Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR415.63 FtUSD402.9 FtCHF443.07 FtGBP500.75 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Tudom forgatni. De sebességváltásnál ameddig forog a zúzó akkor recseg a váltó. Viszont a szabadonfutó használatával nem recseg, lehet váltani akkor is ha forog még a zúzó.
Szia BT !
A tegépeden ha nincs bekapcsolva a katdán kihalytás tudod a tengelyt forgatni? Mert az enyémen lehet. Elméletileg a kor a traki tudja a szabadun futást produkálni?
Jól emlékszel, és az én Mitsumon is így van. Vannak régebbi kistrakik mint a Kubota 6000, ott a kardán az óramutató járásával ellentétesen-balra forog (úgy tudom), ott a szabadonfutót a zúzóra kell tenni.
A kihajtás nem vált fordulatot amikor a váltót váltod mind egy,hogy előre vagy hátra mész a traktorral.Az nem tudom viszont,hogy más traktorok ilyenek e.Az én traktoromon biztos,hogy ha előre megyek,ha hátra,a kihajtás fordulata ugyan arra történik,óramutató járásával megegyező irány,ha nem emlékszem rosszul persze.
Megtaláltam a leírást ez egy szabadonfutó amit a gép felől kell tenni!
Zúzóval klapcsolatban van más gondom is.Aszongya hogy kilendülőkéses...nos ha meghúzom a csavarját akkor is becsukódik valamennyire és ott marad,forognia kéne körbe? de hogyan?
nincs képetek róla véletlen..
kösz!
Hali!
Hááát ilyen sárga doboz van rajta....
múltkor a gép felől tettem nem volt baj, most a nyíró felől volt és mikor megakadtam egy pillanat alatt lefulladt még a yanmar is...jó h nem lett baj...a nyírócsap egyik tört a másik nem.(5,6-os /8 MM)
hátramenetben forog a kardán ellenkezőleg?
bocs a sok hülye kérdésért..
Szia A kardán az csak szabadon futós vagy kuplungos is?
Mert ha csak szabadon futós úgy tudom hogy azzal nem sokra mész ha fogysz egy tuskót attól még sérülhet a gép. Az én kardánom egyik felén szabadon futó van a másik felén kuplung, és a szabadon futó van a gép felől.
Szeretném kérdezni hogy a szabadonfutós kardánnál, mindegy hogy a gép felől vagy a munkaeszköz felől van a szabadonfutó?
Fogtam egy tuskót,szerencsére a hajtómű nem sérült azonban a késtartó elgörbült....de javítható.
Szép estét mindenkinek.
Misi mi lett csavarja a gépet a kultivátor?Misi el kérhetem a szárzúzós úr telóazámát? holnap böven ráér sms-ben.Elöre is köszönöm.
Válasz #3982. hozzászólásra
Tiszta területben nem volt olyan rossz de kb a terület 1/3-da igazi tarackos volt és ott volt csak gond.De igazad volt a végső megoldás egy plusz kapa tag.
A gumi méretezésénél a 8,3 és a 11,2 a futófelület szélessége colban megadva.Az oldal magasság pedig a szélességnek a 80%-a,kivéve ha / azaz per jelölés is van rajta.1 col=25,4mm.Tehát 8,3col x 25,4mm = futófelület szélesség,az oldalfal magasság pedig ennek a 80%-a.Értelemszerűen a 11,2 x 25,4-nek a 80%-a több mint a 8,3-nál ezért nagyobb a gumi átmérője.A kerület pedig átmérő x pí(3,14).Tehát ha méretet változtatunk hátul akkor annak arányában elől is kell változtatni.Természetesen ezt csak 4 kerék hajtásnál kell.Remélem érthető és tudtam segíteni.
Gondolkozok ,hogy kéne csinálni egy futót mert az enyém picike, csak még nem találtam ki hogy mekkorát. Jó lenne valami méret mert saját kút főből ha csinálom hajlamos vagyok túlzásokba esni. Egyébként meg volt a sorközművelőnek a teszt üzeme.Ez az oldalra ki rakom a kabát nem igazán szupi ötlet volt a részemről.
11,2-20 és 8,3-20 között csak a szélesség a különbség. Átmérőre egyformának kell lenniük, mivel 20-as mindkettő. Viszont a 11,2-20 a szélessége miatt jobban terheli a mechanikát. Nekem is 8,3-20 van a T-30-on elöl és elég furán néz ki vele. Kicsit olyan házilag barkácsolt hangulatú...
Válasz #3964. hozzászólásra szamoca mi ezt a gumit raktuk fel a cégnél egy mitsubisire de a mintáját meg kéne vágni mert annyira sürü hogy rögtön eltömi a sár .
Mindkét végből vágd, és nem kemény flex viszi.
A gumiról még! A méret sem mértékadó. Sajnos rossz tapasztalat, hogy ugyanaz a gumiméret gyártónként is más és más nagyságú. Tehát a kívánatos az lenne ,hogy egy márkából, egyszerre a négyet cserélni. De hát az egy másik galaxis...
Válasz #3970. hozzászólásra
Kardán vágás: igen, mindkét felét célszerű vágni, nem kemény még a kézi fűrész is könnyedén viszi.
Viszont arra vigyázz, hogy az átvihető nyomaték csökken.
Tényleg erre alapban nem is gondoltam volna gumicserénél,mert ugye autónál evidens h mindet cseréled egyformára ...
Új terven küzdök egy katonai lajtkocsi a cél...
Ha a kardánból le akarok vágni akkor széthúzom és mindkét darab végéből vágom le a rövidítést,ugye?Vágható simán flexel vagy nagyon kemény?
Én aszfalton nem használom az első kerék hajtást,így remélem elkerülöm a problémákat.Persze véletlenül is bent maradhat.Egyébként szerencsére újszerű a gumim elöl.
Nos én is lecseréltem a Kubota L2250-es traktoromon a gumikat, mivel a hátsó gumim mérete nagyobb lett így az elején is nagyobb méretűet kellett felraknom így nincs gond, így nem eszi le az első hajtásnak a fogazatait!
Nagyon fontos, hogy a gumik szinkronban maradjanak!
Ha megnézitek sok japón le van kopva az első gumi csontra míg a hátsó jó állapotban van.Szerintem ahogy kezd kopni ez első változik a külső átmérő,és a traktor lassabban forgatná az elejét de az többet forogna igy picit csúszik.Ilyen volt az enyém is és aszfalton észre lehetett venni ha bekapcsoltam az elejét.Sajnos szét is nyirta az első kardántengely csuklóról a ricnit a váltóból kijövet,meg a tengelyről is.(Nem volt occsó!)
Gyorsan vettem is rá új gumikat nehogy megint baj legyen.Ez még 2008-ban volt.
Válasz #3963. hozzászólásra
Ezt fogom csinálni megmérem a teljes magasságát mert ez a lényeg mert szélességre elfér hát igen nem lehet negyobb a rizs gumitol mert ahogy mondod megváltozik a kerék kerülete és vele együtt az elsőhajtásra leadott sebesség és előfordúl hogy szétcsavarja az elejét ez mtz első gumi 11,2-20ez pedig 8,3-20
Válasz #3958. hozzászólásra szamoca a külsőátméröt mérd meg a teljes átmérő alényeg mert ha változik akkor az elsőhajtásodat képes lefogazni. az agumi nem mtz elsőkerékre valo?
Szerintem más méretű gumit nem szabad feltenni 4*4-es traktorra mint amit a gyárban kiszámoltak hozzá a mérnökök.Az első hajtás méretezése miatt.A gumi ha nem ugyan az akkor más lesz a fordulatszám tengelyenként és lehet,hogy ez nem fog tetszeni a traktorodnak.Ha mégis váltasz méretet akkor elől is kellene szerintem.Persze lehet,hogy tévedek és semmi gond nélkül bírni fogja a traktorod,bár szerintem ez nem okos ötlet.
Válasz #3956. hozzászólásra
Azt még nem néztem mert elméletbe gondoltam ki ugyan is a 8,3-20 rizs gumi ugyan ojan széles mint a 11,2-20 gumi vagy a másik gumi méret 8,3-20 az meg majnem fele ojan széles mint a rizsgumi tehát akkor a 11.2-20 ban gondolkodom még nem tudom hogy elfér e de ijenem van szerintem elfér rajta a kerekek ígyis ki van forgatva szerintem a magassággal sem lessz gond de majd kipróbálom és akkor tudni fogom.
És a 11,2-20 -as gumi átmérője is olyan mint a 8,3-20 -asnak? Elfér majd a kerék? Szerintem nem, mert a gumi szélességével arányosan növekszik a gumi magasága és ezzel együtt az átmérője is.
35454 hozzászólás
Válasz #4003. hozzászólásra
Dobsz egy képet ? Eléggé vizuális típus vagyok.
Két késes, a késtartó végén van furat két 22 átm csavar+anya fogja.orakeres.
74 Misi.
Válasz #4001. hozzászólásra
Tudom forgatni. De sebességváltásnál ameddig forog a zúzó akkor recseg a váltó. Viszont a szabadonfutó használatával nem recseg, lehet váltani akkor is ha forog még a zúzó.
Válasz #4000. hozzászólásra
Szia BT !
A tegépeden ha nincs bekapcsolva a katdán kihalytás tudod a tengelyt forgatni? Mert az enyémen lehet. Elméletileg a kor a traki tudja a szabadun futást produkálni?
Válasz #3998. hozzászólásra
Jól emlékszel, és az én Mitsumon is így van. Vannak régebbi kistrakik mint a Kubota 6000, ott a kardán az óramutató járásával ellentétesen-balra forog (úgy tudom), ott a szabadonfutót a zúzóra kell tenni.
Válasz #3997. hozzászólásra
Két késes vagy négy késes?
Válasz #3996. hozzászólásra
Sziasztok
A kihajtás nem vált fordulatot amikor a váltót váltod mind egy,hogy előre vagy hátra mész a traktorral.Az nem tudom viszont,hogy más traktorok ilyenek e.Az én traktoromon biztos,hogy ha előre megyek,ha hátra,a kihajtás fordulata ugyan arra történik,óramutató járásával megegyező irány,ha nem emlékszem rosszul persze.
Szia Misi!
Megtaláltam a leírást ez egy szabadonfutó amit a gép felől kell tenni!
Zúzóval klapcsolatban van más gondom is.Aszongya hogy kilendülőkéses...nos ha meghúzom a csavarját akkor is becsukódik valamennyire és ott marad,forognia kéne körbe? de hogyan?
nincs képetek róla véletlen..
kösz!
Hali!
Hááát ilyen sárga doboz van rajta....
múltkor a gép felől tettem nem volt baj, most a nyíró felől volt és mikor megakadtam egy pillanat alatt lefulladt még a yanmar is...jó h nem lett baj...a nyírócsap egyik tört a másik nem.(5,6-os /8 MM)
hátramenetben forog a kardán ellenkezőleg?
bocs a sok hülye kérdésért..
Válasz #3991. hozzászólásra
Szia A kardán az csak szabadon futós vagy kuplungos is?
Mert ha csak szabadon futós úgy tudom hogy azzal nem sokra mész ha fogysz egy tuskót attól még sérülhet a gép. Az én kardánom egyik felén szabadon futó van a másik felén kuplung, és a szabadon futó van a gép felől.
Válasz #3991. hozzászólásra
Meg kell nézni, hogy merre hajt!
Válasz #3991. hozzászólásra
A gép felől szokás tenni.
Ilokos mekkora teherbírású a futód?Gondolom ráfutófékes...
A Yanmar 1610 kb 800 kg lehet...
Köszi a válaszokat a kardánt megvágtam jó lett!
Sziasztok!
Szeretném kérdezni hogy a szabadonfutós kardánnál, mindegy hogy a gép felől vagy a munkaeszköz felől van a szabadonfutó?
Fogtam egy tuskót,szerencsére a hajtómű nem sérült azonban a késtartó elgörbült....de javítható.
Válasz #3989. hozzászólásra
Ja, és a fordulatszám mérő mér.
Heló mindenki!
Megállt az Isekimen az üzemóra számláló. Hova kell nyúlni, hogy újra működjön?
Nem szednék szét feleslegesen részegységeket...
Válasz #3980. hozzászólásra
Szia Misi!
Ha magadnak csinálsz vagy csináltatsz a traktorodhoz méretezd ráhagyással.Én így szállítom.A munkaeszközöknek is van hely.Csak egy példa.
ELADÓK!
-új, egyszer használt 120cm szárzúzó, bivalyerős 1:2 hajtómü (nem kínai!), elég neki 540 -es kardánfordulat
-2db Bridgestone 8,3-20 újszerü gumi, 5-6cm -es minta, "NEM REPEDEZETT" !!!
-gyári magyar rögtörős kistárcsa 120cm (de állítható 90cm vagy 150cm is)
Akit érdekel telefonáljon vagy írjon az e-mail címemre! A telefonszámom és az e-mail cím az adatlapomon található.
telószám akart lenni bocsi
Szép estét mindenkinek.
Misi mi lett csavarja a gépet a kultivátor?Misi el kérhetem a szárzúzós úr telóazámát? holnap böven ráér sms-ben.Elöre is köszönöm.
Válasz #3982. hozzászólásra
Tiszta területben nem volt olyan rossz de kb a terület 1/3-da igazi tarackos volt és ott volt csak gond.De igazad volt a végső megoldás egy plusz kapa tag.
Válasz #3981. hozzászólásra
Erről beszéltünk, de számszerűsítve érthetőbb. Remélem...
Válasz #3980. hozzászólásra
Most mondjam,hogy "megmondtam"???
Sziasztok.
A gumi méretezésénél a 8,3 és a 11,2 a futófelület szélessége colban megadva.Az oldal magasság pedig a szélességnek a 80%-a,kivéve ha / azaz per jelölés is van rajta.1 col=25,4mm.Tehát 8,3col x 25,4mm = futófelület szélesség,az oldalfal magasság pedig ennek a 80%-a.Értelemszerűen a 11,2 x 25,4-nek a 80%-a több mint a 8,3-nál ezért nagyobb a gumi átmérője.A kerület pedig átmérő x pí(3,14).Tehát ha méretet változtatunk hátul akkor annak arányában elől is kell változtatni.Természetesen ezt csak 4 kerék hajtásnál kell.Remélem érthető és tudtam segíteni.
Válasz #3979. hozzászólásra
Szia Balu.
Gondolkozok ,hogy kéne csinálni egy futót mert az enyém picike, csak még nem találtam ki hogy mekkorát. Jó lenne valami méret mert saját kút főből ha csinálom hajlamos vagyok túlzásokba esni. Egyébként meg volt a sorközművelőnek a teszt üzeme.Ez az oldalra ki rakom a kabát nem igazán szupi ötlet volt a részemről.
Válasz #3976. hozzászólásra
Szia Misi!
Ez egy bérelt tréler volt,nekem nincsen csak utifutim.
Válasz #3977. hozzászólásra
Én is ezt mondtam még tegnapelőtt.
Válasz #3975. hozzászólásra
Nem, nem!
A 20" a felni átmérőjét mutatja. A kerék külső átmérője a szélességgel együtt változik
Válasz #3966. hozzászólásra
Szia Balu Körbe fényképeznéd a trénered , és a méreteit is elküldenéd. Te csináltad vagy vetted? Ja és mivel húzod?
Válasz #3964. hozzászólásra
11,2-20 és 8,3-20 között csak a szélesség a különbség. Átmérőre egyformának kell lenniük, mivel 20-as mindkettő. Viszont a 11,2-20 a szélessége miatt jobban terheli a mechanikát. Nekem is 8,3-20 van a T-30-on elöl és elég furán néz ki vele. Kicsit olyan házilag barkácsolt hangulatú...
hspityu ugydőntötem nem adom el a yanmart mert amit most is tárcsáztam ott nem fér el nagyobb és nagyon jó állapotu a traktor!!!
Válasz #3964. hozzászólásra szamoca mi ezt a gumit raktuk fel a cégnél egy mitsubisire de a mintáját meg kéne vágni mert annyira sürü hogy rögtön eltömi a sár .
Válasz #3970. hozzászólásra
Mindkét végből vágd, és nem kemény flex viszi.
A gumiról még! A méret sem mértékadó. Sajnos rossz tapasztalat, hogy ugyanaz a gumiméret gyártónként is más és más nagyságú. Tehát a kívánatos az lenne ,hogy egy márkából, egyszerre a négyet cserélni. De hát az egy másik galaxis...
Válasz #3970. hozzászólásra
Kardán vágás: igen, mindkét felét célszerű vágni, nem kemény még a kézi fűrész is könnyedén viszi.
Viszont arra vigyázz, hogy az átvihető nyomaték csökken.
Sziasztok!
Tényleg erre alapban nem is gondoltam volna gumicserénél,mert ugye autónál evidens h mindet cseréled egyformára ...
Új terven küzdök egy katonai lajtkocsi a cél...
Ha a kardánból le akarok vágni akkor széthúzom és mindkét darab végéből vágom le a rövidítést,ugye?Vágható simán flexel vagy nagyon kemény?
Válasz #3968. hozzászólásra
Általában én se használom aszfalton,csak ha nagy súly van a pótkocsin akkor kapcsolom be fékezéshez.
Én aszfalton nem használom az első kerék hajtást,így remélem elkerülöm a problémákat.Persze véletlenül is bent maradhat.Egyébként szerencsére újszerű a gumim elöl.
Nos én is lecseréltem a Kubota L2250-es traktoromon a gumikat, mivel a hátsó gumim mérete nagyobb lett így az elején is nagyobb méretűet kellett felraknom így nincs gond, így nem eszi le az első hajtásnak a fogazatait!
Nagyon fontos, hogy a gumik szinkronban maradjanak!
Ha megnézitek sok japón le van kopva az első gumi csontra míg a hátsó jó állapotban van.Szerintem ahogy kezd kopni ez első változik a külső átmérő,és a traktor lassabban forgatná az elejét de az többet forogna igy picit csúszik.Ilyen volt az enyém is és aszfalton észre lehetett venni ha bekapcsoltam az elejét.Sajnos szét is nyirta az első kardántengely csuklóról a ricnit a váltóból kijövet,meg a tengelyről is.(Nem volt occsó!)
Gyorsan vettem is rá új gumikat nehogy megint baj legyen.Ez még 2008-ban volt.
Válasz #3938. hozzászólásra
Igazad van!
Kutyához előröl,lóhoz hátulról,hülyéhez semmilyen irányból nem közelítünk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz #3963. hozzászólásra
Ezt fogom csinálni megmérem a teljes magasságát mert ez a lényeg mert szélességre elfér hát igen nem lehet negyobb a rizs gumitol mert ahogy mondod megváltozik a kerék kerülete és vele együtt az elsőhajtásra leadott sebesség és előfordúl hogy szétcsavarja az elejét
ez mtz első gumi 11,2-20ez pedig 8,3-20
Válasz #3958. hozzászólásra szamoca a külsőátméröt mérd meg a teljes átmérő alényeg mert ha változik akkor az elsőhajtásodat képes lefogazni. az agumi nem mtz elsőkerékre valo?
A hajtömü eredti gyári ujj olasz ( nem Ukrán használt) . Bármikkor kaphato cserélhetö. Vasházas massziv 25 ös kimenö tengelyel.
Elado 1 m es zuzo komoly gyári hajtomüvel 100 E ft Tol. oldalanként 2 db legökéssel Egyedi akár nagyobb méretben is .1 év garancia. 703736221
Válasz #3959. hozzászólásra
Sziasztok
Szerintem más méretű gumit nem szabad feltenni 4*4-es traktorra mint amit a gyárban kiszámoltak hozzá a mérnökök.Az első hajtás méretezése miatt.A gumi ha nem ugyan az akkor más lesz a fordulatszám tengelyenként és lehet,hogy ez nem fog tetszeni a traktorodnak.Ha mégis váltasz méretet akkor elől is kellene szerintem.Persze lehet,hogy tévedek és semmi gond nélkül bírni fogja a traktorod,bár szerintem ez nem okos ötlet.
Válasz #3956. hozzászólásra
Azt még nem néztem mert elméletbe gondoltam ki ugyan is a 8,3-20 rizs gumi ugyan ojan széles mint a 11,2-20 gumi vagy a másik gumi méret 8,3-20 az meg majnem fele ojan széles mint a rizsgumi tehát akkor a 11.2-20 ban gondolkodom még nem tudom hogy elfér e de ijenem van szerintem elfér rajta a kerekek ígyis ki van forgatva szerintem a magassággal sem lessz gond de majd kipróbálom és akkor tudni fogom.
Válasz #3952. hozzászólásra
Szia!
Kapott szegény rendesen múlt héten....van a kardánon kuplung is..talán megóvja, nyírócsap kettő darab 8-as de nem acél.
Válasz #3949. hozzászólásra
És a 11,2-20 -as gumi átmérője is olyan mint a 8,3-20 -asnak? Elfér majd a kerék? Szerintem nem, mert a gumi szélességével arányosan növekszik a gumi magasága és ezzel együtt az átmérője is.
Válasz #3931. hozzászólásra
Ja elfelejtettem egy nagy igazságot. Nem a méret a lényeg csak tudni kell használni.