Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD403.55 FtCHF440.33 FtGBP492.37 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
bt66
Kérdésem lenne a talajmarón van egy motor azt hogy lehet menetközbe müködtetni mert én még nem jöttem rá hátha te tudod és tudc nekem segíteni köszi szépen.
Válasz #3302. hozzászólásra
Azért kérlek, ha tudod csak mérd meg (ha még nem fordítottad vissza), mert tudni szeretném a pontos szélességet a gumik mintájának a külsejéhez mérve. Ne kelljen már emiatt egy fél napot vacakolnom a szereléssel. Kösz mégegyszer.
elsőt nem csak a hátsót igy a hátsó kerék belső fele az elsőnek a belsőfelével van színtben és így stabilabb a gép nem borulékony és még a maró szélességébe is belefér.
Válasz #3174. hozzászólásra
Üdv szamoca1.
Milyen kistrakid szélessége a kifordított hátsó kerekekkel? Szántáshoz az első kerekeket is kifordítottad? Köszi.
Sziasztok én ugy szoktam csinálni hogy ha nagyon kemény akkor terep 1 gardán fokozat egy ha puhább a talaj 2-2 be és ha szántást kell csinálni akkor 2-3 ba szoktam dolgozni megfelelő sebesség és gardánfokozattal üzemanyagot lehet megtakarítani meg felénk homokos a talaj de ha nagyon kemény akkor lazítózni szoktuk és így könnyebb marózni nem kopik a marókés és az üzemanyag.
Válasz #3286. hozzászólásra
Jó estét
A fogásszélességet holnap megmérem.Próbáltam sivár homokban is meg nálam ami igazi kemény sárgaagyag.Frankó kis eke,legalábbis nekem megfelel.
Szerintem tudja,de ettől pontosabb és univerzálisabb a kanalas vetőgép Pannon gyártmányú.Tartályt kanalakat és kanáltartót is lehet külön venni(Én most ilyenekre gyúrok)azokból tetszés szerinti gép összeállítható.
Saját tapasztalat alapján, érdemes mindig a maró lehajtásával ellentétes oldallal csatlakozni az előző fogás széléhez, a lehajtás felől kicsit árkol, ha mélyen dolgozol, mert leér a hajtásház. Sebesség meg nagyon sok mindentől függ. Mikor, milyen minőségben szántott, milyen talaj, mennyire vizes, gyomos és mire kell a föld. Én Felező 1-2-be szoktam.
Tapasztalatok alapján, hogy lehet szép talajt csinálni a maróval. Mert most próbálgattam én is a gépet, és őszi szántás után egyszerre rámentem a talajmaróval, hát a talaj minőség jó lett, de azért jótanácsok jöhetnek, hogy állítsam be jól a marót, milyen sebességgel érdemes menni?
Válasz #3287. hozzászólásra
Szia Laxa!
Amit én a Kelet-agronál vettem azzal lehet vetni céklát is.Szerintem Ilokos tud olcsóbb gépet.Az enyém német gyártmány.
Sziasztok!
Ilokos!Nagyon szépen köszönöm a képeket sok jó ötletet lelestem róla én is hasonló tervel képzeltem el.Úgy látom én jó rákeféltem mert nagyon drágán vettem meg a kettőt. Szívesen megnézném,csak az a promléma,hogy nem tudom mikor indulok ki újra.Sajnos ebben az évben csak 4 hétvégét voltam itthon.Szeged-Vásárhely közti távolság még reggeli tornának is kevés,ha nem kell kiindulnom akkor felhívlak telefonon és megbeszálhetünk egy időpontot.
Válasz #3285. hozzászólásra
És a fogás szélesség az menyi ?
Én az enyémet 26-28 mélyre lebírom engedni és általában ország úti 2-ben szaladok. a fogás szélességet még nem mértem. Ja és homokban vagy kötöttebb talajon próbáltad?
Válasz #3281. hozzászólásra
Jó estét
Szia Misi.Elöször én is ugy gondoltam hogy nagy,de frankón viszi minden erölködés nélkül.22cm mélyen országúti 1,de nekem hátul már 9,5-24es kerék van.
Szia Bencsiki!
Idáig teszt üzem volt,főleg jó barátnak akik mással visszasegítenek.Az árat még nem tudom.
A vetőgépedhez hasonlót hirdetnek több helyen is,de már átalakítottakat,arról könnyen lemásolhatod.
Köszönöm a megjegyzéseket főleg,hogy eddig mindenkinek tetszett a szín.Valami azt súgja nekem,hogy voltatok katonák ti is.
Amikor készen lesz a sorközművelő akkor arról is lesz majd kép. (piros és fekete a szín)
A talajmaró azért nem lett piros mert a színe is valami zöld-khaki áranyalat.A zöldet pirossal kevertem de mivel tele lett a festékkupa,nem fért bele a fehér,így lett ez a szín.Az pedig a ráadás,hogy katonai "zöld"-re sikerült.Tervezem a traktor zöld részeinek a festését is majd,de oda egy világosabb oliva-khaki zöldet szeretnék.
Ötleteket mondhatnátok az olaj és zsír olcsó gyors eltávolítására,most a marót hígítós rongyal csináltam lassú és nem olcsó megoldás volt.
Szia Ilokos!
Szeretnélek megkérni arra,hogy pár közelebbi képet tegyél fel a vetőgépedről.Egyébként nagyon jól sikerült.
Én is tervezek egy ilyet,már megvettem a kézivetőgépet a Kelet-agrotól.Ehez kellene ötlet.
A héten én is megpróbálom üzembe helyezni a vetőgépemet. De az közel sem nem olyan szép, mint a tied. A hárompont felfüggesztést kellen megoldani.
Szóval az enyém ilyen:
Kézi tolásút vettem újat (Ex....-en)megtalálható.Egy kis átalakítás és ilyen lett.A hétvégén már 4 ha vetettem nem egyben hanem több darabban.Egész jól ment.
Japánok már megoldották a talajmaró ajtajának alsó két végére egy egy 200 mm-es kis kihajtható terelőlemez van szerelve rugós kivitelben.Ha véletlen megakad vagy nem fér el,csak egyszerűen be kell hajtani.Rémélem tudtam segíteni
A festék majdnem teljesen megszáradt,összeraktam amit szétszedtem,és ahogy ígértem le is fotóztam.
A szín idézi a sorkatona múltat kicsit.
Az árnyalat sötétebb lett mint a gyári de nekem így is tetszik.
Ekenád csúszóbetét.Ha jól van beállítva az eke hosszírányú vízszintje a támasztórúddal akkor úszó fokozatban lehet vele szántani mert ezen a betéten támaszkodik az eke.Jó dolog nagyon.
Jó estét mindenkinek.
Csütörtökön hozzá fogtam az ekém javításának és mára elkészült.Festés után pihi és utána próba,de nagyon tuti lett.A hárompont függesztést alakítottam át meg a fejeken variáltam egy kicsit.
A két szélső lemezt én ezért fixáltam le felső állásba, így nem húz kis árkokat a fogások közé. Gondolom, ha a henger minimálisan túllógna a teljes szélességen, biztos jobb lenne, de nem akartam, hogy szélesebb legyen a marónál, mert sokat járok olyan helyen, ahova elég a traktort befűzni, nem még a marót.
Ezen már én is agyaltam. Talán a legjobb megoldás a gyári. Itt néhány hozzászólással előbb valaki tett fel egy képet a talajmaró után akasztható gyári simítóról, szerintem annak pont ez a(z egyik) funkciója, ha egyik oldalra kicsit kiteszed.
Azért jó ha vanegy minta ami után ellehet késziteni.Nem mindegy nennyire lóg be a szivócső, mennyire van az olajtükörtől.Amenyiben meglesznek az irányadó méretek, én egy poroltóból akarom elkésziteni.
35454 hozzászólás
bt66
Kérdésem lenne a talajmarón van egy motor azt hogy lehet menetközbe müködtetni mert én még nem jöttem rá hátha te tudod és tudc nekem segíteni köszi szépen.
Válasz #3302. hozzászólásra
Azért kérlek, ha tudod csak mérd meg (ha még nem fordítottad vissza), mert tudni szeretném a pontos szélességet a gumik mintájának a külsejéhez mérve. Ne kelljen már emiatt egy fél napot vacakolnom a szereléssel. Kösz mégegyszer.
elsőt nem csak a hátsót igy a hátsó kerék belső fele az elsőnek a belsőfelével van színtben és így stabilabb a gép nem borulékony és még a maró szélességébe is belefér.
központi hejett használj láncot vagy agyál neki szöget mert ha nincsen szöge akkor nem dolgozik szépen meg nem megy bele.
Válasz #3174. hozzászólásra
Üdv szamoca1.
Milyen kistrakid szélessége a kifordított hátsó kerekekkel? Szántáshoz az első kerekeket is kifordítottad? Köszi.
Válasz #3298. hozzászólásra
A függesztő orsók és a 3.pont elég hosszúra van állítva?
Üdv. Érdeklődni, szeretnék van, egy tárcsám és nem ül bele a földbe, hiába teszek rá súlyt, se hogy se akar bele kapni. Mi lehet a probléma??
Sziasztok én ugy szoktam csinálni hogy ha nagyon kemény akkor terep 1 gardán fokozat egy ha puhább a talaj 2-2 be és ha szántást kell csinálni akkor 2-3 ba szoktam dolgozni megfelelő sebesség és gardánfokozattal üzemanyagot lehet megtakarítani meg felénk homokos a talaj de ha nagyon kemény akkor lazítózni szoktuk és így könnyebb marózni nem kopik a marókés és az üzemanyag.
Válasz #3286. hozzászólásra
Jó estét
A fogásszélességet holnap megmérem.Próbáltam sivár homokban is meg nálam ami igazi kemény sárgaagyag.Frankó kis eke,legalábbis nekem megfelel.
Válasz #3287. hozzászólásra
Szerintem tudja,de ettől pontosabb és univerzálisabb a kanalas vetőgép Pannon gyártmányú.Tartályt kanalakat és kanáltartót is lehet külön venni(Én most ilyenekre gyúrok)azokból tetszés szerinti gép összeállítható.
Válasz #3293. hozzászólásra
Saját tapasztalat alapján, érdemes mindig a maró lehajtásával ellentétes oldallal csatlakozni az előző fogás széléhez, a lehajtás felől kicsit árkol, ha mélyen dolgozol, mert leér a hajtásház. Sebesség meg nagyon sok mindentől függ. Mikor, milyen minőségben szántott, milyen talaj, mennyire vizes, gyomos és mire kell a föld. Én Felező 1-2-be szoktam.
Üdvözlet!
Tapasztalatok alapján, hogy lehet szép talajt csinálni a maróval. Mert most próbálgattam én is a gépet, és őszi szántás után egyszerre rámentem a talajmaróval, hát a talaj minőség jó lett, de azért jótanácsok jöhetnek, hogy állítsam be jól a marót, milyen sebességgel érdemes menni?
Köszönet a tanácsokért.
Nekem van a marómon kinyitható símító de én nem használom mert turja a földet és csúnya marad utánna a föld és nem teccik a munkája.
Válasz #3290. hozzászólásra
Na ez már gép a javából,csak kéne rá egy szarvas embléma.
Na ezt nézzétek meg!
http://www.jofogas.hu/baranya/Kukoricavetogep_4269627.htm
Válasz #3287. hozzászólásra
Szia Laxa!
Amit én a Kelet-agronál vettem azzal lehet vetni céklát is.Szerintem Ilokos tud olcsóbb gépet.Az enyém német gyártmány.
Sziasztok!
Ilokos!Nagyon szépen köszönöm a képeket sok jó ötletet lelestem róla én is hasonló tervel képzeltem el.Úgy látom én jó rákeféltem mert nagyon drágán vettem meg a kettőt. Szívesen megnézném,csak az a promléma,hogy nem tudom mikor indulok ki újra.Sajnos ebben az évben csak 4 hétvégét voltam itthon.Szeged-Vásárhely közti távolság még reggeli tornának is kevés,ha nem kell kiindulnom akkor felhívlak telefonon és megbeszálhetünk egy időpontot.
Válasz #3279. hozzászólásra
Milyen apró magot lehet vetni vele? Cékla menne? Én olyat szeretnék csinálni amivel az megoldható.
Válasz #3285. hozzászólásra
És a fogás szélesség az menyi ?
Én az enyémet 26-28 mélyre lebírom engedni és általában ország úti 2-ben szaladok. a fogás szélességet még nem mértem. Ja és homokban vagy kötöttebb talajon próbáltad?
Válasz #3281. hozzászólásra
Jó estét
Szia Misi.Elöször én is ugy gondoltam hogy nagy,de frankón viszi minden erölködés nélkül.22cm mélyen országúti 1,de nekem hátul már 9,5-24es kerék van.
Válasz #3282. hozzászólásra
Nem rossz de nekem a rögtörő még mindég jobban piszkálja a fantáziám, a szintezés miatt is.
Moderálási elveink miatt törölve.
Czanik Sanyi (1178)
2012-04-16 21:21:33
Misi itt egy gyári simító kétoldalra kihajtható a Füri kft-nél
Válasz #3263. hozzászólásra
Szia Ati!
Nem nagy ez az eke a trakinak? Nem erőlködik?
Válasz #3275. hozzászólásra
Szia Bencsiki!
Idáig teszt üzem volt,főleg jó barátnak akik mással visszasegítenek.Az árat még nem tudom.
A vetőgépedhez hasonlót hirdetnek több helyen is,de már átalakítottakat,arról könnyen lemásolhatod.
Válasz #3277. hozzászólásra
Szia Laci!
A megadott címedre is küldtem párat.
Sziasztok
Köszönöm a megjegyzéseket főleg,hogy eddig mindenkinek tetszett a szín.Valami azt súgja nekem,hogy voltatok katonák ti is.
Amikor készen lesz a sorközművelő akkor arról is lesz majd kép. (piros és fekete a szín)
A talajmaró azért nem lett piros mert a színe is valami zöld-khaki áranyalat.A zöldet pirossal kevertem de mivel tele lett a festékkupa,nem fért bele a fehér,így lett ez a szín.Az pedig a ráadás,hogy katonai "zöld"-re sikerült.Tervezem a traktor zöld részeinek a festését is majd,de oda egy világosabb oliva-khaki zöldet szeretnék.
Ötleteket mondhatnátok az olaj és zsír olcsó gyors eltávolítására,most a marót hígítós rongyal csináltam lassú és nem olcsó megoldás volt.
Válasz #3268. hozzászólásra
Szia Ilokos!
Szeretnélek megkérni arra,hogy pár közelebbi képet tegyél fel a vetőgépedről.Egyébként nagyon jól sikerült.
Én is tervezek egy ilyet,már megvettem a kézivetőgépet a Kelet-agrotól.Ehez kellene ötlet.
Válasz #3267. hozzászólásra
Szia!
Látom elkeztél nosztalgiázni a katonai színennel!
De jó a festés.
Válasz #3271. hozzászólásra
Ilokos! Mennyiért vetsz 1 hektárt, ha nem titok?
Válasz #3268. hozzászólásra
Qrva jó! Nekem tetszik.
A héten én is megpróbálom üzembe helyezni a vetőgépemet. De az közel sem nem olyan szép, mint a tied. A hárompont felfüggesztést kellen megoldani.
Szóval az enyém ilyen:
Válasz #3267. hozzászólásra
Tök jó lett. Katonás!
Milyen szinekből keverted?
Válasz #3267. hozzászólásra
FEL VIGYÁZZ KÖZÉPEN MARÓZZ !
Amúgy nagyon tuti lett.
Válasz #3269. hozzászólásra
Kézi tolásút vettem újat (Ex....-en)megtalálható.Egy kis átalakítás és ilyen lett.A hétvégén már 4 ha vetettem nem egyben hanem több darabban.Egész jól ment.
Válasz #3259. hozzászólásra
Japánok már megoldották a talajmaró ajtajának alsó két végére egy egy 200 mm-es kis kihajtható terelőlemez van szerelve rugós kivitelben.Ha véletlen megakad vagy nem fér el,csak egyszerűen be kell hajtani.Rémélem tudtam segíteni
Válasz #3268. hozzászólásra
Szia
A vetőtag milyen vetőgépé volt?
Sziasztok!
hspityu jó lett a festés.
A hétvégén készítettünk egy kis videót.Véleményeket kérnék a vetőgépről,mely saját készítésű.
Sziasztok
A festék majdnem teljesen megszáradt,összeraktam amit szétszedtem,és ahogy ígértem le is fotóztam.
A szín idézi a sorkatona múltat kicsit.
Az árnyalat sötétebb lett mint a gyári de nekem így is tetszik.
Ekenád csúszóbetét.Ha jól van beállítva az eke hosszírányú vízszintje a támasztórúddal akkor úszó fokozatban lehet vele szántani mert ezen a betéten támaszkodik az eke.Jó dolog nagyon.
Válasz #3263. hozzászólásra
Jó lett, tetszik ez az eke. A második fejnél az ekenádon mi a funkciója annak az íves végződésnek?
Sziasztok
Nekem tetszik
Ma elkezdtem festeni a talajmaróm,holnap még teszek rá egy réteg festéket.
A sorközművelő is alakulgat.
És a mitsun.
Jó estét mindenkinek.
Csütörtökön hozzá fogtam az ekém javításának és mára elkészült.Festés után pihi és utána próba,de nagyon tuti lett.A hárompont függesztést alakítottam át meg a fejeken variáltam egy kicsit.
Válasz #3259. hozzászólásra
A két szélső lemezt én ezért fixáltam le felső állásba, így nem húz kis árkokat a fogások közé. Gondolom, ha a henger minimálisan túllógna a teljes szélességen, biztos jobb lenne, de nem akartam, hogy szélesebb legyen a marónál, mert sokat járok olyan helyen, ahova elég a traktort befűzni, nem még a marót.
Válasz #3259. hozzászólásra
Ezen már én is agyaltam. Talán a legjobb megoldás a gyári. Itt néhány hozzászólással előbb valaki tett fel egy képet a talajmaró után akasztható gyári simítóról, szerintem annak pont ez a(z egyik) funkciója, ha egyik oldalra kicsit kiteszed.
Válasz #3257. hozzászólásra
Úgy lenne jó ,ha a fogások nem különülnének el egymástól.
Ne értsd félre ez nagyon jó, inkább kérdezem, hogy lehetne megoldani!?
Gratula!
Válasz #3257. hozzászólásra
Na ez a tuti.
Válasz #3254. hozzászólásra
Azért jó ha vanegy minta ami után ellehet késziteni.Nem mindegy nennyire lóg be a szivócső, mennyire van az olajtükörtől.Amenyiben meglesznek az irányadó méretek, én egy poroltóból akarom elkésziteni.
Skoda MTS légszűrő.
http://vateraauto.hu/hirdetes/skoda-mts-olajtukros-levegoszuro-ID4vSZ.html