Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR410.17 FtUSD396.2 FtCHF435.92 FtGBP487.57 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Jó estét fórumtársak
Napok óta olvasom az eke problémát hogy bírja nem bírja,jó lesz nem lesz????? Véletlen sem akarok bele szólni de a véleményem a következö.Én azt vallom hogy az eke a legprecízebb legbonyolultabb munkagép.Jó ekét gyártani is csak precíz iparszerü cég tud gyártani,de viszont a használatát is gondos oda figyeléssel és megfelelö tudással lehet végrehajtani.Félre értés ne essék nem szólok meg senkit.Ezen kívül még nagyon sok tényezö befolyásolja mint talaj szerkezete,állaga,összetétele,és domborzati viszonya.Itt nálunk Lajosmizse környékén a RÁBÁK mindenhol 7 ekefejet húztak,és húz az a kettö ami még megvan,viszont dunántúlon 4-5fejet bírnak,tiszántúlon 5-6 fejet ugyan abból a tipusból.De vissza fordulok a kicsikhez nekem egy osztrák ekém van ami fel lett akasztva egy MTZ80-ra beállítás nélkül megkapart vele a traki.Mikor át alakítottam a felfüggesztését és korrigáltam a hibáit csodával határos módon a mitsu kaparás nélkül megy vele 22-25cm mélységben.De feltételezem hogy egy 38AK területen meg sem tudná mozdítani max 17-18cm mélyen.Az AF-18 yanmar ugyan ugy viszi mint a mitsu.Véleményem szerint a vevö a területei és gépe teljesítményének tudatában kell hogy kiválassza a munkagépet.
Szia Jól látom ,hogy neked sem dolgozik a kormány lemez felső része ott nem olyan fényes, nekem is ez a bajom a bagodival. Amúgy szépen dolgozik csak engem nagyon zavar, hogy nem fényes az egész kormány lemez.
sziasztok! ma ítram egy kistraktorokat és ekéket forgalmazó emberkének, aki ezt válaszolta:
Dátum: ma, 17:25 Üzeneted:
Üdv! egy kérésem lenne,a 16 lovas yanmarnak megfelelő ez a kettes eke ? nem nagy ,mert a kistraktorosok leakarnak beszélni róla,hogy nem tudja rendesen húzni.
Dátum: ma, 18:59 loveymiklos Felhasználó hirdetései
Jó estét!
Tökéletesen megfelel utána.
Akik ezt mondták Önnek, azoknak még nem volt szerencséjük jó ekéhez, vagy nem ismerik ezeket a japán gépeket.
Az emberek többsége megfeledkezik arról hogy a 1 japán lóerő 1,25 európai (DIN) lóerőnek felel meg.
Garantáltan még a 13 LE yanmar is elviszi.
Onnan tudom biztosan, hogy ilyen kistraktorom van.
Remélem tudtam segíteni!
További Szép Estét!
Válasz #14442. hozzászólásra Zalaegerszegen van egy japán traki kereskedö Babics Gábornak hivják ott lényegesen olcsobb a kapák, ha megtalálom a teloszámot közé teszem mi onnan veszük minden alkatrészt.
Traktor és talajmaró függő. Olyan traktoron, amin nem szintezős a maró, ott az tartaná a mélységet, több-kevesebb sikerrel. Ahhoz keskeny, hogy teljes mértékben jó legyen és még árkokat is hagy maga után. Amelyik traktorokon szintezős a maró, ott teljesen felesleges. Szerintem ez direkt a rizsföldekre kitalált dolog. Nekem a Kubotán voltak kerekek, amik helyére hirtelen felindulásból tákoltam egy rögtörő hengert, ami úgy is maradt. Nagyok korrektül dolgozott vele.
MISI jó ez a videó KUBOTA vs ASTRA a fiam múltkor húzott sárbol egy DÁCIA LOGANT 10méteren keresztül a hasán csúszott az autó, nagyon ki kenyte a trakit is.
Ezt már sokszor átrágtuk. A japánok a TLT-n levehető teljesítményt adják meg a típusszámban (nálad 13LE) ami kb 20% kevesebb a veszteségek miatt mint a motor valós teljesítménye (nálad 16LE).
Sziasztok!! Egy kicsit keresgéltem a világhálón és azt az infót találtam, hogy a Yanmar ym 1300d traki 16 lóerős ez valós lehet, mert én úgy tudta, hogy csak 13....????
Krizol, amiről még beszéltünk, ha sehogy sem fog akarni rendesen müködni a hidraulikád, akkor próbálj meg rászerlni valahogy a motorra egy ilyen TZ-4K -s hidr. szivattyút, igaz ehhez meg kell oldani az ékszíjhajtást is. Lehet hogy nem egyszerü munka ez sem, de ha jó lesz az eredmény akkor megérte vele dolgozni. A szegény ember vízzel főz elv alapján.
Válasz #14428. hozzászólásra
A torok nem passzol, ezt már néztem a Te régebbi hirdetéseidben. Egyébként azt is hoztam volna. Nagyon egyszerü ok miatt nem passzol, éspedig azért, mert az én kipufogó torkomon ellentétes haránt irányban vannak a torok felfogató csavarjai mint a Tiéden. Amint látod, nekem fent széles, lent pedig szük a távolság a két első csavar között, a Tiéden pedig éppen fordítva van, fent szük. lent széles a hézag. Itt a kép az enyémről:
Lehet,hogy kevesebb a fordulata mint a tiédnek.Lehet,hogy a torok is passzolt volna.Annyi eszünk nem volt, hogy egy lenyomatot készitsünk papirra,hogy megnézhesd jó e a tiédre!
Üdv Krizol.
Kipróbáltam az önindítót, müködik, hajt, indít, úgyhogy meghagyom magamnak, nem viszem vissza. Bár az enyémhez képest amellyel szinte "pöccre" indul a gép, a Tiéddel kell 2-3 fordulat és csak úgy indul a motor, de indul, és egyébként ezen különbségen kívül nincs semmi "mellékzöngéje" az önidítónak. Letisztítottam, becsomagoltam, elraktároztam, ha szükség lesz rá akkor majd jó hasznát veszem.
A kipufogódob sem pontosan olyan mint az enyém, néhány centivel rövidebb mint az eredeti ami a motoron van, de szerintem ez sem gond, ha valamikor szükség lesz rá vésztartaléknak ez is jó lesz.
Terveztem az éket is, de türelmetlenül próbára fogtam és már nem tudtam leállni. Többször is elkapta, odacsapta, megúsztam ép körömmel, de holnap első dolgom lesz az ék, meg Krizol update-jét is kipróbálom. Kösz.
Válasz #14411. hozzászólásra (Meg a többi üzemanyagos ötletre.)
Köszönöm, nekem is nagyjából ezek jöttek le. Kicsit kijáratom belőle a gázolajat mert majdnem tele van, és kimosom a tankot, meg átfújom az üzemanyag vezetéket. (A búvárcsőhöz odaszívott dzsuva-szindróma nagyon ráillik a hibámra.) Még az is megfordult a fejemben, hogy egyszerűen mocskos gázolajat kaptam a legutóbbi tankoláskor. Van még pár kiskert, amit meg kell szántani, azokkal még elkínlódok így, aztán belenézek.
Mivel lehet, vagy inkább mivel szokás a tankot mosni?
Szia Lajó bá!
Nekem akkor volt ilyen, amikor üzemanyagszűrő betétet cseréltem. Egyszerűen nem engedett át elég anyagot, pedig gyári darab volt.
Azóta a gyári szűrőbetétet kidobtam, az ma csak ülepítő szerepet tölt be. Betettem helyette egy diesel autóhoz használatos szűrőt. igaz, hogy olyan 2000 Ft volt, de azóta megy minden, mint a sváci óra (nagy bicska? )
elmondásod szerint szinte biztos, hogy elfogy a nafta a motorból.
érdemes lenne kipróbálni ejtő tartállyal a szűrő előtt rákötve.
Ha akkor is csinálja, akkor a szűrő, AC vagy adagoló környékén van a gond.
Lehet, hogy a rendszer levegőt tud szívni, és amikor teljes gázzal mész, a buborékokkal telített gázolaj kevés. Ha van rá mód érdemes betenni egy átlátszó csődarabot a szűrő után.
Lajó bá
Nekem anno honvédségi csepellel volt hasonló esetem.A tank belső festéke levált,azt kapta magához a buvárcső.Megált megszünt a szivó hatás, és ujra lehetett inditani.De időbe tellett mire rájöttünk.Még egy lehetőség,ha a szivóágba van mipolán,vagy gumicső,nem e azt kapja össze a magas fordulaton a szivó hatás!
Válasz #14382. hozzászólásra
Szépen dolgozik. Bár egy 50 lovas gépnek illik is vinnie 2x25 öt 25 mélyen szerintem. Az én ekémet (kühne 2-es lovas eke. 2x20-as)próbáltuk annak idején a B7000-el tárcsázott búza tarlón. LE volt súlyozva a traktor, de difi nélkül egyenes terepen nem akart menni vele, 15 cm mélyen. ugyan itt ugyan ekkor próbáltuk egy b1600-al. az már vitte, de kis emelkedőnek csak difivel, nyögve nyelve. Az L2201Dt viszi hegynek völgynek mint a rongyot akár milyen a föld. Szinte vázig engedve az ekét.
35454 hozzászólás
Válasz #14396. hozzászólásra
Bakker, úgy könnyú, hogy az első fej az csak kapirgál fele kormánylemez ki látszik.
Válasz #14451. hozzászólásra
Szia Misi!Engem nem zavar,hogy ott nem fényes.Csak jól borítson:)
Jó estét fórumtársak
Napok óta olvasom az eke problémát hogy bírja nem bírja,jó lesz nem lesz????? Véletlen sem akarok bele szólni de a véleményem a következö.Én azt vallom hogy az eke a legprecízebb legbonyolultabb munkagép.Jó ekét gyártani is csak precíz iparszerü cég tud gyártani,de viszont a használatát is gondos oda figyeléssel és megfelelö tudással lehet végrehajtani.Félre értés ne essék nem szólok meg senkit.Ezen kívül még nagyon sok tényezö befolyásolja mint talaj szerkezete,állaga,összetétele,és domborzati viszonya.Itt nálunk Lajosmizse környékén a RÁBÁK mindenhol 7 ekefejet húztak,és húz az a kettö ami még megvan,viszont dunántúlon 4-5fejet bírnak,tiszántúlon 5-6 fejet ugyan abból a tipusból.De vissza fordulok a kicsikhez nekem egy osztrák ekém van ami fel lett akasztva egy MTZ80-ra beállítás nélkül megkapart vele a traki.Mikor át alakítottam a felfüggesztését és korrigáltam a hibáit csodával határos módon a mitsu kaparás nélkül megy vele 22-25cm mélységben.De feltételezem hogy egy 38AK területen meg sem tudná mozdítani max 17-18cm mélyen.Az AF-18 yanmar ugyan ugy viszi mint a mitsu.Véleményem szerint a vevö a területei és gépe teljesítményének tudatában kell hogy kiválassza a munkagépet.
Válasz #14445. hozzászólásra
Szia Jól látom ,hogy neked sem dolgozik a kormány lemez felső része ott nem olyan fényes, nekem is ez a bajom a bagodival. Amúgy szépen dolgozik csak engem nagyon zavar, hogy nem fényes az egész kormány lemez.
Válasz #14449. hozzászólásra
Üdv!Ez a konyhakertbe épp elég mély szerintem.
Válasz #14448. hozzászólásra
Szia! Nem akarok okoskodni de nem lehetne egy kicsit mélyebb...????
Szép estét.Hoztam 1 videot a mai szántásról.A fiam szánt.Hinomoto E2004
Válasz #14445. hozzászólásra
úgylátom neked is bagodi ekéd van!
sziasztok! ma ítram egy kistraktorokat és ekéket forgalmazó emberkének, aki ezt válaszolta:
Dátum: ma, 17:25 Üzeneted:
Üdv! egy kérésem lenne,a 16 lovas yanmarnak megfelelő ez a kettes eke ? nem nagy ,mert a kistraktorosok leakarnak beszélni róla,hogy nem tudja rendesen húzni.
Dátum: ma, 18:59 loveymiklos Felhasználó hirdetései
Jó estét!
Tökéletesen megfelel utána.
Akik ezt mondták Önnek, azoknak még nem volt szerencséjük jó ekéhez, vagy nem ismerik ezeket a japán gépeket.
Az emberek többsége megfeledkezik arról hogy a 1 japán lóerő 1,25 európai (DIN) lóerőnek felel meg.
Garantáltan még a 13 LE yanmar is elviszi.
Onnan tudom biztosan, hogy ilyen kistraktorom van.
Remélem tudtam segíteni!
További Szép Estét!
Sziasztok.
Ma reggel indulás előtt egy kép.
Munka közben is készültek képek, majd töltögetem fel.
Válasz #14442. hozzászólásra Dani itt t:+36 30 39 38 7 88. nekem is Yanmarom van és sokat segitett már.
Válasz #14442. hozzászólásra Zalaegerszegen van egy japán traki kereskedö Babics Gábornak hivják ott lényegesen olcsobb a kapák, ha megtalálom a teloszámot közé teszem mi onnan veszük minden alkatrészt.
a talajmaró késeket cserélte már valaki más típusúra??? pl. tz4k??elég húzós a gyári ára.
Válasz #14440. hozzászólásra
Üdv!
Traktor és talajmaró függő. Olyan traktoron, amin nem szintezős a maró, ott az tartaná a mélységet, több-kevesebb sikerrel. Ahhoz keskeny, hogy teljes mértékben jó legyen és még árkokat is hagy maga után. Amelyik traktorokon szintezős a maró, ott teljesen felesleges. Szerintem ez direkt a rizsföldekre kitalált dolog. Nekem a Kubotán voltak kerekek, amik helyére hirtelen felindulásból tákoltam egy rögtörő hengert, ami úgy is maradt. Nagyok korrektül dolgozott vele.
Sziasztok!
Elég buta kérdéssel fordulok hozzátok...
Szóval, talajmarón hátul van két járókerék, azt marózás közben ki kell venni? vagy marad a helyén?
Kettes cserélös régi fajta német eke eladó 25-ös fejekkel.A felfogatását kell megcsinálni,barkácsolóknak nem probléma...i
Válasz #14436. hozzászólásra
Akkor így már értem köszi szépen!!
MISI jó ez a videó KUBOTA vs ASTRA a fiam múltkor húzott sárbol egy DÁCIA LOGANT 10méteren keresztül a hasán csúszott az autó, nagyon ki kenyte a trakit is.
Válasz #14435. hozzászólásra
Ezt már sokszor átrágtuk. A japánok a TLT-n levehető teljesítményt adják meg a típusszámban (nálad 13LE) ami kb 20% kevesebb a veszteségek miatt mint a motor valós teljesítménye (nálad 16LE).
Sziasztok!! Egy kicsit keresgéltem a világhálón és azt az infót találtam, hogy a Yanmar ym 1300d traki 16 lóerős ez valós lehet, mert én úgy tudta, hogy csak 13....????
Válasz #14433. hozzászólásra
Fogalmam sincs, de itten a hirdetésekben plusz-mínusz 100€ -ért vesztegetik. Persze használtan.
Válasz #14432. hozzászólásra
Remélem a hétvégén pontot teszek a végére!Egy ilyen szivattyu forintban mennyit kóstál?
Válasz #14430. hozzászólásra
Krizol, amiről még beszéltünk, ha sehogy sem fog akarni rendesen müködni a hidraulikád, akkor próbálj meg rászerlni valahogy a motorra egy ilyen TZ-4K -s hidr. szivattyút, igaz ehhez meg kell oldani az ékszíjhajtást is. Lehet hogy nem egyszerü munka ez sem, de ha jó lesz az eredmény akkor megérte vele dolgozni. A szegény ember vízzel főz elv alapján.
Válasz #14430. hozzászólásra
Válasz #14428. hozzászólásra
A torok nem passzol, ezt már néztem a Te régebbi hirdetéseidben. Egyébként azt is hoztam volna. Nagyon egyszerü ok miatt nem passzol, éspedig azért, mert az én kipufogó torkomon ellentétes haránt irányban vannak a torok felfogató csavarjai mint a Tiéden. Amint látod, nekem fent széles, lent pedig szük a távolság a két első csavar között, a Tiéden pedig éppen fordítva van, fent szük. lent széles a hézag. Itt a kép az enyémről:
Szép estét gépészek!Na holnap én is kezdem a szántást,ha tudok,képek készülnek.
Válasz #14427. hozzászólásra
Lehet,hogy kevesebb a fordulata mint a tiédnek.Lehet,hogy a torok is passzolt volna.Annyi eszünk nem volt, hogy egy lenyomatot készitsünk papirra,hogy megnézhesd jó e a tiédre!
Üdv Krizol.
Kipróbáltam az önindítót, müködik, hajt, indít, úgyhogy meghagyom magamnak, nem viszem vissza. Bár az enyémhez képest amellyel szinte "pöccre" indul a gép, a Tiéddel kell 2-3 fordulat és csak úgy indul a motor, de indul, és egyébként ezen különbségen kívül nincs semmi "mellékzöngéje" az önidítónak. Letisztítottam, becsomagoltam, elraktároztam, ha szükség lesz rá akkor majd jó hasznát veszem.
A kipufogódob sem pontosan olyan mint az enyém, néhány centivel rövidebb mint az eredeti ami a motoron van, de szerintem ez sem gond, ha valamikor szükség lesz rá vésztartaléknak ez is jó lesz.
Válasz #14424. hozzászólásra
Úgy kezdődött, hogy nem találtam itthon egy normális körzőt.
Válasz #14422. hozzászólásra
Terveztem az éket is, de türelmetlenül próbára fogtam és már nem tudtam leállni. Többször is elkapta, odacsapta, megúsztam ép körömmel, de holnap első dolgom lesz az ék, meg Krizol update-jét is kipróbálom. Kösz.
Válasz #14419. hozzászólásra
Solid Edge?
Ma én is szántottam kicsit. Azért görbe a barázda, mert nagyon fújt a szél.... http://kepfeltoltes.hu/view/131101/DSC_0410_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Válasz #14421. hozzászólásra
Ja, segíthetne. A kérdezőnek mindenképp. Az enyém egy 120-as kúp, az mindent visz.
Válasz #14419. hozzászólásra
Nem ártana még kétoldalra két háromszögletü szárny kazánlemezből.Tovább segitené a kupnak a hasitást.Valamelyik videómegosztón láttam a megoldást!
Válasz #14411. hozzászólásra (Meg a többi üzemanyagos ötletre.)
Köszönöm, nekem is nagyjából ezek jöttek le. Kicsit kijáratom belőle a gázolajat mert majdnem tele van, és kimosom a tankot, meg átfújom az üzemanyag vezetéket. (A búvárcsőhöz odaszívott dzsuva-szindróma nagyon ráillik a hibámra.) Még az is megfordult a fejemben, hogy egyszerűen mocskos gázolajat kaptam a legutóbbi tankoláskor. Van még pár kiskert, amit meg kell szántani, azokkal még elkínlódok így, aztán belenézek.
Mivel lehet, vagy inkább mivel szokás a tankot mosni?
Válasz #14418. hozzászólásra
Ez a képfeltöltés egy csoda....
Válasz #14413. hozzászólásra
A kúp alá NAGYON kellene egy ék, ami megakasztja a fát, hogy ne tudjon kiperdülni. Az enyém így néz ki:
Holnap reggel én is indulok szántani. Képeket majd készítek, és ha sikerül még videót is.
Válasz #14415. hozzászólásra
Szép munka!
Válasz #14414. hozzászólásra
Tiszteletem Uraim,
Egy pár fénykép a Szurdokpüspöki határból, Nógrád megyéből.
Üdv urak,
Mit kellene másképp csinálni?http://youtu.be/26em-2Qag-E
Válasz #14411. hozzászólásra
Bocsi!
nagy bicska=vagy bicska
Válasz #14403. hozzászólásra
Szia Lajó bá!
Nekem akkor volt ilyen, amikor üzemanyagszűrő betétet cseréltem. Egyszerűen nem engedett át elég anyagot, pedig gyári darab volt.
Azóta a gyári szűrőbetétet kidobtam, az ma csak ülepítő szerepet tölt be. Betettem helyette egy diesel autóhoz használatos szűrőt. igaz, hogy olyan 2000 Ft volt, de azóta megy minden, mint a sváci óra (nagy bicska? )
Válasz #14403. hozzászólásra
Lajo bá
elmondásod szerint szinte biztos, hogy elfogy a nafta a motorból.
érdemes lenne kipróbálni ejtő tartállyal a szűrő előtt rákötve.
Ha akkor is csinálja, akkor a szűrő, AC vagy adagoló környékén van a gond.
Lehet, hogy a rendszer levegőt tud szívni, és amikor teljes gázzal mész, a buborékokkal telített gázolaj kevés. Ha van rá mód érdemes betenni egy átlátszó csődarabot a szűrő után.
Majd számolj be az eredményről!
Válasz #14403. hozzászólásra
Üdv Urak! Lajóbá A tanksapka szelelőjét is nézd meg, mert a vákuum is képes visszatartani az üzemanyagot.
Válasz #14405. hozzászólásra
Lajó bá
Nekem anno honvédségi csepellel volt hasonló esetem.A tank belső festéke levált,azt kapta magához a buvárcső.Megált megszünt a szivó hatás, és ujra lehetett inditani.De időbe tellett mire rájöttünk.Még egy lehetőség,ha a szivóágba van mipolán,vagy gumicső,nem e azt kapja össze a magas fordulaton a szivó hatás!
Üdv mindenkinek!Bocsánat Szegedi Laci,de még most értem haza a melóhelyről:(Ezért nem hívtalak vissza!
Kicsi a bors és Kubota
Válasz #14382. hozzászólásra
Szépen dolgozik. Bár egy 50 lovas gépnek illik is vinnie 2x25 öt 25 mélyen szerintem. Az én ekémet (kühne 2-es lovas eke. 2x20-as)próbáltuk annak idején a B7000-el tárcsázott búza tarlón. LE volt súlyozva a traktor, de difi nélkül egyenes terepen nem akart menni vele, 15 cm mélyen. ugyan itt ugyan ekkor próbáltuk egy b1600-al. az már vitte, de kis emelkedőnek csak difivel, nyögve nyelve. Az L2201Dt viszi hegynek völgynek mint a rongyot akár milyen a föld. Szinte vázig engedve az ekét.