Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak641 FtBenzin árak624 FtEUR395.1 FtUSD379.65 FtCHF422.12 FtGBP478.7 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Igen azért a pótkocsiért 300-at kértek, de jóval nagyobb volt ennél és az se ért annyit...úgyhogy nem vettem meg.
A traki eladási árát nem csak a vélelmezett értéke határozza meg. Hiába ér szerintünk akármennyit, ha eladni nem tudja annyiért. Egyébként én 1,55M-t mondok a traki+talajmaróra, ha vissza olvasol. A mitsuért se kaptok ti sem 1,7M-t. Nem bántásként írom, ne érts félre, kérlek.
Mondom, látni kell az egészet! A traki új gumikkal és a rotán új késekkel szerintem sokkal többet ér mint 1,4 milla. De egy igazán jó gyári pótkocsit kínáltak itt már 3-400 ezerért is az egyik fórumtársunknak és az eladó egy fillért sem engedett az árból, igaz nem is egyeztek meg. Az ekémet meg én nem adnám 60 ezerért.
Alakul az oldalirányú állítás (csúsztatás) megoldása az ekémre. Ma kaptam egy kínálatot, ez a szerkezet egy lengyel ekéről van levágva, úgy döntöttem hogy megveszem és ráteszem az én ekémre. Ezzel meg lesz oldva a fogásszélesség állítása. Ha minden jól megy akkor az őszi szántásra kész lesz. Ha meg valami okból mégsem lenne jó, akkor majd legfeljebb én is eladom.
Hát a 3 misitől dobtam egy hátast.A traki a maróval kb.1.4 misi,a többiért kicsit sok lenne az 1.6 szerintem.Persze csak akkor ha el akarja adni.Ha csak árulja akkor jó a 3 milla.
Lenne egy kistraktorom amitől megválnék. A hozzá tartozó eszközökkel együtt.
Meghatároztam az egésznek egy árat, viszont ez többek szerint elég magas.
Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek reálisan mennyit lehetne kérni értük összességében?
Egy Kubota B1600DT traktorról van szó.
3 hengeres, dieseles, vízhűtéses, 16 lóerős, 4x4-es.
Nagyon megkímélt! 500 üzemórát használt! Minden hibátlanul működik rajta a hidraulikától kezdve a dudáig.
Vadi új 3 pont függesztés. Új Bridgestone gumik, új Varta aksi, új szűrők, új gyertyák, friss olaj.
Kitűnő műszaki és esztétikai állapotban!
Eszközök hozzá:
- 120cm-es gyári talajmaró (új késekkel)
- 2-es eke (szögállítós)
- 120cm-es tárcsa (360mm-es 14db (2x7) csipkés tárcsalappal)
- 120 cm-es rögtörős kombinátor (két sorban 13db rugóskapával)
- 120 cm-es lengőkéses szárzúzó (plusz egy garnitúra új pengével)
- gödörfúró (250mm-es fúrószárral)
- pótkocsi (2 méter hosszú, 1 méter széles, billenthető)
- 120cm-es hótolólap
A munkaeszközök is mind megkímélt, szép állapotúak!
Adok még hozzá 3 különböző kardántengelyt, orrsúlyt és keréksúlyt is.
Válasz #11393. hozzászólásra
Igen, értem, jó ötlet, ha nem lesz gyári. Több vas is izzik a tűzben, de konkrét megoldás még nincs.
Meg persze, amit melóhelyről lehet vasárnap délután intézni...
Válasz #11387. hozzászólásra
Lajo bá én már csináltam hasonlót.Nem kaptam kardán keresztet.Maradt az át alakítás.1 jó esztergályos meg oldja.A bordás hüvelyt le szúrja a régiről aztán rá építi 1 másik villára.Nem tudom érthető voltam e?
a végére egy jóhír,a fátyol alatt szépen bokrosodik a burgonyám,a -10c fokot a 30cm havat 2-szer kibírta holnap vagy utána leveszem a fátyolt és elrakom mert a kutyák belemennek sajnos.Meg az idő is jó már.
A kiszerelt alkatrészhez próbálj meg hasonlót vagy pont olyat venni valami traktoros,autós boltban,remélem találsz megfelelőt,ha igen írd meg ide lécci.
Szali
Az ilyen elvadult területek újraművelése nem kis feladat de nem lehetetlen.Én amikor ilyet csináltam akkor a fás szárúakkal kezdtem.Vagyis tuskóval együtt,szépen kiszedni,felhúzni elégetni a használhatót tüzelőnek elrakni.A fű:általában tarackos az elvadult terület még nem láttam olyat ami nem,ezért ide kell a gyomírtó elég komoly dózisban és nem fog visszaköszönni nagyon.Sajnos 100%-os gyomíró nem létezik tudtommal.Az elszáradt füvet égetéssel lehet szépen eltüntetni,persze ha közel van lakóépület a területhez ez nem olyan veszélytelen mulatság,ráadásul a kedves szomszéd szólhat a tűzoltóknak is.Én égettem,anno.Aztán jöhet a szántás,ide komoly gépet javasolnék nem terrát,és nem is egy kistraktort,bizony ide ideális a jó öreg MTZ.A leszántott területről a gyökereket szorgalmasan ki lehet szedegetni,majd szintén tüzeskedtem vele.A szántott föld még lehet jó tarajos egy kötött talaj esetén és száradáskor bizony a beton keménységével vetekedhet,az ilyen talajt el kell munkálni tárcsával!A homokos löszös talajt a kiszáradás után is lehet így kezelni.A síma területre többszöri tárcsázás mehet még illetve ha már elég tiszta a gyökértől egy bátor talajmarózás,azért bátor mert ilyenkor lehet még benne fás szárú kellemes meglepetés.A lényeg,hogy ha most kezded őszre már tisztább területed lesz,az őszi szántás után pedig vethető,használható földterületet kapsz majd.
Bocs a hosszú litániáért,természetesen nem muszáj így csinálni,én így csináltam erdőből szántót.
:)
Nem lehetetlen küldetés.:D
Viszont elég sok energiába került.
Üdv Kollégák!
S.O.S segítségre lenne szükségem !
Eltört az Isekimen a meghajtó tengely kardán csuklója.
(Az, amelyik a motortól hátraviszi a hajtást a váltóba.)
A villa szélessége kb. 55 mm, a csatlakozó tengely átmérője 25 mm, és 13 bordával csatlakozik a kardáncsukló villájába.
Elsősorban Tolna- Baranya megyék, de minden megoldás érdekel.
Szerintetek az első hajtásba menő kardánon ugyanilyen csukló lehet ? Mert azt ideiglenesen szét tudnám kötni. (Sajnos ma este 9-ig dolgozom, és addig nem tudom megnézni...)
Szép napot minden fórumtársnak.
Én már mondtam anno hogy 1800-1900ford/s marózok és mászó 1,szántásban mászó 2vel és TLT 2-es fordulaton.Hogy miért igy? már említettem hogy ez egy 4 heng masina és ez a fordulat amin a legszebben duruzsol a motorja,ez alatt erölködik de felette viszont ordít de nem teljesít többet.Csak saját részre használjuk és évi 100 ó megy bele.
Győző amit akartam kérdezni hogy japánban a telepeken csak ilyen évjáratú trakik vannak? vagyis 70es évektöl kb95ig bezárva? 2000-2005/6 évj az nincs abszolút?
Hát még mifelénk is nagy a "pocsoly", a szőlőm alatti ún. "Dögtéren" ekkora területen áll a víz (1.kép). A háttérben jobbra a Zempléni-hegység, egészen jobbra Sátoraljaújhely lenne, de azt már nem látni. Balra meg halványan látható a Tokaji-hegy.
Egyébként ettől a pocsolytól kb. 3 km-re légvonalban található Szlovákia legalacsonyabb pontja ami 94,3 méter (a 2.képen), a szlovákiai Bodrogszög és a magyarországi Felsőberecki között! Ez a "Dögtér" meg attól a ponttól kb. fél méterrel van magasabban.
Aegis22 ha jó emlékszem a KELET-AGRO árul vagy árult olyasmi vontatott permetezőt amit te keresel.Szeretném meg kérdezni,hogy vagy meg elégedve a trakival?
A tegnap délutáni zápor és a mostani csepergő megint kersztül huzta a számitásomat!Sokan vetették volna a krumplit!Talán a jövő héten lessz egy pár alkalmas nap a munkák pótlásásra.
Válasz #11369. hozzászólásra
Madár dalos, napsütötte jó reggelt mindenkinek! Munkára traktorosok! Misi milyen nyomot kellett eltüntetni a tábla végén? Amúgy a munkád tetszetős, bizonyára jó is. Nálunk sajnos nem olyan jó még a talaj, hogy lehessen művelni, még tegnap is esett valamennyi. De ma már, nem tudom türtőztetni magam, én is megpróbálom.
De jó földek vannak felétek,hogy tavasszal ilyet lehet benne szántani.Ilyen földben öröm dolgozni.Itt mifelénk még felejtős a szántás pedig nekem is kéne csinálnom még egy pár kertet.
Egyébként mekkora ekét húzol te Misi,hogy ennyivel a barázda mellett kell menni a trakinak?
Kiváncsiságból ránéztem a japán autók futásteljesítményére a http://www.tradecarview.com/ -on. Szűkítettem 2003-2004-es évjáratra. A közel 6000 kocsi közül több mint 900 volt 50.000km alatti futásteljesítményű. Elég sok volt 5.000 ! alatt is.
Adalékként elmondom, hogy a srác akivel kint a legtöbb időt töltöm egy kombi Volvo-t hajtott eddig. Azt hiszem 9. éves volt a kocsi, és már régóta beszélgettünk róla, hogy nem bízik már benne, és le akarja cserélni, mert fél, hogy ott fogja hagyni valahol. Már 130.000 volt benne. 2,4-es benzines. Kiakadt a bal első belső kilincs, meg a garázsa állandóan hergelte, hogy a műanyagokat szétszívta a nap és a többi rész is hasonló állapotban van, így lecserélte. Hiába mondogattam neki, hogy még van 10 éve annak a kocsinak, ő a sok kilométer miatt már nem szívesen ült bele.
Értsd már meg a japán paraszt megveszi a traktort megy vele pár órát aztán 20évig gondosan tárolja ,hogy a szegény magyarok megvehessékAnnyit a történethez hogy a személykocsimban kb.300eKm van de ha eladom nem fogom visszaállítani kevesebbre mert az SUTTYÓSÁG.
AGROKID a nagy csavar nézegetésben fel sem tűnt,hogy a hidraulika szivattyún meg egyáltalán nincs festék?Valószínűleg azt meg kompletten kicserélték.De szerintem ezek a megbontások és cserék lehetnek azért is mert elképzelhető,hogy évekig is állnak ezek a gépek mire valaki megveszi és be akarja üzemelni.És előfordulhat,hogy egy 30 éves gépben ami esetleg több évet állt beáll az adagoló,kuplung,a szivattyú és a megkeményedett tömítések, szimeringek nem tömítenek ezért bele kell belenyúlni.Hozzáteszem,hogy soha nem jártam még Japánban úgyhogy nem láttam mennyit állnak de simán el tudom képzelni.
Látom előkerült az örökös probléma!Mindenkinek igazat tudok adni,bosszantó ha az ember észre veszi,hogy az órát tekerték.De ha a motorhoz(adagolóhoz) azért nyúltak mert valami baja volt az szerintem nem baj ha szakszerűen és hozzá értő ember csinálta szerintem nem gond!Ránézetre lehet látni,hogy mennyire volt nyúzva a gép,még akkor is ha festve volt.SZERINTEM.
Annyit tennék hozzá, hogy az én traktoromban 6000+ üó. van és csak a generátor meg az izzító relé csavarjaira volt téve kulcs... Viszont az is igaz lehet, amit Győző mond, hogy a kevés órás gépeknek porszáraz a blokkja, míg egy sokat futott már itt-ott engedi a levet. Az enyém sajnos nyakig olajos, sőt már a gázolajat is kipermeteli egy picit az egyik porlasztónál. 7-8 éve már nem csinálunk vele komoly munkát, akkor kezdett el itt-ott szivárogni, 5000 üó. után.
Lehet, de mond azt, hogy nincs benne ráció amit írtam. Én csak az adagoló felüli képet láttam. Majd megkérjük a kollégát csináljon a másik oldalról is képet.
Tudom le rágott csont ez a téma, de engem nagyon is zavar, ha egy gépet pár száz órával árúlja az ember és teljesen hülyének nézik.
Én nem azt írtam, hogy a fényezéssel van a bajom hanem azt, hogy látszódik konkrétan az adagoló körűl /motort írtam az előbb/, hogy a csavaroknál a festék le van pattogva. Annak meg csak 1 oka lehet hogy rá tatték a villás kulcsot és meg tekerték. Na mármost egy 1180 üzemóráson ha már rá kell tenni a villáskulcsot az gáz, vagy nem annyi az óraállás.
Tehát nem a rozsda és nem a fényezéssel van a bajom.
Felraktam az én trakim motorjáról képet, ha nézted na azon minden csavaron ott van még a gyári festék, és hidd el bár szerintem te is tudod ha az ember ráteszi a kulcsot és megtekeri a festék azonnal pattan le róla. Szerintem!
Válasz #11359. hozzászólásra
Én a 980-at sem hiszem, de ez most már mindegy. Anno tetszett a gép, megvettem, most már panasznak helye nincs! Azt hiszem hogy már én is átestem a ló másik oldalára, nem nagyon érdekel már az üzemóra számláló állása, csak az hogy jó legyen a gép, és ne legyen vele gond. Az enyémmel hál´ Istennek eddig semmi gond nincs, a mágnesszelepet leszámítva, de azt megoldottam a magam módján, úgyhogy az nem oszt, nem szoroz. De előbb-utóbb biztos engem is utólér a "balsors", dehát azt már Murphy bácsi is megmondta, hogy ami elromolhat az el is romlik.
Az óratekergetéssel kapcsolatban már írtam eleget, újat nem tudok és nem is akarok mondani. Mindenesetre eszembe jutott, hogy legközelebb egy japán telephelyen csinálok videót az órákról és felteszem a jutyubra. Akkor már csak a japán gazdák és kereskedők lesznek a gyanusítottak között.
Agrokid:
Amit viszont nem értek, hogy szerinted milyen összefüggés van az óraszám és a motor fényezése között. Kérlek magyarázd ezt meg nekem. Nem kötözködöm, valóban kiváncsi vagyok.
Az én infóim szerint például a legutolsó MT16-osok 1990-ben, azaz 23 éve hagyták el a gyárat. 23 év alatt akármi történhetett. Egy nulla órás gép motorja is lehet rozsdás pl. ha kint tartották garázs helyett, és ez akár fordítva is igaz. Azaz sokat futott gép motorja is lehet esztétikus.
Már írtam is egyszer már korábban, a sokat futott motorok jellemzően dzsuvásabbak szoktak lenni, az olaj, olajpára, olajsár pedig jól véd a korróziótól.
Motorfordulat
Nem biztos, hogy jól gondolom, de szerintem traktornál a közel teljes gázon való tartós használat kevésbé árt a motornak a sebesség- és tlt fokozat helyes megválasztása mellett, mint ha két harmad fordulaton volna hajtva. Én marózásnál olyan fordulatot szoktam kézi gázzal beállítani, amihez még lábbal hozzá tudok nyomni egy kicsit ha valamiért szükség van rá.
Én a Yanmar 1401D-t 407-es óraállással vettem. Szerintetek? Engem viszont egyáltalán nem érdekel. Ez a 3. éve nálam és 512-t mutat, szűrők és olajcsere volt 480-nál. Ezenkívül csak gázolaj ment bele. Tegnap délután megállt. Mijafax, hát elnéztem benne a gázolajat :) Jópár pöfögtetés és légtelenítés után ment tovább.
Egyszóval bizonyára fontos az üzemóra, de nem a legfontosabb adat.
Ford.szám. Én talajmarózni 1800-2000 között szoktam felezővel, szántani meg 2000-2100 körül felező nélkül 1-ben. Én úgy állapítom meg mi a megfelelő, hogy mennyire érzem szenvedni a gépet illetve ha látható füstje van akkor visszaveszem amennyire kell.
De világítsatok fel ha nem jól csinálom.
35454 hozzászólás
Válasz #11403. hozzászólásra


Igen azért a pótkocsiért 300-at kértek, de jóval nagyobb volt ennél és az se ért annyit...úgyhogy nem vettem meg.
A traki eladási árát nem csak a vélelmezett értéke határozza meg. Hiába ér szerintünk akármennyit, ha eladni nem tudja annyiért. Egyébként én 1,55M-t mondok a traki+talajmaróra, ha vissza olvasol. A mitsuért se kaptok ti sem 1,7M-t. Nem bántásként írom, ne érts félre, kérlek.
Válasz #11401. hozzászólásra
Mondom, látni kell az egészet! A traki új gumikkal és a rotán új késekkel szerintem sokkal többet ér mint 1,4 milla. De egy igazán jó gyári pótkocsit kínáltak itt már 3-400 ezerért is az egyik fórumtársunknak és az eladó egy fillért sem engedett az árból, igaz nem is egyeztek meg. Az ekémet meg én nem adnám 60 ezerért.
Válasz #11396. hozzászólásra
Az eszközök kb 1 milla, a traki 1,5 körül szerintem.
Válasz #11397. hozzászólásra
Nehéz ügy. Minden annyit ér, amennyit adnak érte. Mindenesetre kissé ledöbbentem a 3 millás véleményeden. Te adnál érte ennyit??
traki 1,4M szerintem is.
Talajmaró - 150eFt
Eke - 60eFt
tárcsa - 80eFt
kombinátor - 100eFt
zúzó - 100eFt
fúró - 150eFt
pótkocsi - 150eFt
tolólap - 50eFt
Szerintem kb. 2,2MFt a reális piaci értéke.
Alakul az oldalirányú állítás (csúsztatás) megoldása az ekémre. Ma kaptam egy kínálatot, ez a szerkezet egy lengyel ekéről van levágva, úgy döntöttem hogy megveszem és ráteszem az én ekémre. Ezzel meg lesz oldva a fogásszélesség állítása. Ha minden jól megy akkor az őszi szántásra kész lesz. Ha meg valami okból mégsem lenne jó, akkor majd legfeljebb én is eladom.


Válasz #11398. hozzászólásra
Persze látni kell az egészet. Én feltételezem hogy minden gyári és jó állapotban. Ha nem gyári szerszámok, akkor az más kérdés.
Válasz #11397. hozzászólásra
Hát a 3 misitől dobtam egy hátast.A traki a maróval kb.1.4 misi,a többiért kicsit sok lenne az 1.6 szerintem.Persze csak akkor ha el akarja adni.Ha csak árulja akkor jó a 3 milla.
Válasz #11396. hozzászólásra
Szerintem így minden együtt 3 millió körüli árat megér.
Sziasztok!



Egy kis segítséget szeretnék Tőletek kérni!
Lenne egy kistraktorom amitől megválnék. A hozzá tartozó eszközökkel együtt.
Meghatároztam az egésznek egy árat, viszont ez többek szerint elég magas.
Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek reálisan mennyit lehetne kérni értük összességében?
Egy Kubota B1600DT traktorról van szó.
3 hengeres, dieseles, vízhűtéses, 16 lóerős, 4x4-es.
Nagyon megkímélt! 500 üzemórát használt! Minden hibátlanul működik rajta a hidraulikától kezdve a dudáig.
Vadi új 3 pont függesztés. Új Bridgestone gumik, új Varta aksi, új szűrők, új gyertyák, friss olaj.
Kitűnő műszaki és esztétikai állapotban!
Eszközök hozzá:
- 120cm-es gyári talajmaró (új késekkel)
- 2-es eke (szögállítós)
- 120cm-es tárcsa (360mm-es 14db (2x7) csipkés tárcsalappal)
- 120 cm-es rögtörős kombinátor (két sorban 13db rugóskapával)
- 120 cm-es lengőkéses szárzúzó (plusz egy garnitúra új pengével)
- gödörfúró (250mm-es fúrószárral)
- pótkocsi (2 méter hosszú, 1 méter széles, billenthető)
- 120cm-es hótolólap
A munkaeszközök is mind megkímélt, szép állapotúak!
Adok még hozzá 3 különböző kardántengelyt, orrsúlyt és keréksúlyt is.
Így összesen mennyit érhetnek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Válasz #11346. hozzászólásra
Milyen burgonyaültető gépegységet használsz tennél fel róla képet?
Válasz #11393. hozzászólásra
Igen, értem, jó ötlet, ha nem lesz gyári. Több vas is izzik a tűzben, de konkrét megoldás még nincs.
Meg persze, amit melóhelyről lehet vasárnap délután intézni...
Válasz #11387. hozzászólásra
Lajo bá én már csináltam hasonlót.Nem kaptam kardán keresztet.Maradt az át alakítás.1 jó esztergályos meg oldja.A bordás hüvelyt le szúrja a régiről aztán rá építi 1 másik villára.Nem tudom érthető voltam e?
Szép délutánt mindenkinek!
Szegedi Laci villanypostás ment.
a végére egy jóhír,a fátyol alatt szépen bokrosodik a burgonyám,a -10c fokot a 30cm havat 2-szer kibírta holnap vagy utána leveszem a fátyolt és elrakom mert a kutyák belemennek sajnos.Meg az idő is jó már.

Válasz #11387. hozzászólásra
Lajo bá
A kiszerelt alkatrészhez próbálj meg hasonlót vagy pont olyat venni valami traktoros,autós boltban,remélem találsz megfelelőt,ha igen írd meg ide lécci.
Válasz #11348. hozzászólásra
Sziasztok
Szali
Az ilyen elvadult területek újraművelése nem kis feladat de nem lehetetlen.Én amikor ilyet csináltam akkor a fás szárúakkal kezdtem.Vagyis tuskóval együtt,szépen kiszedni,felhúzni elégetni a használhatót tüzelőnek elrakni.A fű:általában tarackos az elvadult terület még nem láttam olyat ami nem,ezért ide kell a gyomírtó elég komoly dózisban és nem fog visszaköszönni nagyon.Sajnos 100%-os gyomíró nem létezik tudtommal.Az elszáradt füvet égetéssel lehet szépen eltüntetni,persze ha közel van lakóépület a területhez ez nem olyan veszélytelen mulatság,ráadásul a kedves szomszéd szólhat a tűzoltóknak is.Én égettem,anno.Aztán jöhet a szántás,ide komoly gépet javasolnék nem terrát,és nem is egy kistraktort,bizony ide ideális a jó öreg MTZ.A leszántott területről a gyökereket szorgalmasan ki lehet szedegetni,majd szintén tüzeskedtem vele.A szántott föld még lehet jó tarajos egy kötött talaj esetén és száradáskor bizony a beton keménységével vetekedhet,az ilyen talajt el kell munkálni tárcsával!A homokos löszös talajt a kiszáradás után is lehet így kezelni.A síma területre többszöri tárcsázás mehet még illetve ha már elég tiszta a gyökértől egy bátor talajmarózás,azért bátor mert ilyenkor lehet még benne fás szárú kellemes meglepetés.A lényeg,hogy ha most kezded őszre már tisztább területed lesz,az őszi szántás után pedig vethető,használható földterületet kapsz majd.
Bocs a hosszú litániáért,természetesen nem muszáj így csinálni,én így csináltam erdőből szántót.
:)
Nem lehetetlen küldetés.:D
Viszont elég sok energiába került.
Meg volt az ebčd.
Indulhatunk marózni. Most lesz az első bevetčse a gčpnek maróval. Kíváncsi leszek hogy dolgozik... :)
Üdv Kollégák!
S.O.S segítségre lenne szükségem !
Eltört az Isekimen a meghajtó tengely kardán csuklója.
(Az, amelyik a motortól hátraviszi a hajtást a váltóba.)
A villa szélessége kb. 55 mm, a csatlakozó tengely átmérője 25 mm, és 13 bordával csatlakozik a kardáncsukló villájába.
Elsősorban Tolna- Baranya megyék, de minden megoldás érdekel.
Szerintetek az első hajtásba menő kardánon ugyanilyen csukló lehet ? Mert azt ideiglenesen szét tudnám kötni. (Sajnos ma este 9-ig dolgozom, és addig nem tudom megnézni...)
Szép napot minden fórumtársnak.
Én már mondtam anno hogy 1800-1900ford/s marózok és mászó 1,szántásban mászó 2vel és TLT 2-es fordulaton.Hogy miért igy? már említettem hogy ez egy 4 heng masina és ez a fordulat amin a legszebben duruzsol a motorja,ez alatt erölködik de felette viszont ordít de nem teljesít többet.Csak saját részre használjuk és évi 100 ó megy bele.
Győző amit akartam kérdezni hogy japánban a telepeken csak ilyen évjáratú trakik vannak? vagyis 70es évektöl kb95ig bezárva? 2000-2005/6 évj az nincs abszolút?
Válasz #11384. hozzászólásra


Na, szóval a képek:
Válasz #11382. hozzászólásra
Hát még mifelénk is nagy a "pocsoly", a szőlőm alatti ún. "Dögtéren" ekkora területen áll a víz (1.kép). A háttérben jobbra a Zempléni-hegység, egészen jobbra Sátoraljaújhely lenne, de azt már nem látni. Balra meg halványan látható a Tokaji-hegy.
Egyébként ettől a pocsolytól kb. 3 km-re légvonalban található Szlovákia legalacsonyabb pontja ami 94,3 méter (a 2.képen), a szlovákiai Bodrogszög és a magyarországi Felsőberecki között! Ez a "Dögtér" meg attól a ponttól kb. fél méterrel van magasabban.
Sziasztok!
Aegis22 ha jó emlékszem a KELET-AGRO árul vagy árult olyasmi vontatott permetezőt amit te keresel.Szeretném meg kérdezni,hogy vagy meg elégedve a trakival?
A tegnap délutáni zápor és a mostani csepergő megint kersztül huzta a számitásomat!Sokan vetették volna a krumplit!Talán a jövő héten lessz egy pár alkalmas nap a munkák pótlásásra.
Válasz #11369. hozzászólásra
Madár dalos, napsütötte jó reggelt mindenkinek! Munkára traktorosok! Misi milyen nyomot kellett eltüntetni a tábla végén? Amúgy a munkád tetszetős, bizonyára jó is. Nálunk sajnos nem olyan jó még a talaj, hogy lehessen művelni, még tegnap is esett valamennyi. De ma már, nem tudom türtőztetni magam, én is megpróbálom.
Válasz #11377. hozzászólásra


Válasz #11375. hozzászólásra
Ezt egész jó áron árulják.Ha nincs vele semmi bibi akkor ez megérheti az árát szerintem.
Szia Győző!
SHIBAURA D28F trakit nézted,hogy hány hengeres?Mert 4 hengeres!
Válasz #11369. hozzászólásra






De jó földek vannak felétek,hogy tavasszal ilyet lehet benne szántani.Ilyen földben öröm dolgozni.Itt mifelénk még felejtős a szántás pedig nekem is kéne csinálnom még egy pár kertet.
Egyébként mekkora ekét húzol te Misi,hogy ennyivel a barázda mellett kell menni a trakinak?
Kiváncsiságból ránéztem a japán autók futásteljesítményére a http://www.tradecarview.com/ -on. Szűkítettem 2003-2004-es évjáratra. A közel 6000 kocsi közül több mint 900 volt 50.000km alatti futásteljesítményű. Elég sok volt 5.000 ! alatt is.
Adalékként elmondom, hogy a srác akivel kint a legtöbb időt töltöm egy kombi Volvo-t hajtott eddig. Azt hiszem 9. éves volt a kocsi, és már régóta beszélgettünk róla, hogy nem bízik már benne, és le akarja cserélni, mert fél, hogy ott fogja hagyni valahol. Már 130.000 volt benne. 2,4-es benzines. Kiakadt a bal első belső kilincs, meg a garázsa állandóan hergelte, hogy a műanyagokat szétszívta a nap és a többi rész is hasonló állapotban van, így lecserélte. Hiába mondogattam neki, hogy még van 10 éve annak a kocsinak, ő a sok kilométer miatt már nem szívesen ült bele.
Válasz #11372. hozzászólásra

20 év alatt 6000üó, nincs benne bérmunka.
Ezt a típust nem ismered véletlenül, vagy bárki? Semmi infót nem találok róla.
Yanmar FX335
Válasz #11369. hozzászólásra


BOCSI NEM HAGYHATTAM KI!!
Szia Misi!
Nagyon jóra sikerült és látom nem kis darab föld.Eke látom jó vizsgázik!Gép jó bírta?
Ja látom szárasság van felétek mert az árok kivan száradva a szántás közepén!
Válasz #11372. hozzászólásra
1,5 év alatt 210 üzem óra a többsége bérmunka.
Akinek van ereje írja be, hogy hány év alatt hány üzemórát rakott a saját japán kistraktorába. Ha lehet, akkor azt is, hogy van-e benne bérmunka.
Válasz #11368. hozzászólásra
Én úgy emlékszem, hogy a hidraulika szivattyú ezen a modellen nincs lefestve. De majd jön szamoca1 és megkérdezzük, hogy az övé festett-e.
Válasz #11364. hozzászólásra
Annyit a történethez hogy a személykocsimban kb.300eKm van de ha eladom nem fogom visszaállítani kevesebbre mert az SUTTYÓSÁG.
Értsd már meg a japán paraszt megveszi a traktort megy vele pár órát aztán 20évig gondosan tárolja ,hogy a szegény magyarok megvehessék
Válasz #11352. hozzászólásra




De a Misi szántott , vagy valami hasonló.
Ilyen volt.
És ilyen lett.
Várom a kritikákat
Szép estét!
AGROKID a nagy csavar nézegetésben fel sem tűnt,hogy a hidraulika szivattyún meg egyáltalán nincs festék?Valószínűleg azt meg kompletten kicserélték.De szerintem ezek a megbontások és cserék lehetnek azért is mert elképzelhető,hogy évekig is állnak ezek a gépek mire valaki megveszi és be akarja üzemelni.És előfordulhat,hogy egy 30 éves gépben ami esetleg több évet állt beáll az adagoló,kuplung,a szivattyú és a megkeményedett tömítések, szimeringek nem tömítenek ezért bele kell belenyúlni.Hozzáteszem,hogy soha nem jártam még Japánban úgyhogy nem láttam mennyit állnak de simán el tudom képzelni.
Sziasztok!
Látom előkerült az örökös probléma!Mindenkinek igazat tudok adni,bosszantó ha az ember észre veszi,hogy az órát tekerték.De ha a motorhoz(adagolóhoz) azért nyúltak mert valami baja volt az szerintem nem baj ha szakszerűen és hozzá értő ember csinálta szerintem nem gond!Ránézetre lehet látni,hogy mennyire volt nyúzva a gép,még akkor is ha festve volt.SZERINTEM.
Válasz #11364. hozzászólásra
Bizony, az sem ritka.
Válasz #11361. hozzászólásra
Annyit tennék hozzá, hogy az én traktoromban 6000+ üó. van és csak a generátor meg az izzító relé csavarjaira volt téve kulcs... Viszont az is igaz lehet, amit Győző mond, hogy a kevés órás gépeknek porszáraz a blokkja, míg egy sokat futott már itt-ott engedi a levet. Az enyém sajnos nyakig olajos, sőt már a gázolajat is kipermeteli egy picit az egyik porlasztónál. 7-8 éve már nem csinálunk vele komoly munkát, akkor kezdett el itt-ott szivárogni, 5000 üó. után.
Válasz #11362. hozzászólásra
A leragadáshoz mi köze ha a motor és a kuplung harangot összefogó csavarról is le van pattanva a festék?
Ja igen tudom, a kuplung is összeragadt.
Válasz #11362. hozzászólásra

Lehet, de mond azt, hogy nincs benne ráció amit írtam. Én csak az adagoló felüli képet láttam. Majd megkérjük a kollégát csináljon a másik oldalról is képet.
Válasz #11361. hozzászólásra
Sok esetben le kell venni az adagolót, mert le van ragadva. Ez megint egy olyan magyarázat, ami a kevés üzemórát igazolja. :)
Válasz #11357. hozzászólásra
Tudom le rágott csont ez a téma, de engem nagyon is zavar, ha egy gépet pár száz órával árúlja az ember és teljesen hülyének nézik.
Én nem azt írtam, hogy a fényezéssel van a bajom hanem azt, hogy látszódik konkrétan az adagoló körűl /motort írtam az előbb/, hogy a csavaroknál a festék le van pattogva. Annak meg csak 1 oka lehet hogy rá tatték a villás kulcsot és meg tekerték. Na mármost egy 1180 üzemóráson ha már rá kell tenni a villáskulcsot az gáz, vagy nem annyi az óraállás.
Tehát nem a rozsda és nem a fényezéssel van a bajom.
Felraktam az én trakim motorjáról képet, ha nézted na azon minden csavaron ott van még a gyári festék, és hidd el bár szerintem te is tudod ha az ember ráteszi a kulcsot és megtekeri a festék azonnal pattan le róla. Szerintem!
Válasz #11359. hozzászólásra
Én a 980-at sem hiszem, de ez most már mindegy. Anno tetszett a gép, megvettem, most már panasznak helye nincs! Azt hiszem hogy már én is átestem a ló másik oldalára, nem nagyon érdekel már az üzemóra számláló állása, csak az hogy jó legyen a gép, és ne legyen vele gond. Az enyémmel hál´ Istennek eddig semmi gond nincs, a mágnesszelepet leszámítva, de azt megoldottam a magam módján, úgyhogy az nem oszt, nem szoroz. De előbb-utóbb biztos engem is utólér a "balsors", dehát azt már Murphy bácsi is megmondta, hogy ami elromolhat az el is romlik.
Válasz #11356. hozzászólásra



Te komolyan elhiszed ,hogy a huszonéves gépben 407óra van?Biztos spórolt vele a japán ,hogy még sokat elmenjen a magyaroknál.
Válasz #11357. hozzászólásra
Nincs mit hozzátenni. Egyetértek!
Válasz #11347. hozzászólásra
Az óratekergetéssel kapcsolatban már írtam eleget, újat nem tudok és nem is akarok mondani. Mindenesetre eszembe jutott, hogy legközelebb egy japán telephelyen csinálok videót az órákról és felteszem a jutyubra. Akkor már csak a japán gazdák és kereskedők lesznek a gyanusítottak között.
Agrokid:
Amit viszont nem értek, hogy szerinted milyen összefüggés van az óraszám és a motor fényezése között. Kérlek magyarázd ezt meg nekem. Nem kötözködöm, valóban kiváncsi vagyok.
Az én infóim szerint például a legutolsó MT16-osok 1990-ben, azaz 23 éve hagyták el a gyárat. 23 év alatt akármi történhetett. Egy nulla órás gép motorja is lehet rozsdás pl. ha kint tartották garázs helyett, és ez akár fordítva is igaz. Azaz sokat futott gép motorja is lehet esztétikus.
Már írtam is egyszer már korábban, a sokat futott motorok jellemzően dzsuvásabbak szoktak lenni, az olaj, olajpára, olajsár pedig jól véd a korróziótól.
Motorfordulat
Nem biztos, hogy jól gondolom, de szerintem traktornál a közel teljes gázon való tartós használat kevésbé árt a motornak a sebesség- és tlt fokozat helyes megválasztása mellett, mint ha két harmad fordulaton volna hajtva. Én marózásnál olyan fordulatot szoktam kézi gázzal beállítani, amihez még lábbal hozzá tudok nyomni egy kicsit ha valamiért szükség van rá.
Válasz #11354. hozzászólásra
Én a Yanmar 1401D-t 407-es óraállással vettem. Szerintetek? Engem viszont egyáltalán nem érdekel. Ez a 3. éve nálam és 512-t mutat, szűrők és olajcsere volt 480-nál. Ezenkívül csak gázolaj ment bele. Tegnap délután megállt. Mijafax, hát elnéztem benne a gázolajat :) Jópár pöfögtetés és légtelenítés után ment tovább.
Egyszóval bizonyára fontos az üzemóra, de nem a legfontosabb adat.
Ford.szám. Én talajmarózni 1800-2000 között szoktam felezővel, szántani meg 2000-2100 körül felező nélkül 1-ben. Én úgy állapítom meg mi a megfelelő, hogy mennyire érzem szenvedni a gépet illetve ha látható füstje van akkor visszaveszem amennyire kell.
De világítsatok fel ha nem jól csinálom.
Válasz #11331. hozzászólásra
Elhiszem Neked. Én sem állítom az ellenkezőjét.
Olvasd vissza a 11120-as h.sz.-t.