Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz kistaki #35001. hozzászólásáraSzia ilyen jellegű tárcsázta gondolsz.https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/szoleszeti-gepek/soraljmuvelo-kis-tarcsa/h_7032268
Köszi a segítséget a tárcsával kapcsolatosan, Talán most jó lesz a hétvégén, kicsit forgattam rajt. Valaki nem látott véletlenül szőlőművelő kis tárcsát, egyszer egy olasz oldalon láttam két két kis tárcsából volt összerakva(50cm-es tagokból volt összeforgatva 3-3 tárcsa levéllel) de itthon nem láttam még ilyet.
Válasz nagymedve61 #34988. hozzászólásáraSzia én eddig John Deere HY-gardot használtam az jó volt csak nagyon drága most váltottam MOL Farm JD re de ezzel eresztgeti az eszközt amig be nem melegszik az olaj.
Válasz zcsucsu #34987. hozzászólásáraSzia.
A 15 lovas gépnek 120 centis a gyárija. Attól nagyobbat a japán nem rak rá. Az más kérdés, hogy a kereskedő 140-essel legózta össze.
Két ismerősnek is 15 lovas gépe van, mindkettő 120-as talajmaróval érkezett.
Nekem a 17 lovas gépen van 130-as.
Most akarok tárcsát venni a gép mögé az is csak 120-as lesz.
Válasz zcsucsu #34987. hozzászólásáraSzia.
A 15 lovas gépnek 120 centis a gyárija. Attól nagyobbat a japán nem rak rá. Az más kérdés, hogy a kereskedő 140-essel legózta össze.
Két ismerősnek is 15 lovas gépe van, mindkettő 120-as talajmaróval érkezett.
Nekem a 17 lovas gépen van 130-as.
Most akarok tárcsát venni a gép mögé az is csak 120-as lesz.
Sziasztok! Kubota b1600 traktorba milyen és mennyi olaj kell a hajtóműbe, váltóba és a hidraulikába illetve a gyári talajmaróba? Köszönöm ha segítetek!
Nekem 15 lovas kubota van, gyárilag 140es maróval :S
Brutál nagynak tűnik, de van kúszó is rajta, és nincs olyan, hogy nem tudok olyan fokozatba kapcsolni, ahol ne lenne jó a gép teljesítményéhez...
Próbálgasd, és hidd el lesz olyan opció, ami tetszik a földnek és a trakinak is.
Ja de azért azt hozzáteszem, hogy ágaprításnál nulla a fogyasztás, országúton kb 0,7l, szántásnál 1l, marózásnál ha oda kell b@szni akkor 2l óránként. Igényli a gép :D
Válasz Felvidéki67 #34982. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
A kardánfokozat kettes. De más véleménye szerint is túl széles a maró. megpróbálom lejjebb venni a fokozatot.
Válasz TamGer85 #34983. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
Mint írtam kettes fokozat felezővel elsőhajtás bekapcsolva (kardánfokozat a második, ezt nem írtam). Megfogom próbálni a legkisebben is.
Válasz TamGer85 #34983. hozzászólásáraKöszönöm a választ. Én is erre gondoltam az első pillanatban. Eddig homokos talajban volt használva a gép. Itt jön a képbe kérésem, hogy a jobboldali hidraulika kezelő gombsor leírása megtalálható-e valahol. 2-3 használatára rájöttem de a többi homályos.Egyébként megpróbálom, ha az idő is engedi,más fokozatban.
Válasz szabe06 #34981. hozzászólásáraSzia!
Nekem Iseki TU170F-em van. Annak a gyári talajmarója 130 centi széles. Szépen dolgozik vele a gép (felező be van kapcsolva + elsőkerék hajtás), de kötött talajon van hogy megfogja rendesen a motort. Ilyenkor kisebb kardánfokozatba és/vagy kisebb sebességfokozatba kapcsolok (vagy munka mélységet csökkentek, de az a legritkábban fordul elő).
Szerintem a 145 centis talajmaró nem a gyári talajmarója (sajnos). Az egy dolog hogy rátették a gépre annak idején, de a 145-ös szélesség bizton sok annak a kisgépnek.
Annyit tudsz csinálni, hogy 1-es max 2-es sebességfokozatban használod és 1-es max 2-es kardánkihajtási fokozatban. Beállítod továbbá a munkameélységed úgy, hogy ne fogja nagyon a gépet.
Hosszú távon hogy ne nyírd ki a motort érdemes lenne 130-as talajmaróra cserélned...
Válasz szabe06 #34981. hozzászólásáraSzevasz! Nem írtad a kardán fokozatot, ugyanis a 175 - ös traki nagyon határeset a 145- ös talajmaróhoz. Tehát az itteni talajviszonyoknál csak 1-es kardán fokozattal fogja bírni hajtani a traki.Ha pedig a legkisebb kardán forduulattal sem bírta, akkor túl mélyre engedted a földbe a talajmarót.Sosem erőltesd a trakit, mert pillanatok alatt megfőzöd a motort.
Üdv mindenkinek!
Kérésem és kérdésem lenne a Fórum tagjaihoz.
Örököltem egy ISEKI LANDHOPE TU175F japán kistraktort. Sajnos japán tudásom a nullával egyenértékű ezért a gép jobboldali, hidraulika vezérléshez alkalmazott gombok funkciójának használata nem, vagy csak minimális állításra korlátozódik. Gépkönyv nincs hozzá.Ha valakinek van, vagy tud letöltési címet, esetleg ismeri a gombok funkcióját, kérem válaszoljon. A kérdésem pedig talajmarózáshoz kapcsolódik. Gyári 145cm-es talajmaró van hozzá (hárompontos) amit ha beengedek a talajba, kb 10 m után a traktor fulladni kezd mintha elfogyna az üzemanyag(szűrő tiszta), kiemelés után a motor felpörög és mehet ismét (kézigáz max, felező,kettes fokozat és fronthajtás be).Hát ez lenne röviden, aki tud kérem segítsen!
Üdv
szabe
Válasz psycho #34979. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
Az a kérdésem hogy az ATF olajnak megfelelő kenése van a váltóra és a hátsó hídra is? Ezek mind ugyaerről az olajról működnek.
Castrol Agri MP 15W-40 is jó lehet, vagy ez nem ebbe típusba való? Erre is olvastam utalást valahol.
Yanmár 1610D kistraktorom van.
Ennél a típusnál félautómata váltó van, és a váltó hidraulika rendszer egy olajból működik.Az utolsó utántöltés után hosszabb állásidő(2 év)után.
20 perc üzemelés után a traktor már csak hosszas várakozás után volt hajlandó sebességbe tevés után elindulni ,aztán teljesen megszünt az erőátvitel.
Olajcserét ajánlottak ,de senki nem tudja megmondani milyen típusú olajat kell beletölteni?
Válasz TamGer85 #34973. hozzászólásáraJung-nak hiába írsz, feltette a kérdést és azóta sem járt erre szerintem. Sosem fogjuk megtudni, hogy a gépben volt a hiba vagy a pilótában.
Válasz jung #34955. hozzászólásáraNincs a gépeddel semmi baj. Be kell kapcsolni a felezőt!. A kardán kihajtást ès a sebessèget meg a talaj kötöttsègènek megfelelően ki kell tapasztalnod. Ha felezővel nem indul el a kardán kihajtás válts egy alacsonyabb sebessèg fokozatba ès alacsonyabb kardán sebessègre. Plusz ha elállítottad a talajmaród (csökkentsd a művelèsi mèlysèged).
Válasz davidhervay93 #34969. hozzászólásáraÉn nem pontos fordulatot mondanék. A 3-ból a második fokozaton 1500-1800-as motorfordulatszám között. Ez talajfüggő is. Ha jól van megszántva akkor 2 kardánfokozat, leglassab sebesség, kézigáz maxon (ez olyan 1700-as motorfordulat). Ha kell egy picit odataposk neki, de csak finoman. Nekem így vált be Iseki Sial 21-el.
Válasz tartibor1986 #34968. hozzászólásáraSzia4
És valami védelem a kardánra?
nekem 70-80cm átmérőjű kuglikat kellene kicsit meghasítani, félbe, 3-omba hogy könnyebb legyen mozgatni.
Válasz wernerj #34954. hozzászólásáraEddig is tudtam használni művelt terület. Nem a beengedésel van a baj hanem elindul s egyre gyengébb. A felező jó ötlet azt ma megnézem nincs e átkapcsolva, a kuplung jó mert akkor max a eszköz állna meg szerintem a motor pörögne.
Válasz jung #34953. hozzászólásáraMióta csinálja? Felezőt bekapcsolod marózáshoz? Szántott föld, vagy taposott talaj? Fordulatszám megfelelő? Milyen gyorsan engeded bele a földbe? Kuplung milyen állapotban van?
Sziasztok van egy iseki 150esem s olyan problémám van, ha a talaj marót bele engedem a főldbe teljesen lefogja a gépet. Vontatni tudok vele ott nem érzek teljesítmény vesztést. Üresbe felemelve kézzel forgatható az eszköz. Elképzelhető hogy leengedve megfeszűl s lefogja? Lehet a rotarész csapágyai okozzák? Bár nem lötyög nincs hangja. Valakinek valami ötlet?
35452 hozzászólás
Válasz kistaki #35001. hozzászólásáraSzia ilyen jellegű tárcsázta gondolsz.https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/szoleszeti-gepek/soraljmuvelo-kis-tarcsa/h_7032268
Köszi a segítséget a tárcsával kapcsolatosan, Talán most jó lesz a hétvégén, kicsit forgattam rajt. Valaki nem látott véletlenül szőlőművelő kis tárcsát, egyszer egy olasz oldalon láttam két két kis tárcsából volt összerakva(50cm-es tagokból volt összeforgatva 3-3 tárcsa levéllel) de itthon nem láttam még ilyet.
Köszönettel: Kistaki
Válasz S.T #34998. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz tartibor1986 #34996. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz Lacika... #34992. hozzászólásáraÜdv!Tudom ajánlani a géporigo-t!....mondjuk ott sok fajta nincs!
Válasz kistaki #34994. hozzászólásáraSzia. Nálam 24 es kulccsal))) De amit felraktak úgy jó!
Válasz nagymedve61 #34988. hozzászólásáraSzia én eddig John Deere HY-gardot használtam az jó volt csak nagyon drága most váltottam MOL Farm JD re de ezzel eresztgeti az eszközt amig be nem melegszik az olaj.
Válasz kistaki #34994. hozzászólásáraHa a Google-ba beírod, csak úgy dobja ki az infót. Az alábbi 2 kép alapján el lehet indulni.
Válasz Gábor Gábor #34993. hozzászólásáraÜdvözlet!
Hogy lehet jól beállítani a tárcsát?
Van erre valami szabály?
Válasz TamGer85 #34990. hozzászólásáraEsetleg.
Üdv!
Hol lehetne vásárolni talajmaró késeket?
Oraker,Kelet agro kivételével!
Válasz szabe06 #34984. hozzászólásáraSzia!
Ilyen kapcsolók nekem nincsenek a gépen, sajnos ebben nem tudok segíteni.
Válasz zcsucsu #34987. hozzászólásáraSzia.
A 15 lovas gépnek 120 centis a gyárija. Attól nagyobbat a japán nem rak rá. Az más kérdés, hogy a kereskedő 140-essel legózta össze.
Két ismerősnek is 15 lovas gépe van, mindkettő 120-as talajmaróval érkezett.
Nekem a 17 lovas gépen van 130-as.
Most akarok tárcsát venni a gép mögé az is csak 120-as lesz.
Válasz zcsucsu #34987. hozzászólásáraSzia.
A 15 lovas gépnek 120 centis a gyárija. Attól nagyobbat a japán nem rak rá. Az más kérdés, hogy a kereskedő 140-essel legózta össze.
Két ismerősnek is 15 lovas gépe van, mindkettő 120-as talajmaróval érkezett.
Nekem a 17 lovas gépen van 130-as.
Most akarok tárcsát venni a gép mögé az is csak 120-as lesz.
Sziasztok! Kubota b1600 traktorba milyen és mennyi olaj kell a hajtóműbe, váltóba és a hidraulikába illetve a gyári talajmaróba? Köszönöm ha segítetek!
Válasz szabe06 #34986. hozzászólásáraSzia!
Nekem 15 lovas kubota van, gyárilag 140es maróval :S
Brutál nagynak tűnik, de van kúszó is rajta, és nincs olyan, hogy nem tudok olyan fokozatba kapcsolni, ahol ne lenne jó a gép teljesítményéhez...
Próbálgasd, és hidd el lesz olyan opció, ami tetszik a földnek és a trakinak is.
Ja de azért azt hozzáteszem, hogy ágaprításnál nulla a fogyasztás, országúton kb 0,7l, szántásnál 1l, marózásnál ha oda kell b@szni akkor 2l óránként. Igényli a gép :D
Válasz Felvidéki67 #34982. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
A kardánfokozat kettes. De más véleménye szerint is túl széles a maró. megpróbálom lejjebb venni a fokozatot.
Válasz TamGer85 #34983. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
Mint írtam kettes fokozat felezővel elsőhajtás bekapcsolva (kardánfokozat a második, ezt nem írtam). Megfogom próbálni a legkisebben is.
Válasz TamGer85 #34983. hozzászólásáraKöszönöm a választ. Én is erre gondoltam az első pillanatban. Eddig homokos talajban volt használva a gép. Itt jön a képbe kérésem, hogy a jobboldali hidraulika kezelő gombsor leírása megtalálható-e valahol. 2-3 használatára rájöttem de a többi homályos.Egyébként megpróbálom, ha az idő is engedi,más fokozatban.
Válasz szabe06 #34981. hozzászólásáraSzia!
Nekem Iseki TU170F-em van. Annak a gyári talajmarója 130 centi széles. Szépen dolgozik vele a gép (felező be van kapcsolva + elsőkerék hajtás), de kötött talajon van hogy megfogja rendesen a motort. Ilyenkor kisebb kardánfokozatba és/vagy kisebb sebességfokozatba kapcsolok (vagy munka mélységet csökkentek, de az a legritkábban fordul elő).
Szerintem a 145 centis talajmaró nem a gyári talajmarója (sajnos). Az egy dolog hogy rátették a gépre annak idején, de a 145-ös szélesség bizton sok annak a kisgépnek.
Annyit tudsz csinálni, hogy 1-es max 2-es sebességfokozatban használod és 1-es max 2-es kardánkihajtási fokozatban. Beállítod továbbá a munkameélységed úgy, hogy ne fogja nagyon a gépet.
Hosszú távon hogy ne nyírd ki a motort érdemes lenne 130-as talajmaróra cserélned...
Válasz szabe06 #34981. hozzászólásáraSzevasz! Nem írtad a kardán fokozatot, ugyanis a 175 - ös traki nagyon határeset a 145- ös talajmaróhoz. Tehát az itteni talajviszonyoknál csak 1-es kardán fokozattal fogja bírni hajtani a traki.Ha pedig a legkisebb kardán forduulattal sem bírta, akkor túl mélyre engedted a földbe a talajmarót.Sosem erőltesd a trakit, mert pillanatok alatt megfőzöd a motort.
Üdv mindenkinek!
Kérésem és kérdésem lenne a Fórum tagjaihoz.
Örököltem egy ISEKI LANDHOPE TU175F japán kistraktort. Sajnos japán tudásom a nullával egyenértékű ezért a gép jobboldali, hidraulika vezérléshez alkalmazott gombok funkciójának használata nem, vagy csak minimális állításra korlátozódik. Gépkönyv nincs hozzá.Ha valakinek van, vagy tud letöltési címet, esetleg ismeri a gombok funkcióját, kérem válaszoljon. A kérdésem pedig talajmarózáshoz kapcsolódik. Gyári 145cm-es talajmaró van hozzá (hárompontos) amit ha beengedek a talajba, kb 10 m után a traktor fulladni kezd mintha elfogyna az üzemanyag(szűrő tiszta), kiemelés után a motor felpörög és mehet ismét (kézigáz max, felező,kettes fokozat és fronthajtás be).Hát ez lenne röviden, aki tud kérem segítsen!
Üdv
szabe
Válasz psycho #34979. hozzászólásáraKöszönöm a választ.
Az a kérdésem hogy az ATF olajnak megfelelő kenése van a váltóra és a hátsó hídra is? Ezek mind ugyaerről az olajról működnek.
Castrol Agri MP 15W-40 is jó lehet, vagy ez nem ebbe típusba való? Erre is olvastam utalást valahol.
Válasz K.zsolt69 #34978. hozzászólásáraATF olaj, semmi más.
Sziasztok!
Yanmár 1610D kistraktorom van.
Ennél a típusnál félautómata váltó van, és a váltó hidraulika rendszer egy olajból működik.Az utolsó utántöltés után hosszabb állásidő(2 év)után.
20 perc üzemelés után a traktor már csak hosszas várakozás után volt hajlandó sebességbe tevés után elindulni ,aztán teljesen megszünt az erőátvitel.
Olajcserét ajánlottak ,de senki nem tudja megmondani milyen típusú olajat kell beletölteni?
Sziasztok, yanmar f195 traktorba hatsó kerékagyba hol kell felönteni az olajat? Elöre is koszi!
Üdv!
Hol lehetne vásárolni talajmaró késeket? Mitsubishi-hez kellene!
Oraker,Kelet agro kivételével!
Válasz kistaki #34970. hozzászólásáraNem csak az átmérő számít, hanem a hossz is. Jó a nyomatékhatárolós kardán, de senki nem használja.
Válasz TamGer85 #34973. hozzászólásáraJung-nak hiába írsz, feltette a kérdést és azóta sem járt erre szerintem. Sosem fogjuk megtudni, hogy a gépben volt a hiba vagy a pilótában.
Válasz jung #34955. hozzászólásáraNincs a gépeddel semmi baj. Be kell kapcsolni a felezőt!. A kardán kihajtást ès a sebessèget meg a talaj kötöttsègènek megfelelően ki kell tapasztalnod. Ha felezővel nem indul el a kardán kihajtás válts egy alacsonyabb sebessèg fokozatba ès alacsonyabb kardán sebessègre. Plusz ha elállítottad a talajmaród (csökkentsd a művelèsi mèlysèged).
Válasz kistaki #34970. hozzászólásáraSzia én nem használtam de egy kuplungos gardán nem ártana.
Válasz davidhervay93 #34969. hozzászólásáraÉn nem pontos fordulatot mondanék. A 3-ból a második fokozaton 1500-1800-as motorfordulatszám között. Ez talajfüggő is. Ha jól van megszántva akkor 2 kardánfokozat, leglassab sebesség, kézigáz maxon (ez olyan 1700-as motorfordulat). Ha kell egy picit odataposk neki, de csak finoman. Nekem így vált be Iseki Sial 21-el.
Válasz tartibor1986 #34968. hozzászólásáraSzia4
És valami védelem a kardánra?
nekem 70-80cm átmérőjű kuglikat kellene kicsit meghasítani, félbe, 3-omba hogy könnyebb legyen mozgatni.
Sziasztok, ki milyen kardán fordulaton szokott talajmarozni? Előre is köszi!
Válasz kistaki #34967. hozzászólásáraSzia
16hp Kubota 80-as kúppal pto 540 motor féllgázon simán a 2 éves akácot.
Üdvözlet!
Valaki hajt meg kúpos hasítót, japán kisgéppel?
Ha igen akkor milyet, és mekkorát?
Köszönettel: Kistaki
Válasz vezír #34965. hozzászólásáraValami csoda ez a kis vas:https://paprikatraktor.hu/termek/kubota_gt_3_kistraktor3/
üdvözletem tudnátok ajánlani nekem 15-30 LE közti műszakis őszkerekes trakit 2 misi alatt ? köszi:))
Sziasztok YanMar YM 1401-D típushoz keresek tömítéskészletet. Tud valaki segíteni hol lehet kapni? Köszönöm!
Válasz jung #34953. hozzászólásáraHogy érted hogy lefogja? Fullad a gép? Egyszer voltam így, csak üzemanyag szűrőt kellett cserélném az volt a baj...
Válasz jung #34955. hozzászólásáraEgyáltalán milyen széles a talajmaró? Gyári, hozzávaló?
Válasz davidhervay93 #34960. hozzászólásáraSzevasz. Nekem AF- es szeriám van, de gondolom hasonló a Tiéd is.Miben segíthetek?
Valakinek van tapasztala elso kerek szimering cserevel? Yanmar f195 os traktorrol van szo. Elore is koszonom!
Válasz jung #34953. hozzászólásáraA talajmarón a simító lemez mennyire van le szorítva a talajhoz?
Sziasztok!
Székesfehérváron egy kert talajmarózására keresek gépest. Tud valaki segíteni?
Kiderült hogy mi a probléma?
Válasz jung #34955. hozzászólásáraHa elindul és egyre gyengébb, az olajat is nézd meg a maróban, hátha nincs benne, és valami szorul.
Válasz wernerj #34954. hozzászólásáraEddig is tudtam használni művelt terület. Nem a beengedésel van a baj hanem elindul s egyre gyengébb. A felező jó ötlet azt ma megnézem nincs e átkapcsolva, a kuplung jó mert akkor max a eszköz állna meg szerintem a motor pörögne.
Válasz jung #34953. hozzászólásáraMióta csinálja? Felezőt bekapcsolod marózáshoz? Szántott föld, vagy taposott talaj? Fordulatszám megfelelő? Milyen gyorsan engeded bele a földbe? Kuplung milyen állapotban van?
Sziasztok van egy iseki 150esem s olyan problémám van, ha a talaj marót bele engedem a főldbe teljesen lefogja a gépet. Vontatni tudok vele ott nem érzek teljesítmény vesztést. Üresbe felemelve kézzel forgatható az eszköz. Elképzelhető hogy leengedve megfeszűl s lefogja? Lehet a rotarész csapágyai okozzák? Bár nem lötyög nincs hangja. Valakinek valami ötlet?