com/marketplace/item/458630955703600?ref=searchttps://www.facebook.com/marketplace/item/458630955703600?ref=searchttps://www.facebook.com/marketplace/item/458630955703600?ref=searc
Válasz agrogal #1260. hozzászólásáraNem találom, linket kérhetek?
Válasz später77 #1259. hozzászólásáraItt az aprókban láttam,1,9+fa plató+oldal+magasitó+ponyvaháromszög létra stb...
Felépítményt még lehet valahol készen vásárolni? Régebben mintha Axiál is árult volna.
Válasz später77 #1255. hozzászólásáraDe ha a vastagabbat veszed, akkor átalakításokra készülj, nemhinném hogy be tudod a helyére tuszkolni a vastagabb lapokat
Válasz Ká01 #1256. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz später77 #1255. hozzászólásáraEgyszer Fateromnak azt mondta egy kovács,hogy ugyanaz a két típusé.
A HW 6011 és 8011 rugókötege megegyezik? Neten csak 8011-hez találok, a sima 80*10-es, az erősített 80*12.
Köszi a tippeket.
Válasz Géza15 #1248. hozzászólásáraSzerintem vágjàl kazánlemezből 4 téglalapot ami befér keresztben a kengyelek közé, a közepén meg tegyél rá egy furatot.
Válasz Gumóka #1251. hozzászólásáraigy van. Vagy egy lemez távtarto erre ami benne van peremmel csavarfurattal és az a helyén tartja az eredeti tàvtartot. De én is inkább hegeszteném. Fél ora egy azt ennyi.
Válasz Géza15 #1250. hozzászólásáraAcélöntvény gondolom, akkor lehet. Co, vagy bázikus/ saválló elektróda, ha elektróda.
Nekem az mtzn az első híd is van hegesztve, sőt bölcső is lett egy másikon, évek óta bírja.
Válasz Gumóka #1249. hozzászólásáraDe öntvényre lehet normálisan hegeszteni?