Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.68 FtGBP495.54 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
A munkaszélességet nem mértem meg. Én eddig 160-as tárcsás kasza és kiskombájn után sodortam vele, mindkét rendszélességhez jól passzolt. Általában 4 rendet sodrok össze, ez tetszik a kisbálázós, meg a gurigázós bálázóknak is, meg nekem és a kistrakinak is.
A dolog kb úgy áll, hogy mész 2 kört jobb kézről, ezzel az anyag a 4. rend tetejérs illetve a 4. és 5. rend közé gyűlik. Ezután mgfordulok (irányt váltok) és a 4.rendet az összes cuccal visszafordítom, így minden rend megfordult legalább egyszer.
Terep 4-ben (2-4) sodrok, nem tudom, hogy ez mekkora sebesség, de a minőséggel nincs gond. Lejtősebb, magyas tarlós, vagy hepe-hupás terepen mászó 4-ben (1-4) megyek, de akkor is szép a sodrás.
Örülök neki,hogy végre jó lett a traktorod.A szárzúzós kérdésemre tudtok e valami választ?
Nálunk nagyon jó esők voltak tegnap és ma hajnalban locsolni nem kell egy ideig.A Bellarosa burgonyámnak meg még zöld a szára,annak szerintem jól jött az eső.
Sziasztok!
Kész a trakeszom. A kuplunk olyan, mitha kicserélték volna. Most érzem, hogy a kuplungbowden gyakorlatilag az elejétől kezdve rossz volt, szorult. A bowdenes pasi azt mondta, hogy eredendően nem is a bowden belső ment el először, hanem külső (ház) és ezért folyamatossn és egyre jobban szorult a dolog egészen addig, amí el nen kopott, szakadt.
Most a kuplungom finomadd és könnyebb, mint az autómon (majdnem) :)
A traktoros barátom, aki segített szerelni kipróbálta a traki és el volt ájulva tőle.
Hihetetlen, ami változás tapasztalható.
Szia Balu!
A szállító hülyeségeket beszél. Hidd el nekem, így használom , szállítom a sodrót minden gond nélkül. Kiérek a melóhelyre, a kikötő láncot eloldom, ezzel átfordítható vízszintesbe a cuccu, kitámaztó lemezt átteszem szállítési helyzetből munka helyztebe, a hidraulikus orsót (jobb oldal) leengedem a vízszintes alá pár fokkal és már sodrok is. Az egész dolog nem tart tovább 2 percnél. Szállítási helyzetbe állítani kb ugyenez, csak fordítva.
Úgy, hogy nem tudom miről beszél a szállító!
Szia Bencsiki!
Megnéztem a rendsodródról as képeket,az lenne a kérdésem hogy ezt így fel lehet hajtani?
Mert felhívtam a kereskedőt akit ajánlottál és az mondta,hogy az 4 csillagosnak a szállítási szélessége kb 3m.
Szia!
A Zengő Kistraktor felfüggesztette a kereskedést. Azontúl meg a Keletagro cuccait árulta, nekik meg nem volt bowden. Köszi az infókat.
A bowdenem készen van, elugrottam Tolnára (70 KM) és a cég egy fél óra alatt megcsinálta. Komplett bowden (külső és belső), a spéci cuccok átszerelve tip-topp 40000 Ft.
Bencsiki Pécsen van a Zengö traktor KFT,ök kis japókkal foglalkoznak nem e van egy bowdenjük.Vagy esetleg a Satamo plus KFT Halason,mert mikor vettem a trakit adott a szintezöhöz egy új bowdent mondván van böven.Voltam a raktárban és tényleg volt.
Csak azt nem értem miért hirdetik ilyen sokáig,már tavaly is fent voltak ezek.Ha megvezettek volna már valakit vagy valakiket valószínű,hogy lenne feltéve figyelmeztető hirdetés.
Ezt mondom.
Előre kell utalni a pénzt.
Aztán nagy valószinűséggel soha sem látod sem a traktort, sem a céget, sem a pénzt.
Gondolod, hogy ezt a Deutz-ot ennyi pénzért tisztességes üzleti keretek között nem vették volna meg már harmincszor?
Ezek a traktor árak nem lehetnek igazak.Ennyi pénzért nem lehet ilyen traktorokat venni.Itt valami sumákság van.A szerszámpiac.hu-n is fent vannak ezek és még sok másik is hihetetlen árakon,Budapest helymegjelöléssel.http://szerszampiac.hu/jarmu-munkagep/traktor!3
A bowden végén néháy spec "köcölék" is van. A ház sem csak egy egyszerű kölső, hanem mikdneféle menetes "izék" vannak rajta.
Szóval megcsináltatom velük. Ha elég, akkor csak a belsőt szereltetem bele, ha nem, akkor a külsőt is csináltatom.
http://www.bowdentechnika.hu/cegunkrol.html
Feldobom a linket is, hátha szüksége lesz rá valakinek. Simán postai csomagos javíttatás is lehet, így hát ha nincs jobb, akkor ez is alternatíva lehet.
Telefonon nagyon udvariasak és készségesek voltak....
Mondjuk ha profi a cég én is szívesebben tárgyalnék velük,mert a bowden végére fel kell rakni egy diót,vagy valamit,ami elég komoly igénybevételnek szokott ellenállni,és nem mindegy,hogy az jó vagy nem.
Na az valószinű!
De mindegy, autózom holnap 70 KM-et oda - vissza és túl vagyunk rajta. 8-10 liter benzin nem a világ. Ez a legegyszerűbb, leggyorsabb. És már holnap este pöföghet a traki.
Bicajos, meg motoros bolt van bőven (Pécs!), de ez a bowden nem tipikusan olyasmi. Ilyen vastag bowden huzalt még életemben nem láttam. Vontató kötélnek is megtenné! Némi túlzással persze!
Egyszerűen érthetelen a számomra, hogy hogy a fenébe tudott ez elszakadni.
Tolnán van egy profi cég, aki ilyesmivel foglalkozik. 3 nap alatt postán keresztül is le lehetne játszani velük a dolgot, de én inkább holnap autóba ülök, irány Tolna és meg is várhatom a javítást.
Bovdent már egy kerékpár boltban is árulnak vidd el a mintát ás csinálnak neked.Ha nincs kerékpárbolt akkor motoros bolt vagy valami hasonló.Nézz szét kicsit a traktor sokat segít a ház körül neked is,az egy hét meg sok idő.
Az ásógép izgalmasnak tűnik, én is úgy saccolom, hogy kell ennek lőerő bőven.
Más: nézzétek mit találtam!
http://www.olx.hu/userlistings/PlantMachinerys
Hihetelne olcsó trakeszek! A kis Johnit, meg az Agrokidet 2 éve is láttam hirdetni ugyanennyiért. Akkor egy angol cég hirdette ugyan ezekkel a fotókkal.
Csak éppen előre kellett (volna) utalni a pénzt.
A Deutz-ot 1,4 milkáért házhoz szállították volna.
A csel nem alszik!
Még 1 dolog: megszoptam. A környék egyetlen bowdenjavítója pénteken ment el legalább 1 hétre a balcsira. A trakeszem áll!!!!!!!
Nagyon örülök annak,hogy nem lett komoly baja a gépnek.Az a bovden csere nem lesz annyira komoly javítás szerintem.Egy mezőgazdasági szerelő egy ilyen problémát, csuklóból meg fog oldani,én kérnék tőle egy átvizsgálást is,nézze körbe,mondjon véleményt,hátha talál valami olyat,amivel meg lehet előzni egy nagyobb bajt.
Kipróbáltam a burgonyarázót,szépen szed kicsit még variálok a munkamélységen,képet csinálok majd ha élesbe megy a szedés,videó az késni fog még a megfelelő kamera hiánya miatt.
Találtam vízszintes tengelyű szárzúzót használtat mire kell figyelnem ha megnézem?A helyszínen kipróbálható 120-130cm körüli munkaszélességű.
Sziasztok!
Először is szeretném megköszönni a sok segítő szándékot, ötletet és drukkolást, hogy tűléljem a bajt.
Nekiláttunk a haverral és mindjárt az elején kiderült, hogy ismét csak csupa szerencsefia vagyok, ugyanis mégis csak a bowden szakadt el.
Kiszereltük, Pécsett van egy öreg szaki, aki abből él, hogy mindenféle bowdeneket gyárt, hétfőn viszem hozzá a cuccot, remélem hamar leküzdi a problémát.
A haverom szerint a bajok oka, hogy valamikor valaki zsírral kente meg a bowdent, amiben aztán beragadt a kosz és ettől kezdve borítékolható volt a baj. A kötél annyira megszorult a házban, hogy csak ketten és nagy negezen tudtuk lehúzni a házat a szakadt belsőről.
Most gázolajjal mosom a ház belsejét, hogy kitisztuljon belőle a redva.
Szóval köszi mégegyszer mindnyájatoknak a támogató hozzáállást, úgy néz ki, hogy kisebb a baj, mint gondoltam.
Szép napot mindenkinek.
Bencsiki tavaly volt dolgom egy hinomoto 1804 kuplunggal.Egy másodperc alatt elment a kuplung,hívtak hogy nagy a holt játék én állítottam rajta de 2-3 kuplungolással újra vége.Széthúztam és egy apró hiba okozta a dolgot,ugyanis nem békás hanem kínai kalappal(rugóval) ellátott szerkezet van benne.A rugó lemezeket egy acél karika foglya össze és az tört el.3 helyröl kértek árajánlatot kuplunszerkezet,tárcsa.és kinyomócsapágyra.83-103ezerig ment az ajánlat,mire eszükbe jutott akitöl vették Gödöllön hátha tud segíteni.Segített is komplett szettben felújított szerkezet és tárcsa,plusz új csapágy 43ezer.Össze raktam és máig jól megy a masina.
Ma délután látunk neki a dolognak az mg. gépszerelő tarktoros haverommal. Japó trakit még ő sem látott, de irdatlan mennyiségű trakeszt szerelt már. Nem egy nagypénzű srác, így maga javította és újjította fel a traktorait, kaszáit, bálázóját, kombájnját,stb. Remélem leküzdjük a problémát.
A fotózás jó ötlet, mindenképpen megfogadom.
Robbantott ábra sajnos nincs, de hollandiából lehet vásárolni a géphez komplett alkatrész katalógust robbantott ábrákkal, 39,9 Euro, szerintem meg is veszem, vszleg szűkség lesz még rá az évek folyamán.
Ha netán érdekel valakit más Japó trakeszek katalógosa is fellehető itt:
Hali!
Szerintem odafigyeléssel mindent meg lehet csinálni, csak az mindig jusson az embernek az eszébe, hogy ezt is csak ember rakta össze, meg még valami, legyél szerszámokkal felvértezve, mert 1-1 csavar mindig okozhat fejtörést.
Jah és még valami, szerintem érdemes ha nincs ilyened, a neten bogarászni, hátha van a traktorodról robbantott ábra, amin esetleg látszanak a szerkezeti elemek is, mert az sokat segíthet a hiba feltárásába, illetve érdemes mindent fotózni, mielőtt szét szeded és a szerelés folyamán is, mert ez még jól jöhet az összerakáskor.
Valami eltörött. Szerkezet, kiemelő villa stb. Diploma nem kell ahhoz ,hogy megcsináljátok a kuplungját, de sajnos szét kell húzni mindenképp a trakit. Szerintem mindent kapni hozzá, egy délelőttös meló.
Az én szerelőmnek is az én Japán traktorom volt volt az első.Sőt amikor meglátta azt mondta Kínai (kicsit ráncoltam a homlokom ekkor).Amikor jobban megnézegette akkor meg azt mondta,hogy ilyet még sosem látott.Mondanom sem kell,hogy eléggé megijedtem ha a szerelőm nem látott még akkor gondoltam nem is ért hozzá.Szerencsére annyit értett,hogy meg tudta csinálni.Egy komolyabb szerelőt a helyedben mindenképpen felkeresnék mert attól,hogy nem láttak még ilyet az nem jelenti azonnal azt,hogy nem tudja megcsinálni.
Remélhetőleg nem lesz komolyabb baja.
Eszembe nem jut belebarmolni, én ehhez nem értek és eszerint is járok el.
A trakit kuplung nélkül használni eszembe sem jut.
Mindenképpen szerelő lesz a megoldás, a gondom csak annyi, hogy a környéken (100 km) nincs olyan, aki Japó trakeszt látott volna.
Azért kértem a segítségeteket, hogy - mint lehetséges bajt - elmeséljem a szerelőnek.
Én a helyedben egy szerelőnek mutatnám meg minél hamarabb,az alapján amit leírtál,lehet kis,és nagyobb baj is.Lehet,hogy csak egy rugó szabadult,el vagy tört.Amennyiben nem értesz hozzá,mindenképpen szerelőt javasolnék.A garancia hogy áll a gépeden?Bár szerintem használt traktoron sok nem szokott lenni.A gépet nem használnám a helyedben így mert növekedhet a probléma.
Ma délután a kert végében trakeszoltam, kinyomtam a kuplungot, az pattant egyet és azóta nincs kuplunk. A pedálerő az ötödére esett vissza.
Sajnos már sötétedett, így nem tudtam nagyon utána járni a dolognak. Első percben abban reménykedtem, gogy bowden szakadáa. Még most is remélem, hogy az. Viszont ha alá mászok a trakinak és a pedál mellet kézzel megfogom a bowdent úgy érzem, hogy valami gyengén vissza húzza az eredeti helyébe. A pedál melletti kis visszahúzó rugót nem tudtam kiakasztani, így aztán nem tudom, hogy ez a visszagúzó rugó játszik-e velem, vagy valami kuplungszerkezetes bajom van.
Látott már ilyemit valaki? Tapasztalatok?
Minden segítség, ötlet jól jön.
Help!
A krumpli valóban nincs magasabban,de az epret én szedtem egyedül,a krumplit meg nem.
Aztán az eper nem egy tartós gyümölcs,elég gyorsan kell eladni a krumpli viszont jobban eltartható.Egyébként az epret fóliasátorban csináltam anno,tavasszal volt is vele munka rendesen persze hozta a pénzt is.
Az eperfajtákra azért kíváncsi volnék én a Gorellával és az Elsantával foglalkoztam a végén már csak az Elsanta.Mostanában már sokféle,jó és jobb fajták vannak amik érdekelnének.
Ha lenne rávaló,akkor egy komolyabb fóliavázat építenék 5/4-es csőből nagy ajtókkal a traktornak,9m*45-50m eset max 2db-ot, tölteni való paprikát termesztenék dupla fóliával,bálás kazánfűtéssel.Az oldalfal magassága váll magasságban lenne fúrószár csőből.Sajnos ez mostanában közel lenne az 1millió forinthoz ami jelenleg nem áll rendelkezésemre .Ettől függetlenül még nem vetem el ezt az ötletet véglegesen.
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a gödörfúrós segítséget!
Egyelőre egy motoros fúróval megoldom.
Más:végre sikerült megszereznem egy "gulyásdágyút.Már szét is bontottam jó erős a váz része,ebből készül egy lajtkocsi..
Attilától vettem boronát úgyhogy bővülünk gépparkilag...
Szép napot!
geresz
Kafa képeket csináltál a szántást már az eper telepítéshez csináltad?Amikor epreztem akkor, augusztusban ültettük az epret,július végén csináltuk a trágyázást és a földmunkát.Sajnos elég mélyre kell hajolni az eperért,ezért pár éve már nem csinálom.
35453 hozzászólás
Válasz #4250. hozzászólásra
A munkaszélességet nem mértem meg. Én eddig 160-as tárcsás kasza és kiskombájn után sodortam vele, mindkét rendszélességhez jól passzolt. Általában 4 rendet sodrok össze, ez tetszik a kisbálázós, meg a gurigázós bálázóknak is, meg nekem és a kistrakinak is.
A dolog kb úgy áll, hogy mész 2 kört jobb kézről, ezzel az anyag a 4. rend tetejérs illetve a 4. és 5. rend közé gyűlik. Ezután mgfordulok (irányt váltok) és a 4.rendet az összes cuccal visszafordítom, így minden rend megfordult legalább egyszer.
Terep 4-ben (2-4) sodrok, nem tudom, hogy ez mekkora sebesség, de a minőséggel nincs gond. Lejtősebb, magyas tarlós, vagy hepe-hupás terepen mászó 4-ben (1-4) megyek, de akkor is szép a sodrás.
Válasz #4251. hozzászólásra
Mi volt a kérdés mert nem találom?
Hányas számu hozzászólás?
Sziasztok
Örülök neki,hogy végre jó lett a traktorod.A szárzúzós kérdésemre tudtok e valami választ?
Nálunk nagyon jó esők voltak tegnap és ma hajnalban locsolni nem kell egy ideig.A Bellarosa burgonyámnak meg még zöld a szára,annak szerintem jól jött az eső.
Válasz #4248. hozzászólásra
Ez nagyon jól hangzik igy tuti.
Mekkora a munkaszélessége.
Sziasztok!
Kész a trakeszom. A kuplunk olyan, mitha kicserélték volna. Most érzem, hogy a kuplungbowden gyakorlatilag az elejétől kezdve rossz volt, szorult. A bowdenes pasi azt mondta, hogy eredendően nem is a bowden belső ment el először, hanem külső (ház) és ezért folyamatossn és egyre jobban szorult a dolog egészen addig, amí el nen kopott, szakadt.
Most a kuplungom finomadd és könnyebb, mint az autómon (majdnem) :)
A traktoros barátom, aki segített szerelni kipróbálta a traki és el volt ájulva tőle.
Hihetetlen, ami változás tapasztalható.
Válasz #4247. hozzászólásra
Szia Balu!
A szállító hülyeségeket beszél. Hidd el nekem, így használom , szállítom a sodrót minden gond nélkül. Kiérek a melóhelyre, a kikötő láncot eloldom, ezzel átfordítható vízszintesbe a cuccu, kitámaztó lemezt átteszem szállítési helyzetből munka helyztebe, a hidraulikus orsót (jobb oldal) leengedem a vízszintes alá pár fokkal és már sodrok is. Az egész dolog nem tart tovább 2 percnél. Szállítási helyzetbe állítani kb ugyenez, csak fordítva.
Úgy, hogy nem tudom miről beszél a szállító!
Szia Bencsiki!
Megnéztem a rendsodródról as képeket,az lenne a kérdésem hogy ezt így fel lehet hajtani?
Mert felhívtam a kereskedőt akit ajánlottál és az mondta,hogy az 4 csillagosnak a szállítási szélessége kb 3m.
Válasz #4245. hozzászólásra
Hali!
Én meg kcsit sokallottam, hogy ej az anyja! :)))
ezért egy buszhoz már kapok egy fél váltó kábelt! :)
Válasz #4243. hozzászólásra
Bocsi eqrtam! Nem 40000, hanem 4000. Négyezer. Igen furcsán néztem volna 40 ezres számlátol! :)
Válasz #4242. hozzászólásra
Szia!
A Zengő Kistraktor felfüggesztette a kereskedést. Azontúl meg a Keletagro cuccait árulta, nekik meg nem volt bowden. Köszi az infókat.
A bowdenem készen van, elugrottam Tolnára (70 KM) és a cég egy fél óra alatt megcsinálta. Komplett bowden (külső és belső), a spéci cuccok átszerelve tip-topp 40000 Ft.
Talán ma már be is szerelem.
Bencsiki Pécsen van a Zengö traktor KFT,ök kis japókkal foglalkoznak nem e van egy bowdenjük.Vagy esetleg a Satamo plus KFT Halason,mert mikor vettem a trakit adott a szintezöhöz egy új bowdent mondván van böven.Voltam a raktárban és tényleg volt.
Válasz #4238. hozzászólásra
"Ha megvezettek volna már valakit vagy valakiket valószínű,hogy lenne feltéve figyelmeztető hirdetés"
Nézd meg az "Átverés" topik 69 és 70-es bejegyzését. 2011-ből.
Válasz #4238. hozzászólásra
Akkor még egy teljesen másik cég hirdette a gépeket. Azóta az a cég eltünt. Vajon miért?
Én arra tippelek, hogy sikerült lenyűlni legalább 1 embert. S máris működött a "foga a pént és fuss!"
Új cég, új élet. Már megy is a csalizás.
Válasz #4238. hozzászólásra
Üdv!
Ez üzleti fogás,hátha valaki bele ugrik.100-ból csak 2ugorjon bele,már megy is a bolt!
Válasz #4236. hozzászólásra
Csak azt nem értem miért hirdetik ilyen sokáig,már tavaly is fent voltak ezek.Ha megvezettek volna már valakit vagy valakiket valószínű,hogy lenne feltéve figyelmeztető hirdetés.
Szép estét mindenkinek!Gépészek,látom mindenkinek zajlik az élet.De úgy jó ha zajlik
Válasz #4235. hozzászólásra
Ezt mondom.
Előre kell utalni a pénzt.
Aztán nagy valószinűséggel soha sem látod sem a traktort, sem a céget, sem a pénzt.
Gondolod, hogy ezt a Deutz-ot ennyi pénzért tisztességes üzleti keretek között nem vették volna meg már harmincszor?
Válasz #4228. hozzászólásra
Ezek a traktor árak nem lehetnek igazak.Ennyi pénzért nem lehet ilyen traktorokat venni.Itt valami sumákság van.A szerszámpiac.hu-n is fent vannak ezek és még sok másik is hihetetlen árakon,Budapest helymegjelöléssel.http://szerszampiac.hu/jarmu-munkagep/traktor!3
Válasz #4233. hozzászólásra
A bowden végén néháy spec "köcölék" is van. A ház sem csak egy egyszerű kölső, hanem mikdneféle menetes "izék" vannak rajta.
Szóval megcsináltatom velük. Ha elég, akkor csak a belsőt szereltetem bele, ha nem, akkor a külsőt is csináltatom.
http://www.bowdentechnika.hu/cegunkrol.html
Feldobom a linket is, hátha szüksége lesz rá valakinek. Simán postai csomagos javíttatás is lehet, így hát ha nincs jobb, akkor ez is alternatíva lehet.
Telefonon nagyon udvariasak és készségesek voltak....
Mondjuk ha profi a cég én is szívesebben tárgyalnék velük,mert a bowden végére fel kell rakni egy diót,vagy valamit,ami elég komoly igénybevételnek szokott ellenállni,és nem mindegy,hogy az jó vagy nem.
Válasz #4231. hozzászólásra
Na az valószinű!
De mindegy, autózom holnap 70 KM-et oda - vissza és túl vagyunk rajta. 8-10 liter benzin nem a világ. Ez a legegyszerűbb, leggyorsabb. És már holnap este pöföghet a traki.
Ponyvakészítők is használnak komoly bowdent ott már az átmérő biztos jó lenne neked.
Válasz #4229. hozzászólásra
Bicajos, meg motoros bolt van bőven (Pécs!), de ez a bowden nem tipikusan olyasmi. Ilyen vastag bowden huzalt még életemben nem láttam. Vontató kötélnek is megtenné! Némi túlzással persze!
Egyszerűen érthetelen a számomra, hogy hogy a fenébe tudott ez elszakadni.
Tolnán van egy profi cég, aki ilyesmivel foglalkozik. 3 nap alatt postán keresztül is le lehetne játszani velük a dolgot, de én inkább holnap autóba ülök, irány Tolna és meg is várhatom a javítást.
Bencsiki
Bovdent már egy kerékpár boltban is árulnak vidd el a mintát ás csinálnak neked.Ha nincs kerékpárbolt akkor motoros bolt vagy valami hasonló.Nézz szét kicsit a traktor sokat segít a ház körül neked is,az egy hét meg sok idő.
Sziasztok!
Az ásógép izgalmasnak tűnik, én is úgy saccolom, hogy kell ennek lőerő bőven.
Más: nézzétek mit találtam!
http://www.olx.hu/userlistings/PlantMachinerys
Hihetelne olcsó trakeszek! A kis Johnit, meg az Agrokidet 2 éve is láttam hirdetni ugyanennyiért. Akkor egy angol cég hirdette ugyan ezekkel a fotókkal.
Csak éppen előre kellett (volna) utalni a pénzt.
A Deutz-ot 1,4 milkáért házhoz szállították volna.
A csel nem alszik!
Még 1 dolog: megszoptam. A környék egyetlen bowdenjavítója pénteken ment el legalább 1 hétre a balcsira. A trakeszem áll!!!!!!!
Válasz #4226. hozzászólásra
Szerintem mindenki melózik,majd télen megint itt leszünk nap mind nap.
Sziasztok
Érdekes ásógép meg jó nagy is,szerintem nem a kis Japán traktorok mögé való :)
A többiek nagyon el vannak tűnve...
Szép napot a fórumtársaknak
Múltkor az ásógép volt a téma.Rábukkantam egy nem mindennapi darabra gondoltam meg osztom veletek.
Nagyon örülök annak,hogy nem lett komoly baja a gépnek.Az a bovden csere nem lesz annyira komoly javítás szerintem.Egy mezőgazdasági szerelő egy ilyen problémát, csuklóból meg fog oldani,én kérnék tőle egy átvizsgálást is,nézze körbe,mondjon véleményt,hátha talál valami olyat,amivel meg lehet előzni egy nagyobb bajt.
Kipróbáltam a burgonyarázót,szépen szed kicsit még variálok a munkamélységen,képet csinálok majd ha élesbe megy a szedés,videó az késni fog még a megfelelő kamera hiánya miatt.
Találtam vízszintes tengelyű szárzúzót használtat mire kell figyelnem ha megnézem?A helyszínen kipróbálható 120-130cm körüli munkaszélességű.
Sziasztok!
Először is szeretném megköszönni a sok segítő szándékot, ötletet és drukkolást, hogy tűléljem a bajt.
Nekiláttunk a haverral és mindjárt az elején kiderült, hogy ismét csak csupa szerencsefia vagyok, ugyanis mégis csak a bowden szakadt el.
Kiszereltük, Pécsett van egy öreg szaki, aki abből él, hogy mindenféle bowdeneket gyárt, hétfőn viszem hozzá a cuccot, remélem hamar leküzdi a problémát.
A haverom szerint a bajok oka, hogy valamikor valaki zsírral kente meg a bowdent, amiben aztán beragadt a kosz és ettől kezdve borítékolható volt a baj. A kötél annyira megszorult a házban, hogy csak ketten és nagy negezen tudtuk lehúzni a házat a szakadt belsőről.
Most gázolajjal mosom a ház belsejét, hogy kitisztuljon belőle a redva.
Szóval köszi mégegyszer mindnyájatoknak a támogató hozzáállást, úgy néz ki, hogy kisebb a baj, mint gondoltam.
Sztem nagyon szép állapotú masina és komoly maró van rajta.Igy vették 2011 telén 1,150millért.
Szép napot mindenkinek.
Bencsiki tavaly volt dolgom egy hinomoto 1804 kuplunggal.Egy másodperc alatt elment a kuplung,hívtak hogy nagy a holt játék én állítottam rajta de 2-3 kuplungolással újra vége.Széthúztam és egy apró hiba okozta a dolgot,ugyanis nem békás hanem kínai kalappal(rugóval) ellátott szerkezet van benne.A rugó lemezeket egy acél karika foglya össze és az tört el.3 helyröl kértek árajánlatot kuplunszerkezet,tárcsa.és kinyomócsapágyra.83-103ezerig ment az ajánlat,mire eszükbe jutott akitöl vették Gödöllön hátha tud segíteni.Segített is komplett szettben felújított szerkezet és tárcsa,plusz új csapágy 43ezer.Össze raktam és máig jól megy a masina.
Válasz #4218. hozzászólásra
Nekem ugrott már le a bovden vége a pedálról,elnyirta a kis sasszeget ami rögzítette.Én is meglepődtem előszőr azt hittem hogy ott vége van.
Válasz #4217. hozzászólásra
Köszi, jól jön minden segítség.
Iseki TU180F
Szia!
Bocs, milyen géped van?
Hátha találunk valamit hozzá, tudod több szem, többet lát! :)
Ma délután látunk neki a dolognak az mg. gépszerelő tarktoros haverommal. Japó trakit még ő sem látott, de irdatlan mennyiségű trakeszt szerelt már. Nem egy nagypénzű srác, így maga javította és újjította fel a traktorait, kaszáit, bálázóját, kombájnját,stb. Remélem leküzdjük a problémát.
A fotózás jó ötlet, mindenképpen megfogadom.
Robbantott ábra sajnos nincs, de hollandiából lehet vásárolni a géphez komplett alkatrész katalógust robbantott ábrákkal, 39,9 Euro, szerintem meg is veszem, vszleg szűkség lesz még rá az évek folyamán.
Ha netán érdekel valakit más Japó trakeszek katalógosa is fellehető itt:
http://www.tracpartz.nl/lang-en/21-catalogs-manuals
Válasz #4210. hozzászólásra
Hali!
Szerintem odafigyeléssel mindent meg lehet csinálni, csak az mindig jusson az embernek az eszébe, hogy ezt is csak ember rakta össze, meg még valami, legyél szerszámokkal felvértezve, mert 1-1 csavar mindig okozhat fejtörést.
Jah és még valami, szerintem érdemes ha nincs ilyened, a neten bogarászni, hátha van a traktorodról robbantott ábra, amin esetleg látszanak a szerkezeti elemek is, mert az sokat segíthet a hiba feltárásába, illetve érdemes mindent fotózni, mielőtt szét szeded és a szerelés folyamán is, mert ez még jól jöhet az összerakáskor.
Remélem, hamar és OLCSÓN megoldódik a problémád.
Válasz #4210. hozzászólásra
Valami eltörött. Szerkezet, kiemelő villa stb. Diploma nem kell ahhoz ,hogy megcsináljátok a kuplungját, de sajnos szét kell húzni mindenképp a trakit. Szerintem mindent kapni hozzá, egy délelőttös meló.
Az én szerelőmnek is az én Japán traktorom volt volt az első.Sőt amikor meglátta azt mondta Kínai (kicsit ráncoltam a homlokom ekkor).Amikor jobban megnézegette akkor meg azt mondta,hogy ilyet még sosem látott.Mondanom sem kell,hogy eléggé megijedtem ha a szerelőm nem látott még akkor gondoltam nem is ért hozzá.Szerencsére annyit értett,hogy meg tudta csinálni.Egy komolyabb szerelőt a helyedben mindenképpen felkeresnék mert attól,hogy nem láttak még ilyet az nem jelenti azonnal azt,hogy nem tudja megcsinálni.
Remélhetőleg nem lesz komolyabb baja.
Válasz #4211. hozzászólásra
Eszembe nem jut belebarmolni, én ehhez nem értek és eszerint is járok el.
A trakit kuplung nélkül használni eszembe sem jut.
Mindenképpen szerelő lesz a megoldás, a gondom csak annyi, hogy a környéken (100 km) nincs olyan, aki Japó trakeszt látott volna.
Azért kértem a segítségeteket, hogy - mint lehetséges bajt - elmeséljem a szerelőnek.
Garancia, jótállás? Ez M.O.n egy vicc.
Bencsiki
Én a helyedben egy szerelőnek mutatnám meg minél hamarabb,az alapján amit leírtál,lehet kis,és nagyobb baj is.Lehet,hogy csak egy rugó szabadult,el vagy tört.Amennyiben nem értesz hozzá,mindenképpen szerelőt javasolnék.A garancia hogy áll a gépeden?Bár szerintem használt traktoron sok nem szokott lenni.A gépet nem használnám a helyedben így mert növekedhet a probléma.
Japósok, trakeszosok! Segítség!
Ma délután a kert végében trakeszoltam, kinyomtam a kuplungot, az pattant egyet és azóta nincs kuplunk. A pedálerő az ötödére esett vissza.
Sajnos már sötétedett, így nem tudtam nagyon utána járni a dolognak. Első percben abban reménykedtem, gogy bowden szakadáa. Még most is remélem, hogy az. Viszont ha alá mászok a trakinak és a pedál mellet kézzel megfogom a bowdent úgy érzem, hogy valami gyengén vissza húzza az eredeti helyébe. A pedál melletti kis visszahúzó rugót nem tudtam kiakasztani, így aztán nem tudom, hogy ez a visszagúzó rugó játszik-e velem, vagy valami kuplungszerkezetes bajom van.
Látott már ilyemit valaki? Tapasztalatok?
Minden segítség, ötlet jól jön.
Help!
A krumpli valóban nincs magasabban,de az epret én szedtem egyedül,a krumplit meg nem.
Aztán az eper nem egy tartós gyümölcs,elég gyorsan kell eladni a krumpli viszont jobban eltartható.Egyébként az epret fóliasátorban csináltam anno,tavasszal volt is vele munka rendesen persze hozta a pénzt is.
Az eperfajtákra azért kíváncsi volnék én a Gorellával és az Elsantával foglalkoztam a végén már csak az Elsanta.Mostanában már sokféle,jó és jobb fajták vannak amik érdekelnének.
Ha lenne rávaló,akkor egy komolyabb fóliavázat építenék 5/4-es csőből nagy ajtókkal a traktornak,9m*45-50m eset max 2db-ot, tölteni való paprikát termesztenék dupla fóliával,bálás kazánfűtéssel.Az oldalfal magassága váll magasságban lenne fúrószár csőből.Sajnos ez mostanában közel lenne az 1millió forinthoz ami jelenleg nem áll rendelkezésemre .Ettől függetlenül még nem vetem el ezt az ötletet véglegesen.
Válasz #4206. hozzászólásra
A krumpli az magasabban van?
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a gödörfúrós segítséget!
Egyelőre egy motoros fúróval megoldom.
Más:végre sikerült megszereznem egy "gulyásdágyút.Már szét is bontottam jó erős a váz része,ebből készül egy lajtkocsi..
Attilától vettem boronát úgyhogy bővülünk gépparkilag...
Szép napot!
geresz
Sziasztok
Kafa képeket csináltál a szántást már az eper telepítéshez csináltad?Amikor epreztem akkor, augusztusban ültettük az epret,július végén csináltuk a trágyázást és a földmunkát.Sajnos elég mélyre kell hajolni az eperért,ezért pár éve már nem csinálom.
Válasz #4204. hozzászólásra
nini,vhol belemegy az eke a földbe....