Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.69 FtUSD396.2 FtCHF437.45 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz 72 #19540. hozzászólásáraA kabinon látogat meg leghamarabb a különbséget, 2007-2011 között meg ugyanaz a Kabin mint a WTS utolsó sorozatán, 2011-2015/6 között már az uleskarfan az a monitor van, mint a 60-30-as JD-ken, utána viszont olyan mint az R-es JD-ken, de ott már csepp alakú a kabin is.
Az elsők anya minőségre jobbak, akkor meg az volt a JD vezér sorozata (nyilván S mellett), amikor megjelent a T akkor elkezdett lefelé csúszni a W minősége, mert Farmer kategória lett. Más az elektronika, veknyulnak a lemezek, lanckerekek, ekszijak, emellett változik a motor. 2011-ig 320 lóerős eur4-es motor van benne, utána 340 lóerő eur5, 2016 után viszont 348 lóerős Eur6.
Válasz GREVEN #19534. hozzászólásáraHa csak rövid időre villan fel annak több oka is lehet. Én betennék mellé egy mechanikus manométert is, meg valami szervizestől megkérdezném, hogy mennyi a minimum nyomás. Egyébként valamelyik jeladókra rá is van írva, az oldalára, vagy ahogy kicsavarod oda.
A T-széri jobban levolt èlve,azokon làtszott hogy valószínűleg nagyüzemben voltak,egy volt a négyből korànak megfelelő és elfogadható àllapotba.
A W-sek valamelyikbe sok üó volt de ezekből talàltunk olyat ami jónak tűnt,indult egyből,szépen ment a cséplő rendszer nem akart széthullani nem dobàlta magàt.Még hàrom maradt amit meg akarok nézni de hanem megfelelők akkor valószinű hogy az előbb leirt W650-en marad,ez meg felel nekem àrban és àllapotra is.
Válasz .Feco. #19530. hozzászólásáraAzzal nincs bajom ha aratàs előtt ki kell cserélni néhàny csapàgyat meg egy-két ékszíjat,azt nem akarom hogy anyag fàradtsàgból meg korból adódóan nagyobb problémàkat keljen orvosolni szezon közben!
Válasz szanberg #19535. hozzászólásáraAz meg sem fordult a fejedben, hogy ezen már túl vagyunk? Megmértük, van olajnyomás, csak az érdekel mennyinek illene ott lennie.
Tudja valaki esetleg, hogy 8300 trakinál a menetirány szerinti jobb oldalon a hidegindító patron alatti vizszintesen áll olajgombánál ami befele néz a motor irányába mennyinek kellene lennie az olajnyomásnak?
Van egy hibakódunk, a számát nem tudom most mert nagyon ritkán dobja ba, de azt irja a könyv hogy az olajnyomás nem megfelelő tartományban van. Ez ennek a gombának a hibája lehet? Vagy van másik is? Ha erröl lehúzzuk a csatit akkor a műszerfalon az ora kifekszik.
Válasz jamo #19531. hozzászólásáraAkkor újat kell venni, azzal 3-4 évig nem kell barkácsolni csak tankolni. Olyan használt gépet nem talál amibe csak bele kell ülni, mert az olyat nem adják el...
Válasz 72 #19529. hozzászólásáraAzért ne felejtsd el, hogy első körben mindenki el akarja adni maga, mert úgy többet kap érte, a nagyon patika gépek még azelőtt elmennek hogy hirdetnék őket, majd jönnek amit gazda hirdet, ott is van jó, csak azok kicsit drágábbak szoktak lenni, és amikor valaki megunja a hirdetést akkor adja bele a nagycégeknek az újba...
Vagy ha barkácsolós vagy vegyél olyat ami xarul néz ki de olcsó, és tegyél félre nagyobb összeget a javításra, amit kijavítol benne azt már tudod hogy jó... Sok idő van még aratásig, most még van idő bogarászni is meg olcsó alkatrészeket felhajtani...
Válasz 72 #19527. hozzászólásáraNézd meg azokat is aztán tudsz mérlegelni!
A kevés üzemóra azért mindig kecsegtető szerintem, illetve megér felárat is.
Válasz szanberg #19526. hozzászólásáraHolnap reggel indulunk bandibàval Hegyfaluba,ott is van C 670 2011-es évjàrat az jóval olcsób meg van benne hozam és nedvességmérő,plussz van egy T660 is.Visszafele Sàrbogàrd ott is van 660-as meg még valami de nem emlékszek rà.
Válasz 72 #19525. hozzászólásáraJó állapotú kombájn, nyílván kicsit mostohán nézett ki tavalyról törekesen megmaradva ahogy dolgozott úgy lerakva, ilyenkor lerozsdál minden fémtiszta felület és ocsmányul néz ki de egy pár hektár aratás után fénylene szépen és mutatna jobbat amúgy.
Szóval kicsit furcsa az a nagyon kevés óra, de végülis reális ha kiszámolod, ráadásul motor, rostaszekrény újszerű benne, vágóasztal is újabb mint a gép, tehát nem egy leöregedett lekopott gépről beszélünk.
Én megnéztem a szecskázóját is, valóban nem futhatott sokat, nincsenek lekopva a kések arról sem, nyílván nem cserélték ki 650 cséplő óra után, nekem a Challengerben 2300 cséplő órára kopott le keményen úgy, hogy fogós szójában már nem is vitte az anyagot rendesen.
Szóval nem tartom rossz gépnek, az árát kicsit sokallom mert azért nem túl fiatal gép, egy pár millával olcsóbb lenne jobban hangzana, megkéne próbálni komoly alkuba állni, ha igazán eladó szerintem fognak engedni, nem mindenki vesz manapság ennyi pénzért használt kombájnt, nehezebben fogják eladni mint egy új S-gépet. Kérd meg 35-ért szerintem jól járnának a többszáz beszámított kombájnszám nem gyarapodna.
Válasz ermike #19522. hozzászólásáraMost hogy vissza olvastam a kérdésed, nem biztos, hogy jóra válaszoltam. Én az első csapágyak alatt a cséplődob alatti magfelhordó csigákat értettem, azoknak is facsapágyazása van.
Válasz ermike #19516. hozzászólásáraHa le van szedve a kerék akkor tök könnyen hozzáférsz fent a csigák végén a csapágyakhoz. Az összes csapágy egy nagy közös sínen/felfogatáson van. Azt lelazítod,így a csapágyak már nem feszülnek a tengelyen és egész könnyen ki tudod cserélni őket. (A középsőket attól függően milyen hoszsú a kezed :)). Miután kicserélted a csapágyakat, a sínt/felfogatást ismét rögzíted a helyén. Itt figyelj mert ha meghúzod lehet feszülni fog a rendszer és akkor kicsit lazítani kell valamelyik csapágyon, hogy ne feszüljön.
Mellékelt kép(1-es pont: sín felfogatása. 2es pont: első csapágy rögzítése)
Válasz ermike #19514. hozzászólásáraEgy picit a gyári új is kottyan, ha már oldalra is billeg akkor már cserés. Vagy 5 szezont tuti elmegy, számottevő kopás nélkül. Én 10 szezonost cseréltem de akkor a hátsó tengelyt is mert már kopott volt.
Válasz ermike #19514. hozzászólásáraHa nem kotyog/ lötyög felesleges piszkálni, elmegy még egy szezont simán. Nem hirtelen kopik a facsapágy, nem fog 200-300 hektár alatt hirtelen szétesni. Szezon közbe meg úgy is ránézel párszor.
Cserélni meg 10 perc/darab.
Nekem mindig van 2-3 tartalékba, hogyha cserélni kellene szezon közben akkor legyen.
Szezon előtt meg kicserélem, ami tényleg nagyon lötyög. Berakom az újat, de előtte jól bezsírozom.
Válasz .Feco. #19501. hozzászólásáraEgyébként amit írsz az egészen valós a régebbi rotoros gépeknél, viszont az újak "EU kompatibilis" rotorokkal vannak szerelve, pl IH-nál úgynevezett smalltube rotor van de a JD is ezzel hozza európába a kombájnjait, ezek sokkal lazábban mennek fogós szalmában is és nem érzékenyek annyira a változó körülményekre sem.
Sajnos emelik fel az árakat keményen így nem lesz kombájn csere az biztos, 6 szezont letoltam a cselessel de mégennyit fog is maradni mert 120millát nem tudnánk beruházni arra, hogy kicsit nagyobb teljesítmény legyen, abszolút nonszensz a történet, ettől függetlenűl én továbbra is azt mondom rotoros kell, az vas gép a többi csak bili lemez.
Én csak felcsévélősnek hívom, mert mint láthatod az egy érdekes megoldás, rotoros de keresztdobos, magyarúl a rotor ott van keresztben mint egy ládás gépben csak cséplő-leválasztó egy henger és kész, ahogy húzza be az anyagot mintha tekerné befelé a rotor úgy néz ki, egyébként valószínűleg ez is nagyon hozzájárulhat a kisebb lóerő igényhez.
Ha lenne itthon képviselet én belevágtam volna nekem teccik, igaz amolyan büdösbogár kinézetű de én szeretem a ritka nem hétköznapi technikákat a szakmában.
Amúgy van szürkében olyan is mint a mi kombájnunk, klasszikus hosszdobos rotorgép, kint arra is van igény.
Válasz 2266 #19494. hozzászólásáraVan egy fórumtársunk akinek kb. 5 Lexionja van meg volt is régebbi is. Ebből 2 hybrid 600-as -volt még tavaly mikor utoljára beszéltünk-
Azt mondja búzában nagyon nagy a teljesítménye, nyílván repcében is és szépen dolgozik, igaz az erős termésekben beveri a 25 litert is lazán.
Viszont napraforgót annyira törekeli, hogy azt az 550-es ládással vágják ami van bérmunka, mert az meg szépen elboldogul vele jó minőségben.
Válasz Drisa #19504. hozzászólásáraSzerintem talán ha egyszer voltak fenn táskasúlyok, de amúgy nincs rajta semmi, viszont hátul van ikerkerék vetéshez, műtrágyázáshoz, vagy ha kombinátort húz..
Válasz Sötét Paraszt #19502. hozzászólásáraJó, azért olyat életembe 3 db-ot láttam, abból is egy állt egy füves placcon, így az nem jutott elsőre eszembe, de olyan veszély nem fenyeget itt senkit, hogy azt kelljen venni...
amúgy azzal reklámozzák kint magukat hogy sok%-al kevesebb a teljesítményigény, meg volt kitéve plakát is, hogy pl. Egy S690-es teljesítményigénye annyi, mintha a Gleanner húzna maga után két 8R-es traktort folyamatosan munka közben..
Válasz Vadmalac #19499. hozzászólásáraVAn ládás gép, ahol ugye cséplődob+ láda, van rotros (hibrid) ami cséplődob plusz leválasztó rotor, és van hosszdobos, ahol egy vagy két nagy cséplődob fut végig a gépen, és az végzi a csépleést és a leválasztást is.
A ládás gépek nagyon kíméletesek a szalmával, viszont korlátozott a cséplési és a leválasztási képességük is, a hibrid gépek nagyon nagyon jól csépelnek és angyon jó a leválasztó képességük, de törik a szalmát, sérülékeny mag pl. olajretek esetén a szemet is), a hosszdobos gépek precíz beállítás mellett nagyon kíméletesek, itt a legkisebb a szemtörés, de nagyon igénylik az értő beállítást, és ez a kulcsa, ahol ezt nem teszik vagy nem tudják megtenni ott romlik a teljesítmény, a munkaminősség is egekbe szökik a fogyasztás.
Egy hibrid gépet simán beállítol az ülésből menet közben, mert ugyanúgy fordulatokat, cséplőhézagokat állítol, valamint a rotor takarását tudod bentről nyitni-zárni, egy egyszerű forgókapcsolóval. Hosszdobos gépen cserélgetni kell a kosarakat, több avgy kevesebb fület csavarozni le-fel, vagy átrendezni őket, azzal, hogy variálsz a fordulaton ha figyelmetlen vagy akkor elkezd a rostaházban féloldara dolgozni, és csak azt látod hogy szór, szór, menj lassabban...
az olajretek amúgy is speciális növény, azt csak a hosszdobos gép és az egydobos ládás gép tudja normálisan vágni, a ládás lexion is szétdarálja, mert mire az előcséplőn átmegy már hántol. De azért az elég speciális igény, nekünk idén 2100 ha aratásból 1,2 ha volt olajretek, nem biztos hogy ezt venném figyelembe kombájnválasztáskor.
Arrattam együtt CR nyuszikkal, elég valószínűnek tartom hogy sosem veszek olyat, a két kicsi hosszdob szerintem az általam látott eddigi legrosszabb megoldás.
Válasz 2266 #19494. hozzászólásáraA kond-coop-nál 2 rotoros NH mellé tavaly jött egy S-es JD, akkor csak nem rossz a technika. Esetleg meg lehetne őket kérdezni.
Amúgy 1 dolog fura nekem ezzel a témával kapcsolatban:
Eddig ládás és hibrid kombájnokról volt csak szó. De én úgy tudom, hogy van a ládás meg a rotoros, és van ahol a cséplés dobbal, a leválasztás rotorral történik, ez pedig a hibrid. Mint pl. a Lexionnál. Ez utóbbi rendszer viszont nekem nem szimpatikus, pl. olajretekben ugyanúgy szart sem ér, mint a sima ládás. A rotoros NH viszont majdnem úgy csépeli, mint ha repce lenne.
25046 hozzászólás
Válasz .Feco. #19547. hozzászólásáraAkkor ez mèg a erősebb anyagból kèszült W? A motorja 340-es!
Válasz 72 #19540. hozzászólásáraA kabinon látogat meg leghamarabb a különbséget, 2007-2011 között meg ugyanaz a Kabin mint a WTS utolsó sorozatán, 2011-2015/6 között már az uleskarfan az a monitor van, mint a 60-30-as JD-ken, utána viszont olyan mint az R-es JD-ken, de ott már csepp alakú a kabin is.
Az elsők anya minőségre jobbak, akkor meg az volt a JD vezér sorozata (nyilván S mellett), amikor megjelent a T akkor elkezdett lefelé csúszni a W minősége, mert Farmer kategória lett. Más az elektronika, veknyulnak a lemezek, lanckerekek, ekszijak, emellett változik a motor. 2011-ig 320 lóerős eur4-es motor van benne, utána 340 lóerő eur5, 2016 után viszont 348 lóerős Eur6.
Válasz 72 #19544. hozzászólásáraAgropark-nál mi a helyzet, ott nèzted?
Válasz 72 #19544. hozzászólásáraLexionnál lejjebb ne add!
Nèztem maszek hirdetèseket,de csak 1-et talàltam ès az is sok a pènztàrcàmnak.
Válasz .Feco. #19539. hozzászólásáraAdattàbla
Válasz GREVEN #19534. hozzászólásáraHa csak rövid időre villan fel annak több oka is lehet. Én betennék mellé egy mechanikus manométert is, meg valami szervizestől megkérdezném, hogy mennyi a minimum nyomás. Egyébként valamelyik jeladókra rá is van írva, az oldalára, vagy ahogy kicsavarod oda.
Válasz .Feco. #19539. hozzászólásáraMi a külömbség a hàrom vàltozat között?
Válasz .Feco. #19539. hozzászólására2010-es évjàrat.
Válasz 72 #19538. hozzászólásáraMelyik évjáratos W650? abból 3 különböző változat van azonos számmal...
A T-széri jobban levolt èlve,azokon làtszott hogy valószínűleg nagyüzemben voltak,egy volt a négyből korànak megfelelő és elfogadható àllapotba.
A W-sek valamelyikbe sok üó volt de ezekből talàltunk olyat ami jónak tűnt,indult egyből,szépen ment a cséplő rendszer nem akart széthullani nem dobàlta magàt.Még hàrom maradt amit meg akarok nézni de hanem megfelelők akkor valószinű hogy az előbb leirt W650-en marad,ez meg felel nekem àrban és àllapotra is.
Válasz .Feco. #19530. hozzászólásáraAzzal nincs bajom ha aratàs előtt ki kell cserélni néhàny csapàgyat meg egy-két ékszíjat,azt nem akarom hogy anyag fàradtsàgból meg korból adódóan nagyobb problémàkat keljen orvosolni szezon közben!
Válasz szanberg #19535. hozzászólásáraAz meg sem fordult a fejedben, hogy ezen már túl vagyunk? Megmértük, van olajnyomás, csak az érdekel mennyinek illene ott lennie.
Ez még tavaly ősszel jött elő.
Válasz GREVEN #19534. hozzászólásáraAz megsem fordult a fejedben, hogy az olajnyomás is lehet kevés nemcsak az óra rossz?
Méress rá gyorsan míg nem indul a meló, de melegítsed be előtte rendesen, én nem lennék nyugodt míg ezt meg nem tenném
Tudja valaki esetleg, hogy 8300 trakinál a menetirány szerinti jobb oldalon a hidegindító patron alatti vizszintesen áll olajgombánál ami befele néz a motor irányába mennyinek kellene lennie az olajnyomásnak?
Van egy hibakódunk, a számát nem tudom most mert nagyon ritkán dobja ba, de azt irja a könyv hogy az olajnyomás nem megfelelő tartományban van. Ez ennek a gombának a hibája lehet? Vagy van másik is? Ha erröl lehúzzuk a csatit akkor a műszerfalon az ora kifekszik.
Válasz .Feco. #19530. hozzászólására
Ez pontosan így van, egyetértek!
Válasz jamo #19531. hozzászólásáraAkkor újat kell venni, azzal 3-4 évig nem kell barkácsolni csak tankolni. Olyan használt gépet nem talál amibe csak bele kell ülni, mert az olyat nem adják el...
Válasz .Feco. #19530. hozzászólásáraSzerintem Ő unja már a barkácsolást...
Válasz 72 #19529. hozzászólásáraAzért ne felejtsd el, hogy első körben mindenki el akarja adni maga, mert úgy többet kap érte, a nagyon patika gépek még azelőtt elmennek hogy hirdetnék őket, majd jönnek amit gazda hirdet, ott is van jó, csak azok kicsit drágábbak szoktak lenni, és amikor valaki megunja a hirdetést akkor adja bele a nagycégeknek az újba...
Vagy ha barkácsolós vagy vegyél olyat ami xarul néz ki de olcsó, és tegyél félre nagyobb összeget a javításra, amit kijavítol benne azt már tudod hogy jó... Sok idő van még aratásig, most még van idő bogarászni is meg olcsó alkatrészeket felhajtani...
Hàt megnéztünk màr vagy 10 gépet de kevés benne a jó àllapotú!
Válasz 72 #19527. hozzászólásáraNézd meg azokat is aztán tudsz mérlegelni!
A kevés üzemóra azért mindig kecsegtető szerintem, illetve megér felárat is.
Válasz szanberg #19526. hozzászólásáraHolnap reggel indulunk bandibàval Hegyfaluba,ott is van C 670 2011-es évjàrat az jóval olcsób meg van benne hozam és nedvességmérő,plussz van egy T660 is.Visszafele Sàrbogàrd ott is van 660-as meg még valami de nem emlékszek rà.
Válasz 72 #19525. hozzászólásáraJó állapotú kombájn, nyílván kicsit mostohán nézett ki tavalyról törekesen megmaradva ahogy dolgozott úgy lerakva, ilyenkor lerozsdál minden fémtiszta felület és ocsmányul néz ki de egy pár hektár aratás után fénylene szépen és mutatna jobbat amúgy.
Szóval kicsit furcsa az a nagyon kevés óra, de végülis reális ha kiszámolod, ráadásul motor, rostaszekrény újszerű benne, vágóasztal is újabb mint a gép, tehát nem egy leöregedett lekopott gépről beszélünk.
Én megnéztem a szecskázóját is, valóban nem futhatott sokat, nincsenek lekopva a kések arról sem, nyílván nem cserélték ki 650 cséplő óra után, nekem a Challengerben 2300 cséplő órára kopott le keményen úgy, hogy fogós szójában már nem is vitte az anyagot rendesen.
Szóval nem tartom rossz gépnek, az árát kicsit sokallom mert azért nem túl fiatal gép, egy pár millával olcsóbb lenne jobban hangzana, megkéne próbálni komoly alkuba állni, ha igazán eladó szerintem fognak engedni, nem mindenki vesz manapság ennyi pénzért használt kombájnt, nehezebben fogják eladni mint egy új S-gépet. Kérd meg 35-ért szerintem jól járnának a többszáz beszámított kombájnszám nem gyarapodna.
Válasz szanberg #19511. hozzászólásáraMi a véleményed a kombàjnról?
Azért jó lett volna ha beindul!
Válasz ermike #19522. hozzászólásáraMost hogy vissza olvastam a kérdésed, nem biztos, hogy jóra válaszoltam. Én az első csapágyak alatt a cséplődob alatti magfelhordó csigákat értettem, azoknak is facsapágyazása van.
Te erre gondoltál vagy a ládák első csapágyára?
Válasz agrokezkft_betakaritas.hu #19512. hozzászólásáraKöszönöm a választ. Elvileg 900 óra körül járunk, egy picit kottyan a rázóládáknál.
Válasz balagge1891 #19518. hozzászólásáraköszi
Válasz balagge1891 #19518. hozzászólásáraköszi
Válasz balagge1891 #19519. hozzászólásáracsak nem jön össze
Válasz balagge1891 #19518. hozzászólásáraa kép lemaradt bocs
Válasz ermike #19516. hozzászólásáraHa le van szedve a kerék akkor tök könnyen hozzáférsz fent a csigák végén a csapágyakhoz. Az összes csapágy egy nagy közös sínen/felfogatáson van. Azt lelazítod,így a csapágyak már nem feszülnek a tengelyen és egész könnyen ki tudod cserélni őket. (A középsőket attól függően milyen hoszsú a kezed :)). Miután kicserélted a csapágyakat, a sínt/felfogatást ismét rögzíted a helyén. Itt figyelj mert ha meghúzod lehet feszülni fog a rendszer és akkor kicsit lazítani kell valamelyik csapágyon, hogy ne feszüljön.
Mellékelt kép(1-es pont: sín felfogatása. 2es pont: első csapágy rögzítése)
Válasz ermike #19514. hozzászólásáraEgy picit a gyári új is kottyan, ha már oldalra is billeg akkor már cserés. Vagy 5 szezont tuti elmegy, számottevő kopás nélkül. Én 10 szezonost cseréltem de akkor a hátsó tengelyt is mert már kopott volt.
Válasz balagge1891 #19515. hozzászólásárakoszi, az elsoket honnan szoktad cserélni???? nincs valami trükk?
Válasz ermike #19514. hozzászólásáraHa nem kotyog/ lötyög felesleges piszkálni, elmegy még egy szezont simán. Nem hirtelen kopik a facsapágy, nem fog 200-300 hektár alatt hirtelen szétesni. Szezon közbe meg úgy is ránézel párszor.
Cserélni meg 10 perc/darab.
Nekem mindig van 2-3 tartalékba, hogyha cserélni kellene szezon közben akkor legyen.
Szezon előtt meg kicserélem, ami tényleg nagyon lötyög. Berakom az újat, de előtte jól bezsírozom.
Válasz agrokezkft_betakaritas.hu #19512. hozzászólásáraszezon előtt érdemes az egészet cserélni egybe? Nekem még nem lógnak de nem szeretném megvárni még megmozdul, vagy jobb a gyári?
Mennyire dolgoznak tisztàn a hibridek gabonàban?
Válasz Ákos87 #19508. hozzászólásáraNekem WTS-van, annak nagyjából ugyan az a belseje, mint a W-nek:
Elöl a dobkosár alatti csigáknál elég ritkán kell mert nincs nagy terhelés, 2500 üzemóránként vagy akár több, ha valamelyik már nagyon lötyög.
Hátul a ládáknál már picit gyakrabban, de ott is jóval többet elmennek mint 1000 óra. Meg kell rázni a ládákat és látod mennyire lötyög.
Amúgy nem nagy tétel, tavaly asszem kb. 3000 Ft/db volt az eredeti John Deere facsapágy.
Válasz .Feco. #19501. hozzászólásáraEgyébként amit írsz az egészen valós a régebbi rotoros gépeknél, viszont az újak "EU kompatibilis" rotorokkal vannak szerelve, pl IH-nál úgynevezett smalltube rotor van de a JD is ezzel hozza európába a kombájnjait, ezek sokkal lazábban mennek fogós szalmában is és nem érzékenyek annyira a változó körülményekre sem.
Sajnos emelik fel az árakat keményen így nem lesz kombájn csere az biztos, 6 szezont letoltam a cselessel de mégennyit fog is maradni mert 120millát nem tudnánk beruházni arra, hogy kicsit nagyobb teljesítmény legyen, abszolút nonszensz a történet, ettől függetlenűl én továbbra is azt mondom rotoros kell, az vas gép a többi csak bili lemez.
Válasz Sötét Paraszt #19502. hozzászólásáraA Gleaner nagyon prémium kombájn, azt mondják kint is aki egyszer olyat vesz utána is annál marad.
Én csak felcsévélősnek hívom, mert mint láthatod az egy érdekes megoldás, rotoros de keresztdobos, magyarúl a rotor ott van keresztben mint egy ládás gépben csak cséplő-leválasztó egy henger és kész, ahogy húzza be az anyagot mintha tekerné befelé a rotor úgy néz ki, egyébként valószínűleg ez is nagyon hozzájárulhat a kisebb lóerő igényhez.
Ha lenne itthon képviselet én belevágtam volna nekem teccik, igaz amolyan büdösbogár kinézetű de én szeretem a ritka nem hétköznapi technikákat a szakmában.
Amúgy van szürkében olyan is mint a mi kombájnunk, klasszikus hosszdobos rotorgép, kint arra is van igény.
Válasz 2266 #19494. hozzászólásáraVan egy fórumtársunk akinek kb. 5 Lexionja van meg volt is régebbi is. Ebből 2 hybrid 600-as -volt még tavaly mikor utoljára beszéltünk-
Azt mondja búzában nagyon nagy a teljesítménye, nyílván repcében is és szépen dolgozik, igaz az erős termésekben beveri a 25 litert is lazán.
Viszont napraforgót annyira törekeli, hogy azt az 550-es ládással vágják ami van bérmunka, mert az meg szépen elboldogul vele jó minőségben.
Sziasztok !
W - kombájnnál mikor (mennyi cséplőóránál) kell/lehet facsapágy cserére számítani ?
Köszönöm.
Válasz Drisa #19506. hozzászólására3 tonna simén megy. nagyon nem kell kapkodni azért, de nem is vágja hanyatt...
Válasz .Feco. #19505. hozzászólásáraAkkor műtrágya szórás esetén orr súly nélkül mennyit bír?
Válasz Drisa #19504. hozzászólásáraSzerintem talán ha egyszer voltak fenn táskasúlyok, de amúgy nincs rajta semmi, viszont hátul van ikerkerék vetéshez, műtrágyázáshoz, vagy ha kombinátort húz..
Válasz .Feco. #19503. hozzászólásáraTi 150r-t milyen súlyozással használjátok? Elől hátul? Mikor mennyi?
Válasz Sötét Paraszt #19502. hozzászólásáraJó, azért olyat életembe 3 db-ot láttam, abból is egy állt egy füves placcon, így az nem jutott elsőre eszembe, de olyan veszély nem fenyeget itt senkit, hogy azt kelljen venni...
amúgy azzal reklámozzák kint magukat hogy sok%-al kevesebb a teljesítményigény, meg volt kitéve plakát is, hogy pl. Egy S690-es teljesítményigénye annyi, mintha a Gleanner húzna maga után két 8R-es traktort folyamatosan munka közben..
Válasz .Feco. #19501. hozzászólásáraMester a két kicsi hosszdob a legrosszabb megoldás, akkor a gleaner az mi?
Válasz Vadmalac #19499. hozzászólásáraVAn ládás gép, ahol ugye cséplődob+ láda, van rotros (hibrid) ami cséplődob plusz leválasztó rotor, és van hosszdobos, ahol egy vagy két nagy cséplődob fut végig a gépen, és az végzi a csépleést és a leválasztást is.
A ládás gépek nagyon kíméletesek a szalmával, viszont korlátozott a cséplési és a leválasztási képességük is, a hibrid gépek nagyon nagyon jól csépelnek és angyon jó a leválasztó képességük, de törik a szalmát, sérülékeny mag pl. olajretek esetén a szemet is), a hosszdobos gépek precíz beállítás mellett nagyon kíméletesek, itt a legkisebb a szemtörés, de nagyon igénylik az értő beállítást, és ez a kulcsa, ahol ezt nem teszik vagy nem tudják megtenni ott romlik a teljesítmény, a munkaminősség is egekbe szökik a fogyasztás.
Egy hibrid gépet simán beállítol az ülésből menet közben, mert ugyanúgy fordulatokat, cséplőhézagokat állítol, valamint a rotor takarását tudod bentről nyitni-zárni, egy egyszerű forgókapcsolóval. Hosszdobos gépen cserélgetni kell a kosarakat, több avgy kevesebb fület csavarozni le-fel, vagy átrendezni őket, azzal, hogy variálsz a fordulaton ha figyelmetlen vagy akkor elkezd a rostaházban féloldara dolgozni, és csak azt látod hogy szór, szór, menj lassabban...
az olajretek amúgy is speciális növény, azt csak a hosszdobos gép és az egydobos ládás gép tudja normálisan vágni, a ládás lexion is szétdarálja, mert mire az előcséplőn átmegy már hántol. De azért az elég speciális igény, nekünk idén 2100 ha aratásból 1,2 ha volt olajretek, nem biztos hogy ezt venném figyelembe kombájnválasztáskor.
Arrattam együtt CR nyuszikkal, elég valószínűnek tartom hogy sosem veszek olyat, a két kicsi hosszdob szerintem az általam látott eddigi legrosszabb megoldás.
Válasz Vadmalac #19499. hozzászólásáraA JD cts és c is hibrid meg azt hiszem az MF-nek a delta nevű is hibrid!
Válasz 2266 #19494. hozzászólásáraA kond-coop-nál 2 rotoros NH mellé tavaly jött egy S-es JD, akkor csak nem rossz a technika. Esetleg meg lehetne őket kérdezni.
Amúgy 1 dolog fura nekem ezzel a témával kapcsolatban:
Eddig ládás és hibrid kombájnokról volt csak szó. De én úgy tudom, hogy van a ládás meg a rotoros, és van ahol a cséplés dobbal, a leválasztás rotorral történik, ez pedig a hibrid. Mint pl. a Lexionnál. Ez utóbbi rendszer viszont nekem nem szimpatikus, pl. olajretekben ugyanúgy szart sem ér, mint a sima ládás. A rotoros NH viszont majdnem úgy csépeli, mint ha repce lenne.