Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR413.22 FtUSD390.63 FtCHF443.85 FtGBP497.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz puccer #25639. hozzászólásáraBocsi ez a jó link.
A videó azért ilyen rossz,mert telóval készült álló helyzetben.Próbáltam átkonvertálni fekvőbe,de még rosszabb lett.https://www.youtube.com/watch?v=ej3XqY-mEJg
Válasz Agronomus #25627. hozzászólásáraSzia.
Akkor ha az első ekefejet hátrébb viszem messzebb kerül a hátsó keréktől,és így nagyobbat fog majd míg a hátsó eke kevesebbet,mert közelebb került hozzá az első.Jól gondolom? Így kisebb lenne a bakhátasság?
Válasz Agronomus #25627. hozzászólásáraNem a legjobb videó,de már az elején rátapintottál a lényegre,hogy a barázdában tolatok vissza és ez lehet a gond.Nekem fel sem tűnt,csak miután elolvastam a hozzászólásod.Köszönöm a szóbeli segítséget.Volt ennél hosszabb rész is kb 20m amit szántottam az is görbe lett pont az miatt amit mondtál.Sebaj majd legközelebb jobban sikerül!
Előbb-utóbb belejövök,mint kiskutya az ugatásbaA talaj vizes és homokos volt,felénk ilyen.Néha kellett használnom a difizárat,de azért vitte a kettes ekét a kicsike.https://www.youtube.com/results?search_query=els%C5%91+sz%C3%A1nt%C3%A1som
Hál isten nincs semmi bajunk.
A szóróban 200kg volt a föld szélén szegés, barázda.De nyilván én is figyelmetlen voltam.
A támasztókeréken (dupla) már gondolkodtam.
Válasz puccer #25624. hozzászólásáraAhhoz rövid volt ez a terület, hogy messzemenő következtetéseket vonj le. Ahogy előttem is írták, a barázdába visszatolatós verziónál jobban kijön a barázda görbülése. Én csak a traktor elejét szoktam beletenni a barázdába, a hátsó kerékkel annyira megyek a szélére, hogy majdnem belecsúszik. Így egy halványat inkább szélesebben húz be az eke, de mire leér a beállított mélységre egyenesen megy. Hozzáteszem, hogy én sokak által elképzelhetetlen laza lakatokkal szántok.
Válasz puccer #25625. hozzászólásáraSzia.Az első gond az, hogy ezen az ekén nem állítható az első fej fogása, vagyis nem szögállítós Bagodi, ahogy szokás mondani.Az első ekefejed a felét sem fogja a hátsónak, azért van a bakhátasság.A barázda végi görbeség pedig azért van, mert a barázdába tolatsz vissza, ha jól gondolom.Hátrafelé rátartasz a barázdára, ugye ekkor a traki eleje a szántást tapossa kicsit, a traki srégen áll.Lerakod az ekét, elindulsz előre, akkor az első kerékkel tartasz rá a barázdára, ezel pedig az első méteren enyhén kanyarodsz.Na ezért van a görbeség.A tarlón tolass vissza, és próbálj meg ,,egyenesen" beparkolni a barázdába, akkor egyenes marad kezdésnél is.Amúgy nem rossz a kezdet mindig nehéz
Sziasztok.
Ma én is szántottam egy kicsit. Kb 1000nm a kert egy része.Az első szántásom.És ahogyan sokan a szántásról írnak,(nem egyszerű dolog!).Felteszek pár képet,van videó is csak azt nem tudom hogyan kell feltölteni.Szerintetek mit csinálok rosszul? Vagy mit kell még állítanom az ekén? Egyenes szántással kezdek,de 2-3 sor után mindig korrigálnom kell,mert görbe lesz a sor eleje.Talán túl közel van az első eketest a hátsó kerékhez? Már úgy értem a kerék nyomvonalához?vagy mi
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraHát 4:0-nál már azért kijelenthető hogy a hiba nem az ön "készülékében" van hanem valószínüleg a kezelőszemély(zet)ben!
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraSzia! Ez nálad már-már krónikusnak mondható Remélem nem lett bajod, és a traki is csak megrázta magát a talpraállás után...a töltött szóró miatti magas súlypont volt az ok egy kis talajegyenetlenséggel?
Válasz Balu2 #25616 hozzászólásár Nekem ezért van kiforgatva a traki kereke hátul így 12cm szélesebb mint a komém gépé igy már ö is meg borittota ahol én még lazán szántok ugyan abban az oldalban!!!!
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraBalu ez nagyon megy neked.A te trakid olyan mint a rossz fuvaros ló,ha nem akar dolgozni,lefekszik a kocsi előtt.Miért nem szerelsz fel két támasztó kereket,amilyet a gyerek biciklire szoktak?
Sziasztok!Megpróbáltam hasznosan eltölteni a hétvégét
Egy kertet már felszántottam, igaz a beforgatók nélkül, azokat utána maszekoltak fel.
Ezeket viszont teszteltem a gumival eggyüt.A súlyok hatásosak, a gumik szerintem fogásra ugyanazok felsúlyozva mint a rizsgumi, csak nem rakja tele a sárhányót, és nem ráz Igaz még vizes a dolog, a keményebb foltba kikötötte a gépet a Bagodi, dehát meg kellett próbálni, a végeredmény is jó lett Folyt köv kedden!
Válasz drazse4 #25612. hozzászólásáraSzivattyú akkor szokott visítani és mellé az olaj habosodni, ha kevés a rendszerben az olaj, nem megfelelő minőségű/viszkozitású az olaj, vagy kopott a szivattyú. Az egyéb lehetőségeket, hogy eltömődött a szűrő, esetleg dugulás van nem említeném, azokra kicsi az esély. Szűrőt gondolom cseréltél.
A felvetésed működőképes, csak feltétele a megfelelő mennyiségű olaj.
Jelenleg ugye egy fogaskerék szivattyú nyomja a szűrőn át a hidróhoz az olajat.
Most ha én leszedném magát a hidromocit+szivattyút és a betápjára sima ejtőtartállyal nyomatnám az olajat az működhetne úgy igaz?
Kíváncsi lennék hogy ka kivan kerülve minden egyéb rendszer akkor is visít/habzik e, vagy esetleg valahol tényleg vmi dugulás lehet.
Válasz 76béci #25609. hozzászólásáraNekem a gyári van a Yanmaron, szerencsére teszi a dolgát, ahogy kell. A Kubotára egy régi civic generátora kerül, semmi más nem szólt mellette, mint hogy az volt itthon.
Ha már úgy is a generátorokról van szó akkor egy pár képet felraknátok mindenki a saját generátoráról kinek milyen tipus van fent a trakin mert már gondolkodom rajta hogy kicserélem a dinamót generátorra de nem tudom milyen tipust keressek mert ezek valami helyes kisméretű generátor taalán suzuki swift vagy esetleg maruti?? Varom a kinek milyen a gyári generátora a trakiban köszönöm.
Válasz Bencsiki #25606. hozzászólásáraHa ősszel nedves magágyba kerül a vetőmag, abból rossz nem sűlhet ki.Csak szikkadjon még kicsit, hogy a magot be is tudd takarni,aztán majd egy kis hótakaró,később a májusi eső és végül a bőséges áldás.Ennyi az egész!
Sziasztok!
Kész a magágy. Már csak a vetőmag kell (elvileg a jövő hét elején érkezik). Még soha sem vetettem búzát. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle...
Válasz Bencsiki #25589. hozzászólásáraHát igen,abból főzök amink van.Az összes mechanikus alkatrészeket, a szöghajtóműtől a kardánig, szorgalmasan gyűjtögettem egész évben a munkahelyemen.No innen származik a bordásszíjjas áttételem is,mert hát csak ilyeneket használunk.Tudom egy ékszíjas megoldás kézenfekvőb lenne,de ez adott volt.Ha ezzel a bordás megoldással nem fog működni,akkor majd jön a B variáns, az ékszíjas hajtás.Majd meglátjuk a vallatásnál
Válasz danesz8881 #25600. hozzászólásáraNekem a B7000-en ment el a töltésem. Vagy a dinamó, vagy annak a fesszabályzója ment tönkre, sokat nem is gondolkodtam a javításon, mert amúgy sem volt az az aktív valami, főleg a nagyobb akksi miatt. Inkább raktam fel egy beépített fesszabályzós autó generátort. Utána nem volt gond a töltéssel.
Sziasztok
Lenne egy problémám a traki generátora nem tölt vissza rendesen. Elindítom 12.7 körül van, aztán lassan megy felfele 12.9-ig aztán lassul gyorsul de minimálisan csak tizedeket nagyobb gázt adok akkor sem változik semmi a generátor ugye egybe van építve a blokkal ezért elég nehéz a javítás is. Valakinek voltár ilyen problémája?
Válasz BanDom #25597. hozzászólásáraKöszönöm!
Ügyes megoldás. sajátomra akartam biggyeszteni de nem lehet mert túl kicsi a hely. meg kéne toldani a vázat, akkor esetleg.
Üdv. Mindenkinek! Ma megkezdtem a szántásokat! Délután bejelentkeztek páran, kettőt meg is csináltam. Azt hittem hogy dagonya lesz meg kínlódás, de végül még a difizárra se kellett rálépnem (pedig nem homokon voltam, de nem is annyira kötötten) Úgyhogy hibamentes szép idős őszi szezont kívánok minden kedves Fórumozónak!
Hali Tomi19921220 ! Itt vannak a képek az előhántolóról: Annyi érdekessége van hogy forgatható, mert az építés előtt nem ismertem a helyes szögállást, ahol jól dolgozik.
Válasz krizol #25593. hozzászólásáraHali! Nem a Micsura vár, az halél volna neki is meg nekem is Valószínűleg a 120-as Fergával oldom meg a dolgot, mert az én kis JD-m áppen motorgenerálra vár 50 év szolgálat után
Válasz Bencsiki #25590. hozzászólásáraSzia....jó neked...én holnap kezdem a szántást a magasabbik részén a falunak, aztán vagy elcuppanok vagy nem...ma felfúrom a helyére a súlyaimat, aztán meglátjuk, hogy mit tudaok tenni az ügy érdekében a kertekben....a maradék 17 heki meg esélytelen...még a kuki sincs letakarítva a 3 hektárról...a többi pihentetve volt azt szántanám, de még süppedős
35441 hozzászólás
Válasz puccer #25639. hozzászólásáraBocsi ez a jó link.
A videó azért ilyen rossz,mert telóval készült álló helyzetben.Próbáltam átkonvertálni fekvőbe,de még rosszabb lett.https://www.youtube.com/watch?v=ej3XqY-mEJg
Válasz Agronomus #25627. hozzászólásáraSzia.
Akkor ha az első ekefejet hátrébb viszem messzebb kerül a hátsó keréktől,és így nagyobbat fog majd míg a hátsó eke kevesebbet,mert közelebb került hozzá az első.Jól gondolom? Így kisebb lenne a bakhátasság?
Válasz Agronomus #25627. hozzászólásáraNem a legjobb videó,de már az elején rátapintottál a lényegre,hogy a barázdában tolatok vissza és ez lehet a gond.Nekem fel sem tűnt,csak miután elolvastam a hozzászólásod.Köszönöm a szóbeli segítséget.Volt ennél hosszabb rész is kb 20m amit szántottam az is görbe lett pont az miatt amit mondtál.Sebaj majd legközelebb jobban sikerül!
Előbb-utóbb belejövök,mint kiskutya az ugatásbaA talaj vizes és homokos volt,felénk ilyen.Néha kellett használnom a difizárat,de azért vitte a kettes ekét a kicsike.https://www.youtube.com/results?search_query=els%C5%91+sz%C3%A1nt%C3%A1som
Hál isten nincs semmi bajunk.
A szóróban 200kg volt a föld szélén szegés, barázda.De nyilván én is figyelmetlen voltam.
A támasztókeréken (dupla) már gondolkodtam.
Forumtársak akinek nem dinamója van az megnézné milyen tipusú a generátora köszönöm.
Válasz 74 Misi #25633. hozzászólásáraSzép!
Válasz 74 Misi #25633. hozzászólásáraNem kicsi terület, meg ahogy látom szártömeg is volt rendesen.
Válasz puccer #25624. hozzászólásáraAhhoz rövid volt ez a terület, hogy messzemenő következtetéseket vonj le. Ahogy előttem is írták, a barázdába visszatolatós verziónál jobban kijön a barázda görbülése. Én csak a traktor elejét szoktam beletenni a barázdába, a hátsó kerékkel annyira megyek a szélére, hogy majdnem belecsúszik. Így egy halványat inkább szélesebben húz be az eke, de mire leér a beállított mélységre egyenesen megy. Hozzáteszem, hogy én sokak által elképzelhetetlen laza lakatokkal szántok.
Én sem unatkoztam.
Szép estét mindenkinek! Sajnos nem tudom a videót megosztani veletek mert telefonon van a és nem tudjuk feltölteni.
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraEzt a Vörös ördöggel "MTZ" is meg tudod csinálni?
Szevasztok. Ma volt egy kis kukoricatörés szártépéssel egybekötve.
Válasz Balázs1994 #25621. hozzászólásáraBalunak nem lenne elég a 12 cm neki legalább 1m kellene mind a két oldalra.
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraFelénk vékonyabban szokták a műtrágyát szórni, kíváncsi leszek a termés átlagra.
KELJ FEL YANI !
Válasz puccer #25625. hozzászólásáraSzia.Az első gond az, hogy ezen az ekén nem állítható az első fej fogása, vagyis nem szögállítós Bagodi, ahogy szokás mondani.Az első ekefejed a felét sem fogja a hátsónak, azért van a bakhátasság.A barázda végi görbeség pedig azért van, mert a barázdába tolatsz vissza, ha jól gondolom.Hátrafelé rátartasz a barázdára, ugye ekkor a traki eleje a szántást tapossa kicsit, a traki srégen áll.Lerakod az ekét, elindulsz előre, akkor az első kerékkel tartasz rá a barázdára, ezel pedig az első méteren enyhén kanyarodsz.Na ezért van a görbeség.A tarlón tolass vissza, és próbálj meg ,,egyenesen" beparkolni a barázdába, akkor egyenes marad kezdésnél is.Amúgy nem rossz a kezdet mindig nehéz
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraSzevasz! Szerintem kellene beszélned Tibszibával hátha tud megoldást a traki stabilitására.
Ezen a képen nem látszik a ferdeség.Ez éppen szerintem jó lett ezért raktam fel.Szerintetek?
Sziasztok.
Ma én is szántottam egy kicsit. Kb 1000nm a kert egy része.Az első szántásom.És ahogyan sokan a szántásról írnak,(nem egyszerű dolog!).Felteszek pár képet,van videó is csak azt nem tudom hogyan kell feltölteni.Szerintetek mit csinálok rosszul? Vagy mit kell még állítanom az ekén? Egyenes szántással kezdek,de 2-3 sor után mindig korrigálnom kell,mert görbe lesz a sor eleje.Talán túl közel van az első eketest a hátsó kerékhez? Már úgy értem a kerék nyomvonalához?vagy mi
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraHát 4:0-nál már azért kijelenthető hogy a hiba nem az ön "készülékében" van hanem valószínüleg a kezelőszemély(zet)ben!
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraSzia! Ez nálad már-már krónikusnak mondható Remélem nem lett bajod, és a traki is csak megrázta magát a talpraállás után...a töltött szóró miatti magas súlypont volt az ok egy kis talajegyenetlenséggel?
Válasz Balu2 #25616 hozzászólásár Nekem ezért van kiforgatva a traki kereke hátul így 12cm szélesebb mint a komém gépé igy már ö is meg borittota ahol én még lazán szántok ugyan abban az oldalban!!!!
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraBalu ez nagyon megy neked.A te trakid olyan mint a rossz fuvaros ló,ha nem akar dolgozni,lefekszik a kocsi előtt.Miért nem szerelsz fel két támasztó kereket,amilyet a gyerek biciklire szoktak?
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraÜdv. Biztosan az oraállitás zavarta meg és még pihengetett volna munka helyett egy kicsit...
Válasz Balu2 #25616. hozzászólására
Válasz Balu2 #25616. hozzászólásáraUhh, remélem neked sem és a traktornak sem lett baja!
A műtrágyaszórót egyébként nem így kell használni, nézzél videókat a működéséről.
Négy null :(
Ma reggel.
Sziasztok!Megpróbáltam hasznosan eltölteni a hétvégét
Egy kertet már felszántottam, igaz a beforgatók nélkül, azokat utána maszekoltak fel.
Ezeket viszont teszteltem a gumival eggyüt.A súlyok hatásosak, a gumik szerintem fogásra ugyanazok felsúlyozva mint a rizsgumi, csak nem rakja tele a sárhányót, és nem ráz Igaz még vizes a dolog, a keményebb foltba kikötötte a gépet a Bagodi, dehát meg kellett próbálni, a végeredmény is jó lett Folyt köv kedden!
Válasz psycho #25613. hozzászólásáraKöszi a tanácsokat próbálom kiszűrni hol keressem a gondot. Szóval :
Gyári olajszinten van (9L)
Jelenleg Favorit VG46 hidraulika(igaz nem ez a gyári olaja)
Szivattyú dugattyúi nem kopottak nem lötyögnek,ránézésre a bronz tányérja(valve plate) sem vészes.
Szűrő cserélve lett, csövezések nem lettek átnézve eléggé mert nem is gondoltam hogy kellene.
Itt a videón 0:34 től pontosan ez a hang van nekem is
https://www.youtube.com/watch?v=guHGpOzDa9A
Veszteni nem vesztek kipróbálom mit produkál, remélem nem kell előnyomás neki, bár a saját olajszivattyúját is rá tudnám nyomni végülis
Válasz drazse4 #25612. hozzászólásáraSzivattyú akkor szokott visítani és mellé az olaj habosodni, ha kevés a rendszerben az olaj, nem megfelelő minőségű/viszkozitású az olaj, vagy kopott a szivattyú. Az egyéb lehetőségeket, hogy eltömődött a szűrő, esetleg dugulás van nem említeném, azokra kicsi az esély. Szűrőt gondolom cseréltél.
A felvetésed működőképes, csak feltétele a megfelelő mennyiségű olaj.
Válasz drazse4 #25537. hozzászólásáraMegint egy kis hidró téma..
Jelenleg ugye egy fogaskerék szivattyú nyomja a szűrőn át a hidróhoz az olajat.
Most ha én leszedném magát a hidromocit+szivattyút és a betápjára sima ejtőtartállyal nyomatnám az olajat az működhetne úgy igaz?
Kíváncsi lennék hogy ka kivan kerülve minden egyéb rendszer akkor is visít/habzik e, vagy esetleg valahol tényleg vmi dugulás lehet.
Válasz Felvidéki67 #25608. hozzászólásáraÍgy legyen!
Válasz 76béci #25609. hozzászólásáraNekem a gyári van a Yanmaron, szerencsére teszi a dolgát, ahogy kell. A Kubotára egy régi civic generátora kerül, semmi más nem szólt mellette, mint hogy az volt itthon.
Ha már úgy is a generátorokról van szó akkor egy pár képet felraknátok mindenki a saját generátoráról kinek milyen tipus van fent a trakin mert már gondolkodom rajta hogy kicserélem a dinamót generátorra de nem tudom milyen tipust keressek mert ezek valami helyes kisméretű generátor taalán suzuki swift vagy esetleg maruti?? Varom a kinek milyen a gyári generátora a trakiban köszönöm.
Válasz Bencsiki #25606. hozzászólásáraHa ősszel nedves magágyba kerül a vetőmag, abból rossz nem sűlhet ki.Csak szikkadjon még kicsit, hogy a magot be is tudd takarni,aztán majd egy kis hótakaró,később a májusi eső és végül a bőséges áldás.Ennyi az egész!
Válasz danesz8881 #25600. hozzászólásáraIgaza van psycho kollégának. Dobjál fel rá egy generátort és nem lesz gondod a töltéssel.
Sziasztok!
Kész a magágy. Már csak a vetőmag kell (elvileg a jövő hét elején érkezik). Még soha sem vetettem búzát. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle...
Válasz Felvidéki67 #25604. hozzászólásáraEgy világért se cseréld le (ha nem muszáj). Nekem tetszik. És a bordás szíj az nagyon modern.
Válasz Bencsiki #25589. hozzászólásáraHát igen,abból főzök amink van.Az összes mechanikus alkatrészeket, a szöghajtóműtől a kardánig, szorgalmasan gyűjtögettem egész évben a munkahelyemen.No innen származik a bordásszíjjas áttételem is,mert hát csak ilyeneket használunk.Tudom egy ékszíjas megoldás kézenfekvőb lenne,de ez adott volt.Ha ezzel a bordás megoldással nem fog működni,akkor majd jön a B variáns, az ékszíjas hajtás.Majd meglátjuk a vallatásnál
Válasz BanDom #25602. hozzászólásáraNem rossz elképzelés, de annyira nem akarom bezsúfolni a dolgokat, nehogy húzza a szárat vagy ilyesmi.
Válasz Tomi19921220 #25599. hozzászólásáraNincs mit! De lehet ezt a tárcsás csoroszja mellé is tenni.(úgy talán elfér)Valami ilyesmi módon.
Válasz danesz8881 #25600. hozzászólásáraNekem a B7000-en ment el a töltésem. Vagy a dinamó, vagy annak a fesszabályzója ment tönkre, sokat nem is gondolkodtam a javításon, mert amúgy sem volt az az aktív valami, főleg a nagyobb akksi miatt. Inkább raktam fel egy beépített fesszabályzós autó generátort. Utána nem volt gond a töltéssel.
Sziasztok
Lenne egy problémám a traki generátora nem tölt vissza rendesen. Elindítom 12.7 körül van, aztán lassan megy felfele 12.9-ig aztán lassul gyorsul de minimálisan csak tizedeket nagyobb gázt adok akkor sem változik semmi a generátor ugye egybe van építve a blokkal ezért elég nehéz a javítás is. Valakinek voltár ilyen problémája?
Válasz BanDom #25597. hozzászólásáraKöszönöm!
Ügyes megoldás. sajátomra akartam biggyeszteni de nem lehet mert túl kicsi a hely. meg kéne toldani a vázat, akkor esetleg.
Üdv. Mindenkinek! Ma megkezdtem a szántásokat! Délután bejelentkeztek páran, kettőt meg is csináltam. Azt hittem hogy dagonya lesz meg kínlódás, de végül még a difizárra se kellett rálépnem (pedig nem homokon voltam, de nem is annyira kötötten) Úgyhogy hibamentes szép idős őszi szezont kívánok minden kedves Fórumozónak!
Hali Tomi19921220 ! Itt vannak a képek az előhántolóról: Annyi érdekessége van hogy forgatható, mert az építés előtt nem ismertem a helyes szögállást, ahol jól dolgozik.
Mai móka :)
Üdv. mindenkinek.
Lenne pár darab eladó kombinátor keretem.
hátha valaki ilyet keres...
Ilyen mint a képen.
Válasz krizol #25593. hozzászólásáraHali! Nem a Micsura vár, az halél volna neki is meg nekem is Valószínűleg a 120-as Fergával oldom meg a dolgot, mert az én kis JD-m áppen motorgenerálra vár 50 év szolgálat után
Válasz Agronomus #25592. hozzászólásáraÜdv!
Gondolom a 17 heki nem a Micsura vár!
Válasz Bencsiki #25590. hozzászólásáraSzia....jó neked...én holnap kezdem a szántást a magasabbik részén a falunak, aztán vagy elcuppanok vagy nem...ma felfúrom a helyére a súlyaimat, aztán meglátjuk, hogy mit tudaok tenni az ügy érdekében a kertekben....a maradék 17 heki meg esélytelen...még a kuki sincs letakarítva a 3 hektárról...a többi pihentetve volt azt szántanám, de még süppedős