Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Videók új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Fakitermelés, erdők újratelepítése új
- Erdőtelepítési támogatás új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Kecsketenyésztés új
- Poénok új
687 hozzászólás
Érdekes ez is, hogy nekem egy 82-es traktoros azt mesélte, hogy a 4-es ekét 6.-ba a 3-as nekézekét pedig 5.-be húzatja. Ez sok mindentől függ, de aki azt akarja, hogy tovább legyen jó egy gép az nem erőlteti és nem feszegeti annak a határait. Attól még, hogy gyorsabb egy gép nem jelent sokat. Lásd a Dutra is csak 100-110 Le-ős volt és vitte a 6-os ekét és a 2 sóderospótkocsit is.
Válasz #35. hozzászólásra
A nagyobb lendkerék nagyobb nyomatékot ad, de kisebb fordulatot.
Gondolj bele, hogy mikor tuningolják a Zsigulikat, az első lépés az volt, h kikönnyitették a lendkereket, pörgősebb lett a motor, de alacsonyabb fordulattartományokban nem húzott oly, jól és az alapjárattal is gáz volt.
Ha kicserélem a nehezebb lendkerékre akkor erősebb lesz?
nem fordulmeg nehezebben sőt pilanatnyilag pörgősebb de erőtleneb sanyi ugyvélem egyvéleményen vagyunk
De a katalógusban a nehezebbik lendkerék van irva.
Elképzelhető, hogy az elsőhajtás miatt rakták a 80-as lendkereket és a kuplongot bele?
Válasz #30. hozzászólásra
Igazad van azért majdnem 25le van a két gép között. De akkor a 82-esnek vinne kéne a 4-es ekét. MIÉRT NEM BÍRJA?
Válasz #29. hozzászólásra
Arra gondoltam, hogy könnyű a lendkerék és igy nehezebben fordul meg a fötengely, ezért zajosabb a járása.
mtz-552
Nekünk a 82-es ugyanazt az ekét húzza mint régen az 552-es. Az 552-es csak 5.-be vitte a 82-es meg úgynaúgy viszi 6.-ba 4x4 nélkül is. Homokosabb részen 6.-al lehetett próbálkozni az 552-el még a 82-es 7. be vitte.
Azon is meglepődtem, hogy van olyan földünk ahol kicsit felfelé kell menni egy szakaszon és ott a 2,1 m-es tárcsát az 552-es 7.-be vitte fel a sima régi 50-es meg 8. dikba is felfitte, persze mindkettőnél igazgatni kellett ekkor a mélységet, de egyforma mélyen "hasítottak".
azajos járást szerintem nem alenkerék okozza de azsem igazánjó,hogykönnyűl lenkerék van rajta azorosz leegyszerüsitette a gyártást megszüntette az izzitó gyergyás motort a80-ast rakta az 550-be is csak le szedte a sujokat a főtengelyről adagolóba belerakta az 50-es szabályzótt fordulat 1700-re kész az 550
Az ideális birtokméretről annyit, hogy akinek van 15 Ha kertészete annak egész évbe van munkája is vele.
Ez itt is gépektő függ. Meg az sem mindegy, hogy egyszerre 25 szórófejjel locsolunk vagy 10-el.
27 éves vagyok. A trakimba 50-es négyizzógyertyás motor van benne. A súly nélküli főtengely. De most akarom kuplongozni még nálam nem volt széthúzva és a faterom mondta, hogy a vékonyabbik lendkerék van rajta ami a 80-asé. Megnézte, Ő is meglepődött. A motor járása zajos okozhatja a könnyű lendkerék?
atólfügg milyen főtengely vanbenne 80-aslenkerék az ugymond könnyű ahoz nehéz főtengely kell tehát súlyokkal másképp nincs meg a lendület nem tudom milyen idősvagy,hogy tudod-e milyenek volta a k-25 u-28 suly nélküli főtengely meg vagy80-kilós lenkerék maguk módján sokat birtak halevennénk a főtengelyuk súját mondjuk felire erőtlenek lennének
nekem is négyizzógyertyás motorom van de már a lendkerék a 80-asé van benne. Ez befolyásolja a motor járását? Igy vettem a gépet.
az a gond,hogy arégi motorban vaneggy könnyű főtengej nany lenkerékkel ez igyjó az 550-es az 80-asmotor nyolvanas főtengelyel kis lenkerékkel csak leszedték a sújokat a főtengelyről és itt lett elfuserálva azért olyanerőtlenek 1700-as fordulaton bisztos,hogy hozssabb életű mint a 80-as de valamit valamiért nekem is550-volt átlett alakitva 80-ra utána 82 ztán turbós
nekem is olyan van. De miért jobb? A másik fajta motorral mi a gond?
az izzitogyergyás motor a jobb
4755!
Miért?
Melyik fajta motorra gondoltál?
az550-es az eggy elfuserált traki arégi 50-es harendbevan többettud aki szedettmárszét 550-es motort az tudja,hogy miért
AMÚGY MI JÁNOSSOMORJÁN gazdálkodunk.
a talajaink felemásak
van hansági mély talajtól a kavicsig
nagy része homokos csernozjom
ha a traktor vonóereje adott, a munkagép adott akkor a gyakorlatban az dönti el a szántás sebességét ,mélységét hogy az adott talaj milyen nedves és ami a lényeg hogy mennyi az ARANY-féle kötöttsége a talajnak...
azaz mi a talajtípus...
Egyetértek Josey-val!
Én Szabolcs megye Vaja nagyközség. Mifelénk elég homokos talaj van.
Válasz #14. hozzászólásra
Merre vannak földjeitek?
Egyébként a téves az a nézet, hogy a homokon könnyű szántani.
Válasz #14. hozzászólásra
Nem igaz. Ugyanolyan mélyen viszi a 3-as ekét az 552-es is. Lehet, hogy egy picit lassaban mert a motorfordulat különbség miatt. Lehet, hogy az ekéddel van a probléma, ne vedd sértésnek.
ha csak a homokot kell átforgatni pár cm mélyen akkor lehet, hogy elég.
nálunk meg ha rendes mélyen gyorsan akarok szántani a 3-assal akkor a 82 se elég, kell a 100LE.
552-est vegyél. Azt soha nem tudod kinyirni főleg a motorját mert csak 1800-at fordul a 82-esé meg 2200-at és ugyanazok az alktrészek vannak benne. Semmi erősítés. Közuton a 82-es gyorsabban megy, szerintem ennyi a különbség. Mifelénk mind a két gép 3-as ekével szánt.az 552-es is lazán viszi.
Akkor most 52 vagy 82-est vegyek?
Az 50-es 37kW-os ami 50,3 Le 1700F/p
Az 550-es 40,4kW ami 55 Le 1800f/p
552-esbe kétfajta motort rakott az orosz a régi négyizzógyertyást ami a borulásgátlós 50-es motorral egyezik meg és 1989-től D-242 motort rakott bele ami hasonlít a 80-as motorhoz csak 44kW-os 59Le-nek felel meg és 1800-at fordul.
Hát ezaz hogy ilyen gázolaj árak mellett minimum 3-as eke kell és még az se a leggazdaságosabb! azért akarok erősebett mert a 2-es ekét el akarom felejteni!
Válasz #6. hozzászólásra
az 50-eas és a z 55x sorozat között teljesitménybeli különbség is van.
Válasz #7. hozzászólásra
Igaz, hogy a 550-es és az 552 es között az első hajtás a különbség, de van olyan vásárlóm aki tőlem vett 3 fejes ekével min. 55 kötöttségi sz földön könnyedén szánt, mig mások a 82-essel más 3as ekékkel küzdenek ugyanazon a földön.
ezzel egy kicsit vitatkoznék mert nekünk 55E-nk van ami csak annyiban különbözik a 552-től hogy nincs első hajtása.
ha 3-as eke akkor minimum 82-es ,az árkülönbség nem nagy!!!!!!!!!!
Válasz #5. hozzászólásra
Hát nem tudom két 50-esem van de abból már nagyon elegem van ! Gyengék!!!!
Válasz #4. hozzászólásra
Ha kisebb fogyasztású gépre vágysz, akkor inkább az 552-es modellt válaszd, 63 LE igaz, de nagyobb a nyomatéka, mint a 82-esnek, és kisebb a fogyasztása is. A 82-es ugy 67-70Le teljesit valójában, ezeket az adatokat nyugaton mérték. A motorja pörgős 2400/min, mig az 552-esnek csak ugy 1700/min.
Válasz #3. hozzászólásra
Egy 82-essel az nem rossz! Én most akarok egy 82-est venni 50 ha műveléséhez. Akkor az csak elég lesz nekem is.
ha két traktorod van,mondjuk egy 80 meg egy 180 LE minden munkaeszköz megvan hozzá akkor 150ha simán elgyőz egy ember egy kisegitővel felénk igy van én 90ha művelek MTZ 82-vel,most tervezek nagyobb trakit
Válasz #1. hozzászólásra
Fogas kérdés.
Függ, hogymilyen gépállománnyal rendelkezel, márciustól egészen novemberig akarsz-e benne dolgozni, öntözhető-e a terület, mennyi a kézzel végezhető munkák aránya.
Pillanatnyilag ezekre az alapokra kell gondolni.
Szerintetek mennyi az ideális birtokméret? Mennyi a minimális amiből már meglehet élni és mennyi a maximális amit még egy megbízható alkalmazottal ketten meglehet művelni?