Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.51 FtUSD394.94 FtCHF438.4 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Kicsit nyaralok és nem győzök visszaolvasni....
Már beszéltük ugye, hogy a vonóerő az adhéziós tömegtől nagyban függ, ezért kell a nagy tömeg.
A japókat nem szabad ezekhez hasonlítani. Ne csak a terület teljesítményt nézd, vegyük pl a művelési mélységet. Mikor fogsz Te egy japóval egy 50-60 KA-s talajt 40 cm mélyen felszántani, vagy csak egy mélylazító kést elhúzni?? Soha!
Vitatkoztatok az óradíjról mennyiért dolgoztok. Ezek a gépek 15-18,5e + üzemanyag szántanak/ha ez nekik kb 1 órai meló vagy annyi sem. Nézd a kombájnokat, aratáskor egy 5,5 ha-s tábláért ,amit kb 3 óra alatt vágott le odaadtam neki 102e Ft-t, megtérül hidd el egy 30 millkós gép 5-6 év alatt, csak nem a Ti (vagy az én ) méreteitekben kell gondolkodni.
Egy kis segítséget kérnék.
Találatam egy alternáló kaszát de nem is merem ezt a márkát Gramin superior,ha valaki ismeri vagy tudja hogy milyen gyártmány kérem írjon
Előre is köszi.
Válasz #4489. hozzászólásra
Így első ránézésre máris jobbak, mert a minták nem nyúlnak túl a gumi szélességén és így az alsó hidraulika szárak nem akadnak bele. Mentem is rajtuk már néhány métert aszfalton és simábban megy rajtuk a traki mert nem olyan kemények mint a japó gumi. Munka közben meg majd elválik. De szerintem semmi gondnak nem kellene lenni.
Üdvözlet Mindenkinek!
A múlt hét péntekjén sikerült eladni a rizsgumikat és megrendelni az újakat. Ezeket ma voltam a gumishoz felszereltetni. Csináltam 2 képet is.
A gumik: Mitas 8,3-20, 6PR, a mintája TD-13. Az ára adóval együtt 120€/db.
Többségük ki sem tudja termelni az árát, vagy mire kitermelné, többe kerül a fenntartása, mintha venne újat. Támogatás, hitel. Megy 5-8 évet, beszámítja a kereskedő és hozza az újat. Lényegében hitelből-hitelbe megy mindenki, saját gépe szinte senkinek sincs, minden a bankoké. (itt is)
Kiállítás témához:
valóban én is voltam ilyen gépshow-n...és azon gondolkodtam hogy ki tud kitermelni egy 40 milliós
John-it...
többségünk 20-25 éves romokkal küzd...
Persze gondolom eu-s támogatások stb..10 évig nevelgetik a gyümölcsöst aztán hagyják a francba.marad a gép a terület nomeg a pénz...ettől aztán fejlődik a magyar vidék...
Köszöntem, akkor megközelítőnek azt kell tudnia, mintha generátor lenne, kivéve hogy alapjárat környékén soványabb a töltés. Holnap (ma) megmérem mennyi az annyi.
Válasz #4480. hozzászólásra
Jó estét mindenkinek
Ilokos a traki tipusát beírod a googléba és megtalálod a tractordata.com-ot.Sok infó van de néha hiányos.
Köszi.Esetleg hidraulikáról valami adat?A 12 fokozatból én csak 6-ot találtam meg.Nekem,csak felezőm van harmadoló vagy negyedelő nincs.Max sebességem 13.8 km/h ez bőven elég.Eddig boldogultan a 6 fokozattal.
Ha emlékeim nem csalnak cellánkként 2,6 volt egy 12 v névleges feszültségű aksinál ez 14.4v-ot jelent.Ez a szabályozási feszültség.Alapjáraton ez 12v felett van valamivel.Ha emelt fordulaton 12,6-14.4v között van terhelt(világítással)akkor jónak mondható.12v alatt nincs töltés 14,4 felett túltölt aksi hamar tönkremegy.Mondom ha jól emlékszem,majd kijavítanak,ha tévedtem.
Üdvözlet!
Nekem Kubota B1502-m van, nálam sem alszik ki mindig a töltésjelző lámpa, akár alacsony akár magas fordulaton, hol világít hol nem, de eddig bevállt az a módszer, hogy ha világít a töltés jelző és felkapcsolom a világítást, akkor kialszik a lámpa, de lehet ez csak a véletlen műve.
Már cseréltem biztosítékot, biztosíték házat, hátha ott nem az igazi valami, de én valahol kontakt hibára gyanakodom. Lehet, hogy az üzemóra számlálóval is összefüggésben van? Mert ahogy néztem, ha világít a töltésjelző, akkor nem számol az üzemóra számlálóm
Köszi a segítséget
A területeljesítményes dologgal egyetérek, nem is ezzel volt a problémám, hanem azzal, hogy területteljesítmény mellet jelenítsük meg a fajlagos költségeket is. Ez ad - szerintem - valóság közeli haszonértéket.
Abban pedig teljesen igazad van, hogy a kicsi mezőgazdászkodók helyből szívó ágra kerültek, kerültünk. De azért legyen minden portán sertés, tyúk, meg minden, mint régen.... :)
Területteljesítmény az 1 időegység alatt elvégzett munka mennyisége.Mérd le hogy 1 óra alatt mennyit tárcsázol ,talajmarózol kaszálsz stb. és ezt nyugodtan összevetheted 1 nagyobb gép teljesítményével.Persze kissebb területen a kis gép ügyesebb mert kissebb sugarú körben fordul stb. ott az a nyerő.Az új gépre ha 100%os támogatást kap a paraszt akkor nem számol megtérülést de ha felét finanszírozzák akkor is beljebb van.Szerintem az árakba már elve belekalkulálják hogy így lesz véve az új gép.A kistermelő ebből a körből teljesen kiszorul mert még önerőre sincs pénze.Ez sajnos a nagyoknak lett kitalálva.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudja-e valaki, normál esetben mennyit kell töltenie egy dinamónak? Esetemben egy Kubota B7000-ről van szó. Az tény, hogy kis fordulaton nem igazán töltenek, kell neki a fordulat, hogy töltsön is valamit, de mekkora az az érték, amit már a fesszabályzó redukál le? Ahogy néztem, ezen a dinamó egybe van építve a vízpumpával, nehogy egyszerű legyen megnézni lehet-e valami baja. Arra is gondoltam, lehet csak a körülmények miatt jött ki úgy, hogy nincs töltés, elég ritkán és akkor is keveset ment a traktor az utóbbi időben.
Egyetértek, tegnap én is megjártam a szentlőrinci kiállítást. Szóról-szóra ugyanez fogalmazódott meg bennem a gépcsodák között bóklászva. Kinek vannak ezek? Néztem egy százlóerős trakit (ez volt ott a legkisebb), nettó 7 milla. Szükséges eszközök még 7. ??? Mikorra hozza ki magát?
Szegény embert az ág is húzza!
El nem hiszitek: elszakadt a kuplungbowdenem! Az új! Már majdnem azt mondtam, hogy qrva szerencsétlen vagyok, de hát a bowden az udvarban szakadt el. Előtte kb 6 km távolságban kaszáltam! Szóval roppont szerencsés vagyok, hogy az udvarban elszakadt a bowdenem!
Van ebben az országban elég tsz-elnökből meg főagronómusból lett zöldbáró ezer hektár meg még több földel na ezek veszik az ilyeneket persze pályázatból.
Amúgy több a területteljsítménye mint a kicsinek de viszont ahová nem fér be a nagy 30milkós gép ott a kicsi a király )).
Motorteljesítmény(x Kw)- veszteség(erőátviteli,emelkedési,gördülési,csúszászi az utólsó 3 csak munka közben)
Hasznos telsesítmény=vontatási teljesítmény,TLT hajtás,hidraulika hajtása.szervo hajtások(ha van)
A gyakorlatban a vontatási teljesítmény a motorteljesítmény hasznosításának módja,nagyságrendileg is az első helyen szerepel,mivel a traktor a munkagépet a legtöbb esetben húzza.A tényleges teljesítményt keréken lehet mérni.
Ha véletlenül nem futja OSB lapra akkor sem lenne baj, ázni már nem ázna a trakeszod, az biztos! A szinekkel lenne probléma. Ennyit átfesteni pirosra... :)))))
Kedves fórumtársak, bocs, a lóerő dologról annyit, hogy nem akarok senkit sem bántani, de úgy látom, inkább biológia órára jártun mint fizikára, ugyanis fizikából vannak gondok rendesen.
A "garázs" méretű nagytraktor dolog meg elkeserítő.
Megnéztem egy nagy trakeszt. Az orrsúlya 2500 kiló volt! Értitek? Majdnem akkora orrsúly, mint az én traktrorm háromszor! Szép dolog a nagy teljesítmény, de gondoljunk bele, hogy ezt a tömeget mozgatni kell (magával viszi a traktor). Ez önmagában jóval több üzemanyagba kerület, mint amennyit az én tarkeszom munka közben eszik! Na itt lehetne hatásfokot számolgatni (nem teljesítményt és/vagy munkát). Nagyon kiváncsi lennék, hol gazdaságos ez még akkor is, ha beleszámoljuk az össz költségbe a kisebb tarkeszokkal elvégzett munka élőmunka árát (bér, adók).
Roppant kiváncsi lennék, hány hektáros terület az, ahol egy ilyen gép gazdaságossá vállik!
Nekem életem első traktorja C-174 volt. Nagyon szerettem vele dolgozni. Számomra hihetetlen dolgokra volt képes. 130 cm-s talajmarót és hasonló nagyságú szárzúzót vitt gond nélkül.
Féltem tőle, hogy mi lesz, ha bedöglik rajta valami, mert legközelebb csak a Holdon van hozzá alkatrész, de nem volt semmi vele, talán csak fényszóróizzót cseréltem rajta.
Ha jó állapotban van a kis Hino vedd meg bátran, jó barátok lesztek.
(bár ez szerintem minden jobb állapotú japán trakeszra igaz...)
35452 hozzászólás
Válasz #4501. hozzászólásra
Hajrá! Kiváncsi vagyok, hogy vállik be az alternáló kasza. Én nem mertem megvenni, pedig nagyon csábítónak tűnt némelyik....
Válasz #4500. hozzászólásra
Van itt nemmesze egy kereskedő,azt mondja van nála egy nemét 1,60-as,szombaton megnézem.
Válasz #4499. hozzászólásra
Válasz #4498. hozzászólásra
Köszi,sajna tárgytalan már eladták.
Válasz #4495. hozzászólásra
És talán itt a gyártó honlapja:
http://www.gramip.hr/
Választhatsz Angol és Némert nyelvet is.
Válasz #4495. hozzászólásra
Ha jól látom, a Horvátok gyártják.....
Válasz #4495. hozzászólásra
Hívd fel az agrosat-ot. Ők árulnak újat belőle.
http://agrosat.hu/elerhetosegek.php
Itt megtalálod az új TSK kaszát:
http://agrosat.hu/szalastakarmany_gepek/szalastakarmany_gepek_fukaszak
Válasz #4493. hozzászólásra
Szia.
Igen eröl lenne szó
Egész jó árban van és kinézetre is jó.Csak nem tudom kik gyártották!?
Válasz #4471. hozzászólásra
Kicsit nyaralok és nem győzök visszaolvasni....
Már beszéltük ugye, hogy a vonóerő az adhéziós tömegtől nagyban függ, ezért kell a nagy tömeg.
A japókat nem szabad ezekhez hasonlítani. Ne csak a terület teljesítményt nézd, vegyük pl a művelési mélységet. Mikor fogsz Te egy japóval egy 50-60 KA-s talajt 40 cm mélyen felszántani, vagy csak egy mélylazító kést elhúzni?? Soha!
Vitatkoztatok az óradíjról mennyiért dolgoztok. Ezek a gépek 15-18,5e + üzemanyag szántanak/ha ez nekik kb 1 órai meló vagy annyi sem. Nézd a kombájnokat, aratáskor egy 5,5 ha-s tábláért ,amit kb 3 óra alatt vágott le odaadtam neki 102e Ft-t, megtérül hidd el egy 30 millkós gép 5-6 év alatt, csak nem a Ti (vagy az én ) méreteitekben kell gondolkodni.
Válasz #4491. hozzászólásra
Szia!
csak gugliztam.
Erről van szó?
http://www.agroalkatresz.hu/index_2.php?kat_id=193#top
Sziasztok!
Örömhírem van! Újra megy a világ legmegbízhatóbb gépe az ISEKI 180F!
Új kuplungbowden beszerelve (ismét)!
Remélem jó lesz 3 hétig!
Egy kis segítséget kérnék.
Találatam egy alternáló kaszát de nem is merem ezt a márkát Gramin superior,ha valaki ismeri vagy tudja hogy milyen gyártmány kérem írjon
Előre is köszi.
Válasz #4489. hozzászólásra
Így első ránézésre máris jobbak, mert a minták nem nyúlnak túl a gumi szélességén és így az alsó hidraulika szárak nem akadnak bele. Mentem is rajtuk már néhány métert aszfalton és simábban megy rajtuk a traki mert nem olyan kemények mint a japó gumi. Munka közben meg majd elválik. De szerintem semmi gondnak nem kellene lenni.
Válasz #4488. hozzászólásra
Jól néz ki. Kiváncsian várom a tapasztalatokat.
Üdvözlet Mindenkinek!
A múlt hét péntekjén sikerült eladni a rizsgumikat és megrendelni az újakat. Ezeket ma voltam a gumishoz felszereltetni. Csináltam 2 képet is.
A gumik: Mitas 8,3-20, 6PR, a mintája TD-13. Az ára adóval együtt 120€/db.
Többségük ki sem tudja termelni az árát, vagy mire kitermelné, többe kerül a fenntartása, mintha venne újat. Támogatás, hitel. Megy 5-8 évet, beszámítja a kereskedő és hozza az újat. Lényegében hitelből-hitelbe megy mindenki, saját gépe szinte senkinek sincs, minden a bankoké. (itt is)
Sziasztok!
Kiállítás témához:
valóban én is voltam ilyen gépshow-n...és azon gondolkodtam hogy ki tud kitermelni egy 40 milliós
John-it...
többségünk 20-25 éves romokkal küzd...
Persze gondolom eu-s támogatások stb..10 évig nevelgetik a gyümölcsöst aztán hagyják a francba.marad a gép a terület nomeg a pénz...ettől aztán fejlődik a magyar vidék...
Válasz #4483. hozzászólásra
Bizony.
A gugli a barátod. Plusz gugli fordító.
Válasz #4477. hozzászólásra
Köszöntem, akkor megközelítőnek azt kell tudnia, mintha generátor lenne, kivéve hogy alapjárat környékén soványabb a töltés. Holnap (ma) megmérem mennyi az annyi.
Válasz #4480. hozzászólásra
Jó estét mindenkinek
Ilokos a traki tipusát beírod a googléba és megtalálod a tractordata.com-ot.Sok infó van de néha hiányos.
Válasz #4475. hozzászólásra
Válasz #4472. hozzászólásra
Szia Bencsiki.
Még nem vettem meg,ezt eladom és utána veszem meg.
Válasz #4479. hozzászólásra
Köszi.Esetleg hidraulikáról valami adat?A 12 fokozatból én csak 6-ot találtam meg.Nekem,csak felezőm van harmadoló vagy negyedelő nincs.Max sebességem 13.8 km/h ez bőven elég.Eddig boldogultan a 6 fokozattal.
Válasz #4478. hozzászólásra
Gyártó Kubota.
Változatok:
B1-17DT 4W
Kubota B1-17 Motor:
Kubota 0.9L 3-cyl dízel
A motor adatai:
Kubota D950, desel, 3 hengeres, vízhűtéses, 56,57 CI [0,9 l]
Hajtómű:
Típus: nem szinkronizált sebességváltó
Sebességek: 12 előre és 4 hátrameneti
3-pont:
Hátsó, Típus: kat I
Erőleadó (PTO):
Hátsó, RPM 540/860/1000 (1,375)
Méretek
Súly 1530 Ł [694 kg]
Tengelytáv: 53,4 hüvelyk [135 cm]
Hossza: 92,1 cm [233 cm]
Szélesség 45,3 cm [115 cm]
Magasság 49,2 cm [124 cm]
Első gumi 5,00-12
Hátsó gumi 8,3-22
Hasmagasság 9,4 hüvelyk [23 cm]
Futófelület elöl: 30,3 hüvelyk [76 cm]
Hátsó nyomtáv 35,8-40,6 cm
[90-103 cm]
Válasz #4467. hozzászólásra
76 Ati!
Ilyen részletes leírást honnan lehet szerezni?Nekem Kubota Bulltra B1-17 van.
Válasz #4473. hozzászólásra
Ha emlékeim nem csalnak cellánkként 2,6 volt egy 12 v névleges feszültségű aksinál ez 14.4v-ot jelent.Ez a szabályozási feszültség.Alapjáraton ez 12v felett van valamivel.Ha emelt fordulaton 12,6-14.4v között van terhelt(világítással)akkor jónak mondható.12v alatt nincs töltés 14,4 felett túltölt aksi hamar tönkremegy.Mondom ha jól emlékszem,majd kijavítanak,ha tévedtem.
Üdvözlet!
Nekem Kubota B1502-m van, nálam sem alszik ki mindig a töltésjelző lámpa, akár alacsony akár magas fordulaton, hol világít hol nem, de eddig bevállt az a módszer, hogy ha világít a töltés jelző és felkapcsolom a világítást, akkor kialszik a lámpa, de lehet ez csak a véletlen műve.
Már cseréltem biztosítékot, biztosíték házat, hátha ott nem az igazi valami, de én valahol kontakt hibára gyanakodom. Lehet, hogy az üzemóra számlálóval is összefüggésben van? Mert ahogy néztem, ha világít a töltésjelző, akkor nem számol az üzemóra számlálóm
Köszi a segítséget
Válasz #4474. hozzászólásra
A területeljesítményes dologgal egyetérek, nem is ezzel volt a problémám, hanem azzal, hogy területteljesítmény mellet jelenítsük meg a fajlagos költségeket is. Ez ad - szerintem - valóság közeli haszonértéket.
Abban pedig teljesen igazad van, hogy a kicsi mezőgazdászkodók helyből szívó ágra kerültek, kerültünk. De azért legyen minden portán sertés, tyúk, meg minden, mint régen.... :)
Területteljesítmény az 1 időegység alatt elvégzett munka mennyisége.Mérd le hogy 1 óra alatt mennyit tárcsázol ,talajmarózol kaszálsz stb. és ezt nyugodtan összevetheted 1 nagyobb gép teljesítményével.Persze kissebb területen a kis gép ügyesebb mert kissebb sugarú körben fordul stb. ott az a nyerő.Az új gépre ha 100%os támogatást kap a paraszt akkor nem számol megtérülést de ha felét finanszírozzák akkor is beljebb van.Szerintem az árakba már elve belekalkulálják hogy így lesz véve az új gép.A kistermelő ebből a körből teljesen kiszorul mert még önerőre sincs pénze.Ez sajnos a nagyoknak lett kitalálva.
Üdv:P.A.
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudja-e valaki, normál esetben mennyit kell töltenie egy dinamónak? Esetemben egy Kubota B7000-ről van szó. Az tény, hogy kis fordulaton nem igazán töltenek, kell neki a fordulat, hogy töltsön is valamit, de mekkora az az érték, amit már a fesszabályzó redukál le? Ahogy néztem, ezen a dinamó egybe van építve a vízpumpával, nehogy egyszerű legyen megnézni lehet-e valami baja. Arra is gondoltam, lehet csak a körülmények miatt jött ki úgy, hogy nincs töltés, elég ritkán és akkor is keveset ment a traktor az utóbbi időben.
Válasz #4465. hozzászólásra
Szia Balu!
Megvetted a Lengyelt?
Válasz #4457. hozzászólásra
Szerintem a területteljesítmény az 1 dolog. És hol van a többi mutató (hatékonyság, megtérülés, stb)?
Válasz #4460. hozzászólásra
Válasz #4463. hozzászólásra
Válasz #4428. hozzászólásra
Bagodi eke. 2 fejjel. Mondjuk én csak homokföldön cibálom. De ott szépen dolgozik!
KUBOTA L2250d
1965-1990ig gyártották
motor 1,3L-es 3 heng.diesel
26,5LE(19,8KW)
TLT teljesítmény 21LE(15,7KW)
Kerékrn mért hasznos teljesítmény teszteredménye 16,84LE(12,6KW)TLT teszteredménye 21,15LE(15,8KW)
Üzatank 29,1L
Eröátviteli rendszer 31L
Hidr.emelöképessége 650kg-MAX 850kg
TLT fordulat 540/1000 és 1080/2000
Gép szélessége 164cm
Elsö gumiméret 4,00-15
Hátsó 9,5-24
FÉK: differenciál tárcsafék
Hidr.szivattyú 156,9bar telj.
akku 12v80Ah
Motor Typ.:KUBOTA D1402-DI-A
Vízhütéses
Furat/Löket 82x82mm
levegöszürö.:papírbetétes szürö
Kompr.viszony 18:1
max motorfordulat 2600ford/perc
motorolaj mennyisége:5,7L
Víztér töltömennyiség:5,0L
Válasz #4438. hozzászólásra
AZ én Kubota L2250-esem 35 lóerős, mert Hollandiából hoztam be egy új 35 Le motort bele!
Egyáltalán láttál már te Kubota L 2250-es japó trakit?
Mert én Magyarországon még nem nagyon láttam és nem is Magyarországon vettem!?
Üdv uraim!
Eladóvá vált a rendsodróm ha valakit érdekel forumtársaknak odaadom olcsóbban.
(Nincs semmi baja tökéletesen működik!)
Válasz #4440. hozzászólásra
Üdvözlöm a T. fórumtársakat!
Egyetértek, tegnap én is megjártam a szentlőrinci kiállítást. Szóról-szóra ugyanez fogalmazódott meg bennem a gépcsodák között bóklászva. Kinek vannak ezek? Néztem egy százlóerős trakit (ez volt ott a legkisebb), nettó 7 milla. Szükséges eszközök még 7. ??? Mikorra hozza ki magát?
Válasz #4461. hozzászólásra
Válasz #4459. hozzászólásra
Látod, a vasárnapi munkának nincs foganatja. Inkább templomba mentél volna. Mert ugye: hat napon át munkálkodjál, de a hetediket megszenteld!
Válasz #4459. hozzászólásra
Szegény embert az ág is húzza!
El nem hiszitek: elszakadt a kuplungbowdenem! Az új! Már majdnem azt mondtam, hogy qrva szerencsétlen vagyok, de hát a bowden az udvarban szakadt el. Előtte kb 6 km távolságban kaszáltam! Szóval roppont szerencsés vagyok, hogy az udvarban elszakadt a bowdenem!
Válasz #4459. hozzászólásra
Az tuti hogy nem megfelelő,a kerék nyomás
Ma elmentem gazt vágni,oda még oda jutottam de meló közbe ez lett.Kiváncsi vagyok mi lelte.
Válasz #4457. hozzászólásra
Egyet értek teljes mértékben
Hali!
Van ebben az országban elég tsz-elnökből meg főagronómusból lett zöldbáró ezer hektár meg még több földel na ezek veszik az ilyeneket persze pályázatból.
Amúgy több a területteljsítménye mint a kicsinek de viszont ahová nem fér be a nagy 30milkós gép ott a kicsi a király )).
Motorteljesítmény(x Kw)- veszteség(erőátviteli,emelkedési,gördülési,csúszászi az utólsó 3 csak munka közben)
Hasznos telsesítmény=vontatási teljesítmény,TLT hajtás,hidraulika hajtása.szervo hajtások(ha van)
A gyakorlatban a vontatási teljesítmény a motorteljesítmény hasznosításának módja,nagyságrendileg is az első helyen szerepel,mivel a traktor a munkagépet a legtöbb esetben húzza.A tényleges teljesítményt keréken lehet mérni.
Válasz #4447. hozzászólásra
Ha véletlenül nem futja OSB lapra akkor sem lenne baj, ázni már nem ázna a trakeszod, az biztos! A szinekkel lenne probléma. Ennyit átfesteni pirosra... :)))))
Kedves fórumtársak, bocs, a lóerő dologról annyit, hogy nem akarok senkit sem bántani, de úgy látom, inkább biológia órára jártun mint fizikára, ugyanis fizikából vannak gondok rendesen.
A "garázs" méretű nagytraktor dolog meg elkeserítő.
Megnéztem egy nagy trakeszt. Az orrsúlya 2500 kiló volt! Értitek? Majdnem akkora orrsúly, mint az én traktrorm háromszor! Szép dolog a nagy teljesítmény, de gondoljunk bele, hogy ezt a tömeget mozgatni kell (magával viszi a traktor). Ez önmagában jóval több üzemanyagba kerület, mint amennyit az én tarkeszom munka közben eszik! Na itt lehetne hatásfokot számolgatni (nem teljesítményt és/vagy munkát). Nagyon kiváncsi lennék, hol gazdaságos ez még akkor is, ha beleszámoljuk az össz költségbe a kisebb tarkeszokkal elvégzett munka élőmunka árát (bér, adók).
Roppant kiváncsi lennék, hány hektáros terület az, ahol egy ilyen gép gazdaságossá vállik!
Válasz #4436. hozzászólásra
Szia Ati!
Nekem életem első traktorja C-174 volt. Nagyon szerettem vele dolgozni. Számomra hihetetlen dolgokra volt képes. 130 cm-s talajmarót és hasonló nagyságú szárzúzót vitt gond nélkül.
Féltem tőle, hogy mi lesz, ha bedöglik rajta valami, mert legközelebb csak a Holdon van hozzá alkatrész, de nem volt semmi vele, talán csak fényszóróizzót cseréltem rajta.
Ha jó állapotban van a kis Hino vedd meg bátran, jó barátok lesztek.
(bár ez szerintem minden jobb állapotú japán trakeszra igaz...)