Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak642 FtBenzin árak625 FtEUR399.84 FtUSD381.68 FtCHF425.35 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #10295. hozzászólásra
Hát kedves Győző nem hinném hogy a japánok olyan meggondolatlanok lennének, hogy évi néhány 10 órás használatért fönntartsanak egy-egy gépet. Amikor egy géppel akár 10 gazda földjét is meg lehetne művelni.
Válasz #10294. hozzászólásra Ez amit írtál az első híd holt játékára a 2500 üzemórát fútott Iseki traktornál már meg van a kotyogás és amikor kikapcsolom az első hajtást akkor ugrik egyet a kerék ezért nem is ajánlatos kemény úton használni az első hajtást ..
Öt év alatt rakta bele az X üzemórát és aztán 20 évig nem használta?
Nem. 25 évig használta, így van benne X üzemóra.
A japán nem úgy hagyománytisztelő mint a magyar, hogy a kokárdáról is már csak a wikipedia-n lehet olvasni, a március 15-e pedig csak egy hosszú hétvége a legtöbb ember számára.
Képzeljetek el egy talpalatnyi rízsföldet, amit valakinek már az ősei is műveltek. Ezt viszi tovább az újabb és újabb generáció. Az ősök még szoptak vele ezerrel, ez adta a megélhetésüket. A mostaniak meg letudják évi 18 óra traktorzúgatással a melót.
Hogy megéri-e megvenni 1,5 millióért egy pici traktort? Lehet, hogy meglepődnél ha tudnád, hogy mit lehet belőle kihozni évente bérmunkában, vagy mekkora segítség szőlőben, gyümölcsösben. Ha nem hozná vissza az árát, nem venné senki. Ez nem Harley Davidson, hogy hétvégente kiránduljon vele az ember.
Ugyan erre gondoltam én is. Szerintem hamar meg lehet állapítani. Mondjuk egy 4x4-es kistraki első hídja sokat elárul. Amelyikkel én eddig találkoztam, mindegyiknek kottyant az első hídja. Előre-hátra 1-2-3-4 mm-t. Ugye ez azért van hogy sokat használták az elejét, ami jobbára mindig húz, és kialakult egy holtjáték. (Egyszer érdemes megnézni, ha szilárd útón, bekapcsoljátok pár méter erejéig az elejét, majd mikor kikapcsoljátok, ugrik egyet hátra a hid, mert egész addig előrefelé feszült.) Ahhoz hogy ez így észrevehető legyen, szerintem 500 üzemóra kevés. Az én B7000-emnek volt 3.5 mm játéka. csináltam egy hézagoló alátétet, és betettem. (semmi extra anyagra nem kell gondolni) utána elment még nálam 5 évet, éve kb 250 üzemórával, és nem volt utána kottyanása. Ennyi idő alatt nem kopott meg pedig eleje nékül szinte nem is használtuk. Függőcsapszegek szana-szét voltak kopva. Igaz ez lehet a kevés zsirzástól is, de ilyen mértékben akkor sem hinném. Sógoromékének elég rendesen szól a váltója, pedig "csak 460 üzemóra" van benne. igaz hogy az órája 999.9-nél nem is tud többet mérni, így kitudja hányadszor fordult meg. Az én órám 9999.9-ig mér, és most van benne 2770. Halál biztos vagyok benne, hogy vagy tekert az óra, vagy megfordult már... Szerintem ez csak a kereskedők szövege, hogy lecserélik őket pár üzemóra után....
Nem tudtam ki találni ki lehet ez az új játékos aki Győző névvel fut, de így már sejtem.
27-30 év alatt ennyi órát tedd bele az bolond vagy csak azért kellet neki a gép, hogy nézegesse, évi 18 óra????
Szerintem ez így alapban nevetséges.
Féláron megszezed aki be bizonyitja a sumákot??????
Akkor dupla áron áruld????
Hát én is sajnálom ezt az incidenst, de valóban csak a fórumon levő képek meg videók miatt, a többi nem érdekel. Ezt írta az ügyfélszolgálat hogy:
"Tájékoztatni kívánjuk, hogy hirdetésében("Sorközmüvelőt vagy sorközmüvelő kocsikat keresek") szereplő képek nem csak az agroinform vízjelét tartalmazzák ("jofogas.hu" illetve "bazos.sk"). Kérjük az említett képek cseréjét. Módosítás elmaradása esetén, jelen email megküldését követő 2 munkanap után a hirdetését töröljük rendszerünkből."
No ez rendben is volna, ha törölni akarja akkor törölje a hirdetést, azonban a regisztráció törlésről itt nincs szó! Hát ha szorult egy szemernyi parasztbecsület a nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálatba akkor visszaadja a bt66 regisztrációmat, ha pedig hiányában van a parasztbecsületnek és "csak azért sem" akkor sem ért valami nagy tragédia. Ha meg az "erősebb kutya baxik" elvet tartja szem előtt a nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálat, akkor meg úgyis mindegy, ez már olyan mint veszett fejsze nyele.
Én ezt megértem, amit írtok, de mondjuk egy japán gazda megvette újan 25 éve. Használta 5 évig, bele rakott 1000 üzemórát. Most meg előkerül 1000 üzemórával 20 év után a magyar piacon. Az elmúlt 20 évben hol volt? Japán gazda halmozta fel 3-5 évenként a traktorokat, végén már van neki 10 darab, vagy mi? Senki nem használta az elmúlt 20 évben?
Nem mondom, hogy nincs eredeti 500 órát használt gép 30 évesen, csak kell legyen az emberben egy egészséges paranoia.
A nagy gépek között is hány olyan van, hogy 30 éves JD-ket hirdetnek 8-10 ezer órával, meg annyi van a 10 évesben is.
Sziasztok forumtársak egy kis irodalmat szeretnék a témához hozzá adni miért is van hogy 20 évesen csak ilyen kevés üzemórával rendelkezik a traki. A forrást a kistraktor.eu oldalról származik egy idézet blőlle:
- Egy japán gazda ritkán használja 1000 üzemóránál tovább a kistraktort, az állami támogatás miatt könnyen megteheti, hogy újra váltson. Nem ritkán már 100-200 üzemóra használat után megteszi ezt, ilyenkor az ok valószínűleg az alul, vagy túlméretezett kistraktor ideális teljesítményű gépre való cseréje. Persze az is előfordul, hogy valaki 1500-2000 üzemórán keresztül használ egy kistraktort, de megijedni egy óraállástól sem kell. Egy 1000 üzemórát használt vízhűtéses dízel kistraktor elhasználtságát egy körülbelül 50.000 kilométert futott teherautóéhoz lehet hasonlítani. A legtöbb kistraktoron csak az akkumulátorok és szűrők nem az eredetiek. Persze az eltelt évek nem múlnak el nyomtalanul, a párás környezet és az erős napsugárzás megteszi hatását. Gyakran látni kimattult műanyag alkatrészeket, fényezést, felületi korrózió nyomait, kirepedezett üléshuzatokat. Az eredeti gumiabroncsok is gyakran ki vannak repedezve, bár a futófelület még szinte újszerű. Szerencsére ezek mind könnyen cserélhető, problémamentesen javítható tételek.
Nem, hiszem, hogy egy 20 éves bármilyen traktorban 1000 üzemóra van, pedig van bőven ilyen hirdetés. Az enyémben is van 6000 üzemóra. Ha tennék rá új gumikat, lefesteném szépre, vissza pörgetném 3000-re, senki nem tudná meg, hogya a duplája van benne. Márpedig a kereskedők, ha megtehetik, meg is teszik ezt. Csodák nincsenek.
Általános közvélemény? Tény, hogy nálunk hagyománya van a sumákolásnak (elég szégyen), de konkrét helyzetekről a japán kistraktorok esetében én még nem találkoztam.
Ezért is vagyok kiváncsi a saját tapasztalataidra. Írd meg légyszi.
Sajnálom, hogy elvesztetted a bt66-ot, reméljük csak ideiglenesen.
Biztosan nem véletlenül kértek meg arra, hogy távolítsd el a képet. A mai világban mindenki másol és lemásol mindent. Valószínűleg aki vízjelet tesz a képeire, az azért teszi, hogy ne használja fel más, és gondolom érzékenyebb is rá, ha megtalálja valahol. Lehet, hogy megkérték az ügyfélszolgálatot, hogy tegyen ez ellen. A te elutasításod és beszólásod pedig ezt szülte.
Az élet nem egyszerű.
Üdv mindenkinek!
"bt66" vagyok, de mivel az egyetlen szerencsétlen hirdetésem miatt ami itt volt az Agroinformon figyelmeztetést kaptam az Ügyfélszolgálattól hogy cseréljem le a benne levő képeket az azokon található idegen vízjelek miatt. Ám én erre nem voltam hajlandó és e-mailban még be is szóltam neki, hát ezért a Bolyki Bence portálvezető nevével fémjelzett nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálat nem csak a hirdetésemet törölte hanem bosszúból a "bt66"-os regisztrációmat is. Így sajnos nem tudok hozzáférni a régi adatlapomhoz sem, ezt azért nagyon sajnálom mert sok hasznos kép és videó van (volt) rajta.
Tehát ha (amíg) nem nem lesz visszaállítva az előző regisztrációm hát ezen az új "bt 66" néven fogok fórumozni, ha csak ezt is le nem tiltja a nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálat.
Válasz #10262. hozzászólásra Végül is amit Bt66 leirt az alap az első szám a sűrüségét jelzi minél kisebb az a szám annál jobban folyékony az olaj, a második szám a melegre szol minél nagyobb a szám annál melegebbet bír el a motor,azért így írtam le mert a szak nyelvet nem mindenki ismeri, 15w-40 olaj sima ásványi olaj, 10w-40 fél szintetikus olaj,5w-40 teljes szintetikus olaj, általában ezek az alap olajak,így tanultuk de azóta sok ujj termék van a piacon ,de a gép tipusa is válogatja milyen tetszik néki.
Az utcafrontra épülő kerítésre csak bejelentési kötelezettség van ,engedély nem kell.
A kennel,-gondolom kutya lenne benne-nem kell.
Mobil épület,amíg nincs alapja nem kell engedély.Amint beton alapot csinál neki kell engedély.
(Egyébként a tanyán a kutya nem nézi mit építesz)
De mivel ma Virágvasárnap van (Jézus Krisztus Jeruzsálembe való bevonulásának az ünnepe), és a templomtoronyban megszólalt a harangszó, ezért most indulok templomba.
Ez nekem is eszembe jutott. De aztán belegondoltam. Valamikor a 80-as évek elején dolgoztam mezőgazdaságban (akkor kezdődött a mezőgazdaságban a számítógép használata). Aránylag komoly cég volt (nagy TSZ), minden reggel 7-kor termelési értekezlet. Ott nem tudott megegyezni a kukorica meg a búza ágazat vezetője, hogy legyen-e eső a héten, vagy ne.
Na akkor gondoljátok meg mi lenne, ha 15-20-an próbálnán eldönteni, hogy kegyen-e.
Szóval szerintem nehéz dolog lehet Szt. Péternek lenni!
A vásárláskor kaptam a trakihoz egy 3 oldalas karbantartási útmutatót, abban is a 15W-40 -es olajat ajánlják, 50 üó-ként kell cserélni. Eddig mindig ilyet is használtam, de mivel a trakit télen nem használom viszont a nyarak mostanában mindig nagyon forrók, ezért most váltani fogok. Most kipróbálom a 15W-50 -es olajat aminek jobb a nyári viszkozitása, jobban igazodik a magas nyári hőmérséklethez, jobb a kenési képessége a frróságban. És ugye a motornak azért többnyire magas fordulattal aránylag nagy megterhelés alatt kell dolgozni, hadd legyen jobb kenése a motornak a forróságban is. Mert ugye ezek a japó motorok már azért nem újak, tuti hogy többet dolgoztak mint amennyit az üó számláló mutat, és azért már van bizonyos fokú motorkopás is.
"... a sűrűbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk
egy már kopottabb motorban, hiszen a hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok réseiben "van hely" a sűrűbb olajnak. Ezekből a kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony"
olaj már elképzelhető, hogy kifolyik és vegyes súrlódás alakulna ki az optimális hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a motorkopás is intenzívebb lenne.
. . . hazánk éghajlati adottságaiból
adódóan látható, hogy a SAE 15W-40 viszkozitás indexű motorolaj a legtöbb motorba megfelelő."
Komolyan mondom, ilyen nincs!
Szerdán esett mint állat. Aztán csütörtök - péntek - szombat tök napsütés, a talaj kezd művelhető állapota kerülni. Erre tegnap éjfélre már itt az újabb hó. Ez megy több, mint 1 hónapja.
Még a kiskerthez sem tudtunk hozzányúlni. Tegnap azt dumcsiztuk meg a nejemmel, hogy na, ma elvetjük a kiskertet. Hát nem. Az ötletet vetettük el.
Van valami idájárs-ombucman?
Válasz #10241. hozzászólásra BALU2 az Iseki 6éves amivel a cégnél dolgozom és a gyári elöirás a 15/40w olaj egy kicsit én is meglepödtem autoszerelö fejjel de ez van
Aprít és kever, jól mondod. Lehet, hogy annyi a szármaradvány, hogy nem tudná leszántani, mert betorkolna.De lehet, hogy nem is akar szántani sekélyebb művelés is elég neki.
De az is lehet, hogy a kötött talajon, már nem tudná eldolgozni a szántást eléggé a magágyhoz, ezért csak talajmarózik.
Szóval sok oka lehet....
35454 hozzászólás
Válasz #10301. hozzászólásra
Megvolt a barkaszentelés?
Válasz #10293. hozzászólásra
Igazából nem vagyok kíváncsi a korára, csak megkérdeztem volna, hogy még hisz a mesébe?
Válasz #10295. hozzászólásra
Ez egy marhaság, ne haragudj. Méretgazdaságosság! Pont a japán venne új gépet évi két napi munkáért? Kizárt.
Válasz #10299. hozzászólásra
Csak védi a (kereskedő)mundér becsületét(?).
Válasz #10295. hozzászólásra
Azt mondják az okosok az sokkal rosszabb egy gépnek ha áll mintha használnák.
Válasz #10295. hozzászólásra
Hát kedves Győző nem hinném hogy a japánok olyan meggondolatlanok lennének, hogy évi néhány 10 órás használatért fönntartsanak egy-egy gépet. Amikor egy géppel akár 10 gazda földjét is meg lehetne művelni.
Válasz #10294. hozzászólásra Ez amit írtál az első híd holt játékára a 2500 üzemórát fútott Iseki traktornál már meg van a kotyogás és amikor kikapcsolom az első hajtást akkor ugrik egyet a kerék ezért nem is ajánlatos kemény úton használni az első hajtást ..
Válasz #10296. hozzászólásra

Próbálom 250-re alkudni.
Válasz #10292. hozzászólásra
Zsoltee83 mi a fejlemény a pótkocsival kapcsolatban?
Válasz #10284. hozzászólásra
Öt év alatt rakta bele az X üzemórát és aztán 20 évig nem használta?
Nem. 25 évig használta, így van benne X üzemóra.
A japán nem úgy hagyománytisztelő mint a magyar, hogy a kokárdáról is már csak a wikipedia-n lehet olvasni, a március 15-e pedig csak egy hosszú hétvége a legtöbb ember számára.
Képzeljetek el egy talpalatnyi rízsföldet, amit valakinek már az ősei is műveltek. Ezt viszi tovább az újabb és újabb generáció. Az ősök még szoptak vele ezerrel, ez adta a megélhetésüket. A mostaniak meg letudják évi 18 óra traktorzúgatással a melót.
Hogy megéri-e megvenni 1,5 millióért egy pici traktort? Lehet, hogy meglepődnél ha tudnád, hogy mit lehet belőle kihozni évente bérmunkában, vagy mekkora segítség szőlőben, gyümölcsösben. Ha nem hozná vissza az árát, nem venné senki. Ez nem Harley Davidson, hogy hétvégente kiránduljon vele az ember.
Válasz #10284. hozzászólásra
Ugyan erre gondoltam én is. Szerintem hamar meg lehet állapítani. Mondjuk egy 4x4-es kistraki első hídja sokat elárul. Amelyikkel én eddig találkoztam, mindegyiknek kottyant az első hídja. Előre-hátra 1-2-3-4 mm-t. Ugye ez azért van hogy sokat használták az elejét, ami jobbára mindig húz, és kialakult egy holtjáték. (Egyszer érdemes megnézni, ha szilárd útón, bekapcsoljátok pár méter erejéig az elejét, majd mikor kikapcsoljátok, ugrik egyet hátra a hid, mert egész addig előrefelé feszült.) Ahhoz hogy ez így észrevehető legyen, szerintem 500 üzemóra kevés. Az én B7000-emnek volt 3.5 mm játéka. csináltam egy hézagoló alátétet, és betettem. (semmi extra anyagra nem kell gondolni) utána elment még nálam 5 évet, éve kb 250 üzemórával, és nem volt utána kottyanása. Ennyi idő alatt nem kopott meg pedig eleje nékül szinte nem is használtuk. Függőcsapszegek szana-szét voltak kopva. Igaz ez lehet a kevés zsirzástól is, de ilyen mértékben akkor sem hinném. Sógoromékének elég rendesen szól a váltója, pedig "csak 460 üzemóra" van benne. igaz hogy az órája 999.9-nél nem is tud többet mérni, így kitudja hányadszor fordult meg. Az én órám 9999.9-ig mér, és most van benne 2770. Halál biztos vagyok benne, hogy vagy tekert az óra, vagy megfordult már... Szerintem ez csak a kereskedők szövege, hogy lecserélik őket pár üzemóra után....
Válasz #10291. hozzászólásra
Ha az a Győző akire én gondolok akkor szinte pár évvel idősebb nállam, ha erre vagy kíváncsi.
Válasz #10290. hozzászólásra
Nem adtak érte többet. Sok éve állt már, felesleges lett volna tartogatnom. Kellett bele egy akksi, meg tápszivattyú és indult.
400 ezer HUF-ért.
Válasz #10288. hozzászólásra
AGROKID megkérdezhetnénk Győzőt, hogy hány éves, nem?
Válasz #10289. hozzászólásra
400 kurváért????
Vagy mennyiért?
Válasz #10288. hozzászólásra

Egy másfél milláért kínált 15 pacis traktorka már majdnem dupla áron van, így lehetséges, hogy feléért megszerzi.
Én 400k-ért adtam el egy Kubota B6000-et 3 éve. Hibátlanul működött, csak elöregedett.
Válasz #10282. hozzászólásra




Nem tudtam ki találni ki lehet ez az új játékos aki Győző névvel fut, de így már sejtem.
27-30 év alatt ennyi órát tedd bele az bolond vagy csak azért kellet neki a gép, hogy nézegesse, évi 18 óra????
Szerintem ez így alapban nevetséges.
Féláron megszezed aki be bizonyitja a sumákot??????
Akkor dupla áron áruld????
Válasz #10278. hozzászólásra
Hát én is sajnálom ezt az incidenst, de valóban csak a fórumon levő képek meg videók miatt, a többi nem érdekel. Ezt írta az ügyfélszolgálat hogy:
"Tájékoztatni kívánjuk, hogy hirdetésében("Sorközmüvelőt vagy sorközmüvelő kocsikat keresek") szereplő képek nem csak az agroinform vízjelét tartalmazzák ("jofogas.hu" illetve "bazos.sk"). Kérjük az említett képek cseréjét. Módosítás elmaradása esetén, jelen email megküldését követő 2 munkanap után a hirdetését töröljük rendszerünkből."
No ez rendben is volna, ha törölni akarja akkor törölje a hirdetést, azonban a regisztráció törlésről itt nincs szó! Hát ha szorult egy szemernyi parasztbecsület a nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálatba akkor visszaadja a bt66 regisztrációmat, ha pedig hiányában van a parasztbecsületnek és "csak azért sem" akkor sem ért valami nagy tragédia. Ha meg az "erősebb kutya baxik" elvet tartja szem előtt a nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálat, akkor meg úgyis mindegy, ez már olyan mint veszett fejsze nyele.
Válasz #10276. hozzászólásra
Mi nem tetszett a hírdetésben nekik?
Válasz #10284. hozzászólásra
Még annyit tennék hozzá, hogy egy 25 éves, picurka 12-15 lóerős traktor hol ér meg 1,5MFt-ot? Mikor, mivel tudja az kitermelni?
Válasz #10282. hozzászólásra

Én ezt megértem, amit írtok, de mondjuk egy japán gazda megvette újan 25 éve. Használta 5 évig, bele rakott 1000 üzemórát. Most meg előkerül 1000 üzemórával 20 év után a magyar piacon. Az elmúlt 20 évben hol volt? Japán gazda halmozta fel 3-5 évenként a traktorokat, végén már van neki 10 darab, vagy mi? Senki nem használta az elmúlt 20 évben?
Nem mondom, hogy nincs eredeti 500 órát használt gép 30 évesen, csak kell legyen az emberben egy egészséges paranoia.
A nagy gépek között is hány olyan van, hogy 30 éves JD-ket hirdetnek 8-10 ezer órával, meg annyi van a 10 évesben is.
Sziasztok forumtársak egy kis irodalmat szeretnék a témához hozzá adni miért is van hogy 20 évesen csak ilyen kevés üzemórával rendelkezik a traki. A forrást a kistraktor.eu oldalról származik egy idézet blőlle:
- Egy japán gazda ritkán használja 1000 üzemóránál tovább a kistraktort, az állami támogatás miatt könnyen megteheti, hogy újra váltson. Nem ritkán már 100-200 üzemóra használat után megteszi ezt, ilyenkor az ok valószínűleg az alul, vagy túlméretezett kistraktor ideális teljesítményű gépre való cseréje. Persze az is előfordul, hogy valaki 1500-2000 üzemórán keresztül használ egy kistraktort, de megijedni egy óraállástól sem kell. Egy 1000 üzemórát használt vízhűtéses dízel kistraktor elhasználtságát egy körülbelül 50.000 kilométert futott teherautóéhoz lehet hasonlítani. A legtöbb kistraktoron csak az akkumulátorok és szűrők nem az eredetiek. Persze az eltelt évek nem múlnak el nyomtalanul, a párás környezet és az erős napsugárzás megteszi hatását. Gyakran látni kimattult műanyag alkatrészeket, fényezést, felületi korrózió nyomait, kirepedezett üléshuzatokat. Az eredeti gumiabroncsok is gyakran ki vannak repedezve, bár a futófelület még szinte újszerű. Szerencsére ezek mind könnyen cserélhető, problémamentesen javítható tételek.
a teljes cikket kistraktor
Válasz #10281. hozzászólásra
Ez nem hit kérdése :)
Mi van akkor ha a 20 éves traktor fényezése eredeti és hibátlan, a gumik eredetiek rajta?
Ez például 27-30 éves !! 477 üzemórával.
Yanmar F15D
Aki bebizonyítja, hogy sumákolt az órája, annak megszerzem féláron. Aki nem boldogul, az meg hoz nekem 1 rekesz sört :)
Válasz #10279. hozzászólásra
Nem, hiszem, hogy egy 20 éves bármilyen traktorban 1000 üzemóra van, pedig van bőven ilyen hirdetés. Az enyémben is van 6000 üzemóra. Ha tennék rá új gumikat, lefesteném szépre, vissza pörgetném 3000-re, senki nem tudná meg, hogya a duplája van benne. Márpedig a kereskedők, ha megtehetik, meg is teszik ezt. Csodák nincsenek.
Válasz #10270. hozzászólásra
Üdv mindenkinek! Szamóca1 látom árulod a Mitsudat, talán kicsi? Bt66 sajnálom a történteket!
Válasz #10277. hozzászólásra
Általános közvélemény? Tény, hogy nálunk hagyománya van a sumákolásnak (elég szégyen), de konkrét helyzetekről a japán kistraktorok esetében én még nem találkoztam.
Ezért is vagyok kiváncsi a saját tapasztalataidra. Írd meg légyszi.
Válasz #10277. hozzászólásra
Sajnálom, hogy elvesztetted a bt66-ot, reméljük csak ideiglenesen.
Biztosan nem véletlenül kértek meg arra, hogy távolítsd el a képet. A mai világban mindenki másol és lemásol mindent. Valószínűleg aki vízjelet tesz a képeire, az azért teszi, hogy ne használja fel más, és gondolom érzékenyebb is rá, ha megtalálja valahol. Lehet, hogy megkérték az ügyfélszolgálatot, hogy tegyen ez ellen. A te elutasításod és beszólásod pedig ezt szülte.
Az élet nem egyszerű.
Válasz #10275. hozzászólásra
Az általános közvéleményre meg a saját tapasztalataimra.
Üdv mindenkinek!

"bt66" vagyok, de mivel az egyetlen szerencsétlen hirdetésem miatt ami itt volt az Agroinformon figyelmeztetést kaptam az Ügyfélszolgálattól hogy cseréljem le a benne levő képeket az azokon található idegen vízjelek miatt. Ám én erre nem voltam hajlandó és e-mailban még be is szóltam neki, hát ezért a Bolyki Bence portálvezető nevével fémjelzett nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálat nem csak a hirdetésemet törölte hanem bosszúból a "bt66"-os regisztrációmat is. Így sajnos nem tudok hozzáférni a régi adatlapomhoz sem, ezt azért nagyon sajnálom mert sok hasznos kép és videó van (volt) rajta.
Tehát ha (amíg) nem nem lesz visszaállítva az előző regisztrációm hát ezen az új "bt 66" néven fogok fórumozni, ha csak ezt is le nem tiltja a nagyhatalmú Mindenható Ügyfélszolgálat.
Válasz #10266. hozzászólásra
"tuti hogy többet dolgoztak mint amennyit az üó számláló mutat"
Mire alapozod a véleményedet?
Válasz #10262. hozzászólásra Végül is amit Bt66 leirt az alap az első szám a sűrüségét jelzi minél kisebb az a szám annál jobban folyékony az olaj, a második szám a melegre szol minél nagyobb a szám annál melegebbet bír el a motor,azért így írtam le mert a szak nyelvet nem mindenki ismeri, 15w-40 olaj sima ásványi olaj, 10w-40 fél szintetikus olaj,5w-40 teljes szintetikus olaj, általában ezek az alap olajak,így tanultuk de azóta sok ujj termék van a piacon ,de a gép tipusa is válogatja milyen tetszik néki.
szemenkénti vetőgép kocsit keresek tud valaki????
Válasz #10259. hozzászólásra
Az utcafrontra épülő kerítésre csak bejelentési kötelezettség van ,engedély nem kell.
A kennel,-gondolom kutya lenne benne-nem kell.
Mobil épület,amíg nincs alapja nem kell engedély.Amint beton alapot csinál neki kell engedély.
(Egyébként a tanyán a kutya nem nézi mit építesz)
De mivel ma Virágvasárnap van (Jézus Krisztus Jeruzsálembe való bevonulásának az ünnepe), és a templomtoronyban megszólalt a harangszó, ezért most indulok templomba.

Szép virágvasárnapot mindenkinek!
http://www.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Kistraktor_felszerelesek_8877878.htm
Válasz #10266. hozzászólásra
...és őszre már az egész nyári használat után vékonyodik annyit az 50-es olaj hogy jó lesz az őszi hüvösebb időben való munkákra is.
Válasz #10265. hozzászólásra

Ez nekem is eszembe jutott. De aztán belegondoltam. Valamikor a 80-as évek elején dolgoztam mezőgazdaságban (akkor kezdődött a mezőgazdaságban a számítógép használata). Aránylag komoly cég volt (nagy TSZ), minden reggel 7-kor termelési értekezlet. Ott nem tudott megegyezni a kukorica meg a búza ágazat vezetője, hogy legyen-e eső a héten, vagy ne.
Na akkor gondoljátok meg mi lenne, ha 15-20-an próbálnán eldönteni, hogy kegyen-e.
Szóval szerintem nehéz dolog lehet Szt. Péternek lenni!
Válasz #10264. hozzászólásra
Röviden (szerintem): azt kell használni, amit a gyártó előír.
Válasz #10257. hozzászólásra
A vásárláskor kaptam a trakihoz egy 3 oldalas karbantartási útmutatót, abban is a 15W-40 -es olajat ajánlják, 50 üó-ként kell cserélni. Eddig mindig ilyet is használtam, de mivel a trakit télen nem használom viszont a nyarak mostanában mindig nagyon forrók, ezért most váltani fogok. Most kipróbálom a 15W-50 -es olajat aminek jobb a nyári viszkozitása, jobban igazodik a magas nyári hőmérséklethez, jobb a kenési képessége a frróságban. És ugye a motornak azért többnyire magas fordulattal aránylag nagy megterhelés alatt kell dolgozni, hadd legyen jobb kenése a motornak a forróságban is. Mert ugye ezek a japó motorok már azért nem újak, tuti hogy többet dolgoztak mint amennyit az üó számláló mutat, és azért már van bizonyos fokú motorkopás is.
"... a sűrűbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk
egy már kopottabb motorban, hiszen a hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok réseiben "van hely" a sűrűbb olajnak. Ezekből a kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony"
olaj már elképzelhető, hogy kifolyik és vegyes súrlódás alakulna ki az optimális hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a motorkopás is intenzívebb lenne.
. . . hazánk éghajlati adottságaiból
adódóan látható, hogy a SAE 15W-40 viszkozitás indexű motorolaj a legtöbb motorba megfelelő."
Válasz #10261. hozzászólásra
Talán a Szt. Péterrel kéne beszélni! :)
Válasz #10262. hozzászólásra
Üdv a Motorolajokról általában:
http://korgyuru-2001.hu/files/motorolaj.pdf
Válasz #10261. hozzászólásra
Az szerintem nincs, de vizsgálóbizottságot mindenképp kellene felállítani, mert ez már nem állapot.
Válasz #10257. hozzászólásra
szia Balázs ! mit jelent 5w -30
vagy 15w-40? melyik mit jelent ,melyik a jobb?
Válasz #10258. hozzászólásra

Komolyan mondom, ilyen nincs!
Szerdán esett mint állat. Aztán csütörtök - péntek - szombat tök napsütés, a talaj kezd művelhető állapota kerülni. Erre tegnap éjfélre már itt az újabb hó. Ez megy több, mint 1 hónapja.
Még a kiskerthez sem tudtunk hozzányúlni. Tegnap azt dumcsiztuk meg a nejemmel, hogy na, ma elvetjük a kiskertet. Hát nem. Az ötletet vetettük el.
Van valami idájárs-ombucman?
Válasz #10259. hozzászólásra
Én egy tyúkólat akarok majd, nem volt benne biztos az építész ismerősöm, de mintha 20 m2-ig arra se kellene..
Válasz #10248. hozzászólásra
Kb arra kell, amire belterületen is kell.
Válasz #10244. hozzászólásra Ömlik a hó és a hócipöm ezel a hülye tavasszal.
Válasz #10241. hozzászólásra BALU2 az Iseki 6éves amivel a cégnél dolgozom és a gyári elöirás a 15/40w olaj egy kicsit én is meglepödtem autoszerelö fejjel de ez van
Válasz #10255. hozzászólásra
Aprít és kever, jól mondod. Lehet, hogy annyi a szármaradvány, hogy nem tudná leszántani, mert betorkolna.De lehet, hogy nem is akar szántani sekélyebb művelés is elég neki.
De az is lehet, hogy a kötött talajon, már nem tudná eldolgozni a szántást eléggé a magágyhoz, ezért csak talajmarózik.
Szóval sok oka lehet....
Válasz #10253. hozzászólásra


Az eke azért van, hogy megfordítja a termőföldet, így alulról felülre. Így teljesen meglazítja a termőréteg.
A rota meg összekeveri...vagy hogy is mondjak máshogy..