Sziasztok látom megy a fórum szépen.
Lenz kolléga,ez egy kicsit erős volt szerintem.Akkor is erős ha igazad lenne,de nincs.
Azt hiszem elég finoman fogalmaztam.
Én is ilyet vettem,majd nemsokára fogom kezelésbe venni,szerintem simán elbírja.160cm vágószélesség,és ha beakad akkor kicsapódik és nem törik szét minden.
Válasz #7694. hozzászólásra
üdvözlök mindenkit én emlékszek arra hogy amikor kicsivoltam és még volt nálunk téjesz ott is csinálták hogy az mtz-80 asokat turbózták és teljesen jól müködött és miis csináltuk az mtz-820 as sal amikor új volt és teljesen jól müködött és észrevehető volt a külömbség ezt a képet még tavaj találtam a neten de itt a bizonyiték hogy meglehet csinálni a turbózást.
Ja és jut eszembe, tegnap traktoroztam az MTZ 320-szal és rosszul írtam a múltkor. Nem 170 körüli, hanem 217 óra van benne. Tehát a saját gazdaságomban ment a gép a nyáron 150 órát. (már ha valakit egyáltalán érdekel)
Egy motor nem attól lesz turbós ,hogy rárakunk egy turbót!
Erősebb főtengely ahogy mondod,de vegyük a hozzávaló adagolót és nem csak a füstcsavaron tekergetünk az eredetin.Ott a Zetor pl. a turbós változat a +40 lóval, többet forog és könnyebb kifektetni a kihegyezettsége miatt.
Általában a hűtés is módosított és a legfontosabb a KENÉS az sem a szívómotorral egyező!! (jobb esetben)
Az én véleményem az, hogy a paraszt az maradjon paraszt és ne kezdjen a sufniban motort fejleszteni.
Általában nem nagyon sikerülnek ezek. Láttam már ilyen "füttyös " gépeket, csak a hangjukon hallani a "teljesítmény növekedést". Ha fékező padra raknád és teljesítményt mérnél rajta kiderülne, hogy nem dob akkorát mint gondolod.
Főleg ne 3-4 plusz lóerőért...
Nem vagyok egy nagy szaki de ha valaki turbósításba gondolkodik akkor a motorba is szépen bele kell nyúlni főtengely új és erősebb dugó gyűrűk és hasonló nyalánkságok plusz a turbó. Kíváncsi vagyok mennyibe fájna. Igaza van agrokidnek ez van ezt kell szeretni.
Tegnap motorkód alapján keresgéltem motorokat hasonló egymáshoz közeli motorok egyforma szabvány kuplunggal és egyforma váltófelfogatással rendelkeznek.A teljesítménygörbéken meglepődtem!A motorok fordulatát 3600 1/min adják meg,így a maximális teljesítmény 6-7 Le-vel több.Névleges,rövid ideig,tartós teljesítmény ilyen formákban mérik.Azonos motorkód van szívó és turbós kivitelben is.Igaz,csak saját motorkódra kerestem.Na az ár is ott volt azon is pislogtam.Így marad a szívfájdítás.
Válasz #7688. hozzászólásra
Ennek a palinak még eke sem kell, úgy is felszántja táblát.Miféle motor lehet ebbe a Volvóba?Jól megtáltosodott tőle a paripa.
Üdv Kioti! (és mindenki)
Igazad van és én is aláírom hogy a 3 henger szebben muzsikál mint a kettő, de azért ez a 2 hengeres Lombardini sem kutya. Ízlések és pofonok különböznek, nekem nagyon bejön ez a "pattogósabb muzsika" is.
(sajna a képminőség elég gyenge, de a hang az jó)
Tavaly volt először szép volt nagyon.Hagytam meg 1q-t vetőnek,és még vettem hozzá 1q elit kisfrakciósat.A saját vetőm inkább a nagy frakciósnak felelne meg.Az elitből szeretnék majd megtartani jövőre vetőnek valót,ha az idén szépen mutat az amit megtartottam tavalyról.Ha nem lesz jó akkor is van 1q elit mag aminek muszáj hoznia valamit.Már ki is ládáztam mindet,hogy szépen kicsírázzon.Mivel kicsit hosszabb a nyugalmi ideje ezért rátartok jobban,tavaly bejött így.
Akkor a tiédet másik cég csinálta.A Kistelekiről is tudok de, van Mórahalmi is meg Békésszentandrási is.Már csak a lóvé hiányzik a cégek megvannak.
Egy jó közepes terméssel,meg árral,össze is jöhetne rá a zseton nagyobb erölködés nélkül.
Idén szeretnék Balatoni rózsát tenni fátyol alá,márciusi vetéssel.
Olyat szeretnék igen,abban 4 kapasor van.Már beszéltem a készítővel.Idén még gyárt de fontolgatja,hogy eladja a boltot,mert már öregnek mondja magát.Egy Balástyai ismerősöm is a KKD gépet javasolta,ami neked is van ,vagy volt.
Láthattad mert tavaly tavasszal adtam el.És csak azért mert csak hátsókerék hajtású volt.Nálunk elég kötött,kemény a talaj és a frissen trágyázott vagy sáros földbe kapirgált az ekével.Mondjuk az eke is elég széles fogású(60 cm).Lovas ekéből csináltam:
Bírja is nagyon szép munkát csinál,szerencsére a faluban nincs senkinek ilyen vagy hasonló gépe,így amikor megtudják engem keresnek,majd az ásógép ha összejönne az nagyon jó lenne a zsákkertek műveléséhez,elég lenne a 25-30cm-es mélység is.Aztán tavasszal átmarózni és szuper a magágy.
A gép 16Le az rota-adapter 120cm munkaszélességű a gép 115cm széles így szépen lefedi a gép szélességét.Ez nem a gyári maró a géphez hanem egy 15LE ym 1500 géphez adják,csak amikor én kerestem nem volt rs1303 ez meg volt de nem bántam meg azt,hogy keskenyebb 10cm-rel.
Szerintem meg pont ki vannak számolva a marók a lóerőkhóz, csak nem biztos hogy fekete földi rotálásra valók ezek/sőt, biztos nem/.
Hány lovas és milyen széles a maród?
Meg arról nem is beszélve, hogy ezek nem marók hanem roták és a kettő nem ugyan az.
Hivatalosan ezeket a rotákat nem is lehetne MO-on használni nem véletlenűl hírdetik a kereskedők, hogy a rota az ajándék. Persze az árban már az is benne van.
Úgy van ahogy Plútó leírta, konkrétan nincs szó semmiféle motorcseréről. Csak elgondolkodom néha hogy mi lenne ha...
Jó ez a 19 lóerős Mitsu motor is, eddig (4 éve) semmi gond vele, viszont az az 5-10 le pluszba jó lenne. És azért a Lombardini elé kacsingatok mert azt itt (is) gyártják SK-ban, aránylag könnyen beszerezhető és az alkatrészellátás is biztosított, és ugye itthon van.
Nekem egyébként "bejönnek" ezek a léghütéses motorok, a TZ-4K-ban is a motor tetszett a legjobban, olyan volt mint egy Trabant. Mert nem kellett törődni sem fagyálló folyadékkal sem az olajcserével! Bár igaz, olajat mindig kellett utántölteni, de az nem olajcsere volt. És ha nem 14 hanem 25-30 lóerős volna az a motor akkor már talán léptem is volna a csere irányába.
De az sem baj ha sosem jutok el a cseréig csak a Mitsu motor ketyegjen meghibásodás nélkül még nagyon sokáig.
35454 hozzászólás
Válasz #7700. hozzászólásra

) vagy. Ezekhez a kutyákhoz legalább nem kell alkatrész...csak egy 3500 forintos chip.
Azt meghagyom neked. Te japó barát (majdnem mást írtam
Válasz #7697. hozzászólásra
Sziasztok látom megy a fórum szépen.
Lenz kolléga,ez egy kicsit erős volt szerintem.Akkor is erős ha igazad lenne,de nincs.
Azt hiszem elég finoman fogalmaztam.
Válasz #7696. hozzászólásra

Én is ilyet vettem,majd nemsokára fogom kezelésbe venni,szerintem simán elbírja.160cm vágószélesség,és ha beakad akkor kicsapódik és nem törik szét minden.
Válasz #7691. hozzászólásra
Válasz #7697. hozzászólásra
Akkor megszabadultak a japo traktorok,mert ezentul az alternativát fogod baszogatni!
Válasz #7694. hozzászólásra
ezt a képet még tavaj találtam a neten de itt a bizonyiték hogy meglehet csinálni a turbózást.
üdvözlök mindenkit én emlékszek arra hogy amikor kicsivoltam és még volt nálunk téjesz ott is csinálták hogy az mtz-80 asokat turbózták és teljesen jól müködött és miis csináltuk az mtz-820 as sal amikor új volt és teljesen jól müködött és észrevehető volt a külömbség
Ja és jut eszembe, tegnap traktoroztam az MTZ 320-szal és rosszul írtam a múltkor. Nem 170 körüli, hanem 217 óra van benne. Tehát a saját gazdaságomban ment a gép a nyáron 150 órát. (már ha valakit egyáltalán érdekel
)
Japó traki alternatívája. Sokkal olcsóbb és ugyanazt tudja.
bocs lemaradt a linkhttp://www.agroinform.com/aprohirdetes/2759484/alternalo-kasza.html
Jó reggelt urak
Szerintetek megbirna egy ilyen kaszát az én 15 paripás japóm?
Válasz #7693. hozzászólásra

Egy motor nem attól lesz turbós ,hogy rárakunk egy turbót!
Erősebb főtengely ahogy mondod,de vegyük a hozzávaló adagolót és nem csak a füstcsavaron tekergetünk az eredetin.Ott a Zetor pl. a turbós változat a +40 lóval, többet forog és könnyebb kifektetni a kihegyezettsége miatt.
Általában a hűtés is módosított és a legfontosabb a KENÉS az sem a szívómotorral egyező!! (jobb esetben)
Az én véleményem az, hogy a paraszt az maradjon paraszt és ne kezdjen a sufniban motort fejleszteni.
Általában nem nagyon sikerülnek ezek. Láttam már ilyen "füttyös " gépeket, csak a hangjukon hallani a "teljesítmény növekedést". Ha fékező padra raknád és teljesítményt mérnél rajta kiderülne, hogy nem dob akkorát mint gondolod.
Főleg ne 3-4 plusz lóerőért...
Nem vagyok egy nagy szaki de ha valaki turbósításba gondolkodik akkor a motorba is szépen bele kell nyúlni főtengely új és erősebb dugó gyűrűk és hasonló nyalánkságok plusz a turbó. Kíváncsi vagyok mennyibe fájna. Igaza van agrokidnek ez van ezt kell szeretni.
Válasz #7687. hozzászólásra

Tegnap motorkód alapján keresgéltem motorokat hasonló egymáshoz közeli motorok egyforma szabvány kuplunggal és egyforma váltófelfogatással rendelkeznek.A teljesítménygörbéken meglepődtem!A motorok fordulatát 3600 1/min adják meg,így a maximális teljesítmény 6-7 Le-vel több.Névleges,rövid ideig,tartós teljesítmény ilyen formákban mérik.Azonos motorkód van szívó és turbós kivitelben is.Igaz,csak saját motorkódra kerestem.Na az ár is ott volt azon is pislogtam.Így marad a szívfájdítás.
Válasz #7688. hozzászólásra





Balu!
Félve merem megkérdezni te ilyet tudsz csinálni a trakiddal ? Igaz ezen nincs rajta az eke.
Válasz #7688. hozzászólásra




Szia Balu igazad van turbót bele a váltva forgatós ekét rászerkeszted a TLT kihajtásra és egyszerre két irányba is lehet szántani.
Válasz #7688. hozzászólásra
Ennek a palinak még eke sem kell, úgy is felszántja táblát.Miféle motor lehet ebbe a Volvóba?Jól megtáltosodott tőle a paripa.
Valahogy így!





http://www.youtube.com/watch?v=USSqImeXtBI
Válasz #7646. hozzászólásra
Nekem tetszik az ötlet,én is gondolkodtam már rajta.Sőt már a turbó is megvan.
Válasz #7685. hozzászólásra


Bencsiki hegyoldalba lakik ott lefolyik a víz a rizsről.
Válasz #7683. hozzászólásra


Vodkát az MTZsek isznak, a japósoknak a szake illik, tessék rizst ültetni!!
Válasz #7683. hozzászólásra






Válasz #7679. hozzászólásra
Bencsiki traktoros sporttárs! Mi készül abból a rengeteg pityókából, tán nem esőtánchoz valami tudat módosítószer?
Válasz #7678. hozzászólásra
Sziasztok! Ismered a mondást, kinek a pap, kinek papné, de nekem inkább a lánya.Egyébként jó a hangja a T4K-nak.
Sziasztok
Bencsiki én 400m2-re vetem el az 1q kisfrakcióst egyébként én is kb 800m2 tervezek bevetni az idén is.A sortáv 70cm a tőtáv kb 30-35cm.
Válasz #7679. hozzászólásra
Én 80-100kg számolom 100 ölenként!
Válasz #7674. hozzászólásra
Szevasz(tok).
Szeretném megkérdezni, hogy mennyi vetőburgonya kell bő 200 négyszögöl (800 négyzetméter) területre?
Válasz #7634. hozzászólásra
Üdv Kioti! (és mindenki)
Igazad van és én is aláírom hogy a 3 henger szebben muzsikál mint a kettő, de azért ez a 2 hengeres Lombardini sem kutya. Ízlések és pofonok különböznek, nekem nagyon bejön ez a "pattogósabb muzsika" is.
(sajna a képminőség elég gyenge, de a hang az jó)
Válasz #7676. hozzászólásra


Üdv, nagyon szép és jó videó
De hogy miért kell a traki hangja meg a környezet zaja helyett ezt a bamba zenét hallgatni...???
www.youtube.com/watch?v=Ax_Yac1q7E8
http://www.youtube.com/watch?v=Ax_Yac1q7E8
Válasz #7673. hozzászólásra
Akkor ismered, nekem is jó volt csak az nem jött be, hogy iszonyatosan jött a héjja újburgonyaként.
Tavaly volt először szép volt nagyon.Hagytam meg 1q-t vetőnek,és még vettem hozzá 1q elit kisfrakciósat.A saját vetőm inkább a nagy frakciósnak felelne meg.Az elitből szeretnék majd megtartani jövőre vetőnek valót,ha az idén szépen mutat az amit megtartottam tavalyról.Ha nem lesz jó akkor is van 1q elit mag aminek muszáj hoznia valamit.Már ki is ládáztam mindet,hogy szépen kicsírázzon.Mivel kicsit hosszabb a nyugalmi ideje ezért rátartok jobban,tavaly bejött így.
Válasz #7671. hozzászólásra
Volt már Balatoni Rózsád?
Akkor a tiédet másik cég csinálta.A Kistelekiről is tudok de, van Mórahalmi is meg Békésszentandrási is.Már csak a lóvé hiányzik a cégek megvannak.

Egy jó közepes terméssel,meg árral,össze is jöhetne rá a zseton nagyobb erölködés nélkül.
Idén szeretnék Balatoni rózsát tenni fátyol alá,márciusi vetéssel.
Válasz #7669. hozzászólásra
A balástyai az drágább de számlaképes, nekem Kisteleken csinálták.
Válasz #7668. hozzászólásra
Olyat szeretnék igen,abban 4 kapasor van.Már beszéltem a készítővel.Idén még gyárt de fontolgatja,hogy eladja a boltot,mert már öregnek mondja magát.Egy Balástyai ismerősöm is a KKD gépet javasolta,ami neked is van ,vagy volt.
Válasz #7660. hozzászólásra
120-as ásógépnél ne vegyél nagyobbat, nekem a 16 lovas kubotán is 120-as volt.
Válasz #7664. hozzászólásra

Oké majd készíts párat.Aztán ha majd tudsz videót is, akkor azt is megnézzük.
Válasz #7665. hozzászólásra
Köszi!
Válasz #7663. hozzászólásra
Igen.
Válasz #7662. hozzászólásra
Igen most van a kínai.Hát videót nem ígérek mert nem nagyon vagyok otthon az elektronikus világban, de képeket azt tudok csinálni.
Válasz #7656. hozzászólásra
Bt a trakid hátsó kerekeiben 2x50kg súly van?
Válasz #7661. hozzászólásra
Akkor most van a Kínai géped az Orosz után?
Arról is nyomhatsz munkavideót.
Válasz #7653. hozzászólásra

Láthattad mert tavaly tavasszal adtam el.És csak azért mert csak hátsókerék hajtású volt.Nálunk elég kötött,kemény a talaj és a frissen trágyázott vagy sáros földbe kapirgált az ekével.Mondjuk az eke is elég széles fogású(60 cm).Lovas ekéből csináltam:
Bírja is nagyon szép munkát csinál,szerencsére a faluban nincs senkinek ilyen vagy hasonló gépe,így amikor megtudják engem keresnek,majd az ásógép ha összejönne az nagyon jó lenne a zsákkertek műveléséhez,elég lenne a 25-30cm-es mélység is.Aztán tavasszal átmarózni és szuper a magágy.
Válasz #7658. hozzászólásra
Na akkor így meg a gyári alatt vagy tehát bírnia kéne még talajvízig való leengedés után is.
Válasz #7657. hozzászólásra
A gép 16Le az rota-adapter 120cm munkaszélességű a gép 115cm széles így szépen lefedi a gép szélességét.Ez nem a gyári maró a géphez hanem egy 15LE ym 1500 géphez adják,csak amikor én kerestem nem volt rs1303 ez meg volt de nem bántam meg azt,hogy keskenyebb 10cm-rel.
Válasz #7652. hozzászólásra
Szerintem meg pont ki vannak számolva a marók a lóerőkhóz, csak nem biztos hogy fekete földi rotálásra valók ezek/sőt, biztos nem/.
Hány lovas és milyen széles a maród?
Meg arról nem is beszélve, hogy ezek nem marók hanem roták és a kettő nem ugyan az.
Hivatalosan ezeket a rotákat nem is lehetne MO-on használni nem véletlenűl hírdetik a kereskedők, hogy a rota az ajándék. Persze az árban már az is benne van.
Válasz #7641. hozzászólásra
Úgy van ahogy Plútó leírta, konkrétan nincs szó semmiféle motorcseréről. Csak elgondolkodom néha hogy mi lenne ha...
Jó ez a 19 lóerős Mitsu motor is, eddig (4 éve) semmi gond vele, viszont az az 5-10 le pluszba jó lenne. És azért a Lombardini elé kacsingatok mert azt itt (is) gyártják SK-ban, aránylag könnyen beszerezhető és az alkatrészellátás is biztosított, és ugye itthon van.
Nekem egyébként "bejönnek" ezek a léghütéses motorok, a TZ-4K-ban is a motor tetszett a legjobban, olyan volt mint egy Trabant. Mert nem kellett törődni sem fagyálló folyadékkal sem az olajcserével! Bár igaz, olajat mindig kellett utántölteni, de az nem olajcsere volt. És ha nem 14 hanem 25-30 lóerős volna az a motor akkor már talán léptem is volna a csere irányába.
De az sem baj ha sosem jutok el a cseréig csak a Mitsu motor ketyegjen meghibásodás nélkül még nagyon sokáig.
Válasz #7651. hozzászólásra

Plútó szabadalmat tegyél a gépedre,elmehetnél fejlesztőmérnöknek.
Majd egy munkavideót ha ráérsz csinálhatnál igazán,nyomnék rá "lájkot".