Válasz Gergely Péter #25100. hozzászólásáraAzért a helyedben megnézném mégegyszer, hogy nem-e lehet egy kardàncsonk megfordítással, vagy cserével előhozni az 540-et. Egyébkènt volt olyan is, kapcsolható is, szóval át lehetne építeni vélhetően a farát, gyári alkatrészekből, de az egy szabad szemmel is jól làtható összeg lenne.
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne hogy adott egy 1994-es John Deere 7800 traki aminek 1000 fordulatú csak a tlt kihajtása.Nagy költség lenne megcsinálni az 540 fordulatot rá?
Válasz pamko #25096. hozzászólásáraAmikor betolod, akkor végülis arrébbnyod a fogaskereket, egy rugó ellenében, szóval lesz ellenállása, de azért túl nagy nem kell hogy legyen. Lehet nem csúszik össze, mozgatni kell, esetleg megjáratni, leállítani megint a gépet. Nagyon erőltetni vagy ütni nem szabad, mert egy csőstift van benne, szóval amit a kezeddel bírsz nyomni annak elégnek kell lenni.
6630-as standard -nál az 540-1000 TLT variálás ,a csonk megforditasaval valasztható ki.Ha a TLT csonk 6 bordas resze van kívül,akkor forog 540-et,ha a 21 bordas van kívül akkor pedig 1000-et.
Valamiert nem tudom vissza tenni úgy ,hogy a 6 borda legyen kívűl(540),nem tudom annyira betenni,hogy a rögzítő zéger gyűrű beférjen a vájatba.
Ha valaki esetleg szintén így variálgatja ,van esetleg valami trükkje a behelyezesnek?
.
Válasz hashtag #25091. hozzászólásáraNekem nincs zöld békám,de úgy tudom,nem a legtakarékosabbak!Ha 1600 nál adja a maximális nyomatékot,úgy gondolom utána már csak a plusz kaját eszi!Vagy mit csinál az felett?
Szép napot gazdatársak. Érdeklődnék,akinek van 7730-asa, milyen átlag üzemanyag fogyasztással dolgoznak,normál körülmények.nem extrém kötött talajon? 5-m es agromasz rövid tárcsával ,normális motorfordulaton kb 1800, 8 km sebesség, 15 liter/hektár.A motor hidegen-melegen könnyen indul-nem füstöl terhelésen,olajat nem eszi.Szerintem ez nem normális fogyasztás.Építő jellegű ötleteket-tanácsokat kénék tapasztalt szakiktól.
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni. Vettem egy 6200 John Deere-t és próbálok beszerezni alkatrész katalógust. Ha valakinek van és tud segíteni előre is köszönöm.
Válasz A.I. #25081. hozzászólásáraEz úgy kezdődött,vagy egy éve hogy nem indult el fordítottam a tlt csonkon utána indult.Egésznap dolgozhattam.Utána következő trükk egy pillanatra levettem a gyujtàst bekapcsoltam a tlt ment.Megpróbálom ezt a direkt táplálást.Köszönöm!
Válasz pg260 #25079. hozzászólására2 dolog akkor, ami még az én szintemen gyorsan kipróbálható.
A szolenoidnak, mágneskapcsolónak adj áromot direktben, (mondjuk szivargyújtóról szokott, akinén már nincs "más megoldás"), ha bekapcsol és elindul, akkor nem kapja meg az áromot, szolenoidnjó.
Ha így van, akkor a kapcsolóban(szerintem abban is a "gomba" alakú van) van egy mikro kapcsoló, az szokott bekrelápni, ott kell kereskedni.
Azért, ha a szolenoid direkt áromra sem indít, akkor ki kell venni, úgy is áromot kell neki adni, akkor látni még hallani, ha dolgozik.
Esetleg a forgás érzékelő, de ahogy írtam, akkor el szokta indítani, de rövid idő után le is áll.
Ennyi tippem van sajnos, ha minden előzmény meg tünet nélkül jött a hiba, akkor itt lesz a baj ezek között szerintem.
Válasz pg260 #25075. hozzászólásáraMozgasd meg a váltót.
Ha nem oldja meg, nekem volt hasonló gondom, elindult, nem mutatott fordulatot, és 15-20 másodperc után leállt.
Forgás érzékelő szenzor volt elszállva és mivel nem érzett fordulatot, ezért leállította magát.
Bár a Tiéd ahogy írod, abszolút el sem indul.
Mozgasd meg a kart, ha nem csak 2 fokozat között van véletlenül, akkor mondok még 2 tippet.
Válasz A.I. #25071. hozzászólásáraJah még valami! Lehet hogy Tlt fordulatot váltottál mondjuk 540-ről 540e-ra, csak 2 fokozat között maradt, "üresben" van.
Vagy csak nem volt rendesen fokozatban és kilépett, mozgás meg a kart, válts, hátha rendbejön!
Válasz pg260 #25069. hozzászólásáraHa van a sárvédőn is gombja, mozgasd meg, nem-e beázott, és azt érzékeli, hogy nyomják. De persze más is lehet, csak mondom
Kedves Jd-os ok!
5100m trakival kellene majd húznom 340-es középnehéz v tárcsát, elől hátúl 560-as újszerű csipkés lapos. Változó a munkatrűlet vannak sík és egyenletesen emelkedős partos részek is. Fogja e bírni?
A 82-es küzd vele mint disznó a jégen, hegymenetben sok neki.
Válasz szanto07201 #25062. hozzászólásáraTiszavasvári Szabit Kft.
Ha ők nem, akkor Pest Pixel nem tudom traktort csinál-e vagy csak személyautót.
Hát, hogy miért halvány... Csak van abban valami kontakt gond, de gőzöm sincs.
Keresd a 2 céget, ott azért tudnak hozzá.
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a gond egy JD 6110 műszerfal órákkal illetve a digitális kijelzővel indítás után a kijelző halványan látszik az órák tartományon kívül mutatnak.
A csatlakozók rendben vannak.
Válasz jambo #25059. hozzászólásáraNem tudom honnét szoktál JD alkatrészt beszerezni. Ott kellene érdeklődni, hogy mekkora nyomatékkal kell meghúzni, de Ha ragasztva volt akkor ragaszd be! M16-os csavar, a csavar méretéből arra gondolok, hogy azért lehet az 200 Nem is, csak ne szoruljon a csapágy.
Az is lehet, hogy a csavart lehúzva a bolygókeréknek kell gördülési ellenállást mérni.
Egy javítási kézikönyv sokat segítene, abban legalább a sarokszámom meglennének.
Válasz A.I. #25058. hozzászólásáraEgyik kereket visszatettem a régi csapágyakkal, nagyjából ugyanannyit lóg túl a csapágybelső a tengelyen..a csavarok be voltak ragasztva, de elég könnyen lazultak
Válasz jambo #25056. hozzászólásáraHa cementálás sérült volt akár a futógyűrűn, akár a görgőkön, akkor egyértelmű, hogy csere.
Amit én javítottam nemrég, ott tűgörgőkön volt a bolygókerék és a csapjaikat egy zéger fogta be. Én azt szét sem szedtem, csak úgy átnéztem és nem volt se lógas sem egyéb, így nem piszkáltam.
A használt csapágyakkal mekkora lehetett a hézag vajon?
Egy kérdés, helyen van minden rendesen?
Tudom ez banális, de 4 mili az nem lehet csak azért mert új a csapágy.
Válasz jambo #25054. hozzászólásáraIlyet sajnos láttam ismerősnél 7720-nál. Új anyák kellenek és beragasztani. Az anyán kicsit más a menet, és e miatt önszorítósként működik.
Gondoltam megnézem bolygókerék csapágyat ha már szétszedtem, volt amelyiknek sérült, kipattogzott a felülete, ezért gondoltam hogy cserélem. De kB 4 mili van tengely és az alátét között és már szorul. Tehátolyan mintha csavarral behuz +menetrögzitő. Semmi hézagolo nem volt egyikben sem.
Válasz jambo #25054. hozzászólásáraEzt a típusú még nem láttam szétszedve, nem csináltam, öregebbet és nagyobbat volt már szerencsém, de egykaptafa az összes. A katalógusból béztem a múltkor a hézagolót.
A bolygókerék is lógott azért szedted szét? Azt láttad akkor, hogy az be van-e ragasztva. Nem biztos, hogy ragasztják.
Az biztos ahogy látom, hogy ott nincs hézagolás. Esetleg nyomatékkal kell meghúzni, hogy jó legyen, jó lenne tudni mennyivel(biztos van vagy 150-180Nm).
Aztán a bolygót rögzítő csavar nyomatékát sem ártana tudni. Az tuti van még egy ilyen "kisebb" gépnél is vagy 500 Nm.
Hézagot ennél is ólomgolyóval kell saccolni ahogy látom.
Aztán meg ha összeraktad, lehúztad, vagy egy tucatszor átforgattad, akkor kellene legördülési nyomatékot mérni(40+-10Nm biztos jó lehet).
Ha ez az érték megvan, akkor mehet a helyére az egész.
Válasz A.I. #25048. hozzászólásáraSzia. Köszi. Lenne még 1 olyan kérdésem hogy ugyanitt a 3 bolygókerék kupcsapágy hézagát csak a csavarral kell beállítani és. Beragasztani?
25103 hozzászólás
Válasz Gergely Péter #25100. hozzászólásáramire kell mekkora terhelésre ? Tlt-re húzható lassító osztómű nem elég ?
https://www.agro-alkatresz.hu/termekek/hajtomuvek
Válasz Gergely Péter #25100. hozzászólásáraAzért a helyedben megnézném mégegyszer, hogy nem-e lehet egy kardàncsonk megfordítással, vagy cserével előhozni az 540-et. Egyébkènt volt olyan is, kapcsolható is, szóval át lehetne építeni vélhetően a farát, gyári alkatrészekből, de az egy szabad szemmel is jól làtható összeg lenne.
Válasz Gergely Péter #25100. hozzászólásáraA helyes kérdés: valahogy meg lehet csinálni, jogy legyen 540-es fordulat?
Nem.
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne hogy adott egy 1994-es John Deere 7800 traki aminek 1000 fordulatú csak a tlt kihajtása.Nagy költség lenne megcsinálni az 540 fordulatot rá?
Válasz pamko #25098. hozzászólásáraPróbáld valamivel kitakarítani, nincs-e benne valami földes olajsár betpadva.
Válasz hashtag #25097. hozzászólásáraProbaltam beinditani,TLT csonk nelkül elinditani a TLT-t,leállitva ujra probalni ,de az a zéger gyűrűnyi benyomas hianyzik az 540-es 6 bordas allapotban,nem igazan ertem,
Válasz pamko #25096. hozzászólásáraAmikor betolod, akkor végülis arrébbnyod a fogaskereket, egy rugó ellenében, szóval lesz ellenállása, de azért túl nagy nem kell hogy legyen. Lehet nem csúszik össze, mozgatni kell, esetleg megjáratni, leállítani megint a gépet. Nagyon erőltetni vagy ütni nem szabad, mert egy csőstift van benne, szóval amit a kezeddel bírsz nyomni annak elégnek kell lenni.
6630-as standard -nál az 540-1000 TLT variálás ,a csonk megforditasaval valasztható ki.Ha a TLT csonk 6 bordas resze van kívül,akkor forog 540-et,ha a 21 bordas van kívül akkor pedig 1000-et.
Valamiert nem tudom vissza tenni úgy ,hogy a 6 borda legyen kívűl(540),nem tudom annyira betenni,hogy a rögzítő zéger gyűrű beférjen a vájatba.
Ha valaki esetleg szintén így variálgatja ,van esetleg valami trükkje a behelyezesnek?
.
Válasz Benkő Lajos #25088. hozzászólásáraTractorData
Válasz Benkő Lajos #25088. hozzászólásáraAz kb.: annyi mint 11km, 10 l kőrül
Válasz medikus #25090. hozzászólásáraEz legenda!
Válasz hashtag #25091. hozzászólásáraNekem nincs zöld békám,de úgy tudom,nem a legtakarékosabbak!Ha 1600 nál adja a maximális nyomatékot,úgy gondolom utána már csak a plusz kaját eszi!Vagy mit csinál az felett?
Válasz medikus #25090. hozzászólásáraTe annyival dolgozol?
Válasz Benkő Lajos #25088. hozzászólására1600 nál van max nyomaték! Az felett gondolom fogyaszt.
Válasz Benkő Lajos #25088. hozzászólásáraNálam 7820-as szántás elmunkálás 5m Mandam rövidtárcsával 8-9 km/ha 13-14 l/ha fogyasztása volt.
Szép napot gazdatársak. Érdeklődnék,akinek van 7730-asa, milyen átlag üzemanyag fogyasztással dolgoznak,normál körülmények.nem extrém kötött talajon? 5-m es agromasz rövid tárcsával ,normális motorfordulaton kb 1800, 8 km sebesség, 15 liter/hektár.A motor hidegen-melegen könnyen indul-nem füstöl terhelésen,olajat nem eszi.Szerintem ez nem normális fogyasztás.Építő jellegű ötleteket-tanácsokat kénék tapasztalt szakiktól.
Válasz kotai87 #25085. hozzászólásáraSzia.
JD-hez van online catalog
Válasz kotai87 #25085. hozzászólására6200
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni. Vettem egy 6200 John Deere-t és próbálok beszerezni alkatrész katalógust. Ha valakinek van és tud segíteni előre is köszönöm.
Válasz pg260 #25082. hozzászólásáraNincs mit, ha meglesz mi volt írd már meg hagy tanuljunk belőle mi is.
Válasz Garfield #25080. hozzászólásáraMultiméterel mérve jó a szolenoid.A kapcsoló körben lehet valami.20000 órás gép.Azért köszönöm.
Válasz A.I. #25081. hozzászólásáraEz úgy kezdődött,vagy egy éve hogy nem indult el fordítottam a tlt csonkon utána indult.Egésznap dolgozhattam.Utána következő trükk egy pillanatra levettem a gyujtàst bekapcsoltam a tlt ment.Megpróbálom ezt a direkt táplálást.Köszönöm!
Válasz pg260 #25079. hozzászólására2 dolog akkor, ami még az én szintemen gyorsan kipróbálható.
A szolenoidnak, mágneskapcsolónak adj áromot direktben, (mondjuk szivargyújtóról szokott, akinén már nincs "más megoldás"), ha bekapcsol és elindul, akkor nem kapja meg az áromot, szolenoidnjó.
Ha így van, akkor a kapcsolóban(szerintem abban is a "gomba" alakú van) van egy mikro kapcsoló, az szokott bekrelápni, ott kell kereskedni.
Azért, ha a szolenoid direkt áromra sem indít, akkor ki kell venni, úgy is áromot kell neki adni, akkor látni még hallani, ha dolgozik.
Esetleg a forgás érzékelő, de ahogy írtam, akkor el szokta indítani, de rövid idő után le is áll.
Ennyi tippem van sajnos, ha minden előzmény meg tünet nélkül jött a hiba, akkor itt lesz a baj ezek között szerintem.
Válasz pg260 #25079. hozzászólásáraSzia szolenoid szenzor vagy kapcsoló nekünk kapcsoló volt a hibás.
Válasz A.I. #25078. hozzászólásáraA kar mozgatást próbáltam már,de semmi.
Válasz pg260 #25075. hozzászólásáraMozgasd meg a váltót.
Ha nem oldja meg, nekem volt hasonló gondom, elindult, nem mutatott fordulatot, és 15-20 másodperc után leállt.
Forgás érzékelő szenzor volt elszállva és mivel nem érzett fordulatot, ezért leállította magát.
Bár a Tiéd ahogy írod, abszolút el sem indul.
Mozgasd meg a kart, ha nem csak 2 fokozat között van véletlenül, akkor mondok még 2 tippet.
Válasz pg260 #25073. hozzászólásáraÉn se hasznàlom sosem mégis volt már emiatt baj, többször is
Valami elektromos gondra tippelek a kapcsolómágnes jó fordulat amíg ment mutatja.
Válasz A.I. #25072. hozzászólásáraSzoktuk váltani két class kaszához 1000 is 540is hasznàljuk.
Válasz A.I. #25071. hozzászólásáraCsak a tlt ikon jelenik meg, fordulat az 0.
Válasz hashtag #25070. hozzászólásáraVan de2003-ban vettük S traktort azóta nem használtuk S gombot.meg egyik napról a másikra jött ez a gond.
Válasz A.I. #25071. hozzászólásáraJah még valami! Lehet hogy Tlt fordulatot váltottál mondjuk 540-ről 540e-ra, csak 2 fokozat között maradt, "üresben" van.
Vagy csak nem volt rendesen fokozatban és kilépett, mozgás meg a kart, válts, hátha rendbejön!
Válasz pg260 #25069. hozzászólásáraSzia.
Fordulatot mutatja?
Mert akkor az érdekes, ha mutat és kinn meg nem forog a csonk.
Válasz pg260 #25069. hozzászólásáraHa van a sárvédőn is gombja, mozgasd meg, nem-e beázott, és azt érzékeli, hogy nyomják. De persze más is lehet, csak mondom
Jó estét mindenkinek! Javításban kérnék segítséget 6620 John Deere tlt nem kapcsolbe.A kijelzőn jelzi hogy bekapcsolva,de nem indul.Előre is köszönöm!
Válasz gondos gazda #25046. hozzászólásáraHa a régi motorhazas az a jobbik eset, R fulke de az alapok a 30ase.
Ezebol sok fut 20e ora korul.
Válasz Jóskabáttya #25066. hozzászólásáraSzia
Szerintem 82-től jóval idegesebb lesz.
Kedves Jd-os ok!
5100m trakival kellene majd húznom 340-es középnehéz v tárcsát, elől hátúl 560-as újszerű csipkés lapos. Változó a munkatrűlet vannak sík és egyenletesen emelkedős partos részek is. Fogja e bírni?
A 82-es küzd vele mint disznó a jégen, hegymenetben sok neki.
Válasz szanto07201 #25062. hozzászólásáraTiszavasvári Szabit Kft.
Ha ők nem, akkor Pest Pixel nem tudom traktort csinál-e vagy csak személyautót.
Hát, hogy miért halvány... Csak van abban valami kontakt gond, de gőzöm sincs.
Keresd a 2 céget, ott azért tudnak hozzá.
Válasz Domi.106 #25063. hozzászólásáraT sorozatot.
Amúgy nem kell félni a rotorostól /S/ , jó kombájn az is.
Sziasztok
Melyik ládás JD kombájn típust ajánlotok 6-7 méteres asztallal, lexion 650-el lenne versenyben, ja és 2015 utáni típus érdekel.
Köszi
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a gond egy JD 6110 műszerfal órákkal illetve a digitális kijelzővel indítás után a kijelző halványan látszik az órák tartományon kívül mutatnak.
A csatlakozók rendben vannak.
Válasz A.I. #25060. hozzászólásáraRendben, köszi
Válasz jambo #25059. hozzászólásáraNem tudom honnét szoktál JD alkatrészt beszerezni. Ott kellene érdeklődni, hogy mekkora nyomatékkal kell meghúzni, de Ha ragasztva volt akkor ragaszd be! M16-os csavar, a csavar méretéből arra gondolok, hogy azért lehet az 200 Nem is, csak ne szoruljon a csapágy.
Az is lehet, hogy a csavart lehúzva a bolygókeréknek kell gördülési ellenállást mérni.
Egy javítási kézikönyv sokat segítene, abban legalább a sarokszámom meglennének.
Válasz A.I. #25058. hozzászólásáraEgyik kereket visszatettem a régi csapágyakkal, nagyjából ugyanannyit lóg túl a csapágybelső a tengelyen..a csavarok be voltak ragasztva, de elég könnyen lazultak
Válasz jambo #25056. hozzászólásáraHa cementálás sérült volt akár a futógyűrűn, akár a görgőkön, akkor egyértelmű, hogy csere.
Amit én javítottam nemrég, ott tűgörgőkön volt a bolygókerék és a csapjaikat egy zéger fogta be. Én azt szét sem szedtem, csak úgy átnéztem és nem volt se lógas sem egyéb, így nem piszkáltam.
A használt csapágyakkal mekkora lehetett a hézag vajon?
Egy kérdés, helyen van minden rendesen?
Tudom ez banális, de 4 mili az nem lehet csak azért mert új a csapágy.
Válasz jambo #25054. hozzászólásáraIlyet sajnos láttam ismerősnél 7720-nál. Új anyák kellenek és beragasztani. Az anyán kicsit más a menet, és e miatt önszorítósként működik.
Válasz A.I. #25055 hozzólására
Gondoltam megnézem bolygókerék csapágyat ha már szétszedtem, volt amelyiknek sérült, kipattogzott a felülete, ezért gondoltam hogy cserélem. De kB 4 mili van tengely és az alátét között és már szorul. Tehátolyan mintha csavarral behuz +menetrögzitő. Semmi hézagolo nem volt egyikben sem.
Válasz jambo #25054. hozzászólásáraEzt a típusú még nem láttam szétszedve, nem csináltam, öregebbet és nagyobbat volt már szerencsém, de egykaptafa az összes. A katalógusból béztem a múltkor a hézagolót.
A bolygókerék is lógott azért szedted szét? Azt láttad akkor, hogy az be van-e ragasztva. Nem biztos, hogy ragasztják.
Az biztos ahogy látom, hogy ott nincs hézagolás. Esetleg nyomatékkal kell meghúzni, hogy jó legyen, jó lenne tudni mennyivel(biztos van vagy 150-180Nm).
Aztán a bolygót rögzítő csavar nyomatékát sem ártana tudni. Az tuti van még egy ilyen "kisebb" gépnél is vagy 500 Nm.
Hézagot ennél is ólomgolyóval kell saccolni ahogy látom.
Aztán meg ha összeraktad, lehúztad, vagy egy tucatszor átforgattad, akkor kellene legördülési nyomatékot mérni(40+-10Nm biztos jó lehet).
Ha ez az érték megvan, akkor mehet a helyére az egész.
Válasz A.I. #25048. hozzászólásáraSzia. Köszi. Lenne még 1 olyan kérdésem hogy ugyanitt a 3 bolygókerék kupcsapágy hézagát csak a csavarral kell beállítani és. Beragasztani?