Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Az ólmozott üzemanyag nem a kétütemű motorokhoz volt,hanem a négyütemű motorok szelepüléseit volt hivatott kenni.A régi négyütemű motorok még lágy szelepüléssel készültek és ha nem volt ólom az üzemanyagban akkor hamar szétverődtek.Az ólom tompította az ütést a szelep és a szelepülés között.
....meg azt is mondták 2000-ben, hogy a napfogyatkozáskor megvadulnak az állatok{:lol:), meg hogy 23 millió román fog idejönni és elveszi a munkát a magyarok elől, ha megszavazzák az állampolgárságot, meg még hasonlókat is. Sok hülyeség. Én jópár éve traktorozok és nem használtam soha semmit sem, kivéve a dermedésgátlót.
Válasz #5493. hozzászólásra
Vagy Opel, vagy Suzuki, vagy Ford. Suzukinál azt tolták el, hogy agyon van extrázva és amúgy meg van 4-5 modell, amelyik szinte teljesen ugyanaz a kategória.
Adalék használata előtt mindenképp érdemes tankot kimosni, összes szűrőt cserélni, mert ezeknek az az első dolga, hogy a lerakódott koszt feloldja. 2T olajat (Stihl) használ néhány ismerősöm pár éve, eddig ártani nem ártott nekik. Jótékony hatását meg nem bizonyította senki. Szóval mindenki döntse el, van-e pár ezre pluszba tankolásonként. Az biztos, hogy magasnyomású rendszerekhez készül már a gázolaj is, de ha abból indulok ki, hogy annak idején, mikor megszüntették az ólmozott üzemanyagokat, mindenki azt mondta, meg fog dögleni az összes kétütemű autó, ahhoz képest nem történt semmi.
Az egyik dieseles szaki szerint adalék használat kezdete előtt - öreg trakeszoknál és autóknál - mindenképpen át kell mosni.
Tényleg urak!
Használ valaki valamilyen üzemanyag adalékot? Egyre többen mondják azt, hogy olyan ratyi a gázolaj, hogy csoda, hogy mennek a gépek.
Van aki s Spuri tisztító adalékra esküszik, van aki a STOP-ra, van aki petróleumot tölt a tankba tankolásonként kb 1 litert, van aki 2T olajat használ.
Szevasztok!
Spycho jovoltábol én is legyártattam az altalaj lazítót,és ma ki is próbáltam.
Nekem itt a kicsit homokos talajba lement kb40-45 centit.
A gépet nagyon igénybe veszi ez a szerszám,sokkal jobban mint a szántás.
Sikerült bebálázni a kukorica szárat 230 bálát haza hordtam a kisebbik lányommal, holnap meg a maradék 50-et.
Kivagyok mint a kacsa. A traki az utolsó fuvarnál majd nem tengelyig elásta magát a homokba de akkor is bevitte a futót, le a kalappal előte.
Azt mondta egy traktoros haverom, hogy nyugi, a télen semmi baj nem lesz a trakeszommal.
Neki most a kombájnjával nincs baj. És nem is lesz a jövő évi aratásig!
Ennyi hibáról a fórum fennállása óta nem olvastam...
:-(
Az én technikáimat is elérte a vírus.
A kocsim hűtóje kilukadt, és kötélen tette meg a hazautat.
A trakimból meg elment a terep fokozat.
Elnyíródott egy szeg, ami a váltó-tengelyre ékeli a kart.
Persze a hosszú hétvége első napján, amikor már semmi nincs nyitva.
Grat a zabhoz Bencsiki
Remélem hamar megjavítják a traktorodat,amikor az enyém tavaly hengerfejes volt,én is nagyon vártam mikor készül el,persze nem mertem siettetni nehogy ez miatt,valami gikszer legyen az összerakásnál.
Azért az bosszantó,hogy egy ilyen általános motoralkatrészt mint a porlasztócsúcs nem lehet beszerezni.Bezzeg traktorvásárlás előtt a kereskedők mind azt mondják,hogy persze minden alkatrész van hozzájuk,ami meg nincs raktáron az pár nap alatt beszerezhető.Ilyenkor meg amikor kellene valami ami bonyolultabb mint egy levegőszűrő akkor csak néznek mint a "vett malac".Tisztelet a kivételnek.
Ránk jár a rúd nekem a hengerfej lett oda ,szerencsére nem a trakinak hanem a seatnak. Meg nőtt a fenntartási költségem Gázolajból 5,5/100 km vízből kb 2,5 dcl/ 100 km. És a víz sem olcsó.
A porlasztóhiba "virusként terjed".Ma nekem is leállt az egyik hengerem porlasztóhiba végett!Egy tüzetes tisztitás után,szerencsémre ujra üzemel!Akinek háromhengeres micsuja van talán segitség a két fotó!
Mióta az internet ennyire elterjedt, a forgalmazók sem nagyon mernek élni ezzel az évjárat csellel. Aránylag hamar meg lehet találni, hogy egy adot típust mettől meddig ghyártottak.
Az enyémet 84-86 között.
Porlastócsúcs után túrtam az internetet napokig. A Komatsuhoz való polasztócsúcs cikkszáma az utolsó 2 számjegyet leszámítva egyezett azzal, amit kerestem. De sajnos a Komatsu forgalmazók sem tudtak segíteni, bár nem biztos, hogy eléggé mélyre ástam utána.
Lehet, hogy nem lett volna jó nekem. Az egyik kistraktor forgalmazó javasolt egyet, annak a cikkszámának csak az eldő fele egyezett, és szerinte az is jó lett volna. De nem mertem megvenni.
Lusta vagyok vissza olvasni a fórumot Bocsi de úgy emlékszek,hogy valamelyikőtök akart valamilyen vetőgép mellé műtrágya adagolót szerkeszteni.Találtam valamit hátha tudtok belőle ötletet meríteni.
Én japán gépekkel dolgozom,(KOMATSU)annak 8000 üzemóránként írja elő a gyártó a porlasztó cserét.De az egyik 11000 óráig bírta csere nélkül.Egy másikat 12500 órával adtuk el,abba addig még nem kellett cserélni.Hogy ezekben a kicsi gépeben mennyire mások a porlasztók nem tudom.Ránézésre ugyanolyan csak kisebb.Rossz minőségű,koszos,vizes gázolajjal hamar tönkre lehet tenni.Egyszer volt egy beteg adagolós Peugeot-m,akkor azt mondta egy öreg adagolós szaki,hogy minden tankoláskor tegyek a gázolajhoz egy liter AROL 2T kétütemű motorolajat és egy liter petróleumot.Onnantól kezdve olyan lett az adagoló mintha új lett volna.Előtte rángatott,leállt,nem volt alapjárat.
rosszul számolsz,10-15ezer órát is kibír egy porlasztó ,csak a japókkal az a gond ,hogy évekig sok évig ott állnak használatlanul,mert a 90-95-ösnek árult gépek sokszor a 60-as 70-es évekből valók
Személyautóra levetítve min. 200ezer km, az átlag 70km-el számolva kb. 2800 üzemóra. Traktor esetében a nagyobb terhelés miatt legyen 1500-2000 óra. Esetleg közre játszik még a gázolaj is, ami közel sincs olyan, mint régen, sokkal "szárazabb", ezek a gépek biztos nem szeretik annyira, jobban kopik, még leszámolhatunk pár 100 órát és máris közel járunk a jó 1000 órához, amihez gondolom már közel jár a tiéd is. Így levezetve logikusnak tűnhet, hogy kopott és cserére szorul. Azt viszont ismét nevetségesnek tartom, hogy nem kapni hozzá sehol. Egyre többször szembesülök vele, hogy bambán néznek rám, mikor venni akarok valamit, azonnal a "Nincs raktáron.", "Meg kell rendelni." és hasonlókkal fogadnak. Szinte könyörögni kell, hogy az ember elkölthesse a pénzét.
A BOSCH azt igérte, hogy januárban legyárttat egy szériát ebből a típusból (gondolom berendel egy nagyobb mennyiséget a kínaiaktól saját cikkszámmal).
Januártól tehát lesz bővén. A különböző forgalmazók ajánlata is ezt takarja (mindenki januárban akar szállítani).
Remélem az új alkatrész is kibír 25 évet. Aztán meg már nem nagyon fog izgatni a dolog...
Bencsiki lehet,hogy érdemes lenne 2 garnitúrát rendelned magadnak,így legközelebb nem lenne akkora időkiesés.Vagy meg is hirdetheted a pluszba rendelt porlasztókat,bár ezek a Japán gépek szerencsére nem szoktak sűrűn elromlani.
Németországig bezárólag semmi!
A BOSCH januárra gyárttat le egy szériát.
Kínában van mégpedi olcsón,de ha jól értettem 500 db a minimális rendelhető mennyiség.
35452 hozzászólás
Válasz #5501. hozzászólásra
Így van. A kétüteműekre mondták, hogy nem kell ólompótló adalék, mert nincsenek szelepek.
Válasz #5498. hozzászólásra
Az ólmozott üzemanyag nem a kétütemű motorokhoz volt,hanem a négyütemű motorok szelepüléseit volt hivatott kenni.A régi négyütemű motorok még lágy szelepüléssel készültek és ha nem volt ólom az üzemanyagban akkor hamar szétverődtek.Az ólom tompította az ütést a szelep és a szelepülés között.
Válasz #5498. hozzászólásra
....meg azt is mondták 2000-ben, hogy a napfogyatkozáskor megvadulnak az állatok{:lol:), meg hogy 23 millió román fog idejönni és elveszi a munkát a magyarok elől, ha megszavazzák az állampolgárságot, meg még hasonlókat is. Sok hülyeség. Én jópár éve traktorozok és nem használtam soha semmit sem, kivéve a dermedésgátlót.
Válasz #5493. hozzászólásra
Vagy Opel, vagy Suzuki, vagy Ford. Suzukinál azt tolták el, hogy agyon van extrázva és amúgy meg van 4-5 modell, amelyik szinte teljesen ugyanaz a kategória.
Válasz #5496. hozzászólásra
Adalék használata előtt mindenképp érdemes tankot kimosni, összes szűrőt cserélni, mert ezeknek az az első dolga, hogy a lerakódott koszt feloldja. 2T olajat (Stihl) használ néhány ismerősöm pár éve, eddig ártani nem ártott nekik. Jótékony hatását meg nem bizonyította senki. Szóval mindenki döntse el, van-e pár ezre pluszba tankolásonként. Az biztos, hogy magasnyomású rendszerekhez készül már a gázolaj is, de ha abból indulok ki, hogy annak idején, mikor megszüntették az ólmozott üzemanyagokat, mindenki azt mondta, meg fog dögleni az összes kétütemű autó, ahhoz képest nem történt semmi.
Válasz #5492. hozzászólásra
Elméletileg kötöttebb talajba valamivel könnyebb mint homokba állítólag.
Válasz #5495. hozzászólásra
Az egyik dieseles szaki szerint adalék használat kezdete előtt - öreg trakeszoknál és autóknál - mindenképpen át kell mosni.
Tényleg urak!
Használ valaki valamilyen üzemanyag adalékot? Egyre többen mondják azt, hogy olyan ratyi a gázolaj, hogy csoda, hogy mennek a gépek.
Van aki s Spuri tisztító adalékra esküszik, van aki a STOP-ra, van aki petróleumot tölt a tankba tankolásonként kb 1 litert, van aki 2T olajat használ.
Vélemények, tapasztalatok?
Válasz #5490. hozzászólásra
Jó ötlet, bár nem vettem észre, hogy nagyon koszos lenne.
Válasz #5485. hozzászólásra
Jöhet a hideg!
Válasz #5486. hozzászólásra
A következő autóm újra Suzuki lesz.
Válasz #5487. hozzászólásra
Nem tudom mire mennék vele, nálunk középkötött s talaj. Pedig jó szolgálatot tenne....
Válasz #5488. hozzászólásra
Összefogjuk az összes trakeszunkat és húzzuk, mint a szél!
Válasz #5484. hozzászólásra
Átmoshatod a tankot is!
Akit érdekel, lazitóhoz trágyavilla!Kovácsolt acél!
kristofzoltan55@freemail.hu
Jó estét a fórumtársaknak.
Mi is gyártunk mélylazítókat de az lemegy 75cm mélyre is.Bár nem japók után.Milyenk ilyen.
Szevasztok!
Spycho jovoltábol én is legyártattam az altalaj lazítót,és ma ki is próbáltam.
Nekem itt a kicsit homokos talajba lement kb40-45 centit.
A gépet nagyon igénybe veszi ez a szerszám,sokkal jobban mint a szántás.
Válasz #5475. hozzászólásra
Volán 4x4-es Igniset 360 ezerrel adták el és azt vegyes utakon (város is) tette meg. Az enyémben 158 ezer van és imádom.
Sziasztok Urak!
Sikerült bebálázni a kukorica szárat 230 bálát haza hordtam a kisebbik lányommal, holnap meg a maradék 50-et.
Kivagyok mint a kacsa. A traki az utolsó fuvarnál majd nem tengelyig elásta magát a homokba de akkor is bevitte a futót, le a kalappal előte.
Válasz #5482. hozzászólásra
Egy sz@r 5-ös szeg miatt kellett így lebombázni...
Legalább a világítást is átvezetékelem, mert aki csinálta nem ügyelt a szerelhetőségre.
Válasz #5479. hozzászólásra
Nekezen múlik az idő ilyenkor.
Végre az esők miatt kissé megnőttek a zöldek. Lehetne kaszálni a lovaknak....
Válasz #5480. hozzászólásra
Lepucoltad rendesen a trakit! Fel sem lehet ismerni.
Sziasztok!
Azt mondta egy traktoros haverom, hogy nyugi, a télen semmi baj nem lesz a trakeszommal.
Neki most a kombájnjával nincs baj. És nem is lesz a jövő évi aratásig!
Válasz #5477. hozzászólásra
Ennyi hibáról a fórum fennállása óta nem olvastam...
:-(
Az én technikáimat is elérte a vírus.
A kocsim hűtóje kilukadt, és kötélen tette meg a hazautat.
A trakimból meg elment a terep fokozat.
Elnyíródott egy szeg, ami a váltó-tengelyre ékeli a kart.
Persze a hosszú hétvége első napján, amikor már semmi nincs nyitva.
Grat a zabhoz Bencsiki
Remélem hamar megjavítják a traktorodat,amikor az enyém tavaly hengerfejes volt,én is nagyon vártam mikor készül el,persze nem mertem siettetni nehogy ez miatt,valami gikszer legyen az összerakásnál.
Ja! és egy jó hír (nekem)!
Csütörtök óta földben van az őszi zabom!
Válasz #5471. hozzászólásra
Folyt:
Krizol barátunk problémája pl 4 és 14 ezer/darab áron megoldható. Vélaszthat 8 típus közül a BOSCH-nál.
4000-ért Monark utángyártott a webshopon is készleten van.
Válasz #5473. hozzászólásra
Hát igen. Bár azt el tudom képzelni, hogy az én esetem eléggé szerencsétlen.
Válasz #5472. hozzászólásra
Az én Volkswagenem (na nem kell egy új csúcsmodelre gondolni) 200 000 km után már a benzinnel összemérhető mennyiségű olajat evett.
Mit mondjak, sportoltunk rendesen, mire elmúltak a bajok.
Az 1.6-os Suzuki, amit újonnan vettem és 180 ezernél eladtam, ma már 300 ezer felett van. És a motorja még nem volt szétbontva.
Válasz #5471. hozzászólásra
Szia!
Örömmel hallom, hogy sikerült egy tisztítással megoldanod a problémádat.
Hogyan tisztítottad (miben mostad, stb?
Azért az bosszantó,hogy egy ilyen általános motoralkatrészt mint a porlasztócsúcs nem lehet beszerezni.Bezzeg traktorvásárlás előtt a kereskedők mind azt mondják,hogy persze minden alkatrész van hozzájuk,ami meg nincs raktáron az pár nap alatt beszerezhető.Ilyenkor meg amikor kellene valami ami bonyolultabb mint egy levegőszűrő akkor csak néznek mint a "vett malac".Tisztelet a kivételnek.
Válasz #5471. hozzászólásra
Ránk jár a rúd nekem a hengerfej lett oda ,szerencsére nem a trakinak hanem a seatnak. Meg nőtt a fenntartási költségem Gázolajból 5,5/100 km vízből kb 2,5 dcl/ 100 km. És a víz sem olcsó.
Válasz #5469. hozzászólásra
A porlasztóhiba "virusként terjed".Ma nekem is leállt az egyik hengerem porlasztóhiba végett!Egy tüzetes tisztitás után,szerencsémre ujra üzemel!Akinek háromhengeres micsuja van talán segitség a két fotó!
Válasz #5466. hozzászólásra
Mióta az internet ennyire elterjedt, a forgalmazók sem nagyon mernek élni ezzel az évjárat csellel. Aránylag hamar meg lehet találni, hogy egy adot típust mettől meddig ghyártottak.
Az enyémet 84-86 között.
Válasz #5467. hozzászólásra
Porlastócsúcs után túrtam az internetet napokig. A Komatsuhoz való polasztócsúcs cikkszáma az utolsó 2 számjegyet leszámítva egyezett azzal, amit kerestem. De sajnos a Komatsu forgalmazók sem tudtak segíteni, bár nem biztos, hogy eléggé mélyre ástam utána.
Lehet, hogy nem lett volna jó nekem. Az egyik kistraktor forgalmazó javasolt egyet, annak a cikkszámának csak az eldő fele egyezett, és szerinte az is jó lett volna. De nem mertem megvenni.
Sziasztok !
Lusta vagyok vissza olvasni a fórumot Bocsi de úgy emlékszek,hogy valamelyikőtök akart valamilyen vetőgép mellé műtrágya adagolót szerkeszteni.Találtam valamit hátha tudtok belőle ötletet meríteni.
http://www.rosta.ua/ru/ksm-udobr.html
Én japán gépekkel dolgozom,(KOMATSU)annak 8000 üzemóránként írja elő a gyártó a porlasztó cserét.De az egyik 11000 óráig bírta csere nélkül.Egy másikat 12500 órával adtuk el,abba addig még nem kellett cserélni.Hogy ezekben a kicsi gépeben mennyire mások a porlasztók nem tudom.Ránézésre ugyanolyan csak kisebb.Rossz minőségű,koszos,vizes gázolajjal hamar tönkre lehet tenni.Egyszer volt egy beteg adagolós Peugeot-m,akkor azt mondta egy öreg adagolós szaki,hogy minden tankoláskor tegyek a gázolajhoz egy liter AROL 2T kétütemű motorolajat és egy liter petróleumot.Onnantól kezdve olyan lett az adagoló mintha új lett volna.Előtte rángatott,leállt,nem volt alapjárat.
Válasz #5465. hozzászólásra
rosszul számolsz,10-15ezer órát is kibír egy porlasztó ,csak a japókkal az a gond ,hogy évekig sok évig ott állnak használatlanul,mert a 90-95-ösnek árult gépek sokszor a 60-as 70-es évekből valók
Válasz #5464. hozzászólásra
Személyautóra levetítve min. 200ezer km, az átlag 70km-el számolva kb. 2800 üzemóra. Traktor esetében a nagyobb terhelés miatt legyen 1500-2000 óra. Esetleg közre játszik még a gázolaj is, ami közel sincs olyan, mint régen, sokkal "szárazabb", ezek a gépek biztos nem szeretik annyira, jobban kopik, még leszámolhatunk pár 100 órát és máris közel járunk a jó 1000 órához, amihez gondolom már közel jár a tiéd is. Így levezetve logikusnak tűnhet, hogy kopott és cserére szorul. Azt viszont ismét nevetségesnek tartom, hogy nem kapni hozzá sehol. Egyre többször szembesülök vele, hogy bambán néznek rám, mikor venni akarok valamit, azonnal a "Nincs raktáron.", "Meg kell rendelni." és hasonlókkal fogadnak. Szinte könyörögni kell, hogy az ember elkölthesse a pénzét.
Jut eszembe: tényleg, mennyi időt (üzemórát?) szokott kibírni egy porlasztócsúcs?
Válasz #5462. hozzászólásra
A BOSCH azt igérte, hogy januárban legyárttat egy szériát ebből a típusból (gondolom berendel egy nagyobb mennyiséget a kínaiaktól saját cikkszámmal).
Januártól tehát lesz bővén. A különböző forgalmazók ajánlata is ezt takarja (mindenki januárban akar szállítani).
Remélem az új alkatrész is kibír 25 évet. Aztán meg már nem nagyon fog izgatni a dolog...
Sziasztok
Bencsiki lehet,hogy érdemes lenne 2 garnitúrát rendelned magadnak,így legközelebb nem lenne akkora időkiesés.Vagy meg is hirdetheted a pluszba rendelt porlasztókat,bár ezek a Japán gépek szerencsére nem szoktak sűrűn elromlani.
Válasz #5457. hozzászólásra
Válasz #5458. hozzászólásra
8500 / darab, plusz 19 ezer szállítási ktg. Összesen, mindegy, hogy hány db-t kérsz.
Válasz #5456. hozzászólásra
Németországig bezárólag semmi!
A BOSCH januárra gyárttat le egy szériát.
Kínában van mégpedi olcsón,de ha jól értettem 500 db a minimális rendelhető mennyiség.
Válasz #5455. hozzászólásra
Mennyi lesz az ára?
Derékig érő paprika szár volt és így sikerült elsőre lemarózni szerintetek mijen lett szerintem
Válasz #5455. hozzászólásra
Nincs raktáron sehol?
Sziasztok Urak!
Na, eldőlt a dolog, azok nyertek, akik a porlasztócsúcs hibájára voksoltak (BOSCH szerviz pl.)
Elindult a beszerzés. Japánból KB 2 hét. Most mennek a konkretizálások.
Addig is jó és sok munkát nektek.
Válasz #5449. hozzászólásra
Szuper!
Köszi az infót!
Válasz #5452. hozzászólásra
Mi az a sok?