Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD403.55 FtCHF440.33 FtGBP492.37 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Pállinkás szép jónapot minden,munkában megfáradt ismeretlen ismerősnek!!Segítséget kérnék.A minap vettem egy Johnni 700-ast.Öreg masina (64-es),de szeretem a megbízható gépeket.Viszont a dokumentációk:gépkönyv,alkatrész katalógus hiányzik.Melyeket szeretnék beszerezni valamint mindent megtudni erről a tipusról.Mégcsak ismerkedünk,de tartós hosszutávu kapcsolatot tervezek.(remélem ő is) Valamint hallottam,hogy Bolhóban lesz valamiféle traktor kiállítás.Melyről konkrétumokat szeretnék megtudni.Köszönettel.
uhhh 4630 a nagy klaszikus nállunk is volt a tsz ben áá mái napig emlékszek rá milyen jólehettett a mostani egyik traktorosunk járt vele 2 évig mert utánna 84 ben megkapta az első nagyfülkés 80 -ast azis jó volt de a 4630-asról még most is mesél nekem úú ez gépvolt.
utánna lett még egy 4650-es annak már hajtott az eleje a nagy jonny hm! a régi szép idők!
Hello mindenkinek. Már elég rég voltam fent, de olvasgatom az oldalt. A 4630 egy jó gép, de már régi masina, én passzioból vettem mert gyerekkoromban magfertőződtem töle. Rokonom hajtott egyet és azóta ilyent akartam. A suliban hajtottam még egy 4620-ast is az is egy kalsszikus gép, nem tudom ismeritek-e? Ha ilyent akarsz venni szakembert, hozzáértőt vigyél magaddal mert szerintem nagyon belehet vásárolni. Én lekopogom, eddig még festésen és egy-két apróbb hibán kívül meg usztam, hála a szakinak aki eljött megnézni a gépet. Aki szereti ezt a típust annak bárki, bármit is mond ez a legjobb gép. Vannak sokkal jobbak is de ennek a hangja (soros 6 henger) megjelenése, pláne duplakerékkel csodálatos.
Ha süppedős részhez érek általában kiemelt munkagéppel 5 vagy 6. sebességben trepni gáz diffizár (vagy félffék ha az 1. kerék fog és nincs gond). Elakadás inkább akkor van ha ikerkerék nélkül szánt az ember, mert az útolsó barázdáknál ahol mindkét kerék a barázdafenéken megy felül a váltó, vagy egyik évben kuku után voltak olyan nyomok a földben amikbe felült a gép. Van mégegy előnye a 30-asnak az 50-essel szemben kissebb a fordulóköre (vegyszerezésnéll előnyös). Az első hajtás 1 helyen hiányzik, amikor összel megkezdett széntást mész folytatni és vizes az elözőnapi barázda, na ilyenkor az első fogással meg kell szenvedni.
Az avatar képemen is felült a váltóház, egész nap lazítóval huzigáltam a pocsojákat a földön és az útólsó vizfoltnál túl sokat mentem és összeértek a keréknyomok a váltó meg leért.
Rosszul tudod, 200 paci korüli trakiból van mezitlábas JD, CASE, NH is csak hazánkba nem importálják. Az USA-ban sokat eladnak az oka roppant egyszerű átszámítva 30 millás gép esetén kb. 5 milla a különbség a kettő között.
Nem hiányzik a 30-asokról az első hajtás, ha ikerkerék van hozzá akkor jól lehet vele dolgozni + megfelelő súlyozás, mert volt rá példa hogy kopasztökű(frissdiplomás) agrármérnök kollega szidta hogy a családi cégükbe van 1 4630-as és nem lehet vele dolgozni, amikor megnéztem akkor láttam, hogy az összes hátsó pótsúly hiányzik róla.
A kopasz gép súlya 6 tonna körül van, a használható talajmunka esetén 8 tonna körül.
A hidros elsőhajtás újkorában nagyon jó megoldás, de idővel kikopnak a persejek elkezd kovájogni az agy kinyuvasztja a tömitéseket és a 700 ft/l hidraulika olajár mellett nem érdemes még gondolni sem rá.
Külföldről behozott 4-es szériásban láttam működőt eddig csak. Átszerelni akkor van elsősorban értelme, ha fontos a keskeny keréktáv(vegyszerezés kukuban), mert keskenyebbre lehet venni a mezitlábest mint a hidróst és még annyi előnye van a mezitlábasnak, hogy olcsóbb rá a gumiköpeny.
Köszönöm a válaszokat!
Láttam a hirdetésekben, hogy van 4630-as ból összkerekes is hidrohajtással. Azt mondják, hogy ez a megoldás nem nagyon vált be.Mit tudtok erröl?
70-es években USÁ-ból behoztatok JD-eket. 1978-ban egész évben dolgoztak, 2500-3000 üzemóra volt. Kiváló traktorok volt. Iskolában azt mondták, hogy tilos behoztatok USA, Japán, Nszk-ból. Ez nem igaza!!!! 80-as években Magyarországon sok nyugati európából behozatok volt!
Alkatrész ár:
1.2 mFt új jenki főtengely
800 eFt a hengerfej
Az új alkatrész nem olcsó néha a kezemben elfér 100 eFt, de van utángyártott kevesebb mint fele sz eredetinek(néha csak a csomagolás a különbség), felújított alkatrész sem rossz és megfizethető. A használt a legolcsóbb.
Szívesen segítek de mostanában sok a meló este meg a barátnőm köt le.
Szántásnál 2 jó hátsó gumi és megfelelő keréksozás esetén nincs gond.
A tipushibák szériaszámtól függőek azt javaslom 4630-asba csak 12700 fölötti szériaszámost (váltóház hátulján van) vegyél.
Mindenkép próbáld ki a sebességek közül a 3.,5.,R1., és R2-öt könnyen veszi e (ezek vannak legtöbbet használva és megkopik a váltókulissza akkor nehéz berekni.)
A motor könnyen indul, egyenletesen jár-e adagolónál néha kis olajfolyás(nem gáz)+
szokásos dolgok Pl: kék füst stb...
A 3. pont mennyire emel gyorsan? (2-3mp alatt kell emelnie).
A gumikat nézdd át alaposan mert az drága ha új kell használtat + nagyon nehéz szerezni.
Alkatrész van hozzá csak meg kell találni.
8. dik nyél gázon aszfalton mennyire hangos a váltó, ha jó minden akkor nem zajos gép. A fékek mennyire hangosak, a hidroaku működik e (leállítod a motort és utánna próbálj fékezni ha birsz 3-at akkor jó).
Sziasztok!
Nagyon leült ez a topic. Lenne egy pár kérdésem: ha ilyen gépet szeretnék venni mire kell figyelni vásárláskor, mi a típushibája, milyenek az alkatrészárak, nem hiányzik e az első kerékhajtás pl. szántáskor ?
Üdv.
Molból melyiket aH jelzéses a Magyar az olcsóbb de a másik jobb(nem tudom hirtelen a jelét)
A kormánynál valoszinű a kis kormányművedben dolgozik össze valami.
Mennem kell majd holnap folytatjuk.
A régi a budolat allatt hatalmas helyet foglal a fülkében az új kezesebbet mert kissebb és ha benézel a koporsófedél alá a kipuffogócsonk mellett van egy szeleptest az új esetében ebben vannak finom szürők meg egy szelep ami néha beragad. Áprropó hidraulika az olajra kényes a gép ne hagyd magad rábeszélni másra csak a gyári ajánlottra.
A kormányos dolog nálam ismeretlen jelenség.
A 8 at hogy kapcsolod?
6-ból menet közbe vagy 8-ból indulsz?
Én 8-ból indulok akkor nincs semmi géz azzal sem.
A milyenken az öregebben(avatar) van pár sebbesség amit nehezen vesz a másikon mindent f*szán
asszem a 3 ,R1,2,5,R2
ezeket.
2239 hozzászólás
Válasz #88. hozzászólásra
Ha szerencséd van és olvassa olyan is ezen topicot akkor fénymásolhatnak néked, ha nem akkor előferdülhet, h az eBAY-on alkudhatsz rá.
Pállinkás szép jónapot minden,munkában megfáradt ismeretlen ismerősnek!!Segítséget kérnék.A minap vettem egy Johnni 700-ast.Öreg masina (64-es),de szeretem a megbízható gépeket.Viszont a dokumentációk:gépkönyv,alkatrész katalógus hiányzik.Melyeket szeretnék beszerezni valamint mindent megtudni erről a tipusról.Mégcsak ismerkedünk,de tartós hosszutávu kapcsolatot tervezek.(remélem ő is) Valamint hallottam,hogy Bolhóban lesz valamiféle traktor kiállítás.Melyről konkrétumokat szeretnék megtudni.Köszönettel.
Válasz #86. hozzászólásra
Hát a szine biztos elcsúszott:))
Válasz #85. hozzászólásra
Bizti csak a másolásnál hely-helyt megcsúszott az indigó ahogy apám szokta volt mondani. (nem sértésnek szántam)
Válasz #84. hozzászólásra
Akkor az én szk-m biztos amcsi licensz, mert se kézifék se g.pedál:)))
Válasz #83. hozzászólásra
Nem, de ha megszokja az ember nem is kelenek ilyen fölös extrák.
Válasz #82. hozzászólásra
Ők nem használnak ilyen apróságokat?
Válasz #81. hozzászólásra
Kifelejtették a jenkik.
Válasz #80. hozzászólásra
Hát mi lett a gőzpedállal meg a kézifékkel?
Válasz #79. hozzászólásra
Amikor 1 ször vezettem a gázpedál meg a kézifék hiányzott a legjobban.
Válasz #78. hozzászólásra
Fárasztónak biztos fárasztó de rövid ideig érdekes lehet.
Válasz #77. hozzászólásra
Olyan mint egy időutazás a multba, 12 órás munkánál már kicsit fárasztó.
Válasz #76. hozzászólásra
Én is szeretném egyszer kipróbálni a hosszú orrut.
Válasz #75. hozzászólásra
Sokat gyepálnak ezekből még most is, én is szeretem hajtani.
uhhh 4630 a nagy klaszikus nállunk is volt a tsz ben áá mái napig emlékszek rá milyen jólehettett a mostani egyik traktorosunk járt vele 2 évig mert utánna 84 ben megkapta az első nagyfülkés 80 -ast azis jó volt de a 4630-asról még most is mesél nekem úú ez gépvolt.
utánna lett még egy 4650-es annak már hajtott az eleje a nagy jonny hm! a régi szép idők!
Válasz #72. hozzászólásra
Milyen jellegű veseny lesz?
Válasz #72. hozzászólásra
Ha ráérek elugrom, te is ott leszel viszed a johnyt is?
Bolhón 2008. augusztus 23-án traktoros nap és verseny !!!
Válasz #70. hozzászólásra
Nézegettem az udvarba a sajátjaikat hát a kerekeken kivűl szinte minden amcsi rajta (kivéve a villamos rendszert).
csak mert hirtelen ezt találtam bocs!!! DE amugy én általánosba értettem.
Válasz #68. hozzászólásra
Jó a videó de miért ebbe a topikba linkelted be?
Ennek semmi köze a 30-asokhoz!
http://youtube.com/watch?v=6oShe2_x6xg
ezt ajánlom meg nézni k ..... jo
Hali jó lenne ha elküldenél párat a mailcímem: csabi48@vipmail.hu
Elölre is köszi
Hello! Kép nem sok van róla, de kéne 1 cím ahová küldhetném.
Hát igen, de felénk sajnos nem nagyon gyakori ez a gép, ezért nem is nagyon talállok hozzáértő szakit.
Tudnál pár képet mutatni a gépedről?
Hello mindenkinek. Már elég rég voltam fent, de olvasgatom az oldalt. A 4630 egy jó gép, de már régi masina, én passzioból vettem mert gyerekkoromban magfertőződtem töle. Rokonom hajtott egyet és azóta ilyent akartam. A suliban hajtottam még egy 4620-ast is az is egy kalsszikus gép, nem tudom ismeritek-e? Ha ilyent akarsz venni szakembert, hozzáértőt vigyél magaddal mert szerintem nagyon belehet vásárolni. Én lekopogom, eddig még festésen és egy-két apróbb hibán kívül meg usztam, hála a szakinak aki eljött megnézni a gépet. Aki szereti ezt a típust annak bárki, bármit is mond ez a legjobb gép. Vannak sokkal jobbak is de ennek a hangja (soros 6 henger) megjelenése, pláne duplakerékkel csodálatos.
Válasz #61. hozzászólásra
Ha rákattintasz a nevemre (JD 4630) akkor nagyban is láthatod.
Válasz #61. hozzászólásra
Ha süppedős részhez érek általában kiemelt munkagéppel 5 vagy 6. sebességben trepni gáz diffizár (vagy félffék ha az 1. kerék fog és nincs gond). Elakadás inkább akkor van ha ikerkerék nélkül szánt az ember, mert az útolsó barázdáknál ahol mindkét kerék a barázdafenéken megy felül a váltó, vagy egyik évben kuku után voltak olyan nyomok a földben amikbe felült a gép. Van mégegy előnye a 30-asnak az 50-essel szemben kissebb a fordulóköre (vegyszerezésnéll előnyös). Az első hajtás 1 helyen hiányzik, amikor összel megkezdett széntást mész folytatni és vizes az elözőnapi barázda, na ilyenkor az első fogással meg kell szenvedni.
Az avatar képemen is felült a váltóház, egész nap lazítóval huzigáltam a pocsojákat a földön és az útólsó vizfoltnál túl sokat mentem és összeértek a keréknyomok a váltó meg leért.
Nem szoktál vele gyakran megsülyedni, elakadni?
Válasz #59. hozzászólásra
Rosszul tudod, 200 paci korüli trakiból van mezitlábas JD, CASE, NH is csak hazánkba nem importálják. Az USA-ban sokat eladnak az oka roppant egyszerű átszámítva 30 millás gép esetén kb. 5 milla a különbség a kettő között.
Nem hiányzik a 30-asokról az első hajtás, ha ikerkerék van hozzá akkor jól lehet vele dolgozni + megfelelő súlyozás, mert volt rá példa hogy kopasztökű(frissdiplomás) agrármérnök kollega szidta hogy a családi cégükbe van 1 4630-as és nem lehet vele dolgozni, amikor megnéztem akkor láttam, hogy az összes hátsó pótsúly hiányzik róla.
A kopasz gép súlya 6 tonna körül van, a használható talajmunka esetén 8 tonna körül.
Értem, de nyilván jobbak lehetnek az összkerekesek, mivel ma már nem nagyon gyártanak kétkerékmeghajtású trakit ebben a kategoriában nem?
Sziasztok!
A hidros elsőhajtás újkorában nagyon jó megoldás, de idővel kikopnak a persejek elkezd kovájogni az agy kinyuvasztja a tömitéseket és a 700 ft/l hidraulika olajár mellett nem érdemes még gondolni sem rá.
Külföldről behozott 4-es szériásban láttam működőt eddig csak. Átszerelni akkor van elsősorban értelme, ha fontos a keskeny keréktáv(vegyszerezés kukuban), mert keskenyebbre lehet venni a mezitlábest mint a hidróst és még annyi előnye van a mezitlábasnak, hogy olcsóbb rá a gumiköpeny.
Válasz #56. hozzászólásra
Hát nem nagyon váltak be, sokan kicserélték sima elsőhidra
Köszönöm a válaszokat!
Láttam a hirdetésekben, hogy van 4630-as ból összkerekes is hidrohajtással. Azt mondják, hogy ez a megoldás nem nagyon vált be.Mit tudtok erröl?
70-es években USÁ-ból behoztatok JD-eket. 1978-ban egész évben dolgoztak, 2500-3000 üzemóra volt. Kiváló traktorok volt. Iskolában azt mondták, hogy tilos behoztatok USA, Japán, Nszk-ból. Ez nem igaza!!!! 80-as években Magyarországon sok nyugati európából behozatok volt!
Válasz #53. hozzászólásra
Már fáradt vagyok a lényeget kifelejtettem:
ha nem egy széthajtott ocskavasat veszel nem sűrűn kell javítanod.
Válasz #51. hozzászólásra
Alkatrész ár:
1.2 mFt új jenki főtengely
800 eFt a hengerfej
Az új alkatrész nem olcsó néha a kezemben elfér 100 eFt, de van utángyártott kevesebb mint fele sz eredetinek(néha csak a csomagolás a különbség), felújított alkatrész sem rossz és megfizethető. A használt a legolcsóbb.
Válasz #51. hozzászólásra
Szia!
Szívesen segítek de mostanában sok a meló este meg a barátnőm köt le.
Szántásnál 2 jó hátsó gumi és megfelelő keréksozás esetén nincs gond.
A tipushibák szériaszámtól függőek azt javaslom 4630-asba csak 12700 fölötti szériaszámost (váltóház hátulján van) vegyél.
Mindenkép próbáld ki a sebességek közül a 3.,5.,R1., és R2-öt könnyen veszi e (ezek vannak legtöbbet használva és megkopik a váltókulissza akkor nehéz berekni.)
A motor könnyen indul, egyenletesen jár-e adagolónál néha kis olajfolyás(nem gáz)+
szokásos dolgok Pl: kék füst stb...
A 3. pont mennyire emel gyorsan? (2-3mp alatt kell emelnie).
A gumikat nézdd át alaposan mert az drága ha új kell használtat + nagyon nehéz szerezni.
Alkatrész van hozzá csak meg kell találni.
8. dik nyél gázon aszfalton mennyire hangos a váltó, ha jó minden akkor nem zajos gép. A fékek mennyire hangosak, a hidroaku működik e (leállítod a motort és utánna próbálj fékezni ha birsz 3-at akkor jó).
Sziasztok!
Nagyon leült ez a topic. Lenne egy pár kérdésem: ha ilyen gépet szeretnék venni mire kell figyelni vásárláskor, mi a típushibája, milyenek az alkatrészárak, nem hiányzik e az első kerékhajtás pl. szántáskor ?
Üdv.
Ok.
Válasz #48. hozzászólásra
Molból melyiket aH jelzéses a Magyar az olcsóbb de a másik jobb(nem tudom hirtelen a jelét)
A kormánynál valoszinű a kis kormányművedben dolgozik össze valami.
Mennem kell majd holnap folytatjuk.
Az enyém akkor új típusú mert van szeleptömb. A váltóba MOL JD-t használok.
A régi a budolat allatt hatalmas helyet foglal a fülkében az új kezesebbet mert kissebb és ha benézel a koporsófedél alá a kipuffogócsonk mellett van egy szeleptest az új esetében ebben vannak finom szürők meg egy szelep ami néha beragad. Áprropó hidraulika az olajra kényes a gép ne hagyd magad rábeszélni másra csak a gyári ajánlottra.
Nem tudom milyen az új vagy a régi.
Válasz #44. hozzászólásra
Milyen a kormány rendszered?
A régebbi vagy az újabb?
Elvileg 10600 nál nagyobb típus már új de ki tudja.
Jobbról balra és teljesen kifordul.
A kormány irtad elmozog melegen. Milyen irányba mennyire?
Én a föld szélen megállok és fel 8 ba aztán indulok és akkor nem számolja a fogakat.
6-ból 8-ba úgy, hogy 6-ban kihúzatom teljessen és utána elveszem a gázt és váltok. 10-ből 8 szor bejön. A többi sebességgel nincs gond.
Válasz #39. hozzászólásra
A kormányos dolog nálam ismeretlen jelenség.
A 8 at hogy kapcsolod?
6-ból menet közbe vagy 8-ból indulsz?
Én 8-ból indulok akkor nincs semmi géz azzal sem.
A milyenken az öregebben(avatar) van pár sebbesség amit nehezen vesz a másikon mindent f*szán
asszem a 3 ,R1,2,5,R2
ezeket.